Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 d'abril de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen les ajudes econòmiques destinades a l'escolarització en les escoles i centres d'Educació Infantil de primer cicle de la Comunitat Valenciana per al curs escolar 2017-2018. [2017/3643]

(DOGV núm. 8031 de 03.05.2017) Ref. Base de dades 003762/2017




Per mitjà de l'Ordre 27/2016, de 14 de juny, de 2016, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'estableixen les bases reguladores de les ajudes econòmiques destinades a l'escolarització en les escoles i centres d'Educació Infantil de primer cicle de la Comunitat Valenciana (DOCV 7806, 15.06.2016).

En virtut del que exposa i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Convocar, per al curs escolar 2017-2018, les ajudes econòmiques destinades a l'escolarització en les escoles i centres d'Educació Infantil de primer cicle de la Comunitat Valenciana, regulades en l'Ordre 27/2016, de 14 de juny, de 2016, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes econòmiques destinades a l'escolarització en les escoles i centres d'Educació Infantil de primer cicle de la Comunitat Valenciana publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana núm. 7806 de 15 de juny de 2016 (d'ara en avant, orde de bases).



Segon. Beneficiaris, requisits i obligacions

1. Podrà ser beneficiari d'aquestes ajudes l'alumnat de 0 a 3 anys matriculat, per al curs escolar 2017-2018 en escoles i centres d'Educació Infantil de primer cicle autoritzats de la Comunitat Valenciana, que complisca amb el que estableixen les bases reguladores d'aquestes ajudes i en aquesta convocatòria.

2. De conformitat amb el que preveu l'article 3 de l'ordre de bases, l'alumnat haurà de complir amb els requisits i obligacions següents:



a) Haver nascut o estar previst el seu naixement amb anterioritat al 31 de desembre de 2017.

b) Estar matriculat per al curs escolar 2017-2018, a la data de finalització del termini que s'indica en l'apartat quart d'aquesta convocatòria, en el primer cicle d'Educació Infantil, en una escola municipal o centre d'Educació Infantil de la Comunitat Valenciana autoritzat, i que aquest complisca amb el que preveu l'article 5 de l'ordre de bases.



c) Haver presentat en el centre, en el termini establit per a això, la sol·licitud d'ajuda (annex I) i la documentació establida en l'article cinqué d'aquesta resolució.

d) Les famílies hauran de justificar mensualment l'ajuda, per mitjà de la presentació al centre del bo corresponent, degudament firmat.



e) No estar incurs en alguna de les circumstàncies establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes queden exonerades d'acreditar el compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que estableix la normativa vigent en matèria de subvencions a càrrec dels Pressupostos de la Generalitat.



3. Llindar de renda: no podrà ser beneficiari d'aquestes ajudes l'alumnat la renda familiar del qual supere l'import de 72.460 euros, calculada d'acord amb el que preveu l'article 8 de l'ordre de bases i l'apartat seté d'aquesta convocatòria.

4. No podrà ser beneficiari d'aquestes ajudes l'alumnat matriculat en centres d'Educació Infantil de primer cicle de titularitat de fundacions laborals constituïdes per empreses privades o de titularitat de qualsevol altra institució pública o privada, quan es dediquen a l'atenció exclusiva de fills d'empleats o ocupen per a aquest fi el 75 % de la seua capacitat.

5. Així mateix, no podran ser beneficiaris d'aquestes ajudes els fills o filles dels treballadors o treballadores del centre que reben els ensenyaments gratuïtament (becats), però sí que comptabilitzaran als efectes de la ràtio màxima autoritzada de la unitat afectada.



Tercer. Finançament

1. L'import global màxim que es podrà assignar en concepte d'aquestes ajudes per a aquesta convocatòria serà de 33.000.000 euros, distribuït en les anualitats següents:

– Exercici 2017: la part corresponent als tres primers mesos del curs escolar 2017-2018 (setembre-novembre de l'any 2017), per import global màxim de 9.900.000 euros. El pagament es realitzarà a càrrec de la línia de subvenció S5598000, capítol IV, de la secció, servei, centre gestor i programa 09.02.01.422.20, Ensenyança Primària, prevista en l'actual Llei de pressupostos de la Generalitat.

– Exercici 2018: la part corresponent als set mesos següents (desembre-juny) del curs escolar 2017-2018, per import màxim de 23.100.000 euros, que quedaran condicionats a l'existència de crèdit pressupostari suficient i adequat per a atendre-les en la corresponent Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, de conformitat el que preveu la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



2. L'esmentat import podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart del Reglament de la Llei general de subvencions.



Quart. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà del 8 al 26 de maig de 2017, ambdós inclosos.

2. La sol·licitud de subvenció es formalitzarà segons el model normalitzat que consta en l'annex I d'aquesta resolució. Aquesta sol·licitud es podrà emplenar per mitjà del formulari electrònic d'ajuda dissenyat a aquest efecte.

El model de sol·licitud estarà a disposició de les persones interessades accedint a: https..//sede.gva.es, en l'apartat «Serveis», «Procediments Administratius – Seu Electrònica» i a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

http://www.ceice.gva.es/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/educacion-infantil-primer-ciclo

Una vegada firmada la sol·licitud, es presentarà, junt amb la documentació especificada en l'article següent, en el centre on estiga matriculat/ada l'alumne/a.

No seran vàlides les sol·licituds que no siguen tramitades en la forma i el termini indicats en aquest article.

3. Excepcionalment, el termini previst en l'apartat 1 no serà aplicable en casos d'alumnat fill o filla de víctima de violència de gènere que requerisca especial protecció o de dones en risc d'exclusió social, sempre que així se sol·licite dins del període del curs escolar, amb un informe previ de la conselleria competent en la matèria i sempre que les disponibilitats pressupostàries així ho permeten.

En aquests casos, la sol·licitud s'entendrà realitzada una vegada presentat l'informe indicat, junt amb les dades de la sol·licitant, davant de l'òrgan competent per a resoldre aquestes ajudes.



Cinqué. Documents i informacions que han d'acompanyar la sol·licitud

1. La sol·licitud, d'acord amb el model que consta com a annex I, i tal com preveu l'article 10 de l'ordre de bases:

– Haurà d'estar degudament emplenada i firmada per la persona sol·licitant. En aquesta s'indicarà el nombre de membres de la unitat familiar i la seua composició. Així mateix, s'haurà de consignar, de forma clara i llegible, el nom exacte, el número de DNI/NIF/NIE o passaport (només estrangers sense NIE) i constar la firma, del pare i/o la mare o, si és el cas, nou cònjuge o persona unida per anàloga relació o pels tutors, sempre que convisquen amb l'alumne/a, als efectes de l'obtenció de les dades de renda necessaris per a valorar la sol·licitud.

– En el cas que, per un/a alumne/a, es presente sol·licitud en més d'un centre, aquesta no serà atesa en cap d'aquests fins que no siga resolta aquesta incidència.

– La sol·licitud inclou l'autorització, per part de la persona sol·licitant, que la tramitació d'aquesta es realitze a través del centre.

– La sol·licitud inclou una declaració responsable que la persona interessada no percep ingressos o subvencions d'altres entitats, que superen el cost del lloc escolar.

– La sol·licitud inclou una declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

– L'acreditació de les dades econòmiques dels membres de la unitat familiar serà demanada per la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de forma telemàtica. Per mitjà de la seua firma en la sol·licitud, les persones interessades autoritzen expressament que, per part d'aquesta administració, se sol·liciten aquestes dades.

2. Junt amb la sol·licitud, s'haurà de presentar la documentació següent:

a) Fotocòpia confrontada del DNI/NIF/NIE o passaport (només estrangers sense NIE), en vigor del pare i/o la mare o, si és el cas, nou cònjuge o persona unida per anàloga relació o els tutors legals de l'alumne/a què figuren en la sol·licitud.

b) Fotocòpia confrontada del llibre de família complet o documentació oficial acreditativa dels membres de la unitat familiar i les seues dates de naixement.

c) Fotocòpia confrontada de la targeta SIP (sistema informació poblacional) de l'alumne/a per al/la qual se sol·licita l'ajuda.

d) En el cas que existisquen germans/germanes majors de 26 anys amb discapacitat física, psíquica o sensorial igual o superior al 33 %, que convisquen en el mateix domicili haurà d'adjuntar el certificat de discapacitat corresponent.

e) Les famílies monoparentals hauran d'acreditar documentalment aquesta condició i aportaran el títol de família monoparental expedit per la conselleria competent en matèria de família, d'acord amb el que estableix el Decret 179/2013, de 22 de novembre, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de família monoparental a la Comunitat Valenciana o, si és el cas, qualsevol document que acredite legalment aquesta condició.

f) En el cas que se sol·licite l'ajuda per a un alumne nasciturus s'haurà d'aportar certificació mèdica oficial que acredite l'embaràs en el moment de la presentació de la sol·licitud en què faça constar l'estat i la setmana de gestació. Aquest certificat l'emetrà el/la metge/essa col·legiat del centre públic de salut a què corresponga la dona gestant i, en el si no és legalment possible esta opció, s'aportarà certificat emés pel metge col·legiat de la mutualitat professional corresponent. En aquest últim cas, s'acompanyarà una declaració responsable de la interessada indicant la impossibilitat legal d'obtindre el certificat del/de la metge/essa del centre públic de salut i el motiu d'aquesta.



g) Certificat d'empadronament col·lectiu actualitzat en data de presentació de sol·licituds, en el qual figuren tots els membres de la unitat familiar que conviuen amb l'alumne/a. Aquest document s'haurà d'aportar únicament en el cas de família monoparental que no dispose del títol corresponent i per als casos de custòdia compartida.



h) El certificat d'empadronament, previst en l'apartat anterior, es podrà substituir per un informe de l'ajuntament corresponent que, de manera anàloga, acredite els membres de la unitat familiar que conviuen amb l'alumne/a.

Els documents previstos en aquest punt 2, a excepció dels establits en els apartats f), g) i h), no caldrà presentar-los si l'alumne/a per al/a la qual se sol·licita l'ajuda ha sigut participant de convocatòria del curs anterior (atés que aquests documents ja han sigut presentats i validats), sempre que les circumstàncies no hagen variat respecte de les acreditades en la sol·licitud d'aquesta convocatòria. En aquest cas, només s'ha de marcar, en cada un dels apartats de la sol·licitud previstos per a això, que ja es va entregar i no hi ha hagut canvi respecte a l'any anterior.





Sisé. Tramitació de sol·licituds i documentació a remetre pels centres



1. La tramitació de sol·licituds i la documentació a remetre pels centres es realitzarà d'acord amb el que estableix l'article 11 de l'ordre de bases.

Els centres recepcionaran les sol·licituds d'ajuda de l'alumnat i comprovaran que la sol·licitud estiga correctament emplenada i que s'aporta tota la documentació exigida en l'article cinqué d'aquesta convocatòria.

2. Els centres, a través de l'aplicació informàtica que la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport determine, validaran les sol·licituds del seu alumnat omplides electrònicament o introduiran les dades d'aquestes en cas de ser omplides manualment. Per a això hauran de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat.

La introducció i/o comprovació de dades en l'aplicació s'haurà de realitzar d'acord amb el que es dispose en el manual d'ajuda que estarà disponible en la pròpia aplicació i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

http://www.ceice.gva.es/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/educacion-infantil-primer-ciclo

El termini per a realitzar aquesta tramitació per part dels centres s'iniciarà el dia que comença el termini de sol·licitud i finalitzarà el 31 de maig de 2017.

A més, en aquest termini, hauran de remetre a l'entitat col·laboradora les sol·licituds d'ajuda de l'alumnat (originals), junt amb la documentació que acompanya a la sol·licitud.

El mode d'enviament s'haurà de realitzar d'acord amb el manual/instruccions que estaran disponibles en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

http://www.ceice.gva.es/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/educacion-infantil-primer-ciclo

3. En el cas que un/a alumne/a estiga inscrit en més d'un centre, la seua sol·licitud no serà validada en cap d'aquestes finalitats que no siga resolta aquesta incidència.

4. Així mateix, els centres hauran d'annexar la documentació següent:

a) Model de domiciliació bancària, d'acord amb el model que està disponible en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones) o en l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'Administració de la Generalitat.

Documentació que han de presentar només les corporacions locals:

b) Certificat en què conste la partida pressupostària per al manteniment del centre que figure en els pressupostos de l'entitat local per a l'exercici corresponent.

c) En el cas que la gestió del centre es realitze a través d'organismes autònoms, empreses públiques o altres ens de dret públic de titularitat de l'entitat local, caldrà aportar un certificat de la secretaria de la corporació local on s'acredite aquesta titularitat.

Les institucions de titularitat privada, així com els concessionaris que gestionen una escola infantil municipal, a l'objecte de procedir a l'abonament de la subvenció, hauran d'acreditar que es troben al corrent de les seues obligacions tributàries i front a la Seguretat Social. En aquest sentit, si no s'autoritzara a l'administració a obtindre les dades esmentades per via telemàtica, ho faran expressament en la seua sol·licitud de participació i hauran d'aportar la següent documentació:

d) Certificat actualitzat de l'administració de la Seguretat Social corresponent, acreditatiu del fet que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

e) Certificat actualitzat de la delegació corresponent de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, acreditativa del fet que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la hisenda estatal.

f) Certificat actualitzat de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat, acreditatiu del fet que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica valenciana.

Aquestes certificacions hauran d'aportar-se de nou una vegada transcorreguts els sis mesos de la seua validesa.

5. S'haurà d'aportar a través de l'aplicació o, si és el cas, en paper en el registre d'entrada de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport o a través de qualsevol dels mitjans establits en la legislació bàsica en matèria de procediment administratiu comú, en el cas que el centre siga gestionat per un concessionari, la documentació actualitzada que acredite la relació jurídica de la corporació local amb l'entitat que explota el centre (contractes i plecs preparatoris d'esta).



Els documents hauran de ser originals o estar degudament compulsats.

La documentació a què es refereixen els apartats a) i c), del punt 4, i el punt 5 no caldrà presentar-la si les circumstàncies no han variat respecte a l'any anterior. En aquest cas, només s'ha de marcar, en cada un dels apartats previstos per a això, que ja es va entregar i no hi ha hagut canvi respecte a l'any anterior.

6. Els centres hauran d'indicar en l'aplicació, el cost en concepte d'ensenyament, que no podrà superar els imports màxims següents en funció de l'edat de l'alumnat:

Alumnat fins a 1 any: 460 euros per alumne/a i mes (naixement 2017)

Alumnat d'1 a 2 anys: 350 euros per alumne/a i mes (naixement 2016)

Alumnat de 2 a 3 anys: 280 euros per alumne/a i mes (naixement 2015)

7. En compliment de l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si després de la recepció de la instància i la documentació adjunta s'observara que falten documents o dades essencials per a la resolució de l'expedient, la Direcció General de Centres i Personal Docent, els reclamarà al centre i li concedirà un termini de 10 dies perquè puga esmenar la falta o aportar els documents preceptius.



Seté. Determinació de la renda familiar

Als efectes de les ajudes regulades en aquesta convocatòria per al curs 2017-2018, s'entendrà per renda familiar anual, la suma de les rendes de l'exercici 2015, dels membres que integren la unitat familiar segons el que disposa l'article 7 de l'ordre de bases.

Es demanaran les dades econòmiques corresponent a l'exercici 2015, i es computaran per a la determinació de la renda familiar els imports continguts en les caselles 380 i 395 (base imposable general més base imposable de l'estalvi) de cada declaració.

Quan l'import que aparega en les caselles 380 i 395 siga negatiu o «0 €» serà «0 €» l'import que es consigne als efectes del càlcul.

Quan algun o alguns dels membres de la unitat familiar la renda del qual és computable, perceba ingressos subjectes a IRPF però no tinga obligació de presentar declaració, serà la informació facilitada per l'AEAT sobre aquests ingressos o imputacions íntegres la que constituirà la renda d'aquests membres. Sobre aquests ingressos o imputacions íntegres s'aplicarà una minoració de 5.700 euros a fi de no provocar situacions de greuge comparatiu amb els declarants d'IRPF.

Així mateix, computaran als efectes de renda els ingressos no subjectes a IRPF.

En el cas que l'AEAT no haja identificat algun membre de la unitat familiar computable als efectes de renda, la sol·licitud apareixerà exclosa en les llistes provisionals per aquest motiu. En aquest cas, en el termini de l'esmena de la sol·licitud i aportació de la documentació, la persona interessada podrà presentar certificat d'ingressos anuals de l'exercici 2015 o informe de serveis socials en què es faça constar la situació econòmica desfavorable de la família.

En cas d'haver presentat una declaració de la renda complementària, podrà aparéixer exclosa en les llistes provisionals per aquest motiu. Caldrà que la persona interessada sol·licite a l'AEAT un certificat resum d'ingressos anuals de 2015, on conste la suma de les quanties declarades, i que ho presente en el termini de l'esmena de la sol·licitud i aportació de la documentació.



Huité. Criteris de valoració de sol·licituds i imports

1. La valoració dels expedients presentats es realitzarà d'acord amb les bases reguladores d'aquestes ajudes i l'articulat d'aquesta convocatòria, i s'utilitzarà com a criteri per a la concessió de les subvencions que tant els centres com l'alumnat beneficiari de l'ajuda compleixen amb els requisits establits en aquestes.

2. L'import de l'ajuda es determinarà en funció de la renda per capita familiar, determinada de conformitat amb el que preveu l'article 9 l'ordre de bases.

3. Seran excloses d'aquesta convocatòria les sol·licituds de l'alumnat la renda familiar de les quals supere el llindar previst en l'article segon, punt 9 d'aquesta convocatòria, fixat en 72.460 €.

4. La resta de sol·licituds es classificaran en funció del tram d'edat de l'alumnat i de la seua renda per capita familiar.

5. L'import previst en aquesta convocatòria es distribuirà proporcionalment al nombre d'alumnes que complisquen els requisits en cada interval d'edat.

6. La Direcció General de Centres i Personal Docent determinarà, en funció de les disponibilitats pressupostàries per al curs escolar 2017-2018, els trams de renda per a cada interval d'edat i l'import de l'ajuda assignat a cada tram.

7. Els imports màxims i mínims de l'ajuda mensual per tram d'edat per al curs escolar 2017-2018, corresponent als mesos de setembre a juny (10 mensualitats), seran els següents:



Import total Import total

Tram edat màxim mensual € mínim mensual €

0 a 1 anys 200 70

1 a 2 anys 120 70

2 a 3 anys 140 80



8. Quan una escola infantil municipal tinga matriculats/ades menys de 14 alumnes, a aquests alumnes se'ls incrementarà el doble de l'import del bo d'escolarització d'Educació Infantil de primer cicle, sempre que en la localitat no existisca un altre centre autoritzat per a impartir aquest nivell.

9. Efectuada la baremació de les sol·licituds es comunicarà als interessats, a través dels centres, els llistats provisionals d'admesos i exclosos, amb indicació dels motius d'exclusió, i l'import provisional de l'ajuda concedida.

Cada centre disposarà, a través de l'aplicació informàtica, d'un llistat detallat, custodiat per la direcció del centre, en aquest constaran les dades relatives al seu alumnat. El centre comunicarà a les famílies que està disponible aquest llistat, així com el termini establit per l'administració per a la presentació d'esmenes en el centre on l'alumnat estiga matriculat. Aquest llistat podrà ser consultat, de forma individual, pels sol·licitants als efectes de comprovar les dades que els afecten.



10. Figurar en aquest llistat no suposarà adquirir la condició de beneficiari de la convocatòria, i les quantitats assignades seran provisionals. La quantia de l'ajuda atorgada i la condició de beneficiari/ària, s'obtindrà únicament en la resolució definitiva d'aquesta.

11. La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, podrà establir mitjans addicionals per a informar les famílies, de forma individual, de les dades que els afecten.



Nové. Resolució del procediment

1. La resolució serà dictada i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el termini màxim de sis mesos des que finalitze el termini de presentació de sol·licituds. En el cas que transcorregut aquest termini no s'haja dictat cap resolució, les sol·licituds presentades es consideraran desestimades per silenci administratiu, sense perjudici de l'obligació de l'Administració de resoldre, de conformitat amb el que disposa la legislació sobre procediment administratiu comú.



2. Els centres disposaran, a través de l'aplicació informàtica, de la relació de l'alumnat que participa en la convocatòria 2017-2018, matriculat en el seu centre, i els beneficiaris detallaran les quantitats de les ajudes mensuals concedides, així com les sol·licituds denegades amb el motiu de la denegació.

3. Els centres comunicaran a les famílies que s'ha publicat la resolució i que està disponible el llistat de l'alumnat del centre. Aquest llistat podrà ser consultat pels sol·licitants als efectes de comprovar, de forma individual, les seues dades, així com els imports concedits.



4. La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, podrà establir mitjans addicionals per a informar les famílies, de forma individual, de les dades que els afecten.



Desé. Canvi de centre

1. Per a realitzar el canvi de centre autoritzat de l'alumnat, la persona sol·licitant omplirà el model normalitzat de canvi de centre (previst en l'annex II d'aquesta convocatòria), en el qual s'especificarà la data de la baixa en el centre d'origen i d'alta en el nou centre. Aquest document haurà d'estar firmat per la persona sol·licitant i el centre receptor.



El centre receptor tramitarà, a través de l'aplicació informàtica, la sol·licitud de canvi de centre i remetrà l'esmentat annex II (original) a l'entitat col·laboradora, tot això d'acord amb el que es dispose en el manual d'ajuda que estarà disponible en la pròpia aplicació.

El model de canvi de centre (annex II) estarà a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

http://www.ceice.gva.es/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/educacion-infantil-primer-ciclo

2. En el cas que l'alumne/a per al/a la qual se sol·licita l'ajuda siga matriculat/ada en un altre centre autoritzat, després de la presentació de la sol·licitud i abans de la finalització del termini d'esmena del llistat provisional, previst en l'article 14 de l'ordre de bases, el canvi tindrà efectes des de l'inici del curs escolar 2017-2018.



3. En el cas que l'alumnat beneficiari d'ajuda siga matriculat en un altre centre autoritzat després de la resolució definitiva de la convocatòria, el sol·licitant haurà d'informar el centre de la baixa abans de finalitzar el mes en curs i haurà així mateix acreditar aquest canvi, per mitjà de la presentació de l'annex II en el centre corresponent. Als efectes del pagament al centre escolar, els canvis de matrícula es consideraran efectuats a partir del mes següent en què es produïsquen.





Onze. Tramitació baixa d'alumnat

La tramitació de la baixa d'un/a alumne/a sol·licitant d'ajuda, ja siga per canvi de centre, com per baixa definitiva als efectes d'aquesta convocatòria, es realitzarà pel centre a través de l'aplicació informàtica, abans de la finalització del mes en què aquesta es produïsca.



Dotze. Emissió dels bons d'escolarització d'Educació Infantil de primer cicle

Una vegada resolta la convocatòria, la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, emetrà un talonari amb 10 bons d'escolarització d'Educació Infantil de primer cicle personalitzats per a l'alumnat beneficiari d'ajuda.



Tretze. Certificat d'assistència d'alumnat beneficiari

De conformitat amb el que preveu l'article 20 de l'ordre de bases els centres hauran de certificar, mensualment, l'assistència de l'alumnat beneficiari. Aquest certificat es realitzarà a través de l'aplicació informàtica, en els cinc primers dies naturals del mes següent, i inclourà una declaració responsable que el centre disposa dels bons corresponents al mes l'assistència del qual se certifica, degudament firmats pels pares. Si no se certifica l'assistència, no es podrà realitzar la proposta de pagament corresponent.



Catorze. Justificació

En els terminis previstos en l'article 21 de l'ordre de bases, els centres hauran d'enviar la justificació de les ajudes per mitjà de la remissió dels bons d'escolarització, firmats mensualment pels pares, a l'entitat col·laboradora.

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda pels interessats, potestativament en reposició, o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de ser publicada o a partir de l'endemà a aquell en què es notifique la resolució expressa del recurs de reposició o en què aquest s'haja de considerar presumptament desestimat.



València, 28 d'abril de 2017. El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web