Ficha docv

Ficha docv









Convocatòria de 17 places d'infermer o infermera, per concurs oposició pel torn lliure, incloses en l'oferta d'ocupació pública del Consorci de 2016. [2017/10062]

(DOGV núm. 8168 de 13.11.2017) Ref. Base de dades 009781/2017




La presidenta del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, fent ús de les atribucions conferides per l'Acord de delegació de competències en matèria de personal, aprovat en sessió ordinària de 14 de març de 2016, apartat primer A2, disposa:

Publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 7953 de 9 de gener de 2017 i en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló núm. 31 de desembre de 2016, la Resolució número 1145 de data 27 de desembre de 2016 de la presidenta del Consell de Govern per mitjà de la qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública del Consorci de 2016, es procedeix a convocar concurs oposició pel torn lliure per a la cobertura de les 17 places d'infermer/a anunciades, i per a això es regeixen les bases següents:

La present convocatòria es regeix pel que disposen les bases d'aquesta, i pel que fa a allò que no s'hi preveja, es regirà pel Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, per la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Bases de la convocatòria



1. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives pel torn d'accés lliure per a la provisió de 17 places vacants de personal laboral del subgrup A2, d'infermer/a, escala administració especial, enquadrades en la plantilla de personal laboral del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló i incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública del Consoci de 2016.

El nombre de places convocades corresponent a la categoria professional d'infermer o infermera podran veure's incrementades amb les places vacants que en aquesta mateixa categoria professional s'hagen produït o es produïsquen d'ara en avant i siguen Incorporades a oferta d'ocupació pública que siga aprovada i publicada, sempre que aquesta oferta, així mateix, es corresponga a qualsevol dels exercicis durant els quals legalment pot fer-se efectiva la present convocatòria, i sempre amb el límit de la data en què es publique la llista definitiva d'admesos en el procés selectiu.

1.2. El procés selectiu es durà a terme per mitjà del sistema de concurs oposició.

1.3. De conformitat amb la legislació vigent, es realitza la reserva de la quota de 2 places per als qui tinguen la condició legal de persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, d'acord amb allò que s'ha establit pels apartats 1 i 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre. Així mateix, i en compliment del que disposa la normativa de funció pública, de les 2 places reservades a la quota de persones amb discapacitat funcional, 1 de les places estarà reservada per a ser coberta per una persona que acredite discapacitat intel·lectual i 1 per a persones que acrediten qualsevol altre tipus de discapacitat.



2. Requisits de les persones aspirants

Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

a) Requisits generals

2.1. Posseir la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com d'aquells estats a què, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Unió Europea, o ostentar aquest dret d'acord amb el que preveu el Reial Decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la nacionalitat, podran participar-hi el cònjuge de les espanyoles i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar-hi els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.

2.2. Tindre complits setze anys i no haver complit l'edat de jubilació forçosa.

2.3. Posseir dins del termini de sol·licituds especificat en aquesta convocatòria el títol de diplomat universitari o grau d'infermeria, ATS/DUE o l'equivalent, o tindre complides les condicions per a obtindre'l.



En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.4. Posseir la capacitat funcional necessària per al desenvolupament de les tasques que es deriven del corresponent nomenament, capacitat que s'acreditarà en el termini requerit en aquesta convocatòria per mitjà de certificat mèdic, i la presa de possessió quedarà supeditada a la superació d'aquest requisit.

2.5. No haver sigut separat o separada, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat/da per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o de les pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat/da per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat/da disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobarse inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.

2.6. Haver ingressat la taxa de participació, en el cas de no estar exempt/a d'aquesta, segons s'especifica en la base 3 d'aquesta convocatòria.

b) Moment en què s'ha d'acreditar el compliment dels requisits per a concursar

La documentació que acredite els requisits per a participar en la quota de persones amb diversitat funcional, així com als efectes d'exempció o minoració de la taxa de participació, ser membre de família nombrosa general o especial o de família monoparental general o especial o víctima de violència sobre la dona, serà aportada físicament durant el termini de presentació de sol·licituds en els registres especificats en la base 3.3, per mitjà de l'entrega de la fotocòpia compulsada d'aquesta, en l'anvers i el revers.

La resta de requisits s'acreditaran també per mitjà de fotocòpia degudament compulsada en l'anvers i el revers de cada document, i hauran de ser aportats dins del termini establit en la base 6.5 d'aquesta resolució, després de la superació del concurs oposició.



3. Sol·licituds

3.1. Les persones aspirants només podran participar a través d'un dels dos sistemes de selecció establits, és a dir, torn lliure o promoció interna, per a una mateixa categoria. La quota de persones amb diversitat funcional només estarà inclosa en el sistema d'accés pel torn lliure.



3.2. Les persones interessades a participar en el concurs oposició hauran d'emplenar la sol·licitud que figura en la pàgina oficial del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló (www.hospitalprovincial.es), seguint les instruccions que figuren en aquesta. Hauran d'imprimir els dos exemplars de què consta la dita sol·licitud, i hauran de pagar els drets de participació (17,73 €), en el cas de no estar-ne exempt/a, per mitjà de transferència bancària al número de compte BANKIA ES04 2038 6182 9564 0000 0272, que apareix en la sol·licitud, i caldrà indicar el nom i els cognoms de l'aspirant en el justificant de pagament.

Els dos exemplars de la sol·licitud i el justificant de pagament dels drets de participació hauran de presentar-se en un dels registres especificats en el punt 3.3.

El personal que acredite la condició de persona amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33 % estarà exempt del pagament dels drets, tal com estableix la vigent Llei de taxes de la Generalitat Valenciana.

Així mateix estarà exempt del pagament dels drets de participació el personal que acredite la seua condició de membre de família nombrosa de categoria especial o de família monoparental de categoria especial.

També estaran exemptes del pagament de la taxa les víctimes d'actes de violència, la condició de les quals siga acreditada pels mitjans previstos en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

El personal que acredite la seua condició de membre de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general gaudirà d'una bonificació del 50 % dels drets de participació.

L'impagament de la taxa dins del termini de sol·licituds, excepte els casos d'exempció referits, suposarà l'exclusió del procés selectiu, i serà únicament esmenable un eventual error en l'import ingressat.

A més, les persones aspirants presentaran una declaració responsable en què manifesten que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, i els hauran d'acreditar posteriorment, en el cas que siguen seleccionats, i que s'insereix en la sol·licitud normalitzada d'inscripció.



3.3. Les sol·licituds es podran presentar en el Registre General del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, o en la forma que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas de la presentació en les oficines de correus, les instàncies es presentaren en sobre obert, a fi que per l'empleat que admeta l'enviament, s'estampe el segell de dates en el document, de manera que apareguen, amb claredat, el nom de l'oficina i la data de presentació. Ha d'aparéixer el segell de certificat en el sobre exterior i en la sol·licitud/instància de participació en el procés selectiu. Els terminis de presentació en l'oficina de correus són els mateixos que els de la convocatòria. La persona interessada es quedarà amb un dels exemplars de la sol·licitud que els servirà de justificant. 

3.4. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si el dia de finalització és inhàbil, el termini finalitzarà al següent dia hàbil.

3.5. La consignació de dades falses en la instància o en la documentació aportada per les persones aspirants comportarà l'exclusió del concurs i/o la nul·litat de la plaça adjudicada, si és el cas, sense perjuí de les mesures legals que hi corresponga.

3.6. El domicili que figure en les sol·licituds es considerarà l'únic vàlid als efectes de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de la persona aspirant tant els errors en la consignació d'aquest com la comunicació a l'òrgan convocant de qualsevol canvi d'aquest domicili.



3.7. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de l'exercici. Aquestes adaptacions no podran desvirtuar el caràcter de les proves, la finalitat del qual és valorar l'aptitud dels aspirants per a les funcions pròpies de la categoria a què concorren. Les mesures d'adaptació sol·licitades hauran de figurar en la sol·licitud de participació, i podran ser:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants hauran d'entregar durant el termini de presentació de sol·licituds obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el nombre de minuts d'ampliació que recomana.



3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura o ajuda d'una persona per ser invident.

6) Altres, especificant-hi quines.



4. Admissió i exclusió d'aspirants

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el/la president/a del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló aprovarà, mitjançant una resolució, la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el text de la resolució i la relació de persones admeses i excloses amb expressió de les causes d'exclusió.

Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els errors en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses.

En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren en la relació provisional de persones excloses, sinó que, a més, les seues dades personals consten correctament en les relacions de persones admeses.

4.2. Una vegada finalitzat el termini d'esmena d'errors, es publicarà en el DOGV la resolució definitiva de persones admeses i excloses. En aquesta resolució s'indicarà el lloc, la data i l'hora de la prova (de l'exercici corresponent a la fase d'oposició), publicació que haurà de fer-se amb una antelació mínima de 15 dies hàbils a la realització d'aquesta. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades.



5. Òrgan tècnic de selecció

5.1. L'òrgan tècnic de selecció serà nomenat pel president o la presidenta del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, i la seua composició serà d'acord amb l'article 60 del text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. La relació nominal dels seus membres serà publicada amb una antelació d'un mes com a mínim al començament de les proves. L'òrgan tècnic de selecció estarà compost per cinc membres, i s'haurà de designar el mateix nombre de suplents. Constarà d'un/a president/a, un/a secretari/ària i tres vocals. Els tres vocals hauran de posseir la titulació requerida per a l'accés a la mateixa categoria convocada.

5.2. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de totes les mesures necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la resta de normativa vigent.

5.3. Als efectes de comunicacions i la resta d'incidències, l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seu en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, av. Dr. Clara, 19, CP 12002, Castelló de la Plana.



6. Desenvolupament de la convocatòria

 Les proves selectives pel sistema de concurs oposició consistiran en la celebració de cada una de les dites fases, a fi de determinar l'aptitud de les persones aspirants i de fixar l'ordre de prelació d'aquestes per a la selecció.

6.1. La fase d'oposició suposarà la realització per les persones aspirants d'un exercici eliminatori.

6.1.1. L'exercici consistirà en la contestació per escrit, en el termini de 95 minuts, d'un qüestionari de 80 preguntes sobre el contingut dels 38 temes que s'inclouen en l'annex I:

 D'aquest qüestionari, 12 preguntes seran de caràcter teòric i versaran sobre el temari de normativa general, normativa de règim jurídic de personal i sanitària comuna i informàtica. Les 68 preguntes restants seran tant de caràcter teòric com pràctic, i versaran sobre els 25 temes del temari específic de la categoria.

L'exercici tindrà com a finalitat valorar les aptituds, les destreses i la capacitat professional de les persones aspirants en relació a les funcions pròpies de la categoria a què opten.

 El qüestionari serà tipus test en forma de preguntes amb quatre respostes, de les quals només una d'aquestes serà la correcta.

6.1.2. Les persones aspirants seran convocades per a la realització de l'exercici en crida única, i les que no compareguen a realitzar-lo quedaran decaigudes en els seus drets. També quedaran decaigudes en el seu dret les persones admeses quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que siga per causa justificada. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions dels integrants de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal es reflectirà en l'acta i aquesta persona podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan de selecció sobre l'incident.

 Els/les aspirants hauran d'acreditar la seua identitat per mitjà de la presentació de l'original del DNI, el passaport o el permís de conduir, i no seran vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents. En cas de robatori o pèrdua, hauran de presentar la denúncia davant de la Policia junt amb un altre document oficial amb foto. Així mateix, hauran de portar el justificant de presentació de la seua sol·licitud de participació per si els és requerit.

 Els membres de l'òrgan tècnic de selecció i el personal col·laborador no permetran l'accés a l'aula de la persona que comparega una vegada conclosa la crida i s'haja tancat la porta de l'aula que hi corresponga.

Pel caràcter de la prova, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquesta, i seran anul·lats tots els exercicis en què es continguera alguna marca que poguera identificar-ne l'autoria.

6.1.3. Valoració de l'exercici

La puntuació màxima en la fase d'oposició serà de 100 punts.  

La puntuació s'obtindrà d'acord amb les regles següents:

Primera. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuaran ni penalitzaran. La fórmula de correcció serà: respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errors/3). L'anul·lació de respostes incorrectes s'efectuarà en els termes i els criteris expressats en el qüestionari de test, i es consideraran com a contestació en blanc.

Cada contestació vàlida rebrà una valoració d'un punt. Es restarà 033 punts per cada una de les respostes incorrectes i es deixaran sense valorar les preguntes no contestades. De les operacions anteriors s'obtindrà la valoració particular de l'exercici realitzat per cada aspirant.



Segona. Una vegada obtingut el llistat amb totes les puntuacions, aquestes es reconvertiran d'acord amb la puntuació màxima de 100 punts que correspon a la fase d'oposició.

Tercera. Avaluades totes les persones participants, es trobarà la mitjana aritmètica del 10 % que hagen obtingut les millors puntuacions particulars, expressada amb els dos primers decimals.

Quarta. Es consideraran aprovades les persones aspirants que obtinguen una puntuació igual o superior al 50 % de la mitjana aritmètica referida, amb un límit mínim de 35 punts. Per sota d'eixa puntuació no podrà considerar-se aprovat l'exercici.

  6.1.4. Publicació de resultats i terminis d'al·legacions

Finalitzat l'exercici, l'òrgan tècnic de selecció farà públic el full d'anotacions de correcció d'aquest en la pàgina web de l'Hospital Provincial de Castelló (www.hospitalprovincial.es). Els/les aspirants disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'aquesta publicació, per a realitzar les al·legacions que estimen pertinents en relació a possibles errors en aquesta. Les al·legacions hauran de presentar-se necessàriament per registre del Consorci i hauran d'estar degudament justificades i acompanyades de la documentació en què es fonamenten, i no s'admetran a tràmit les al·legacions que no en concreten justificadament el contingut ni se suporten en documentació que la fonamenten.

Transcorregut aquest termini, l'òrgan tècnic de selecció publicarà en l'esmentada pàgina web el full d'anotacions definitiva de correcció de l'exercici junt amb la relació provisional de persones aprovades i suspeses per l'ordre de puntuació obtinguda. A efectes informatius, se'n realitzarà la publicació en el tauler d'anuncis del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló. 

Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'aquesta publicació, per a realitzar les al·legacions que estimen pertinents. 

Vistes les al·legacions, l'òrgan tècnic de selecció publicarà de la mateixa manera la relació definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició i també la relació de persones suspeses, per ordre de puntuació, amb indicació de la puntuació obtinguda. Les al·legacions es consideraran contestades amb l'esmentada publicació.

Podrà superar la fase d'oposició un nombre d'aspirants superior al de places convocades. 

 Les persones que hagueren superat la fase d'oposició disposaran de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la relació definitiva de persones aprovades, per a presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius dels mèrits valorables en la fase de concurs segons el barem especificat en l'annex II, així com l'imprés degudament emplenat de l'autobarem que s'acompanya en aquest annex, i caldrà presentar tot això en el registre o a través dels mitjans esmentats en la base 3.3 de la convocatòria.

6.2. En la fase de concurs, a la qual només accediran les persones que hagen superat la fase d'oposició, es valoraran els mèrits, conforme al barem establit en l'annex II d'aquestes bases de convocatòria. La puntuació màxima en aquesta fase serà de 100 punts. Els mèrits valorables seran els obtinguts fins al dia de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

L'òrgan tècnic de selecció, que només podrà valorar la documentació degudament acreditada i aportada dins del termini i en la forma corresponent, podrà requerir qualsevol aclariment sobre aquesta. El requeriment s'efectuarà telefònicament, via WhatsApp o per correu electrònic, i haurà de ser atés en el termini improrrogable de dos dies hàbils. Quan el requeriment no siga atés, no serà valorat el mèrit corresponent. Tots els mèrits presentats i redactats en idioma diferent dels oficials a la Comunitat Valenciana hauran de ser presentats per mitjà de còpia traduïda, per traductor jurat.

6.3. Resolució provisional del concurs oposició

Finalitzades la fase d'oposició i la fase de concurs, l'òrgan tècnic de selecció farà públic en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació d'aspirants que han arribat fins a aquest punt del procés selectiu, i s'hi especificarà la puntuació total obtinguda en cada fase. Els empats en la puntuació total es resoldran en favor de la persona aspirant que haja obtingut més puntuació en la fase d'oposició. Si subsisteix l'empat, es resoldrà d'acord amb els criteris especificats en el barem de mèrits. Aplicats aquests i si persisteix l'empat, es resoldrà a favor del sexe infrarepresentat, tenint en compte el total de persones en actiu de la categoria/especialitat en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, i es considerarà infrarepresentat el sexe que no ocupe almenys el quaranta per cent de la plantilla corresponent a la categoria/especialitat.



 Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'aquesta publicació, per a realitzar les al·legacions que consideren pertinents relatives a la puntuació de la fase de concurs.

6.4. Resolució definitiva del concurs oposició

Vistes les al·legacions, la relació ordenada definitiva d'aspirants després de les fases d'oposició i de concurs serà publicada per l'òrgan tècnic de selecció de la mateixa manera que la relació provisional.

 Amb vista a garantir la quota de places reservades a persones amb diversitat funcional, i en el cas que seguint l'ordre de puntuació de les persones aspirants no es cobrira el total de places reservades a aquesta quota, es procedirà a incloure en els últims llocs amb dret a plaça, per l'ordre de puntuació obtinguda i fins a completar la quota reservada si hi haguera candidats o candidates per a això, als quals, havent optat per acollir-se a aquesta quota, hagen superat la fase de concurs oposició.



Es constituiran borses de treball temporal vinculades al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública, per a l'exercici temporal de llocs de treball en termes d'analogia als supòsits que regula la normativa de funció pública autonòmica per a empleats interins.

Els/les aspirants que, havent participat en el procés selectiu, hagen aprovat l'exercici eliminatori i s'hagen presentat a la fase de concurs però no hagen obtingut vacant, constituiran borsa de treball temporal. Aquesta borsa de treball temporal estarà formada, així mateix, pel personal interí o en millora d'ocupació cessada que haja participat en el procés selectiu de la categoria professional en què estava classificat el seu lloc, així com els empleats fixos del Consorci que, havent-se presentat a aquesta convocatòria, hagueren aprovat algun exercici en un procés selectiu diferent del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial. Respecte a aquests dos últims col·lectius, no es requerirà aprovació de l'exercici, encara que sí que es requerirà presentació al procés selectiu en aquesta categoria professional en torn lliure o en promoció interna.

L'ordre de prelació per a la crida a la borsa de treball temporal estarà determinat per la suma de la puntuació obtinguda en la baremació de mèrits establit en les bases de la convocatòria. A aquests efectes, de conformació de la borsa de treball, el personal interí o en millora d'ocupació i els empleats fixos del Consorci que s'hagueren presentat al procés selectiu, encara que no hagueren aprovat l'exercici de la fase d'oposició, i dins del termini concedit en l'apartat 6.1.4 de les bases d'infermeria torn lliure, açò és, 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la relació definitiva de persones aprovades, també hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius dels mèrits valorables en la fase de concurs segons el barem especificat en l'annex II, així com l'imprés degudament emplenat de l'autobarem que s'acompanya en aquest annex, i hauran de presentar tot això en el registre o a través dels mitjans esmentats en la base 3.3 de la convocatòria.



6.5. Sol·licitud de places i entrega de documentació

El/la president/a del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, farà pública, en la pàgina web de l'Hospital Provincial de Castelló (www.hospitalprovincial.es), la resolució per la qual s'aprova la relació de places que s'oferisquen a les persones aspirants i el procediment perquè puguen efectuar l'opció a plaça, i s'atorgarà un termini de 20 dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució per a entregar la relació de destinacions sol·licitades, així com la documentació referida en la mateixa resolució.

Podran sol·licitar plaça les persones relacionades en la resolució definitiva del concurs oposició fins a un número d'ordre equivalent al nombre total de places oferides. 

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades o pèrdua dels drets derivats de la participació en el procés selectiu, i sempre abans de la publicació del nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, l'òrgan convocant podrà requerir a l'òrgan tècnic de selecció la relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes, per al seu possible nomenament.

Durant aquest termini de 20 dies hàbils els aspirants hauran de presentar, a més de la sol·licitud de destinacions, la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada en l'anvers i el revers del document nacional d'identitat o passaport.

b) Fotocòpia compulsada en l'anvers i el revers del títol exigit per a la seua participació en aquestes proves selectives. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, fotocòpia compulsada en l'anvers i el revers de la credencial que acredite l'homologació que hi corresponga.



c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o de les pròpies que són objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut despedit disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



Així mateix, i segons l'apartat huit de l'article primer de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència, aquesta declaració jurada haurà d'incloure la declaració de no haver sigut condemnat o condemnada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i l'abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tracta de sers humans. En el moment de la presa de possessió, la persona haurà d'acreditar aquesta circumstància per mitjà de l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

d) Certificació expedida pels serveis mèdics dels serveis de salut, acreditativa de la capacitat funcional per a l'exercici del lloc de treball. La presa de possessió quedarà supeditada a la superació d'aquest requisit. 

Les persones que dins del termini fixat, i excepte casos de força major, no presentaren la documentació, no podran ser contractades i quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut, si és el cas, per falsedat en la seua sol·licitud.

Si alguna persona seleccionada no compleix tots els requisits exigits en la convocatòria, el/la president/a del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló dictarà una resolució motivada en la qual es declare la pèrdua dels drets derivats del procés selectiu. Aquesta resolució podrà ser impugnada en la forma determinada en la base 8.

 Les vacants que s'oferisquen correspondran sempre a places bàsiques de la categoria corresponent.

6.6. Adjudicació de places

Les places s'adjudicaran entre les persones aspirants d'acord amb la sol·licitud, l'ordre de preferència i per l'ordre de la puntuació obtinguda. Perdran els drets derivats de la seua participació en les proves selectives les persones que no sol·liciten plaça dins del termini i en la forma corresponent, així com les que, per la puntuació obtinguda en aquestes, no els corresponga cap plaça d'entre les oferides i les que no obtinguen cap plaça d'entre les efectivament sol·licitades. Només podran ser declarades aprovades en les proves selectives i, per tant, nomenades, les persones que obtinguen plaça. No podrà nomenar-se un nombre superior d'aspirants al de places convocades.



 7. Publicació, contractació i termini de presa de possessió

 Finalitzat el termini per a la presentació de documents, l'òrgan competent del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló dictarà una resolució, d'acord amb la proposta de l'òrgan tècnic de selecció, en la qual nomenarà empleats públics, una vegada hagen acreditat els requisits exigibles, en el règim jurídic procedent i establint els terminis per a la formalització dels corresponents contractes de treball i preses de possessió. No obstant això, l'efectivitat dels contractes que es realitzen pot quedar condicionada o bé a la superació d'un període de prova o bé d'un període formatiu específic.

Les persones que de forma no justificada, a juí de l'òrgan de gestió, no acrediten, una vegada superat el procés selectiu, que reuneixen els requisits i les condicions exigits, o no formalitzaren la corresponent presa de possessió o contractació en el termini fixat per a això, mitjançant una resolució motivada seran declarades decaigudes en els drets derivats de la seua participació en la convocatòria i quedaran sense efecte les actuacions relatives al seu nomenament o contractació.



Els nomenaments hauran de ser publicats en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el termini de sis mesos des de la finalització del procés selectiu o, si és el cas, del curs selectiu o període de pràctiques. Hauran de ser notificades les persones interessades, que hauran de prendre possessió en el termini de 48 hores si viuen a la mateixa localitat, o d'un mes si viuen en una localitat distinta. En el mateix termini, si és el cas, les persones interessades hauran d'exercir l'opció prevista en l'article 10 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

En l'acte de la presa de possessió, l'empleat públic haurà de prestar jurament o promesa, d'acord amb la fórmula prevista en la Llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, Llei 10/2010, de 9 de juliol.



8. Coneixement del valencià

L'acreditació dels coneixements de valencià per les persones que hagen superat les proves selectives, que disposa l'article 53.2 de la LOGFPV, haurà de realitzar-se per mitjà de certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. El nivell exigible dels dits coneixements serà el que consta a continuació, en funció del grup o subgrup a què accedisca la persona que ha superat les proves selectives corresponents:

a) A1, A2, B: Grau mitjà

b) C1, C2: Grau elemental

c) Agrupacions professionals funcionarials: Coneixements Orals

Les persones que no puguen acreditar coneixements de valencià després de la superació de les proves selectives de la forma indicada en l'apartat anterior, hauran de realitzar l'exercici específic que es convoque i, en cas de no superar-lo, hauran d'assistir als cursos de perfeccionament que s'organitzen amb aquest fi.



9. Recursos

Aquesta convocatòria, les bases d'aquesta i tots els actes administratius que siguen dictats en la seua execució podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició del recurs contenciós administratiu davant de la sala contenciosa administrativa de l'òrgan tècnic de selecció Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de la publicació de l'acte recorregut, de conformitat amb allò que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com en els articles 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament es podrà interposar el recurs de reposició, en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la referida Llei 39/2015.

Contra les resolucions dictades per l'òrgan tècnic de selecció que ha de jutjar el concurs oposició, podrà interposar-se un recurs d'alçada en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015.

Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altre recurs que estime convenient per al seu dret.

 

Castelló de la Plana, 4 d'octubre de 2017.– La presidenta del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, p. d. c. (A 14.03.2016; DOGV 7759, 13.04.2016): Carmen Montón Giménez.





ANNEX I

Temari normativa general



1. La Constitució Espanyola de 1978: estructura i contingut. Drets i deures fonamentals, la seua garantia i suspensió. L'òrgan tècnic de selecció Constitucional. El defensor del poble. Reforma de la Constitució.

2. L'Estatut d'autonomia de la Comunitat Valenciana: la Generalitat. Competències. Relacions amb l'Estat i altres comunitats autònomes. Relacions amb la Unió Europea. Acció exterior. Administració local. Economia i hisenda. Reforma de l'Estatut. Altres institucions de la Generalitat Valenciana.

3. La Llei de Govern Valencià: el Consell. Relacions del Consell i les Corts. Administració pública de la Generalitat Valenciana. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat Valenciana.





Temari normativa règim jurídic de personal i sanitària comuna



1. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. Aspectes generals de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut. Reial decret legislatiu 2/2015, 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut dels treballadors.



2. Llei 10/2010, 9 de juliol, del Consell, d'ordenació i gestió funció pública valenciana. Decret 175/2006, de 24 de novembre, del Consell, pel qual es regulen les condicions de treball del personal al servei de l'Administració del Consell.

3. Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

4. Decret 37/2017, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Decret 74/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament sobre estructura, organització i funcionament de l'atenció sanitària a la Comunitat Valenciana.

5. Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana.

6. Reial decret 1030/2006, de 15 de setembre, pel qual s'estableix la cartera de serveis comuns al Sistema Nacional de Salut i el procediment d'actualització.

7. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals. Llei 54/2003, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.





Temari informàtica



1. Conceptes informàtics bàsics. Maquinari/programari. Sistema operatiu. Llenguatge. Programes d'aplicació. Perifèrics. Connectivitat. Utilització d'ordinadors en xarxa: usuaris de xarxa i compartició de recursos.

2. Sistemes operatius d'ús generalitzat. Particularitats i diferències entre aquests.

3. Automatització d'oficina. Ferramentes ofimàtiques: fulls de càlcul, processadors de text, bases de dades. Paquets Integrats. Gràfics i autoedició. Rebran una atenció especial les ferramentes ofimàtiques d'ús comú en la Generalitat Valenciana: Word, Excel i Access.



Temari específic de la categoria 



Infermer/a

1. Concepte d'infermeria. Dimensions de les atencions ètiques. Principis. El consentiment informat.

2. Models i metodologia de les atenciona infermeres: Virginia Henderson, Dorothea Orem i Hildelgarde Peplau, Madeleine Leininger. Utilització de les taxonomies: NANDA, NIC, NOC.

3. Gestió dels serveis infermers. Importància, problemes, tendències actuals. Producte infermer. Cartera de servei. Mètodes d'avaluació.



4. Qualitat en el sistema sanitari. La qualitat en els serveis d'infermeria.

5. Investigació i els seus mètodes. Tècniques qualitatives i quantitatives. Fonts de dades documentals. Característiques i problemes de la investigació en infermeria.

6. Epidemiologia. Conceptes generals. Indicadors sanitaris. Determinants de salut. Factors de risc. Índexs de salut. Estudis de necessitats de salut.

7. Atencions d'infermeria a persones amb processos crònics: obesitat, hipertensió arterial (HTA), EPOC, diabetis. Immunització en l'adult. Educació sanitària.

8. Atencions del pacient pal·liatiu. Atencions d'infermeria en situació terminal. Actuació davant del dolor i la mort. Suport a la família. El dol.

9. Registres de l'activitat d'infermeria. Sistemes d'informació en infermeria.

10. Procediments d'infermeria en alternatives a l'hospitalització tradicional. Hospitals de dia. Hospitalització domiciliària. Característiques. Recursos disponibles. Atenció al cuidador.

11. Urgències i emergències hospitalàries. Situacions. Valoració immediata al pacient en la porta d'urgències. Signes, símptomes i criteris de prioritat davant de: parada cardiorespiratòria, xoc i politraumatitzat.

12. Valoració d'infermeria en unitats de crítics. Cures d'infermeria en aquests. Procediments i tècniques en els processos més freqüents.



13. Actuació d'infermeria en la prevenció i el control de la infecció nosocomial. Mesures preventives. Aïllament en l'hospital.

14. Gestió dels residus sanitaris. Prevenció d'accidents de risc biològic. Normes universals de protecció.

15. Valoració d'infermeria en pacients pre, intra i postquirúrgics. Cures d'infermeria en l'àrea quirúrgica: quiròfan i sala. Ferides: atencions d'infermeria.

16. Medicaments: formes de classificació i vies d'administració. Elecció correcta de la punció per via parenteral. Dosificació. Procediments i cures. Absorció i distribució de fàrmacs: toxicitat i efectes col·laterals. Fàrmac vigilància. Condicions de conservació dels medicaments. Caducitats.

17. Actuacions d'infermeria en hospitalització. Procediments i tècniques més freqüents.

18. Actuació d'infermeria en banc de sang. Obtenció de mostres per a diagnòstic en laboratoris.

19. Valoració i atencions d'infermeria en pacients oncològics. Procediments i tècniques en els processos més freqüents. Hospital de dia oncològic.

20. Procediments i cures d'infermeria en endoscòpies digestives. Preparació i desinfecció del material.

21. Valoració i cures d'infermeria en salut mental. Urgències. Atenció d'infermeria en trastorns alimentaris.

22. Valoració i cures d'infermeria en oftalmologia.

23. Valoració i cures d'infermeria en cirurgia ortopèdica i traumatologia.

24. Cures d'infermeria al pacient en tractament amb radioteràpia. Efectes secundaris de la radioteràpia. Accelerador lineal. Radioteràpia intraoperatòria. Cures d'infermeria en braquiteràpia. Protecció del pacient i professional enfront de radiacions ionitzants.

25. La infermeria en diagnòstic per la imatge. Intervenció d'infermeria en tècniques diagnòstiques en radiologia i medicina nuclear. Radiologia intervencionista.





ANNEX II

Barem de mèrits aplicable a la fase del concurs de les bases

de convocatòria infermer/a subgrup A2



El full d'autobarem que cal emplenar pels participants està disponible en la pàgina web de l'Hospital Provincial de Castelló (www.hospitalprovincial.es).



1. Formació acadèmica, fins a un màxim de 10 punts

1.1. Estudis de llicenciatura o diplomatura o batxiller o cicles formatius de grau superior o mitjà, fins a un màxim de 5 punts.

Per cada matrícula d'honor:  5 punts.

Per cada excel·lent: 4 punts.

Per cada notable: 2 punts.

 

La suma de les puntuacions es dividirà pel nombre total d'assignatures obligatòries i/o troncals avaluades en el pla d'estudis corresponent.



Es ponderarà adequadament l'expedient acadèmic, i es realitzaran les equivalències oportunes d'acord amb els plans d'estudis vigents.

1.2. Estudis de doctorat, fins a un màxim de 5 punts.

1.2.1. Sistema anterior a l'establit per RD 185/1985:

Grau de llicenciatura: 1 punt.

Superació de la totalitat dels cursos de doctorat: 1 punt.

1.2.2. Sistema establit pel RD 185/1985 o RD 778/1998:

Aspirants que han obtingut els 32 crèdits del programa de doctorat: 1 punt.

Reconeixement de suficiència investigadora o DEA: 1 punt.

Els apartats 1.2.1 i 1.2.2 són excloents entre si.

1.2.3. Grau de doctor: 2 punts. Si aquest grau s'ha aconseguit amb la qualificació cum laude, s'hi sumarà 1 punt més.

 

2. Formació especialitzada, fins a un màxim de 30 punts

2.1. Ostentar una altra llicenciatura o diplomatura o títol de formació professional relacionats amb les funcions del lloc i la categoria a què s'opta, distints i no d'inferior nivell a la titulació requerida com a requisit en la convocatòria: 10 punts.



2.2. Exclusivament d'aplicació al personal sanitari: ostentar qualsevol de les següents especialitats d'infermeria: 15 punts.

– Infermeria Obstetricoginecològica

– Infermeria de Salut Mental

– Infermeria Geriàtrica

– Infermeria del Treball

– Infermeria de Cures Medicoquirúrgiques

– Infermeria Familiar i Comunitària

– Infermeria Pediàtrica

Les anteriors especialitats es puntuaran llevat que s'exigisquen com a requisit de participació en la convocatòria.

Els apartats 2.1 i 2.2 són excloents entre si.

 2.3. Es valoraran els cursos, els cursos superiors, els diplomes o els màsters que, d'acord amb l'article 7 de l'Ordre de 7 de maig de 2007, publicada en el DOGV de 23 de maig de 2007, hagen sigut cursats per la persona interessada, fins a un màxim de 20 punts, d'acord amb la següent escala.

Per la realització de màsters, fins a un màxim de 8 punts:

Per cada màster: 2 punts.

Per la realització de cursos o diplomes de més de 100 hores lectives, fins a un màxim de 6 punts:

Per cada curs superior o diploma: 0,75 punts.

Per la realització de cursos d'una duració entre 20 i 100 hores lectives, fins a un màxim de 6 punts:

Per cada curs de 40 o més hores de duració: 0,40 punts.

Per cada curs de 20 o més hores de duració: 0,20 punts.

 

3. Experiència professional, fins a un màxim de 45 punts

3.1. Per cada mes complet de serveis prestats en la mateixa categoria i especialitat en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut: 0,30 punts.

3.2. Per cada mes complet de serveis prestats en lloc d'alt càrrec, càrrecs intermedis, llocs directius o de lliure designació, o llocs amb funcions d'inspecció de serveis sanitaris,: 0,20 punts.



3.3. Per cada mes complet de serveis prestats en distinta categoria en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut: 0,15 punts.



3.4. Per cada mes complet de serveis prestats de caràcter assistencial o de coordinació i direcció en programes de cooperació internacional en virtut de convenis o acords organitzats o autoritzats per l'Administració pública: 0,15 punts.

3.5. Per cada mes complet de serveis prestats en la mateixa categoria i especialitat en qualsevol administració pública o en institucions acreditades per a la formació de l'especialitat que es tracte: 0,05 punts.



3.6. No podran valorar-se per més d'un apartat serveis prestats simultàniament en el temps.



4. Altres activitats, fins a un màxim de 10 punts

4.1. Per la realització de treballs científics i d'investigació, d'acord amb la següent taula de càlcul, fins a un màxim de 6 punts:                                                               

 

  Nacional Internacional

Publicacions x 0,5= x 1  =

Cap. de llibre x 0.7= x 1.4=

Llibre x 1   = x 2   =

Total  



 



4.2. Professor associat, o titular o catedràtic en ciències de la salut, fins a un màxim de 2 punts.

Per cada curs acadèmic complet: 0,50 punts.

4.3. Per formar part de comissions clíniques de control de qualitat acreditades en institucions sanitàries públiques, amb certificació emesa pel director d'aquestes, fins a un màxim d'1 punt.      

Per cada 12 mesos: 0,25 punts.

4.4. Per activitats com a tutor de residents, gaudi de beques d'estudi i/o investigació, així com per reunir altres mèrits o haver realitzat activitats rellevants relacionades amb l'especialitat, no previstes en els apartats anteriors, fins a un màxim d'1 punt.



5. Coneixements de valencià, fins a un màxim de 5 punts

Certificat de Coneixements orals: 2 punts.

Certificat de Grau elemental:3 punts.

Certificat de Grau mitjà: 4 punts.

Certificat de Grau superior: punts.

Mapa web