Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de novembre de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 71/14-AIA València, Paterna, San Antonio de Benagéber i l'Eliana. [2017/11690]

(DOGV núm. 8213 de 16.01.2018) Ref. Base de dades 000491/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural
    Grup temàtic: Impacte ambiental
    Descriptors:
      Descriptors toponímics: València (ciutat), Paterna, San Antonio de Benagéber, L'Eliana



De conformitat amb l'article 28 del Decret 162/1990, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d'impacte ambiental, el qual estableix la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la declaració d'impacte ambiental, resolc:



Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 71/14-AIA València, Paterna, San Antonio de Benagéber i l'Eliana.





«Declaració d'impacte ambiental

Expedient: 71/2014-AIA

Títol: línia subterrània de transport d'energia elèctrica a 220 kV, simple circuit, SE Beniferri-SE l'Eliana.

Promotor: Red Eléctrica de España, SAU.

Òrgan substantiu: Direcció General d'Energia, ATLINE/2010/615/46.

Localització: termes municipals de València, Paterna, San Antonio de Benagéber i l'Eliana.



Descripció del projecte

Red Eléctrica de España SAU (d'ara en avant, REE) promou el projecte de línia elèctrica subterrània, simple circuit, 220 kV, de connexió de les subestacions SE Beniferri i SE l'Eliana. Discorrerà pels termes municipals de València, Paterna, San Antonio de Benagéber i l'Eliana (València).

Aquesta instal·lació es troba inclosa en el document de planificació dels sectors d'electricitat i gas 2008-2016, aprovat en Consell de Ministres el dia 30 de maig de 2008. El principal objectiu d'aquesta és completar el desenvolupament de la xarxa de transport d'energia elèctrica a la zona de València capital, de manera que permeta disminuir les elevades sobrecàrregues de les línies de transport a la zona. Aquestes sobrecàrregues estan provocades pel gran creixement urbanístic experimentat en els últims anys i es consideren inadmissibles segons els procediment d'operació de la xarxa de transport. Addicionalment, aquesta nova infraestructura millorarà el mallat de la xarxa de transport, la qual cosa derivarà en un millor aprofitament dels recursos del sistema elèctric i en un augment de la fiabilitat. La connexió entre la SE l'Eliana i a la SE Beniferri garanteix el suport a l'anell creat a València mitjançant la xarxa de 220 kV.

La línia elèctrica es projecta en subterrani, a causa de l'alt grau d'urbanització de l'àmbit travessat. Tindrà una longitud de 15.913 m. Funcionarà en 220 kV i constarà d'un únic circuit amb una capacitat tèrmica de transport de 505,39 MVA. Discorrerà en rasa a l'interior de tubs disposats en triangle, col·locats en prisma de formigó, a una profunditat d'1,6 m.

L'execució del projecte s'iniciarà amb l'obertura de la rasa, la col·locació de solera de neteja al fons, la instal·lació dels tubs i la col·locació de separadors, la col·locació d'una altra capa de formigó amb una grossària de 20 cm per damunt dels tubs, el rebliment de la rasa incloent la col·locació de cintes de senyalització del cable i la reposició de ferm de la mateixa naturalesa que l'entorn.



Tramitació administrativa

En data 8 de juny de 2009, va tindre entrada en aquesta conselleria la consulta remesa per REE, per a la determinació de l'amplitud i el nivell de detall de l'estudi d'impacte ambiental del projecte de línia elèctrica a 220 kV que uniria les subestacions elèctriques de Beniferri i l'Eliana (expedient 207/2009-CON). Amb aquest fi, s'adjuntava el document inicial del projecte. Havent fet les consultes oportunes, es va emetre un informe d'abast de l'estudi d'impacte ambiental en data 23 de setembre de 2009. En particular, es van rebre informes de l'Ajuntament de València, de l'Àrea d'Espais Naturals, de la Direcció General de Patrimoni Cultural, de la Direcció General de Salut Pública, de l'Ajuntament de San Antonio de Benagéber i de l'Àrea de Planificació del Territori i del Litoral (Servei d'Ordenació Territorial). Després de l'emissió de l'informe es van rebre del Servei Territorial de Medi Ambient informes de la Secció Forestal, de la Unitat de Vies Pecuàries i de la Unitat d'Espais Forestals.

El projecte va ser sotmés a informació pública mitjançant anuncis en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el 23 de maig de 2011, Butlletí Oficial de la Província de València de 24 de maig de 2011, en el diari ABC de 25 de maig de 2011 i en consultes mitjançant la seua remissió a les administracions públiques afectades. Es van rebre al·legacions de particulars afectats pel projecte, sense caràcter ambiental. Així mateix, es van rebre informes de diversos organismes afectats, en general de caràcter tècnic, excepte els següents, de caràcter ambiental:

– El Servei d'Ordenació Sostenible del Medi va informar el 10 d'agost de 2011 que el projecte es troba fora de l'àmbit territorial de la Xarxa Natura 2000 i que, per les seues característiques, no són previsibles efectes a distància sobre cap lloc o llocs inclosos en aquesta. No tindrà efectes apreciables sobre la Xarxa Natura 2000.

– La Secció Forestal va informar el 21 de juny de 2011 que el projecte no afecta terreny forestal, no queden afectades les forests gestionades per aquesta conselleria, afecta vies pecuàries, afecta terrenys inclosos al Parc Natural del Túria (àrea de protecció del PORN) i recorda el compliment necessari del Decret 7/2004, de 23 de setembre.

– La Unitat de Vies Pecuàries va informar el 13 de desembre de 2011 de l'afecció sobre via pecuària, i cal obtindre l'autorització d'ús.



– El Servei de Biodiversitat va informar el 16 de maig de 2011 que s'ha comprovat en el banc de dades de biodiversitat la presència de l'espècie Anthyllis lagascana, però que, atés que la línia discorre davall de camins existents, no és previsible la seua afecció. El projecte no afecta espècies prioritàries.

– El Servei de Gestió d'Espais Naturals va informar el 19 de maig de 2011 que el projecte incorpora les recomanacions que van fer en la fase de consulta prèvia relatives a les èpoques adequades de realització de les obres, va tindre en compte l'afecció al Parc Natural del Túria, i va concloure que l'impacte global del projecte resulta compatible.



– Direcció General Salut Pública. La Unitat de Sanitat Ambiental va informar l'11 de juliol de 2011 que no hi ha consideracions que cal fer en la documentació i que s'ha de garantir l'exposició mínima a camps electromagnètics dels éssers humans que romanen o resideixen a la proximitat de la línia, en especial, la població infantil.

– El Servei de Patrimoni Arquitectònic i Mediambiental va informar, el 7 de setembre de 2011, de la necessitat de dur a terme una prospecció arqueològica i de presentar una memòria d'impacte patrimonial.

Amb posterioritat, el 3 de juliol de 2012, la Direcció General de Patrimoni Cultural va emetre un informe favorable vinculant d'acord amb l'article 11 de la Llei 4/1998, d'11 de juliol. Es requereix el seguiment arqueològic intensiu de les obres.

Com a resultat d'aquesta fase d'informació pública i consultes, es va procedir a modificar el traçat per a incorporar els informes i al·legacions rebuts, en particular, dels ajuntaments de València, Paterna i San Antonio de Benagéber i la Diputació (carreteres). Es va fer un annex modificatiu del projecte que va ser sotmés a informació pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 21 de gener de 2013, en el Butlletí Oficial de la Província de València de 9 de gener de 2013, en el diari El País d'1 de febrer de 2013 i en consultes als organismes afectats.

En data 31 de gener de 2013, REE va consultar sobre la necessitat de modificar l'estudi d'impacte ambiental (d'ara en avant, EsIA) que acompanyava el projecte, a causa de la variació del projecte esmentada en el paràgraf anterior. Tenint en compte que la modificació del projecte era conseqüència de la fase d'informació pública i consultes i posterior a aquesta, per la qual cosa es reiteraria la modificació, es va informar en data 7 de febrer de 2013, que resultava necessari acompanyar l'annex modificatiu del projecte (o si escau, el nou projecte) de la documentació ambiental que continga els canvis produïts.

Es va fer, per tant, una nova fase d'informació pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 26 d'abril de 2013, Butlletí Oficial de la Província de València de 17 de maig de 2013 i en el diari Las Provincias de 25 de maig de 2013 i es va remetre la consulta a les administracions públiques afectades relatives en l'annex al projecte i en l'addenda a l'estudi d'impacte ambiental. Cal destacar, pel seu caràcter ambiental, els informes següents:

– Informe del Servei d'Infraestructura Verda i Paisatge de 29 d'abril de 2013, en matèria de paisatge i de caràcter favorable, sempre que s'adopten les condicions previstes en l'EsIA i en l'annex modificatiu i es garantisca que no es genera afecció sobre les séquies principals.



– Informe del Servei d'Infraestructura Verda i Paisatge de 13 de maig de 2013, en matèria d'inundació, que indica que la infraestructura no afecta ni modifica les condicions d'inundació dels espais afectats, atés que discorre soterrada.

– Informe de la Unitat de Sanitat Ambiental de 25 d'abril de 2013, de caràcter favorable, que té en consideració que s'han inventariat els centres escolars i guarderies, les residències d'ancians i els centres de salut i el nou traçat tendeix a allunyar-se d'aquests.

– Autorització per a l'encreuament subterrani de llits (barrancs de Travessat i Fondo), emesa per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer el 26 de març de 2013.

S'ha obtingut un informe favorable en matèria de patrimoni cultural, de 22 d'octubre de 2013, de la Direcció General de Cultura, d'acord amb l'article 11 de la Llei 4/1998, d'11 de juliol. Es requereix el seguiment arqueològic intensiu de les obres i abalisament i jalonament per al perímetre de protecció de béns etnològics.

L'expedient remés per a l'avaluació ambiental consta de:

– Projecte d'execució de la línia subterrània de transport d'energia elèctrica a 220 kV, simple circuit, SE Beniferri-SE l'Eliana, datat el desembre de 2010.

– Annex de variant de traçat del projecte, datat el setembre de 2012.



– Estudi d'impacte ambiental de novembre de 2010 i document de síntesi.

– Addenda a l'EsIA de febrer de 2013.

– Còpia de les al·legacions i informes de caràcter ambiental demanats durant les fases d'informació pública i consultes. Se citen els més rellevants en els paràgrafs anteriors.

El promotor del projecte ha sol·licitat autorització als diversos organismes afectats que la requereixen, d'acord amb la normativa sectorial.





Afeccions legals

El traçat de la línia està condicionat per les distàncies de seguretat establides en la reglamentació tècnica. L'àmbit travessat està afectat per les servituds associades a nombroses infraestructures (carreteres, ferrocarril, etc.), en particular, les servituds aeronàutiques de l'aeroport de Manises.

Als encreuaments amb llits és aplicable el que s'ha establit per a les zones de servitud i policia en el Reglament de domini públic hidràulic, aprovat pel Decret 849/1986, d'11 d'abril.

La gestió de residus queda regulada per la Llei 22/2011, de 28 de juliol, per la Llei 20/1986, de 14 de maig i per la Llei 10/2000, de 12 de desembre, així com el seu desplegament reglamentari.

El Reial decret 9/2005, de 14 de gener, en l'annex I, enumera les activitats potencialment contaminants del sòl, entre les quals es troben la producció i la distribució d'energia elèctrica.

Tot això, sense perjudici de les autoritzacions que calga obtindre d'altres organismes, de conformitat amb la normativa sectorial que siga aplicable.



Consideracions ambientals

S'adopta en l'EsIA un àmbit d'estudi ampli, d'una extensió d'uns 82 km² que inclou la totalitat del terme municipal de Paterna, de Godella, de Rocafort i de Burjassot i part dels contigus. Es tracta d'una zona de morfologia suau, on dominen les planes litorals i la plana del riu Túria. Està afectada per risc d'inundació (segons el PATRICOVA), associat a aquest llit. No hi ha riscos significatius d'erosió, de lliscament o de vulnerabilitat d'aqüífers, excepte en l'entorn del Túria en el qual hi ha aquest últim.

Es tracta d'un àmbit altament urbanitzat, caracteritzat per l'ús residencial i industrial i la presència de diverses infraestructures (de transport, hidràuliques, elèctriques, etc.). Entre les nombroses urbanitzacions perviuen zones de caràcter agrícola, amb parcel·les en explotació i altres abandonades, i alguns enclavaments amb vegetació forestal. Destaca la presència del Parc Natural del Túria, al sud de l'àmbit que inclou la zona humida embassament de la Vallesa. L'entorn de la Vallesa, a l'oest de l'àmbit d'estudi, està ocupat principalment per pinedes. També hi ha masses de pineda a les zones urbanitzades. Les zones obertes de la pineda i cultius abandonats han sigut ocupats per matoll. Es tracta d'una àrea amb un nombre baix d'espècies endèmiques i les espècies catalogades que s'hi inclouen són escasses. L'únic enclavament d'interés faunístic és el riu Túria i la seua ribera, que constitueixen el Parc Natural del Túria com un corredor de fauna. S'identifiquen diverses espècies d'interés faunístic en aquest àmbit. Es localitzen diverses vies pecuàries i béns d'interés cultural. Cal mencionar l'àmplia xarxa de canals i séquies de reg, com la de Tormos i la de Montcada (les dues canalitzades), aquesta última de gran rellevància i que constitueix un dels sistemes hidràulics més antics de València, i és considera un recurs paisatgístic.

S'ha analitzat l'àmbit per al disseny del traçat d'acord amb criteris tècnics i ambientals. S'ha considerat l'existència de grans zones urbanes residencials i urbanitzables, de zones protegides mediambientalment i, fins i tot, d'una zona afectada de servituds aeroportuàries, i es conclou la inviabilitat d'un traçat aeri. Es proposen diverses alternatives amb traçat subterrani, la qual cosa minimitza molts dels impactes potencials del projecte, en particular, evita la incidència sobre el paisatge. Després de sotmetre un primer traçat a informació pública, es van introduir millores a instància dels organismes afectats, i va resultar una reducció de la longitud de la línia (de 16.248 m a 15.913 m) i l'allunyament de nuclis urbans i urbanitzacions residencials. El cable discorre majoritàriament per davall del vials existents (vies asfaltades o camins agrícoles), sempre per sòl urbà o urbanitzable, i així s'evitarà l'obertura d'accessos i l'afecció sobre el sòl i la vegetació. En els trams en què no resulta possible discórrer per davall del vial, l'accés es farà aprofitant la mateixa traça de la rasa.

S'ha d'assenyalar que el Parc Natural del Túria (declarat pel Decret 43/2007, de 13 d'abril) és contigu amb la SE L'Eliana, mentre que l'àmbit del PORN (aprovat pel Decret 42/2007, de 13 d'abril) arriba a les proximitats de la SE Beniferri, raó per la qual el traçat en alguns trams s'endinsa en aquest últim. A l'extrem nord, voreja el Parc Natural del Túria, pel límit entre aquest i la urbanització residencial Las Colinas de San Antonio de Benagéber. A l'extrem sud discorre per l'àmbit del PORN. El traçat no afecta forests d'utilitat pública, arbres monumentals, espais de la Xarxa Natura 2000 o hàbitats d'interés comunitari. El servei competent en biodiversitat assenyala la presència d'Anthyllis lagascana, encara que no preveu afecció en discórrer la línia per camins i conclou la no afecció a espècies prioritàries. Tampoc es preveu afecció sobre les espècies de fauna de més interés, atés el caràcter subterrani del projecte. S'han tingut en compte els diversos plans d'acció territorial i urbanístics que afecten l'àmbit d'estudi, i el projecte és compatible ja que discorre en subterrani. Respecte al Parc Natural del Túria i el seu PORN, el servei competent en espais naturals protegits assenyala expressament la compatibilitat del projecte. El servei competent en matèria de risc d'inundació assenyala igualment la compatibilitat amb les prescripcions del PATRICOVA, ja que no afecta les condicions d'inundació. També s'emet un informe favorable en matèria de paisatge. Hi haurà una ocupació temporal de la via pecuària Vereda de San Antonio (20 m d'amplària legal) en un tram coincident amb la CV-368, que no afectarà la seua continuïtat. No s'han detectat elements del patrimoni cultural que es puguen veure afectats, atés el tipus d'obres que s'ha d'executar. Es produeix un encreuament amb la séquia de Montcada.



L'execució del projecte comportarà moviments de terra, trasbals de maquinària, materials i treballadors. Donat el caràcter pla de la zona, no es preveuen afeccions rellevants sobre el sòl i la geologia. La terra vegetal es retirarà per a la seua posterior extensió sobre els terrenys afectats. Com que discorre quasi en la seua totalitat per davall de vials, l'afecció sobre la vegetació natural es limita a alguns exemplars de pi, garrofera i olivera i àrees enjardinades. En particular, la necessitat d'allunyar la línia set metres del traçat de les carreteres competència de la Diputació, provoca l'afecció a àrees de vegetació natural o seminatural. Per a evitar l'afecció sobre els canals i séquies de reg, així com sobre el barranc del Travessat, s'ha d'evitar l'acumulació de materials que puguen ser arrossegats per la pluja. Els encreuaments amb infraestructures s'han d'executar amb perforació dirigida, i s'han d'evitar talls o desviacions. Igualment, es preveu mantindre la continuïtat dels camins i la permeabilitat de vianants. Es tracta, en tot cas, d'afeccions temporals. La zona d'actuació s'ha de senyalitzar per a evitar afecció a zones externes. Es proposa en l'EsIA que en els trams en què la línia discórrega pròxima a espais forestals sensibles (tram al costat del límit del Parc Natural del Túria i tram inclòs en el PORN), l'actuació s'execute entre els mesos d'agost i febrer, per tal d'evitar molèsties a les comunitats d'aus. També cal tindre en compte les limitacions associades al risc d'incendi. Finalitzades les obres, s'han de retirar els materials sobrants per a deixar el lloc en condicions semblants a les anteriors i reposar les infraestructures afectades. S'incorpora al projecte un estudi de gestió de residus, elaborat d'acord amb el que disposa el Reial decret 105/2008, d'1 de febrer. En cas de detectar problemes de compactació, es farà una escarificació-subsolatge i una aportació mineral i de terra vegetal. Es reposaran les àrees enjardinades i els arbres eliminats (tres exemplars de la mateixa espècie per cada un eliminat, en el cas del terme municipal de Paterna).

Durant la fase de funcionament, el pas del corrent implica la generació de camps electromagnètics. Per al cas de línies subterrànies, el camp elèctric queda apantallat pel terreny i el camp magnètic s'estima entre 16 i 25 µT a 1,6 m en la vertical de l'eix i decreix ràpidament amb la distància. Aquests valors són inferiors als establits en la Recomanació del Consell de Ministres de Sanitat de la Unió Europea, de 12 de juliol (1999/519/CE), fixats en 5 kV/m per al camp elèctric i 100 µT per al camp magnètic. S'ha tingut en compte en l'EsIA els centres infantils i els d'ancians i la distància del traçat, a l'efecte de complir amb les recomanacions fetes per l'òrgan competent en matèria de salut pública.



El manteniment de la línia subterrània, com que no es veu exposada als agents externs i per tant de patir menys degradació, no comporta actuacions amb repercussions ambientals rellevants. En cas d'accident i fallada, caldrà obrir la rasa.

El desenvolupament del projecte contribueix notablement al mallat de la xarxa de transport i així s'obté més fiabilitat i qualitat en el subministrament de la demanda.

El programa de vigilància ambiental inclou el seguiment durant la fase de construcció i la fase de funcionament. Tant les mesures preventives proposades com les condicions que s'establisquen en la declaració d'impacte ambiental s'incorporaran al plec de prescripcions tècniques particulars de les obres. Un supervisor de REE controlarà l'obra amb periodicitat adequada a l'avanç dels treballs i verificarà la senyalització de les àrees d'actuació, els danys sobre els predis, l'absència d'abocaments, sorolls, la no afecció sobre el patrimoni cultural, l'adequada gestió de la terra vegetal, etc. El programa de vigilància ambiental s'ha de reflectir en diversos informes.



Consideracions jurídiques

El projecte de línia elèctrica s'ha sotmés al procediment d'avaluació d'impacte ambiental, d'acord amb l'epígraf 2.g de l'annex I del Decret 162/1990, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d'impacte ambiental i modificat pel Decret 32/2006, de 10 de març.



L'expedient ha observat els tràmits previstos en el Decret 162/1990, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament d'impacte ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en les altres disposicions que s'hi apliquen.

L'article cinqué de la Llei 2/1989, de 3 de març, atribueix a l'òrgan ambiental la competència per a la formulació de les declaracions d'impacte ambiental dels projectes a què s'aplique aquesta llei.

L'article 15 del Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, atribueix a la Direcció General d'Avaluació Ambiental i Territorial la competència en matèria d'avaluació ambiental estratègica i de projectes.

Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:



Primer

Estimar acceptable, només als efectes ambientals i sense perjudici de l'obtenció prèvia de les autoritzacions sectorials que s'hi apliquen, el projecte d'execució de la línia elèctrica subterrània, simple circuit, 220 kV, de connexió de la SE Beniferri amb la SE l'Eliana, el traçat de la qual discorre pels termes municipals de València, Paterna, San Antonio de Benagéber i l'Eliana, promogut per Red Eléctrica de España, SAU, sempre que aquest es desenvolupe amb les previsions del projecte, l'estudi d'impacte ambiental i la resta de documentació que hi ha en l'expedient i s'adopten les mesures indicades en l'apartat segon.





Segon

Establir les següents condicions complementàries:

1. Amb relació a la proximitat del traçat al Parc Natural del Túria (trams que en voregen la delimitació) i a l'encreuament per l'interior del corresponent PORN, a les zones on el traçat discorre pròxim a espais forestals o per l'interior de zones d'horta, a fi de previndre l'afecció a la fauna associada, els treballs s'han d'executar als mesos d'agost a febrer, d'acord amb l'informe emés per l'òrgan competent en espais naturals i l'EsIA.

2. D'acord amb l'informe emés en matèria de patrimoni cultural:



2.1. Respecte al patrimoni arqueològic, cal fer un seguiment intensiu durant les obres. Qualsevol troballa d'índole arqueològica o paleontològica ha de ser comunicada immediatament a l'administració competent.

2.2. Respecte al patrimoni etnològic, s'ha de dur a terme un abalisament i jalonament temporal dels elements més pròxims, i les obres no han d'afectar aquest element. Caldrà adequar el projecte a la fitxa de cada element protegit com a bé de rellevància local, segons el catàleg, quant a la seua afecció i entorn.

3. Durant les obres i tasques de manteniment, en els trams en què la línia queda pròxima a terreny forestal, s'han d'adoptar les mesures de prevenció d'incendis establides en el Decret 7/2004, de 23 de gener.



4. L'encreuament amb la séquia de Montcada, atenent la proximitat amb l'encreuament de la línia davall de la CV-30, s'ha de fer amb perforació dirigida, i evitar afecció sobre aquesta, atenent l'informe emés en matèria de paisatge. Les séquies i els canals de reg afectats per les obres han de ser restituïts per tal d'assegurar la seua funció.

5. Per a l'execució del tram que discorre davall de la via pecuària cal ajustar-se a la Instrucció de 13 de gener de 2012, de la Direcció General del Medi Natural, sobre vies pecuàries.

6. Es procedirà a la correcta gestió dels residus generats, i queda prohibida la crema de restes vegetals. S'han de restaurar a les seues condicions inicials les àrees que s'hagen vist alterades per les obres.

7. Les accions incloses en el programa de vigilància ambiental s'han de documentar, a l'efecte d'acreditar l'adopció i l'execució de les mesures preventives i correctores proposades i la comprovació de la seua eficàcia.

8. Qualsevol modificació o ampliació del projecte presentat, ha de ser comunicada a l'òrgan ambiental que establirà, si és procedent, l'aplicació de noves mesures correctores.



Tercer

Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució, per ser un acte de tràmit, no es pot interposar cap recurs; sense perjudici que es puguen utilitzar els mitjans que en defensa dels seus drets s'estimen pertinents.



Quart

Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental, d'acord amb el que disposa l'article 28 del Decret 162/1990, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d'impacte ambiental.



València, 20 de juny de 2014.– El director general d'Avaluació Ambiental i Territorial: Juan Giner Corell.»



València, 28 de novembre de 2017.– El director general de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental: Antoni Marzo i Pastor.

Mapa web