Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 de novembre de 2017, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca procediment de provisió de places en el cos de mestres per a cobrir llocs vacants en centres públics d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Especial i primer cicle de l'Educació Secundària Obligatòria en instituts, departaments d'orientació en instituts i de centres de formació de persones adultes dependents de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana. [2017/10106]

(DOGV núm. 8167 de 10.11.2017) Ref. Base de dades 009696/2017




La Llei orgànica d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en la seua disposició addicional sexta, apartat 4, determina que durant els cursos escolars en què no se celebren els concursos d'àmbit estatal a què es refereix aquesta disposició, les diferents administracions educatives podran organitzar procediments de provisió referits a l'àmbit territorial la gestió dels quals els corresponga i destinats a la cobertura de les seues places, tot això sense perjudici que en qualsevol moment puguen realitzar processos de redistribució o de recol·locació dels seus efectius.

En el seu desplegament l'article 2 del Reial decret 1364/2010, estableix que «de conformitat amb l'apartat 4 de la disposició addicional sexta de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, durant els cursos escolars en què no se celebren els concursos d'àmbit estatal, les administracions educatives podran dur a terme procediments de provisió referits a l'àmbit territorial la gestió dels quals els corresponga, destinats cobrir les seues places o llocs, tot això sense perjudici que en qualsevol moment puguen realitzar processos de redistribució o de recol·locació del professorat que en depén».

Celebrat durant el curs 2016/2017 el concurs de trasllats d'àmbit nacional, es considera convenient, a fi d'assegurar la cobertura dels llocs vacants que es determinen, així com per a garantir el dret a la mobilitat del personal funcionari del cos de mestres, convocar procediment de provisió per a cobrir les places vacants de les plantilles orgàniques dels centres previstes d'acord amb la planificació general educativa per al curs 2017/2018, d'acord amb el que disposa el Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests.



En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que preveuen l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



D'acord amb el que preveuen la disposició addicional sexta de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i l'article 10.1.n del Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport resolc convocar procediment de provisió, d'acord amb les bases següents:



Primera. Objecte i normativa aplicable

1.1. Es convoca concurs de trasllats, d'acord amb les especificacions que es mencionen en la present resolució, per a la provisió de llocs de treball en l'àmbit territorial de gestió de la Generalitat Valenciana, entre personal funcionari de carrera i en pràctiques pertanyents al cos de mestres.

1.2. Aquest procediment es regirà per la Llei orgànica d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, així com Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i els reials decrets 276/2007, 1364/2010 i 1594/2011.



Segona. Places oferides i determinació d'aquestes

2.1. S'oferiran les places o llocs vacants que es determinen, entre els quals s'inclouran, almenys, els que es produïsquen fins al 31 de desembre de 2017, així com aquells que resulten del mateix procediment.



2.2. Totes les vacants a què es fa referència en aquesta base hauran de correspondre a llocs de treball d'Educació Infantil, Primària i primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria en instituts, departaments d'orientació en instituts i de centres de formació de persones adultes, la necessitat de les quals es trobe prevista en la planificació escolar.



2.3. Les vacants o resultes que tinguen caràcter itinerant, així com els centres de reeducació, centres de formació de persones adultes i centres penitenciaris, no s'adjudicaran de manera forçosa, per la qual cosa el personal funcionari que vullga accedir a aquestes vacants haurà de sol·licitar expressament el tipus de llocs o el centre a què estiguen adscrits.



Tercera. Requisits específics per a l'exercici de determinats llocs



El personal funcionari del cos de mestres podrà sol·licitar els següents llocs sempre que tinguen els requisits exigits per als llocs:



A) Llocs de treball de les especialitats del cos de mestres, de conformitat amb allò que disposa l'article 2 del Reial decret 1594/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableixen les especialitats docents del cos de mestres que exercisquen les seues funcions en les etapes d'Educació Infantil i d'Educació Primària regulades en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

– Educació Infantil.

– Educació Primària.

– Llengua estrangera: Anglés.

– Llengua estrangera: Francés.

– Llengua estrangera: Alemany.

– Educació Física.

– Música.

– Pedagogia Terapèutica.

– Audició i Llenguatge.

Aquests llocs podran sol·licitar-se a més de pel personal funcionari que acredite la titularitat de l'especialitat, per aquell que d'acord amb la disposició addicional quarta del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, haja sigut habilitat per als llocs, d'acord amb la normativa anterior a l'entrada en vigor de l'esmentat reial decret, així com per aquell que obtinga l'especialitat en el curs del present procediment en virtut del que disposa el Reial decret 1594/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableixen les especialitats docents del cos de mestres que exercisca les seues funcions en les etapes d'Educació Infantil i d'Educació Primària.



El personal funcionari que haja ingressat en aquest cos en virtut dels procediments selectius realitzats d'acord amb el Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, en el qual a més es crea l'especialitat de Primària, únicament podrà optar a llocs d'aquesta especialitat si és titular d'aquesta, bé per haver ingressat en el cos de mestres per aquesta especialitat, bé per haver-la adquirida a través del procediment d'adquisició de noves especialitats regulat en el mencionat reial decret o bé per haver obtingut la corresponent habilitació.

B) Llocs de treball dels dos primers cursos de l'Educació Secundària Obligatòria:

– Ciències Socials, Geografia i Història

– Matemàtiques i Ciències de la Naturalesa

– Ciències de la Naturalesa

– Matemàtiques

– Llengua Castellana i Literatura

– Llengua estrangera: Anglés

– Llengua estrangera: Francés

– Educació Física

– Música

– Llengua i Literatura Valenciana

Únicament podran sol·licitar aquests llocs, de conformitat amb la disposició transitòria primera del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests, el personal funcionari del cos de mestres que adscrit amb caràcter definitiu exerceixen la docència en aquests cursos de l'Educació Secundària Obligatòria. Així mateix, podran exercir la seua mobilitat a places o llocs d'Educació Infantil i Primària per als quals estiguen habilitats, i en cas d'obtindre destinació perdran tota opció a futures vacants dels cursos primer i segon de l'Educació Secundària Obligatòria.

En el cas de supressió del lloc, en els cursos primer i segon de l'Educació Secundària Obligatòria en què s'estiga adscrit amb caràcter definitiu es podrà continuar optant en els concursos de trasllats a l'obtenció d'una nova destinació en els esmentats llocs, sempre que no hagen obtingut després de la supressió un nova destinació definitiva.

En tot cas, a l'hora de la sol·licitud d'aquests llocs, hauran d'acreditar l'habilitació d'acord amb les equivalències següents:



MESTRES AMB L'ESPECIALITAT EN: llocs dels dos primers cursos de l'Educació Secundària Obligatòria per als quals posseeixen l'especialitat:

– Filologia: Llengua

Castellana i Anglés. – Llengua estrangera: Anglés

– Llengua Castellana i Literatura

– Filologia: Llengua

Castellana i Francés. – Llengua estrangera: Francés

– Llengua Castellana i Literatura

– Filologia: Llengua

Castellana. – Llengua Castellana i Literatura

– Matemàtiques i Ciències

Naturals. – Matemàtiques.

– Ciències de la Naturalesa.

– Matemàtiques i Ciències de la Naturalesa.

– Ciències Socials. – Ciències Socials, Geografia i Història.

– Educació Física. – Educació Física

– Educació Musical. – Música.

– Filologia: Valencià – Llengua i Literatura Valenciana.





C) Llocs dels departaments d'orientació dels instituts d'Educació Secundària:

– Pedagogia Terapèutica

– Audició i Llenguatge

Aquests llocs els podrà sol·licitar a més del personal funcionari aquells que acrediten la titularitat de l'especialitat, per aquell que d'acord amb la disposició addicional quarta del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 d'educació i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests, hagen sigut habilitats per a aquests llocs d'acord amb la normativa anterior a l'entrada en vigor de l'esmentat reial decret.



D) Llocs d'educació de persones adultes.

Aquests llocs podran ser sol·licitats pels mestres que acrediten l'especialitat d'acord amb les equivalències següents:



MESTRES HABILITATS Lloc de treball en centres de formació de persones adultes.

Primària Educació Primaria.

HABILITACIONS D'EGB Lloc de treball en centres de formació de persones adultes.

Filologia: Llengua Castellana Comunicació: Castellà.

Llengua Castellana i Francés Comunicació: Castellà

Comunicació: Francés

Filologia Llengua Castellana i Anglés Comunicació: Castellà

Comunicació: Anglés

Filologia: Valencià. Comunicació: Valencià

Matemàtiques i Ciències Naturals Ciències i Tecnologia

Ciències Socials. Ciències Socials



Per a sol·licitar llocs de formació de persones adultes excepte els llocs de Primària, es requerirà ser definitiu per concurs de trasllats o per adscripció en llocs de centres de formació de persones adultes, per mitjà de la Resolució de 12 de desembre de 2005 (DOGV 23.12.2005) i haurà d'utilitzar-se el codi específic d'especialitat.



Quarta. Acreditació coneixement del valencià i termini de sol·licitud d'habilitacions

4.1. Per a sol·licitar llocs de treball de les especialitats consignades anteriorment en la base tercera és necessari acreditar, per mitjà de còpia compulsada, estar en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, de conformitat amb el que preveu el punt 5 de la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat, en el sentit, tot aquell que no tinga el requisit lingüístic podrà romandre en la seua destinació definitiva i el seu dret de mobilitat quedarà circumscrit a llocs de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.



4.2. En virtut del que disposa l'article 4 del Reial decret 1594/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableixen les especialitats docents del cos de mestres que exercisquen les seues funcions en les etapes d'Educació Infantil i d'Educació Primària regulades en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, el personal que hi participe podra adquirir una especialitat quan estiguen en possessió de les titulacions o requisits que figuren en l'annex del mencionat reial decret.



El personal docent pertanyent al cos de mestres que desitge participar en aquest concurs de trasllats per una especialitat per a la qual no està actualment habilitat però per a la qual reuneix els requisits establits en l'annex del Reial decret 1594/2011, haurà de fer la sol·licitud de reconeixement de l'especialitat en el mateix termini de la base deu de la present resolució. La sol·licitud es formularà juntament amb la instància, i anirà acompanyada de la documentació justificativa corresponent. La participació per l'especialitat o especialitats sol·licitades quedarà condicionada al fet que s'atorguen aquestes.

4.3. Als efectes del present concurs, només tindran validesa aquelles habilitacions que se sol·liciten abans de finalitzar el termini de presentació d'instàncies.



Quinta. Participació voluntària

5.1. Podrà participar voluntàriament sol·licitant les places oferides en aquesta convocatòria, el personal funcionari de carrera, dependent de l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que es trobe en alguna de les situacions següents:



a) En situació de servei actiu o en serveis especials declarada des de centres dependents de la Generalitat Valenciana, amb destinació definitiva en centres dependents d'aquesta, sempre que, de conformitat amb la disposició addicional sexta, apartat 6, de la Llei orgànica 2/2006, i l'article 2.1 del Reial decret 1364/2010, en finalitzar aquest curs escolar hagen transcorregut, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació que exercisquen amb caràcter definitiu.



b) En situació d'excedència voluntària, en els seus distints tipus, declarada des de centres que depenen de la Generalitat Valenciana.

Si es tracta del supòsit d'excedència voluntària per interés particular previst en l'article 127, de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, només podran participar-hi, si en finalitzar el present curs escolar han transcorregut dos anys des que van passar a aquesta situació.

c) En situació de suspensió de funcions declarada des de centres dependents de la Generalitat Valenciana, sempre que en finalitzar aquest curs escolar haja conclòs el temps de duració de la sanció disciplinària de suspensió i, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació definitiva.

5.2. Als efectes previstos en l'apartat anterior s'entendrà com a data de finalització del curs escolar la de 31 d'agost de 2018.

5.3. Els qui desitgen exercir un dret preferent per a l'obtenció de destinació s'hauran d'ajustar al que es determina en la base sèptima d'aquesta resolució.

Els participants hauran de dirigir la seua instància de participació a qualsevol dels òrgans que es determinen en la present convocatòria.





Sexta. Participació obligatòria

6.1. Està obligat a participar en el present procediment, de conformitat amb allò que disposa l'article 12 del Reial decret 1364/2010, el personal funcionari dependent de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana que es trobe en alguna de les situacions següents:

a) El personal funcionari, que procedent de la situació d'excedència o suspensió de funcions amb pèrdua de la destinació definitiva, haja reingressat al servei actiu i obtingut, en virtut del dit reingrés, una destinació amb caràcter provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana, amb anterioritat a la data de publicació d'aquesta convocatòria.

Al personal funcionari, que s'inclou en el paràgraf anterior, en cas que no participe en la present convocatòria, o si encara que hi haja participat no ha sol·licitat un nombre suficient de llocs, se li adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en places que puga ocupar, segons les especialitats de les quals siga titular, en un centre que depenga de la Generalitat Valenciana. En el supòsit que no se li adjudique una destinació definitiva, romandrà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex III que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



b) El personal funcionari que es trobe en la situació d'excedència forçosa o suspensió de funcions amb pèrdua del lloc de destinació i que una vegada complida la sanció no haja obtingut un reingrés provisional i haja sigut declarat en aquestes situacions des d'un centre dependent en l'actualitat de la Generalitat Valenciana.

En el cas que no sol·licite el suficient nombre de places, se li adjudicarà d'ofici destinació definitiva en llocs que puga ocupar segons les especialitats de què siguen titulars, en un centre dependent de la Generalitat Valenciana. L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex III que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



En el cas que aquests no participen en el present procediment, quedaran en la situació d'excedència voluntària per interés particular prevista en l'article 127 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



c) El personal funcionari que havent estat adscrit a places en l'exterior haja de reincorporar-se a l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana en el curs 2018/2019, o que havent-se reincorporat en cursos anteriors no haja obtingut destinació definitiva.

Aquells que desitgen exercir el dret preferent a la localitat a la qual es refereixen els articles 10.6 i 14.4 del Reial decret 1138/2002, de 31 d'octubre, hauran de sol·licitar, de conformitat amb el que estableix aquesta convocatòria, totes les places a les quals puguen optar en virtut de les especialitats de les quals siguen titulars corresponents als centres de la localitat en què van tindre la seua última destinació definitiva.

Al professorat que haja de participar-hi i no hi participe se li adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en llocs als quals puga optar per les especialitats de les quals siga titular. L'esmentada adjudicació d'ofici es realitzarà segons l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex III que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que aquest professorat no obtinga destinació, quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

d) El personal funcionari que haja perdut la destinació definitiva:

– en compliment de sentència,

– en compliment de resolució de recurs,

– o per haver-se-li suprimit o modificat expressament el lloc que exercia amb caràcter definitiu. Haurà de participar-hi el personal funcionari al qual s'ha suprimit la seua primera destinació definitiva abans d'haver transcorregut dos anys des de la seua presa de possessió.

Aquest professorat, podrà exercir el dret preferent, en les condicions que es regulen en la base sèptima de la present resolució.

Al professorat que haja de participar-hi i no hi participe o, si ho fa, no exerceix el dret preferent a què es refereix el paràgraf anterior i d'això es deriva la no-obtenció de destinació definitiva, aquesta se li adjudicarà d'ofici en llocs als quals puga optar per les especialitats de les quals siga titular. L'esmentada adjudicació d'ofici es realitzarà segons l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex III que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que aquest professorat no obtinga destinació, quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

Als efectes d'aquesta convocatòria, només tindran caràcter de places suprimides les corresponents a la supressió de centres, sempre que aquesta supressió no haja donat lloc a la creació d'un altre centre, a la supressió d'ensenyaments, la impartició dels quals s'haja extingit en el centre sense que hagen sigut substituïts per altres d'equivalents o anàlegs i a la supressió de llocs de treball que, per resolució expressa, supose la pèrdua de la destinació definitiva que exercia.

e) El personal funcionari que, amb pèrdua de la plaça docent que exercia amb caràcter definitiu, haja passat a prestar serveis en altres llocs de l'Administració mantenint la seua situació de servei actiu en el seu cos docent, sempre que haja deixat i obtingut una destinació docent provisional en centres dependents en l'actualitat de la Generalitat Valenciana.

Aquest professorat, podrà exercir el dret preferent, en les condicions que es regulen en la base sèptima de la present resolució.

Al professorat que haja de participar-hi i no hi participe o, si ho fa, no exerceix el dret preferent a què es refereix el paràgraf anterior i d'això es deriva la no-obtenció de destinació definitiva, aquesta se li adjudicarà d'ofici en llocs als quals puga optar per les especialitats de les quals siga titular. L'esmentada adjudicació d'ofici es realitzarà segons l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex III que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que aquest professorat no obtinga destinació, quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

f) El personal funcionari amb destinació provisional que, durant el curs 2017/2018 preste serveis en centres dependents de la Generalitat Valenciana o en comissió de serveis en una altra administració educativa i mai no haja obtingut destinació definitiva.

Al personal inclòs en aquest apartat que no hi participe, o en el supòsit de participar-hi no sol·licite un nombre suficient de places, se li adjudicarà d'ofici destinació definitiva en lloc al que puga optar per les especialitats de les quals siga titular en centres dependents de la Generalitat Valenciana.

En el cas de no obtindre destinació definitiva, aquest personal quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex III que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



g) Aspirants seleccionats en els últims procediments selectius convocats per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport que durant el present curs escolar 2017/2018 realitzen la fase de pràctiques.



Aquests participants, de conformitat amb l'article 13 del Reial decret 1364/2010, estan obligats a obtindre la primera destinació definitiva en centres dependents de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana, i per l'especialitat per la qual han sigut seleccionats. A aquest efecte hauran de sol·licitar una destinació en els dits centres.

A aquells funcionaris i funcionàries en pràctiques que, havent de participar-hi, no ho facen o, participant-hi, no sol·liciten suficient nombre de places, se'ls adjudicarà d'ofici destinació definitiva en places corresponents a l'especialitat per la qual participen o hagen de participar en centres de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana. L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex III que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

El professorat en pràctiques participarà sense puntuació i es realitzarà l'adjudicació de destinació segons el seu ordre en el procediment selectiu.

En el cas de no obtindre destinació definitiva quedaran en situació de destinació provisional per l'especialitat en què els va correspondre prestar serveis en el curs escolar 2017/2018 com a personal funcionari en pràctiques. La destinació que els puga correspondre estarà condicionada, en tot cas, d'acord amb el que disposa l'article 13.2 del Reial decret 1364/2010, a la superació de la fase de pràctiques i al seu nomenament com a personal funcionari de carrera.

6.2. En cap cas s'adjudiquen amb caràcter forçós les places de caràcter itinerant, així com les corresponents als centres de reeducació i centres penitenciaris.

6.3. En tot cas, no serà procedent l'adjudicació d'ofici, quan el personal funcionari haja obtingut destinació en concursos o en procediments de provisió de llocs no compresos en l'àmbit del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre.

6.4. Els qui vullguen exercir un dret preferent per a l'obtenció de destinació hauran d'atendre's al que es determina en la base següent d'aquesta resolució.



Sèptima. Drets preferents

7.1. El personal funcionari que es trobe en algun dels supòsits previstos en els articles 16 i 17 del Reial decret 1634/2010, podrà acollir-se al dret preferent que en els dits preceptes es regulen, fent-ho constar en la seua sol·licitud de participació i indicant la causa en què es basa la seua petició.

7.2. Dret preferent a centre

En ocasió de vacant en el cos docent pel qual s'hi participa, tindrà dret preferent per a obtindre un nou lloc en el mateix centre en què es tinga o s'haja tingut destinació definitiva, el personal docent que trobant-se en alguns dels supòsits que s'indiquen a continuació, complisca les condicions que així mateix s'estableixen, i per l'ordre de prelació que es relaciona:

1) Per supressió de la plaça o lloc que exercien amb caràcter definitiu en un centre després d'haver transcorregut dos o més anys des de la presa de possessió d'aquest, fins que obtinguen una altra destinació definitiva, sempre que tinguen els requisits exigits per al seu exercici.

2) Per modificació de la plaça o lloc que exercien amb caràcter definitiu en el centre, fins que obtinguen una altra destinació definitiva, sempre que tinguen els requisits exigits per al seu exercici

3) Per desplaçament dels seus centres per insuficiència total d'horari, en les mateixes condicions que el personal titular dels llocs suprimits, Es considerarà desplaçat de la seua plaça per insuficiència total d'horari el personal funcionari que durant tres cursos acadèmics continuats, incloent-hi aquest curs, haja impartit tot el seu horari en un altre centre diferent d'aquell en què té la seua destinació definitiva o en àrees, matèries o mòduls no atribuïts a la seua especialitat.

4) Per supressió de la plaça o lloc que exercien amb caràcter definitiu en un centre abans d'haver transcorregut dos anys des de la presa de possessió d'aquest, fins que obtinguen una altra destinació definitiva, sempre que tinguen els requisits exigits per al seu exercici.

Només tindran caràcter de places suprimides les corresponents a la supressió de centres, sempre que aquestes no hagen donat lloc a la creació d'un altre centre, a la supressió d'ensenyaments la impartició dels quals s'haja extingit en el centre sense que hagen sigut substituïts per altres equivalents o anàlegs i a la supressió de llocs de treball que expressament mitjançant una resolució supose la perduda de la destinació definitiva que exercia.

Dins dels subapartats 1 i 4 s'inclouen el personal funcionari del cos de mestres que, segons el que preveu l'article 17 de l'Ordre de 23 de gener de 1997, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procés d'adscripció del personal funcionari del cos de mestres als llocs de treball resultants de la nova ordenació del sistema educatiu, van quedar adscrits a llocs de treball dels establits en l'article 10.4. Queden exclosos de la participació en aquesta modalitat aquells mestres i aquelles mestres que, després de la pèrdua del lloc de treball han obtingut destinació definitiva per qualsevol dels sistemes de provisió establits.

Queden exclosos de la participació per la modalitat «Supressió o modificació del lloc de treball on exercien amb caràcter definitiu» aquells mestres que, després de la pèrdua del lloc de treball han obtingut destinació definitiva per qualsevol dels sistemes de provisió establits.



Quan concórreguen dos o més participants en què es donen les circumstàncies assenyalades en cada un dels subapartats anteriors, s'adjudicarà la plaça a qui tinga la puntuació més alta en l'aplicació del barem de mèrits. En el cas que es produïsquen empats en les puntuacions totals entre dos o més participants que exercisquen el dret preferent a un mateix centre, s'utilitzarà com a primer criteri de desempat el major temps de serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el centre i, si cal, els altres criteris previstos en el barem de mèrits en l'ordre en què hi apareixen.



El personal docent que en els supòsits indicats desitge exercir el dret a centre, haurà d'indicar en la sol·licitud telemàtica de participació, en l'apartat que conté l'epígraf «dret preferent a centre», el supòsit pel qual l'exerceix i el codi del centre que corresponga, tenint en compte que consignarà totes o alguna de les especialitats de les quals siga titular prioritzant aquestes. Igualment, en el moment de la petició telemàtica podran incloure a continuació, en l'apartat corresponent, altres peticions corresponents a places d'altres centres a les quals puguen optar en virtut de les especialitats de les quals siguen titulars, si desitgen optar a aquestes fora del dret preferent.



Aquest dret preferent implica una prelació per a obtindre destinació davant els qui exerceixen el dret preferent a localitat o zona.

7.3. Drets preferents a la localitat o zona

Tindrà aquest dret preferent, amb ocasió de vacant, el personal funcionari de carrera que es trobe en algun dels supòsits que s'indiquen, i per l'ordre de prelació en què aquests es relacionen:

1) Per supressió o modificació de la plaça o lloc de treball que exercien amb caràcter definitiu en un centre gaudiran, fins que obtinguen una altra destinació definitiva, de dret preferent per a obtindre una altra plaça o lloc en un altre centre de la mateixa localitat on estiga ubicat el centre on se li va suprimir la plaça o lloc o, si és el cas, en un altre de la seua zona.

Només tindran caràcter de places expressament suprimides les corresponents a la supressió de centres, sempre que aquesta no haja donat lloc a la creació d'un altre centre, a la supressió d'ensenyaments la impartició dels quals s'haja extingit en el centre sense que hagen sigut substituïts per altres equivalents o anàlegs i a la supressió de llocs de treball que expressament mitjançant una resolució supose la pèrdua de la destinació definitiva que exercia.

2) Per desplaçament dels seus centres per insuficiència total d'horari, en les mateixes condicions que els titulars dels llocs suprimits. Es considerarà desplaçat de la seua plaça per insuficiència total d'horari el personal funcionari que durant tres cursos acadèmics continuats, incloent-hi aquest curs, haja impartit tot el seu horari en un altre centre diferent d'aquell en què té la seua destinació definitiva o en àrees, matèries o mòduls no atribuïts a la seua especialitat.

3) Per haver passat a exercir un altre lloc en l'Administració pública, amb pèrdua de la plaça docent que exercien amb caràcter definitiu, i sempre que hagen cessat de l'últim lloc.

4) Per haver perdut la plaça o lloc de treball que exercien amb caràcter definitiu, després de la concessió de la situació d'excedència voluntària per a tindre cura de familiars i fills com preveu l'article 130 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana per haver transcorregut el període de tres anys de reserva del lloc al qual tenen dret, i desitgen reingressar al servei actiu o hagen reingressat amb caràcter provisional.



5) Per reincorporació a la docència a Espanya, de conformitat amb els articles 10.6 i 14.4 del Reial decret 1138/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regula l'Administració del Ministeri d'Educació en l'exterior, per finalització de l'adscripció en llocs o places en l'exterior, o per alguna altra de les causes legalment establides.

6) En virtut d'execució de sentència o resolució de recurs administratiu.

7) Aquells que després d'haver sigut declarats jubilats o jubilades per incapacitat permanent hagen sigut rehabilitats per al servei actiu.

D'acord amb el que disposa l'article 12.c del Reial decret 1364/2010, el personal docent que desitge fer ús d'aquest dret preferent fins que obtinga la corresponent destinació definitiva, haurà de participar en totes les convocatòries que, a aquests efectes, realitze la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, sol·licitant totes les places de les especialitats a què puguen optar. Si no hi participa, es considerarà que ha perdut el seu dret preferent.

Quan hi haja diversos participants dins d'un mateix grup, la prioritat entre ells es determinarà per la major puntuació derivada de l'aplicació del barem.

El personal participant que es trobe comprés en qualsevol dels apartats anteriors hauran d'exercir aquest dret obligatòriament a la localitat de la qual li dimana aquest i, opcionalment, en qualsevol altra o altres localitats de la zona.

Perquè aquest dret preferent tinga efectivitat, les persones sol·licitants estan obligades a consignar en la sol·licitud telemàtica de participació, en l'apartat que conté l'epígraf «A omplir si exerceix dret preferent a localitat o zona» el codi de la localitat i el supòsit pel qual s'exerceix el dret.

Per a això, s'haurà de consignar, al lloc corresponent, el codi de la localitat de la qual prové el dret, i en cas de demanar una altra o altres localitats també s'haurà de consignar que sol·licita exercir el dret a zona. Així mateix, s'ompliran, per ordre de preferència, totes les especialitats de què siga titular. Aquesta preferència serà tinguda en compte als efectes de reserva de localitat i especialitat. En el supòsit de sol·licitar reserva de plaça per a llocs que tinguen el requisit d'itinerant, es farà constar en les caselles que a aquest efecte figuren al costat de les especialitats.

En el cas que en la localitat en què s'exerceix aquest dret no hi hagen suficients places vacants per a tot el personal participant que la sol·licite, independentment de la puntuació de cada un d'ells, es garantirà una de les places vacants al participant o la participant amb dret preferent, i aquest podrà, per tant, obtindre destinació amb preferència sobre un participant o una participant amb major puntuació. No obstant això, sense perjudici del que s'indica anteriorment, garantida la localitat i tipus de plaça (especialitat/lloc), per a l'adjudicació de centre concret el participant que exerceix aquest dret concorrerà amb la resta dels participants del seu mateix cos i especialitat atenent la puntuació atorgada segons el barem de mèrits.

En el moment de les peticions telemàtiques, el dret preferent haurà d'exercir-se necessàriament a la localitat de la qual aquest prové i, si és el cas, a una altra o altres localitats de la zona de què dimana el dret, per totes les especialitats de les quals siga titular. No obstant això, podran exercir-lo, amb caràcter voluntari, per a aquelles vacants que tinguen la condició d'adjudicació voluntària de la mateixa localitat o localitats.



Així mateix, per a l'obtenció d'un centre concret s'hauran de sol·licitar, per ordre de preferència, tots els centres de la localitat de la qual prové el dret i, si és el cas, tots els centres de les localitats que es desitge de la zona. En el supòsit de sol·licitar localitat, serà destinat a qualsevol centre d'aquesta en què hi haja una vacant. En cas de sol·licitar centres concrets, aquests hauran d'anar agrupats per blocs homogenis de localitats. En cas contrari, l'Administració els adscriurà d'ofici a un centre de la localitat. El mateix tractament es donarà en el supòsit en què voluntàriament s'haja obtingut reserva de plaça en l'especialitat que tinga la condició d'itinerant.

En el cas que s'ometen alguns dels centres de la localitat o zona on desitgen exercir el dret preferent, l'Administració omplirà d'ofici els centres restants corresponents a la localitat o localitats de la zona sol·licitada.

El personal funcionari que exercisca aquest dret podrà, igualment, incloure a continuació altres peticions corresponents a places/llocs als quals puga optar, si desitja concursar a aquests fora del dret preferent.





Octava. Dret de concurrència

8.1. S'entén per dret de concurrència la possibilitat que diversos funcionaris i funcionàries de carrera d'un mateix cos docent amb destinació definitiva condicionen la seua voluntària participació en el concurs a l'obtenció de destinació en un o més centres d'una província determinada.

8.2. L'exercici d'aquest dret s'ajustarà a les regles següents:

a) Les persones participants inclouran en les seues peticions centres d'una sola província, que haurà de ser la mateixa per a cada grup de concurrència.

b) El nombre de persones participants en cada grup serà, com a màxim, de quatre.

c) L'adjudicació de destinació la determinarà l'aplicació del barem de mèrits.

d) En cas que algun dels participants o les participants no puga obtindre una plaça es consideraran desestimades per aquesta via les sol·licituds de tots els funcionaris i les funcionàries integrants del grup.



8.3. El personal docent que faça ús del dret de concurrència haurà d'omplir en la sol·licitud les dades identificatives dels funcionaris i funcionàries que l'exerceixen conjuntament amb el sol·licitant. L'omissió o la consignació incorrecta d'aquestes dades comportarà l'anul·lació de totes les sol·licituds del conjunt de concurrents.



Novena. Sol·licitud de participació, instància d'aportació de mèrits



Sol·licitud de participació

9.1. Encara que es concurse per més d'una especialitat, les persones participants presentaran una única sol·licitud per cos. La sol·licitud de participació en aquest procediment de provisió es realitzarà telemàticament a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es. No serà necessària la presentació de la instància en cap registre físic. No obstant això, els participants i les participants dependents de la Generalitat Valenciana que pretenguen reingressar per aquest procediment i les dades dels quals no es troben incorporades en els sistemes informàtics ompliran la sol·licitud que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i la presentaran en els registres de les direccions territorials.

9.2. La presentació per mitjans telemàtics de la sol·licitud de participació s'efectuarà per mitjà de l'usuari i contrasenya utilitzat a ITACA.



L'ús dels mitjans telemàtics per participar en el procés comporta el consentiment de persona sol·licitant al tractament de les seues dades de caràcter personal que siguen necessàries per a la tramitació del procés d'acord amb la normativa vigent.

A l'hora d'omplir la sol·licitud caldrà tindre en compte les instruccions que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/.

Instància de participació

9.3. El personal funcionari dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que va participar en el concurs de trasllats convocat en el curs 2016/2017, que no desitge aportar-hi cap nou mèrit i faça valdre la baremació que va obtindre, en allò que coincidisca amb el barem del present procediment, no haurà de presentar cap document. Tampoc hauran de presentar documentació els qui participen des de la situació de personal funcionari seleccionat en un procés selectiu (funcionari en pràctiques / exempt de pràctiques), que encara no han sigut nomenats funcionaris de carrera.



9.4. Hauran de presentar la instància d'aportació de mèrits i la seua documentació acreditativa, dins del termini de presentació de sol·licituds:

9.4.1 El personal funcionari dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que haja participat en el concurs de trasllats convocat durant el curs 2016/2017 que a més de fer valdre, en allò que coincidisca amb el barem del present procediment, la baremació que van obtindre desitgen aportar-hi nous mèrits. Això ho manifestaran expressament en l'imprés de la instància que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el qual únicament relacionaran els mèrits ara al·legats i aportats, sempre que hagen sigut perfeccionats després de la data de terminació del termini de presentació d'instàncies del mencionat concurs.



No obstant això, en el cas que es detecten errors en la baremació realitzada en procediments anteriors, podran ser corregits en qualsevol moment del procediment.

9.4.2. El personal funcionari dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que haja participat en el concurs de trasllats convocat durant el curs 2016/2017 que no realitzen l'opció anterior, podran optar per la nova valoració de tot o part dels seus mèrits i hauran de manifestar-ho expressament en l'imprés de la instància d'aportació de mèrits. A aquestes persones participants se'ls avaluarà novament els mèrits dels apartats o subapartats que trien quan òmpliguen la instància, sempre que presenten novament la documentació acreditativa dels mèrits

No obstant això, en el cas que es detecten errors en la baremació realitzada en procediments anteriors, podran ser corregits en qualsevol moment del procediment.

9.4.3. Les persones sol·licitants que no van participar en el concurs esmentat hauran d'aportar tota la documentació justificativa per a la valoració de mèrits a què es fa referència en l'annex I, excepte el full de serveis que serà aportat per l'Administració.

Aquells mèrits al·legats i no justificats documentalment, no seran tinguts en compte.

9.5. A fi de simplificar els tràmits administratius que es veuen obligats a realitzar les persones participants en els concursos de trasllats, la baremació que els corresponga, serà registrada informàticament a fi d'evitar la seua presentació en futures convocatòries.

9.6. Des de l'1 fins al 15 d'octubre de 2018, els interessats que manifesten no haver interposat recurs, o les seues representacions legals, podran sol·licitar a la direcció territorial per la qual van participar, la devolució de la documentació original aportada. Transcorregut aquest termini es considerarà que renuncien a la devolució.

9.7. L'annex d'aportació de mèrits junt amb els documents consignats en el barem, es presentaran preferentment en el registre de la direcció territorial on estiguen destinats, excepte les sol·licituds dels qui adscrits provisionalment o en comissió de servei i procedisquen o tinguen destinació definitiva en una altra direcció territorial, i en aquest cas, es presentaran en la direcció territorial d'origen. Així mateix, el personal participant podrà presentar la documentació en qualsevol de les altres dependències a què es refereix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas que s'opte per presentar una sol·licitud en una oficina de correus, es farà en sobre obert, perquè la sol·licitud siga datada i segellada pel funcionari o funcionària de correus abans de ser certificada.

9.8. L'Administració podrà requerir les persones interessades en qualsevol moment, perquè justifiquen aquells mèrits sobre els quals es plantegen dubtes o reclamacions.

Aquells mèrits al·legats i no justificats documentalment o aquells documents que no tinguen les dades consignades anteriorment no seran tingudes en compte.

9.9. Totes les fotocòpies que es remeten hauran d'anar acompanyades de les diligències de compulsa o confrontació, d'acord amb el que estableixen la Circular 5/99, de 14 de juny, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sobre compulsa o confrontació de documents en els centres docents i la Circular 3/99, de 25 de maig, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sobre compulsa o confrontació de documents.



Deu. Termini de presentació de sol·licituds i documentació

10.1 El termini de presentació de sol·licituds i documents serà de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i durant el dit termini podrà desistir-se de la sol·licitud presentada.

Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, no serà tinguda en compte cap sol·licitud ni cap modificació d'aquesta, ni cap documentació referida als mèrits aportats, ni així mateix renúncies a la participació excepte el que estableix la base setze.

Durant el mes de gener de 2018, s'obrirà un termini de set dies naturals perquè les persones que hi participen sol·liciten via telemàtica les seues peticions.

10.2 Tots els requisits de participació així com els mèrits assenyalats en l'annex I d'aquesta resolució que al·leguen les persones participants caldrà que es tinguen complits o reconeguts en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, amb les excepcions del requisit de permanència de dos anys, almenys, des de la presa de possessió de la destinació definitiva, que per a la participació voluntària haurà de tindre's a la finalització del present curs escolar.

10.3 Només es prendran en consideració aquells mèrits que degudament justificats en la forma indicada en el barem de mèrits s'al·leguen durant el termini de presentació de sol·licituds.

10.4 L'Administració educativa incorporarà d'ofici els mèrits que consten en el registre de personal docent.

10.5 Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per l'interessat no podrà ser invocada per aquest a l'efecte de futures reclamacions, ni considerar per aquest motiu lesionats els seus interessos i drets.



Onze. Avaluació de mèrits

11.1. Per a l'avaluació dels mèrits al·legats i degudament justificats per les persones participants, pel que fa als apartats 3 i 5 i subapartats 6.1, 6.2 i 6.3 del barem de mèrits, es designaran una o diverses comissions de valoració segons el nombre de participants en cada una de les direccions territorials.

Aquestes comissions de valoració, que seran nomenades pel director territorial corresponent, estaran integrades per un president, que formarà part del cos d'inspectors o del cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa i per quatre vocals funcionaris de carrera en actiu del cos de mestres, i actuarà com a secretari o secretària el vocal o la vocal de menor edat.

La composició d'aquestes comissions es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i els seus membres estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.

11.2 L'assignació de la puntuació que correspon a les persones participants per la resta d'apartats del barem de mèrits serà portada a efecte, per les unitats de personal de la direcció territorial corresponent, que actuaran per delegació de les comissions de valoració, d'acord amb el que disposa l'article 9.3 del Reial decret 1364/2010, de 23 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre el personal funcionari dels cossos docents previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests.



Dotze. Relació provisional i definitiva d'admesos i exclosos

12. 1 Una vegada baremades les instàncies presentades, les direccions territorials publicaran les relacions següents:

a) Relació provisional de participants que exerceixen dret preferent, amb expressió de la puntuació que els correspon segons els apartats del barem.

b) Relació provisional de participants en el concurs, amb expressió de la puntuació que els correspon per cada un dels apartats i subapartats del barem de mèrits.

c) Relació provisional de participants exclosos.

Les dites relacions podran ser consultades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

12.2 Contra aquestes relacions provisionals es donarà un termini de dos dies hàbils per a presentar reclamacions. Acabat l'esmentat termini, es publicaran les relacions definitives amb les rectificacions a què done lloc, les quals podran ser consultades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport tenint en compte que la seua publicació serà anterior a l'inici del termini de sol·licitud telemàtica de places. Contra aquesta exposició no és possible cap reclamació, sense perjudici de tot això, una vegada que el director general de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport faça pública la resolució provisional de destinacions, podrà interposar-se reclamació contra la puntuació i/o destinació obtinguda.

12.3 Les direccions territorials elaboraran una relació dels mestres que estant obligats a participar en el procediment no hagen presentat sol·licitud, especificant situació, causa i qualsevol altre aspecte pertinent.



Tretze. Sol·licitud telemàtica de places

13.1 El nombre de peticions que cada participant podrà sol·licitar no podrà excedir les 300. Als efectes d'obtenció d'un lloc, les persones participants consignaran els codis de centres o localitats i tipus de places que sol·liciten per ordre de preferència i que figuren en els annexos que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Les peticions poden fer-se a un centre concret o localitat, i les dues modalitats són compatibles. En aquest últim cas s'adjudicarà el primer centre de la localitat amb vacant o resulta, en el mateix ordre en què apareixen en l'annex III. Si es demana més d'un lloc-especialitat d'un mateix centre o localitat és necessari repetir el centre o localitat tantes vegades com llocs sol·licitats. No obstant això, a fi de simplificar i facilitar a les persones participants la realització de les seues peticions, les persones interessades que desitgen sol·licitar tots els centres corresponents a una localitat podran, en compte de realitzar la petició consignant els codis de tots i cada un dels centres per ordre de preferència, anotar únicament els codis corresponents a la localitat i lloc-especialitat, es considerarà, en aquest cas, que sol·liciten tots els centres de la localitat de la qual es tracte en el mateix ordre de preferència amb què apareixen publicats en l'annex III que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria. Si respecte a tots els centres d'una localitat vol sol·licitar-se algun o alguns d'aquests prioritàriament, aquests centres podran consignar-se com a peticions individualitzades per ordre de preferència i a continuació consignar el codi corresponent a la localitat i lloc-especialitat, s'entendran incorporats a les seues peticions la resta de centres en el mateix ordre en què apareixen publicats en l'annex III corresponent de la convocatòria.





Els punts relacionats en la base 2,4 no es consideraran sol·licitats en la petició de localitat i hauran de ser sol·licitats expressament si es desitja optar-hi.

13.2 En el cas d'accedir al programa i no realitzar peticions telemàtiques, tractant-se de participants voluntaris i voluntàries, perdran el seu dret de continuar en el procediment figurant com a no adjudicats per falta de peticions. En el supòsit de no accedir al programa informàtic, perdran el seu dret de continuar el procediment i figuraran com a exclosos.

13.3 En cas que es presenten en termini i forma més d'una sol·licitud de places, només es tindrà en compte l'última presentada. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de llocs, per cap concepte, es podrà alterar la petició, ni encara que es tracte de l'ordre de prelació dels llocs sol·licitats.

13.4 Amb la finalitat que les persones participants en aquestes convocatòries puguen realitzar les seues peticions, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport els annexos corresponents a localitats, centres i especialitats.

13.5 Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per l'interessat no podrà ser invocada per aquest a l'efecte de futures reclamacions, ni considerar per tal motiu lesionats els seus interessos i drets.



Catorze. Prioritats

14.1 En la resolució d'aquest concurs, existirà una prelació en l'adjudicació de vacants i, si és el cas, de resultes, de la manera següent:



1r. Adjudicació derivada del dret preferent a centre.

2n. Adjudicació relativa al dret preferent a localitat/zona.

3r. Adjudicació resultant del concurs.

14.2. L'ordre anterior implica una prelació en l'adjudicació de vacants i resultes en favor dels participants i les participants en cada una d'aquestes. Així, no podrà adjudicar-se lloc a un mestre o una mestra que participe en una de les prelacions si hi ha sol·licitant en l'anterior amb millor dret. No obstant això, pel que fa a l'adjudicació d'un lloc concret dels qui facen efectiu el seu dret preferent a una localitat o zona determinada, es tindrà en compte el que disposa el punt 3 de la base sèptima.

14.3. Serà compatible la concurrència simultània si es té dret a més d'una prelació. Les peticions s'atendran amb la prelació indicada en el punt anterior i, una vegada que s'haja obtingut destinació, no es tindran en compte les restants peticions.

14.4. L'ordre de prioritat en el concurs dels llocs de treball vindrà donat per la puntuació obtinguda segons el barem que figura com a annex I de la present resolució.

14.5. Sense perjudici d'allò que s'ha disposat respecte als drets preferents recollits en la base sèptima d'aquesta convocatòria, en el cas que es produïsquen empats en el total de les puntuacions, aquests es resoldran atenent successivament la puntuació més alta en cada un dels apartats del barem d'acord amb l'ordre en què hi apareixen. Si persisteix l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en els distints subapartats per l'ordre, igualment, en què apareixen en el barem.

En ambdós casos, la puntuació que es prenga en consideració en cada apartat no podrà excedir la puntuació màxima establida per a cada un d'aquests en el barem, ni, en el supòsit dels subapartats, la que corresponga com a màxim a l'apartat en què es troben inclosos. Si en aplicar aquests criteris algun o alguns dels subapartats obtinga la màxima puntuació atorgada a l'apartat a què pertany, no es prendran en consideració les puntuacions de la resta de subapartats. Si és necessari, s'utilitzaran successivament com a criteris de desempat l'any en què es va convocar el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el respectiu cos i la puntuació per la qual va resultar seleccionat.



14.6. És requisit imprescindible per a sol·licitar i ser adjudicat un lloc determinat, posseir l'especialitat per al seu exercici i el requisit lingüístic del lloc.



Quinze. Adjudicació provisional i definitiva de destinacions

15.1. Vistes les reclamacions presentades contra la relació provisional de participants i una vegada aprovada la relació provisional de vacants, així com les puntuacions definitives corresponents al barem de mèrits, es procedirà a la publicació de l'adjudicació provisional de destinacions. En la dita resolució s'indicaran els llocs en què es troben exposades al públic les mencionades adjudicacions, que a més es publicaran en pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

15.2. Les persones participants podran presentar reclamacions contra la resolució provisional, en el termini de dos dies hàbils a partir de la seua publicació, davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent.

15.3. Considerades les reclamacions a què es refereix l'apartat anterior, es procedirà a dictar la resolució per la qual s'aproven les adjudicacions definitives del present concurs de trasllats, i es declararan desestimades les al·legacions no recollides en aquesta. La dita resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



15.4. Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva seran irrenunciables, llevat que havent participat i obtingut destinació en els procediments que puguen convocar-se per altres administracions educatives en l'exercici de competències plenes en matèria d'educació es consigne la renúncia a la destinació amb anterioritat al 31 de juliol de 2018. Només podrà obtindre's una única destinació, encara que es concórreguen a diferents tipus de places sense perjudici del que estableix la base dèsset d'aquesta resolució



Setze. Desistiments i renúncies

16.1. Les persones participants que concursen amb caràcter voluntari podran desistir de la seua participació en el concurs, entenent que aquest afecta totes les peticions consignades en la seua instància de participació, en el termini de dos dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació del llistat provisional de destinacions.

16.2. No s'admetrà renúncia a l'adjudicació definitiva de destinacions, excepte en el supòsit previst per la base quinze, apartat 4 d'aquesta norma. No obstant això, una vegada publicada la puntuació definitiva del barem si la persona participant voluntària no accedeix al programa informàtic per a realitzar peticions en el termini establit a aquest efecte, perdrà el seu dret de continuar en el procediment, i figurarà com a exclòs o exclosa.



Dèsset. Irrenunciabilitat de destinacions i presa de possessió

17.1 Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva són irrenunciables. No obstant això, quan s'hi participe simultàniament per distints cossos docents i se n'obtinga destinació en més de un, s'haurà d'optar per un dels llocs en el termini de 10 dies naturals següents a la publicació de la resolució definitiva per mitjà d'un escrit dirigit a l'Administració educativa a què pertanga la plaça a la qual el concursant no va a incorporar-se. Si no es realitza la dita opció en el termini indicat, s'haurà de prendre possessió de la plaça obtinguda corresponent al cos des del qual s'ha participat en situació de servei actiu.

17.2 La presa de possessió en les noves destinacions que s'obtinguen d'acord amb el que disposa la present resolució tindrà lloc l'1 de setembre de 2018, i serà cessat del de procedència el 31 d'agost de 2018.

No obstant això, els professors i les professores que hagen obtingut destinació en aquest concurs hauran de romandre en els seus centres d'origen, quan així ho establisca la direcció territorial o administració educativa de què depenguen, fins que concloguen les activitats imprescindibles previstes per a la finalització del curs.



Díhuit. Reingrés del personal excedent al servei actiu

El personal funcionari excedent que reingresse al servei actiu, com a conseqüència del concurs, presentarà davant de la direcció territorial de la qual depenga el centre obtingut, abans de la presa de possessió de la plaça, còpia compulsada de la resolució per la qual se'l va declarar en excedència, el certificat de delictes de naturalesa sexual, així com declaració jurada o promesa que no es troba separat per mitjà d'expedient disciplinari de cap cos o escala de l'Administració de l'Estat, de les comunitats autònomes o de la local, ni d'estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.



Dènou. Altres normes

19.1. Amb caràcter general cada petició es compon del codi de centre o de localitat i del codi d'especialitat.

19.2. El personal funcionari que participen en aquest procediment, que sol·licite i obtinga l'excedència en el transcurs de la seua resolució, o cesse del servei actiu per qualsevol altra causa, es consideraran excedents o cessants en la plaça que els corresponga en la resolució definitiva.

19.3. Podrà ser anul·lada la destinació obtinguda per qualsevol concursant que no s'haja ajustat a les normes de la convocatòria o no coincidisca amb les característiques declarades en la sol·licitud i la documentació corresponent.

19.4. Els mestres que obtinguen plaça en aquestes convocatòries i durant la seua tramitació hagen permutat les seues destinacions, estaran obligats a prendre possessió del lloc per al qual han sigut nomenats, i s'anul·larà la permuta que se'ls haja concedit.



Vint. Procediment especial de mobilitat per raó de violència de gènere

Al marge del present concurs de trasllats, en qualsevol moment i en compliment del que estableix l'article 4.1 del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, les funcionàries víctimes de violència de gènere que per a fer efectiva la seua protecció o el dret a l'assistència social integral, es vegen obligades a abandonar la plaça o lloc on prestaven els seus serveis, tindran dret al trasllat a una altra plaça o lloc propi del seu cos, d'anàlogues característiques, sense necessitat que siga vacant de necessària cobertura. La Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport estarà obligada a comunicar-los les vacants ubicades en la mateixa localitat o en les localitats que les interessades expressament sol·liciten.



Podran sol·licitar aquest trasllat per escrit a la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en què hauran de indicar la localitat o localitats on desitgen ser destinades i adjuntar còpia de la documentació que acredite la condició de víctima de violència de gènere, d'acord amb la legislació vigent. En aquesta actuació es protegirà la intimitat de la víctima en especial les seues dades personals, les dels seus descendents i les de qualsevol persona que estiga sota la seua guarda o custòdia.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o directament recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de la seua publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 8 de novembre de 2017.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.

Mapa web