Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de novembre de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria de la segona etapa de les subvencions per al desenvolupament del programa mixt d'ocupació-formació Escoles d'Ocupació Et Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables a càrrec del Programa operatiu Comunitat Valenciana (POCV), per a l'exercici pressupostari 2018, en aplicació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes. [2017/11024]

(DOGV núm. 8182 de 01.12.2017) Ref. Base de dades 010678/2017




Estant prevista en el Projecte de Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, dins del programa 322.52, Formació i qualificació professional, la línia de subvenció S7978000, dirigida a subvencionar el programa mixt d'ocupació-formació POCV (Escoles d'Ocupació Et Formem), es considera oportuna la tramitació anticipada d'una resolució de convocatòria d'ajudes destinades a aquest programa per a l'exercici 2018, segons el que preveu l'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, que estableix que podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i ha de constar en tots els tràmits que aquest atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això.



En virtut del que s'hi exposa i d'acord amb el que preveu l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, aquesta Secretaria Autonòmica d'Economia i Ocupació, Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, dicta la resolució d'aprovació a càrrec de l'exercici pressupostari 2018 de la convocatòria de subvencions, en aplicació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes. De conformitat amb el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:





Primer. Aprovació de la convocatòria i indicació de les bases reguladores de les subvencions

Es convoquen per a l'exercici 2018, subvencions per al desenvolupament de la segona etapa del programa mixt d'ocupació-formació Escoles d'Ocupació Et Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables, a càrrec del Programa operatiu Comunitat Valenciana (POCV), en aplicació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 19 de juliol de 2017.



Segon. Finançament i import de la convocatòria

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió, en el pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant SERVEF) per a l'exercici 2018, per la qual cosa la quantia total màxima que figura en el paràgraf següent té caràcter estimat, als efectes del que preveu l'article 56 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant RLGS i LGS respectivament).



Es destina per a atendre les subvencions un import global màxim de 14.006.200 € a càrrec de la línia pressupostària S7978000 del capítol IV del subprograma 322.52, del pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant SERVEF) per a l'exercici 2018, amb la distribució territorial de caràcter estimatiu següent:



Alacant 4.931.333 €

Castelló 2.959.189 €

València 6.115.678 €

Total 14.006.200 €



Aquestes ajudes es desenvolupen a través del Programa operatiu Comunitat Valenciana, i són susceptibles de cofinançament a càrrec del Fons Social Europeu a través del Programa operatiu Comunitat Valenciana (POCV).

Les ajudes a la formació regulades en aquesta resolució, són compatibles amb el mercat comú, a tenor de l'article 107, apartat 1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, del Tractat, i de comunicar d'acord amb el que preveu l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no tenen tots els requisits de l'esmentat article 107.1, perquè no suposen avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència, i no afecten els intercanvis comercials entre els estats membres.





Tercer. Objecte i condicions de la concessió de les subvencions

Aquesta resolució té per objecte convocar per a l'exercici 2018, a través del procediment de concurrència competitiva, subvencions destinades al desenvolupament de programes d'ocupació formació amb l'objecte de cobrir les deficiències estructurals detectades en matèria de qualificació-inserció en la planificació estratègica del SERVEF, així com la millora de la qualificació i la inserció professional dels col·lectius establits en l'Estratègia espanyola d'activació per a l'ocupació, especialment per a aquells que tenen més dificultat en l'accés o permanència en l'ocupació.

D'acord amb el que preveuen les bases reguladores, en aquesta segona etapa es desenvoluparan especialitats completes, dirigides a l'obtenció dels certificats de professionalitat que hauran d'ajustar-se a una de les opcions següents:

a) Projectes de continuïtat de primera etapa:

Es consideraran projectes de continuïtat de primera etapa, quan els certificats sol·licitats corresponguen a la mateixa família i àrea professional que el certificat de nivell 1 que s'estiga desenvolupant basant-se en la primera etapa, als efectes de garantir la continuïtat dels projectes i completar la formació de l'alumnat participant. Es podran presentar sol·licituds que s'adeqüen a alguna de les possibilitats següents:

– Un sol certificat de professionalitat de nivell 2.

– Un certificat nivell 2 més un altre de nivell 3, en aquest cas, constituirà causa justa de finalització del contracte sense indemnització, que l'alumnat no supere el certificat de professionalitat de menor nivell, i podrà ser substituït per nou alumnat que complisca els requisits d'accés al certificat de nivell superior, durant els primers cinc dies lectius d'impartició d'aquest.

b) Projectes nous de segona etapa:

Podran presentar sol·licituds de projectes nous de segona etapa qualsevol de les entitats previstes en l'article 2 de les bases reguladores. No obstant això, les entitats que estiguen desenvolupant un projecte concedit basant-se en la primera etapa, per a poder presentar una sol·licitud de projecte nou de segona etapa, serà requisit necessari presentar també sol·licitud del projecte de continuïtat de primera etapa adequat al que preveu la lletra a d'aquest apartat.

Els projectes nous de segona etapa hauran d'adequar-se a alguna de les possibilitats següents:

– Un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d'un certificat de professionalitat d'un nivell i un altre del següent nivell de la mateixa família i àrea professional. En aquest cas, constituirà causa justa de finalització del contracte sense indemnització, que l'alumnat no supere el certificat de professionalitat de menor nivell, i en aquest cas podrà ser substituït per nou alumnat que complisca els requisits d'accés al certificat de nivell superior, durant els primers 5 dies lectius d'impartició d'aquest.

– Un sol certificat de professionalitat de nivell 2 o bé un de nivell 3.



Els projectes presentats hauran de complir tots els requisits establits en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat (d'ara en avant RD 34/2008) i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desenvolupa el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i els reials decrets pels quals s'estableixen certificats de professionalitat dictats en la seua aplicació (d'ara en avant Ordre ESS/1897/2013).

Els projectes d'Et Formem tindran una duració de 12 mesos equivalents a 1.920 hores de formació en alternança amb el treball o la pràctica professional, i la duració dels contractes de treball subscrits amb l'alumnat/treballador no podrà excedir la data de finalització d'aquesta etapa de formació en alternança amb el treball o la pràctica professional, dirigida a l'aprenentatge, la qualificació i l'adquisició d'experiència professional, als dits efectes es dedicarà a formació per a l'ocupació un mínim del 25 % de la duració de l'etapa.

Durant aquesta segona etapa s'impartirà, necessàriament la formació complementària Alfabetització informàtica: Informàtica i internet, amb codi FCOI02, de 25 hores de duració.

Quan es tracte d'un projecte nou de segona etapa s'impartirà, a més de la prevista al paràgraf anterior, la següent formació complementària de caràcter modular: Inserció laboral, sensibilització medi ambiental i en igualtat de gènere, codi FCOO03, de 10 hores de duració; Bàsic de prevenció de riscos laborals, codi FCOS02, de 30 hores de duració.



A més, podran impartir-se altres mòduls complementaris, com ara idiomes o treball en equip.

Als efectes de compliment del percentatge mínim de formació per a l'ocupació del 25 % de duració, de cada un dels certificats de professionalitat sol·licitats en aquesta segona convocatòria, es computarà el període de formació de cada un d'aquests, i s'exclourà el mòdul de Pràctiques Professionals No Laborals (PPNL), també s'inclouran els períodes de formació esmentats en els apartats 7, 8, 9 de l'article 5 de l'ordre de bases, inclosos en cada un d'aquests, la duració del qual haurà de ser igual o superior a l'esmentat percentatge. Els projectes que no s'adeqüen al que preveu aquest paràgraf seran denegats per incompliment de l'esmentat requisit.

L'alumnat haurà de complir els requisits mínims establits en l'article 4 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores. Així mateix, d'acord amb el que preveu l'article 12.1 de la mateixa ordre, s'haurà d'acreditar que la selecció de l'alumnat es concreta en els citats col·lectius, als efectes dels quals, els Serveis Socials certificaran a través d'una llista ordenada de major a menor puntuació, els resultats obtinguts, i s'atorgarà un punt per cada un dels set col·lectius en què es puga enquadrar una mateixa persona.

L'entitat haurà d'aportar al centre SERVEF, junt amb l'oferta de serveis formatius, la citada llista i haurà d'haver comprovat anteriorment que estan registrades com a demandants d'ocupació. El centre SERVEF, inclourà les dites persones en l'oferta de serveis formatius.



L'alumnat haurà de ser major de 18 anys i a més estar en edat de treballar com a mínim fins a la finalització del projecte.



Quart. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

1. D''acord amb el que preveu l''article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, als efectes de presentació de sol·licituds, documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud, sol·licitud de bestreta, presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, els interessats estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu.

2. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes del SERVEF, o del web del SERVEF (www.SERVEF.es) a través de l'enllaç «Sol·licitud telemàtica». Per a això, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós admesos per la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria.



Cinqué. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

1. Documentació a presentar per l'entitat sol·licitant. En el cas de mancomunitats o altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que tenen explícitament entre els seus principals fins constitutius el foment de l'ocupació, la documentació relacionada en l'apartat següent s'aportarà per cada un dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o una part de les activitats en nom i per compte del primer.

2. Les sol·licituds, que hauran de ser efectuades per la persona representant legal de l'entitat, s'acompanyaran de la següent documentació i utilitzaran, si és el cas, els models normalitzats disponibles en la pàgina web del SERVEF:

a) Autorització expressa al SERVEF perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per l'interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si el sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat.

Quan d'acord amb la seua forma de constitució l'entitat beneficiària estiga subjecta al règim de dret privat, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta consistent en fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com, si és el cas, poders de representació. En el cas que aquesta haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, bastarà el certificat del legal representant de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui tinga la representació amb data de presentació de la sol·licitud.



Quan es tracte d'una mancomunitat o altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que tinguen explícitament entre els seus principals fins constitutius el foment de l'ocupació, cada membre que es comprometa a efectuar la totalitat o una part de les activitats en nom i per compte del primer presentarà document dels compromisos assumits i document autoritzant la concessió i el pagament de la subvenció a l'entitat sol·licitant.

b) Declaració responsable de no estar en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de la LGS, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, tant en el moment de la concessió com en el del cobrament de la subvenció.



c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

d) Autorització al SERVEF perquè obtinga de forma directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes que preveuen els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, i haurà d'aportar llavors els certificats que a continuació s'indiquen, i que tindran un període de validesa de sis mesos comptadors des de la data de l'expedició d'acord amb el que estableix l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions:

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant està al corrent de les seues obligacions tributàries.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que el sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions.

– De les direccions territorials competents en matèria d'hisenda, el certificat acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció.

f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció de la dita obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell.

3. Informació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud.

a) Certificat acreditatiu del finançament d'aquella part del cost del projecte no subvencionada, i s'entén que queda per compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a la total execució de l'activitat subvencionada.

b) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la seua disponibilitat per a l'execució de l'obra o servei previstos. En el cas de titularitat privada, escriptura pública de cessió per a ús públic per un termini no inferior a 25 anys. L'òrgan instructor podrà eximir d'aquest requisit i substituir-lo per l'autorització dels/les titulars, determinades entitats pel caràcter social de l'obra o servei que s'haja de realitzar, i hauran de quedar les circumstàncies degudament acreditades en l'expedient.

c) Fitxa de domiciliació bancària del compte específic al qual el SERVEF transferirà els fons en el cas de ser aprovat el projecte, així com certificat de l'obertura d'aquest.

d) Projecte relatiu a l'obra o servei a realitzar, el contingut mínim del qual consistirà en una memòria en què s'arreplegaran els aspectes següents:

– Denominació i dades d'identificació del projecte i de l'entitat sol·licitant.

– Descripció detallada de l'obra o servei que haja que realitzar. Depenent de l'obra a realitzar, haurà d'adjuntar-se d'un projecte bàsic o projecte tècnic complet firmat pel personal tècnic competent. En tot cas, si es tracta d'un projecte bàsic, haurà de contindre, almenys, una memòria descriptiva, unitats d'obra, plans generals i pressupost amb estimació global per capítols. Compromís formal d'aportar amb la documentació d'inici tots els permisos necessaris per a l'exercici de l'activitat.



e) Projecte de pla formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servei que haja de desenvolupar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o serveis. Cada itinerari formatiu haurà d'incloure la denominació dels mòduls que l'integren i la seua duració. S'indicarà si es tracta d'un projecte de continuïtat o d'un projecte nou de segona etapa, i el nivell o nivells dels distints certificats de professionalitat que integren el projecte per a cada grup.



Així mateix, en el projecte de pla formatiu s'especificaran també els aspectes següents:

– Descripció i justificació que l'equip didàctic i el material fungible són els idonis per a la formació de les persones participants i per a la realització del pla formatiu. Entre els mitjans previstos per a la formació de les persones participants es disposarà d'accés a internet a través d'una connexió de banda ampla, així com l'equipament informàtic i de projecció audiovisual necessari per a la utilització d'aquest recurs en les aules. Si l'entitat sol·licitant no disposa d'una connexió de banda ampla, la seua alta podrà ser imputada a la subvenció en l'apartat de despeses de formació.

– Data prevista per al començament del projecte.

– Pressupost de despeses segons el detall següent:

a) Costos derivats de la contractació del personal docent.

b) Costos de mitjans didàctics no inventariables, material escolar, amortització d'equips.

c) Cost de la contractació de l'alumnat.

– Pressupost d'ingressos que comprendrà la subvenció que se sol·licita, la part finançada per aportacions de l'entitat promotora o d'altres institucions o organismes i, si és el cas, ingressos previstos com a conseqüència de l'alienació de béns produïts o serveis prestats pel desenvolupament o execució del projecte. Es faran constar expressament, si és el cas, les aportacions o els ingressos que disminuïsquen l'import de la subvenció que s'haja de sol·licitar.

4. Amb caràcter voluntari, podrà aportar-se així mateix documentació acreditativa de:

– La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat ISO, EFQM o altres que s'especifiquen en els criteris de valoració, establits en les bases.

– Acreditació documental que en l'escriptura fundacional o en els estatuts de l'entitat figura com a objectiu d'aquesta treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En el cas que l'entitat no dispose d'escriptura fundacional o estatuts presentarà una declaració responsable als dits efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal, compleixen aquest requisit per prescripció legal i no serà necessària la presentació de la declaració responsable.



– Acreditació documental que l'entitat disposa d'un pla d'igualtat subscrit per les organitzacions sindicals, o bé la referència del Registre de Convenis i Acords Col·lectius (REGCON).



Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds seran valorades d'acord amb els criteris establits en l'article 7 de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació-formació Escoles d'Ocupació Et Formem, destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables.





Seté. Termini de resolució, notificació i recursos

1. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la persona titular de la Direcció General del SERVEF.

2. El termini per a resoldre i notificar les sol·licituds no podrà excedir de sis mesos comptadors a partir de la publicació d'aquesta resolució.

3. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de resoldre.



4. Les resolucions de concessió seran motivades i determinaran, a més de l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció concedida, la duració i la quantia concedida.

5. A la resolució de concessió s'adjuntarà la designació, per la Direcció del Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació, del personal tècnic de formació que actuarà d'enllaç entre l'entitat i el SERVEF.



6. Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i en contra podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja mencionats, d'acord amb el que disposa la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.





Huité. Mitjà de notificació o publicació dels tràmits a omplir en el procediment

1. Les notificacions es practicaran preferentment per mitjans electrònics i, en tot cas, quan l'interessat resulte obligat a rebre-les per aquesta via.

Amb independència del mitjà utilitzat, les notificacions seran vàlides sempre que permeten tindre constància del seu enviament o posada a disposició, de la recepció o accés per l'interessat o el seu representant, de les seues dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari d'aquesta. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient.

Amb independència que la notificació es realitze en paper o per mitjans electrònics, les administracions públiques enviaran un avís al dispositiu electrònic i/o a l'adreça de correu electrònic de l'interessat que aquest haja comunicat, i l'informaran de la posada a disposició d'una notificació en la seu electrònica de l'administració o organisme corresponent o en l'adreça electrònica habilitada única. La falta de pràctica d'aquest avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. En el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continguera errors o fóra insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, es considerarà que ha desistit en la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. D'acord amb el que preveu l'article 73 de la mateixa llei, quan en qualsevol moment es considere que algun dels actes dels interessats no té els requisits necessaris, l'Administració ho posarà en el seu coneixement, i li concedirà un termini de 10 dies per a completar-los.



Als interessats que no atenguen el requeriment se'ls podrà declarar decaiguts en el seu dret al tràmit corresponent, no obstant això, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produïra abans o dins del dia que es notifique la resolució en què es tinga per transcorregut el termini.



Nové. Renúncies

En cas de renúncies a subvencions concedides, es podrà proposar la concessió per ordre de la puntuació obtinguda en la fase de valoració de la corresponent província, si és el cas, d'aquelles sol·licituds que van obtindre prou puntuació per a ser concedides i no ho van ser per no haver crèdit per a la seua concessió.



Deu. Termini de presentació de la sol·licitud de bestreta i ingrés de romanents

1. Segons el que preveu l'article 30.4 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, d'acord amb el que disposa la disposició addicional desena de l'esmentada Llei 30/2015, de 9 de setembre, en el cas d'ajudes dirigides a l'Administració General de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, així com les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, l'Administració pública competent podrà anticipar fins al 100 per cent de la subvenció concedida, amb la sol·licitud prèvia que haurà de presentar-se una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa.

2. Les entitats no incloses en el paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es podrà avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 per cent de l'import concedit i fins a un 35 per cent addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa.

3. En qualsevol dels casos previstos en els dos apartats anteriors, excepte en els supòsits d'exempció de la dita obligació legalment establits, s'haurà de presentar prèviament el corresponent aval bancari a favor del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per l'import de la bestreta. Per a això, haurà de disposar d'un compte bancari específic al qual es transferirà l'import de la bestreta. El compte aportat en el document de domiciliació bancària presentat amb la sol·licitud servirà a l'esmentat objecte.

El beneficiari haurà de depositar la garantia en el corresponent Servei Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, haurà de ser presentada pel beneficiari en el corresponent Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat.

Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els casos següents:

– Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de la bestreta.

– Quan s'hagueren reintegrat les quantitats anticipades.

4. D'acord amb el que preveu l'article 3.q de les bases reguladores, quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, haurà de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes de conformitat amb allò que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

5. Dins del termini de justificació previst en la convocatòria, l'entitat haurà de procedir a l'ingrés dels romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del BSCH (Banco Santander Central Hispano), a favor del SERVEF, i acreditar-ho davant del mateix òrgan identificant el número d'expedient.



Onze. Termini d'inici i finalització de les accions formatives

D'acord amb el que preveu l'ordre de bases els projectes hauran d'iniciar-se abans del 3 de maig de 2018 i finalitzar d'acord amb la duració d'aquests, establida en aquesta convocatòria. En el cas d'entitats que presenten sol·licitud en ambdós etapes i obtinguen resolució favorable en les dos, l'alumnat seleccionat participant en la primera continuarà en la segona, sempre que tinga els requisits per a accedir a la formació a impartir.



Dotze. Actualització de mòduls econòmics

D'acord amb el que preveu l'article 9 de l'ordre de bases, per a l'exercici 2018 s'estableixen els mòduls econòmics següents:

Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: 3,73 € per cada participant i hora.

Mòdul B. Costos de formació: 1,04 € per cada participant i hora.



Mòdul C. Salaris de l'alumnat: el salari mínim interprofessional anualment establit, en concepte de salaris de l'alumnat/persona treballadora.



Tretze. Efectes

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb el que estableix l'article 8, apartat 3, així com en l'article 46, apartat 1, ambdós de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que puga interposar qualsevol altre recurs que estime pertinent.





València 29 de novembre de 2017.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web