Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de desembre de 2017, del director general de Relacions amb les Corts, per la qual es publica el Conveni entre l'Agència Valenciana del Turisme, el Patronat Provincial de Turisme de València i el Consorci de la Ribera per al desplegament i l'execució del Pla de Dinamització i Governança Turística de la Ribera, exercici 2017. [2017/11880]

(DOGV núm. 8204 de 03.01.2018) Ref. Base de dades 000066/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Convenis Generalitat
    Matèries: Turisme



L'Agència Valenciana del Turisme, el Patronat Provincial de Turisme de València i el Consorci de la Ribera han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 16 d'octubre de 2017, el conveni per al desplegament i l'execució del Pla de Dinamització i Governança Turística de la Ribera, exercici 2017, i conforme amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de Convenis de la Generalitat amb data 20 de desembre de 2017 i número 1699/2017, procedeix la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del conveni esmentat, que figura com a annex d'aquesta resolució.



València, 20 de desembre de 2017.– El director general de Relacions amb les Corts: Antonio Torres Salvador.



Conveni de col·laboració entre l'Agència Valenciana del Turisme, el Patronat Provincial de Turisme de València i el Consorci de la Ribera per al desplegament i l'execució del Pla de Dinamització i Governança Turística de la Ribera



València, 16 d'octubre de 2017



Reunits

D'una banda, Francesc Colomer Sánchez, secretari autonòmic i president de l'Agència Valenciana del Turisme, en virtut del que estableixen l'article 3 del Decret 102/2015, d'1 de juliol, del Consell, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de les persones titulars de secretaries autonòmiques de la Generalitat (DOGV 06.07.2015), i l'article 5 del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat (DOGV 08.07.2015), que intervé en aquest acte en nom i representació de l'esmentada entitat de dret públic, entitat adscrita a la Presidència de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia, que es regula pel que disposa l'article 67 de la Llei 3/1998, de 21 de maig, de la Generalitat, de Turisme de la Comunitat Valenciana, i pel que disposa el Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana del Turisme.



La seua legitimació i representació per a aquest acte es deriva del que estableix l'apartat dos e de l'article 5 del referit Decret 209/2004, de 8 d'octubre, en virtut del qual el president de l'Agència Valenciana del Turisme exercirà la representació permanent de l'Agència en la firma de convenis, i es troba autoritzada la firma del present conveni per Acord del Consell, de data 13 d'octubre de 2017, i tot això complint amb el que estableix l'article 12.6.a del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.

D'una altra, Pilar Moncho Matoses, diputada de Turisme de la Diputació de València i vicepresidenta de l'organisme autònom Patronat Provincial de Turisme de València, en virtut de nomenament efectuat per mitjà de Decret 7100/2015, de 23 de juliol, del president de la Diputació de València, que intervé en nom i representació del citat Patronat Provincial de Turisme de València, de conformitat amb allò que disposa l'article 16.f dels estatuts del Patronat, publicats en el Butlletí Oficial de la Província número 138, de 19 de juliol de 2016, i facultada expressament per a subscriure aquest conveni per mitjà del Decret 121/2017, de 3 d'octubre de 2017, pel qual s'aprova el seu text, assistida pel secretari general d'aquesta corporació, Vicente Boquera Matarredona, en l'exercici de les funcions de fedatari públic que li atribueix l'article 92.bis.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

I d'una altra, Oscar Navarro Torres, president del Consorci de la Ribera, la legitimació i representació del qual per a la subscripció del present conveni es deriva de la seua condició i càrrec de president del Consorci, segons el nomenament efectuat en la sessió constitutiva del Consorci, de data 3 de desembre de 2015, autoritzat per a subscriure el present conveni segons Acord de la Junta General, de data 15 de juny de 2017, tot això d'acord amb el que disposen l'article 44.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, els articles 97.1 i 100.3 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana i els articles 11 i 16 dels estatuts del Consorci publicats en el Butlletí Oficial de la Província de València, de data 18 de juny de 2015.

Les parts compareixen en la representació que tenen de les seues respectives institucions i associacions, i es reconeixen de manera recíproca capacitat per a formalitzar el present conveni i, a aquest efecte,



EXPOSEN



I. Dins del Pla estratègic global de Turisme de la Comunitat Valenciana 2010-2020, constitueix un aspecte fonamental el manteniment, l'adaptació i la millora de les destinacions turístiques madures i també el creixement i desenvolupament de les destinacions turístiques incipients, amb l'objecte de mantindre la competitivitat de la nostra oferta turística i la seua posició en el mercat nacional i internacional. Amb aqueixa finalitat, la Generalitat, a través de l'Agència Valenciana del Turisme, posa en marxa els plans de dinamització i governança de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana.

II. Els plans de dinamització i governança de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana s'instrumenten a través de la formalització de convenis entre l'Agència Valenciana del Turisme i altres administracions públiques i ens privats, a fi de fomentar la innovació, modernització i consolidació dels productes turístics valencians des de la perspectiva de l'oferta, atenent fonamentalment criteris de millora de la competitivitat, sostenibilitat i reequilibri soci territorial.



Els plans de dinamització i governança turística naixen amb una vocació d'enfocament territorial de l'activitat turística, d'acord amb les directrius incloses en la Llei 3/1998, de 21 de maig, de la Generalitat, de Turisme de la Comunitat Valenciana, i que per mandat exprés d'aquesta es va concretar en l'elaboració del Pla d'espais turístics de la Comunitat Valenciana.

El Pla d'espais turístics és un document de planificació indicativa que proposa la Generalitat per al conjunt de les administracions públiques que té un caràcter transversal i que inclou propostes que afecten diferents àmbits competencials a més del pròpiament turístic.



S'estructura en unes directrius generals, que afecten tot el territori, considerant diferents aspectes: urbanisme i ordenació del territori, cultura i patrimoni, oferta turística, medi ambient, etc. Les directrius generals es complementen amb les directrius particulars desenvolupades per als 21 espais turístics en què s'ha delimitat el territori de la Comunitat, i defineixen les línies d'actuació concretes per a cada un dels dits espais.



Els plans de dinamització i governança turística es configuren, per tant, com una actuació en la línia de desenvolupament del Pla d'espais turístics, i contribueixen al reequilibri entre els espais litorals més dinàmics i aquells d'interior susceptibles de major desenvolupament turístic.



En concret, el territori que comprenen les comarques integrades en el Consorci de la Ribera pertany als espais número 8, «orla interior de l'àrea metropolitana de València», i número 9, «València, entorn metropolità i litoral».

III. A l'Agència Valenciana del Turisme, adscrita a la Presidència, corresponen el foment de l'activitat turística, el desenvolupament i millora del sector turístic, la creació, implantació i adequació de nous productes i recursos turístics, i també l'execució, coordinació i impuls d'accions de promoció i desenvolupament del sector turístic, potenciant la dita oferta per mitjà de la comercialització, informació i difusió del producte turístic de la Comunitat Valenciana. Per a això, l'Agència podrà desenvolupar les seues actuacions en coordinació amb altres ens i administracions públiques, segons estableix l'article 2 del Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell, per la qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana del Turisme.

IV. Per la seua banda, el Patronat Provincial de Turisme de València és un organisme autònom creat per la Diputació Provincial de València que té per objecte l'exercici de les competències que la legislació atorga a les diputacions provincials en matèria de turisme, i, singularment, l'impuls del desenvolupament turístic provincial en totes les seues manifestacions, així com l'estudi, la planificació, organització, programació i execució d'accions promocionals necessàries per a això. En aquest sentit, i amb la finalitat de procurar la millor consecució dels fins i objectius anteriorment descrits, el Patronat actua de forma coordinada amb altres administracions públiques amb competències concurrents en aquesta matèria i subscriu, per a això, els instruments de col·laboració i cooperació pertinents.

V. El Consorci de la Ribera declara que el turisme constitueix un eix estratègic per al seu desenvolupament econòmic, una via de millora per a les condicions de vida dels seus ciutadans i un motor per a la generació de renda i ocupació. La Ribera compta amb una àmplia i variada dotació de recursos de qualsevol tipus, tant de caràcter cultural i patrimonial com naturals i paisatgístics, susceptibles de transformació en productes turístics atractius per a la demanda. Per tant, a través de l'execució dels plans de dinamització i governança turística, el Consorci es compromet a dur a terme les actuacions incloses tendents a l'adequació, millora, requalificació i adaptació de la seua oferta i a la creació de productes turístics competitius.

VI. Amb la finalitat d'establir les pautes de col·laboració entre les parts firmants i fixar el marc general i la metodologia per a l'execució i compliment del present conveni, ha sigut subscrit per les parts firmants un Protocol general en data 3 de juliol de 2017.

VII. D'acord amb el que s'exposa anteriorment, les parts firmants acorden formalitzar el present conveni, segons les següents





CLÀUSULES



Primera. Objecte

El present conveni té per objecte establir la col·laboració entre les parts firmants per a desenvolupar i executar el Pla de dinamització i governança turística de la Ribera corresponent a l'exercici 2017. Per a això, es procedeix, a través del present conveni, a la concessió directa d'una subvenció nominativa al Consorci de la Ribera en els termes que estableix l'article 168.1.a) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, els articles 22.2 i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, Llei general de subvencions), l'article 11.4.a del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, així com la base 49 i següents de les bases d'execució del pressupost de la Diputació per a l'exercici de 2017.

L'esmentada subvenció serà compatible amb la percepció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics i privats en els termes establits en l'article 19 de la Llei general de subvencions.

Les actuacions que es proposen executar a través del Pla es desenvoluparan al territori i sobre els recursos i serveis de titularitat dels municipis que integren el Consorci de la Ribera, i seran executades per aquest en els termes que assenyala l'apartat B de la clàusula tercera del present conveni.

L'objecte d'aquesta subvenció coincideix amb el marc de competències del Consorci.

Amb caràcter previ a la firma del present conveni, i com a beneficiari d'una subvenció, el Consorci de la Ribera declara de manera responsable que compleix les condicions i assumeix les obligacions establides en els articles 13 i 14 de la Llei general de subvencions.



Segona. Beneficiari

El Consorci de la Ribera és una entitat pública, amb personalitat jurídica pròpia, constituïda per la Mancomunitat de la Ribera Alta i la Mancomunitat Intermunicipal de la Ribera Baixa, de conformitat amb el que estableixen els articles 1, 3 i 19 dels seus estatuts, publicats en el Butlletí Oficial de la Província, número 115, de 15 de juny de 2015.

El Consorci de la Ribera tindrà la condició d'entitat beneficiària de les subvencions que s'instrumenten a través del present conveni, de conformitat amb el que estableix l'article 11 de la Llei general de subvencions.



Tercera. Obligacions de les parts

A) L'Agència Valenciana del Turisme i el Patronat Provincial de Turisme de València es comprometen a:

1) Assessorar el Consorci en tot el que és necessari per a la posada en marxa, el desplegament i l'execució del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera. Aquesta labor serà desenvolupada principalment a través de la Comissió de Seguiment que es cree a aquest efecte en els termes que desenvolupa la clàusula setena del present conveni.

2) Finançar les actuacions que comprenguen el desenvolupament del pla, en el percentatge i en les condicions que es desenvolupen en la clàusula cinquena del present conveni, tot això d'acord amb les consignacions previstes en els pressupostos de les respectives administracions corresponent a l'exercici 2017.

3) Exigir al Consorci i a la resta de parts firmants el compliment de les disposicions i obligacions establides en el present conveni.

4) Publicitar en les seues pàgines web el present conveni i el seu text íntegre en els termes establits en l'article 9.c de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOGV 7500, 8 d'abril).

B) El Consorci de la Ribera es compromet a executar amb la major diligència les actuacions que constitueixen l'objecte del Pla i a destinar els recursos humans i materials que siguen necessaris per a complir els terminis d'execució i maximitzar els resultats perseguits per aquest. Específicament, el Consorci es compromet, així mateix, a:

1) Executar el quadre d'actuacions que s'annexa al present conveni l'import total del qual puja a 390.000 euros. Entre aquestes actuacions es destinaran a inversions subvencionables almenys, la quantitat de 130.000 euros. Els excessos sobre el pressupost els assumirà el beneficiari.

2) Designar el personal tècnic i del Consorci que s'encarregarà de la labor tecnicoadministrativa del desplegament i execució del pla. A aquests efectes, si es considera necessari, podrà ser autoritzada per la Comissió de Seguiment la contractació per part del Consorci, a càrrec o no del pla, d'una Gerència la funció de la qual consistirà a col·laborar activament amb els òrgans del Consorci en les labors administratives i tècniques d'impuls, desenvolupament, execució, justificació i posada en marxa de les actuacions executades a través del pla. La Gerència del Pla no podrà realitzar cap actuació que tinga caràcter d'autoritat pública i haurà de respectar el que estableix l'article 29 de la Llei general de subvencions.

3) Finançar en la part que corresponga les actuacions del pla, en la forma, els terminis i les condicions que s'assenyalen en la clàusula cinquena del present conveni.

4) Executar sota la seua responsabilitat i justificar, davant de l'Agència Valenciana del Turisme i el Patronat Provincial de Turisme de València, totes les actuacions del Pla en la forma i els terminis que s'assenyalen en la clàusula quarta del present conveni. Per a això, el Consorci de la Ribera serà el responsable de la realització, quan siga necessari, de tots els projectes d'obres i tècnics, sol·licitud i obtenció de permisos, autoritzacions i llicències i realització de les contractacions necessàries, segons algun dels procediments que corresponga dels previstos en el text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, i amb el compliment de la legislació aplicable. El Consorci executarà les actuacions a desenvolupar a través del Pla sota la seua responsabilitat i actuarà en tot el seu territori. Per a això, els ajuntaments integrats en l'àmbit territorial del Consorci col·laboraran i autoritzaran a tots els efectes (jurídics, pressupostaris, comptables i materials) la seua actuació en el seu territori i sobre els seus elements patrimonials, infraestructures i serveis en la mesura que això calga per a l'execució de les actuacions.



El Consorci podrà subcontractar fins al 100 % de l'import de les actuacions objecte del present conveni, i en aquest cas caldrà ajustar-se al que disposa l'article 29 en els seus apartats 2 i 3 i article 31.3 de la Llei general de subvencions, si és procedent.

5) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

6) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per la resta d'administracions firmants, així com qualssevol altres de comprovació i de control financer.

7) Realitzar les actuacions de publicitat, comunicació i senyalització d'obres i de les actuacions que indiquen la Comissió de Seguiment amb l'objecte de dotar el Pla de notorietat i visibilitat.

8) En tot cas, les activitats o inversions que es realitzen en desplegament del present conveni inclouran els logos de les tres entitats que el subscriuen. Així mateix, els materials que s'editen o les senyalitzacions en les obres i inversions es realitzaran en les dues llengües oficials.



9) Mantindre informats, en tot moment, els membres de la comissió de seguiment, del desenvolupament de les actuacions i de l'estat de la tramitació dels expedients, així com aportar qualsevol informació i documentació que siga requerida a aquests efectes.

10) Mantindre en tot moment les finalitats que persegueix el pla, manifestades a través del present conveni, inclús després de la finalització de la seua vigència temporal en els termes legalment previstos. En el cas d'actuacions d'inversió, els béns immobles, mobles, instal·lacions i actuacions executades a través del pla, hauran de destinar-se als fins per als quals ha obtingut autorització i es destinaran a l'esmentat fi durant un mínim de cinc anys en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, i durant un mínim de dos anys per a la resta de béns inventariables. L'incompliment d'aquesta obligació de destinació, que es produirà en tot cas amb l'alienació o gravamen del bé, serà causa de reintegrament, i quedarà el bé afecte al pagament del dit reintegrament, amb les excepcions previstes en l'article 31 de la Llei general de subvencions.



11) Comunicar tant a l'Agència Valenciana del Turisme com al Patronat Provincial de Turisme de València, tan prompte com es conega, l'obtenció de qualssevol subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol altres administracions o ens públics o privats en els termes que s'estableix en l'article 19.2 de la Llei general de subvencions.

12) Complir amb les obligacions d'informació i transparència establides de Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, com a beneficiari de l'ajuda.

13) Reintegrar les quantitats percebudes en virtut del present conveni a més de l'interés de demora, que poguera correspondre, des del moment del pagament de la subvenció, en els casos previstos en l'article 37 la Llei general de subvencions.



Quarta. Execució de les actuacions a desenvolupar a través del Pla

A) Termini d'execució de les actuacions subvencionades. L'execució de les actuacions objecte del present conveni es realitzarà en els terminis previstos en els projectes elaborats pel Consorci, sense que en cap cas puga excedir la data del 30 de novembre de 2017.

B) Execució, control i seguiment de l'actuació subvencionada. L'execució, control i seguiment de les actuacions del Pla es realitzarà per part del Consorci. Qualsevol problema derivat de la interpretació i compliment del present conveni, serà solucionat pels membres de la comissió de seguiment del pla.

C) Senyalització de les obres. A més de la senyalització que resulte preceptiva, les obres hauran de senyalitzar-se per mitjà dels oportuns cartells en què s'indicarà que aquestes es realitzen en col·laboració entre l'Agència Valenciana del Turisme, el Patronat Provincial de Turisme de València i el Consorci de la Ribera, en el marc de desenvolupament del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera.

D) Responsabilitat patrimonial. D'acord amb el que disposa l'article 33.1 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o norma que el substituïsca, si de l'execució de les actuacions derivades del present conveni es produïren lesions en els béns o drets dels particulars, la responsabilitat patrimonial que, si és el cas, provocaren, serà de l'Administració executora d'aquestes.



Cinquena. Finançament i pagament

A) Import del pla. L'import total de les actuacions que comprenen el Pla de dinamització i governança turística de la Ribera corresponent a l'exercici de 2017 puja a tres-cents noranta mil euros (390.000,00 €), impostos, si és el cas, inclosos, que seran finançats per terços idèntics per les administracions firmants.

El Consorci de la Ribera assumeix la realització de les actuacions del Pla que, una vegada executades, abonades i justificades en termini, seran finançades per les administracions firmants del present conveni, de la manera següent:

– El Consorci de la Ribera contribueix amb un terç del total, i la seua aportació puja a la quantitat de cent trenta mil euros (130.000,00 €), a càrrec de les aplicacions pressupostàries 22699 i 60900.



– L'Agència Valenciana del Turisme contribueix amb un terç del total, i la seua aportació puja a la quantitat de cent trenta mil euros (130.000,00 €), a càrrec de l'aplicació pressupostària del capítol VII, programa 512.13, línia S0000814/13.

– El Patronat Provincial de Turisme de València contribueix amb un terç del total, i la seua aportació puja a la quantitat de cent trenta mil euros (130.000,00 €), a càrrec de l'aplicació pressupostària del capítol IV, 43000.46700 del Pressupost de 2017.

Qualsevol excés de despesa per damunt dels 390.000 euros serà assumida pel Consorci.

B) Reajustament de l'import de la subvenció. Una vegada esgotat el termini a què es fa referència en l'apartat C de la clàusula sisena del present conveni, sense que s'hagen finalitzat ni justificat de forma completa les actuacions del pla, es produirà, previs els oportuns tràmits, la minoració de l'import de la subvenció per a ajustar les aportacions de l'Agència Valenciana de Turisme i el Patronat Provincial de Turisme de València al percentatge de les actuacions del Pla efectivament executades i justificades pel Consorci.

Per a dur a terme la minoració de la subvenció es tindrà en compte tant l'import de les actuacions efectivament justificades pel Consorci com la naturalesa econòmica de les despeses que conformen aquestes, d'acord amb el que disposa la clàusula sisena, apartat D del present conveni.

C) Moment i forma de pagament. Amb caràcter general, el pagament de la subvenció es realitzarà després de la correcta justificació per part del Consorci davant de l'Agència Valenciana de Turisme i del Patronat Provincial de Turisme de València de les actuacions executades corresponents al Pla de competitivitat, d'acord amb el que estableix l'article 34 de la Llei general de subvencions, sense perjuí del que disposa la resta del present apartat.

c.1) Agència Valenciana del Turisme

Les quantitats a satisfer per l'Agència Valenciana del Turisme es lliuraran a través de transferència bancària al compte assenyalat a aquest efecte pel Consorci de la manera següent:

– A la firma del present conveni i amb caràcter previ a la justificació, s'abonarà en concepte de pagament anticipat, el 15 % de l'import de la subvenció que com a màxim correspondria a l'Agència Valenciana del Turisme. En aquest cas, el Consorci de la Ribera quedarà exonerat de la constitució de garantia, de conformitat amb el que estableixen els articles 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, 34.4 de la Llei general de subvencions i 92 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

– El pagament de la resta de la subvenció es realitzarà prèvia la correcta justificació per part del Consorci de les actuacions executades a través del Pla i de la recepció del certificat, emés pel Patronat Provincial de Turisme de València, que acredite, per la seua banda, la correcta execució i justificació de les actuacions en els termes establits en la clàusula sisena.

c.2) Patronat Provincial de Turisme de València

Les quantitats a satisfer pel Patronat Provincial de Turisme de València es lliuraran, a través de transferència bancària, en el compte assenyalat a aquest efecte pel Consorci de la Ribera, de la manera següent:

– A la firma del present conveni i amb caràcter previ a la justificació, s'abonarà en concepte de pagament anticipat el 15 % de l'import de la subvenció corresponent al Patronat Provincial de Turisme de València. En aquest cas, i sent beneficiària de la subvenció una administració pública de caràcter territorial, el Consorci de la Ribera quedarà exonerat de la constitució de garantia, tot això de conformitat amb el que estableix la base 56 K) d'execució del Pressupost General de la Diputació de València i l'organisme autònom Patronat Provincial de Turisme de València per a l'exercici de 2017, l'article 34.4 de la Llei general de subvencions, i l'article 92 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana. En tot cas, serà requisit previ per a lliurar la bestreta de fons, que s'acredite el compliment de les obligacions tributàries, davant de la Seguretat Social i de la Diputació de València.

– El pagament de la resta de la subvenció es realitzarà després de la correcta justificació pel Consorci davant del Patronat Provincial de Turisme de València de les actuacions executades.

c.3) Consorci de la Ribera

De conformitat amb el que disposa l'apartat A de la clàusula cinquena, el Consorci de la Ribera contribueix amb un terç del total, i la seua aportació puja a la quantitat de cent trenta mil euros (130.000,00 €), a aplicar tant a despeses d'inversió com a corrents.

Qualsevol excés de despesa per damunt dels 390.000,00 € serà assumida pel Consorci.



Sisena. Justificació de les actuacions

A) Documentació

De conformitat amb el que estableix l'article 30 de la Llei general de subvencions, la justificació de les actuacions executades a càrrec del Pla es realitzarà segons s'assenyala en aquesta clàusula i constarà de la documentació següent:

i. Relació numerada de tots els documents que siguen aportats.

ii. Memòria general, en la qual s'arreplegue el grau de compliment aconseguit en relació amb els objectius proposats del pla. La memòria inclourà un dossier de premsa i fotogràfic de les actuacions.

iii. Factures originals, o còpies compulsades d'aquestes, totes de data de l'any 2017, corresponents a la realització del Pla d'actuacions annex al present conveni. En el cas d'execució d'obres s'adjuntarà còpia dels corresponents certificats d'obra expedits i informats per tècnic competent. Les factures hauran de complir amb els requisits regulats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació. A aquest efecte, hauran d'incloure el nom o raó social de l'empresa que factura i el seu NIF o CIF, data d'emissió, preu unitari i desglossament de cada un dels conceptes facturats, així com l'Impost sobre el Valor afegit de forma diferenciada, quan siga procedent, la base imposable, tipus d'IVA aplicable i import total, així com l'IRPF, si escau.



iv. Certificat del secretari del Consorci amb el vistiplau del president, acreditatiu dels aspectes següents:

Despesa total realitzada de l'activitat subvencionada.

Acreditació d'haver seguit en la contractació de les obres o actuacions objecte de la subvenció, el procediment que corresponga dels previstos en el text refós de la Llei de contractes del sector públic, i la resta de normativa aplicable en la matèria.

Acabament i recepció satisfactòria de les obres, serveis o subministraments, amb expressió del seu cost global, basant-se en informe tècnic o en acta de recepció expedida per òrgan competent.

v. Declaració responsable del president del Consorci acreditativa de:



– No haver rebut altres subvencions, ajudes o ingressos per a l'actuació objecte del present conveni, o en cas d'haver-los rebut, descripció detallada de cada un d'aquests, amb l'especificació del seu origen, objecte i import.

– No estar incurs en cap de les prohibicions incloses en l'article 13 de la Llei general de subvencions, i compromís de compliment de les obligacions que estableix l'article 14 d'aquesta, així com no ser deutor de la Generalitat Valenciana per reintegrament de subvencions en els termes que estableix l'article 34.5, tots aquests de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

– Acreditació del caràcter compensable o no de l'IVA que correspon al Consorci.

– Acreditació de recepció per part del Consorci de tots els béns que, si és el cas, el Pla haguera posat a disposició del gestor del pla, amb el compromís de ser destinat pel Consorci a un ús o servei públic.



vi. Certificat de l'interventor del Consorci de les factures reconegudes i efectivament pagades corresponents a les actuacions del pla, i caldrà especificar per a cada factura almenys el detall següent: número; import; concepte; proveïdor; data d'aprovació per l'òrgan del Consorci; NIF; data de reconeixement de l'obligació; data de pagament amb especificació del compte corrent origen dels fons i qualsevol altre aspecte que s'estime rellevant.

vii. Còpies compulsades de les actes de les sessions de la Comissió de Seguiment celebrades.

viii. Qualsevol altra documentació addicional que poguera ser requerida per les administracions firmants segons la normativa aplicable.

B) Documentació addicional específica

i. En la justificació que presente el Consorci davant de l'Agència Valenciana del Turisme i de conformitat amb el que preveu l'article 3 de l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, en relació amb l'article 13.2 de la Llei general de subvencions, el Consorci queda exonerat d'acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

ii. En la justificació que presente el Consorci davant del Patronat Provincial de Turisme de València, aquest haurà d'acreditar, de conformitat amb el que estableixen l'article 13.2 de la Llei general de subvencions, l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, i la base 57.4 d'execució del pressupost general de la Diputació de València i l'organisme autònom Patronat Provincial de Turisme de València per a l'exercici de 2017, estar al corrent de les seues obligacions tributàries davant de l'Agència Tributària, la Tresoreria General de la Seguretat Social i la Diputació Provincial de València. En el cas que no s'estiga al corrent de les obligacions davant de la Diputació de València, es requerirà la subscripció del corresponent conveni amb la Diputació amb el compromís de pagament en ferm.

C) Termini i lloc de presentació de la documentació justificativa

– El termini límit de presentació de tota la documentació justificativa serà el 10 de desembre de 2017.

– La documentació justificativa haurà de presentar-se en els registres corresponents de cada una de les administracions firmants que subvencionen l'actuació o ser remesa per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

D) Naturalesa econòmica de les actuacions i justificació davant de les diferents administracions

Les actuacions a executar pel Consorci en el marc del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera, podran tindre la naturalesa econòmica d'inversions reals o de despeses corrents, d'acord amb el quadre d'actuacions que com a annex s'adjunta al present conveni.



D'acord amb el que estableix l'article 31.7 de la Llei general de subvencions, les despeses financeres podran formar part del cost subvencionable si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta, i compleixen el límit assenyalat en aplicació del principi de prudència financera (Reial Decret llei 17/2014). De la mateixa manera, si és el cas, podran formar part del cost subvencionable les despeses de funcionament del pla, amb el límit màxim del 15 % de l'import total del cost de les actuacions a executar a través del present conveni, en els termes que assenyalen el mencionat article 31 de la Llei general de subvencions i 83 i 72 del seu Reglament.

Atesa la naturalesa econòmica dels crèdits afectats per l'Agència Valenciana de Turisme al finançament del present conveni, als efectes de justificació de la subvenció l'Agència només admetrà com a justificants les despeses d'inversió realitzades pel Consorci en les actuacions del Pla per un import, d'almenys, 130.000,00 euros.

Per la seua banda, i atesa la naturalesa econòmica dels crèdits afectats pel Patronat Provincial de Turisme de València al finançament del present conveni, als efectes de justificació de la subvenció, el Patronat Provincial només admetrà com a justificants de la despesa corrent realitzada pel Consorci en les actuacions del Pla per un import, com a mínim, igual a la seua aportació, és a dir 130.000 euros.

Tot el que estableix aquest punt, ho és sense perjuí de l'íntegra execució i justificació de les actuacions del Pla per import total de 390.000 euros i que siguen presentats els expedients justificatius davant de cada una de les administracions firmants, complets i reunint tota la documentació detallada en la present clàusula.

Atés el caràcter d'actuació cofinançada a parts iguals del pla, amb caràcter previ al pagament material de la subvenció, el Patronat Provincial de Turisme de València i l'Agència Valenciana del Turisme emetran un certificat de l'import i conformitat dels justificants que cada una de les esmentades administracions haja acceptat com a comprovant de la subvenció, a l'efecte de garantir l'aportació proporcional al Pla de cada una d'aquestes.

E) Comprovació material de les actuacions

Els membres de la comissió de seguiment realitzaran les oportunes comprovacions materials de les actuacions executades pel Consorci a través del pla, en els termes que estableix l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Setena. Comissió de seguiment

A) Composició

Es crea una comissió de seguiment, com a òrgan mixt de seguiment i control de les actuacions del Pla de dinamització i governança turística de la Ribera integrada per:

1. Dos representants designats per l'Agència Valenciana del Turisme.

2. Dos representants designats pel Patronat Provincial de Turisme de València.

3. Dos representants designats pel Consorci de la Ribera i el president o la presidenta de la Comissió serà la persona que ocupe la presidència del Consorci, o en absència d'aquesta, l'alcalde o regidor designat per a això.

4. Un representant, si és el cas, de la Gerència del pla o tècnic del Consorci, que actuarà com a secretari de la Comissió, amb veu però sense vot. La designació, cessament o substitució temporal del secretari en supòsits de vacant, absència o malaltia es realitzarà a proposta de la presidència, per majoria dels membres de les administracions firmants del conveni.

5. Podran assistir tècnics especialistes quant als temes a debatre en la Comissió, que participaran amb veu però sense vot.

B) Règim de funcionament

i. Es podrà constituir, convocar, celebrar sessions, adoptar acords i remetre actes tant de forma presencial com a distància.

ii. En les sessions que se celebren a distància, els membres de la comissió podran trobar-se en distints llocs sempre que s'assegure per mitjans electrònics, i es consideraran també com a tals els telefònics i audiovisuals, la identitat dels membres o persones que els suplisquen, el contingut de les seues manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, així com la interactivitat i intercomunicació entre aquests en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió. Entre altres, es consideraran inclosos entre els mitjans electrònics vàlids, el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències.



iii. S'entendrà vàlidament constituïda la comissió quan estiguen presents el president i secretari, o si és el cas, els que els suplisquen i, almenys, un representant de cada una de les administracions firmants. Quan estiguen reunits, de manera presencial o a distància, tots els membres de la comissió, o si és el cas les persones que els suplisquen, podran constituir-se vàlidament per a la celebració de sessions, deliberacions i adopció d'acords sense necessitat de convocatòria prèvia quan així ho decidisquen per majoria absoluta.

iv. Correspon al secretari vetlar per la legalitat formal i material de les actuacions de la Comissió, certificar les actuacions d'aquest i garantir que els procediments i les regles de constitució i adopció d'acords són respectades. Llevat que no resulte possible, les convocatòries seran remeses als membres de la Comissió a través de mitjans electrònics, i caldrà fer-hi constar l'ordre del dia junt amb la documentació necessària per a la seua deliberació, quan siga possible, les condicions en què se celebrarà la sessió, el sistema de connexió i, si és el cas, els llocs en què estiguen disponibles els mitjans tècnics necessaris per a assistir i participar en la reunió.

v. La comissió de seguiment es reunirà a iniciativa del seu president o a sol·licitud de qualsevol membre de les administracions firmants.

vi. Per a l'adopció d'acords en l'esmentada comissió, l'Agència Valenciana del Turisme, el Patronat Provincial de Turisme de València i el Consorci de la Ribera comptaran cada un d'aquests amb un únic vot i quant al règim de funcionament es regirà per les normes generals dels òrgans col·legiats segons la legislació vigent. Els acords seran adoptats per majoria simple de les parts, excepte la modificació, alteració o interrupció del Pla d'actuacions que requerirà, en tot cas, el vot favorable de les tres administracions firmants. Quan s'assistisca a distància, els acords s'entendran adoptats en el lloc on estiga ubicada la presidència del Consorci.

vii. De cada sessió que celebre estendrà acta el secretari, que especificarà necessàriament els assistents, l'ordre del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en què s'ha celebrat, els punts principals de les deliberacions, així com el contingut dels acords adoptats. Podran gravar-se les sessions; en aquest cas, el fitxer resultant de la gravació, junt amb el certificat expedit pel secretari de l'autenticitat i integritat d'aquest, i quants documents en suport electrònic s'utilitzen com a documents de la sessió, podran acompanyar a l'acta de les sessions, sense necessitat de fer-hi constar els punts principals de les deliberacions.

L'acta de cada sessió podrà aprovar-se en la mateixa reunió o en la immediata següent. El secretari elaborarà l'acta amb el vistiplau del president i la remetrà a través de mitjans electrònics, als membres de la Comissió, els quals podran manifestar pels mateixos mitjans la seua conformitat o inconvenients al text, als efectes de la seua aprovació, i es considerarà, en cas afirmatiu, aprovada en la mateixa reunió.

Les còpies de les actes, els acords o informes que emeta la Comissió de Seguiment en el desplegament i l'execució de les seues funcions es remetran als òrgans directius de les parts firmants del conveni, que en el cas de l'Agència Valenciana del Turisme serà la persona que ocupe la Direcció General de Turisme.

C) Competències

La comissió de seguiment té les atribucions següents:

i. Col·laborar, coordinar i assessorar el Consorci en la labor de posada en marxa, execució i desenvolupament del pla.

ii. Adoptar les mesures que estime necessàries per a la millor organització i funcionament del conveni, i supervisar-ne l'execució, i es podran adoptar les decisions i dictar les instruccions necessàries per a assegurar la correcta realització de les activitats objecte d'aquest.

iii. Verificar i donar conformitat al nomenament, i si és el cas, cessament de la Gerència prèviament seleccionada i proposada pel Consorci.

iv. Totes les qüestions que haja de tractar la comissió de seguiment, relacionades amb la Gerència del pla, seran debatudes sense la seua presència i actuarà com a secretari del Pla qualsevol altra persona prèviament designada a proposta del president de la comissió.

v. Verificar i donar la seua conformitat a la labor de la Gerència.

vi. Informar les parts dels retards i incidències que es puguen presentar durant l'execució del conveni, així com, si és el cas, proposar les corresponents actualitzacions o modificacions en les anualitats derivades del retard.

vii. Donar la seua conformitat amb caràcter previ a totes les despeses que sorgisquen en l'execució del Pla d'actuacions, per a la seua posterior aprovació per l'òrgan del Consorci que tinga competència segons els seus estatuts. En aquest sentit, la comissió de seguiment vetlarà, especialment, perquè la naturalesa econòmica de les despeses que s'aproven en la comissió coincidisca amb la naturalesa de les consignacions pressupostàries de les aportacions al Pla de les diferents administracions, d'acord amb el que disposa la clàusula cinquena del present conveni.

viii. Aprovar el tancament de les actuacions abans de la tramesa de l'expedient de justificació a l'Agència Valenciana del Turisme i el Patronat Provincial de Turisme de València.

ix. Dur a cap actuacions de comprovació material de les actuacions.



x. Solucionar, en primera instància, les controvèrsies d'interpretació i compliment que puguen plantejar-se respecte del Conveni subscrit.



xi. La resta de funcions que se li atribueixen en els termes que estableix l'article 9 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.



Huitena. Resolució

Les parts firmants podran resoldre i deixar sense efecte el present conveni en el supòsit d'incompliment de les obligacions en aquest establides, o per impossibilitat d'execució de les actuacions.



Així mateix, seran causa de resolució:

i. L'acord mutu de les parts, sempre que raons d'interés públic faça innecessària o inconvenient la continuïtat del conveni.

ii. La renúncia expressa del Consorci de la Ribera per causes sobrevingudes.

En tot cas, i de conformitat amb el que estableix l'article 11.1.f del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, la Comissió de Seguiment decidirà com finalitzar aquelles actuacions que es troben en curs.



Novena. Reintegrament

Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde si és procedent el reintegrament, en tots els casos establits en l'article 37 de la Llei general de subvencions.



Deu. Règim de penalitzacions

El Consorci de la Ribera donarà compte a l'Agència Valenciana del Turisme i al Patronat Provincial de Turisme de València, a través de la Comissió de Seguiment del Pla de les demores en l'execució de les obres, amb les conseqüències previstes en la Llei general de subvencions i el seu reglament de desplegament.

En el cas que l'actuació o obres objecte del present conveni se sotmeten als procediments de contractació dels previstos en l'article 212 i següents del text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, d'acord amb el que preveu l'anterior clàusula quarta i setena, el Consorci de la Ribera estarà obligat a establir en els seus plecs de condicions el règim de penalitzacions establit en l'esmentat text legal.





Onze. Vigència

El present conveni entrarà en vigor en el moment de la seua firma, i tindrà efectes des de l'1 de gener de 2017 fins al 31 de desembre de 2017.



Dotze. Compatibilitat amb la normativa europea sobre ajudes públiques

El present conveni és compatible amb el mercat interior per no afectar les seues disposicions els intercanvis comercials entre els estats membres, d'acord amb el que disposa l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i no reuneix els requisits acumulatius exigits en el dit article, ja que el seu beneficiari no és una empresa productora de béns o prestadora de serveis al mercat, sinó una entitat local que actua servint amb objectivitat els interessos generals en virtut de les potestats que té atribuïdes, i en concret en l'exercici de l'acció de foment del turisme en el seu conjunt i de l'impuls de nous recursos turístics.

Per tractar-se d'un conveni no subjecte a l'article 107.1 del TFUE, i d'acord amb el que estableix l'article 3.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, regulador del procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, la subvenció establida per mitjà del present conveni no requereix cap notificació o comunicació a la Comissió Europea.



Tretze. Règim jurídic

El present conveni és de caràcter administratiu i es troba exclòs de l'àmbit del TRLCSP, aprovat pel Decret 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic. S'hi regula la concessió d'una subvenció nominativa a favor del Consorci de la Ribera, i el seu règim jurídic és el derivat del que estableixen les disposicions normatives següents:

– Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre (DOGV 7379, 13.10.2014).

– Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276, 18.11.2003).

– Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE176, 25.07.2006), pel qual s'aprova el Reglament de subvencions.

– Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015).

– Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (BOE 80, 03.04.1985).

– Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana (DOGV 6296, 24.06.2010).

– TRLRHL aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (BOE 59, 09.03.2004).

– Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



– Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm.167, de 14.07.1998).

– Resta de normativa aplicable a les entitats firmants.



Catorze. Jurisdicció aplicable

Les qüestions litigioses que puguen sorgir respecte al present conveni se sotmetran als òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa que siguen competents.

En prova de conformitat de tot això, les parts compareixents fent ús de les facultats conferides, firmen el present document per triplicat exemplar en el lloc i la data indicats a l'encapçalament.





El president de l'Agència Valenciana del Turisme: Francesc Colomer Sánchez.

La vicepresidenta del patronat Provincial de Turisme de València: Pilar Moncho Matoses.

El secretari general de la Diputació Provincial de València: Vicente Boquera Matarredona.

El president del Consorci de la Ribera: Óscar Navarro Torres.





ANNEX

Pla de dinamització i governança

turística Consorci de la Ribera



Quadre d'actuacions 2017



PLA DE COMPETITIVITAT CONSORCI DE LA RIBERA



Descripció actuació Cap. II

Corrent Cap. VI

Capital Total

1. Equipament turístic

1.1. Rutes per a ciclistes i vianants, comarcals i eqüestres (Estudi tècnic, disseny i planificació) 7.000,00 7.000,00

1.2. Pla de senyalització 56.500,00 56.500,00

1.3. Recuperació, adequació del patrimoni 175.000,00 175.000,00

1.4. Proj. disseny espai Algemesí 21.500,00 21.500,00



2. Màrqueting i comercialització

2.1. Estudi funcionament molí 5000,00 5000,00

2.2. Estratègia de dinamització àrea de Tous 5000,00 5000,00

2.3. Disseny /estudi estratègia creació producte turístic 21000,00 21000,00

2.3.1 Tallers/jornades/seminaris /esdeveniments 9500,00 9500,00

2.3.2 Programa visites comarca 16000,00 16000,00

2.4. Assistència fires turisme 3000,00 3000,00

2.5. Difusió turística 22000,00 22000,00

2.6. Actualització web 4500,00 4500,00



3. Gestió/Gerència del Pla

3.1. Gerència del Pla 30000,00 30.000,00

3.2. Altres despeses de funcionament 14000,00 14.000,00

TOTALS 130.000,00 260.000,00 390.000,00



Mapa web