Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 9 de maig de 2017, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoca la concessió d'ajudes reemborsables per a la posada en marxa dels plans de promoció internacional de les pimes de la Comunitat Valenciana a càrrec del pressupost de l'exercici 2017. [2017/4406]

(DOGV núm. 8047 de 24.05.2017) Ref. Base de dades 004451/2017




Preàmbul

Article 1. Objecte de la resolució

Article 2. Empreses beneficiàries

Article 3. Actuacions objecte de suport. Requisits generals dels projectes

Article 4. Costos subvencionables. Import màxim d'ajuda

Article 5. Característiques de l'ajuda reemborsable. Import màxim de la subvenció bruta equivalent

Article 6. Termini i forma de presentació de sol·licituds

Article 7. Criteris d'avaluació

Article 8. Instrucció de la convocatòria i comissió d'avaluació

Article 9. Resolució de la convocatòria

Article 10. Desemborsament del préstec bonificat a l'empresa beneficiària

Article 11. Obligacions de les empreses beneficiàries

Article 12. Modificació de l'ajuda

Article 13. Dotació pressupostària

Article 14. Entitats col·laboradores i assistència tècnica

Disposició final primera

Disposició final segona



Un dels objectius prioritaris de la Generalitat és fomentar l'increment de les exportacions i millorar el grau d'internacionalització de les empreses, tenint en compte l'impacte que comporta per al creixement de l'economia. La millora del posicionament dels productes i serveis de les empreses de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors constitueix un factor imprescindible per a generar riquesa i benestar.



En aquest sentit, en coherència amb l'objectiu estratègic de fomentar les exportacions dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana, l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, preveu la concessió d'incentius amb el dit fi a través de l'aprovació de convocatòries d'ajudes públiques aprovades per l'IVACE.

Les mesures proposades per l'IVACE en aquesta convocatòria tenen per objecte consolidar l'aposta de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per a ajudar les empreses de la Comunitat Valenciana a millorar el seu posicionament en els mercats internacionals per mitjà de l'accés al finançament corresponent perquè puguen executar el Pla de Promoció Internacional dissenyat.



Per això i en virtut del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'IVACE per a impulsar la internacionalització empresarial, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar, a càrrec del pressupost de l'IVACE per a l'exercici 2017, la concessió d'ajudes sota la modalitat de préstec bonificat, a fi de facilitar l'accés al finançament de les empreses de la Comunitat Valenciana que disposen d'un Pla de Promoció Internacional, de manera que els permeta poder escometre la posada en marxa i l'exercici d'activitats vinculades a la promoció de l'empresa i els seus productes o serveis en els mercats exteriors.

2. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 7903, de 25 d'octubre de 2016; en les dites bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Podran sol·licitar aquestes ajudes les pimes amb seu social a la Comunitat Valenciana que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i que complisquen la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

Als efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que disposa l'annex I del Reglament (UE) número 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014).

2. Addicionalment serà requisit per a ser beneficiària que l'empresa siga viable econòmicament i financerament, i es considerarà que s'incompleix aquest requisit quan s'incórrega almenys en dos dels supòsits següents:

– Que tinga un patrimoni net negatiu en l'últim exercici tancat.



– Que tinga uns resultats negatius acumulats superiors al 50 % del patrimoni net, sense considerar les pèrdues en l'últim exercici tancat.



– Que l'empresa tinga pèrdues en l'últim any superiors al 35 % del patrimoni net a l'inici de l'exercici.

Per a la seua comprovació es tindrà en compte la informació dels comptes financers presentats segons el model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE, http://www.ivace.es, «Documentació annexa», acompanyat d'una còpia dels comptes oficials presentats en el Registre Mercantil de l'últim exercici tancat.

En el cas d'empreses que per la seua data de constitució -bé en l'exercici en curs, o en l'anterior– no hagen presentat encara comptes al Registre Mercantil, el model indicat en el paràgraf anterior haurà d'anar acompanyat d'un certificat o declaració emesa per la pròpia empresa acreditativa dels comptes de l'últim trimestre disponible.



Article 3. Actuacions objecte de suport. Requisits generals dels projectes

1. Per projecte s'entendrà qualsevol iniciativa de despesa sobre les accions que es preveuen en el Pla de Promoció Internacional que realitze l'empresa per a la introducció o consolidació dels seus béns o serveis en els mercats internacionals.

2. Els projectes hauran de consistir en un pla detallat per l'empresa per a posicionar els seus productes o serveis en els mercats internacionals, sense limitació d'àrees geogràfiques. El projecte consistirà en la posada en marxa d'actuacions dirigides a la consolidació i al creixement internacional de les empreses.



Article 4. Costos subvencionables. Import màxim de l'ajuda

1. Seran subvencionables els costos derivats de les accions del Pla de Promoció Internacional inclosos en la tipologia següent:

– Participació en certàmens firals o congressos internacionals en l'exterior.

– Esdeveniments i accions singulars de promoció en l'exterior.

– Creació i adaptació del material promocional de l'empresa.

– Desplaçaments als distints mercats internacionals inclosos en el pla d'internacionalització.

– Certificat i homologació en els mercats de destinació fora de la Unió Europea.

– Qualsevol altra iniciativa relacionada amb activitats que permeten la consolidació i el creixement internacional de l'empresa, sense que en cap cas aquestes consistisquen en l'establiment i l'explotació de xarxes de distribució en l'estranger, o en altres despeses corrents vinculades a una activitat exportadora.

Queden en tot cas excloses les accions que es realitzen en territori nacional i les previstes en l'article 5.2 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. El pressupost dels projectes a finançar, d'acord amb els costos subvencionables previstos en l'apartat anterior no podrà ser inferior a 12.000,00 euros.

3. Només podrà presentar-se un projecte per empresa sol·licitant.

4. Els projectes hauran d'haver-se iniciat després de l'1 de gener de 2017 i finalitzar abans del 31 de desembre de 2017.

5. Aquestes ajudes seran acumulables amb altres ajudes en els termes indicats en l'article 14 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

6. L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, minusvalideses, edat o orientació sexual, i hauran de facilitar –o almenys no impedir– l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional. Així mateix haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la protecció i millora del medi ambient.



Article 5. Característiques de l'ajuda reemborsable. Import màxim de la subvenció bruta equivalent

1. Tipus d'ajuda

L'ajuda reemborsable consistirà en la concessió d'un préstec bonificat en el tipus d'interés. Aquesta bonificació suposa una ajuda implícita equivalent a la diferència entre els interessos que es meritarien aplicant el tipus d'interés de mercat i els interessos realment pagats, ajuda que als efectes d'aquesta resolució es denomina subvenció bruta equivalent.



L'ajuda reemborsable concedida estarà destinada a cobrir les despeses subvencionables del projecte previst en el Pla de Promoció Internacional.

2. Característiques del préstec bonificat:

a) Quantia del préstec: 100 % dels costos subvencionables, amb un límit de 60.000 euros.

b) Tipus d'interés: 0 %.

c) Amortització del préstec: el termini d'amortització serà de 36 mesos i les quotes d'amortització semestrals. La primera quota es farà efectiva el 30 de octubre de 2018, i les següents successivament cada semestre fins al 30 d'abril de 2021, amb la qual es liquidarà en la totalitat el préstec; aquests terminis podran modificar-se per altres posteriors mitjançant una resolució de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).

d) Garanties: la garantia serà del 30 % de l'import del préstec, i es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca. Haurà de cobrir el reintegrament del préstec, de la subvenció bruta equivalent, i de qualsevol despesa derivada de l'incompliment de les obligacions imposades al beneficiari.

e) Comissions: sense comissions d'estudi ni d'obertura de l'operació.

3. Intensitat màxima de l'ajuda

L'import de la subvenció bruta equivalent es calcularà aplicant la metodologia prevista en la Comunicació de la Comissió relativa a la revisió del mètode de fixació dels tipus de referència i d'actualització (2008/C14/02) i al tipus d'interés de mercat vigent en el moment de la concessió.

L'import màxim de la subvenció bruta equivalent estarà subjecta al règim de minimis el que suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Als efectes de la present convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i a les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 de la dita disposició.



Article 6. Sol·licitud de l'ajuda reemborsable. Documentació, termini i forma per a la presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i finalitzarà el 16 de juny de 2017.

2. La tramitació del procediment serà telemàtica. La sol·licitud es presentarà en el Registre Telemàtic de l'IVACE, i requerirà que el sol·licitant dispose de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre, així com els certificats reconeguts en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificat establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.



3. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa la convocatòria respectiva.

4. En tot cas serà obligatòria la presentació de la documentació que a continuació s'indica:

a) Imprés de sol·licitud: el model d'imprés normalitzat i la resta de documentació estaran disponibles en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es. Les sol·licituds s'adequaran als models normalitzats i s'ompliran utilitzant els mitjans electrònics o telemàtics proporcionats per l'IVACE a través de l'adreça d'internet indicada anteriorment.



Així mateix l'imprés de sol·licitud contindrà les declaracions responsables que acrediten que el beneficiari compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores.

b) Memòria del projecte segons el model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE, http://www.ivace.es, o bé incorporat a la sol·licitud d'ajuda. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, per això un ompliment defectuós o deficient, o la seua difícil comprensió, generarà una minusvaloració del projecte o inclús una denegació de la sol·licitud.

c) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social en el cas que no haguera autoritzat l'IVACE per a l'obtenció per mitjans electrònics. La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'IVACE -excepte manifestació en contra per l'empresa sol·licitant– per a demanar els certificats a emetre per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, per la Unitat recaptadora de la Hisenda Pública Valenciana i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, en els que s'acredite que l'empresa sol·licitant es troba al corrent en les seues obligacions amb les dites administracions. En qualsevol cas l'IVACE podrà requerir directament a l'empresa sol·licitant si la informació obtinguda presentara alguna incidència.



d) Si es tracta d'una persona jurídica inscrita en un registre públic, l'IVACE obtindrà directament la informació relativa a la identitat de l'entitat sol·licitant, si bé podrà requerir directament a aquesta la presentació d'algun document concret.

e) L'empresa sol·licitant haurà de presentar en tot cas declaració responsable referent a totes les altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o d'una altra administració (independentment dels costos subvencionables) durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013.

f) Declaració responsable d'altres ajudes rebudes per a les mateixes despeses subvencionables sotmeses a un reglament d'exempció o a una decisió adoptada per la Comissió.

5. Quan la sol·licitud no tinga els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà el sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertència que si així no ho fera es considerarà que ha desistit en la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.



6. Es delega en la persona titular de la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.



Article 7. Criteris d'avaluació

Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts. Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà d'obtindre una puntuació mínima de 50 punts.

1. Característiques del projecte. Màxim 60 punts.

a) Qualitat del projecte. Puntuació màxima grup 45 punts.

– Qualitat del pla d'internacionalització presentat. Màxim 25 punts.



– Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i les accions a realitzar. Màxim 10 punts.

– Incorporació d'actuacions en països fora de la Unió Europea. Màxim 10 punts.

b) Viabilitat del projecte. Puntuació màxima grup 15 punts.

– Viabilitat econòmica del projecte. Màxim 10 punts.

En el cas d'empreses que per la seua data de constitució -bé en l'exercici en curs, o en l'anterior– no hagen presentat encara comptes al Registre Mercantil, s'avaluarà el quocient entre l'import del projecte a finançar i els fons propis del balanç.

– Adequació de la grandària i recursos econòmics de l'empresa al pla previst per l'empresa. Màxim 5 punts.

2. Característiques del sol·licitant. Màxim 20 punts.

a) Recursos humans de l'empresa. Puntuació màxima grup 15 punts.



– Ràtio entre volum de facturació i nombre d'empleats fixos en l'empresa. Es considerarà de forma positiva les empreses que tinguen el nombre més gran d'empleats. Màxim 10 punts.

– Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del Pla de Promoció Internacional. Màxim 5 punts.

b) Grau d'internacionalització de l'empresa. Puntuació màxima 5 punts.

Es considerarà de forma positiva aquelles empreses que s'inicien en la internacionalització.

3. Solvència del beneficiari i capacitat financera per a escometre el projecte i complir les condicions contretes. Puntuació màxima 10 punts.



Es valorarà el quocient entre l'import del projecte a finançar i el deute total del balanç de l'últim exercici tancat. Per a la seua comprovació es tindrà en compte la informació dels comptes financers presentats de conformitat amb el que establix l'article 2.2.

4. Així mateix, com a mesures d'actuació per a afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes i d'integració social i laboral de les persones amb diversitat funcional, s'estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts:

– Que l'empresa sol·licitant dispose d'un Pla d'Igualtat d'Oportunitats quan no li siga exigible per la normativa vigent.

– El percentatge de dones en plantilla, així com el percentatge d'hores de dedicació al projecte per part de dones.

– La millora de la bretxa salarial de l'empresa sol·licitant respecte a la mitjana nacional.

– El percentatge de persones amb diversitat funcional contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible.

– Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d'exclusió social, centres especials d'ocupació o empreses d'inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries.

– Les quantitats aportades per l'empresa sol·licitant a ONG i entitats de caràcter benèfic.



Article 8. Instrucció de la convocatòria i Comissió d'Avaluació

L'òrgan instructor i la Comissió d'Avaluació de les ajudes estan definides en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.



Article 9. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de la concessió dels préstecs bonificats corresponents a la present convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptadors des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, els sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjuí de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà a les persones interessades via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS) en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i l'objectiu o la finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i o denegació posa fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.



Article 10. Desemborsament del préstec bonificat a l'empresa beneficiària

1. Junt amb la comunicació a les empreses beneficiàries de la resolució de concessió, l'IVACE remetrà un document específic amb les condicions del préstec –inclòs el pla de venciments, la subvenció bruta equivalent i el termini màxim per a la presentació de la garantia– que haurà de ser acceptat, firmat i remés per l'empresa en la data límit indicada en la comunicació.

2. Una vegada validat l'import i contingut de la garantia, l'IVACE realitzarà el desembossament del préstec en el compte bancari indicat per l'empresa beneficiària, la qual estarà obligada a justificar l'execució del projecte.

3. En cas de no haver acceptat les condicions establides en l'esmentat document, el préstec concedit serà revocat en la seua totalitat. L'import podrà destinar-se a les sol·licituds que no hagen sigut estimades en l'orde de puntuació obtinguda.



Article 11. Obligacions de les empreses beneficiàries

Sense perjuí de les previstes en l'article 12 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, i en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, seran obligacions de les empreses:

1. Execució del projecte:

a) L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte en la forma descrita en la memòria presentada junt amb la sol·licitud normalitzada, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda reemborsable, respectar els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en aquesta s'especifiquen.

b) En la justificació de la despesa podran acceptar-se, a criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en altres, si bé únicament en les circumstàncies següents:

– En els costos amb justificació superior al 80 per cent del que preveu la notificació, la disminució de despesa es podrà compensar fins a arribar al cent per cent amb els excessos provinents d'altres costos en què s'haja justificat per damunt del que preveu.

– Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requerirà l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE.



– Únicament el 20 per cent d'excés d'un cost podrà aplicar-se a compensar la menor justificació en altres.

– La compensació entre costos no alterarà en cap cas la naturalesa del projecte.

2. Acreditació de la realització del projecte:

a) Amb data límit de 31 de gener de 2018, o data posterior que puga aprovar-se per la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització), l'empresa beneficiària haurà de presentar davant de l'IVACE:

– Els justificants de despesa i pagament i la documentació complementària a aquests requerida en el Manual d'instruccions de justificació de les ajudes reemborsables aprovat per la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).

– Una memòria resum de les activitats realitzades.

– Una relació de despeses de l'activitat, obtinguda a partir de l'aplicació informàtica Justificación.exe, descarregable des de http://www.ivace.es.

b) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà per mitjà de la presentació de la còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons o la còpia de la transferència.

c) Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

d) En el cas que l'ordre de transferència i/o l'apunt de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, serà necessari acompanyar una relació d'aquests degudament detallada en la qual apareguen el destinatari, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat. Aquesta relació haurà de ser segellada per l'entitat financera.

e) L'empresa beneficiària haurà d'aportar com a mínim un 70 per cent de justificants de despesa del projecte pagats. La presentació d'un percentatge menor donarà lloc a la revocació de l'instrument financer préstec bonificat i al reintegrament de les quantitats percebudes i els interessos de demora des de la seua percepció, llevat que tècnicament puga considerar-se que encara així el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no es declare la revocació sinó la minoració.

f) Quan l'import d'una despesa subvencionable supere, l'IVA exclòs, la quantia de 17.999,99 euros en el supòsit de prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, l'empresa beneficiària haurà d'aportar en fase posterior també justificació d'haver sol·licitat -abans de la contracció de la despesa– com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores -sense vinculació entre elles– llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, i així es faça constar en un informe firmat pel representant legal que haurà de contindre almenys:

– Quines van ser les característiques de les despeses que van fer impossible la localització d'un mínim de tres ofertes.

– Una explicació de com es va realitzar la recerca de proveïdors.

Aquest informe no serà admés com a justificant de la no presentació de 3 ofertes si el seu argument es basa en:

· Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «proveïdor habitual», o «subministrador únic» sense que en aquest cas s'aporten més dades que ho acrediten).

· Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei»).

· Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

Així mateix hauran d'acompanyar d'un annex l'informe que documente com s'ha realitzat la recerca de proveïdors del bé o servei.

Les tres ofertes hauran de ser comparables i complir els requisits materials i formals establits a l'efecte. L'elecció del proveïdor finalment contractat haurà de recaure necessàriament en una d'aquestes.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses amb paràmetres equiparables que almenys dues d'aquestes no siguen empreses associades a l'empresa beneficiària i membres de la seua junta directiva o consell d'administració, ni tinguen drets de vot superiors al 50 %. La petició d'ofertes haurà de documentar-se de forma escrita, i, en tot cas, serà necessari que aquestes complisquen els requisits següents:



– Requisits materials: les ofertes han d'estar prou detallades, i especificar els treballs que han de realitzar-se i el seu preu.

– Requisits formals: les ofertes han d'estar datades, i contindre les dades que permeten la correcta identificació del remitent, junt amb el logo o el segell de l'empresa.

L'elecció entre les ofertes presentades haurà de recaure en la més econòmica, i justificar en un informe l'elecció en un altre sentit.

La no presentació de les ofertes o els informes a què fan referència els paràgrafs anteriors, o la insuficiència d'aquests, donarà lloc a la no consideració del cost subvencionable, amb la consegüent minoració o revocació, sense perjuí del que estableix l'article 6.5. i de la facultat de l'IVACE de demanar, a càrrec de l'empresa beneficiària, una taxació pericial del bé o servei concret.

g) Documentació acreditativa del compliment de les condicions i obligacions específiques en el Manual d'instruccions de justificació de les ajudes reemborsables.

3. Amortització del préstec bonificat:

L'empresa beneficiària iniciarà l'amortització del préstec en els terminis i les condicions acceptades i segons el que disposa l'article 5.2., si bé -una vegada transcorreguda la meitat del termini d'amortització del préstec– podrà sol·licitar la cancel·lació anticipada de la totalitat del préstec sense que això supose cap tipus de penalització ni imposició de comissions.

L'incompliment de les condicions de devolució del préstec, així com de la resta d'obligacions que dimanen d'aquesta resolució, generarà l'obligació de tornar les quantitats no reemborsades, el percentatge de subvenció bruta equivalent que corresponga, i el interés de demora previst en la Llei General de Subvencions des del moment de desembossament del préstec. En cas de la no devolució del préstec, l'IVACE podrà executar la garantia depositada.

4. Altres obligacions:

a) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per l'IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



b) Disposar de llibres comptables i de registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables. En el cas que el beneficiari realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera o la seua activitat o sector estiga en la situació descrita en l'article 1.2 del Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, en l'execució de les operacions s'haurà de mantindre a més un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb l'operació, sense perjuí de les normes de comptabilitat nacional.



c) Actualitzar qualsevol documentació presentada que haguera patit alguna modificació.

d) Respondre de la veracitat dels documents aportats i en general de la informació facilitada.

e) Comunicar a l'IVACE les ajudes, les subvencions, els ingressos o els recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables. En cas de concurrència amb altres ajudes per als mateixos costos subvencionables i independentment del règim de competència a què estiguen subjectes (reglament d'exempció o règim de minimis), quedarà sense efecte la ja concedida per l'IVACE, excepte renúncia expressa a la ja concedida per l'altra administració.



Article 12. Modificació de l'ajuda

1. El beneficiari haurà de realitzar el projecte objecte de l'ajuda en la forma descrita en la sol·licitud i en la memòria corresponent, i de manera que es complisca la finalitat de la concessió del préstec bonificat, i respectar els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en aquesta s'especifiquen. En cap cas es podran admetre modificacions que estiguen en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.

2. Es delega en la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en especial les referides a renúncies, canvi de beneficiari, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte, així com possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).



Article 13. Dotació pressupostària

La concessió de les ajudes reemborsables, establida en aquesta resolució es finançarà a càrrec de la línia PT055000 Finançament Empresarial del pressupost de l'IVACE, per un import global màxim de 500.000,00 euros.

En tot cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu dia, o bé quan el dit augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les modificacions de la convocatòria corresponents que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 14. Entitats col·laboradores i assistència tècnica

L'IVACE podrà tindre entitats col·laboradores perquè actuant en nom seu i pel seu compte l'assistisquen en determinades funcions auxiliars a la gestió dels expedients; igualment podrà subscriure convenis amb altres entitats per a la concessió dels avals vinculats al projecte.







DISPOSICIÓ FINAL



Primera

Es faculta la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució d'aquesta convocatòria així com per a la seua modificació en especial quant a terminis de presentació de sol·licituds i de justificació, i delimitació del pressupost del programa.





Segona

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



València, 9 de maig de 2017.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web