Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de maig de 2017, del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen ajudes individuals per al servei de transport escolar per al curs 2017-2018. [2017/4443]

(DOGV núm. 8047 de 24.05.2017) Ref. Base de dades 004446/2017




En compliment del que estableix l'Ordre 65/2015, de 18 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la convocatòria d'ajudes individuals per al servei de transport escolar, es convoquen aquestes ajudes per al curs escolar 2017-2018.

El Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, atribueix a la Direcció General de Centres i Personal Docent, entre altres competències, la planificació, l'ordenació i l'execució d'actuacions relatives al transport i menjador escolar, serveis escolars, escola-llar i altres de naturalesa anàloga.

Per tot això, en virtut de les facultats que em confereixen l'article 28.e de la Llei 5/1983, del Consell, i el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i l'article 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i vista la proposta del director general de Centres i Personal Docent, i de conformitat amb aquesta, resolc:



Primer. Objecte de la convocatòria

1. Es convoquen les ajudes individualitzades de transport escolar per al curs 2017-2018, destinades a finançar el transport escolar, dels alumnes escolaritzats en Educació Infantil de segon cicle, Educació Primària o Educació Secundària Obligatòria i Educació Especial, en centres públics dependents de la Generalitat, d'acord amb els articles següents.

2. Les ajudes que es concedisquen tindran el caràcter de subvenció i es regiran per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la normativa que la desplega, per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i per l'Ordre 65/2015, de 18 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que aprova les bases reguladores per a la convocatòria d'ajudes individuals per al servei de transport escolar (DOCV 7553, 22.06.2015) modificada per l'Ordre 8/2015 (DOCV 7621, 23.09.2015) i l'Ordre 37/2016 (DOCV 7838, 27.07.2016).

3. La concessió d'ajudes es realitzarà en règim de concurrència, i es prorratejarà entre els beneficiaris de la subvenció l'import global màxim destinat a aquelles.



Segon. Beneficiaris. Requisits

1. Serà beneficiari de les ajudes regulades en la present resolució l'alumnat que complisca els requisits establits en la base segona de l'Ordre 37/2016 (DOCV 7838, 27.07.2016) que modifica l'Ordre 65/2015, de 18 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que aprova les bases reguladores per a la convocatòria d'ajudes individuals per al servei de transport escolar (DOCV 7553, 22.06.2015), sempre que no puga ser inclòs en cap de les rutes de transport col·lectiu autoritzades i que estiga escolaritzat en algun dels nivells educatius següents:



– Educació Infantil de segon cicle

– Educació Primària

– Educació Secundària Obligatòria

– Educació Especial



Tercer. Crèdit pressupostari

1. El pressupost destinat a finançar la present convocatòria ascendirà a 1.633.510,00 euros com a màxim, 993.060,00 euros a càrrec de la línia de subvenció S0827000, del capítol IV, programa 422.20, i 640.450,00 a càrrec de la línia S7893000, del capítol IV, programa 422.30, dels pressupostos generals de la Generalitat per a l'any 2017.

2. Amb caràcter excepcional, el dit import podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reglament de la Llei general de subvencions. Així mateix, el mencionat import podrà ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.





Quart. Sol·licituds. Forma i termini de presentació

1. El model serà únic per a les convocatòries d'ajudes per al menjador escolar i per al transport, i en aquest s'indicaran les diferents ajudes que són sol·licitades per a cada alumne/a.

2. La forma de presentació serà la següent:

a) Alumnat que en el curs 2016-2017 ja va sol·licitar l'ajuda individualitzada de transport escolar:

Des de l'1 de juny, els pares, les mares o els tutors de l'alumnat, podran sol·licitar al centre educatiu on estiga matriculat un esborrany de sol·licitud d'ajuda individualitzada de transport escolar, on consten pregravades les dades que ja obren en poder d'aquesta administració. El centre entregarà un esborrany per a cada alumne/a encara que formen part de la mateixa unitat familiar. Si els sol·licitants de l'ajuda estan conformes amb les dades facilitades, hauran de signar l'esborrany i presentar-lo al centre on estaran matriculats durant el curs 2017-2018. En aquests casos, no caldrà aportar cap documentació justificativa.

En el cas d'alumnat pertanyent a una unitat familiar amb més d'un alumne/a sol·licitant, es procedirà de la manera següent: si l'esborrany dels alumnes és correcte, s'efectuarà la confirmació de les dades, si les dades d'algun alumne/a no són conformes, o en absència d'esborrany, s'haurà de presentar una nova sol·licitud només per a aquest alumne/a, emplenar l'annex I i adjuntar la documentació acreditativa. Tant la confirmació de l'esborrany com la presentació de l'annex I es realitzaran al centre on estarà matriculat durant el curs 2017-2018.



En el cas que la disconformitat afecte tots el membres de la unitat familiar s'haurà de presentar nova sol·licitud seguint el procediment que s'indica en l'apartat següent.

b) Alumnat que en el curs 2016-2017 no va sol·licitar l'ajuda individualitzada de transport escolar:

La sol·licitud d'ajuda es realitzarà presentant l'annex I, emplenat, i adjuntant la documentació acreditativa que es requereix per a ser beneficiari del transport escolar al centre on estarà matriculat l'alumnat durant el curs 2017-2018.

En cas que els alumnes que formen part de la mateixa unitat familiar estiguen escolaritzats en el curs 2017-2018 en un únic centre, es presentarà una única sol·licitud. Si estan escolaritzats en centres diferents, es presentarà una sol·licitud per cada centre.

3. En tots els casos, els terminis ordinaris de presentació seran des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució fins a la finalització del període de formalització de la matrícula, si continua en el mateix centre, o durant el període de formalització de la matrícula, en el cas que canvie de centre educatiu. Això no obstant, si s'ha seguit el procediment de confirmació d'esborrany de sol·licitud, el termini de presentació s'iniciarà a partir de l'1 de juny.

4. Una vegada omplida i presentada la sol·licitud, les persones firmants autoritzen la conselleria competent en matèria d'educació per a la inclusió de les seues dades personals arreplegades al llarg del procediment en un fitxer informatitzat, en els termes i les condicions que s'arrepleguen en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, així com en el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la mencionada llei orgànica, i d'acord també amb el Decret 220/2014, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

5. Les secretaries dels centres educatius receptors de les sol·licituds, una vegada comprovat que les sol·licituds compleixen els requisits, mecanitzaran les dades facilitades pels sol·licitants a través de l'aplicació ITACA.

En els casos en què la sol·licitud es tramite mitjançant el procediment d'esborrany i s'haja signat per les persones interessades, el centre confirmarà les dades facilitades que ja estaran incorporades en el programa informàtic. Aquesta tasca es durà a terme durant el període de formalització de les matrícules.

Cinqué. Termini de presentació extraordinari

En el cas d'alumnes que s'incorporen al sistema educatiu per circumstàncies sobrevingudes, d'acord amb el que preveu el Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'admissió als centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, podran presentar la sol·licitud d'ajuda, segons l'annex I, en el termini de 10 dies hàbils comptats des de la data de matriculació. L'alumnat haurà de reunir els requisits generals de la present convocatòria.

En els casos en què es resolga favorablement la concessió de l'ajuda, les persones interessades tindran la condició de beneficiàries des de la data d'efectes que s'indique en la resolució corresponent.



Sisé. Instrucció del procediment

1. La competència per a la instrucció dels expedients correspon a les direccions territorials amb competències en matèria d'educació de la província de què depenguen els centres educatius.

2. Una vegada rebuda la informació dels centres educatius, la direcció territorial comprovarà les dades declarades per les persones interessades i verificarà que tenen els requisits que exigeix la convocatòria i ha d'enviar als centres educatius, durant el mes d'octubre, una llista provisional que incloga l'alumnat que té els requisits que estableix la convocatòria i també el que no els té. Aquestes llistes es publicaran en el tauler d'anuncis del centre educatiu. La publicació servirà de requeriment a les persones interessades perquè, en el termini de 10 dies hàbils comptador a partir de l'endemà de la publicació, puguen esmenar els defectes observats.



Seté. Comissió de valoració

1. Per a l'estudi i la valoració de les sol·licituds d'ajudes regulades per aquesta ordre es constituirà una comissió que formaran els membres següents:

– Presidència: el subdirector o la subdirectora general de Centres Docents.

– Vocals: el o la cap de la Inspecció General d'Educació i el o la cap del Servei de Centres Públics i Serveis Complementaris.

– Secretaria: un funcionari o funcionària adscrit al Servei de Centres Públics i Serveis Complementaris.

2. La comissió avaluadora efectuarà la valoració dels expedients presentats, farà la proposta corresponent, tenint en compte les bases de la convocatòria, i utilitzarà com a criteri per a la concessió el compliment dels requisits exigits en la convocatòria.

3. En cas d'absència, vacant o malaltia d'algun dels membres de la comissió, seran substituïts per altre personal funcionari nomenat pel director general de Centres i Personal Docent.

4. El funcionament d'aquest òrgan s'ajustarà al que disposen les normes contingudes a aquest efecte en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Huité. Resolució de procediment

1. Es delega el director general de Centres i Personal Docent per a resoldre les sol·licituds de la convocatòria corresponent.

2. En acabar el termini d'esmenes i reclamacions, cada direcció territorial formularà, a la vista de l'informe de la comissió avaluadora, la proposta de resolució i l'ha d'enviar a la Direcció General de Centres i Personal Docent.

3. El director general de Centres i Personal Docent, a la vista de la proposta formulada per les direccions territorials, resoldrà la concessió o denegació de les ajudes, així com els sol·licitants que calga considerar que han desistit de la sol·licitud o per als quals concórreguen altres causes de terminació del procediment.

4. El procediment es resoldrà i publicarà en un termini màxim de sis mesos des de la publicació de la convocatòria corresponent. L'efecte que produirà el silenci administratiu, si transcorre el termini sense que es dicte i publique la resolució, serà desestimatori de la sol·licitud d'ajuda, d'acord amb l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa no evitarà l'obligació legal de l'Administració de resoldre, de conformitat amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Les resolucions es publicaran en el tauler d'anuncis de cada centre educatiu i en el de les direccions territorials. La publicació produirà efecte de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. Les resolucions que resolguen aquest procediment posaran fi a la via administrativa. S'hi pot recórrer potestativament en reposició davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes des de la publicació, o bé impugnar-les per mitjà de la interposició d'un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptador des de l'endemà de la publicació.



Nové. Quantia de les ajudes

1. La quantia màxima de les ajudes, amb caràcter general, per al curs acadèmic 2017-2018, queda establida de la manera següent:



Distància Import màxim per curs

Menys de 6 km 340,02 €

Més de 6 i fins a 10 km 464,69 €

Més de 10 i fins a 15 km 597 €

Més de 15 i fins a 20 km 730,37 €

Més de 20 km 797,07 €





2. En cas d'alumnes d'Educació Especial, la quantia màxima de les ajudes queda establida de la manera següent:



Distància Import màxim per curs

Menys de 6 km 680,03 €

Més de 6 i fins a 10 km 929,37 €

Més de 10 i fins a 15 km 1.194,00 €

Més de 15 i fins a 20 km 1.460,73 €

Més de 20 km 1.594,14 €







Desé. Pagament i justificació de l'ajuda i procediment de reintegrament

El pagament i la justificació de les ajudes, així com el procediment de reintegrament, són establits en les bases novena i deu que regulen aquesta convocatòria.



Onzé. Recurs contra la convocatòria

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 114, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Dotzé. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 22 de maig de 2017. El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web