Ficha docv

Ficha docv









DECRET 182/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es deroga el Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell, pel qual s'estableixen les condicions tècniques i normatives per a l'ús de la Plataforma de Facturació Electrònica Ge-Factura. [2017/11041]

(DOGV núm. 8182 de 01.12.2017) Ref. Base de dades 010642/2017




PREÀMBUL



A fi de promocionar l'administració electrònica de la Generalitat en relació amb els seus proveïdors, el Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell, va establir les condicions tècniques i normatives per a l'expedició de factures electròniques a través de la Plataforma de Facturació Electrònica de la Generalitat, Ge-factura.

La Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, va impulsar l'ús de la factura electrònica i va crear el registre comptable de factures, va regular el procediment per a la tramitació en les administracions públiques i va facilitar el seu seguiment per part dels òrgans competents.

Per l'Acord del Consell, el 12 de setembre de 2014, es va produir l'adhesió de la Generalitat a la plataforma electrònica FACe-Punt General d'Entrada de Factures Electròniques de l'Administració General de l'Estat, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, prevista en l'esmentada Llei 25/2013, de 27 de desembre, però mantenint operativa la Plataforma de Facturació Electrònica de la Generalitat, creada pel Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell. Tot això amb la finalitat de complir les condicions imposades pel Fons de Liquiditat Autonòmic, en el marc del que disposa l'Acord de la Comissió Delegada del Govern per a Assumptes Econòmics de 31 de juliol de 2014.



A hores d'ara s'està avançant en la redacció del document de compromisos sobre el compliment de determinades actuacions i condicions perquè la Comunitat Valenciana s'aculla al programa d'ampliació del Fons de Liquiditat Autonòmica que inclou l'adhesió al Punt General d'Entrada de Factures Electròniques de l'Administració General de l'Estat i a la Plataforma Emprende en 3, i s'apliquen les següents actuacions i condicions:

a) Completar el corresponent directori amb els codis relatius a l'oficina comptable, l'òrgan gestor i la unitat tramitadora, i també completar la resta de tràmits necessaris per a permetre la presentació efectiva de factures electròniques en FACe.

b) Compromís de no-discriminació del Punt General d'Entrada de Factures Electròniques de l'Administració General de l'Estat, en relació amb el punt autonòmic, per la qual cosa s'ha de poder usar aquell per a facturar a tot l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

c) Permetre l'ús del Punt General d'Entrada de factures electròniques de l'Administració General de l'Estat per a tot el sector administratiu, sanitari i educacional.

d) Connexió dels registres comptables amb FACe, de tal forma que la Comunitat Valenciana ha de connectar el seu registre comptable directament amb el Punt General d'Entrada de Factures Electròniques de l'Administració General de l'Estat (FACe).

e) En relació amb la Plataforma Emprende en 3, compromís de completar els tràmits necessaris per a permetre la presentació efectiva de declaracions responsables, comunicacions i sol·licituds d'autoritzacions o llicències.

Tenint en compte la plena integració resultant de la facturació de la Generalitat en FACe-Punt General d'Entrada de Factures Electròniques, el manteniment de la Plataforma Ge-factura constitueix una duplicitat, ja que les dades que es reflecteixen en aquesta es repliquen sempre en la del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. Per tant, no pareix oportú continuar mantenint la Plataforma Ge-Factura i, en cessar en l'ús de Ge-Factura, és procedent derogar el decret pel qual es va aprovar, i reconduir els recursos dedicats al manteniment d'aquesta a la realització de les actuacions i compromisos anteriorment detallats.



Aquestes raons sobrevingudes com a conseqüència del procés d'ampliació del Fons de Liquiditat Autonòmica amb les accions i els compromisos descrits són les que justifiquen que, a pesar de no estar en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2017, s'aprecie la seua urgència i necessitat. També s'aprecia que aquest decret és eficaç i proporcional amb la seua finalitat, dóna seguretat jurídica i transparència a la ciutadania i garanteix l'eficiència dels recursos informàtics.



Per tot això, d'acord amb l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, conformement amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del 17 de novembre de 2017,





DECRETE



Article únic. Derogació del Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell

Es deroga el Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell, pel qual s'estableixen les condicions tècniques i normatives per a l'expedició de factures electròniques a través de la Plataforma de Facturació Electrònica de la Generalitat, Ge-factura.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 17 de novembre de 2017



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Hisenda i Model Econòmic,

VICENT SOLER I MARCO

Mapa web