Ficha docv

Ficha docv









DECRET 216/2017, de 22 de desembre, pel qual s'aproven les bases per a la concessió de subvencions directes al col·lectiu de persones amb diversitat funcional, destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut en 2018. [2017/12182]

(DOGV núm. 8201 de 29.12.2017) Ref. Base de dades 011704/2017


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Sanitat



PREÀMBUL



El Consell va realitzar en 2016, per primera vegada, l'aprovació de bases per a la concessió d'ajudes directes destinades a facilitar l'adherència als tractaments mèdics mitjançant la concessió de subvencions al col·lectiu de persones amb diversitat funcional, destinades a compensar les despeses relacionades amb la protecció de la salut.

El col·lectiu de persones amb diversitat funcional és objecte d'especial atenció per part dels poders públics, així s'estableix en l'article 49 CE i en la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat, que en el capítol II del títol II regula l'acció sanitària, la prevenció de les discapacitats, l'assistència sanitària i la rehabilitació.

Per la seua banda, i específicament, els articles 7 i 10 paràgrafs 1r i 3r del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social estableix en l'article 7.3 que «Les administracions públiques protegiran de forma especialment intensa els drets de les persones amb discapacitat en matèria d'igualtat entre dones i homes, salut, ocupació, protecció social, educació, tutela judicial efectiva, mobilitat, comunicació, informació i accés a la cultura, a l'esport, a l'oci; així com, de participació en els assumptes públics, en els termes que preveu aquest títol i la resta de normativa que s'aplique». En l'article 10.3. estableix que «Les administracions públiques desenvoluparan les actuacions necessàries per a la coordinació de l'atenció de caràcter social i de caràcter sanitari, de forma efectiva i eficient, dirigida a les persones que per problemes de salut associats a la seua discapacitat tenen necessitat simultània o successiva d'ambdós sistemes d'atenció, i promouran les mesures necessàries per a afavorir l'accés de les persones amb discapacitat als serveis i prestacions relacionades amb la seua salut en condicions d'igualtat amb la resta de ciutadans».



La situació de partida del col·lectiu de persones amb diversitat funcional és més desfavorable que la de la resta de persones per les seues circumstàncies personals, raons socials, culturals, educatives, d'ocupació i econòmiques, que obliguen l'administració, dins del seu marc competencial, a actuar sense dilació i de manera àgil i eficaç per a restablir el principi d'igualtat efectiva a través de la seua acció positiva, i a reposar a aquests col·lectius afectats de necessitat específica, en la mesura que siga possible, el seu dret a la protecció de la salut a través de la subvenció directa de la prestació farmacèutica o ortoprotètica subjecta a finançament públic per motius d'interés públic, social, econòmic o humanitari.

Per tot allò que s'ha exposat, donada la seua situació de desavantatge, les persones beneficiàries de la present ajuda es troben en una situació real de necessitat per les esmentades circumstàncies personals, raons socials i econòmiques; i per a accedir a la subvenció les persones destinatàries d'aquestes han de tindre les condicions establides en el mateix decret, en concret les mencionades en l'article 3.

Aquesta situació, emmarcada pels canvis experimentats en la normativa estatal i autonòmica, justificava l'adopció de mesures que eliminaren els obstacles en l'accés al tractament mèdic i al restabliment de la salut.

El mecanisme triat, la subvenció, tenia en compte el principal desencadenant de la situació detectada: els canvis en el sistema d'aportació de les persones usuàries i els seus beneficiaris en la prestació farmacèutica ambulatòria (Reial Decret llei 16/2012, de 20 d'abril, de mesures urgents per a garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i seguretat de les seues prestacions), arreplegat en l'article 102 de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris, amb l'agreujant a la Comunitat Valenciana per a les persones amb diversitat funcional de la supressió, amb la Llei 10/2012, de 21 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat, de l'article 16 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat. El paràgraf segon de l'article 16 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat, deia així: «La Generalitat Valenciana garantirà el finançament gratuït per als productes inclosos en la prestació farmacèutica, el catàleg ortoprotètic i ajudes tècniques als pacients menors de 18 anys amb discapacitat diagnosticada amb un grau de minusvalidesa igual o superior al 33 %, i serà extensible aquesta prestació als majors de 18 anys diagnosticats amb un grau de minusvalidesa igual o superior al 65 %».

Aquests canvis, emmarcats pel mateix text refós en un context de crisi econòmica, succeïen a diverses iniciatives de control de la despesa farmacèutica, i, en el cas de l'impacte directe en l'usuari, es relacionaven necessàriament amb un «ús més responsable de la prestació, així com un repartiment més equitatiu i sostenible de l'esforç de finançament».

Això va provocar problemes de falta d'adherència, apreciats en els informes obtinguts dels sistemes d'informació de l'Administració de la Generalitat. La resposta del Consell per a donar solució a aquesta problemàtica va ser l'aprovació de les ajudes arreplegades en el Decret 239/2015.

Aquesta mesura va tindre la seua continuïtat l'any 2017, amb l'aprovació del Decret 193/2016, de 23 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió de subvencions directes a persones amb diversitat funcional, destinades a compensar les despeses relacionades amb la protecció de la salut durant l'exercici pressupostari de 2017, que ha tingut els efectes següents, i els resultats corresponents als primers huit mesos de 2017 són:

a) En els huit primers mesos d'aplicació del mencionat decret, 105.898 persones amb diversitat funcional s'han beneficiat d'aquestes ajudes, un 54 % dones i un 46 % homes.

b) Han sigut abandonats 10.765 tractaments farmacològics menys que en el mateix període de 2015, per persones amb diversitat funcional, la qual cosa representa un 29,4 % (24,6 % menors i 29,6 % majors d'edat).

c) El nombre de tractaments no iniciats ha descendit, en els primers huit mesos de 2017, un 8,52 % respecte al mateix període de 2015, la qual cosa ha permés que hagen sigut adquirits 1.105 articles exoprotètics prescrits més.

Les ajudes, per tant, han permés garantir el tractament i restabliment de la salut a través de la prestació farmacèutica i ortoprotètica, eliminant els obstacles econòmics que el sistema d'aportació de les persones usuàries i els seus beneficiaris representa per a determinats col·lectius.



La prestació farmacèutica i ortoprotètica constitueix un element principal en l'atenció a salut.

L'Organització Mundial de la Salut (OMS) considera que l'adherència terapèutica deficient és la principal raó del benefici clínic inferior al nivell òptim. Causa complicacions mèdiques i psicosocials de la malaltia, redueix la qualitat de vida dels pacients i desperdicia els recursos d'atenció de salut. Aquestes conseqüències directes minven la capacitat dels sistemes d'assistència sanitària de tot el món per a aconseguir les metes de salut de la població.

És, per tant, un risc inassumible mantindre a col·lectius desfavorits, mereixedors d'especial empara constitucional, lluny del gaudi efectiu del dret a la prestació farmacèutica i ortoprotètica externa, ja que no hi ha possibilitat del gaudi parcial del dit dret a través de la seua mera enunciació formal. És a dir, sense accés als medicaments i als productes sanitaris de manera que els pacients els reben i els utilitzen de forma adequada a les seues necessitats clíniques i en les dosis necessàries segons els seus requeriments individuals, durant el període de temps adequat i amb la informació necessària per al seu ús correcte, no està garantit l'accés a la prestació farmacèutica i ortoprotètica i, per tant, es compromet el dret a la salut.

La protecció de la salut és un dret i així s'arreplega en l'article 43 de la Constitució Espanyola, que encomana als poders públics organitzar i tutelar la salut pública a través de mesures preventives i de les prestacions i serveis necessaris.

La Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, té com a objectiu primordial establir l'estructura i el funcionament del sistema sanitari públic en el nou model polític i territorial que deriva de la Constitució. Segons l'article 1, el seu objecte consisteix en la regulació general de totes les accions que permeten fer efectiu el dret a la protecció de la salut reconegut en l'article 43 i concordants de la Constitució.



La llei general de sanitat reconeix, en el títol preliminar, com a titulars del dret a la protecció de la salut i a l'atenció sanitària a tots els espanyols i els ciutadans estrangers que tinguen establida la seua residència al territori nacional. A aquest efecte, l'article 12 estableix que els poders públics orientaran les seues polítiques de despesa sanitària a vista de corregir desigualtats sanitàries i garantir la igualtat d'accés als serveis sanitaris públics en tot el territori espanyol, segons el que disposen els articles 9.2 i 158.1 de la Constitució.



La Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, l'objecte de la qual és establir el marc legal per a les accions de coordinació i cooperació de les administracions públiques sanitàries, en l'exercici de les seues competències respectives, de manera que es garantisca l'equitat, la qualitat i la participació social en el Sistema Nacional de Salut, així com la col·laboració activa d'aquest en la reducció de les desigualtats en salut, regula en l'article 2 els principis generals per a la seua consecució, dels quals cal ressaltar:

a) La prestació dels serveis a les persones usuàries del Sistema Nacional de Salut en condicions d'igualtat efectiva i qualitat, evitant especialment qualsevol discriminació entre dones i homes en les actuacions sanitàries.

b) L'assegurament universal i públic per part de l'Estat.

c) La coordinació i la cooperació de les administracions públiques sanitàries per a la superació de les desigualtats en salut, en els termes que estableix aquesta llei i la Llei general de salut pública.

d) La prestació d'una atenció integral a la salut, comprensiva tant de la seua promoció com de la prevenció de malalties, de l'assistència i de la rehabilitació, procurant un alt nivell de qualitat, en els termes que estableixen aquesta llei i la Llei general de salut pública.

e) L'actuació que du a terme la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha de respectar la competència exclusiva de l'Estat sobre el règim econòmic de la Seguretat Social, per la qual cosa, una vegada acreditada la situació real de necessitat en la població beneficiària, ha de delimitar-se un sistema d'ajuda que circumscriga els seus efectes a aquesta.

Respecte al mecanisme d'ajuda, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i subvencions, estableix en l'article 168.1.C) la concessió directa de «amb caràcter excepcional, d'aquelles altres subvencions en què s'acrediten raons d'interés públic, social o econòmic o humanitari, o altres degudament justificades que en dificulten la convocatòria pública».

En semblants termes es pronuncia la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, respecte de l'esmentat règim excepcional d'adjudicació directa, que no se subjecta als principis de publicitat i concurrència ni al procediment de concurrència competitiva.

En l'actualitat persisteixen les circumstàncies que van donar lloc a l'aprovació de les ajudes:

– La condició del col·lectiu de persones amb diversitat funcional com a objecte d'especial atenció per part dels poders públics (art. 49 Constitució Espanyola i 4 de Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat).

– La inclusió de persones amb diversitat funcional en el sistema d'aportació en la prestació farmacèutica ambulatòria i exoprotètica.

– Encara que han disminuït considerablement, és possible la disminució, encara major, dels tractaments no iniciats i abandonats.

És objectiu del Consell augmentar els percentatges de disminució dels tractament farmacològics i ortoprotètics no iniciats i abandonats, aconseguits amb les subvencions que, amb el mateix objecte, es van aprovar per als anys 2016 i 2017 i amb açò garantir el tractament i el restabliment de la salut a través de la prestació farmacèutica i ortoprotètica, i eliminar els obstacles econòmics que el sistema d'aportació de les persones usuàries i els seus beneficiaris representa per a determinats col·lectius.

Aquesta falta d'adherència als tractaments prescrits, i la conseqüent conveniència d'assegurar la disminució dels percentatges d'abandó o de falta d'inici dels tractaments prescrits, sense fer-ho dependre d'un lent procés de pública concurrència, que en molts casos es pot frustrar, a més, per la falta d'iniciativa dels i les pacient a sol·licitar l'ajuda, fan dificultós un procés de convocatòria pública, la qual cosa justifica, juntament amb les raons d'interés públic sanitari abans al·ludides, acudir al procediment de concessió directa mitjançant un decret, d'acord amb les previsions legals ja esmentades.

Les subvencions que es concedisquen d'acord amb les bases generals d'aquest decret no necessiten la seua notificació a la Comissió Europea, perquè no tenen tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que van dirigides a persones que no exerceixen activitat econòmica.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell de la Generalitat, de conformitat amb l'article 168.1.C) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i subvencions, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 22 de desembre de 2017,





DECRETE



Article 1. Objecte de la convocatòria, àmbit d'aplicació i règim jurídic

1. Aquest decret té com a objecte aprovar la bases reguladores i la convocatòria per a la concessió de les ajudes directes d'interés sociosanitari destinades a facilitar l'adherència als tractaments mèdics prescrits per personal del sistema sanitari, que estiguen subjectes a finançament públic, corresponents al període de l'exercici 2018.

2. Les subvencions s'aplicaran en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana a les persones titulars de la targeta sanitària, expedida per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, que tinguen la condició de persones beneficiàries, segons aquest decret.

3. D'acord amb el que preceptua l'article 168.1.C) de la Llei 1/2015, per les raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, acreditades en aquest decret, les subvencions objecte del mateix tenen caràcter excepcional, per la qual cosa es concediran de forma directa a les persones beneficiàries.

4. En tot el que no preveu aquest decret serà aplicable el que estableixen la Llei 1/2015 i en els preceptes declarats bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

Respecte al procediment administratiu, serà aplicable la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 2. Finançament

Les subvencions es concediran a càrrec dels pressupostos de la Generalitat per al 2018, secció 10, servei 02.92, programa pressupostari 412.25, capítol IV, línia pressupostària T7496000, Ajudes al col·lectiu especialment vulnerable amb discapacitat, import total màxim de 6.630.240 euros, segons el projecte de llei aprovat pel Consell i remés a les Corts per a la seua tramitació. La procedència i la quantia dels fons són propis de la Generalitat.



Article 3. Persones beneficiàries

1. Seran persones beneficiàries de les ajudes objecte de regulació d'aquest decret les persones que complisquen els requisits següents:

a) Ser menor de 18 anys, amb declaració de discapacitat reconeguda per l'organisme competent en la matèria, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, o ser major de 18 anys amb discapacitat reconeguda per l'organisme competent en la matèria, amb un grau de discapacitat igual o superior al 65 %.

b) Disposar de la targeta sanitària expedida per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública o document d'inclusió.

c) Ser resident a la Comunitat Valenciana.

2. No podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'apartat 2 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a excepció del requisit previst en la lletra e), donada la naturalesa d'aquestes ajudes.

Article 4. Despeses subvencionables

Es consideren despeses subvencionables les quantitats abonades per tractaments farmacològics i productes ortoprotètics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del sistema sanitari a les persones beneficiàries del present decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2018.



Article 5. Procediment

1. La tramitació de l'expedient es realitzarà d'ofici per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i podrà sol·licitar el seu reconeixement com a beneficiària la persona interessada per mitjà de model de sol·licitud normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, acompanyat de la documentació següent:

a) Documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics i productes ortoprotètics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del sistema sanitari a les persones beneficiàries d'aquest decret.

b) Fotocòpia confrontada del document d'identificació del pare, mare o qui exercisca la tutela, si és el cas.

c) Fotocòpia confrontada del document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de menors, el llibre de família.

d) Model de domiciliació bancària, segons model normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat.

La sol·licitud contindrà declaració responsable de la persona sol·licitant que no està inclosa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària, assenyalades en l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Les sol·licituds es presentaran en el centre de salut on estiga adscrita la persona interessada, i en el cas que no hi haja l'adscripció esmentada, es presentarà en els serveis territorials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, situats a Alacant (c/ Girona, 26, 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort dels Corders, 12, 12001) i València (Gran Via Ferran el Catòlic, 74, 46008). Sense perjudici de qualsevol altra de les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/199, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb la disposició derogatòria única 2.g de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent, haurà de fer-se d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 31 de desembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals, en desplegament del que estableix la Llei 43/2010, de 30 de desembre, del servei postal universal dels drets dels usuaris i del mercat postal, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública siga datat i segellat abans de ser certificat. En el cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



3. El termini de presentació de les sol·licituds serà des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2018.

4. No obstant això, els òrgans administratius de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, podran identificar d'ofici, en funció dels registres que estiguen en poder de l'administració, les persones beneficiàries d'aquestes ajudes i la realització de la despesa objecte de subvenció, i en aquest cas no caldrà la sol·licitud expressa per a ser reconegut com a persona beneficiària en el procediment de concessió de les ajudes.

5. Les persones beneficiàries que vulguen renunciar a l'ajuda objecte d'aquest decret hauran d'emplenar el model normalitzat de renúncia que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, i presentar l'escrit esmentat en qualsevol de les formes assenyalades en el punt 2 d'aquest article.



Article 6. Resolució i notificació del procediment

1. En el cas de sol·licitud de persona interessada per a la inclusió com a beneficiària en el procediment de concessió de les ajudes, la resolució i, si és el cas, la denegació de la condició de persona beneficiària i perceptora de l'ajuda, s'atribueix segons el que preveu l'article 168.1.C, subapartat e de la Llei 1/2015, a la persona titular de la gerència del departament de salut a què està adscrita la persona beneficiària, i en el cas dels departaments gestionats en règim de concessió administrativa a la persona titular del Comissionat, amb la proposta prèvia de l'òrgan gestor del centre de salut a què corresponga l'adscripció de la persona interessada.

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar aquests expedients serà de tres mesos, comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud.

Transcorregut el termini sense que s'haja dictat una resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, de conformitat amb el que estableix l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La concessió i, si és el cas, la denegació de la condició de persona beneficiària i perceptora de l'ajuda, en el cas d'identificació d'ofici de la persona beneficiària, s'atribueix segons el que estableix l'article 168.1.C, subapartat e de la Llei 1/2015, a la Secretària Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic.

En aquests supòsits la notificació s'efectuarà per mitjà de publicació de la resolució en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i en els distints centres de salut. Així mateix, la notificació serà posada en coneixement de la persona interessada a través del seu full de tractaments vigents.



Article 7. Recursos

1. Contra la resolució que es dicte en els casos d'identificació de la persona beneficiària a instància de part, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la Secretària Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, en la forma i terminis establida en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Contra la resolució que es dicte en els casos d'identificació d'ofici de la persona beneficiària, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se, recurs d'alçada davant de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, en la forma i terminis establida en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 8. Forma de pagament i justificació

1. S'estableixen dos procediments de pagament de les ajudes: l'abonament directe a l'entitat col·laboradora titular de l'establiment autoritzat o el reemborsament a la persona beneficiària.

2. La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública acordarà amb les entitats col·laboradores el procediment per a efectuar l'abonament directe, que s'instrumentarà a través d'un conveni de col·laboració.

3. En els procediments de reemborsament, el pagament de la subvenció a la persona beneficiària s'efectuarà per mitjà de justificació per la persona beneficiària de l'import satisfet en concepte de tractaments farmacològics i productes ortoprotètics, tot això de conformitat amb el que estableix l'article 171 de la Llei 1/2015.

4. Respecte a la justificació de la despesa, de conformitat amb el que preveu l'article 169 de la Llei 1/2015, s'efectuarà de la manera següent:

a) En el cas de reconeixement de la condició de persona beneficiària, la justificació de la despesa la realitzarà per mitjà de l'aportació dels fulls de tractament corresponents i de les factures de la despesa efectuada.

b) En el cas d'identificació de la persona beneficiària d'ofici per l'administració, la justificació de la despesa consistirà en les factures corresponents presentades pels establiments autoritzats pels tractaments dispensats amb la periodicitat que s'establisca en el conveni de col·laboració previst en l'apartat 2 d'aquest article.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Despesa

De conformitat amb el que disposa l'article 41.1 de la Llei 1/2015, la despesa que genere l'aplicació d'aquest decret queda condicionada a l'efectiva existència de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2018.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Efectes

Aquest decret es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i produirà efectes des de l'1 de gener de 2018.



Segona. Recursos

D'acord amb l'article 168.1. C) de la Llei 1/2015, aquest decret no té consideració de disposició de caràcter general.



Contra les bases regulades pel present decret, que posen fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 22 de desembre de 2017



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

CARMEN MONTÓN GIMÉNEZ

Mapa web