Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 15 de desembre de 2017, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es dicten instruccions relatives a la sol·licitud d'incorporació, pròrroga o modificació dels concerts educatius a la Comunitat Valenciana durant el mes de gener de 2018. [2017/11658]

(DOGV núm. 8201 de 29.12.2017) Ref. Base de dades 011709/2017


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Educació
    Descriptors:
      Temàtics: centre d'ensenyament, ensenyament privat , concert educatiu



El Decret 6/2017, de 20 de gener, del Consell, que aprova el Reglament de concerts educatius a la Comunitat Valenciana, estableix, en l'article 5, la presentació telemàtica de les sol·licituds d'incorporació al règim de concerts, renovació de concerts generals, pròrroga o modificació dels concerts subscrits, d'acord amb el model disponible en el Catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat. Així mateix, determina els documents que han d'adjuntar-se a aquestes sol·licituds.



D'altra banda, l'article 16 del Decret 6/2017 estableix que cal adjuntar a la sol·licitud de modificació del concert la documentació que determine la direcció general amb competències en centres docents, en les instruccions a què es refereix la disposició final primera del decret esmentat.

Amb la finalitat d'aclarir els documents que hauran d'acompanyar les sol·licituds d'incorporació, renovació, pròrroga o modificació de concerts, i de conformitat amb el Decret 155/2015, de 18 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, resolc:





Primer

Aprovar el model per a l'any 2018 de sol·licitud d'incorporació al règim de concerts, pròrroga o modificació de concerts subscrits, disponible en la seu electrònica de la Generalitat, en el Catàleg de serveis públics interactius, a través de l'adreça https://sede.gva.es, apartat Serveis en línia.



Segon

1. La documentació que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud d'incorporació, renovació o modificació de concerts educatius és la següent:



a) Breu memòria explicativa, si és el cas, sobre les circumstàncies que donen preferència per a acollir-se al règim de concerts educatius, redactada en els termes que s'indiquen en l'article 21 del Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius en el cas de concerts generals, i als criteris de preferència establits per als concerts singulars en l'article 38 del Decret 6/2017, de 20 de gener.

En els casos de renovació o de modificació dels concerts, i quan els criteris de preferència es mantinguen en les mateixes condicions, s'ha de realitzar una declaració responsable sobre aquesta circumstància en l'apartat corresponent de la sol·licitud.

b) Si el titular del centre és una cooperativa, a més, haurà d'adjuntar-hi una còpia dels estatuts que la regeixen i una declaració jurada signada pel representant en què indique que els estatuts no contenen clàusules que impedeixen el compliment de les obligacions pròpies dels centres acollits al règim de concerts educatius.

En els casos de renovació o de modificació dels concerts, i quan els estatuts no hagen variat, s'ha de realitzar una declaració responsable sobre aquesta circumstància en l'apartat corresponent de la sol·licitud.



2. En el cas d'unitats d'educació especial de suport a la integració, a les sol·licituds d'incorporació, renovació, pròrroga o modificació del concert s'hi hauran d'adjuntar els informes psicopedagògics, mèdics o acreditatius del grau de discapacitat de cada nou alumne o alumna, expedits per cada òrgan competent en funció del tipus de necessitat específica de suport educatiu que presente.

Els informes hauran d'estar actualitzats en els últims tres mesos i acreditar convenientment les diferents necessitats específiques d'acord amb el que estableix la normativa vigent que regula l'atenció de l'alumnat amb necessitats educatives especials.

3. Per al casos d'unitats d'educació especial específica, en l'apartat corresponent de les sol·licituds d'incorporació, renovació, pròrroga o modificació del concert haurà d'efectuar-se una declaració responsable de l'existència de dictamen d'escolarització actualitzat de l'alumne o alumna en el qual s'incloga, en l'apartat corresponent a la modalitat d'escolarització, la modalitat d'unitat específica d'educació especial en centre ordinari o centre d'educació especial. Tot això d'acord amb allò que s'ha establit per la normativa vigent que regula l'atenció de l'alumnat amb necessitats educatives especials.





Tercer

Aquesta resolució produirà efectes a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

De conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició contra la resolució s'haurà d'interposar davant del conseller de Educació, Investigació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que la persona interessada vulga interposar.



València, 15 de desembre de 2017.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.

Mapa web