Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de novembre de 2017, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoca una borsa de personal expert en matèria d'internacionalització per a la prestació de serveis especialitzats a les empreses de la Comunitat Valenciana per als exercicis 2018 i 2019, i es prorroga la vigència de la borsa aprovada per a 2017. [2017/10788]

(DOGV núm. 8178 de 27.11.2017) Ref. Base de dades 010382/2017


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, A/A1







L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) té entre les seues competències el suport a les empreses de la Comunitat Valenciana per a impulsar el seu accés als mercats internacionals a través de distints instruments.

Entre elles es troba el suport a la internacionalització de les pimes de la Comunitat Valenciana per mitjà d'un programa de suport a la prestació de serveis de consultoria, perquè milloren la seua estratègia en els distints àmbits de la internacionalització, a fi de guanyar posició competitiva en els mercats exteriors. Per a això l'IVACE, en el marc Programa Operatiu FEDER CV 2014 – 2020, instrumenta el suport a la prestació d'aquests serveis a través d'una convocatòria d'ajudes per a les pimes que ho sol·liciten, per a la qual resulta necessari articular una homologació d'experts prèviament seleccionats a través de la present convocatòria a fi de garantir uns serveis que complisquen amb els objectius perseguits, d'acord amb el que estableix l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial.



En virtut del que antecedeix, i de conformitat amb allò que disposa l'article 4.2.i del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), aprovat per Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, resolc:



Article 1. Objecte

La present resolució té per objecte obrir la convocatòria del procés per a l'acreditació com a personal expert en matèries d'internacionalització en el marc del Programa d'assessorament a empreses per als exercicis 2018 i 2019, i regular els requisits i el procediment per a la seua acreditació; així mateix es prorroga la vigència de la Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització aprovada per Resolució de 27 de desembre de 2016, del president de l'IVACE, fins al 31 de desembre de 2019.



Article 2. Vigència

L'acreditació com a personal expert anirà referida -tant per a les noves sol·licituds com per a les acreditacions objecte de pròrroga– als exercicis 2018 i 2019, llevat que concórrega alguna causa de revocació.



Aquesta acreditació no garanteix la participació en un programa concret ni la selecció com a personal expert per part de les empreses participants en el Programa d'assessorament a empreses, convocat per a cada exercici per l'IVACE.



Article 3. Àmbit de l'assessorament especialitzat

1. Els àmbits de la internacionalització en què les persones interessades podran acreditar-se com a personal expert, són els següents:



a) Iniciació a l'exportació.

b) Revisió de l'estratègia d'internacionalització –per a empreses exportadores.

c) Inici a la contractació pública internacional

d) Presentació d'ofertes en contractació pública internacional.

e) Màrqueting digital internacional.

f) Estratègies de marca i comunicació internacional.

g) Finançament internacional.

h) Expansió internacional d'startups (empreses emergents).

S'entén per startup una empresa amb potencial de creixement, que aporta tecnologia o innovació disruptiva, amb un model de negoci escalable i repetible en entorns globals i orientada al creixement ràpid, que és on resideix el seu valor potencial. L'equip fundador d'una startup són emprenedors, no empreses ni institucions, i el seu finançament és a través d'aportacions dels propis emprenedors, de Business Angels, de societats de capital de risc i capital llavor, i també de programes públics que promouen aquest tipus d'empreses emergents.



El personal expert haurà d'estar en condicions d'oferir els serveis proposats a qualsevol empresa de la Comunitat Valenciana que ho sol·licite, amb independència del municipi en què s'ubique l'empresa.





Article 4. Requisits mínims per a l'acreditació com a personal expert en matèria d'internacionalització

Podran integrar la 'Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització' aquelles persones físiques que compten amb uns coneixements i experiència demostrables en els àmbits descrits en l'article 3, d'acord amb els requisits mínims que s'indiquen en l'annex d'aquesta resolució.

En el cas que siguen persones jurídiques els qui desitgen participar integrant professionals al seu servei a la ‘Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització', només podran prestar el servei d'assessorament a les pimes sol·licitants d'ajuda si els fins, objecte o àmbit d'activitat que d'acord amb els seus estatuts o regles fundacionals els siguen propis, preveuen aquesta circumstància, de tal manera que no podran formar part de la borsa les persones jurídiques que no complisquen amb tal exigència de capacitat.

Una vegada acreditats els coneixements i experiència necessaris, serà obligatòria, per a les persones inicialment seleccionades a integrar la ‘Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització', la participació en les jornades formatives que puga convocar l'IVACE i l'acceptació del Codi de conducta o de «Bones pràctiques» disponible en la pàgina Web de l'IVACE: http://www.ivace.es.



Article 5. Presentació de sol·licituds d'adhesió a la Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització

Les persones interessades a formar part de la ‘Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització' hauran d'aportar, en el termini de 15 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), la documentació següent:

1. Sol·licitud d'adhesió segons model disponible en la pàgina web d'IVACE: http://www.ivace.es

2. Formació: Fotocòpia simple de títols o diplomes a acreditar, segons allò que s'ha establit per a cada àmbit d'assessorament en l'annex d'aquesta resolució.

3. Experiència: Acreditació suficient de l'experiència professional indicada, segons allò que s'ha establit per a cada àmbit d'assessorament en l'annex d'aquesta Resolució

4. Coneixement d'idiomes: S'acreditarà per mitjà de la presentació de certificats d'obtenció de títols oficials expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, de certificats expedits per organismes i institucions oficials estrangers, de diplomes expedits per organismes de reconegut prestigi que acrediten el nivell de coneixement de l'idioma, o bé per mitjà de declaració de la pròpia persona interessada. En els dos últims supòsits (organismes no oficials o autodeclaració), IVACE podrà realitzar les proves que estime convenients per a avaluar el nivell d'idioma del professional.

En el cas que siguen persones jurídiques les sol·licitants, la inscripció haurà de fer-se per part d'aquestes, però aportant les dades i documentació requerides dels professionals proposats perquè puguen ser baremats de la mateixa manera que les persones físiques, en els termes adés relacionats.

La documentació dalt referenciada haurà de presentar-se davant el Registre d'Entrada d'IVACE (carrer de la Democràcia, 77, accés pel c/ 9 d'octubre, Torre 2, planta S-1, 46018 València), o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



En el cas que la sol·licitud no vinguera omplida en tots els seus termes o no s'acompanyara de la resta de la documentació exigida, IVACE requerirà el sol·licitant o el representant legal de l'entitat perquè, en un termini màxim de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se'l tindrà per desistit de la seua petició, comunicant-se tal circumstància.



La constatació d'alguna irregularitat o falsedat en la documentació aportada suposarà la denegació (o revocació, segons pertoque) de la sol·licitud d'adhesió a la ‘Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització', sense perjuí d'altres accions que pogueren correspondre.



Amb la presentació de la sol·licitud, les persones candidates autoritzen IVACE -excepte manifestació en contra– a consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la situació quant al compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, sense perjuí que l'IVACE puga sol·licitar el seu aclariment o esmena en el cas que la informació obtinguda presentara alguna incidència.

Les persones i empreses que integren la Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització, segons acreditació aprovada per Resolució de Resolució de 27 de desembre de 2016, del president de l'IVACE, no serà necessari que presenten nova sol·licitud d'adhesió; en tot cas, podran presentar la seua renúncia voluntària a la pròrroga de la seua permanència en la Borsa.



Article 6. Comissió d'Avaluació de les sol·licituds

Una Comissió d'Avaluació valorarà les sol·licituds d'adhesió rebudes, i elevarà proposta d'aquelles que hagen aconseguit almenys la puntuació mínima establida per a cada apartat del barem.

La Comissió esmentada estarà composta pel següent personal d'IVACE:

– Presidència: La persona que ocupe la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional.

– Secretaria: una persona adscrita a l'Àrea de Promoció Internacional.

– Vocal: una persona adscrita al Servei Jurídic.

Vista la proposta de la Comissió, la direcció adjunta de l'IVACE i Direcció General d'Internacionalització resoldrà les sol·licituds presentades, i la composició definitiva de la ‘Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització' serà publicada en la pàgina web de l'IVACE: http://www.ivace.es.



Article 7. Obligacions del personal expert seleccionat

A. Amb caràcter general:

1. Tractar com a confidencial tota la informació de l'empresa participant rebuda a través d'IVACE o de tercers, en relació amb les activitats previstes en el programa davall el qual presta els serveis.



2. Abstindre's de prestar l'assessorament a empreses amb què mantinga vinculació empresarial, així com d'intervindre en activitats en què es puga produir un conflicte d'interessos amb els objectius d'IVACE o que puguen suposar competència, excepte acord exprés i per escrit de les parts.

3. Actuar d'enllaç entre l'empresa participant i la coordinació del Programa d'assessorament a empreses en IVACE, per a garantir l'aplicació de la metodologia i contingut en cada àmbit d'actuació.

B. Durant el període d'assessorament a l'empresa de la Comunitat Valenciana:

1. Prestar tots els serveis acordats per IVACE en el marc del Programa en el marc del qual presta els serveis.

2. Realitzar totes les activitats acordades amb la major diligència i perícia que posseïsca com a professional qualificat i, en particular, disposar dels mitjans materials i, si és el cas, humans, necessaris per a desenvolupar l'assessorament, en els termes arreplegats en les presents bases i en el document d'adhesió al programa.

3. Mantindre durant la durada del Programa les aptituds per a la prestació de tots els serveis mencionats en les presents bases i en el document d'adhesió al Programa.

4. Respondre de tots els danys i perjuís que ocasione en l'execució dels serveis, tant enfront d'IVACE com enfront de tercers.

5. Guardar confidencialitat durant la vigència de l'assessorament i després d'aquest, durant un període de cinc (5) anys, respecte de tota aquella informació rebuda d'IVACE, de l'empresa acollida al Programa -o que haja rebut de tercers-, en relació amb les activitats previstes en aquestes bases, no podent fer-ne un ús diferent del compliment dels fins propis del Programa, ni cedir-la o transmetre-la a tercers en tot o en part.

6. Presentar a IVACE i a l'empresa participant del programa els entregables/informes d'activitat sol·licitats per IVACE.

7. En el cas de persones jurídiques, els/les professionals que formen part de la Borsa de Tutors per compte de les persones jurídiques esmentades, hauran de complir estrictament amb les obligacions assumides per la mercantil en el document d'adhesió al Programa.

8. La prestació de l'assessorament haurà de dur-se a terme en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la protecció i millora del medi ambient, i comptar amb un certificat que declare la no afecció del projecte a la denominada Xarxa Natura, espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea. L'obtenció del certificat esmentat es gestionarà per l'IVACE.



9. El personal expert inclòs en la borsa haurà de disposar de les autoritzacions administratives preceptives, trobar-se inscrit en els registres públics pertinents, i complir amb qualssevol altres requisits exigits per les disposicions aplicables.



Article 8. Revisió de les actuacions del personal expert

IVACE podrà revisar en qualsevol moment l'actuació de cada un dels professionals que integren la ‘Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització', a fi de comprovar que la seua actuació respon a uns estàndards mínims de qualitat, èxit i bones pràctiques.



En el cas que els proveïdors homologats incompliren els requisits establits en la present normativa i la resta de normes que se'ls apliquen, o reberen una puntuació per part de les empreses participants per davall de 5 sobre 10 punts en un mínim de tres projectes, perdran el dret a la permanència en la borsa, la qual cosa serà decidida per la Comissió d'Avaluació.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera

Es faculta la direcció adjunta de l'IVACE i Direcció General d'Internacionalització per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 13 de novembre de 2017.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.



ANNEX

Contingut i detalls específics dels programes



1. Tutoria d'Iniciació a l'Exportació

El servei de consultoria, de caràcter pràctic, serà impartit per professionals amb experiència en Exportació.

La labor del personal expert seleccionat per IVACE serà assessorar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb la Internacionalització:

– cerca de canals de distribució,

– negociació comercial,

– selecció i participació en accions promocionals,

– etc.

L'empresa participant i el personal expert aniran analitzant diferents aspectes de l'arrancada de la Internacionalització de l'empresa, a través de reunions entre el personal de l'empresa i el personal expert, amb uns continguts prèviament fixats i que permetran a l'empresa comptar amb un Pla d'actuació concret en el mercat internacional.



El programa es desenvoluparà, amb caràcter general, durant 90 hores, en un període màxim de 6 mesos, sent-ne el cost total de 3.600 €, IVA exclòs.

En cas de realitzar despeses per desplaçaments extraordinaris, com ara desplaçaments, allotjaments, manutenció i la resta de d'acord amb les tasques assignades al personal expert amb motiu de l'execució del Pla d'actuació, aquestes aniran a càrrec de l'empresa participant de la formació.

El personal expert entregarà un informe parcial als tres mesos de la iniciació de la tutoria, sobre el desenvolupament de la consultoria i, als sis mesos, l'informe final de valoració de resultats del desenvolupament del programa.



2. Tutoria de Revisió d'Estratègies d'Internacionalització per a empreses exportadores

El servei de consultoria, de caràcter pràctic, serà impartit per professionals amb experiència en Exportació.

La labor del personal expert seleccionat per IVACE serà ajudar les empreses a revisar les seues estratègies exportadores, i orientar-les cap a formes diferents en la gestió dels instruments comercials i operatius per a aconseguir millorar els seus resultats exportadors: l'empresa participant i el personal expert aniran analitzant diferents aspectes de la seua estratègia d'Internacionalització a través de reunions, amb uns continguts prèviament fixats i que permetran a l'empresa comptar amb un Pla d'actuació concret, que li permeta prendre les decisions més correctes referides a la seua activitat internacional.

El programa es desenvoluparà, amb caràcter general, durant 40 hores, en un període màxim de 14 setmanes, sent-ne el cost total de 2.400 €, IVA exclòs.

En cas de realitzar despeses per desplaçaments extraordinaris, com ara desplaçaments, allotjaments, manutenció i la resta de d'acord amb les tasques assignades al personal expert amb motiu de l'execució del Pla d'actuació, aquests aniran a càrrec de l'empresa participant de la formació.

El personal expert entregarà un informe final sobre el desenvolupament de la consultoria i la valoració de resultats del desenvolupament del programa.



3. Tutoria en Contractació Pública Internacional

La consultoria, de caràcter pràctic, serà impartida per professionals amb experiència en contractació pública internacional.

La labor del personal expert seleccionat per IVACE serà assessorar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de contractació pública a nivell internacional.

Es realitzarà un disseny del pla d'acció, després d'un diagnòstic inicial en què es definirà el seu grau de posicionament i necessitats concretes:

– Anàlisi de la posició de l'empresa quant a la seua situació de partida: experiència, àrees d'activitat, serveis i productes exportables, valor afegit i elements diferenciadors.

– Coneixement del mercat de la Contractació pública internacional en els seus distints vessants i els seus procediments.

– Assignació de recursos tècnics i humans.

– Disseny d'un pla d'acció amb selecció de mercats i organismes contractants.

– Estratègia d'accés a aquests.

El servei de consultoria es realitzarà a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte, en tot moment, amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, skype, correu electrònic, etc.).

El programa té una durada de 30 hores, de les quals un mínim de 20 seran presencials, en un període màxim de 3 mesos. El cost total del programa ascendeix a 1800 €, IVA exclòs.

El personal expert entregarà un informe final als tres mesos de la iniciació de la Tutoria, amb les seues conclusions i recomanacions a l'empresa sobre la seua estratègia d'accés a les licitacions internacionals.



4. Assessorament en Preparació d'Ofertes de Contractació Pública Internacional

L'assessorament serà realitzat per professionals amb experiència contrastada en l'elaboració d'ofertes i execució de contractes en l'exterior sent client l'administració del país.

La labor del personal expert seleccionat per IVACE serà acompanyar a l'empresa en l'operativa de la contractació pública, quan el sol·licitant estiga ja actiu en la presentació d'expressions d'interès o ofertes i gestió de contractes públics en altres països. L'assistència tècnica inclou:

– El suport a la millora en la selecció de projectes.

– Millors pràctiques en la preparació d'expressions d'interès.

– Millors pràctiques en l'elaboració de l'oferta tècnica i financera.



– Metodologies de treball.

– Millors pràctiques per a la gestió del projecte en els seus aspectes administratius, procedimentals i financers. L'assessorament a l'empresa participant es realitzarà a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, skype, correu electrònic, etc.).

El programa es desenvoluparà durant 40 hores de consultoria, de les quals un mínim de 20 hores seran presencials, en un termini màxim de 6 mesos. El cost del programa serà de 2.400 €, IVA exclòs.

El personal expert entregarà un informe final, amb la descripció del contingut i abast de l'assessorament prestat a l'empresa.



5. EXPORNET, Tutoria en Màrqueting Digital Internacional

La consultoria, de caràcter pràctic, serà impartida per professionals experts en posicionament internacional a través d'internet.

La labor del personal expert seleccionat per IVACE serà assessorar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de Màrqueting Digital a nivell internacional i impulsar així l'ús d'internet com a eina comercial d'àmbit internacional, a través del disseny del pla de màrqueting digital.



– Utilització d'internet com a eina de promoció

– Selecció i planificació de les accions de màrqueting digital més adequades en funció del seu client/usuari, producte/servei, i país.

– Increment del nombre de contactes comercials a través d'internet i augment de les exportacions.

– Aparició en les primeres posicions dels cercadors.

– Enfocament de la seua pàgina web cap als mercats i clients objectiu.

– Incorporació de les eines més adequades que li permeten sostindre les estratègies i accions en internet fins a la consecució dels seus objectius.

El programa es desenvoluparà en un màxim de 8 mesos, a través de reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen, que comportarà un seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte, en tot moment, amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, skype, correu electrònic, etc.).

El present programa constarà de tres fases, amb les següents característiques:



Fase I: Objectius i estratègies en internet

A) Objectiu principal:

La finalitat d'aquesta fase és aprendre a arreplegar i analitzar la informació necessària per a poder determinar els objectius i estratègies en internet.

B) Metodologia:

– S'analitzarà la presència en internet de l'empresa i la seua familiarització amb les accions que es realitzen en internet.

– S'analitzarà l'estratègia i model de negoci actual de l'empresa, destacant els mercats internacionals en què l'empresa vol reforçar la seua presència en internet.

– S'analitzarà la competència en internet a nivell quantitatiu i qualitatiu.

– S'establiran els objectius a aconseguir i estratègies a realitzar.

– Es plantejarà com hauria de ser el suport web per a arribar a aconseguir objectius en funció de les estratègies plantejades.

Es recomana la celebració de 2 reunions presencials, una inicial de presa de dades i informació, i una posterior, per a exposar el diagnòstic generat a partir de l'anàlisi interna de la informació aportada per part de l'empresa participant.



Fase II: Accions de màrqueting digital a nivell internacional

A) Objectiu principal: Aprendre a seleccionar i planificar les accions de màrqueting digital més adequades en funció del seu client/usuari, producte/servei, i país.

B) Metodologia: Anàlisi i selecció d'eines de màrqueting digital d'acord amb les estratègies i objectius a aconseguir:

– Determinació del posicionament actual de la pàgina Web de l'empresa, proporcionant les recomanacions necessàries per a obtindre un millor posicionament natural en cercadors.

– Search Engine Optimization -SEO-).

– Busca i selecció d'altres eines de màrqueting digital com els mercats digitals, directoris en línia, estratègies de Search Engine Marqueting (SEM), i altres eines com les utilitzades en el Web 2.0 i les xarxes socials – Social Media Marqueting (SMM).

– Recomanacions i metodologia que s'ha de seguir (Analítica Web) per al control i seguiment de les accions realitzades en internet.

Es recomana la celebració d'una reunió presencial en què s'exposarà el Pla d'Acció, confeccionat basant-se en el diagnòstic i als objectius establits en les reunions prèvies amb l'empresa, i fruit del treball del tutor en col·laboració amb l'empresa participant.

Fase III: Implementació

A) Objectiu principal: ajudar l'empresa a posar en marxa les accions en internet detallades en el pla d'acció, i consolidar l'assessorament en l'aplicació d'eines de màrqueting digital en l'estratègia d'internacionalització de l'empresa. Donar continuïtat i seguiment al pla d'acció a fi d'assolir els objectius plantejats i arribar a quantificar els resultats obtinguts per a implementar accions de millora.



B) Metodologia: Junt amb els responsables de l'empresa encarregats del projecte internet, es procedirà a planificar i posar en marxa les diferents accions contingudes en el pla. També es definiran recomanacions i metodologia que s'ha de seguir (Analítica Web) per al control i seguiment de les accions realitzades en internet per a arribar al Retorn de la Inversió (ROI).

C) Entregables. Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions en internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

Es recomana la celebració de tres reunions presencials: una inicial per a establir les recomanacions i pautes d'implementació de les accions integrades en el Pla elaborat, una altra per a implementar la metodologia de control i seguiment, i una tercera per a avaluar aqueixos resultats i establir punts de millora.

Els entregables corresponents a les 3 fases que contempla la tutoria es faran per mitjans telemàtics a la seua finalització, com a màxim als 8 mesos des de la data d'inici, i són:

1a fase:

– Informe punt d'inici i definició consensuada d'objectius i estratègies.

– Informe de posicionament en internet respecte als competidors.



– Informe de punts clau davant de la construcció/reforma del Lloc Web.

2a fase:

– Pla d'accions de màrqueting digital a realitzar.

– Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions en internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

3a fase:

– Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions en internet en el temps fins a la consecució d'objectius

El cost del programa serà de 3.000 €, IVA exclòs.



6. Assessorament en estratègies de marca i comunicació internacional

L'assessorament serà realitzat per professionals amb experiència en estratègies de marca i comunicació internacional. La labor del personal expert seleccionat per IVACE serà analitzar els diferents aspectes de l'empresa que permeten determinar el posicionament de l'empresa en el mercat seleccionat, dins de la seua estratègia d'internacionalització.



La consultoria es durà a terme en un període màxim de tres mesos, constant de dues fases.



Fase I: Anàlisi interna i externa

A) Contingut:

1. Anàlisi interna:

– Filosofia i cultura de l'empresa.

– Producte o servei.

– Anàlisi de la marca.

– Estratègies de màrqueting desenvolupades per part de l'empresa (fora de línia i en línia).

Objectiu de comunicació.

2. Anàlisi externa:

– El mercat d'interès.

– Anàlisi de la competència i grups d'interès, tant a nivell general com en el mercat concret.

– Públic objectiu.

3. Una vegada realitzada l'anàlisi, s'emetran una sèrie de recomanacions, que ajuden en:

– La definició del posicionament que ha de tindre l'empresa en el mercat.

– La descripció de la proposta de valor de la marca.

– La definició dels valors a associar a la marca.



Fase II: Estratègia de comunicació i màrqueting i brífing

A) Contingut: Elaboració de l'estratègia de comunicació i màrqueting, adequada a les anàlisis prèvies realitzades. Es realitzaran un mínim de dues reunions presencials en cada fase, per al correcte seguiment dels treballs a realitzar.

Els entregables corresponents a les 2 fases que contempla la tutoria es faran per mitjans telemàtics a la seua finalització, com a màxim als 3 mesos des de la data d'inici, i són Informe de diagnòstic i recomanacions, que continga:

1a fase:

– Anàlisi interna i externa.

– Les claus de posicionament basant-se en les que han de desenvolupar-se les polítiques de marca i comunicació en el mercat d'interès.

– Les claus de comunicació que l'estratègia i objectius de l'empresa persegueixen.

– L'estratègia d'imatge de marca més adequada per a l'empresa.

– Els elements que la marca ha d'incorporar i desenvolupar.

– Les línies fonamentals per a la campanya de desenvolupament de marca.

– Les línies de treball per a la campanya de comunicació i de mitjans.

2a fase. Entregables:

– Proposta de línies d'actuació

– Brífing preparat per a una agència de comunicació / màrqueting

El cost del programa ascendeix a 2.800 €, IVA exclòs.



7. Tutoria de finançament internacional

La labor del personal expert seleccionat per IVACE i triat per l'empresa participant del programa convocat per IVACE, serà formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de cerca de finançament a nivell internacional:

– Anàlisi del model de negoci adaptant-lo a les exigències actuals de mercat.

– Optimització del model de negoci esmentat, fent-lo eficient i atractiu.

– Cerca de socis financers per a potenciar l'obtenció de finançament.

– Cerca de finançament internacional per a l'exercici de l'activitat de R+D+I de l'empresa.

1. Durada, contingut i entregables.

La consultoria s'impartirà en un període màxim de 6 mesos, comptat a partir de la data d'inici dels treballs, sense que en cap cas transcórreguen dotze mesos des de la firma del contracte fins a la seua finalització.

El programa es desenvoluparà a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment, a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, skype, correu electrònic, etc.).

La consultoria es realitzarà en dues fases, amb les següents característiques:



Per a cerca de finançament internacional en general

Fase I: anàlisi i optimització del model de negoci de l'empresa

A) Objectiu principal.

– D'una banda, aprendre a dissenyar un Business Pla que incloga les principals variables de la companyia com ara vendes, costos fixos, costos variables o marges de contribució.

– D'altra banda, preparar un Teaser d'inversió, document representatiu dels avantatges competitius de l'empresa, orientat a facilitar als potencials inversors el model de negoci de la companyia.

B) Metodologia.

– S'analitzaran variables de l'empresa com el model de negoci actual, la cartera de productes o serveis, la presencial internacional, el pla d'internacionalització, les seues vendes i aliances estratègiques.

– Es formarà l'empresa en l'optimització del model de negoci esmentat, fent-lo més eficient i atractiu.

– Es definiran el Business Pla i el Teaser d'inversió.

Es recomana la celebració de 2-3 reunions presencials: una inicial d'anàlisi de posicionament de l'empresa; una intermèdia, de revisió del model de negoci adaptat a mercats internacionals, i una de posterior, per a definir el Teaser d'inversió.



Fase II: alternatives de finançament internacional

A) Objectiu principal. Aprendre a identificar i seleccionar les fonts d'inversió adequades per al projecte empresarial prèviament definit.



B) Metodologia.

– Conèixer les fonts d'inversió privada, entitats bancari o finançament públic.

– Identificació potencials inversors amb dades de contacte.

– Guia de passos que s'ha de seguir: recomanació de les directrius a l'empresa per a saber negociar i tractar d'obtindre alguna de les fonts de finançament prèviament identificades.

Els entregables corresponents a les 2 fases que contempla la tutoria es faran per mitjans telemàtics a la seua finalització, com a màxim als 6 mesos des de la data d'inici, i són:

1. Document d'anàlisi estratègica on s'incorporen els aspectes de millora consensuats amb l'empresa. Business Pla. Teaser d'inversió.



2. Llista d'inversors potencials amb dades de contacte. Llista de directrius a l'empresa per a saber negociar amb les fonts de finançament.



Per al cas particular de cerca de finançament internacional de R+D+I

Fase I: Definició de l'estratègia d'internacionalització de l'activitat de R+D+I de l'empresa.

A) Objectiu principal.

La finalitat d'aquesta fase és per un costat diagnosticar les capacitats de R+D+I de l'empresa, les seues línies estratègiques de R+D+I, aliances amb socis internacionals, posicionament en fòrums i plataformes i identificació dels principals projectes de R+D+I, a desenvolupar en els pròxims anys identificant els programes de finançament internacional més idonis per al desenvolupament dels dits projectes. En particular el Programa Marc de R+D+I H2020 (2014-2020), serà analitzat en detall en la fase esmentada.

B) Metodologia.

S'analitzarà l'estratègia de R+D+I actual de l'empresa amb l'objectiu d'identificar la cartera estratègica de projectes a desenvolupar en el futur amb finançament internacional.

Es recomana la celebració d'una o dos reunions presencials, per a analitzar les capacitats de R+D+I de l'empresa i la identificació dels possibles projectes de R+D+I a desenvolupar en els pròxims anys.



Fase II: Implementació de l'estratègia de R+D+I definida en Fase I.

A) Objectiu principal.

Elaboració de fitxes preliminars (concept-note) dels projectes estratègics internacionals de R+D+I identificats en la Fase I, tenint en compte la convocatòria internacional seleccionada i el rol assumit per l'empresa.

B) Metodologia.

Anàlisi de la convocatòria internacional més apropiada per al desenvolupament de cada projecte estratègic, tenint en compte la tipologia del projecte. S'identificaran els perfils de socis internacionals requerits per al desenvolupament del projecte i es realitzarà la difusió de les fitxes preliminars esmentades en les xarxes internacionals més rellevants i adequades, en funció de la convocatòria internacional triada.

Es recomana la celebració d'una reunió presencial, per a tractar les tècniques d'identificació i selecció de fonts d'inversió i la forma d'aproximació a aquelles.

Els entregables corresponents a les 2 fases que contempla la tutoria es faran per mitjans telemàtics a la seua finalització, com a màxim als 6 mesos des de la data d'inici, i són:

– Document d'anàlisi estratègica de l'empresa consensuat amb l'empresa que defineix l'estratègia d'internacionalització de la R+D+I de l'empresa.



– Llista d'inversors potencials amb dades de contacte (organismes internacionals gestors dels programes internacionals seleccionats).



– Llista de directrius a l'empresa per a saber negociar amb les fonts de finançament (descripció de la metodologia de treball que s'ha de seguir per a la preparació de propostes internacionals de R+D+I).

Cost del programa.

El cost del programa ascendeix a 3.600 €, IVA exclòs.



8. Tutoria en expansió internacional d'startups

L'assessorament es durà a terme per persones amb experiència com a emprenedors d'startups i que hagen viscut de primera mà el creixement internacional d'empreses, que coneguen bé l'ecosistema (local i internacional d'acceleració d'startups perquè actuen com a facilitadors i connecten l'empresa sol·licitant amb un ventall de persones i d'instruments que hi haja disponibles en l'actualitat.

La labor del personal expert seleccionat per IVACE i triat per les empreses participants en el programa, serà formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb la internacionalització de la seua startup:

1. Anàlisi del projecte

2. Com triar el moment i la destinació. Aspectes legals i fiscalitat



3. Optimització de l'equip: processos interns i implicació. Adaptació del producte al mercat internacional

4. Expansió per etapes. Rendibilitat a llarg termini. Visibilitat internacional

En definitiva, amb aquest programa es pretén acompanyar a aquells emprenedors que vullguen internacionalitzar la seua startup, aconseguint millorar el posicionament competitiu de l'empresa a través del coneixement de les eines per a preparar l'eixida cap a mercats internacionals.

La capacitació a l'empresa participant es podrà realitzar a través de:



– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa participant en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, skype, correu electrònic, etc.).

La consultoria es desenvoluparà durant 30 hores, de les quals un mínim de 20 seran presencials, en un període màxim de 3 mesos. El cost del programa serà de 1.800 €, IVA exclòs.

El personal expert entregarà un informe final als tres mesos de la iniciació de la Tutoria, amb les seues conclusions i recomanacions a l'startup participant sobre la seua estratègia d'accés a mercats internacionals.

Mapa web