Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2017, del president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es convoquen borses de treball temporal per a la contractació laboral temporal de determinades categories professionals en la Corporació. [2017/4981]

(DOGV núm. 8056 de 06.06.2017) Ref. Base de dades 004932/2017




La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (en endavant, CVMC) és una entitat pública amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat jurídica per al compliment de les seues finalitats i s'integra en el sector públic empresarial de la Generalitat, en els termes determinats en l'article 4 de la Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat.



Per a la provisió dels llocs necessaris per a la posada en marxa de la nova corporació i les societats d'aquesta, i fins que s'escometa la provisió definitiva de places mitjançant els processos selectius corresponents, que hauran de respectar els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, la disposició transitòria novena de la Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat, autoritza la contractació laboral amb caràcter temporal, sempre que aquesta s'atinga al que disposa l'Estatut dels treballadors i la resta de normativa laboral d'aplicació per a aquesta modalitat.

Aquesta disposició determina que aquestes contractacions temporals s'han de portar a terme mitjançant una borsa de treball pels mèrits, en la qual, a causa de la necessitat d'agilitat en la posada en marxa, s'ha de valorar com a mèrit diferenciat haver treballat en l'antiga RTVV, l'antiguitat i el fet que s'haguera accedit al lloc mitjançant un procés selectiu.



Atenent les consideracions exposades, i de conformitat amb les normes bàsiques reguladores dels procediments de selecció del personal aprovades pel Consell Rector de la CVMC per Acord d'11 d'abril de 2017, per raó del que disposa l'article 8.f del Reglament orgànic i funcional del Consell Rector, publicat per Resolució d'11 de gener de 2017, del president del Consell Rector (DOGV 7960, 18.01.2017), resolc:





Primer

Aprovar les bases que regulen la constitució i el funcionament de les borses de treball temporal per a l'exercici provisional dels llocs de treball en la CVMC que s'adjunten com a annex d'aquesta resolució.





Segon

Convocar les borses de treball temporal per a la contractació laboral temporal de les categories professionals següents:

a) Tècnic/a en comunicació

b) Tècnic/a en gestió web

c) Tècnic/a en màrqueting

d) Tècnic/a publicista

e) Tècnic/a en audiències

f) Productor/a executiu/a

g) Tècnic/a lingüístic/a

h) Tècnic/a en gestió econòmica i administrativa

i) Tècnic/a de recursos humans

j) Tècnic/a jurídic/a

k) Tècnic/a en telecomunicacions

l) Tècnic/a en informàtica

m) Tècnic/a d'emissió

n) Operador/a d'equip

o) Operador/a de sistemes informàtics

p) Operador/a electrònic/a

q) Administratiu/iva

r) Auxiliar administratiu/iva de Presidència

s) Auxiliar Administratiu/iva



Tercer

Convocar les borses de treball temporal per a la contractació laboral temporal de les categories professionals de direcció i direcció de departaments de la CVMC següents:

a) Direcció del Gabinet Tècnic

b) Direcció de la Secretaria de Presidència

c) Direcció de la Secretaria

d) Director/a del Departament Econòmic i Contractació

e) Director/a del Departament de Recursos Humans

f) Director/a del Departament Jurídic

g) Director/a del Departament Tecnològic



Quart

Aquesta resolució tindrà efecte a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8.3, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, potestativament, recurs de reposició o bé plantejar directament recurs contenciós administratiu, atenent els terminis i davant dels òrgans que sindiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant del Consell Rector en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les citacions a termini en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució s'han de realitzar mitjançant la inserció de l'edicte corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Burjassot, 2 de juny de 2017.– El president del Consell Rector: Enrique Soriano Hernández.





ANNEX

Bases de la convocatòria



Primera. Qüestions generals

1. Les borses a què es refereixen aquestes bases estaran integrades pel personal aspirant que reunisca els requisits establits en la base segona, ordenat en cadascuna d'aquestes de la puntuació total més alta a la més baixa.

2. El procés de selecció per a la provisió temporal dels llocs de treball de les diferents categories professionals s'ha de realitzar d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, per mitjà del sistema de concurs de mèrits.

3. Per a la provisió temporal dels llocs de direcció i direcció de departaments, a més dels mèrits generals, es realitzarà una entrevista per a valorar la idoneïtat de les persones candidates en relació amb les funcions assignades als llocs.

4. Les persones seleccionades seran contractades d'acord amb la legislació laboral.

5. La inclusió en les borses de treball no garanteix la contractació per part de la CVMC.



Segona. Requisits de les persones aspirants

1. Per a ser admeses i formar part de les borses les persones aspirants han de complir els requisits següents:

a) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola, ser nacional d'algun dels estats membres de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les persones de nacionalitat espanyola i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea i, quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi poden participar els descendents, i els del cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a costa seua.

També poden participar en aquesta convocatòria les persones estrangeres amb residència legal a Espanya.

b) Edat: haver complit setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

c) Titulació: estar en possessió de la titulació exigida per a l'accés a les categories de les borses a les quals s'opte o equivalent, que figura en la llista de llocs de treball de la CVMC, o complir els requisits per a obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació.

En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, s'ha d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

d) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que calguen per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.



L'acreditació s'ha d'efectuar amb el corresponent certificat mèdic oficial.

e) Habilitació: no trobar-se inhabilitat per sentència ferma, o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Quan es tracte de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat, o en situació equivalent, ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Complir la resta dels requisits exigits per a cada categoria que figuren en la llista de llocs de treball de la CVMC.

2. Tots els requisits detallats en l'apartat anterior han de reunir-se l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es podran efectuar les comprovacions oportunes fins a arribar a la realització de la contractació.





Tercera. Barem de mèrits

1. La puntuació màxima que es pot obtenir pels mèrits assenyalats a continuació és de 50 punts.

1.1. Experiència professional:

– Temps de serveis efectius prestats en llocs de treball del grup de l'antiga RTVV que pertanguen a la mateixa categoria laboral o equivalent per assimilació de funcions a les antigues categories professionals al del lloc que haja de proveir-se: 0,07 punts per cada mes complet de servei en actiu.

– Temps de serveis prestats en llocs de treball en altres administracions públiques o altres ens públics prestadors del servei de radiodifusió o televisió que pertanguen a la mateixa categoria laboral o equivalent al del lloc que haja de proveir-se: 0,05 punts per cada mes complet de servei en actiu.

– Temps de serveis prestats en entitats privades del sector audiovisual, en llocs que pertanguen a la mateixa categoria laboral o equivalent a la del lloc que haja de proveir-se: 0,04 punts per cada mes complet de servei en actiu.

El màxim de punts que es pot obtindre per aquest apartat és de 19 punts.

1. 2. Superació de processos selectius en el grup de l'antiga RTVV:



– La superació d'un procés selectiu per a ocupar un lloc de treball de la mateixa categoria laboral o equivalent per assimilació de funcions a les antigues categories professionals del grup de l'antiga RTVV: 7,5 punts.

1.3. Per serveis prestats en altres categories professionals en el grup de l'antiga RTVV:

– Temps de serveis efectius prestats en el grup de l'antiga RTVV en llocs de treball de categories laborals diferents de la que es concorre: 0,01 punts per cada mes complet de servei en actiu, fins a un màxim de 2,5 punts.

1. 4. Valencià:

El coneixement de valencià es puntua fins a 5 punts, d'acord amb la distribució següent:

– Certificat de grau mitjà (C1): 2 punts.

– Certificat de grau superior (C2): 4 punts.

– Certificat de capacitació tècnica de llenguatge administratiu: 0,5 punts.

– Certificat de capacitació tècnica de correcció de textos: 0,5 punts.



– Certificat de capacitació tècnica de llenguatge en els mitjans de comunicació: 0,5 punts.

Es valorarà sempre que no siga requisit per a l'accés i només es computarà el certificat de major nivell.

1.5. Idiomes estrangers i altres llengües oficials de l'Estat:

Pel coneixement d'idiomes estrangers i altres llengües oficials de l'Estat distintes del castellà, fins a 4 punts.

Quan el coneixement d'un idioma constituïsca un requisit d'accés, únicament es valorarà, respecte d'aquest, el certificat de nivell més alt.



Només es tindran en compte els títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, o equivalents, com també els títols, diplomes i certificats expedits per universitats i altres institucions públiques o privades espanyoles i estrangeres, de conformitat amb el sistema de reconeixement de competències en llengües estrangeres que establisca l'autoritat educativa corresponent, d'acord amb la distribució següent:

A2: 0,5 punts

B1: 1 punt

B2: 2 punts

C1: 3 punts

C2: 4 punts

Només es valoraran els certificats que s'ajusten al Marc europeu comú de referència (MECR).

1.6. Altres titulacions:

Per la possessió addicional d'altres títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit per a l'exercici de la categoria professional a què s'opta, excloent-hi el que calga per a accedir a la categoria professional indicada: 1,5 punts per títol fins a un màxim de 4,5 punts.



1.7. Cursos de formació i perfeccionament:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat directament amb l'actualització dels coneixements que s'han de tenir en el lloc de treball que s'ha d'ocupar, i sempre que es tracte de cursos homologats o reconeguts per les administracions públiques, com també per les universitats i el centre de formació del grup de l'antiga RTVV, fins a un màxim de 5 punts d'acord amb la distribució següent:

– Durada de 15 hores: 0,2 punts

– Durada entre 16 i 75 hores: 0,5 punts

– Durada entre 76 i 100 hores: 1 punt

– Durada de més de 100 hores: 2 punts, més 0,02 punts per cada hora que supere les 100 hores.

En cap cas puntuen els cursos de valencià ni d'idiomes, els cursos que formen part del pla d'estudis per a l'obtenció d'un títol, els cursos de preparació o formació relacionats amb els processos d'especialització i selecció d'empleats públics, de promoció interna, de plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic del personal a la naturalesa jurídica del lloc de treball.

1.8. Persones amb diversitat funcional:

– Quan el grau siga igual o superior al 33 %: 1,5 punts.

– Quan el grau siga igual o superior al 65 %: 2,5 punts.

2. Tots els mèrits detallats en l'apartat anterior han de reunir-se l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds.



Quarta. Acreditació dels requisits i mèrits

1. Acreditació de la titulació acadèmica requerida:

Els títols s'han d'acreditar mitjançant còpies testimoniades documentalment per notari o compulsades pels organismes oficials competents.

En aquells supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, la titulació es pot acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la universitat, juntament amb el rebut de pagament de les taxes corresponents.

Respecte a titulacions acadèmiques no universitàries, si no es presenta el títol oficial, la titulació pot acreditar-se mitjançant un certificat de l'autoritat educativa competent en el qual conste necessàriament número de registre, número de sèrie i data d'expedició, i, si és el cas, indicació del llibre i foli.

En el supòsit que l'expedició del títol estiga en tràmit, pot presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent juntament amb el rebut del pagament de les taxes corresponents.

En el cas de titulacions acadèmiques obtingudes en l'estranger, s'ha d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació. La convalidació o homologació dels títols ha de ser degudament acreditada mitjançant un certificat expedit a l'efecte per l'administració competent en cada cas.

Les titulacions oficials acadèmiques que presenten els aspirants han d'anar acompanyades de l'equivalència de títols declarada per l'autoritat acadèmica competent (Ministeri d'Educació o organisme competent).



Els certificats de professionalitat s'han de justificar mitjançant certificats de professionalitat que acrediten mòduls competencials equivalents als establits en el cicle formatiu competent.

2. Experiència professional:

L'experiència professional en el sector públic s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per l'administració o entitat del sector públic en què s'hagen prestat els serveis.

Els serveis prestats en el sector privat com a treballador per compte d'altri, autònom o professional han d'acreditar-se d'acord amb els criteris següents:

– Treballadors per compte d'altri: contracte de treball en què s'especifique la categoria i certificat de l'empresa de les funcions realitzades, quan aquestes no puguen deduir-se dels termes del contracte, sense que s'admeta contradicció entre ambdós documents. En tot cas, és obligatòria la presentació del certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització de la categoria laboral que corresponga.



– Per al supòsit de professionals i autònoms: llicència fiscal o IAE on s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, com també certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant el temps que s'al·legue. Quan pertoque, i en substitució d'aquests documents, s'ha d'aportar certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



3. Superació de proves selectives en el grup de l'antiga RTVV:

Sense perjudici que les persones sol·licitants ho al·leguen, la comissió de valoració ho ha de comprovar d'ofici, sol·licitant els certificats corresponents a l'òrgan competent de RTVV, SAU, en liquidació.



4. Valencià

S'ha d'acreditar mitjançant certificats de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o certificats equivalents o homologats, de conformitat amb la relació d'equivalències establida en l'annex II de l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats.

5. Idiomes estrangers i altres llengües oficials de l'Estat:

Els títols, diplomes i certificats a què es refereix l'apartat 1.5 de la base tercera s'han d'acreditar mitjançant còpies testimoniades documentalment per notari o degudament compulsades.

6. Altres titulacions acadèmiques:

S'han d'acreditar en la forma prevista en l'apartat 1 d'aquesta base quarta.

7. Cursos de formació i perfeccionament:

Certificat dels cursos expedit per l'òrgan corresponent, d'acord amb el que preveu l'apartat 1.7 de la base tercera en què conste de manera expressa el contingut del curs i el nombre d'hores de durada del curs. Si no s'aporta aquest certificat, no s'obtindrà cap puntuació per aquest apartat.

8. Persones amb diversitat funcional:

– Certificat justificatiu del grau igual o superior al 33 %, expedit per l'òrgan competent.

– Certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació o, si és el cas, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat i certificat de compatibilitat del lloc.



Cinquena. Sol·licituds, termini i presentació d'instàncies

1. El termini de presentació de les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les persones aspirants a integrar-se en la borsa han de presentar la sol·licitud exclusivament per via telemàtica, segons model normalitzat, que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, han de clicar en l'apartat «Serveis online» i buscar el tràmit de sol·licitud d'ingrés en la borsa dissenyat a l'efecte. En cas de presentació de més d'una sol·licitud per a una mateixa categoria, únicament es tindrà en compte l'última presentada i s'anul·laran les anteriors.



Si no s'usa el certificat de firma electrònica, també s'ha de presentar la sol·licitud telemàticament, imprimir la sol·licitud i la documentació adjunta i presentar-la en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones aspirants poden fer ús del servei d'assistència tècnica a través de l'adreça electrònica generalitat_en_red@gva.es, destinada a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud.

4. El formulari de sol·licitud ha d'incorporar una declaració responsable mitjançant la qual la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en la «sol·licitud d'inscripció en borsa» que s'ompli són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a disposició de la CVMC per a la comprovació, el control i la inspecció que s'estimen oportuns.



5. El domicili, l'adreça electrònica i els telèfons de contacte que figuren en les sol·licituds es consideren els únics vàlids a l'efecte de notificacions i per a la crida en la contractació, i és responsabilitat exclusiva de la persona sol·licitant tant els errors en la consignació d'aquestes dades, com el fet de no comunicar per escrit a aquest ens públic qualsevol canvi de domicili, adreça electrònica o telèfon de contacte.



Sisena. Comissió de valoració

1. Per a la valoració i verificació dels mèrits al·legats i del compliment dels requisits per a l'accés, la resolució de les incidències que puguen sorgir en el procés de selecció i gestió de les borses i per a la realització de l'entrevista prevista en la base novena, es constituirà una comissió la composició de la qual es publicarà en la web de la CVMC (www.cvmc.es) i els membres de la qual seran nomenats per resolució del president del Consell Rector.

2. La composició de la comissió ha de ser imparella, i no pot ser inferior a cinc titulars amb els respectius suplents, atenent criteris d'imparcialitat, professionalitat i paritat.

La referida comissió de valoració pot sol·licitar i obtindre l'assessorament d'especialistes en les diferents categories professionals i en tècniques de selecció.

3. Contra les resolucions de la comissió de valoració, com també contra els actes de tràmit que impedisquen continuar el procediment o produïsquen indefensió, pot interposar-se recurs d'alçada davant del president del Consell Rector.



Setena. Comissió de seguiment de les borses de treball temporal

1. La comissió de seguiment de les borses de treball temporal de la CVMC, estarà formada per un representant de cadascuna de les organitzacions sindicals més representatives del sector públic instrumental de la Generalitat i el mateix nombre de representants de la CVMC. La comissió tindrà caràcter d'òrgan de participació en el seguiment de la constitució i funcionament de les borses de treball temporal, sense perjudici de les competències atribuïdes legalment als fòrums de negociació col·lectiva.

2. Correspon a la comissió de seguiment:

a) Vetllar pel compliment d'aquestes bases tant en la constitució de les borses com en la selecció del personal temporal.

b) Conéixer periòdicament l'estat de les borses i els llocs adjudicats, incloent-hi la categoria, data d'inici i cessament dels contractes.



c) Emetre informe sobre la resolució de les reclamacions que es formulen en aquesta matèria, com també sobre qualsevol qüestió recollida en aquesta resolució o directament relacionada amb la seua comesa, bé a proposta de la CVMC, bé a proposta de les organitzacions sindicals presents en aquesta.



Huitena. Procediment de constitució de les borses de treball temporal

1. Anuncis i comunicacions:

Les resolucions dictades en el procediment objecte d'aquestes bases i la resta d'anuncis i informació que haja de conéixer el personal aspirant s'exposaran en la pàgina web de la CVMC, i aquesta exposició, en la data en què s'inicie, serà suficient com a notificació a tots els efectes.



2. Llista d'aspirants integrants de les borses de treball:

2.1. Una vegada conclòs el termini de presentació de sol·licituds, per resolució del president de la CVMC, es publicarà la llista provisional de les persones admeses en la borsa de treball, amb el consegüent ordre de prelació d'acord amb la puntuació obtinguda segons els mèrits declarats, i de persones excloses, amb especificació de les causes d'exclusió.

Aquesta resolució s'ha de publicar en la pàgina web de la CVMC.

2.2. Les persones interessades disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista indicada, per a fer esmenes i presentar les al·legacions que estimen oportunes, al·legacions que s'han d'adreçar a la comissió de valoració. La presentació d'al·legacions ha de ser presencial en els llocs següents: en les oficines de correus, en qualsevol de les oficines PROP i seus dels registres oficials de la Generalitat i en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

Els registres oficials de la Generalitat es poden trobar en l'enllaç següent:

http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros.

2.3. Finalitzat el termini concedit i vistes les al·legacions presentades, es dictarà una resolució del president de la CVMC per la qual s'ordenarà la publicació de la llista de persones que integren la borsa de treball de la categoria que corresponga, ordenades d'acord amb la puntuació obtinguda segons els mèrits declarats, i la llista de persones excloses, amb indicació de la causa d'exclusió, i es publicarà en la pàgina web de la CVMC.

2.4. La inclusió en la borsa de treball de la categoria que corresponga no genera cap altre dret més, sense perjudici del que estableix la base següent.



Novena. Persones que han de presentar documentació

1. La resolució del president de la CVMC per la qual s'ordene la publicació de la llista d'integrants de la borsa de treball corresponent ha d'indicar la puntuació a partir de la qual les persones inscrites han de presentar, en el lloc que s'indique, en un termini de cinc dies hàbils comptadors de l'endemà de la publicació de la resolució, la documentació acreditativa dels requisits i mèrits que s'han fet constar en la sol·licitud.

2. Quedaran excloses de la borsa de treball temporal de la categoria que es tracte les persones candidates que no presenten en el termini concedit la documentació acreditativa dels requisits.

3. Quan calga, es dictarà una nova resolució de la Presidència de la CVMC en la qual s'establirà l'interval de puntuació següent a fi que les persones integrants de la borsa incloses en aquest presenten la documentació acreditativa dels mèrits i requisits en els termes establits en l'apartat 1 d'aquesta base.



Deu. Comprovació de requisits i mèrits

1. Una vegada rebuda la documentació presentada per les persones allistades, la comissió de valoració l'ha de comprovar.



1.1. Si es constata l'incompliment dels requisits d'accés a la categoria a què s'aspira, la persona serà exclosa de la borsa corresponent.

1.2. Si es constata que no ha de valorar-se algun dels mèrits al·legats perquè no s'ajusta a les bases de la convocatòria o per l'existència de falsedats, el o els mèrits afectats no seran considerats en la valoració del concurs, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que corresponguen, i l'aspirant quedarà en la posició que corresponga d'acord amb la nova puntuació.

2. Realitzades les actuacions indicades anteriorment, la comissió ha d'elevar a la Presidència la corresponent proposta perquè dicte una resolució aprovant la puntuació provisional de les persones la baremació de la qual ha sigut revisada. Aquesta resolució s'ha de publicar en el web de la CVMC.

3. Les persones interessades disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació per a la presentació de les al·legacions que estimen oportunes.

4. Finalitzat el termini concedit, vistes les al·legacions presentades, la Presidència de la CVMC dictarà una resolució que elevarà a definitiva la puntuació de les persones interessades.

5. Les persones la puntuació definitiva de les quals es mantinga dins de l'interval de puntuació establit en la resolució corresponent del president de la CVMC a què es refereix la base novena passaran a integrar la llista de candidates per a la provisió temporal dels llocs oferits.



Quan la puntuació definitiva assignada no estiga inclosa dins de l'interval indicat, la persona serà reubicada en la borsa de treball segons la nova puntuació.



Onze. Criteris de desempat

A l'hora d'establir l'ordre de prelació de les persones integrants de les distintes borses de treball o de la llista de personal candidat en cas d'igualtat en la puntuació obtinguda, es tindran en compte els criteris següents:

a) En primer lloc, en favor de qui haja acreditat més serveis prestats en l'apartat concret d'experiència professional en llocs del grup de l'antiga RTVV de la mateixa categoria laboral o equivalent, per assimilació de funcions, al del lloc objecte de convocatòria.



b) Si es manté l'empat, en favor de qui acredite la puntuació més alta en la totalitat de l'apartat relatiu a l'experiència professional.

c) Si persisteix l'empat, tindrà prioritat la persona aspirant que acredite diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre aquestes persones, es resoldrà en favor de qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

d) Si persisteix l'empat després de l'aplicació dels criteris anteriors, aquest es resoldrà de la manera següent: les persones que tinguen els mateixos punts desempataran tenint en compte la primera lletra del primer cognom més pròxima a la lletra B, prenent com a referència la Resolució de 10 d'abril de 2017, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció dels aspirants a totes les proves selectives que se celebren durant l'any 2017 del conjunt de les administracions públiques valencianes (DOGV 08.05.2017); si persisteix l'empat, es tindrà en compte la segona lletra del primer cognom per ordre alfabètic, i així successivament. Si coincideixen totes les lletres del primer cognom, s'aplicaran aquests mateixos criteris respecte del segon dels cognoms.



Dotze. Funcionament de les borses de treball

1. Procés de crides de les borses de treball per a la provisió temporal de llocs de treball sense rang de direcció o direcció de departament:



Les crides s'han d'efectuar entre les persones que integren la llista de persones candidates de la categoria corresponent segons l'ordre de puntuació assignada sempre que es troben en situació de disponible, segons el que disposa l'apartat tercer d'aquesta base i que en el moment de realitzar-se la crida complisquen els requisits i les condicions exigits per a l'admissió en la convocatòria corresponent.





2. Sistema d'avís:

2.1. L'avís a les persones que els corresponga ser nomenades s'efectuarà per qualsevol mitjà que permeta deixar constància que s'ha efectuat. En primer lloc, s'utilitzarà la telefonada. Si no es localitza la persona, se li enviarà una comunicació a la seua adreça electrònica, correu certificat, burofax o qualsevol altre mitjà que permeta, d'acord amb el dret, tindre constància de la recepció de la notificació. Les persones aspirants han de donar contestació a l'oferta de treball en el termini màxim de dos dies hàbils des de la recepció de la comunicació.

2.2. Intentada sense èxit la notificació de la crida, rebutjada o no contestada aquesta, es farà la crida de la persona següent de la llista de la borsa corresponent.

2.3. Quan la persona cridada no accepte la contractació temporal oferida o incomplisca el requisit de la presa de possessió del lloc en el termini establit, passarà a la situació de no disponible durant un termini de sis mesos, com preveu l'apartat 4 d'aquesta base.

2.4. En tot cas, les persones que efectuen les crides han de deixar constància de les actuacions dutes a terme per a efectuar-les, com ara contractes, renúncies o intents de notificacions, entre altres.



3. Situacions de les persones incloses en les llistes de candidats de les borses de treball:

3.1. Les persones que estiguen incloses en la llista de personal candidat es poden trobar en alguna de les situacions següents:

a) Personal disponible: és la situació de les persones incloses com a candidates en la llista definitiva de la borsa de treball que no es troben en cap de les situacions que s'estableixen en l'apartat b que s'indica a continuació. A aquestes se'ls pot oferir la contractació com a personal laboral temporal.

b) Personal no disponible: inclou les persones incloses com a candidates en la llista definitiva de la borsa de treball corresponent que es troben en algun dels supòsits següents:

1) Renúncia a la contractació quan estiga motivada per trobar-se prestant serveis, en el moment de la crida, en qualsevol entitat del sector públic o en empresa privada.

2) Renúncia a la contractació quan estiga motivada per l'acceptació de contractació oferida per la CVMC, de qualsevol altra categoria professional.

3) Malaltia que incapacite temporalment per al treball, mentre dure aquesta circumstància, entre la qual s'inclou la incapacitat temporal per risc durant l'embaràs i durant la lactància natural. En aquests casos, el comunicat de baixa o certificat mèdic ha de ser de data anterior a la del dia de la crida.

4) Compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic o personal.

5) Raons de força major, després de l'acreditació prèvia, i apreciades, si és el cas, per la CVMC.

6) Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment. En aquest supòsit, en el cas que l'integrant de la borsa de treball opte per l'acceptació de la contractació oferida, es formalitzarà el contracte en la data de l'acceptació. No obstant això, aquesta contractació quedarà condicionada a tots els efectes a la finalització del permís de maternitat o paternitat que gaudisca o fins a la finalització del termini establit legalment per a aquest permís.



7) Atenció d'un familiar fins al segon grau per consanguinitat o afinitat, quan aquest per raons d'edat, accident o malaltia no puga valdre's per si mateix i no exercisca activitat retribuïda, fins al termini màxim establit per a l'excedència voluntària per atenció de familiars.



3.2. Perquè l'al·legació de les causes indicades es considere justificada, la persona interessada ha d'aportar la documentació acreditativa. En cas contrari, caldrà ajustar-se al que preveu l'apartat 4 d'aquesta base.

3.3. Finalitzada la causa justificativa de la situació de no disponible en la borsa de treball, s'ha de comunicar a la CVMC aquesta circumstància a l'efecte de tramitar l'alta en la borsa de què es tracte en les mateixes condicions en què es trobava amb anterioritat a la declaració d'aquesta situació.

4. Penalització:

4.1. En el cas que la persona renuncie a la contractació o no prenga possessió del lloc adjudicat sense que s'haja declarat la situació de no disponibilitat, la persona serà penalitzada i passarà a la situació de no disponible durant un termini de sis mesos en la borsa de categoria corresponent des del dia de la no-acceptació de la contractació oferida o no-presa de possessió del lloc adjudicat.

No obstant això, quan s'esgote la borsa de treball de què tracte, es podrà acudir a les persones que es troben en la situació de penalitzats quan la causa de la penalització siga la no-acceptació de la contractació oferida.

4.2. Una vegada finalitzat el termini de penalització, es tornarà a ocupar en la borsa de treball corresponent l'ordre que corresponga.



Tretze. Procediment de selecció per a la contractació de personal laboral temporal en llocs de treball amb rang de director/a de departament o de direcció de la CVMC

1. La provisió temporal dels llocs de direcció del Gabinet Tècnic, direcció de la Secretaria de la Presidència, direcció de la Secretaria, director/a del Departament Econòmic i Contractació, director/a del Departament de Recursos Humans, director/a del Departament Jurídic i director/a del Departament Tecnològic de la CVMCV consta de dues fases:

1.1. Fase I de valoració dels mèrits, la qual s'ha d'efectuar emprant el mateix barem de mèrits de la base tercera.

A l'efecte de la valoració de l'experiència a què es refereix l'apartat 1.1 de la base tercera, s'ha de computar el temps de serveis efectius prestats en llocs iguals o assimilats als que figuren allistats l'apartat segon de la resolució per la qual s'aproven aquestes bases, sempre que corresponguen al mateix àmbit funcional que els indicats en l'apartat tercer d'aquesta resolució.

1.2. Fase II d'entrevista: la puntuació màxima que es pot obtindre en l'entrevista és de 20 punts.

2. La provisió temporal d'aquests llocs s'ha d'efectuar emprant les mateixes instàncies i el mateix procediment que per a la resta de categories, tot això amb les peculiaritats següents:

2.1. Les primeres deu persones que figuren en la resolució del president de la CVMC a què es refereix l'apartat 2.3 de la base huitena passaran a la fase d'entrevista després de la comprovació prèvia del compliment dels requisits i mèrits al·legats, sempre que entre la primera i l'última no hi haja una diferència superior en 20 punts després de la fase I.

Amb aquest fi han d'aportar en el lloc que s'indique en la pàgina web de la CVMC, en un termini de cinc dies hàbils comptador des de l'endemà de la publicació de la resolució, la documentació acreditativa dels requisits i mèrits que s'han fet constar en la sol·licitud.

1.2. Si cal, poden ser cridades les deu persones següents per ordre de puntuació, sempre que entre aquests i la persona amb la puntuació més alta en la fase I, no hi haja més de 20 punts de diferència, i així successivament.

2. Les entrevistes s'han d'efectuar en el lloc i la data que es faran públics en la pàgina web de la CVMC.

3. La selecció recaurà en la persona que, sumades la fase de mèrits i d'entrevista, obtinga la puntuació més alta.

4. El procés de selecció pot ser declarat desert en el cas que cap candidat arribe en la fase d'entrevista a una puntuació mínima de 10 punts.





Catorze. Normativa d'aplicació

1. Les borses s'han d'ajustar en el funcionament al que disposen aquestes bases.

En tot allò que no establisquen aquestes bases caldrà ajustar-se al que disposa l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, com també als criteris de la comissió de seguiment de borses.

2. Les borses de treball que es constituïsquen mitjançant aquesta convocatòria també poden ser utilitzades per a la constitució de les borses de la futura Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana; en tot cas, s'hi habilitarà un termini d'actualització de mèrits i de nou ingrés.



Mapa web