Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 10/2017, de 8 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el Programa d'iniciativa social, en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana. [2017/3956]

(DOGV núm. 8036 de 10.05.2017) Ref. Base de dades 003995/2017








PREÀMBUL



En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'11 de juliol de 2016, es va publicar l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el Programa d'iniciativa social, en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana.

Les distintes convocatòries efectuades, durant l'exercici 2016, de l'esmentada Ordre 8/2016, de 7 de juliol, han evidenciat alguns efectes indesitjats que resulta aconsellable evitar en el futur.

El sistema de distribució de la dotació establit en l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, introduïa un criteri de solidaritat entre els municipis d'una mateixa província, pel fet de garantir una assignació a tots els que presentaren sol·licitud amb independència del nombre de persones desempleades del corresponent àmbit territorial.

Respecte d'això, s'ha observat que aquest sistema de repartiment provincial pot donar lloc de vegades a l'existència de desequilibris excessivament acusats entre els imports assignats a municipis de diferents províncies que, no obstant això, compten amb un nombre semblant de persones desempleades.

En consideració d'aquesta circumstància, resulta oportú suprimir la distribució provincial de la dotació, que s'amplia a l'àmbit autonòmic i estén a l'àmbit esmentat el criteri de solidaritat adés esmentat (sense perjuí de la possibilitat d'efectuar convocatòries específiques destinades a àmbits geogràfics més restringits). Resulta oportú recordar que, per mitjà de la correcció d'un repartiment estrictament proporcional, es pretén afavorir els municipis amb menor població, que es localitzen majoritàriament en l'interior de la Comunitat Valenciana. A més d'evitar la discriminació de les persones desempleades per raó del lloc de residència, es possibilita d'aquesta manera el manteniment dels serveis públics essencials en aquells municipis que compten amb menys recursos.



Aprofitant la tramitació d'aquesta modificació, alhora es considera oportú introduir distintes millores en la redacció de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, que, sense afectar el seu contingut substancial, persegueixen incrementar la seguretat jurídica de les entitats beneficiàries i els drets de les persones treballadores destinatàries, així com donar resposta a situacions no previstes inicialment, o introduir criteris de flexibilitat per a facilitar la gestió de futures convocatòries.

Aquesta ordre se sotmet als principis de bona regulació en l'exercici de la potestat reglamentària establits en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en la mesura que redunda en la consecució de l'objectiu de millora de l'ocupabilitat de les persones en situació de desocupació, establit en l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol (principis de necessitat i eficàcia); per instrumentar una mesura de foment, no introdueix cap restricció de drets (principi de proporcionalitat); resulta plenament coherent amb la normativa nacional i autonòmica (principi de seguretat jurídica); en la seua elaboració han participat els agents socials més representatius i altres actors clau (principi de transparència); introdueix modificacions que pretenen facilitar la gestió i garantir els drets de les persones destinatàries (principi d'eficiència).



Pel fet que la modificació operada per aquesta ordre no afecta el contingut substantiu de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, cal entendre que les subvencions mantenen la seua compatibilitat amb el mercat comú, i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea, pel fet de no resultar aplicable el que estableix l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, per estar destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interès general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.

La present ordre es troba inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat de 2017, aprovat per acord del Consell de 17 de febrer de 2017

En virtut d'això, i fent ús de les facultats conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i per l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, havent-se donat audiència als agents socials més representatius i a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, constant els informes preceptius de l'Advocacia General i de la Intervenció delegada en el Servef, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article únic. Modificació de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol.

Es modifica l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el Programa d'iniciativa social, en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana, en els termes indicats en l'annex.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Convocatòries prèvies

Les convocatòries de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, que s'hagen efectuat amb caràcter previ a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, es continuaran regint per la normativa anterior, excepte la modificació de la lletra a), del punt 5, de l'article 15, si no haguera vençut el termini de justificació de la subvenció concedida.



DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor.

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 8 de maig de 2017



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ





ANNEX

Modificació de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el Programa d'Iniciativa Social en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana.



U. L'article 2.2 queda redactat com segueix:

Cada convocatòria podrà establir com a requisit addicional que en l'àmbit municipal figure inscrit en els Centres Servef d'Ocupació un nombre mínim o màxim de persones desempleades, que podran pertànyer a un o més col·lectius determinats. Respecte d'això es tindran en compte les estadístiques de desocupació registrada a què fa referència l'article 9.2.



Dos. L'article 5.2 queda redactat com segueix:

Per a la selecció final de les persones candidates es constituirà una comissió de baremació integrada per dos representants de l'entitat beneficiària, que ostentaran la presidència (amb vot de qualitat) i la secretaria; i per sengles representants de les organitzacions sindicals integrants del Consell de Direcció del Servef.

Tres. L'article 5.6 queda redactat com segueix:

Llevat que la modalitat contractual o altres condicions de la convocatòria ho impedisquen, les persones treballadores podran ser substituïdes en cas de resolució del contracte de treball a causa de la baixa voluntària, mort, discapacitat sobrevinguda, jubilació per motius d'edat o acomiadament disciplinari, o per causes objectives, no declarat improcedent de la persona treballadora, o de la seua suspensió a causa de situacions d'incapacitat temporal, maternitat, paternitat o altres situacions amb obligació legal de reserva del lloc. Les substitucions es realitzaran segons el seu ordre de puntuació, per altres persones candidates que figuren inscrites com a desempleades demandants d'ocupació. Si cap de les persones candidates en situació de reserva no reunira els requisits per a ser contractada, s'iniciarà un nou procés de selecció segons el que preveu aquest article.



Quatre. L'article 6 queda redactat com segueix:

Amb la subvenció concedida, les entitats beneficiàries podran efectuar les contractacions i executar els projectes que consideren convenients sempre que es respecten les condicions següents:

a) Els contractes que es formalitzen hauran de tindre una durada de com a mínim tres mesos a jornada completa.

b) Les contractacions no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l'entitat beneficiària.



Cinc. L'article 8.5 queda redactat com segueix:

En la Subdirecció General competent en matèria d'ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular de la dita Subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que ho presidirà; dos vocals; i una persona que ostentarà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació. L'òrgan col·legiat emetrà un informe on es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.



Sis. L'article 9.1 queda redactat com segueix:

L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els criteris següents:

a) Es proposarà per a tots els sol·licitants un import mínim que permeta sufragar els costos de la contractació de persones desempleades. L'import esmentat es determinarà en la corresponent convocatòria.

b) En el cas que la dotació no s'haguera esgotat després de procedir segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a la desocupació registrada.

c) Si la dotació resultara insuficient per a actuar segons el que estableix l'apartat a, es prioritzaran els municipis segons la major desocupació registrada.



Set. L'article 9.2 queda redactat com segueix:

Als efectes del que disposa l'apartat anterior es tindran en compte les estadístiques de desocupació registrada, corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria.



Huit. L'article 10.3 queda redactat com segueix:

Cada convocatòria podrà delimitar els col·lectius de persones desempleades que resulten específicament destinataris (jóvens sense experiència en l'àmbit de la seua qualificació professional, persones parades de llarga durada, persones en situació o risc d'exclusió social,...), les modalitats contractuals que hagen d'utilitzar-se (contracte en pràctiques,...), els àmbits sectorials en què escaiga desenvolupar les obres o serveis d'interès general o social (turisme, medi ambient, serveis socials, atenció a persones desempleades...), i l'àmbit geogràfic específic d'actuació (si concorren circumstàncies que ho justifiquen).



Nou. L'article 10.4 queda redactat com segueix:

4. La convocatòria podrà establir un import màxim de la subvenció.





Deu. L'article 14.1 queda redactat com segueix:

La documentació d'inici del projecte es justificarà en el termini d'un mes a partir de la data de contractació de les persones treballadores. Els contractes hauran d'iniciar-se l'any natural en què es concedisca l'ajuda, excepte en els supòsits de substitució a què fa referència l'article 5.6.

Onze. El primer paràgraf de l'article 15 queda redactat com segueix:

En el termini de dos mesos des de la finalització del període subvencionat dels contractes, l'entitat beneficiària haurà de justificar la subvenció concedida davant de la Direcció Territorial del Servef. Per a això presentarà un compte justificatiu que contindrà la documentació següent:



Dotze. La lletra a) del punt 5 de l'article 15 queda redactada com segueix:

Nòmines de les persones treballadores i justificants del càrrec en compte o de la transferència bancària, on hauran de constar el destinatari, l'import i la data. L'ordre de pagament resultarà insuficient sense un justificant o certificat segellat per l'entitat financera, on conste igualment la informació esmentada.



Tretze. L'article 21.3 queda redactat com segueix:

Si l'entitat beneficiària presentara la justificació fora del termini establit en l'article 15, escaurà el reintegrament o la pèrdua del dret de cobrament de la subvenció concedida, llevat que el retard responguera a força major. Per a determinar l'import del reintegrament s'aplicarà el principi de proporcionalitat en funció del nombre de dies de retard. L'import del reintegrament per cada dia natural de retard es calcularà dividint l'import total justificat (amb el límit de l'import concedit), pel nombre de dies de durada real de l'obra o servei.





Catorze. El punt 8.2 de l'Annex queda redactat com segueix:

Formació complementària o pràctiques formatives relacionades amb el projecte: fins a 5 punts, a raó de 0,1 punts per cada 25 hores de formació o pràctiques acreditades, excloent les pràctiques formatives incloses en la seua titulació, així com les assignatures de lliure elecció. A aquests efectes es valorarà la formació homologada per l'Administració pública, els col·legis professionals o la universitat, sempre que estiga relacionada amb el projecte.



Quinze. S'afegeix a l'annex el punt 8.3, amb la redacció següent:

A) Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent:

– Certificat de nivell A1 de coneixements de valencià: 0,5 punts

– Certificat de nivell A2 de coneixements de valencià: 1 punt.

– Certificat de nivell B1 de coneixements de valencià: 1,5 punts.

– Certificat de nivell B2 de coneixements de valencià: 2 punts.

– Certificat de nivell C1 de coneixements de valencià: 4 punts.

– Certificat de nivell C2 de coneixements de valencià: 6 punts.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.



B) Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, que s'acreditarà documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta del present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Mapa web