Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 10 de novembre de 2017, del secretari autonòmic de Comunicació, per la qual s'adjudica provisionalment la prestació del servei públic de televisió digital terrestre local als ajuntaments de la demarcació d'Alzira (canal múltiple 44). [2017/10842]

(DOGV núm. 8180 de 29.11.2017) Ref. Base de dades 010539/2017


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Matèries: Administració local



Antecedents



Primer. En data 13 de juliol de 2017 va tindre entrada en Presidència escrit de l'Ajuntament de Sueca pel qual se sol·licitava l'obtenció de llicència provisional per a la prestació del servei públic de televisió digital terrestre local amb tecnologia digital, dins del canal múltiple 44, assignat a la demarcació d'Alzira, i es comunicava la voluntat de creació d'un consorci per a la gestió del servei. S'adjuntava a la sol·licitud la documentació que s'assenyala:

– Certificat de l'acta de la sessió plenària dels plens dels ajuntaments de Sueca i Algemesí, on van aprovar la gestió d'un programa de televisió local amb tecnologia digital, dins de l'esmentat canal múltiple, i sol·licitaven, a través dels respectius alcaldes, l'atorgament de la corresponent concessió per a la prestació del servei, així com la constitució d'un consorci amb la finalitat de la prestació d'aquest servei local.



– Certificat de l'acta de la sessió plenària dels plens dels ajuntaments d'Alzira, Sueca, Algemesí, Cullera, Carcaixent, Carlet, Benifaió, Alginet, l'Alcúdia, Almussafes i Sollana, on es manifesta la conformitat en la iniciativa de constituir un consorci de municipis per tal de posar en funcionament el canal de Televisió Digital Terrestre i la voluntat de no participar-hi inicialment de forma activa.



– Estatuts del consorci aprovats pels plens de les corporacions.



Segon. A requeriment d'aquest departament, de data 6 d'octubre de 2017, examinada la documentació presentada, l'Ajuntament de Sueca va remetre en data 13 d'octubre la documentació necessària a fi d'obtindre l'atribució de la prestació del servei públic de comunicació audiovisual de televisió digital local per ones terrestres als esmentats ajuntaments, així com l'aprovació i publicació dels estatuts del consorci constituït a aquest efecte, de conformitat amb el que estableix l'article 41 de la Llei 1/2006, de 19 d'abril, de la Generalitat, del Sector Audiovisual, així com els articles 31 i 32 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana.



Tercer. La Secretaria Autonòmica de Comunicació ha valorat la documentació presentada, i ha comprovat que es compleixen els requisits exigits legalment i reglamentària per a l'atribució de la prestació del servei públic de comunicació audiovisual de televisió digital local per ones terrestres als ajuntaments sol·licitants, així com per a l'aprovació i publicació dels estatuts del consorci.



Fonaments de dret

Primer. De conformitat amb el que estableix l'article 56.3 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i l'article 5 de la Llei 1/2006, de 19 d'abril, de la Generalitat, del Sector Audiovisual, així com l'article 2 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, l'òrgan competent en matèria de comunicació audiovisual de la Generalitat és el Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana. Fins que no s'aprove la Llei del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana, l'òrgan competent en matèria audiovisual de la Generalitat serà la Secretaria Autonòmica de Comunicació, en virtut del que disposa la disposició transitòria 5a del Decret 4/2017.

Segon. L'article 40.2 de la Llei 7/2010, de 31 de març, General de la Comunicació Audiovisual, estableix que les entitats locals podran acordar la prestació del servei públic de comunicació audiovisual a fi d'emetre en obert canals generalistes o temàtics.



Tercer. L'article 40 de la Llei 1/2006, de 19 d'abril, de la Generalitat, del Sector Audiovisual, determina que els municipis que integren cada demarcació de les establides en el Pla tècnic nacional de la televisió digital local, tindran dret a obtindre del Departament que ostente les competències en matèria audiovisual la gestió de, almenys, un programa dins d'un dels canals múltiples digitals assignats al dit àmbit territorial.



En el supòsit de demarcacions plurimunicipals l'assignació del programa es realitzarà a favor del conjunt dels municipis que ho hagueren sol·licitat.

Quart. El Pla Tècnic Nacional de la Televisió Digital Local, aprovat per Reial decret 439/2004, de 12 de març, estableix els canals múltiples assignats a cada demarcació en cada una de les comunitats autònomes, en concret assigna el canal múltiple 44 a la demarcació denominada Alzira, la qual està conformada pels municipis d'Alzira, Sueca, Algemesí, Cullera, Carcaixent, Carlet, Benifaió, Alginet, l'Alcúdia, Almussafes i Sollana.

Cinqué. Conforme a l'article 41, en les demarcacions plurimunicipals la gestió del programa assignat conjuntament a diversos municipis es realitzarà per mitjà de la constitució d'un consorci dotat de personalitat jurídica pròpia, en el qual estaran integrats tots els municipis als quals haguera estat assignada la gestió conjunta del programa.



El consorci es regirà per uns estatuts, el projecte dels quals haurà de ser adoptat pel Ple de les corporacions que l'integren. El projecte d'estatuts serà remés al departament que tinga les competències en matèria audiovisual per a la seua aprovació i publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Una vegada publicats els estatuts, el consorci adquirirà personalitat jurídica i podrà iniciar la prestació del servei públic.

L'apartat 4 de l'esmentat article 41 estableix el contingut mínim dels estatuts del consorci.

Segons l'apartat 5 de l'article 41, en les demarcacions plurimunicipals la gestió del programa correspondrà al consorci, sense perjuí de la possible contractació de serveis de continguts televisius amb operadors públics o privats amb subjecció a la legislació general de contractes de les administracions públiques.

L'article 42 estableix les obligacions dels municipis en la gestió del servei públic de televisió local.

Sisé. De conformitat amb l'article 31 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana acordada la prestació del servei públic de comunicació audiovisual radiofònic per mitjà d'ones terrestres en l'àmbit local o la prestació del servei públic de televisió digital terrestre en la demarcació corresponent, l'entitat o les entitats locals de la demarcació que hagen constituït el consorci, hauran de sol·licitar l'habilitació a l'òrgan competent de la Generalitat en matèria de comunicació audiovisual.



L'article 32 de l'esmentat Decret 4/2017 estableix el procediment d'habilitació.

Seté. L'article 38.1 de la Llei 1/2006, de 19 d'abril, de la Generalitat, del Sector Audiovisual, exigeix que quan en l'explotació d'un canal múltiple digital d'àmbit autonòmic concórreguen titulars independents de concessions administratives per a la gestió de programes o altres títols habilitadors per a l'aprofitament de programes o serveis interactius integrats haurà d'existir un gestor del canal múltiple.



El gestor del canal múltiple estarà integrat per un representant de cada un dels titulars de drets d'explotació de programes de televisió digital dins del canal, tal com estableix aquest article en el punt 3.



Per allò que s'ha exposat, vistos els antecedents i fonaments de dret anteriors i valorada la documentació presentada, resolc:



Primer

Adjudicar provisionalment als ajuntaments de Sueca i Algemesí la prestació del servei públic de comunicació audiovisual de televisió digital local per ones terrestres en la demarcació d'Alzira (referència TL01V, en el Pla tècnic nacional de la televisió digital local), a través del canal del múltiple digital 44, amb l'àmbit i les característiques tècniques que s'especifiquen en l'esmentat pla tècnic.

Segon

Aprovar els estatuts del consorci constituït per a la prestació del servei, que han sigut presentats pels esmentats ajuntaments, i que s'annexen a la present resolució, i ordenar la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Tercer

El consorci haurà d'integrar-se en el gestor del canal múltiple que s'haja constituït per a la gestió compartida del canal múltiple 44 de la demarcació d'Alzira i abans d'iniciar les emissions de televisió digital, haurà de presentar davant d'aquesta administració la sol·licitud de concessió d'ús del domini públic radioelèctric. Així mateix hauran de presentar, en coordinació amb la resta de llicenciataris de la demarcació integrats en el gestor del canal múltiple, el projecte tècnic corresponent, adaptat a la normativa vigent, i la sol·licitud per a la seua aprovació.





Quart

El consorci, en la prestació del servei, haurà de complir les obligacions establides en la legislació estatal, així com les contingudes en els articles 33 i 34 del Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel que es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana i la resta de normativa susceptible d'aplicació.



Cinqué

En virtut del que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la present resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant del secretari autonòmic de Comunicació, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València, 10 de novembre de 2017.– El secretari autonòmic de Comunicació: José María Vidal Beltran.







CANAL 44

ESTATUTS DEL CONSORCI DE LA TELEVISIÓ DIGITAL

TERRESTRE DE LA DEMARCACIÓ DE LA RIBERA



Article 1. Denominació i objecte

Amb la denominació Consorci de la Televisió Digital Terrestre de la demarcació de la Ribera, CANAL 44, es constitueix el Consorci per al desenvolupament de la Televisió Digital Terrestre (TDT) Local Pública de la Demarcació de la Ribera.



Article 2. Transparència de l'activitat pública del consorci

El consorci s'ajustarà al que disposa la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com a la normativa que dicte la Generalitat i, en aquest sentit, publicarà de forma periòdica i actualitzada la informació, el coneixement de la qual siga rellevant per a garantir la transparència de la seua activitat relacionada amb el funcionament i control de l'actuació pública. La informació subjecta a les obligacions de transparència serà publicada en la seu electrònica o pàgina web del consorci d'una manera clara, estructurada i intel·ligible per als interessats i, preferiblement, en formats reutilitzables. S'establiran els mecanismes adequats per a facilitar l'accessibilitat, la interoperabilitat, la qualitat i la reutilització de la informació publicada, així com la seua identificació i localització.





Article 3. Naturalesa jurídica, duració i adscripció

El consorci és una entitat pública de caràcter associatiu, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat per al compliment de les seues finalitats, que es constitueix per temps indefinit.

El consorci està adscrit a l'Ajuntament de Sueca, en aplicació del que disposa l'art. 120.2, h) de la Llei 40/2015, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques.

El consorci estarà subjecte al règim de pressupostos, comptabilitat i control de l'administració pública a què estiga adscrit, sense perjuí de la seua subjecció al que preveu la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera. En tot cas, es durà a terme una auditoria dels comptes anuals que serà responsabilitat de l'òrgan de control de l'Administració Pública a què estiga adscrit. El consorci haurà de formar part dels pressupostos de l'administració pública a què estiga adscrit i incloure's en el seu compte general.



Qualsevol canvi d'adscripció a aquesta administració pública, qualsevol que fóra la seua causa, comportarà la modificació dels estatuts del consorci en un termini no superior a sis mesos, comptats des de l'inici de l'exercici pressupostari següent a aquell en què es va produir el canvi d'adscripció.



Article 4. Membres

El consorci està format pels ajuntaments d'Algemesí i Sueca, i es podrà ampliar amb l'admissió d'altres administracions públiques o entitats integrants del sector públic institucional, entre si o amb participació d'entitats privades, per a l'exercici d'activitats comunes dins de l'àmbit de les seues competències, d'acord amb el que es disposa en la legislació vigent i en els mateixos estatuts del consorci.



Tant el consorci com les entitats que en formen part, es comprometen al compliment de totes les obligacions que, per a cada un d'ells, es contenen en els estatuts, així com aquelles altres que s'acorden vàlidament pels òrgans del consorci.



Article 5. Domicili

El domicili del consorci es determinarà per acord de l'Assemblea General.

Qualsevol canvi haurà de ser aprovat pel president o per la presidenta, donant compte a l'Assemblea General en la primera sessió que se celebre. Els efectes de l'acord podran ser immediats amb independència de la tramitació de l'expedient per a donar publicitat al canvi.



Les sessions dels òrgans del consorci se celebraran en la pròpia seu del consorci, sense perjuí que, prèvia resolució del president o de la presidenta, es puguen dur a terme en qualsevol de les seus de les entitats consorciades o en un lloc apropiat a aquest efecte.



Article 6. Naturalesa i capacitat jurídica

El consorci regulat en aquests estatuts s'estableix de forma voluntària, amb personalitat jurídica pròpia i independent dels membres que el constitueixen i amb plena capacitat jurídica i d'obrar.

Comptarà amb patrimoni propi afecte als seus fins, i estarà capacitat per a adquirir, posseir, reivindicar, permutar, gravar o alienar qualsevol classe de béns i drets, celebrar contractes, obligar-se i interposar els recursos i accions legals, així com qualsevol altre acte i contracte que siguen necessaris o convenients per al seu funcionament correcte, tot això amb subjecció als presents estatuts i a les altres normes d'aplicació, sense perjuí del que estableix l'article 3 d'aquests estatuts respecte de l'administració d'adscripció.



Article 7. Competències

1. Les entitats consorciades desenvoluparan les seues competències de forma associada a través del consorci, que assumirà el seu exercici amb vista a la gestió dels serveis d'emissió de la televisió digital terrestre, corresponent al consorci la gestió integral d'aquests, així com ordenar i reglamentar les contraprestacions econòmiques de dret públic que legalment o reglamentàriament siguen procedents per la prestació dels seus serveis.

2. La competència del consorci podrà estendre's a altres fins comuns a la totalitat dels seus membres en matèries relacionades amb l'objecte principal del consorci.



Article 8. Potestats i prerrogatives

En concret, el consorci tindrà les següents potestats i prerrogatives per al millor compliment dels seus fins:

a) D'autoorganització i de reglamentació dels serveis que gestione.



b) Tributària i financera per a la imposició i aprovació d'ordenances fiscals reguladores de les taxes, contribucions especials i preus públics que puguen correspondre per la prestació dels serveis, tot això en els termes i formes establits per la legislació de règim local aplicable a eixos efectes. Igualment s'inclourà la recaptació dels drets generats, ja siga directament o a través de convenis amb els organismes que presten eixos serveis a les administracions locals.



c) De programació i planificació.

d) D'investigació, delimitació i recuperació d'ofici dels seus béns.

e) De presumpció de legitimitat i executivitat dels seus actes.

f) D'execució forçosa en els casos assenyalats en la legislació vigent.

g) De revisió d'ofici dels seus actes i acords.

h) D'inembargabilitat dels seus béns i drets en els termes que preveuen les lleis, prelacions i preferències i altres prerrogatives reconegudes en la hisenda pública per als crèdits, sense perjuí de les que corresponguen a les hisendes de l'Estat i de la comunitat autònoma.



i) Aquelles altres que els atribuïsca la legislació vigent.



Article 9. Normes d'aplicació

1. L'activitat del consorci se subjectarà al que està disposat en aquests estatuts. En el que no està disposat, serà aplicable la normativa de règim local i la resta de normes del dret administratiu, així com el que preveu el Codi Civil sobre la societat civil, excepte el règim de liquidació, que se sotmetrà al que disposa el Reial decret legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Societats de Capital.

2. El règim de contractació s'ajustara a la Llei de contractes del sector públic.

3. Els actes i resolucions dels òrgans del consorci són susceptibles dels recursos administratius previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

4. En tot cas serà aplicable la normativa que, en matèries pròpies del seu objecte, dicte la Generalitat.

5. Els actes, acords i resolucions dels òrgans consorciats que s'adopten en virtut de competències pròpies esgoten la via administrativa, i podran ser recorreguts davant de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.



Article 10. Constitució dels objectius del consorci

Constitueixen els objectius del consorci els següents:

10.1

a) La gestió d'un programa de televisió digital de canal múltiple corresponent a la seua demarcació.

b) Coordinar als membres del consorci en el desenvolupament de propostes i iniciatives relatives a la gestió del programa públic de la televisió digital terrestre (TDT) Local de la Demarcació de la Ribera.



c) Col·laborar amb persones o entitats públiques i privades amb semblants finalitats que les exposades en els punts anteriors.

d) Coordinar i supervisar tècnicament, en nom dels municipis consorciats, les xarxes de transport de senyal de TDT en l'àmbit local.



e) Impulsar la prestació dels serveis interactius que permet la tecnologia digital aplicada a la televisió.

f) Impulsar el desenvolupament d'iniciatives locals relacionades amb el fet informatiu i el foment de les tecnologies de la comunicació relacionades amb la televisió que afecten els municipis consorciats.



10.2

El consorci assumirà com a propis en les seues actuacions i manifestacions els següents principis inspiradors de la seua activitat:

1. La promoció i protecció del valencià.

2. La veracitat, imparcialitat i objectivitat en les informacions, contrastant les fonts informatives i donant participació als professionals de la informació en la gestió de la informació per mitjà d'un Consell de Redacció.

3. La separació de les informacions de les opinions, la identificació de les persones que les sustenten i la lliure expressió d'aquests.

4. La protecció de la joventut i la infància evitant l'exaltació de la violència i l'apologia de conductes que atempten contra la vida, la llibertat, la tolerància i la igualtat d'hòmens i dones.

5. El respecte al pluralisme i la igualtat i altres principis arreplegats en la Constitució i Estatut d'Autonomia.

6. La vocació comarcal de la televisió, que es plasmarà especialment en el disseny dels continguts de la seua programació.

7. El caràcter públic de la televisió, vetlant per l'interés del conjunt dels ciutadans com a element inspirador de la seua gestió.



Article 11. Compliment dels objectius del consorci

Per a complir els seus objectius, el consorci realitzarà, entre altres, les funcions següents:

a) Representar als municipis consorciats davant de tot tipus d'empreses i d'organismes relacionats amb la TDT, amb la coordinació i control de les xarxes de telecomunicacions, i subscriure els convenis de col·laboració amb persones físiques i jurídiques o entitats públiques i privades necessaris per a la consecució de les seues finalitats.

b) Redactar estudis i plans de caràcter general i concret per a aconseguir les finalitats mencionades en l'àmbit dels municipis consorciats.



c) Redactar, a instàncies dels municipis consorciats, les normes tècniques i reglamentàries que s'hauran de seguir en la implantació de la futura televisió local pública del consorci, i actuar quan siga necessari com a òrgan d'execució de projectes i d'instal·lacions, i dirigir, realitzar, contractar i fiscalitzar les obres i les accions corresponents.



d) Realitzar la contractació d'obres, serveis i subministraments, i també de serveis específics i d'assessorament especial.

e) Impulsar i/o participar directament en el desenvolupament d'aplicacions i serveis dels municipis consorciats.

f) Sol·licitar i acceptar subvencions, donatius i qualsevol tipus d'ajudes.

g) Exercir accions, interposar recursos i tot tipus de reclamacions davant d'autoritats i administracions i davant tot tipus de jurisdiccions.



h) Representar a les entitats municipals associades davant d'altres administracions i institucions en assumptes relacionats amb la televisió digital terrestre i el foment de les tecnologies de la informació i la comunicació.

i) Ostentar els títols legals pertinents per a la gestió d'infraestructures i la prestació de serveis de televisió.

En general, les finalitats mencionades en aquest article les podrà dur a terme el mateix consorci, ja siga directament o bé per mitjà de les formes de gestió de serveis establides per la legislació de règim local. El mode de gestió del servei el determinarà l'Assemblea General.





Article 12. Drets dels membres del consorci

a) A rebre els serveis de qualsevol tipus que el consorci preste, i també, a gaudir de tots els recursos de formació, informació i participació que gestione.

b) A nomenar i separar els seus representants en els òrgans del consorci.



Article 13. Obligacions dels membres del consorci

a) A contribuir en la forma que regulen aquests estatuts al sosteniment del consorci i dels serveis, obres i activitats en què participe, per mitjà de l'abonament de les quotes i aportacions corresponents, dins dels terminis marcats a aquest efecte.

b) A la plena observança de les normes reguladores del consorci integrades en els presents estatuts, en els reglaments dels serveis o en les activitats que preste.



Article 14. Dret i deure d'assistència

Els representants i les representants de les entitats consorciades tenen el dret i el deure d'assistir, amb veu i vot, a les sessions de l'Assemblea General, excepte causa justificada que els ho impedisca, que hauran de comunicar amb antelació suficient al president o a la presidenta.



Article 15. Representació i dret al vot dels ens consorciats



1. Cada membre de l'Assemblea General tindrà un nombre de vots proporcional a la seua aportació econòmica en el pressupost anual de funcionament del consorci que, al seu torn, anirà en funció de les hores d'emissió.

2. No obstant el que disposa l'apartat anterior, cap membre podrà superar el 50 % del nombre de vots. I, en aquest cas, s'addicionarà la diferència de vots als municipis consorciats en proporció a la seua aportació econòmica.

3. El nombre de vots que corresponguen a cada una de les entitats consorciades es determinarà anualment prenent com a base les aportacions econòmiques anuals que hagen de realitzar per a cada exercici pressupostari, i que estan obligades a consignar en els seus respectius pressupostos de gastos.

4. Anualment, i junt amb l'aprovació del pressupost del consorci, s'aprovarà la determinació del nombre de vots que hagen de correspondre a cada membre, en aplicació del que disposa el present article.

5. En el cas que coincidisquen en una mateixa persona la representació de dos membres del consorci, el seu vot en l'Assemblea General aglutinarà la representació dels dos ens que represente, i es podrà votar en una representació en un sentit i, en l'altra, en un altre distint.

6. Excepte el que s'ha disposat en aquests estatuts, el vot no és delegable.



Article 16. Òrgans del consorci

Els òrgans de govern del consorci són els següents:

a) El/la president/a

b) El/la vicepresident/a

c) L'Assemblea General

d) El/la coordinador/a tècnic/a



Article 17. El/la president/a

El/la president/a del consorci serà nomenat pel Ple, entre els representants de les corporacions municipals que integren el consorci, amb el vot favorable de la majoria qualificada de dos terços.



Si cap candidat no obté la majoria en primera volta, es procedirà a una segona volta de votacions en què resultarà triat president el candidat més votat.



Article 18. Competències de la Presidència. Delegació de competències

1. Són atribucions del president o la presidenta del consorci les següents:

a) Dirigir el govern i l'administració del consorci.

b) Ostentar la representació legal del consorci a tots els efectes.

c) Convocar, presidir, suspendre i alçar les reunions de l'Assemblea General, excepte els supòsits previstos en aquests estatuts i la legislació de règim local, i de qualsevol altre òrgan del consorci quan així s'establisca en disposició legal o reglamentària, i es decidiran els empats amb el seu vot de qualitat.

d) Dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis i obres del consorci.



e) El desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el pressupost aprovat, disposar gastos dins dels límits de la seua competència, concertar operacions de crèdit, excloent-ne les previstes en l'article 177.5 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, sempre que estiguen previstes en el pressupost i el seu import acumulat dins de cada exercici econòmic no supere el 10 % dels seus recursos ordinaris, excepte les de tresoreria que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment no supere el 15 % dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior, ordenar pagaments i retre comptes; tot això de conformitat con el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

f) Vigilar el compliment i publicació dels acords adoptats per l'Assemblea General, assistit del secretari o de la secretaria.

g) Delegar funcions amb caràcter temporal o indefinit en el/la vicepresident/a, i en l'àmbit de les seues competències de gestió ordinària, en el coordinador tècnic.

h) Aprovar la liquidació del pressupost.

i) Subscriure en nom del consorci, escriptures, pòlisses, contractes, convenis i la resta de documents.

j) Aprovar les modificacions de crèdits que no suposen augment de les quotes dels ens consorciats, ni modificació dels serveis, de la plantilla o de les inversions ja previstes en el pressupost, ni necessiten operacions de crèdit per al seu finançament.

k) Elaborar el Projecte de Pressupost General assistit del coordinador tècnic o de la coordinadora tècnica i de l'interventor o de la interventora.

l) Contractar obres, serveis i subministraments dins dels límits establits en la legislació de règim local.

m) Exercir la direcció superior de tot el personal, i acordar el seu nomenament i sancions, inclosa la separació del servei dels funcionaris i de les funcionàries del consorci i l'acomiadament del personal laboral, donant compte a l'Assemblea General, en aquests dos últims casos, en la primera sessió que se celebre.

n) Resoldre les reclamacions prèvies en assumptes civils i laborals.

o) L'exercici de les accions judicials i administratives i la defensa del consorci en les matèries de la seua competència, inclús quan les haguera delegat en un altre òrgan i, en cas d'urgència, en matèries de la competència de l'Assemblea General, i en aquest supòsit donant compte en la primera sessió que se celebre per a la seua ratificació.

p) Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats per l'Assemblea General, aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball i distribuir les retribucions complementàries que no siguen fixes ni periòdiques.

q) La iniciativa per a proposar a l'Assemblea General la declaració de lesivitat en matèries de la competència del president o de la presidenta.

r) Adoptar personalment, i sota la seua responsabilitat, en cas de catàstrofe o d'infortunis públics o de risc greu, les mesures necessàries i adequades, donant compte immediat a l'Assemblea General.



s) Sancionar les faltes de desobediència a la seua autoritat o per infracció de les ordenances del consorci, excepte en els casos en què aquesta facultat estiga atribuïda a altres òrgans.

t) L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan siga competent per a la seua contractació o concessió i estiguen previstos en el pressupost.

u) Ordenar la publicació, execució i fer complir els acords del consorci.

v) Les que expressament li atribuïsquen les lleis als alcaldes o a l'Assemblea General del consorci per delegació.

w) Les altres facultats i atribucions que no estiguen expressament conferides en aquests estatuts a un altre òrgan.

2. Delegació de competències

1. El president o la presidenta del consorci pot delegar les seues atribucions, excepte les mencionades en els articles 21.3 i 71 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, en els termes que preveu aquest article i en els presents estatuts.

2. El president o la presidenta pot delegar l'exercici de determinades atribucions en les persones representants de les entitats consorciades, sense perjuí de les delegacions especials que, per a comeses específiques, puga realitzar en favor de qualsevol representant de les entitats consorciades.

3. Les delegacions genèriques es referiran a una o diverses àrees o matèries determinades, i podran comprendre tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los en general, inclosa la facultat de resoldre per mitjà d'actes administratius que afecten tercers.



4. Les delegacions especials podran ser:

a) Relatives a un projecte o assumpte determinat. En aquest cas l'eficàcia de la delegació, que podrà contindre totes les facultats delegables del president o de la presidenta, inclosa la d'emetre actes que afecten tercers, es limitarà al temps de gestió o execució del projecte.

b) Relatives a un determinat servei. En aquest cas la delegació comprendrà la direcció interna i la gestió dels serveis corresponents, però no podrà incloure la facultat de resoldre per mitjà d'actes administratius que afecten tercers.



Article 19. La Vicepresidència

La Vicepresidència serà exercida per la persona designada per l'Assemblea General.

La persona titular de la Vicepresidència substituirà el president o la presidenta nats o per delegació, en els casos d'absència, vacant o malaltia i la resta que reglamentàriament siguen procedents, i tindrà les mateixes facultats que aquest, durant el temps que dure la substitució.



Article 20. L'Assemblea General

1. L'òrgan suprem de govern del consorci serà l'Assemblea General, composta per una persona representant de cada un dels municipis consorciats, designat pel ple, i la Presidència del consorci.



2. Les persones representants dels municipis consorciats seran designats pels plens dels municipis, els quals podran designar una segona persona representant que suplisca les absències, malalties i vacants de les persones titulars.

3. A falta de designació expressa de persona representant pel ple municipal, el municipi podrà ser representat per l'alcalde o l'alcaldessa.





Article 21. Constitució de l'Assemblea General

1. L'Assemblea General es constituirà, després de la celebració de les eleccions locals, una vegada constituïdes les corporacions municipals, i acabarà quan finalitze el mandat d'aquests, sense perjuí que els seus membres continuen en les seues funcions només per a l'administració ordinària fins a la presa de possessió de les persones que els succeïsquen, sense que en cap cas puguen adoptar acords per als quals legalment es requerisca una majoria qualificada, així com per a l'aprovació de l'acta de l'última sessió celebrada.

2. El president o la presidenta continuarà en les seues funcions per a la mera administració del consorci fins a l'elecció d'un nou president o d'una nova presidenta.



Article 22. Competències de l'Assemblea General

1. D'ordre general:

a) Controlar i fiscalitzar els òrgans de govern.

b) Aprovar les modificacions dels estatuts en els termes assenyalats en aquests.

c) Aprovar l'adhesió o separació del consorci d'algun membre amb el quòrum de majoria absoluta de vots.

d) Aprovar els plans d'actuació.

e) Aprovar el reglament orgànic i les seues ordenances.

f) Aprovar els reglaments de règim interior i de serveis.

g) Aprovar els convenis de col·laboració amb organismes, entitats o associacions, amb vista al desenvolupament dels fins previstos en aquests estatuts, si això suposara una modificació notable dels serveis implantats, un augment dels gastos o una disminució dels ingressos previstos en els pressupostos.

h) Aprovar la memòria anual.

i) Adquirir i alienar els béns quan siguen competència del ple de les corporacions locals conforme la legislació local.

j) Acordar la dissolució del consorci amb el quòrum especial de dos terços del nombre total de vots.

k) Exercir les accions judicials i administratives i la defensa del consorci en matèries de competència de l'Assemblea General.

l) Declarar la lesivitat dels actes del consorci.

m) Acceptar la delegació de competències feta per altres administracions públiques.

n) Plantejar conflictes de competències a altres entitats locals i la resta d'administracions públiques.

o) Aprovar, rectificar i comprovar l'inventari.

2. En matèria econòmica:

a) Aprovar i modificar els pressupostos, i la disposició de gastos en matèria de la seua competència i l'aprovació dels comptes; tot això d'acord amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.



b) Determinar les aportacions que anualment hagen d'efectuar els ens consorciats, d'acord amb els criteris fixats en aquests estatuts.



c) Aprovar la imposició i ordenació de taxes, contribucions especials i qualsevol contraprestació patrimonial de dret públic que procedisquen per la prestació dels serveis del consorci.

d) Aprovar la concertació de les operacions de crèdit i operacions de tresoreria, quan pel seu import o duració siguen competència del Ple de les corporacions, conforme la legislació local.

e) Autoritzar i disposar el gasto dins dels límits de la seua competència.

f) Les contractacions i concessions de tota índole quan pel seu import o duració siguen competència del ple de les diputacions conforme la legislació local.

g) Aprovar els projectes d'obres i serveis quan siguen competència del Ple conforme la legislació local.

h) Acordar el reconeixement extrajudicial de crèdits

i) Alterar la qualificació jurídica dels béns de domini públic.

j) Adquirir béns i la transacció sobre aquests, així com alienar-los o qualsevol altre acte de disposició, quan siga de la seua competència, incloent-hi la cessió gratuïta a altres administracions o institucions públiques i a institucions privades d'interés públic sense ànim de lucre.



3. En matèria de personal:

a) Dirigir la política de personal, siga quina siga el seu règim jurídic.

b) Aprovar els sistemes d'estructuració del personal de consorci.

c) Aprovar els acords de condicions de treball i convenis col·lectius del personal.

4. Sobre altres competències:

a) Aquelles atribucions que la legislació local atribueix als plens dels ajuntaments per exigir la seua aprovació una majoria específica.

b) Les altres competències atribuïdes per les lleis als plens de les corporacions i que en aquests estatuts no s'atribuïsquen a un altre òrgan.



Article 23. Delegació de competències

1. En concordança amb el que disposa la legislació bàsica de règim local i legislació autonòmica de desenvolupament, l'Assemblea General podrà delegar totes aquelles competències que necessite en el president o la presidenta, excepte les que siguen indelegables segons la legislació de règim local vigent.

2. En aquest cas, els acords adoptats per aquests en relació amb les matèries delegades, tindran el mateix valor que els acords dictats per l'Assemblea General en exercici de les atribucions que no haja delegat.





Article 24. Sessions ordinàries

1. Són sessions ordinàries aquelles on la periodicitat de les quals està preestablida.

2. L'esmentada periodicitat serà fixada per acord de la mateixa Assemblea General, adoptat en la primera sessió extraordinària, que haurà de convocar el president o la presidenta dins dels trenta dies següents de la sessió constitutiva del consorci.

3. En tot cas, l'Assemblea General es reunirà amb caràcter ordinari, com a mínim dues vegades a l'any, i se'n farà una en cada semestre.



Article 25. Sessions extraordinàries

L'Assemblea General celebrarà sessió extraordinària quan així ho decidisca el president o la presidenta, a iniciativa pròpia o a sol·licitud de la quarta part, almenys, del nombre legal de membres de l'Assemblea General.



Article 26. Sessions extraordinàries de caràcter urgent

1. Són sessions extraordinàries urgents les convocades pel president o la presidenta quan la urgència de l'assumpte o assumptes a tractar no permet convocar la sessió amb l'antelació mínima de cinc dies hàbils.

2. En aquest cas ha d'incloure's com a primer punt de l'ordre del dia el pronunciament de l'Assemblea General sobre la urgència. Si aquesta no resulta apreciada per l'Assemblea General s'alçarà tot seguit la sessió.



Article 27. Quòrum per a la vàlida celebració de les sessions

El quòrum per a la vàlida constitució i celebració de sessions serà el fixat en la legislació vigent de règim local.

Cap sessió podrà celebrar-se vàlidament sense l'assistència del president o de la presidenta i del secretari o de la secretària del consorci o de qui els substituïsquen legalment.



Article 28. Adopció d'acords

Els acords s'adoptaran per majoria dels membres presents. En el cas de votacions amb resultat d'empat, s'efectuarà una nova votació i, si persistira l'empat, decidirà el vot de qualitat del president o de la presidenta.

No obstant això, serà necessari el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal dels membres del consorci per a l'adopció d'acords en les matèries següents:

a) La proposta de modificació dels estatuts del consorci.

b) L'aprovació d'ordres i reglaments.

c) La incorporació de nous membres al consorci.

d) L'informe de dissolució del consorci en els termes dels presents estatuts.

e) La separació de membres del consorci.

Tot això, sense perjuí de les majories exigides per a l'adopció de determinats acords per disposicions legals o reglamentàries o pels presents estatuts.

No podran adoptar-se acords en les sessions ordinàries sobre assumptes que no figuren en l'ordre del dia de la convocatòria, si no és que han sigut declarats d'urgència amb el vot favorable de la majoria de membres que integren l'òrgan col·legiat.



Article 29. De la constància dels actes i acords

De cada sessió, el secretari redactarà la corresponent acta en què farà constar el lloc, la data i l'hora en què la sessió comença i acaba, els noms i qualitat dels assistents, els assumptes tractats, els acords adoptats i l'expressió dels vots.

L'acta, aprovada en la sessió següent, serà subscrita pel secretari o per la secretària, amb el vistiplau del president o de la presidenta i arxivada, amb les degudes garanties de seguretat, per a formar el llibre d'actes del Ple.

En allò no previst en els presents estatuts regiran els preceptes de la legislació del règim local, referits a la celebració de les sessions dels òrgans col·legiats i l'adopció d'acords.



Article 30. El coordinador tècnic

1. El càrrec recaurà en la persona proposada per mitjà del president o de la presidenta d'acord amb principis d'igualtat, mèrit i capacitat i a criteris d'idoneïtat professional, a través d'un procediment que garantisca la publicitat de la convocatòria i la concurrència de candidats. Serà nomenat i cessat pel plenari del consorci de la TDT de la Ribera. La duració coincidirà amb la de la legislatura durant la qual prestarà les seues funcions, encara que continuarà en les funcions fins a la presa de possessió del nou coordinador tècnic.

La persona titular d'aquest òrgan de direcció haurà de ser un funcionari de carrera o laboral de qualsevol de les administracions públiques o un professional del sector privat, titulats superiors en ambdós casos i amb més de cinc anys d'exercici professional en el segon.

2. La relació de serveis podrà ser formalitzada a través de contracte mercantil o d'alta direcció. Les seues retribucions, d'acord amb el que estableix la normativa de règim local, es diferenciaran en bàsiques i complementàries, segons l'estructura retributiva d'aplicació en el consorci per mitjà de la seua Relació de Llocs de Treball, que concretarà el nivell de complement de destinació i de complement específic.

La seua quantia no podrà superar l'establida per a un lloc semblant de l'administració d'adscripció. Als efectes d'homologació, s'entendrà com a lloc semblant el de cap de servei.

3. Com a personal directiu professional exercirà les funcions de gestió, execució i coordinació de nivell superior, ajustant-se a les directrius generals fixades pels òrgans de govern del consorci, i s'adoptaran a aquest efecte les decisions oportunes i per a això, es disposarà d'un marge d'autonomia dins d'eixes directrius generals.

4. Amb caràcter general correspon a aquest càrrec la direcció immediata dels serveis del consorci en l'ordre econòmic, administratiu i tècnic, sota l'autoritat de l'Assemblea General i del seu president o de la presidenta.

De manera específica té com a tasques les següents:

a) Vetlar pel compliment dels acords dels òrgans col·legiats del consorci i de les resolucions de la Presidència

b) Assistir a les reunions de l'Assemblea General, amb veu però sense vot.

c) Coordinar el desenvolupament de les activitats del consorci d'acord amb les directrius emanades dels òrgans competents.

d) Supervisar el funcionament de les dependències i del personal a càrrec seu.

e) Proposar i impulsar l'adquisició de subministraments i la contractació d'obres i serveis, necessaris per a les activitats del consorci, respectant la normativa sobre contractació, amb els límits i en les circumstàncies que es fixen en les bases.

f) L'elaboració de projectes o plans d'actuació i programes de necessitats del consorci.

g) Assistència tècnica al president o de la presidenta i als òrgans de govern.

h) Elaborar l'avantprojecte de Reglament de Règim Interior del servei, així com tots aquells que siguen necessaris per al bon funcionament del consorci.

i) Preparació de la memòria anual que haurà de presentar el president o presidenta.

j) Elaborar l'avantprojecte anual del pressupost per a entregar-li'l a la Presidència.

k) Proposar aquells gastos i pagaments que excedisquen les seues atribucions.

l) Vetlar especialment pel compliment en termini dels drets del consorci, adoptant les mesures al seu abast per a la seua exigència i, si és el cas, proposant a la Presidència l'adopció d'aquelles altres mesures que puguen sobrepassar les seues atribucions.

m) Informar els assumptes que hagen de tractar-se en les sessions dels òrgans de govern referits al servei i sense perjuí de les funcions que corresponguen als funcionaris i les funcionàries d'habilitació nacional.



n) Proposar les mesures i reformes que estime convenients per a millor compliment dels fins del consorci.

o) Les altres funcions de gestió ordinària que els òrgans de govern li conferisquen.

p) Ordenar la programació.

q) Les competències que no estiguen expressament atribuïdes a altres òrgans.

5. Així mateix el seu exercici estarà sotmés a avaluació, d'acord amb els criteris d'eficàcia i eficiència, a la responsabilitat per la gestió i al control de resultats, en relació amb els objectius fixats pels òrgans de govern del consorci.

6. Li seran aplicables al càrrec les limitacions que, per a l'exercici d'activitats privades, s'estableixen per a les directius locals en els apartats 7 i 8 de l'article 75 de la Llei de Bases de Règim Local.

7. En els casos de cessament, dimissió o renúncia i incompatibilitat sobrevinguda, es procedirà immediatament a la designació del nou director general pel procediment establit en aquests estatuts.

8. Podrà ser cessat pel Ple del consorci, a proposta de la Presidència, mitjançant una resolució motivada per alguna de les causes següents:



a) Incompetència manifesta o actuació contrària als criteris, principis o objectius a què fa referència els presents estatuts.

b) Condemna per delicte dolós.

c) Incompatibilitat: les incompatibilitats seran les mateixes que regula la Llei 53/1984, de 23 de desembre.



Article 31. Del secretari o de la secretària, de l'interventor o de la interventora i del tresorer o de la tresorera

1. Les funcions de Secretaria, Intervenció i Tresoreria seran exercides pels funcionaris i per les funcionàries d'administració local amb habilitació de caràcter nacional de l'administració a la qual queda adscrit el consorci, en els termes i amb l'abast de la normativa que els siga aplicable.

2. El secretari assistirà, amb veu però sense vot, a les sessions dels òrgans del consorci i exercirà les funcions que li atribuïsca la legislació de règim local.



Article 32. Del personal al servei del consorci

1. El personal al servei del consorci podrà ser funcionari o laboral i haurà de procedir exclusivament de les Administracions participants. El seu règim jurídic serà el de l'administració pública d'adscripció i les seues retribucions en cap cas podrà superar les establides per a llocs de treball equivalents en aquella.

Excepcionalment, quan no resulte possible comptar amb personal procedent de les administracions participants en el consorci, en atenció a la singularitat de les funcions a exercir, l'òrgan competent de l'administració a què s'adscriu el consorci, podrà autoritzar la contractació directa de personal per part del consorci per a l'exercici d'aquestes funcions.

2. El consorci ordena al seu personal per mitjà dels sistemes d'estructuració previstos en la normativa d'ocupació pública, per a garantir l'eficàcia en la prestació dels serveis i l'eficiència en la seua utilització. En especial, disposarà d'una relació de llocs de treball o un altre instrument organitzatiu semblant i d'una plantilla de places. Aquests instruments s'aprovaran pels òrgans competents del consorci en ocasió de l'aprovació del pressupost.

3. Amb caràcter general, els llocs de treball seran exercits per personal funcionari, excepte en els casos previstos en la legislació en matèria de funció pública. El seu enquadrament en grups, subgrups, escales i, si és el cas, en subescales, s'efectuarà de conformitat amb la normativa d'ocupació pública que siga aplicable.



Article 33. Contingut de la gestió econòmica

La gestió econòmica del consorci té com a objecte l'administració dels béns, rendes, drets i accions que li pertanguen, i amb aquesta finalitat li corresponen les funcions següents:

a) La formació, aprovació, execució i liquidació dels pressupostos.



b) L'administració i aprofitament del seu patrimoni.

c) La imposició i aprovació d'ordenances fiscals reguladores de les taxes, de contribucions especials i de preus públics que puguen correspondre per la prestació dels serveis.

d) La recaptació dels recursos que constitueixen la seua hisenda.

e) El reconeixement, liquidació i pagament d'obligacions.

f) L'acció davant dels tribunals en defensa dels drets i interessos de la seua hisenda.



Article 34. Règim pressupostari

El consorci estarà subjecte al règim de pressupostació, comptabilitat i control establit per a l'Administració Local, sense perjuí de la seua subjecció al que preveu la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera i normativa que la desenvolupa.



Article 35. Bases d'execució

Les bases d'execució del pressupost contindran, per a cada exercici, l'adaptació de les disposicions generals en matèria pressupostària a l'organització i circumstàncies del consorci, així com aquelles altres necessàries per a la seua gestió, establint totes les prevencions que es consideren oportunes o convenients per a la millor realització dels gastos i recaptació dels recursos, sense que puguen modificar el que s'ha legislat per a l'administració econòmica ni comprendre preceptes d'ordre administratiu que requerisquen legalment procediments i solemnitats específiques diferents d'allò que s'ha preceptuat per al pressupost.





Article 36. Recursos econòmics financers

1. Per al compliment dels seus fins, el consorci podrà percebre tots els recursos, subvencions i transferències que li siguen assignats per qualsevol títol legítim.

2. En particular, seran recursos economicofinancers del consorci els següents: Taxes i preus públics:

El consorci podrà percebre com a ingressos propis les taxes o preus públics que s'establisquen per la prestació de serveis o la realització d'activitats administratives de la seua competència d'acord amb el que preveu la legislació de règim local.

Contribucions especials:

El consorci podrà acordar la imposició i ordenació de contribucions especials per l'establiment o l'ampliació de serveis en el seu àmbit territorial.

Transferències:

El consorci comptarà anualment amb aquelles transferències o aportacions corrents i de capital procedents de les entitats consorciades, als efectes d'atendre l'execució de les inversions que es programen i de cobrir la gestió ordinària dels serveis, de les instal·lacions o dels establiments afectes. Igualment, seran recursos del consorci aquelles transferències o aportacions de dret públic que li siguen atorgades per altres entitats de dret públic no consorciades per al compliment dels seus fins.

Ingressos de dret privat:

El consorci podrà disposar dels rendiments o productes de qualsevol naturalesa derivats del seu patrimoni, així com de les adquisicions a títol d'herència, llegat o donació, sempre a benefici de l'inventari.



Operacions de crèdit:

El consorci podrà concertar operacions de crèdit en totes les seues modalitats amb entitats financeres de qualsevol naturalesa.

3. Aquells recursos econòmics que en virtut de conveni pogueren obtindre's.



Article 37. Aportacions ordinàries i extraordinàries dels ens consorciats

1. Totes les entitats consorciades hauran de participar en el finançament del consorci per mitjà d'aportacions econòmiques anuals que seran objecte de determinació individual per a cada exercici pressupostari. Les entitats consorciades estaran obligades a consignar en els seus respectius pressupostos de gastos la participació que li corresponga en funció del que disposen els presents estatuts.

2. Les aportacions i la resta de compromisos econòmics de les entitats consorciades en cap cas tindran la consideració de subvencions condicionades; gaudint així mateix de la consideració de gastos obligatoris i preferents per a les mateixes.

3. La determinació de les aportacions econòmiques municipals per a cada exercici pressupostari es calcularà en funció de les hores d'emissió de cada una de les entitats consorciades.

4. Aportacions extraordinàries dels ens consorciats només podran establir-se amb l'acord previ del consorci amb els ens afectats.







Article 38. De l'ingrés de les aportacions dels ens consorciats



1. Les aportacions ordinàries que hagen d'efectuar els ens consorciats seran objecte d'ingrés en les arques del consorci en qualsevol forma que garantisca que aquests estaran disponibles, almenys en part alíquota, dins dels quinze primers dies de cada bimestre. Es considerarà el primer dia de cada bimestre com a data de meritació per a cada bimensualitat.

2. Les quantitats que no estiguen ingressades dins del bimestre de la seua meritació, generaren els interessos de demora que corresponguen d'acord amb la normativa de recaptació de les entitats locals.



Article 39. De l'ingrés del deute dels ens consorciats

El consorci impulsarà, si és el cas, un pla de cobrament amb els ens consorciats deutors via conveni, via compensació d'ajudes o per acció executiva utilitzant la seua capacitat de diàleg i competències administratives.



Article 40. Modificació dels estatuts

La proposta de modificació dels estatuts a instància de qualsevol ajuntament consorciat serà sotmesa al Ple, que la farà seua si obté el vot favorable de la majoria absoluta de la representació legal i proporcional dels membres del consorci.

En cas d'aconseguir-ho, el president del consorci, en el termini de 10 dies, ho informarà als consorciats, que en el termini de tres mesos adoptaran l'acord exprés sobre la proposta realitzada.

S'entendrà acceptada la proposta formulada si obté l'acord favorable de la majoria absoluta legal i proporcional dels ajuntaments consorciats.

La modificació en el nombre dels membres del consorci, siga per alta o per baixa, no tindrà el caràcter de modificació dels estatuts.





Article 41. Incorporació de nous membres

1. Per a la incorporació de nous membres al consorci serà necessària la sol·licitud, per part de la corporació interessada, i l'acord de l'Assemblea General.

2. La sol·licitud d'incorporació/adhesió al consorci s'efectuarà mitjançant un acord del Ple de la corporació interessada, en el qual haurà de constar necessàriament:

a) Sol·licitud d'adhesió de l'entitat.

b) Aprovació dels estatuts del consorci que regulen el règim orgànic, funcional i jurídic.

c) Assumir el compromís de consignar en el pressupost municipal o de l'entitat les quantitats necessàries per a atendre les aportacions que corresponguen, d'acord amb el que s'estableix en els presents estatuts.



3. Remesa la certificació de l'acord de la sol·licitud d'incorporació i d'aprovació dels estatuts i de les condicions i compromisos que s'adquireixen, se sotmetrà l'expedient a l'Assemblea General del consorci, requerint-se per a l'aprovació el vot favorable de la majoria absoluta del nombre total de vots dels membres de l'Assemblea General.



4. L'acord de l'Assemblea General fixarà les seues condicions i els seus efectes.

5. La incorporació de nous membres serà, en tot cas, efectiva a partir de l'1 de gener de l'exercici següent en què resulte aprovada per l'Assemblea General.



Article 42. Separació dels consorciats

1. Les entitats consorciades podran deixar de pertànyer al consorci amb la sol·licitud prèvia del Ple de la corporació a l'Assemblea General del consorci, efectuada amb una antelació mínima de sis mesos.

2. Aquesta separació s'acordarà sempre que les entitats que la sol·liciten estiguen al corrent dels seus compromisos anteriors i garantisquen la liquidació de les seues obligacions

3. En els casos de retirada voluntària del consorci, no procedirà cap compensació a l'entitat que així ho haja decidit, tret de situacions excepcionals a valorar que hauran de ser aprovades per l'Assemblea General.



4. En cas de separació, produirà efecte al finalitzar l'exercici econòmic en què s'haguera adoptat el corresponent acord per l'Assemblea General del consorci.



Article 43. Efectes de l'exercici del dret de separació

1. L'exercici del dret de separació produeix la dissolució del consorci llevat que la resta dels seus membres, per acord de l'Assemblea, decidisca la seua continuïtat, i hauran de romandre en el consorci un nombre de ens no inferior al previst legalment.

2. Quan l'exercici del dret de separació no comporte la dissolució del consorci s'aplicaran les regles següents:

a) Es calcularà la quota de separació que li corresponga a qui exercite el seu dret de separació, d'acord amb la participació que li haguera correspost en el saldo resultant del patrimoni net, en cas d'haver tingut lloc la liquidació.

b) Es considerarà quota de separació, la que li haguera correspost en la liquidació. Per al càlcul de la quota de liquidació es tindran en compte el percentatge de les aportacions que haja efectuat qui exercix el dret de separació al fons patrimonial del consorci.



c) S'acordarà pel consorci la forma i condicions en què tindrà lloc el pagament de la quota de separació, en el supòsit en què aquesta resulte positiva, així com la forma i condicions del pagament del deute que corresponga a qui exerceix el dret de separació si la quota és negativa.

L'efectiva separació del consorci es produirà una vegada determinada la quota de separació, en el supòsit en què aquesta resulte positiva, o una vegada s'haja pagat el deute, si la quota és negativa.

d) En el cas que l'administració a la qual s'adscriu el consorci, exercitara el dret de separació, s'haurà d'acordar a quina de les restants administracions o entitats consorciades s'adscriu el consorci.





Article 44. De la separació de membres per incompliment dels estatuts

1. Si una entitat consorciada adoptara acords o realitzara actes en general que resulten greument danyosos per als interessos consorciats, prèvia advertència del president o de la presidenta del consorci i audiència a l'entitat afectada, podrà acordar-se la seua separació obligada mitjançant un acord de l'Assemblea General.

2. Seguint el procediment establit en l'apartat anterior, podrà acordar-se la separació de l'entitat consorciada que reiteradament incomplira les seues obligacions econòmiques respecte al consorci, i s'adoptaran a aquests efectes els acords pertinents tenint sempre en consideració les repercussions sobre la prestació del servei als ciutadans.



3. En els supòsits previstos en el present article, i independentment de la separació, s'exerciran les accions administratives o judicials pertinents per a exigir la reparació dels danys o perjuís que tals conductes pogueren ocasionar al consorci.

4. En el cas que un municipi retardara més de cinc mesos l'ingrés de la seua aportació al consorci, i després de ser requerit pel president o per la presidenta, no ingressara en el termini de quinze dies la quantitat total deguda, s'iniciara l'expedient per a acordar l'expulsió de l'esmentat municipi.

5. Un mes abans d'arribar a aquesta situació, el president o la presidenta notificarà al municipi l'avís oportú.



Article 45. Disposicions comunes a l'abandó i la separació

L'eixida del consorci comportarà amb si:

a) L'abonament en la seua integritat de les aportacions acordades pendents de pagament que li correspongueren en l'exercici econòmic en què es faça efectiu aquest abandó.

b) La facultat del consorci per a sol·licitar i obtindre del servei de Gestió Tributària de la Diputació Provincial, de la Generalitat i de l'Administració de l'Estat que les quantitats que resulten a favor del consorci per causa d'abandó o separació els siguen retingudes als ens deutors i ingressades en les arques del consorci.



Article 46. Dissolució del consorci

1. L'acord de dissolució del consorci haurà de ser adoptat per majoria de dos terços del total de vots.

2. Aquest acord determinarà la forma en què haja de procedir-se respecte de la liquidació dels seus béns, tenint en compte que els cedits revertiran a l'entitat de procedència.

3. Quant al personal, l'acord fixarà la destinació que es donarà al personal de plantilla quan reglamentàriament procedisca.

4. Al personal laboral li serà aplicació la legislació corresponent.



5. Extingit el consorci, els béns, els drets i les accions revertiran a les entitats que l'integren en la mateixa proporció de les seues respectives aportacions en l'últim pressupost aprovat.

6. Si a la dissolució del consorci quedaren obligacions econòmiques pendents de cancel·lació, les entitats integrants d'aquest es faran càrrec dels creditors, en cas que n'hi haguera, en la mateixa proporció dels seus respectius índexs ponderats de participació en l'últim pressupost aprovat.



Article 47. Liquidació del consorci

1. La dissolució del consorci produeix la seua liquidació i extinció.

2. El màxim òrgan de govern del consorci a l'adoptar l'acord de dissolució nomenarà un liquidador o una liquidadora.

3. El liquidador o la liquidadora calcularà la quota de liquidació que corresponga a cada membre del consorci. Es calcularà la mencionada quota d'acord amb la participació que li corresponga en el saldo resultant del patrimoni net després de la liquidació.

4. Per al càlcul de la quota de liquidació es tindrà en compte el percentatge de les aportacions que haja efectuat cada membre del consorci al fons patrimonial en l'últim exercici liquidat.

5. En l'acord de liquidació s'especificarà la forma i condicions en què tindrà lloc el pagament de la quota de liquidació en el supòsit en què aquesta resulte positiva.



DISPOSICIÓ ADDICIONAL



La dissolució del consorci és causa de finalització dels contractes de treball del personal al seu servei (inclòs el director tècnic) i no determinarà, en cap cas, que el personal no funcionari que presta els seus serveis passe a formar part de la plantilla de personal dels ajuntaments consorciats.



DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Mentre es determina la forma de gestió del servei públic per part del consorci i aquesta es materialitza, cada entitat consorciada durà a terme la gestió del servei per mitjà del mode de gestió que ja tinga establit.





DISPOSICIÓ FINAL



Els presents estatuts entraran en vigor el dia que es publiquen íntegrament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.







ANNEX

Relació de municipis consorciats



Algemesí



Sueca

Mapa web