Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 de maig de 2017, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca procediment d'adjudicació de llocs de treball en comissió de serveis en llocs dependents de la Generalitat Valenciana, durant el curs 2017-2018, per a catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, professors tècnics de Formació Professional i funcionariat de carrera que imparteix ensenyaments de règim especial, en centres públics docents no universitaris i per a catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari en centres públics de formació de persones adultes. [2017/4024]

(DOGV núm. 8037 de 11.05.2017) Ref. Base de dades 004049/2017








La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en la disposició addicional sisena la facultat de les comunitats autònomes per a ordenar la seua funció pública docent, en el marc de les seues competències respectives, i respectar en tot cas les normes bàsiques contingudes en aquesta, així com les bases del règim estatutari del funcionariat públic docent constituïdes per les disposicions contingudes en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, modificada pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

En l'article 64 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat figuren els casos en què es podran acordar comissions de serveis, així com el règim econòmic del funcionariat en comissió de serveis, i es configurarà la comissió de serveis com a una forma extraordinària d'exercici de llocs de treball.



En l'àmbit de la nostra comunitat autònoma hi ha tal previsió en l'article 104 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, que estableix que la comissió de serveis és una forma temporal de provisió de llocs de treball, que procedeix quan aquests queden deserts en les corresponents convocatòries, es troben pendents de la seua provisió definitiva o estiguen subjectes a reserva per imperatiu legal.

Aquesta convocatòria de comissions de serveis pretén millorar la qualitat de l'ensenyament i alhora promoure la conciliació de la vida personal, familiar i laboral. Per això, es facilita la permanència en els llocs que el personal docent estiga exercint durant aquest curs 2016-2017, per al curs 2017-2018 per mitjà de comissions de serveis, sempre que no es modifiquen o suprimisquen els llocs que estiguen ocupant i es mantinga alguna de les causes que van donar lloc a la concessió de comissions de serveis en aquest curs escolar.

No obstant això i per a totes aquelles persones que durant aquest curs no han estat en comissió de serveis o que no desitgen o puguen optar a la comissió de serveis en el mateix lloc, s'obri un termini de presentació de sol·licituds de comissions de serveis que pretén donar resposta a situacions especials del professorat, pròpies o de familiars, relacionades amb la salut o d'índole social, que són especialment greus i que difícilment tindrien solució a través del procediment general de provisió de llocs que constitueix el concurs anual, i facilitar, si és el cas, la conciliació de la vida personal, familiar i laboral.



Un tercer objectiu d'aquesta convocatòria és respondre, també amb caràcter temporal, a aquelles situacions que per raons docents aconsellen l'assignació d'una altra destinació temporal, al personal seleccionat per a realitzar les funcions de direcció en un centre docent diferent d'aquell en què té la seua destinació definitiva.

Finalment, és objectiu també donar solució a una sèrie de situacions excepcionals, com són les comissions de serveis quan s'exercisquen càrrecs electes amb dedicació no exclusiva.

En virtut del que s'exposa i fent ús de les atribucions conferides per l'article 10 del Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7620, 22.09.2015), aquesta Direcció General de Centres i Personal Docent ha resolt regular aquesta convocatòria d'acord amb les bases següents:





Primera. Objecte

És objecte d'aquesta resolució establir el procediment per a la concessió de comissions de serveis per al curs escolar 2017-2018, en centres dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, al funcionariat de carrera amb destinació definitiva en aqueix mateix curs, dels cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, de professors d'Ensenyament Secundari, professors tècnics de Formació Professional, i al funcionariat de carrera que imparteix ensenyaments de règim especial en llocs de treball existents en els centres docents públics, no universitaris, i per a catedràtics i catedràtiques i professorat d'Ensenyament Secundari en centres públics de formació de persones adultes.



Segona. Comissions de serveis per al personal que va obtindre durant el curs escolar 2016-2017 comissions de serveis per causes socials i desitgen continuar en el mateix centre i especialitat

1. Aquell personal que haguera obtingut una comissió de serveis per al curs 2016-2017 a l'empara de la Resolució de 10 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 7781, de 13 de maig de 2016, podrà optar a continuar durant el curs 2017-2018, per mitjà de comissió de serveis, en aqueix mateix centre de treball, sempre que es reunisquen els requisits següents:

a) Que la destinació obtinguda en comissió no haja sigut objecte de supressió o modificació, és a dir, estiga vacant, bé perquè no tinga titular, bé perquè encara que el tinga no vaja a ser ocupat pel funcionari durant el curs 2017-2018, i siga un lloc complet i en el mateix centre.



En el cas que hi haja diverses vacants en la mateixa especialitat i centre de l'any anterior, com a conseqüència de la supressió d'alguna d'aquestes, concórreguen per aquest procediment de provisió més funcionaris que places oferides, s'acudirà al criteri de major puntuació obtinguda en la baremació efectuada com a conseqüència de la Resolució de 10 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



b) Que el funcionari titular de la comissió de serveis es trobe a data 1 de setembre de 2017 en situació de servei actiu i tinga reservat lloc de treball amb caràcter definitiu.

c) Que el funcionari titular de la comissió de serveis manifeste la seua conformitat a optar a la comissió en aqueix mateix centre i especialitat per al curs acadèmic 2017-2018.

d) El funcionariat pertanyent als cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari i professors tècnics de Formació Professional, haurà d'estar en possessió del Certificat de Capacitació en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, excepte en el supòsit en què la persona participant estiga habilitada en Filologia: Valencià.

Per a l'acreditació de la possessió del Certificat de Capacitació de Coneixements en Valencià, aquest s'haurà de trobar inscrit en el Registre de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià o, en tot cas, sol·licitada la seua inscripció en aquest registre abans del 24 de maig de 2017.

Tot això sense perjudici que d'acord amb el que disposa la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, els funcionaris que no reunisquen aquest requisit lingüístic puguen sol·licitar la comissió de serveis en llocs catalogats com de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.

e) Que el funcionari titular de la comissió de serveis mantinga totes o alguna de les circumstàncies medicosocials que van motivar la comissió de serveis concedida per al curs 2016-2017.

2. Aquelles persones que, participant en el procediment previst en aquesta base, no pogueren mantindre destinació en l'especialitat i el centre en què presten serveis en l'actualitat, per causes que afecten la vacant que estan ocupant en comissió de serveis durant el curs 2016-2017, però desitgen sol·licitar una comissió de serveis per motius socials per al curs 2017-2018, podran participar en el procediment previst en la base tercera d'aquesta resolució, sempre que complisquen amb els requisits establits en aquesta.

En aquest cas, la puntuació per a la seua participació en el procediment previst en la base tercera serà:

a) En el cas que concórreguen totes les causes socials al·legades l'any anterior per a l'obtenció de la comissió de serveis, les persones participants ho faran amb la mateixa puntuació atorgada com a resultat de la convocatòria realitzada per mitjà de la Resolució de 10 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

b) En el cas que no concórreguen totes les causes socials al·legades l'any anterior, es procedirà novament a la baremació de les causes exposades per la persona participant, de conformitat amb el que disposa la base tercera.

3. El personal funcionari que s'aculla a l'opció de comissió de serveis regulada en aquesta base segona, haurà de formular des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 24 de maig de 2017, sol·licitud telemàtica a través de la url https://appweb1pre.edu.gva.es/ovidoc i omplir favorablement els apartats corresponents a:

a) Que es mantenen totes o alguna de les circumstàncies medicosocials que van motivar la comissió de serveis concedida per al curs 2016-2017.

b) Conformitat amb la comissió de serveis en el mateix centre i especialitat en el cas que aquest fóra susceptible de proveir-se per mitjà de comissió.

c) En el cas de tractar-se de funcionariat docent dependent d'altres administracions educatives, s'haurà de presentar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 24 de maig de 2017, certificat expedit per l'òrgan competent de l'Administració educativa de què depén el centre en què tinga la seua destinació definitiva, en el qual s'indique expressament que aquesta destinació definitiva la manté amb efectes d'1 de setembre de 2017.



d) Si el funcionari desitja que, en el supòsit en què la vacant a la comissió de la qual opta finalment no pot ser proveïda per mitjà del procediment regulat en aquesta base segona, sol·licitar una comissió de serveis per motius socials regulada en la base tercera, haurà de participar en la sol·licitud telemàtica de centres regulada en la base setena d'aquesta resolució, i es distingiran dues situacions:



d.1. Si persisteixen totes les causes socials al·legades per a l'obtenció de la comissió de serveis l'any anterior, s'omplirà la conformitat per a participar amb la mateixa puntuació obtinguda en la convocatòria realitzada mitjançant Resolució de 10 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el procediment de concessió de comissions previst en la base tercera.

En aquest cas, no s'aportarà escrit de model de sol·licitud ni cap documentació relativa a l'acreditació de les causes socials al·legades, ja que la participació serà amb la mateixa baremació resultant de la convocatòria efectuada el curs anterior.

d.2. Si no concorren totes les causes al·legades per a l'obtenció de la comissió de serveis respecte al curs escolar 2016-2017, hauran d'aportar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 24 de maig de 2017, d'acord amb la base cinquena, escrit de model normalitzat de sol·licitud (annex I), a més de la documentació acreditativa de les causes socials al·legades per a la seua nova baremació i de la resta de requisits i documentació previstos en aquesta resolució per a participar en les comissions de serveis per motius socials.

4. La identificació del docent per a la realització d'aquest tràmit, en la seua condició d'empleat públic amb serveis en un centre educatiu de la Comunitat Valenciana, serà la prevista en l'article 7 del Decret 51/2011, de 13 de maig, que regula el sistema d'informació ITACA com l'instrument per a la gestió i la comunicació de les dades i dels documents necessaris per a l'adequat funcionament del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana als centres docents que imparteixen ensenyaments reglats no universitaris.

5. A partir del 10 de juliol de 2017 es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport el llistat provisional dels funcionaris que han obtingut la comissió de serveis pel procediment previst en aquesta base segona, amb indicació del nom i del centre de destinació i especialitat.

Aquest llistat contindrà el nom dels funcionaris que no han obtingut destinació en aplicació d'aquesta base. Es donarà un termini de 48 hores des de la publicació del llistat provisional per a al·legacions, les quals únicament es podran realitzar via telemàtica.

Vistes les al·legacions es publicarà en la pàgina web el llistat definitiu amb el nom i lloc de treball dels funcionaris a qui se'ls concedeix la comissió de serveis en el mateix centre per al curs 2017-2018.





Tercera. Procediment general per a l'obtenció de comissions de serveis per causes socials

1. Pot participar de forma voluntària en aquest procediment d'adjudicació de llocs, en règim de comissió de serveis, el funcionariat de carrera dels cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, de professors d'Ensenyament Secundari, de professors tècnics de Formació Professional, i el funcionariat de carrera que imparteix ensenyaments de règim especial, en els quals concórreguen les causes establides en la base quarta, i que es troben en algun dels supòsits següents:



a) Funcionariat de carrera dependent de la Generalitat que es trobe en situació de servei actiu o d'excedència per atenció de familiars, i que ocupe o tinga reservat lloc de treball amb caràcter definitiu, o el tinga adjudicat amb efectes d'1 de setembre de 2017. El funcionariat excedent haurà d'acreditar per mitjà de la seua sol·licitud de reingrés davant de la direcció territorial corresponent, que posa fi a la situació d'excedència amb data d'efectes anterior o igual a l'1 de setembre de 2017.



b) Funcionariat en pràctiques dependent de la Generalitat que a data 1 de setembre de 2017 siga funcionària o funcionari de carrera i tinga destinació definitiva.

c) Funcionariat de carrera en situació de servei actiu o d'excedència per atenció de familiars, dependent d'altres administracions educatives, que ocupe o tinga reservat lloc de treball amb caràcter definitiu o el tinga adjudicat amb data d'efectes 1 de setembre de 2017. El funcionariat excedent haurà d'acreditar, per mitjà de la seua sol·licitud de reingrés davant de la direcció territorial corresponent que posa fi a la situació d'excedència, amb data d'efectes anterior o igual a 1 de setembre de 2017.

El personal dependent d'altres administracions educatives que des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 24 de maig de 2017, no puga acreditar que ocupa lloc de treball amb caràcter definitiu, només podrà participar si se li adjudica destinació amb efectes 1 de setembre de 2017 en virtut de procediment de provisió de llocs convocat per la seua administració educativa d'origen. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent abans de l'1 de juliol de 2017, per mitjà de certificat emés per l'òrgan competent de la seua administració educativa, en el qual s'indique que la funcionària o funcionari té destinació definitiva i data d'efectes d'aquesta.

Si aquest personal estiguera en situació d'excedència haurà d'acreditar, davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent i abans de l'1 de juliol de 2017, que posa fi a la seua situació d'excedència amb data d'efectes anterior o igual a 1 de setembre de 2017. Per a això, aportarà còpia de la seua sol·licitud de reingrés presentada a la seua administració educativa.

2. El funcionari que participe en aquest procediment ha de tindre la seua destinació definitiva en una localitat que estiga a més de 40 quilòmetres de distància de la localitat de la seua residència habitual en què està empadronat, o del centre sol·licitat. A aquests efectes junt amb la sol·licitud de participació s'haurà d'aportar certificat d'empadronament emés l'any 2017. Excepcionalment i a fi de poder atendre les circumstàncies mèdiques que puga presentar el personal docent participant, no es tindrà en compte el requisit de la distància de 40 quilòmetres en el cas de malaltia greu de la persona participant, i en el cas de les famílies monoparentals amb fills o filles que patisquen malaltia greu.



3. Així mateix, els funcionaris i funcionàries participants pertanyents als cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari i professors tècnics de Formació Professional, hauran d'estar en possessió del Certificat de Capacitació en Valencià o el Diploma de Mestre de Valencià, excepte en el supòsit en què la persona participant estiga habilitada en Filologia: Valencià

Per a l'acreditació de la possessió del Certificat de Capacitació en Valencià o el Diploma de Mestre de Valencià, aquest s'haurà de trobar inscrit en el Registre de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià o, en tot cas, sol·licitada la seua inscripció en aquest registre abans del 24 de maig de 2017.

Tot això sense perjudici que d'acord amb el que disposa la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, els funcionaris que no reunisquen aquest requisit lingüístic puguen sol·licitar la comissió de serveis en llocs catalogats com de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.

4. El professorat participant en aquesta convocatòria podrà sol·licitar les places corresponents a les especialitats en què estiga habilitat per als centres que figuren en l'annex VI d'aquesta resolució.

5. Per a sol·licitar llocs en centres de formació de persones adultes el funcionariat haurà de pertànyer al cos de professorat d'Ensenyament Secundari i haver adquirit l'especialitat corresponent per a poder impartir els camps de coneixement o àmbits d'experiència en què s'organitzen els ensenyaments corresponents al primer i segon nivell del cicle II de formació de persones adultes, segons l'atribució d'especialitats del cos de professorat d'Ensenyament Secundari que s'estableix en l'annex II del Decret 220/1999, de 23 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regulen els programes formatius que figuren en la Llei 1/1995, de 20 de gener, de la Generalitat Valenciana, de formació de les persones adultes, i s'estableix el currículum dels programes d'alfabetització i programes per a adquirir i actualitzar la formació bàsica de les persones adultes fins a l'obtenció del títol de Graduat en Educació Secundària, a la Comunitat Valenciana, així com estar en possessió de les titulacions establides en l'Ordre de 14 de juny de 2000, de la Conselleria de Cultura i Educació (DOGV 3781, 28.06.2000).





Quarta. Motius de la sol·licitud de comissió de serveis per causes socials i la seua acreditació

Per a l'obtenció de la destinació en comissió de serveis per motius socials, es valorarà per part de la comissió avaluadora la concurrència en el professorat sol·licitant de les circumstàncies medicosocials següents, per l'ordre de prioritat següent i tenint en compte el barem que es recull en l'annex V d'aquesta resolució:

1. Per raons de violència sobre la dona, que s'acreditarà amb l'ordre de protecció a favor de la víctima i, de manera excepcional, en tant es dicte la necessària ordre de protecció, amb l'informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que l'empleada pública és víctima de violència sobre la dona.

2. Per raons d'exercici del càrrec de director o directora de centres docents públics.

3. Per informe d'aptitud medicolaboral per al lloc de treball, expedit pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Personal de la Generalitat Valenciana, en el qual es prescriga el canvi a un altre lloc docent, per l'existència de risc laboral causat per les condicions del treball docent, que estableix la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals. A aquests efectes la distància entre el lloc elegit pel personal docent per a residir i el centre on tinga la seua destinació definitiva el personal esmentat no es pot considerar part de les condicions de treball. L'Administració incorporarà d'ofici aquest informe a l'expedient del sol·licitant.



4. Per malaltia greu del funcionari o funcionària sol·licitant que no exigisca la declaració d'incapacitat permanent quan, d'acord amb el criteri de la Unitat Mèdica de la Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent, la comissió de serveis puga suposar millora o reducció de la probabilitat de llicència per malaltia. La malaltia greu haurà de ser una de les previstes en el Reial decret 1148/2011, de 29 de juliol, per a l'aplicació i desenvolupament, en el sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per atenció de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu (BOE 182, 30.07.2011). Així mateix es tindrà en compte qualsevol altra malaltia la gravetat del qual siga semblant a les previstes en aquest reial decret, i prestant especial interés a les malalties rares. Per al seu examen per la unitat mèdica corresponent, el sol·licitant haurà d'omplir el document que figura en aquesta resolució com a annex II, a què adjuntarà, degudament emplenat un informe mèdic segons model que figura com a annex III.



5. Per raons d'exercici d'un càrrec electiu en les corporacions locals. El personal docent funcionari de carrera que ostente la condició de membre electe de les corporacions locals i no tinga dedicació exclusiva podrà sol·licitar comissió de serveis a centres del municipi a l'entitat local de la qual pertanga o a algun dels municipis pròxims. Haurà d'adjuntar certificat expedit per la secretaria de la corresponent corporació local on es faça constar aquesta circumstància.



6. Per malaltia greu del cònjuge o familiars en primer grau. En cas de malaltia greu del cònjuge o familiars convivents en primer grau de consanguinitat o afinitat i que no hi haja possibilitat d'una correcta atenció o tractament en la localitat o província de la seua destinació. A aquests efectes la malaltia haurà de ser una de les previstes en el Reial decret 1148/2011, de 29 de juliol, per a l'aplicació i desenvolupament, en el sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per atenció de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu (BOE 182, 30.07.2011). Així mateix es tindrà en compte qualsevol altra malaltia la gravetat de la qual siga semblant a les previstes en aquest reial decret, i prestant especial interés a les malalties rares. Els sol·licitants que participen per aquesta causa hauran d'adjuntar la següent documentació justificativa:

a) Informes mèdics actualitzats expedits en els tres mesos anteriors al termini de presentació de sol·licitud, que acrediten la malaltia al·legada.

b) Fotocòpia del llibre de família o documentació oportuna que acredite el grau de parentiu.

c) Si se'n té, grau de minusvalidesa de la persona malalta.

Així mateix, en els supòsits de malaltia de familiars, diferents del cònjuge o de fills i filles, s'haurà d'aportar una declaració responsable relativa a la necessitat d'atenció del familiar tal com s'assenyala en l'annex IV, el certificat d'empadronament del familiar esmentat en el domicili del sol·licitant i, en cas d'existir més familiars que pogueren atendre la persona malalta, adjuntarà els documents que acrediten la impossibilitat d'atendre-la (certificat d'empadronament, certificat d'empresa, entre altres).

7. Per ser família educadora de la Comunitat Valenciana i tindre en acolliment algun o alguna menor tutelat de la Generalitat menor de 12 anys. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar per mitjà de certificat emés pel Servei Territorial de la Generalitat Valenciana competent en matèria de protecció de menors.

8. Per conciliació de la vida laboral i familiar, per a l'atenció de fills o filles menors de 12 anys. Els sol·licitants que al·leguen aquesta causa hauran d'aportar junt amb la sol·licitud i el certificat d'empadronament la fotocòpia del llibre de família.

Es tindrà en compte als efectes de barem que siga família nombrosa, família monoparental així com el nombre de fills i filles i les seues edats.

A l'efecte de calcular l'edat dels fills i filles, aquesta es computarà a data 1 gener de 2017.

La documentació que es presente per a acreditar la causa o les causes que s'al·leguen haurà de ser original o còpia degudament compulsada.



Cinquena. Model, lloc de presentació i forma de participació en el procediment general de comissió de serveis per causes socials

1. El funcionariat de carrera al servei de la Generalitat Valenciana i el funcionariat de carrera al servei d'altres administracions, que complisca els requisits establits en aquest procediment i desitge participar-hi, haurà d'omplir i presentar, en el termini assenyalat en la base sisena punt 1, la sol·licitud, segons model que figura com a annex I. La sol·licitud anirà acompanyada del certificat d'empadronament així com de la documentació acreditativa de les causes al·legades i del certificat de coneixement de valencià quan resulte requisit.

Per a l'acreditació de la possessió del certificat de Capacitació en Valencià o el Diploma de Mestre de Valencià, aquest s'haurà de trobar inscrit en el Registre de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià o, en tot cas, sol·licitada la seua inscripció en aquest registre abans del 24 de maig de 2017.

2. També hauran d'aportar model escrit de sol·licitud de l'annex I, així com la documentació acreditativa de les causes socials i resta de documentació requerida, aquells funcionaris o funcionàries que hagen participat en el procediment previst en la base segona d'aquesta resolució sense que concórreguen totes les causes socials al·legades l'any anterior, i desitgen participar subsidiàriament en la convocatòria de comissions de servei per causes socials.

3. No obstant això, els funcionaris o funcionàries que hagen participat en el procediment de provisió previst en la base segona d'aquesta resolució, en els quals concórreguen totes les causes socials al·legades l'any anterior, si desitgen participar subsidiàriament en aquest procediment de comissió de servei per causes socials, no hauran de presentar model de sol·licitud ni documentació acreditativa d'aquestes, i podran participar directament en la sol·licitud telemàtica prevista en la base setena.

4. El funcionariat de carrera en situació de servei actiu i excedència per atenció de familiars dependents d'altres administracions educatives que complisca els requisits de la convocatòria, és a dir que ocupe lloc de treball amb caràcter definitiu o el tinga adjudicat amb efectes d'1 de setembre de 2017, haurà d'anunciar la seua participació en el procediment per mitjà d'instància específica a l'efecte que figura com a annex VII i que, una vegada emplenada, es presentarà en el termini assenyalat en el punt 2 de la base sisena, preferentment en els registres de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i les seues direccions territorials, sense perjudici del que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Aquest anunci de participació s'haurà d'acompanyar de la documentació acreditativa del coneixement exigit del valencià, així com del certificat expedit aquest any 2017 per l'òrgan competent de l'administració de què depén el centre en què tinguen la seua destinació, amb indicació expressa de les dades següents:

– Nom, cognoms i DNI.

– Cos a què pertany.

– L'especialitat o especialitats de què és titular i les que té reconegudes.

– Situació administrativa actual.

– Destinació definitiva o a falta d'això documentació acreditativa de la seua participació en procediment de provisió pendent de resolució, i queda condicionada la seua participació a l'obtenció de destinació definitiva amb efectes d'1 de setembre de 2017, que s'haurà d'acreditar abans de l'1 de juliol de 2017 davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent.

Aquest funcionari o funcionària haurà d'assenyalar en la seua instància, necessàriament, la comunitat autònoma de què depén.

5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establits, es requerirà el sol·licitant, a través del correu electrònic declarat, perquè, en un termini de 10 dies naturals esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició.

Si la persona sol·licitant no reuneix els requisits establits, serà exclosa del procediment.



Sisena. Terminis de presentació de sol·licituds i documentació

1. El funcionariat de carrera al servei de la Generalitat Valenciana, així com el funcionariat de carrera al servei d'altres administracions educatives, haurà de presentar les sol·licituds de participació en aquest procediment, junt amb la documentació exigida des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 24 de maig de 2017, tot això sense perjuí del que disposa l'apartat 2 d'aquesta base i en l'apartat 3 de la base cinquena.

Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, no serà tinguda en compte cap sol·licitud, ni cap modificació d'aquesta, ni documentació referida a les causes al·legades.

2. L'anunci de participació en el procediment de provisió de llocs de treball per mitjà de comissió de serveis per al funcionariat de carrera en situació de servei actiu o d'excedència per atenció de familiars dependents d'altres administracions educatives, s'haurà de presentar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i fins al 18 de maig de 2017, segons annex VII.

Setena. Sol·licitud telemàtica de centres de destinació

1. A partir del 15 de juny de 2017 s'obrirà un termini de d'almenys cinc dies naturals perquè les persones participants que hagen presentat en termini la seua sol·licitud de participació d'acord amb la base tercera i base cinquena, punt 2, així com les persones a qui es refereix la base cinquena, punt 3, puguen sol·licitar per via telemàtica les peticions concretes a centre o localitat a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es)



2. Als efectes d'obtenció d'un lloc, les persones participants, inclosos aquells participants a qui es refereix el punt 2 de la base segona d'aquesta resolució, consignaran per ordre de preferència els codis de centres o localitats i tipus de places que sol·liciten entre els que figuren en l'annex VI d'aquesta resolució.

El nombre de peticions que cada participant podrà sol·licitar no podrà excedir 300.

Les peticions es poden fer a un centre concret o localitat, i seran compatibles les dues modalitats. En aquest últim cas s'adjudicarà el primer centre de la localitat amb lloc susceptible de ser cobert en comissió de serveis durant el curs 2017-2018 en el mateix ordre en què apareixen en l'annex. Si es demana més d'un lloc-especialitat d'un mateix centre o localitat caldrà repetir el centre o localitat tantes vegades com llocs sol·licitats.

No obstant això, a fi de simplificar i facilitar a les persones participants la realització de les seues peticions, les persones interessades que desitgen sol·licitar tots els centres corresponents a una localitat, podran, en compte de realitzar la petició consignant els codis de tots i cada un dels centres per ordre de preferència, anotar únicament els codis corresponents a la localitat i lloc-especialitat. En aquest cas, s'entendrà que sol·liciten tots els centres de la localitat de què es tracte en el mateix ordre de preferència amb què apareixen publicats en l'annex corresponent de la convocatòria i sempre referits als centres que apareixen en aqueix annex.

Si respecte a tots els centres d'una localitat es vol sol·licitar algun o alguns d'aquests prioritàriament, aquests es podran consignar com a peticions individualitzades per ordre de preferència i a continuació consignar el codi corresponent a la localitat i lloc-especialitat, i s'entendran incorporats a les seues peticions la resta de centres en el mateix ordre en què apareixen publicats en l'annex corresponent de la convocatòria i sempre referits als centres que apareixen en aqueix annex.



Si els llocs que se sol·liciten tenen caràcter d'itinerant es farà constar aquesta circumstància en la casella corresponent.

3. En el cas que es presente en termini i forma més d'una sol·licitud telemàtica de peticions, només es tindrà en compte l'última presentada.



4. Amb la finalitat que les persones participants en aquesta convocatòria puguen realitzar les seues peticions, s'adjunta l'annex VI a aquesta resolució en què figura la relació de localitats i de centres compresos en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

5. Les peticions telemàtiques concretes a centre o localitat es realitzaran amb el procediment d'usuari i contrasenya existents fins al moment, sense perjudici que aquestes es puguen realitzar a través de la identificació prevista en la base segona punt 2 en la mesura que tècnicament siga viable.



Huitena. Documentació acreditativa de les causes socials al·legades

1. Els sol·licitants hauran de presentar la documentació acreditativa de les causes al·legades en el mateix termini assenyalat en la base sisena, punt 1. En el sobre destinat a aquest efecte, que podran retirar en les direccions territorials i en les oficines PROP, hauran d'indicar les seues dades personals i el cos docent a què pertanyen.

2. De conformitat amb el que disposa la base tercera, punt 1, apartat c, el personal dependent d'altres administracions educatives que no haja acreditat la possessió de destinació definitiva en el termini establit per a l'anunci de la seua sol·licitud, per estar pendent de la resolució d'un procediment de provisió convocat per la seua administració d'origen, haurà d'acreditar abans de l'1 de juliol de 2017 davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent que ha obtingut destinació definitiva. Si no s'acredita aquest requisit abans de l'1 de juliol de 2017 la sol·licitud serà exclosa del procediment. Per a acreditar aquest requisit la persona interessada haurà de presentar el certificat corresponent expedit per la seua administració.

3. Els sol·licitants que es troben en situació d'excedència per atenció de familiars hauran de presentar còpia de la sol·licitud de reingrés, assenyalada en la base tercera, punt 1.

4. La sol·licitud, junt amb el sobre que continga la documentació justificativa de les causes al·legades i la resta de documentació requerida en aquesta convocatòria, es dirigirà a la Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la província on tinga la destinació definitiva el funcionari o funcionària docent, o en qualsevol de les direccions territorials de l'Administració educativa valenciana en el cas de funcionariat de carrera dependent d'altres administracions educatives, les adreces de les quals són les següents:

– Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport d'Alacant

C/ Carratalá, 47

3007 Alacant

– Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de Castelló

Avinguda del Mar, 23

12003 Castelló de la Plana

– Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de València

C/ Gregori Gea, 14

46009 València

Així mateix, les persones participants podran presentar la sol·licitud i la documentació corresponent en qualsevol de les altres dependències a què es refereix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas que s'opte per presentar una sol·licitud en una oficina de correus, es farà en sobre obert, perquè la sol·licitud siga datada i segellada pel funcionari o funcionària de correus abans de ser certificada. Si no és així, no es podrà considerar com presentada en aqueixa data.





Novena. Acreditació del coneixement del valencià per a la participació en les comissions de serveis

En el cas que no conste en el Registre de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport l'acreditació del coneixement del valencià d'acord amb allò que s'ha exigit en el punt 3 de la base tercera, el funcionari o funcionària haurà d'acreditar estar en possessió del Certificat de Capacitació en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, excepte en el cas que la persona participant estiga habilitada en Filologia: Valencià.



Aquesta documentació s'haurà de presentar amb la resta de la documentació i en el mateix termini assenyalat en la base sisena punt 1.



Deu. Comissió avaluadora i comissió tècnica

Per a l'avaluació de les causes al·legades i la documentació aportada per les persones participants, la Direcció General de Centres i Personal Docent, designarà una o diverses comissions de valoració segons el nombre de persones participants.

Aquestes comissions de valoració, que nomenarà el director general de Centres i Personal Docent, estaran integrades per un president o una presidenta i, almenys, per quatre vocals funcionaris i funcionàries de carrera en actiu, dels cossos docents, i actuarà com a secretari o secretària el vocal o la vocal de menor edat.

La composició d'aquestes comissions es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es i els seus membres estaran subjectes a les causes d'abstenció i/o recusació establides en els articles 23 i 24, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic.

D'altra banda i a fi de resoldre els possibles dubtes i fixar criteris per a la valoració per part de les comissions de valoració, es constituirà una comissió tècnica, la qual estarà formada pels membres següents:



a) La subdirectora general de Personal Docent, que actuarà com a presidenta.

b) El cap del Servei de Gestió i Règim Jurídic.

c) Un inspector o inspectora d'Educació designat per la Inspecció General d'Educació.

d) Un metge o una metgessa de les unitats mèdiques de personal docent no universitari designat per la Direcció General de Centres i Personal Docent.

e) Un tècnic o una tècnica, designat per la Direcció General de Centres i Personal Docent, relacionat amb la gestió de les comissions de serveis, que actuarà com a secretari amb veu i vot.

A les reunions d'aquesta comissió tècnica podrà assistir un o una representant de cada un dels sindicats presents en la Mesa Sectorial d'Educació, amb veu però sense vot.

Per cada persona membre de la comissió, es nomenarà una altra suplent.



Onze. Inalterabilitat de la sol·licitud, irrenunciabilitat i revocació

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds telemàtiques, per cap concepte aquestes s'alteraran, ni encara que es tracte de l'ordre de prelació dels centres sol·licitats.

2. Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per la persona interessada no podrà ser invocada per aquesta als efectes de futures reclamacions, ni considerar per tal motiu lesionats els seus interessos i drets.

3. S'entendrà que la persona interessada desisteix de la seua participació en la convocatòria quan no formule sol·licitud telemàtica en el termini previst per a això.

4. Una vegada transcorregut el termini de sol·licitud telemàtica, previst en la base segona punt 3 i base setena punt 1, respectivament, no serà possible desistir de les sol·licituds efectuades.

5. Les destinacions adjudicades seran irrenunciables excepte força major, degudament acreditada i acceptada pels òrgans competents.

6. La falsedat o inexactitud de les dades al·legades en la sol·licitud o en la documentació aportada, suposarà l'anul·lació o revocació de la comissió de serveis concedida sense perjudici de les responsabilitats que, si és el cas, es pogueren exigir.



Dotze. Data de compliment de les condicions exigides

Totes les condicions i requisits que s'exigeixen en aquesta convocatòria s'han de tindre complits o reconeguts en la data de terminació del termini de presentació de sol·licituds establit en la base sisena punt 1, excepte la tinença de destinació definitiva per a la qual la data de referència és l'1 de setembre de 2017.



Tretze. Llistats d'adjudicació de destinacions de comissions de serveis per motius socials

1. La Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport publicarà la llista provisional d'adjudicació de destinacions en comissió de serveis en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es), a partir del 10 de juliol de 2017.

2. Els sol·licitants disposaran d'un termini de quaranta-huit hores des de la publicació del llistat provisional per a presentar reclamacions telemàtiques a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, sense que es puguen presentar documents addicionals als que van acompanyar la seua sol·licitud.

3. Transcorregut aquest termini i una vegada examinades les reclamacions presentades, es publicarà la resolució definitiva d'adjudicació de destinacions en comissió de serveis en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es).

4. La concessió de la comissió de serveis sol·licitada, que és una facultat discrecional de l'Administració, estarà supeditada a l'existència de vacant determinada o a la necessitat específica de conformitat amb la planificació educativa, és a dir, que el lloc estiga previst en les plantilles orgàniques i estiga consignat pressupostàriament en el moment de la resolució d'aquesta convocatòria. A més al fet que la persona interessada estiga habilitada o posseïsca l'especialitat corresponent, també a la valoració de les circumstàncies al·legades i degudament acreditades, i a l'existència d'altres sol·licitants amb major dret.



En les actuacions i procediments relacionats amb aquesta convocatòria es protegirà la intimitat de les persones, en especial les seues dades personals, les dels seus familiars i les de qualsevol persona que estiga sota la seua guarda i custòdia.

Catorze. Anul·lació

Podrà ser anul·lada la comissió de serveis i en conseqüència el nomenament efectuat, quan no s'ajuste a les bases d'aquesta convocatòria.



Quinze. Comissió de serveis a funcionaris i funcionàries d'altres administracions educatives

La concessió de comissió de serveis als funcionaris i funcionàries de carrera docents d'altres administracions educatives estarà condicionada a l'autorització prèvia de la seua administració d'origen, que la podrà demanar d'ofici a la Direcció General de Centres i de Personal Docent.



Així mateix es podrà veure limitada la concessió de comissió de serveis al funcionariat d'altres comunitats per la inexistència de vacants suficients per a adjudicar a funcionaris i funcionàries d'aquesta comunitat en situació d'expectativa de destinació o en pràctiques.



Setze. Concurrència de punts

En cas d'empat de punts resultants del barem, s'adoptarà el criteri de desempat a favor del funcionari o funcionària el número de document nacional d'identitat del qual fóra de valor numèric inferior.



Dèsset. Retirada de documents

1. Passats dos mesos des de la publicació de la resolució amb les llistes definitives, s'obrirà un termini de 30 dies perquè les persones participants puguen retirar la documentació original que estarà depositada en el Servei de Gestió i Règim Jurídic de Personal Docent de la Subdirecció General de Personal Docent.

2. La documentació no retirada, es conservarà almenys, durant quatre mesos després de la publicació de la resolució definitiva. En els supòsits de revisió, es conservaran fins que haja transcorregut el termini fixat en la resolució o es resolga el procediment contenciós administratiu.





DISPOSICIÓ FINAL



Aquesta resolució produirà efectes a partir del dia que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquest acte, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorregut potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant del director general de Centres i de Personal Docent d'aquesta conselleria en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la seua publicació.

b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació.



València, 8 de maig de 2017.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.



Mapa web