Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 18 d'abril de 2017, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes als plans d'internacionalització de les pimes de la Comunitat Valenciana a càrrec del pressupost de l'exercici 2017. [2017/3702]

(DOGV núm. 8032 de 04.05.2017) Ref. Base de dades 003816/2017




Un dels objectius prioritaris de la Generalitat és fomentar l'increment de les exportacions i millorar el grau d'internacionalització de les empreses, tenint en compte l'impacte que comporta per al creixement de la seua economia. La millora del posicionament dels productes i serveis de les empreses de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors constitueix un factor imprescindible per a generar riquesa i benestar.



En aquest sentit, en coherència amb l'objectiu estratègic de fomentar les exportacions dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana, l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, preveu la concessió d'incentius amb el dit fi a través de l'aprovació de convocatòries d'ajudes públiques aprovades per l'IVACE.

Aquestes ajudes s'emmarquen dins de l'estratègia de la Comunitat Valenciana en matèria de suport a les empreses, i s'inclouen dins de l'Eix Prioritari 3.4.1.3, Promoure el creixement i la consolidació de les empreses millorant el finançament, la tecnologia i accedint a serveis de suport avançats que en permeten el creixement i aconseguisquen millorar la consolidació en els mercats, del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Per això i en virtut del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'IVACE per a impulsar la internacionalització empresarial, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar, a càrrec del pressupost de l'IVACE de l'exercici 2017, la concessió per l'IVACE d'ajudes sota la modalitat de subvenció a favor de les pimes de la Comunitat Valenciana que disposen d'un pla d'internacionalització en els mercats exteriors.

2. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 7903, de 25 d'octubre de 2016; en les dites bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Beneficiaris

1. Podran sol·licitar aquestes ajudes les pimes amb seu social a la Comunitat Valenciana que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i que complisquen la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. Als efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que disposa l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).

3. Queden excloses de la present convocatòria les pimes que exercisquen activitats enquadrades en les seccions K i L de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007).



Article 3. Actuacions objecte de suport. Requisits generals dels projectes

1. L'IVACE subvencionarà els projectes d'internacionalització arreplegats en la memòria presentada per les pimes sol·licitants.

2. Seran objecte de suport únicament aquells projectes el cost subvencionable dels quals degudament justificat siga superior a 5.000 euros, i el límit màxim és de 100.000 euros. Les actuacions objecte de suport seran totes aquelles en què incórreguen les empreses beneficiàries per a la contractació de serveis avançats necessaris per a l'execució, dels seus plans d'internacionalització, excloent-ne les actuacions previstes en la resolució de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es convoquen les ajudes de suport a la promoció exterior de la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2017 si l'objecte per al qual es concedeixen aquelles és idèntic al de les previstes en aquesta convocatòria, així com de les derivades de la participació en els pavellons oficials organitzats per l'Institut de Comerç Exterior (ICEX), o les participacions agrupades que disposen d'algun tipus de suport de l'ICEX durant l'exercici 2017.

3. L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual, i facilitar, o almenys no impedir, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional. Així mateix haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i tindre un certificat que declare la no afectació del projecte a la denominada Xarxa Natura, espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea.





Article 4. Costos subvencionables

Sense perjuí de les exclusions previstes en l'article 5.2 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, es consideren costos subvencionables:

1. Serveis de lloguer d'espai de les fires internacionals que se celebren fora de l'Estat espanyol, excloses les previstes en la resolució de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de convocatòria d'ajudes de suport a la promoció exterior de la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2017, així com la participació en els pavellons oficials organitzats per l'Institut de Comerç Exterior (ICEX), o les participacions agrupades que disposen d'algun tipus de suport de l'ICEX durant l'exercici 2017.

2. Serveis relacionats directament amb l'execució del pla de màrqueting internacional, en concret:

a) Publicitat en mitjans estrangers.

b) Publicitat o inscripció en portals o directoris en línia i mercats electrònics internacionals, sempre que estiga vinculada amb els mercats exteriors objectiu del pla d'internacionalització. Es consideraran despeses elegibles: cost CPC (cost per clic) de la publicitat SEM internacional (Google AdWords, Yandex Direct, Baidu, etc.), cost CPC (cost per clic) de la publicitat en xarxes socials: Facebook ADS, Linkedin ADS, Twitter ADS, Pinterest ADS, cost CPC o CPM de rich mitja (bàners, etc.) en portals internacionals, cost subscripcions a directoris internacionals.



c) Comunicació en línia i fora de línia relacionada amb el desenvolupament de campanyes de comunicació internacionals, fins a un import màxim de 6.000 euros. Es consideraran despeses elegibles d'agències de comunicació relacionades amb campanyes desenvolupades en destinació o campanyes web relacionades amb la gestió de continguts en diferents idiomes per a aqueixos mercats destinats a xarxes socials o mitjans de comunicació en línia, campanyes d'adreça electrònica màrqueting, optimització SEO per a altres països, i creació i gestió de perfils socials per a altres mercats.

3. Serveis relacionats amb el procés de nous registres de marca en països fora de la Unió Europea. No es consideren elegibles les taxes, així com les renovacions o serveis de vigilància.

4. Serveis relacionats amb el procés de certificació i registre de productes necessaris per a la comercialització dels productes en els països fora de la Unió Europea. No es consideren elegibles les taxes.

5. Serveis relacionats amb la creació de la pàgina web així com l'adaptació corresponent als mercats internacionals, i serveis relacionats amb l'elaboració de material promocional, catàlegs, fullets i cartelleria diversa. Queden exclosos els serveis realitzats per personal propi de l'empresa per a aquests conceptes així com les mostres. L'import màxim d'aquests serveis (pàgina web i material promocional) serà de 10.000 euros.

6. Despeses de personal: salari net del personal tècnic en comerç exterior contractat l'any 2017 per a executar el pla de promoció internacional de l'empresa, sempre que el salari net anual siga d'un mínim de 18.000 euros i la duració mínima del contracte de 12 mesos. S'acceptarà un màxim de despesa per aquest concepte de dos contractes per empresa beneficiària. Per a les empreses d'indústries creatives i culturals s'admetran també les despeses d'un professional o empresa externa contractada a l'efecte. Únicament seran subvencionables les despeses indicades en aquest apartat si l'empresa realitza accions de promoció en mercats exteriors que puga justificar. El personal haurà d'estar empleat en la seu de la Comunitat Valenciana de l'empresa beneficiària.



7. Serveis relacionats amb compra de plecs de licitacions en mercats exteriors que corresponguen a l'exercici 2017 així com la seua traducció si així fóra necessària.

8. Despeses d'allotjament i desplaçament als mercats internacionals inclosos en el pla de promoció internacional detallat en la memòria, i l'import màxim subvencionable és de 10.000 euros.

9. Altres serveis directament relacionats amb la realització o participació en accions de promoció en l'exterior.

10. No es consideraran subvencionables:

– Els serveis per a l'establiment i explotació de xarxes de distribució en l'estranger

– Les despeses corrents vinculats a l'activitat exportadora de l'empresa

– Les despeses de transport

– Les despeses de consultoria relacionats amb la comercialització, contractes d'agent o actuacions semblants

– En general, totes aquelles despeses que no estiguen clarament definits o que no tinguen com a finalitat directa la consecució dels objectius del programa, sent en tot cas el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia.

11. Els costos associats als projectes subvencionats per la present convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes d'altres convocatòries procedents d'esta o una altra Administració.



Article 5. Característiques i quantia de l'ajuda

1. Les ajudes que s'estableixen en aquesta resolució es concediran sota la forma de subvenció.

2. L'ajuda podrà arribar fins al 60 % dels costos subvencionables, si bé el percentatge concret dependrà del nombre de sol·licituds presentades, i això sense perjuí que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no podrà ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les Ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i a les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 de la dita disposició.



Article 6. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i finalitzarà el 16 de juny de 2017.

2. La tramitació del procediment serà telemàtica. La sol·licitud es presentarà en el registre telemàtic d'IVACE, i requerirà que el sol·licitant dispose de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre, així com els certificats reconeguts en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

3. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa la convocatòria respectiva.

4. El nombre de projectes que puga presentar-se per sol·licitant serà un únic projecte per empresa sol·licitant.

5. En tot cas serà obligatòria la presentació de la documentació que a continuació s'indica:

a) Imprés de sol·licitud: el model d'imprés normalitzat i la resta de documentació estaran disponibles en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es. Les sol·licituds s'adequaran als models normalitzats i s'ompliran utilitzant els mitjans electrònics o telemàtics proporcionats per l'IVACE a través de l'adreça d'internet indicada anteriorment.



L'imprés de sol·licitud contindrà la possibilitat d'autoritzar l'IVACE per a consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la situació quant al compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, sense perjuí que l'IVACE puga sol·licitar el seu aclariment o esmena en el cas que la informació obtinguda presentara alguna incidència. Així mateix l'imprés de sol·licitud contindrà les declaracions responsables que acrediten que el beneficiari compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores.

b) Memòria del projecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es, o bé incorporat a la pròpia sol·licitud d'ajuda. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, per això un ompliment defectuós o deficient, o de difícil comprensió, generarà una minusvaloració del projecte o, fins i tot, una denegació de la sol·licitud.

c) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social en el cas que no haguera autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans electrònics.

d) Si es tracta d'una persona jurídica inscrita en un registre públic, l'IVACE obtindrà directament la informació relativa a la identitat de l'entitat sol·licitant, si bé podrà requerir directament a aquesta la presentació d'algun document concret.

e) L'empresa sol·licitant haurà de presentar en tot cas declaració responsable referent a totes les altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o una altra administració (independentment dels costos subvencionables) durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis.

f) Declaració responsable de no haver rebut altres ajudes per a les mateixes despeses subvencionables.

g) Documentació acreditativa de l'instrument de control ambiental al qual estan sotmeses les activitats exercides en les instal·lacions del sol·licitant de la subvenció, d'acord amb les instruccions previstes en el portal de l'IVACE/zona descàrregues/ carpeta instruments mediambientals.

h) En el cas de sol·licitar suport per a la contractació de personal s'aportarà còpia del contracte i còpia d'una mensualitat de la nòmina.

6. Quan la sol·licitud no tinga els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà el sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertència que si així no ho fera es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.



7. Es delega en la persona que ostente la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.



Article 7. Criteris d'avaluació

Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 60 punts.

Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts.



1. Característiques del projecte. Màxim 70 punts.

a) Qualitat del projecte. Puntuació màxima grup 55 punts.

– Qualitat del pla d'internacionalització presentat. Màxim 25 punts.



– Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i les accions a realitzar. Màxim 20 punts.

– Incorporació d'actuacions en països fora de la Unió Europea. Màxim 10 punts.

b) Viabilitat del projecte. Puntuació màxima grup 15 punts.

– Viabilitat econòmica del projecte. S'avaluarà el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim 10 punts.

– Adequació de la grandària i recursos econòmics de l'empresa al pla previst per l'empresa. Màxim 5 punts.

2. Característiques del sol·licitant. Màxim 20 punts.

a) Recursos humans de l'empresa. Puntuació màxima grup 15 punts.



– Ràtio entre volum de facturació i nombre d'empleats fixos en l'empresa. Es considerarà de forma positiva les empreses que tinguen un nombre més gran d'empleats. Màxim 10 punts.

– Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim 5 punts.

b) Grau d'internacionalització de l'empresa. Puntuació màxima 5 punts.

Es considerarà de forma positiva aquelles empreses que s'inicien en la internacionalització.

3. Així mateix, com a mesures d'actuació per a afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens i d'integració social i laboral de les persones amb diversitat funcional, s'estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts:

– Que l'empresa sol·licitant compte amb un Pla d'Igualtat d'Oportunitats encara que no li siga exigible per la normativa vigent.

– El percentatge de dones en plantilla, així com el percentatge d'hores de dedicació al projecte per part de dones.

– La millora de la bretxa salarial de l'empresa sol·licitant respecte a la mitjana nacional.

– El percentatge de persones amb diversitat funcional contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible.

– Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d'exclusió social, centres especials d'ocupació o empreses d'inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries.

– Les quantitats aportades per l'empresa sol·licitant a ONG i entitats de caràcter benèfic.



Article 8. Instrucció de les ajudes i Comissió d'Avaluació

L'òrgan instructor i la Comissió d'Avaluació de les ajudes estan definides en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.



Article 9. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptadors des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, els sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjuí de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà als interessats via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS) en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.



Article 10. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les obligacions dels beneficiaris estan especificades en l'article 12 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, sense perjuí de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. En tot cas els projectes objecte de subvenció hauran d'executar-se entre l'1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2017, i el termini de presentació de la documentació justificativa serà el 31 de gener de 2018 o una altra data posterior que s'acorde en la resolució de concessió.

3. La justificació de l'ajuda es realitzarà per mitjà de compte justificatiu amb l'aportació de justificants de despesa i pagament i en la forma exigida en el Manual d'instruccions de justificació de l'ajuda aprovat per resolució de la Direcció General de l'IVACE. En tot cas comprendrà la documentació següent:

a) Memòria que arreplegue de forma detallada les activitats realitzades.

b) Relació de despeses de l'activitat obtinguda a través de l'aplicació informàtica justificación.exe, descarregables des de http://www.ivace.es.

c) Justificants de despesa i pagament.

d) Quan corresponga, còpia del contracte del personal tècnic en comerç exterior, còpia de les nòmines així com els seus justificants de pagament i declaració del personal contractat, en què es detallen les activitats realitzades en l'àmbit internacional durant l'exercici. Per a les empreses d'indústries creatives i culturals -i quan corresponga– declaració del professional o empresa externa contractats i detallar les activitats realitzades en l'àmbit internacional durant l'exercici per a l'empresa o companyia sol·licitant.

e) Documentació que acredite l'obligatorietat del certificat i registre de productes en el mercat exterior que corresponga.

f) Documentació que justifique que la filial que es constituïsca en aquest exercici té com a mínim un 49 % del capital social de l'empresa en destinació.

g) Les empreses d'indústries creatives i culturals hauran de presentar documentació acreditativa de la vinculació contractual de la persona que haja realitzat el viatge amb l'empresa beneficiària.

IVACE podrà sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguen prou acreditades en la memòria.



Article 11. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. El beneficiari haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, i respectar els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en aquesta s'especifiquen. En cap cas es podran admetre modificacions que estiguen en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.

2. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part del beneficiari, podrà donar lloc a la minoració de les ajudes concedides o al desistiment sense efectes, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta.

3. Es delega en la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en especial les referides a renúncies, canvi de beneficiari, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte, així com possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció Adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).





Article 12. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte a què estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles al beneficiari.



Article 13. Dotació pressupostària

1. Les ajudes que es regulen en aquesta resolució es finançaran a càrrec dels Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017, dins de la línia pressupostària S8072000, i la quantitat global màxima destinada a aquesta convocatòria és de 4.879.800 euros.

2. Les ajudes previstes tindran finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), en un percentatge del 50 %, a través del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, a través de l'Eix Prioritari 3.4.1 Promoure el creixement i la consolidació de les empreses millorant el finançament, la tecnologia i accedint a serveis de suport avançats».



Article 14. Marc normatiu comunitari

Seran aplicables a les ajudes concedides en el marc d'aquesta convocatòria les disposicions comunitàries següents:

– Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga al Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

– Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014, de la Comissió de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



– Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352, 24.12.2013).

– Qualsevol altra normativa que per la matèria li fóra d'aplicació.



Article 15. Publicitat comunitària. Obligacions

1. La condició de persona o entitat beneficiària de l'ajuda implica per un costat assumir la responsabilitat d'informar les parts intervinents en el projecte i la ciutadania del cofinançament d'aquest pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i la seua acreditació davant de l'IVACE, i d'un altre, la seua inclusió en la llista d'operacions cofinançades pel Programa Operatiu FEDER 2014-2020, informació que podrà ser consultada en el lloc o portal d'internet que s'habilite a l'efecte per l'Administració.

2. Per a complir les obligacions relatives a la publicitat comunitària, la persona o l'entitat beneficiària haurà:

a) D'incloure en tots els documents i les accions d'informació i comunicació relacionats amb el projecte subvencionat (per exemple; informes, escrits, presentacions, esdeveniments, documentació de reunions, etc.):

– L'emblema de la Unió Europea, segons les característiques tècniques establides en el capítol II i annex II del Reglament d'execució UE núm. 821/2014.

– La referència al Fons Europeu de Desenvolupament Regional.

b) Durant l'execució del projecte haurà:

– D'incorporar en la pàgina web (en el cas que en tinga) una breu descripció del projecte subvencionat amb els objectius i resultats i destacar el suport financer de la Unió Europea per haver sigut seleccionat el seu projecte en el Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

– De col·locar un cartell informatiu sobre el projecte d'una grandària mínima A3 en el qual mencionarà el suport financer la Unió Europea en un lloc visible al públic.

c) Conservar constància gràfica, documental o digital de les obligacions arreplegades en aquest article per a la seua acreditació en el moment de la justificació del projecte i la posada a disposició de l'IVACE o qualsevol òrgan de control que la requerisca.

3. En la secció Publicitat comunitària del portal de l'IVACE està disponible més informació sobre les obligacions anteriorment descrites.





Article 16. Entitats col·laboradores i assistència tècnica

L'IVACE podrà disposar d'entitats col·laboradores perquè actuant en nom seu i pel seu compte l'assistisquen en determinades funcions auxiliars la gestió dels expedients; igualment podrà subscriure convenis amb altres entitats per a la concessió dels avals vinculats al projecte.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament i execució

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució d'aquesta convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





València, 18 d'abril de 2017.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web