Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 26 de desembre de 2017, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2018, de les ajudes en matèria d'industrialització per a associacions empresarials industrials dels sectors del calçat, ceràmic, metall-mecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta - moble i il·luminació, químic, automoció i plàstic de la Comunitat Valenciana, dins de la primera fase d'implantació del pla estratègic de la indústria valenciana. [2017/12106]

(DOGV núm. 8200 de 28.12.2017) Ref. Base de dades 011653/2017




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Orde 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 7906, 28.10.2016)va establir les bases reguladores per a la concessió de les subvencions per a l'impuls d'actuacions d'industrialització i millora de la competitivitat i sostenibilitat econòmica, social i mediambiental dels sectors industrials de la Comunitat Valenciana.

Conforme establix l'article 3.5 de les dites bases reguladores, les convocatòries podran concretar o prioritzar com a beneficiàries a aquelles entitats, agrupacions, classes d'empreses, indústries i associacions pertanyents a sectors, àmbits d'especialització, comarques o municipis que, anualment, s'hagen inclòs expressament en la Llei de pressupostos de la Generalitat.

Els articles 40 i 41 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda, del sector públic instrumental i de subvencions i l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, establixen que podran tramitar-se anticipadament els expedients de gasto per subvencions a càrrec dels IV i VII, sempre que estos estiguen arreplegats en els annexos de transferències inclosos en el projecte de la Llei de pressupostos del pròxim exercici.

En la tramitació anticipada podrà arribar-se al moment del procediment anterior al de la resolució de concessió, i haurà de constar en tots els tràmits del procediment dels quals tinguen coneixement les ciutadanies, que esta concessió estarà condicionada a l'existència en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient.



El Projecte de Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2018 inclou, dins de l'Annex de Transferències i subvencions, la previsió de la línia de subvenció S0360 denominada 1a Fase d'implantació del Pla Estratègic de la Indústria Valenciana (PEIV), amb una dotació màxima de 17,5 milions d'euros.

Per mitjà de la present resolució es convoquen per a l'exercici 2018, per un import inicial màxim de 1,5 milions d'euros, les ajudes per a les associacions empresarials industrials vinculades els sectors anteriors, tot això a l'empara del capítol II del títol III de les bases reguladores, i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.



La present convocatòria queda a més sotmesa, en la qual cosa procedisca, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Per això, i en virtut de les facultats que em conferix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar en l'exercici 2018, ajudes en règim de concurrència competitiva, per a recolzar actuacions per a la industrialització sostenible realitzades pel teixit associatiu industrial vinculat als sectors del calçat, ceràmic, metall-mecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta – moble i il·luminació, químic, automoció i plàstic de la Comunitat Valenciana.



Segon. Finançament

1. Per a l'exercici 2018, i de conformitat amb el que establix el Projecte de Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'esmentat exercici, les ajudes convocades es finançaran amb càrrec a la línia S0360 del programa pressupostari 11.02.03.722.20, capítol VII, fins a un import global màxim de 1.500.000 euros estimat, atès el caràcter anticipat de la tramitació, procedents de fons propis de la Generalitat, quedant en tot cas condicionada la seua concessió a l'existència de crèdit adequat i suficient en els Pressupostos de la Generalitat per a 2018.



2. S'establix la següent distribució per sectors de l'import global màxim d'esta convocatòria, sense perjuí que a la mateixa se li atorga expressament un caràcter estimatiu:



Sectors Import

Calçat 150.000 €

Ceràmic 150.000 €

Metal-mecánico 150.000 €

Tèxtil 150.000 €

Joguet 150.000 €

Marbre 150.000 €

Fusta, moble i il·luminació 150.000 €

Químic 150.000 €

Automoció 150.000 €

Plàstic 150.000 €





3. En funció del volum sol·licitat en cada sector, i a fi de poder atendre el nombre més gran possible de sol·licituds, la distribució estimativa del punt anterior, podrà redistribuir-se proporcionalment entre els sectors que resulten deficitaris, sense necessitat de nova convocatòria. No obstant això, dita redistribució definitiva serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que tal publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre, ni modificarà el termini de justificació.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'estes ajudes les associacions empresarials i les agrupacions empresarials innovadores, amb seu o domicili social a la Comunitat Valenciana, amb almenys tres anys d'activitat com a associació empresarial, i que acrediten estar vinculades a algun dels sectors industrials objecte d'esta convocatòria.

2. Els centres tecnològics per si mateix no podran obtindre la condició d'entitat beneficiària d'esta convocatòria, sense perjuí de poder participar com a entitat subcontractada o com a integrant d'una agrupació empresarial innovadora.

3. No seran admissibles les sol·licituds presentades per fundacions, agrupacions o qualsevol altres entitats sense ànim de lucre que no estiguen degudament constituïdes com a associacions empresarials o agrupacions empresarials innovadores, i inscrites en els registres corresponents. En el cas de les agrupacions empresarials innovadores, hauran d'acreditar la inscripció en el registre corresponent del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital.

4. La vinculació directa de l'associació o Agrupació empresarial Innovadora sol·licitant amb algun dels sectors objecte de la convocatòria haurà de justificar-se en la memòria descriptiva i acreditar-se degudament en la documentació adjunta a la sol·licitud, podent l'òrgan instructor requerir quanta documentació es considere necessària per a la dita acreditació. La insuficient justificació o acreditació de la vinculació amb algun sector concret de la convocatòria, podrà comportar la inadmissió de la sol·licitud i l'exclusió de la seua avaluació, sense necessitat que l'administració requerisca prèviament a l'entitat sol·licitant per a l'esmena de tal defecte.

5. Cada entitat només podrà presentar una sol·licitud d'ajuda, per a un únic projecte i per vinculació exclusivament a un dels sectors convocats. En cas de presentar-se més d'una sol·licitud per la mateixa entitat, para més d'un projecte o para més d'un sector, es considerarà admissible únicament la primera sol·licitud que tinga entrada en la seu electrònica de la Generalitat, el primer projecte o el primer sector mencionat en la sol·licitud admesa. Les sol·licituds que no concreten clarament el sector a què es presenten podran ser no admeses i excloses de la seua avaluació, sense necessitat que l'administració requerisca prèviament a l'entitat sol·licitant l'esmena de tal defecte.

6. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats sol·licitants en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38 /2003 de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en l'Orde 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'establixen les bases reguladores de les ajudes en matèria d'industrialització.

2. En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, les entitats sol·licitants hauran d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. En especial hauran de comunicar els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat en quant es produïsquen. Es consideraran correctament practicades les notificacions anteriors a la data de comunicació de les dites variacions a l'administració, que s'hagen dirigit a la persona representant o adreça de correu electrònic que figure inicialment en l'expedient.





Cinqué. Actuacions subvencionables

1. L'objectiu d'estes ajudes és recolzar les actuacions realitzades pel teixit associatiu de caràcter industrial de la Comunitat Valenciana, que milloren la competitivitat i la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental de les empreses industrials de la Comunitat Valenciana. Seran en concret subvencionables totes o alguna de les següents actuacions, desenrotllades entre l'1 de gener i el 31 d'octubre de 2018, que s'emmarquen en alguna de les tipologies següents:

1.1. Organització de programes de formació, trobades, seminaris i conferències destinats a fomentar la millora de la competitivitat i dels processos productius en el sector o en la indústria valenciana.

1.2.. Actuacions de foment de l'ecoinnovación i l'economia circular en el sector o en la indústria valenciana.

1.3. Actuacions que ajuden a la transformació del sector al model d'indústria 4.0.

1.4. Actuacions que fomenten la competitivitat de les indústries del sector per mitjà de millores en l'eficiència energètica.

2. El pressupost mínim subvencionable del projecte global d'actuacions serà de 9.000 euros, IVA exclòs. Les sol·licituds el pressupost de les quals mínim subvencionable total no abast el dit import seran desestimades.



Sisé. Despeses subvencionables

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables les que satisfacen el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagats entre l'1 de gener de 2018 i la finalització del període de justificació, i s'enquadren en alguna de les categories:

a) Colaboraciones externes, serveis tècnics, serveis professionals i serveis d'informació i difusió que siguen necessaris per al desenrotllament del projecte. No s'admetran despeses de personal propi de les associacions.

b) Despeses d'auditoria per a l'elaboració de l'Informe de revisió del compte justificatiu de la subvenció per entitat auditora externa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud.

2. Només seran subvencionables les despeses de les actuacions que beneficien a empreses industrials amb centre productiu a la Comunitat Valenciana. Quan les actuacions beneficien a més a empreses no industrials o amb centre productiu fora de la Comunitat Valenciana, només es consideraran subvencionables els costos que puguen imputar-se proporcionalment a empreses industrials a la Comunitat Valenciana, devent l'entitat sol·licitant justificar i acreditar la proporció imputable a eixes empreses.

3. No seran subvencionables les despeses que s'hagen repercutit totalment o parcialment a les empreses beneficiades per l'actuació subvencionable, devent l'entitat sol·licitant presentar una declaració responsable en este sentit.

4. Els costos associats als projectes subvencionats per la present convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'esta o una altra Administració.

5. Sólo podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa del projecte a subvencionar i resulten estrictament necessaris, amb base en la descripció de les actuacions aportada en la memòria.

6. Els costos, per a ser considerats subvencionables, hauran de tindre un nivell de desglossament suficient per a valorar la seua adequació a l'activitat a què s'associen. Els conceptes amb un desglossament deficient, podran ser considerats com no subvencionables.

7. La justificació a l'entitat auditora dels costos subvencionables es farà per mitjà de la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la documentació següent:

a) Transferencia bancària: còpia del resguard de la transferència en què figure el número de factura o, a falta d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en compte corresponent.

b) Cheques i pagarés: còpia del xec o pagaré firmat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c) Efectos mercantils garantits: còpia compulsada del document i l'acreditació del pagament de l'efecte per l'entitat que ho haguera realitzat.

d) No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit.

8. En aplicació del que disposa la disposició addicional tercera de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017, els costos subvencionables tindran la consideració d'operacions de capital per considerar-se activitats d'industrialització, Investigació, desenrotllament i innovació i de formació de capital humà, vinculades a la reactivació econòmica.

9. No s'acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l'entitat beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en què concórrega alguna de les circumstàncies relacionades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

10. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.





Seté. Quantia de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció del 100 % de les despeses que siguen considerats com subvencionables, si bé l'ajuda total de minimis concedida a una única entitat no podrà ser superior a 200.000 euros en l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors, conforme els límits i condicions previstes en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

2. S'entendrà com a única entitat a totes les entitats que tinguen almenys un dels següents vincles entre si:

a) Una entitat posseeix la majoria dels drets de vot d'una altra entitat.

b) Una entitat té dret a anomenar o revocar a la majoria de les i els membres de l'òrgan d'administració, direcció o control d'una altra societat;

c) Una entitat té dret a exercir una influència dominant sobre una altra, en virtut d'un contracte celebrat amb ella o una clàusula estatutària de la segona.

d) Una entitat, associada a una altra, controla sola, en virtut d'un acord celebrat amb altres persones associades de la segona, la majoria dels drets de vot de la primera.

e) Las entitats que mantinguen qualsevol de les relacions previstes en les lletres a a d del paràgraf primer a través d'una altra o altres entitats també es consideraran una única entitat.

3. En el cas de fusions d'entitats, totes les ajudes de minimis concedides anteriorment a qualsevol de les entitats que es fusionen es tindran en compte per a determinar si la concessió d'una nova ajuda de minimis a la nova entitat supera el límit màxim pertinent.



Huité. Presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes es realitzarà obligatóriamente de forma electrònica, conforme establix per a les persones jurídiques l'article 14.2 de la llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No obstant això, si a pesar d'estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna entitat la presenta presencialment, l'administració instructora li requerirà perquè rectifique este defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de 10 dies, però es considerarà com a data de la sol·licitud aquella en què es realitze la presentació telemàtica, per la qual cosa si la mateixa es produïx després del termini establit en el resolc desé, la sol·licitud serà no admesa per extemporània.

2. Les entitats sol·licitants trobaran les instruccions per a omplir electrònicament la sol·licitud general de subvenció, en la web www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en l'enllaç «Instruccions».



3. L'entitat omplirà i firmarà l'imprés de sol·licitud i la documentació annexa que s'exigix en el resolc nové d'esta convocatòria, utilitzant el procediment que estarà disponible en el catàleg de Serveis Públics interactius de la Generalitat a través de https://sede.gva.es, apartat «serveis en línia», i accediran al tràmit de sol·licitud d'ajuda dissenyat a este efecte. Tant la sol·licitud com la resta de documents a presentar hauran de firmar-se electrònicament per l'entitat, utilitzant per a això la seua certificació de persona jurídica, o el seu cas un certificat electrònic de representació de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat. També podrà presentar-se la sol·licitud i firmar-se la documentació, amb certificat digital de la persona representant de l'empresa que conste en el Registre de Representants de la Generalitat



Nové. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Les sol·licituds es formalitzaran electrònicament en model normalitzat, i en les mateixes hauran d'omplir-se expressament les declaracions següents:

a) Declaració responsable de totes les ajudes obtingudes per l'empresa per als mateixos costos subvencionables, a fi de comprovar que no s'incomplix la prohibició d'altres ajudes, establida en l'apartat 4 del resolc sisé d'aquesta convocatòria.

b) Declaració responsable de què l'entitat no està incursa en alguna de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular, que no és deutora de la Generalitat d'obligacions per reintegrament de subvencions.

2. En el cas que l'entitat denegue expressament l'autorització a l'administració convocant, perquè obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment de obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes que preveu els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006 de 21 juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, haurà d'aportar junt amb la sol·licitud, les certificacions que a continuació s'indiquen:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu de que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social

c) Dels serveis territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el certificat acreditatiu de que l'entitat no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que establix l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament general de subvencions. La Direcció General de Indústria i energia podrà requerir a l'entitat si la informació obtinguda presenta alguna incidència.



3. Adjunts a la sol·licitud, i si és el cas a les certificacions anteriors, s'acompanyaren necessàriament els documents següents:

a) Model normalitzat de annex I, que contindrà degudament omplides les següents declaracions responsables:

I. Declaració responsable que l'entitat complix amb la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas l'exempció de la dita obligació, i que es troben al corrent en el compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana, del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la Igualtat entre dones i hòmens.



II. Declaració responsable que les despeses subvencionables no s'han repercutit totalment o parcialment a les empreses beneficiades per l'actuació.

III. Declaració responsable de les circumstàncies arreplegades en l'article 11.5 de les bases reguladores com a criteris de preferència per als casos d'empat de puntuació, quan concórreguen en l'entitat sol·licitant. La falta d'ompliment d'algun d'aquests apartats s'entendrà com que l'entitat sol·licitant no reuneix eixos criteris de desempat, sense necessitat de requeriment d'esmena per part de l'administració actuant.



b) Còpia escanejada de l'escriptura de constitució de l'entitat sol·licitant i dels estatuts vigents, a les que s'acompanyarà obligatòriament un certificat actualitzat en 2018, emés amb una antelació màxima a la sol·licitud de subvenció d'un mes, en el que s'acredite la inscripció vigent en el registre corresponent.

c) Memòria descriptiva del projecte per al que se sol·licita l'ajuda. La memòria serà l'únic referent per a aplicar els criteris de valoració, per la qual cosa un deficient ompliment, o la seua difícil comprensió, generarà una minusvaloración del projecte o inclús una denegació de la sol·licitud.

d) Dades de domiciliació bancària segons model facilitat a este efecte, excepte ja si s'han presentat amb anterioritat davant de la Generalitat i no han experimentat variació, i en este cas serà obligatori incloure en la memòria, el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a estos efectes..

e) Declaració responsable, segons model normalitzat, de totes les ajudes de minimis concedides com a única entitat per a qualsevol projecte i independentment dels costos subvencionats, en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors. El moment en què ha de considerar-se concedida una ajuda de minimis és aquell en què es reconega a l'entitat el dret legal a rebre l'ajuda, amb independència de la data de pagament de l'ajuda de minimis a l'entitat. Només es podran concedir noves ajudes de minimis després d'haver comprovat l'administració, que això no donarà lloc a què l'import total de les ajudes concedides a la beneficiària com a única entitat, sobrepasse el límit màxim de 200.000 euros durant l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors.

f) Declaració responsable justificant adequadament la vinculació directa de l'entitat amb el sector industrial objecte de la convocatòria a l'empara del qual se sol·licita l'ajuda.

g) En els casos en què l'associació o agrupació Empresarial Innovador compte amb empreses de diferents sectors o amb centre productiu fora de la Comunitat Valenciana, i als efectes de justificar allò que s'ha exigit en el punt segon del resolc sext, haurà d'aportar-se una declaració responsable de l'Entitat que incloga:

1) Un llistat detallat de totes les empreses integrants de l'associació o l'Agrupació Empresarial Innovadora, indicant la seua activitat principal i la ubicació del centre productiu a la Comunitat Valenciana, si és el cas.

2) Un llistat de totes les empreses que es beneficien directament de cada actuació per a la que sol·licita l'ajuda, indicant la seua activitat principal i la ubicació del centre productiu a la Comunitat Valenciana, si és el cas.

3) Asimismo, en els costos de cada actuació, s'haurà d'indicar el percentatge dels mateixos, atribuïble a les empreses amb centre productiu a la Comunitat Valenciana, i vinculades al sector per al que sol·licita la subvenció.

4. En els casos de no subjecció o exempció, total o parcial, de l'IVA, així com en aquells supòsits en què l'associació aplique una prorrata de l'IVA, haurà d'aportar-se junt amb la sol·licitud qualsevol certificat o documentació que acredite les dites circumstàncies, considerant-se en cas de no aportar-se que l'import de l'IVA suportat no serà subvencionable. La dita situació respecte a l'IVA deurà a més explicar-se adequadament en el compte justificatiu, i reflectir-se expressament en l'informe d'auditoria.

5. L'òrgan competent per a la instrucció i resolució de l'expedient, podrà requerir de l'associació sol·licitant en qualsevol moment altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.



Desé. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des del 18 de gener fins al 19 de febrer de 2018, ambdós dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Onzé. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb esta resolució, resulte exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'entitat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents requerits, amb indicació que, si així no ho fera, es considerarà que desisteix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'esmentada legislació bàsica.

2. La notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics al ser la dita via obligatòria per a les persones jurídiques. De conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la manera següent:

a) La entitat sol·licitant, o la persona representant degudament registrada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada en la sol·licitud, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació, així com l'adreça de la pàgina web a què ha d'accedir per a obtindre.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que disposa la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de posada a disposició de la notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instància de la destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) La notificació contindrà la identificació de l'òrgan administratiu que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient a què es referix, i la data i registre d'eixida.



d) Si l'entitat accepta la notificació en el termini atorgat, podrà accedir als documents objecte d'aqquesta, que també tindran format per a impressió.

e) Se deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica en el termini atorgat, produint els efectes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Dotzé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, que es realitzarà per mitjà de la comparació de totes les sol·licituds admeses, establint-se una priorització entre les que hagen obtingut la puntuació mínima de 50 punts, i sense poder superar el llistat prioritzat, en tot cas, els límits pressupostaris assenyalats.

2. La valoració de les sol·licituds de subvencions es realitzarà atenent als criteris establits en els apartats 2, 3, 4 i 5 de les bases reguladores, d'acord amb les puntuacions i llindars mínims següents:





1.1. Fins

a 30 punts Puntuació

màxima Llindar

mínim

Viabilitat tècnica i econòmica 15 5

Fortalesa de l'enfocament proposat 10 5

Coherència del pla de treball 5

1.2. Fins

a 60 punts Adequació a les necessitats d'industrialització o demandes del sector, del mercat o de l'àmbit territorial d'influència 25 10

Contribució a la millora de la competitivitat 20 10

Contribució al desenrotllament industrial sostenible i la reducció de l'impacte mediambiental. 15

1.3: Fins

a 10 punts Contribució a la millora de qualitat de la vida ciutadana o utilitat de solució per a problemes socials 5

La contractació de persones amb discapacitat o diversitat funcional

mes allà del percentatge mínim establit per la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat 5











3. La Comissió Tècnica Instructora podrà formular una llista de reserva igualment prioritzada, per al cas que valorara positivament sol·licituds admeses però que inicialment no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària. Si com a conseqüència de possibles renúncies a les subvencions concedides o d'altres circumstàncies es produïra abans de l'1 d'octubre de 2018 l'alliberament o l'increment de les disponibilitats pressupostàries, es podrà dictar una resolució de concessió addicional, seguint l'orde de reserva establit i sense superar en tot cas les noves disponibilitats pressupostàries, sense necessitat d'obrir un nou període de presentació de sol·licituds, atès el caràcter estimatiu de la distribució dels crèdits. La resolució de concessió addicional podrà establir un termini màxim de justificació no superior al 15 de novembre.



4. En el cas que el crèdit consignat en la convocatòria fora suficient, atenent al nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació, no serà necessari fixar orde de prelació entre les sol·licituds que reunisquen els requisits establits en les convocatòries.



5. Quan l'import de la subvenció que puga concedir-se resulte inferior a què figura en la sol·licitud presentada, perquè el crèdit sobrant per a l'última sol·licitud admissible no aconseguix al 100 % dels costos subvencionables, o es considere que la sol·licitud s'ha d'enquadrar en un sector diferent del sol·licitat per l'entitat, l'òrgan instructor podrà proposar a l'entitat reformular la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable. La reformulació haurà d'acceptar-se expressament per l'entitat a què es propose en el termini màxim de 10 dies des de la notificació de la dita proposada, entenent-se l'absència d'acceptació expressa com a rebuig d'aquesta.





Tretzé. Comissió tècnica instructora

De conformitat amb allò que disposa l'article 10 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, la Comissió Tècnica Instructora elevarà a l'òrgan concedent les corresponents propostes de concessió i denegació d'ajudes i la determinació de les seues quanties. La composició de la Comissió i el seu funcionament serà l'establit en l'esmentat article 10 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre.



Catorzé. Resolució de concessió

1. Es delega en la direcció general amb competències en matèria d'indústria, la resolució de les sol·licituds de subvenció que es presenten a l'empara d'esta convocatòria d'ajudes. L'òrgan competent per a la resolució d'aquestes subvencions serà, així mateix, competent per a dictar la resolució prevista en l'article 13 de les bases reguladores.



2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Transcorregut el termini abans mencionat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entidadas interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. La resolució del procediment de concessió es notificarà a les entitats interessades per mitjà de la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en aplicació de l'article 45.1.b de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de Dades Nacionals de Subvencions, en compliment d'allò que s'ha establit sobre publicitat de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quinzé. Resolució d'incidències i supòsits de modificació de la subvenció

1. Es delega en la direcció general amb competències en matèria d'indústria, la resolució de les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió, en especial les referides a renúncies i modificacions del projecte subvencionat i de la subvenció concedida.

2. L'entitat beneficaria haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la sol·licitud i pels imports que en ella s'especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produïxen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, es procedirà per l'entitat beneficiària de la manera següent, d'acord amb la tipologia de la modificació:

a) Modificacions en el projecte que no alteren aspectes essencials d'aquest: s'hauran de comunicar electrònicament a l'administració convocant i motivar adequadament l'absència d'impacte rellevant en el projecte d'inversió.

b) Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials: s'haurà de sol·licitar electrònicament, la prèvia i expressa autorització de l'administració convocant, que només procedirà si conclou que la valoració del projecte modificat no hauria sigut inferior a l'efectuada per la Comissió Tècnica Instructora.

3. Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació de l'actuació subvencionada que comprometa el fi per al que es va concedir l'ajuda o quan com resultat de la dita modificació, la valoració del projecte haguera resultat inferior. En cap cas s'admetrà cap modificació el resultat del qual reduïsca més del 50 % el pressupost aprovat del projecte inicial.



4. L'entitat sol·licitant haurà de comunicar igualment l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics, podent donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



Setzé. Justificació de les ajudes

1. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa fins al 31 d'octubre de 2018 de forma telemàtica en els mateixos termes del resolc huité.

2. La documentació justificativa que haurà de presentar-se de conformitat amb allò que disposa l'article 14 de l'Ordre 22/2016, de 27 octubre, és la següent:

a) Informe d'empresa auditora de comptes inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependents de l'Institut de Comptabilitat i auditoria de comptes, amb el contingut establit en l'article 14, punts 5, 6 i 7, de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, firmat electrònica.

b) Compte justificatiu d'acord amb el model normalitzat, firmada per l'entitat beneficiària i avalada per l'informe d'auditoria firmat.



c) Memòria tecnicoeconòmica i resum de dades bàsiques de les actuacions, segons model normalitzat.

En cas d'haver denegat expressament l'autorització a l'òrgan convocant perquè obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, haurà d'aportar les certificacions relacionades en l'apartat dos del resolc nové d'aquesta resolució.

3. La direcció general competent en matèria d'indústria podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.



Desseté. Minoració i reintegrament de les ajudes

1. Procedirà la minoració de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció, i el seu cas, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits que les entitats beneficiàries incomplisquen les obligacions i requisits que s'estableixen en la present convocatòria i en les bases reguladores, en especial en els supòsits següents:

a) Incompliment dels fins per als quals es va concedir la subvenció.



b) Incompliment de la realització del projecte aprovat o de les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per als mateixos costos subvencionables.

e) En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

2. Quan el compliment per l'entitat beneficiària s'aproxime significativament al compliment total i s'acredite per aquesta una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o si és el cas el reintegrament es calcularà proporcionalment a la part del projecte que no complix els fins, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.

3. Als efectes del que disposen els apartats anteriors, es considerarà en tot cas que s'ha produït un incompliment total, que comporta la revocació de la subvenció i si és el cas el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els casos següents:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del projecte aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 50 % de l'import del projecte aprovat inicial, o del 90 % del projecte modificat amb l'autorització prèvia.

c) Alteració substancial dels fins per als que es va concedir la subvenció

4. Es delega en la direcció general amb competències en matèria d'indústria, la resolució per la qual s'acorde la minoració o el reintegrament de les ajudes, que haurà d'ajustar-se a les previsions contingudes en la Llei general de subvencions, el seu reglament de desplegament, i el en article 172 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Dihuité. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació. O bé, directament recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que preveu l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 26 de desembre de 2017.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.

Mapa web