Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 24 de maig de 2017, del Rectorat, per la qual es convoca concurs públic per a cobrir places de personal docent contractat a temps complet de caràcter temporal (convocatòria ordinària número 1 curs acadèmic 2017/18). [2017/4582]

(DOGV núm. 8050 de 29.05.2017) Ref. Base de dades 004634/2017


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



La Universitat Jaume I de Castelló convoca concurs públic per a cobrir places de personal docent contractat a temps complet de caràcter temporal per al curs acadèmic 2017/18, que es detallen en l'annex I, d'acord amb les bases següents.



Primera. Normes generals

Aquest concurs es regeix pel que disposa la Llei orgànica de modificació de la LOU 4/2007 (a partir d'ara LOMLOU), de 12 d'abril, (BOE 13.04.2007), i les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior en tot allò que no s'oposen al que es preveu en la llei anterior; pel Decret 174/2002, de 15 d'octubre, de Govern Valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari (DOGV 22.10.2002); els Estatuts d'aquesta universitat, la Normativa dels concursos de selecció de professorat ajudant, professorat ajudant doctor i professorat associat de la Universitat Jaume I (aprovada en la sessió del Consell de Govern núm. 47 de 16.05.2014) i el que es disposa en aquestes bases.



Segona. Requisits

2.1. De caràcter general

a) Tenir complits els 16 anys.

b) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca el desenvolupament de les funcions corresponents en les places convocades.

c) No haver patit separació per mitjà d'expedient disciplinari del servei de l'administració de l'Estat o de l'administració autonòmica o local, ni inhabilitació per a l'exercici de funcions públiques.

d) Estar en possessió d'una titulació superior, o de la titulació específica que, si escau, s'indica en els requisits de les places. En cas d'haver fet els estudis fora de l'Estat espanyol, la titulació acadèmica ha d'estar homologada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Les persones amb títols de la Unió Europea han de presentar l'homologació o la credencial de reconeixement dirigida a l'exercici de l'ocupació de professor o professora d'universitat.



2.2. De caràcter específic

Per a accedir a places de professorat ajudant doctor

a) Estar en possessió del títol de doctor o doctora. En el cas de titulacions obtingudes en universitats estrangeres, cal adjuntar fotocòpia de la credencial que acredite l'homologació del títol.

b) Tenir l'avaluació positiva de la seua activitat universitària per a la figura de professorat ajudant doctor per l'ANECA, l'AVAP o agències autonòmiques amb capacitat d'acreditació a la Comunitat Valenciana.





Tercera. Presentació de sol·licituds

3.1. Les sol·licituds han de presentar-se al Registre General de la Universitat Jaume I, edifici de Rectorat i Serveis Centrals, campus del Riu Sec, així com pels procediments enumerats en l'article 38.4 de la Llei 30/1992 (BOE 27.11.1992), de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (a partir d'ara, LRJAP-PAC), en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de la data de publicació de la convocatòria.

3.2. Necessàriament s'ha d'adjuntar la següent documentació a la sol·licitud de participació:

Sol·licitud de plaça / Curriculum vitae, segons el model que figura en l'adreça: http://documents.uji.es/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/8c0e2c29-8a8b-4998-ba49-1ad2432cbf38/soladoct.pdf?guest=true

– Fotocòpia del document nacional d'identitat o, les persones estrangeres, el document que acredite la identitat i data de naixement, en vigor.

Currículum.

Justificació dels requisits exigits en la convocatòria.

Justificació dels mèrits al·legats.

Justificant d'ingrés o abonament de la quantitat de 27,07 euros:

· En el compte corrent de la Universitat Jaume I (ES36 Banco Santander, entitat 0049, sucursal 4898, DC 95, núm. compte 2816129170). En el justificant constarà a més del nom i els cognoms, el número del document nacional d'identitat i el número de la plaça.

· Fent el pagament mitjançant targeta de crèdit/dèbit en el propi Registre General de la Universitat Jaume I.

La falta del pagament d'aquesta taxa durant el termini de presentació d'instàncies no es pot esmenar.

Estan exemptes de pagament de la taxa les persones que acrediten una discapacitat en grau igual o superior al 33 % i els membres de les famílies nombroses de categoria especial.

Les persones interessades han de presentar les certificacions corresponents que acrediten la condició de discapacitat o la condició de membre de família nombrosa mitjançant un certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent.

Els membres de famílies nombroses de categoria general tenen una bonificació del 50 % de les taxes.

La falta d'abonament de les taxes establertes durant el termini de presentació de sol·licituds es considera incompliment no esmenable i causa la no admissió al concurs. L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria no comporta el dret de devolució de taxes.



3.3. Les persones que opten a més d'una plaça han de presentar una sol·licitud per cada una, acompanyada en cada cas de la documentació complementària.

3.4. No obstant això, la Universitat pot requerir en qualsevol moment els originals dels documents presentats.

Per a places de professorat ajudant doctor cal presentar

Fotocòpia del títol de doctor o doctora. En el cas de titulacions obtingudes en universitats estrangeres fotocòpia de la credencial que acredite l'homologació del títol.

Fotocòpia de l'avaluació positiva de l'activitat universitària per a la figura de professorat ajudant doctor per l'Agència Nacional de la Qualitat i Acreditació (ANECA), l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) o agències autonòmiques amb capacitat d'acreditació a la Comunitat Valenciana.

Les instàncies presentades en les oficines de Correus han de complir el procediment establert en l'article 205.3 del Reglament dels Serveis de Correus: les instàncies s'han de presentar en sobre obert perquè s'estampe el segell de data en la part superior esquerra de les instàncies, i hi ha de figurar clarament el número de l'oficina i la data.





Quarta. Documents acreditatius de cada un dels mèrits al·legats en el currículum

4.1. Els mèrits al·legats en el currículum que no s'hagen justificat documentalment no seran tinguts en compte en la resolució del concurs.

4.2. Els documents acreditatius dels requisits presentats en un idioma diferent dels oficials de la Universitat Jaume I s'han de presentar acompanyats de la traducció jurada a qualsevol dels idiomes oficials de la Universitat Jaume I.

4.3. Les persones que aspiren a les places perfilades amb docència en valencià han de justificar els coneixements del valencià per mitjà de l'acreditació de coneixements de nivell C1 (suficiència) de valencià o equivalent, segons la «Taula d'equivalències de certificats, diplomes, títols i cursos de coneixements de català de la Universitat Jaume I», aprovada en la sessió número 48, de 26 de juny de 2014, del Consell de Govern de la Universitat Jaume I (podeu veure-la en la web: http://www.uji.es/serveis/slt/base/adf/arxiugral/arxiuacreditacio/AcreditacioUJI/taulesequiv/ o en el tauler d'anuncis del Servei de Recursos Humans).





Cinquena. Protecció de dades personals

5.1. Les dades de caràcter personal aportades per les persones interessades quedaran incloses en un fitxer automatitzat. La Universitat Jaume I es compromet a no fer-ne un ús diferent d'aquell per al qual han sigut sol·licitades, d'acord amb la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

5.2. La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de l'esmentada Llei 15/1999. Aquests drets s'han d'exercir, per escrit, davant la Secretaria General de la Universitat.



Sisena. Termini de presentació de les sol·licituds

6.1. El termini per a la presentació de sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.2. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Servei de Recursos Humans exposarà en el tauler d'anuncis oficial (http://www.uji.es/seu/info-adm/tao/) la resolució provisional de persones admeses i excloses per a cada una de les places convocades. El termini per a reclamar contra aquesta resolució o reparar errors o omissions, és de 10 dies hàbils comptadors des de la publicació. Finalitzat aquest termini, es farà pública la resolució definitiva de persones admeses i excloses.



Setena Procediment i principis de selecció

7.1. La selecció de personal docent i investigador contractat laboral consisteix en la valoració dels mèrits avaluables de les persones aspirants, per a la qual són d'aplicació els barems generals d'avaluació a què fa referència l'annex II d'aquesta convocatòria i els barems específics. La selecció ha de respectar en tot cas els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat.

7.2. Prenent com a referència els criteris generals d'avaluació de l'annex II, els departaments han desplegat barems específics (http://www.uji.es/serveis/rrhh/base/pdi/barems/especifics/). Per a cada una de les seues àrees de coneixement per a adequar-los a les seues necessitats concretes. Els barems específics han sigut aprovats pel Consell de Govern amb els informes previs de la Mesa Negociadora i de la Comissió d'Estudis i Professorat.

7.3. Els barems determinen la classificació dels diversos mèrits particulars en apartats generals, que no poden superar la puntuació màxima establida en els criteris generals d'avaluació. Els mèrits no especificats explícitament en el barem únicament es poden valorar en l'apartat d'altres mèrits.



Vuitena. Comissions de selecció

8.1. Les comissions de selecció de professorat contractat estan formades per personal funcionari dels cossos docents universitaris d'aquesta universitat, sempre que siga possible, que tinguen el grau de doctor o doctora quan el concurs és a places en les quals s'exigeix aquest grau acadèmic.

8.2. Si això no és possible, també poden formar part de les comissions de contractació professorat contractat doctor i, si escau, col·laborador.

8.3. Aquestes comissions, la composició de les quals s'ha de procurar que siga equilibrada entre dones i homes, les presideix el vicerector o vicerectora amb competències en matèria de professorat, i estan integrades a títol individual i no representatiu, a més, per vocals, preferentment d'aquesta universitat en la proporció següent:

a) Dos vocals designats pel departament entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça.

b) Un o una vocal designat pel Rectorat entre un màxim de tres proposats pel departament entre professorat de la Universitat Jaume I de l'àrea de coneixement de la plaça o afins.

c) Un o una vocal designat pel Rectorat entre un màxim de tres proposats per l'òrgan de representació sindical competent entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça o afins.

8.4. Els membres d'aquestes comissions han de tenir competència tècnica suficient per a valorar els mèrits de les persones candidates.

8.5. Per a cada comissió han de nomenar-se tants membres suplents com titulars.

8.6. En les comissions en què hi haja membres de distints cossos docents i categories de professorat actuarà com a secretari o secretària aquell que pertanya al cos docent o categoria de professorat amb menor categoria i dins d'aquesta, el de menor antiguitat. En aquelles comissions en què tots els membres siguen del mateix cos, actuarà com a secretari o secretària el membre de menor antiguitat dins del cos.



8.7. El nomenament com a membre d'una comissió és irrenunciable, excepte quan hi haja una causa justificada que impedisca actuar com a membre d'aquella. En aquest cas, l'apreciació de la causa al·legada correspon al Rectorat, qui emetrà una resolució en el termini de cinc dies comptadores des de la recepció de la renúncia.

8.8. En els casos d'abstenció, de recusació o de causa justificada que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, aquests se substituiran pels suplents respectius. En el cas excepcional que també el membre suplent complisca algun dels supòsits d'impediment esmentats anteriorment, la Universitat nomenarà un nou suplent.



8.9. S'entén que concorre una de les causes justificades de renúncia quan un professor o professora haja sigut nomenat per a dues o més comissions i acredite que coincideixen en el temps, totalment o parcialment, les actuacions corresponents al període comprés entre la constitució de les comissions i la qualificació de les persones concursants. En el cas que el professorat afectat al·legue aquesta causa, aquest ha de romandre en la comissió que s'havia constituït en primer lloc i, si no és factible utilitzar aquest criteri de prioritat, queda a la seua decisió lliure l'exercici de l'elecció i les renúncies pertinents.

8.10. En el supòsit que concórreguen els motius d'abstenció a què es refereix l'apartat 2 de l'article 28 de la LRJAP-PAC, les persones interessades han d'abstenir-se d'actuar en la comissió i manifestar el motiu concurrent.

8.11. Quan es produïsca la recusació a què es refereix l'article 29 de la LRJAP-PAC, la persona recusada ha de manifestar l'endemà de la data de coneixement de la recusació si s'hi dóna o no la causa al·legada. Si nega la causa de recusació, el Rectorat, després d'obtenir els informes i comprovacions que considere oportuns, emetrà una resolució en un termini de tres dies hàbils. Contra aquesta resolució no es pot presentar cap reclamació, sense perjudici que aquesta s'al·legue en interposar recursos posteriors.

8.12.El president o presidenta pot sol·licitar als membres de la comissió una declaració expressa de no trobar-se en cap de les circumstàncies previstes en els articles mencionats.

8.13.Les comissions han de resoldre tots els dubtes que puguen sorgir de l'aplicació de les normes, així com els que puguen produir-se en els casos no previstos.

8.14.El procediment d'actuació de les comissions s'ha d'ajustar en tot moment al que estableix la LRJAP-PAC i la Normativa dels concursos de selecció de professorat ajudant, professorat ajudant doctor i professorat associat de la Universitat Jaume I.



Novena. Procediment de selecció

9.1. El procés de selecció consisteix en la valoració dels mèrits avaluables de les persones aspirants, per a la qual cosa, són aplicables els criteris generals d'avaluació i els barems específics a què fa referència l'apartat segon de la base setena d'aquesta convocatòria. Així mateix, les comissions de selecció poden acordar de forma justificada avaluar les persones candidates amb millor puntuació per mitjà d'una entrevista personal. En l'acord de celebració de l'entrevista s'ha de fer públic el contingut d'aquesta. La puntuació màxima de l'entrevista és de 20 punts, que s'han de sumar a la resta dels mèrits.

9.2. El procés de selecció es pot iniciar abans que finalitze el termini de reclamacions a la resolució provisional de persones admeses i excloses, sempre que la resolució definitiva es publique abans o alhora que la resolució de provisió de la plaça.



Deu. Proposta de contractació

10.1. La comissió de selecció emetrà l'acta de proposta de contractació dirigida al Rectorat o vicerectorat en qui havia delegar. En aquesta ha de figurar la puntuació final i desglossada en cada apartat general i en cada subapartat de cada una de les persones valorades, segons els barems aplicats. L'aplicació dels coeficients correctors previstos en els barems ha d'estar explícitament motivada.

10.2. La resolució de provisió de la plaça es publicarà en el tauler d'anuncis del Servei de Recursos Humans i en la pàgina web de la Universitat amb la puntuació final de les persones valorades per ordre de prelació, i s'exposarà fins que acabe el termini d'interposició de recurs. També s'enviarà un SMS per comunicar s'ha publicat el resultat final a les persones que hagen facilitat un número de telèfon mòbil.



10.3. La publicació en el tauler d'anuncis substitueix a la notificació personal a les persones interessades i produeix els mateixos efectes, d'acord amb el que disposa l'article 59.5.b de la LRJAP-PAC.

10.4. Per a subscriure's a l'enviament d'SMS s'ha de facilitar un número de telèfon mòbil en la instància/sol·licitud presentada. Amb aquesta subscripció la persona interessada rebrà informació de qualsevol publicació i/o actualització referent al concurs en el qual participa.

10.5. Es pot accedir a tota la informació de la convocatòria, bases, instàncies i barems en la direcció http://www.uji.es/seu/info-adm/tao/



Onze. Documentació que cal aportar

11.1. Les persones proposades han d'aportar la documentació següent:



a) Dues fotografies.

b) Dues fotocòpies del DNI o NIF o, si escau, NIE.

c) Una fotocòpia de la cartilla de la Seguretat Social, MUFACE o altres.

d) Imprès de dades personals.*e) Imprès de domiciliació de nòmina.*

f) Imprès de l'IRPF, retencions del treball personal. Comunicació de dades al pagador.*

11.2. El personal docent i investigador contractat laboral ha de respectar el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques i les disposicions que la despleguen. Per aquest motiu han de presentar un imprès de declaració d'incompatibilitat* on també cal declarar que es comunicarà l'inici de qualsevol altra activitat laboral al Servei de Recursos Humans a fi de regularitzar la nova situació.

La falsedat en la declaració jurada, no complir la tramitació de la corresponent compatibilitat o la denegació d'aquesta són causes d'extinció del corresponent contracte.

(*Es facilitaran al Servei de Recursos Humans.)



Dotze. Barems

Els barems genèrics aplicables en aquesta convocatòria figuren en l'annex II.



Tretze. Formalització dels contractes

13.1. Les persones seleccionades han de manifestar per escrit en el termini de tres dies comptadors des de la publicació de la resolució de la comissió de selecció, la seua acceptació al contracte que se'n puga derivar.

13.2. El termini per a la firma dels contractes serà, segons correspongui, a l'inici del curs acadèmic o del segon semestre acadèmic, excepte que s'haja previst una data d'inici distinta en la convocatòria. Qualsevol situació que ho impedisca s'ha d'al·legar per escrit per la persona interessada. En cas contrari i s'acaba el termini sense haver firmat el contracte, la persona interessada perdrà el seu dret. En cap cas la persona interessada pot iniciar les activitats docents sense haver firmat el contracte.

13.3. Quan per causa no imputable a l'administració no es produirà la firma del contracte per la persona més valorada per la comissió de selecció en els termes establerts, o aquella renunciara a la plaça o triara un altre nomenament incompatible, s'ha de contactar amb la persona seleccionada següent per ordre de puntuació.

13.4. No obstant això, amb caràcter extraordinari i per motius justificats documentalment, el Rectorat a petició de la persona interessada, pot ampliar el termini de la firma del contracte quan per motius acreditats siga impossible o dificultós per a la persona seleccionada la incorporació a la Universitat dins dels terminis establerts.

13.5. La resolució dels concursos està sempre supeditada als possibles recursos administratius o contenciosos administratius que puguin plantejar-se.



Catorze. Funcions, duració, dedicació i retribucions dels contractes



14.1. Professorat ajudant doctor

La finalitat del contracte és la de desenvolupar tasques docents i d'investigació.

Els contractes laborals són de caràcter temporal, dedicació a temps complet amb una duració que no pot ser inferior a un any ni superior a cinc. En tot cas, el temps total de duració conjunta entre aquesta figura i la de professorat ajudant en la mateixa o distinta universitat, no pot excedir els vuit anys.

Les retribucions íntegres mensuals, corresponents a l'any 2016, són:



Tipus I: 1.593,48 euros, amb el detall següent:

Sou: 896,09 €.

Complement de destí: 697,39 €.

Tipus II: 1.826,42 euros, amb el detall següent:

Sou: 896,09 €.

Complement de destí: 930,33 €.

Es té dret a dues pagues extraordinàries a l'any, d'acord amb la normativa vigent.



Quinze. Recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

No obstant això, les persones interessades poden interposar un recurs de reposició davant del Rectorat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació; en aquest cas no es pot interposar el recurs contenciós administratiu indicat en el paràgraf anterior fins que no recaiga una resolució expressa o presumpta del recurs de reposició, d'acord amb els articles 116 i següents de la LRJAP-PAC, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.



Castelló de la Plana, 24 de maig de 2017.– El rector, p. d. f. (R 17.06.2014), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: Francisco López Benet.

ANNEX II

Criteris generals d'avaluació que han d'aplicar les comissions de selecció d'ajudant i de professorat ajudant doctor



Per a la valoració de les candidatures en els concursos de selecció d'ajudant, de professorat ajudant doctor i de professorat associat, els departaments poden aprovar barems específics per a cadascuna de les àrees de coneixement que en qualsevol cas han d'estar d'acord amb els següents criteris generals.



BAREM DE PROFESSORAT AJUDANT DOCTOR



A) Expedient Fins a 10 punts

Expedient acadèmic. Fins a 5 punts.

Doctorat (expedient de tercer cicle, treball d'investigació, DEA).

Títol de doctor o doctora (es valoraran les qualificacions, doctorat d'excel·lència, premi extraordinari, doctorat europeu). Fins a 5 punts.



B) Formació Fins a 20 punts

Beques/contractes de formació de personal investigador o homologades; beques/contractes postdoctorals; beques de continuïtat de la investigació (UJI); ajudant universitat; estades en altres universitats o centres d'investigació.

C) Investigació Fins a 35 punts.

(Articles, llibres, capítols de llibre, comunicacions a congressos, participació en projectes d'investigació, contractes d'investigació.)

D) Docència universitària Fins a 20 punts

(Inclou la valoració de la qualitat de l'ensenyament de la universitat d'origen; es considerarà mèrit preferent la docència impartida en valencià; ambdós casos han d'acreditar-se oficialment.)

E) Coneixements de valencià Fins a 5 punts.

(Acreditació oficial)

F) Coneixements d'anglés Fins a 5 punts.

(Acreditació oficial)

G) Altres mèrits Fins a 5 punts.

(Coneixements d'altres llengües d'interès científic, premis, distincions honorífiques, activitat professional extrauniversitària, informàtica, innovació educativa, etc.)





Coeficients correctors: s'aplicarà coeficient corrector segons la relació al perfil de la plaça (queden exclosos d'aquesta aplicació els apartats E, F i G). La determinació del coeficient corrector ha d'efectuar-se ponderant l'adequació al perfil de la plaça de cadascun dels apartats de mèrits afectats i de manera justificada.

Regularització de puntuacions: quan una candidatura, en sumar la puntuació corresponent als mèrits particulars dels apartats d'investigació i docència universitària, supere el límit màxim establert per a aquest apartat, s'ha de reduir proporcionalment la puntuació atorgada a la resta de persones que hi participen dins d'aquest apartat general, de manera que a qui obtinga la màxima puntuació li corresponga el límit superior. Aquestes regularitzacions de puntuacions en cap cas s'han d'aplicar dins dels subapartats d'un apartat general.

Baremació de llengües: la baremació de mèrits en valencià, en anglès i en altres llengües s'ha de realitzar tenint en compte les taules d'equivalència de llengües aprovades a la Universitat Jaume I i publicades pel Servei de Llengües i Terminologia http://ujiapps.uji.es/serveis/slt/base/adf/serveis/acreditacio/arxiuacreditacio/proves/2015/taulesequiv/.

Mapa web