Ficha docv

Ficha docv









Convocatòria i bases específiques per a la provisió en propietat d'una plaça d'agent de la policia local pel torn lliure. [2017/5250]

(DOGV núm. 8069 de 23.06.2017) Ref. Base de dades 005619/2017




Per Acord de la Junta de Govern Local de data 8 de juny de 2017, es van aprovar les bases i la convocatòria per a cobrir la següent plaça inclosa en l'oferta d'ocupació pública 2017:



Grup Subgrup Classificació Nombre de vacants Denominació

C C1 Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local 1 Agent policia local





S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria:





Bases específiques per a la provisió en propietat d'una plaça d'agent de la policia local pel torn lliure



La convocatòria que regula aquestes bases està subjecta també a allò que determinen les bases generals aprovades per la Conselleria d'Administració Pública, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 5155, de 15 de desembre de 2005, i ratificades per la Junta de Govern Local d'aquest ajuntament, així com en la legislació vigent en aquesta matèria.

En tot allò no previst en aquestes bases cal ajustar-se al que disposa el Reial decret legislatiu 5/2015, que aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 30/1984, de 2 d'agost; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; la Llei 6/1999, de 19 d'abril, de policies locals i de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana; el Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià; l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques; l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció de policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic; el Decret 3/2017, de 13 de gener, que aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i la resta de les disposicions d'aplicació.





Primera. Objecte de la convocatòria

És objecte de les presents bases la provisió en propietat, mitjançant el sistema d'accés de torn lliure i a través del procediment de selecció d'oposició, d'una plaça vacant pertanyent a l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, categoria d'agent de policia del cos de la policia local del municipi dels Poblets.



D'acord amb l'article 4 del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'establixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policies locals de la Comunitat Valenciana, l'esmentada plaça està adscrita a l'escala bàsica i s'enquadra en el grup C, subgrup C1, segons l'article 76 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

La plaça està inclosa en l'oferta pública d'ocupació corresponent a l'exercici de l'any 2017, aprovada per Acord de la Junta de Govern Local de data 11 d'abril de 2017, i publicada en el Butlletí Oficial de la Província de Alacant número 76, de data 21 d'abril de 2017, en la seu electrònica i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.





Segona. Condicions d'admissió dels aspirants

Per a ser admesos a la realització de les proves selectives, els aspirants hauran de reunir els següents requisits en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies:

– Tindre la nacionalitat espanyola.

– Haver complit díhuit anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

– Estar en possessió del títol de Batxiller Superior, Tècnic, Formació Professional de segon grau o equivalent, o complides les condicions per a obtindre'l en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies; l'homologació i/o equivalència de qualsevol títol haurà d'aportar-la la persona interessada, degudament acreditada per l'autoritat acadèmica competent.

– No patir malaltia o cap defecte físic que impedisca l'exercici de les funcions d'acord amb els quadres d'exclusions mèdiques contingut en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic, i tindre una estatura mínima d'1,65 metres els homes i 1,60 metres les dones.



– No haver sigut separat del servei de qualsevol de les administracions públiques, en virtut d'expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

– No tindre antecedents penals per delictes dolosos o tindre'ls cancel·lats.

– Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de les classes B i A que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 kW o una relació potència/pes no superior a 0,16 kW/kg.

Tots els requisits establits hauran de ser reunits pels aspirants el dia en què finalitze el termini per a la presentació d'instàncies de la corresponent convocatòria.



Tercera. Forma i termini de presentació d'instàncies

3.1. Les sol·licituds per a requerir prendre part en les corresponents proves d'accés en què els aspirants declaren davall la seua responsabilitat que reuneixen les condicions exigides en les presents bases generals per a la plaça a què s'opte, es dirigiran a l'alcalde president de l'Ajuntament dels Poblets, conforme al model oficial de sol·licitud (annex I) i es presentaran en el Registre d'Entrada d'aquest ajuntament (presencial o electrònic en la seu electrònica www.elspoblets.sedelectronica.es) o bé en qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

El termini de presentació d'instàncies serà de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, d'acord amb l'article 14 del Decret 3/2017, de 13 de gener.

3.2. Les bases íntegres es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Butlletí Oficial de la Província de Alacant. Es publicaran igualment en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, i s'inserirà un extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

3.3. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de:

– Certificat mèdic oficial, expedit en data de presentació d'instàncies, en el qual es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en aquestes bases, així com que no es troben impedits o incapacitats per a l'accés a la funció pública, d'acord amb l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques.

Aquest certificat serà original o còpia compulsada i el període de vigència a l'efecte de realitzar les proves físiques serà de tres mesos a comptar des de l'endemà de la data de l'expedició fins a la realització de les proves. Si les proves físiques se realitzaren una vegada transcorreguts tres mesos des de la data d'emissió del certificat mèdic, l'aspirant haurà de tornar a presentar-lo abans de celebrar-se les proves físiques.

– En el cas que els aspirants hagen superat les proves psicotècniques, d'acord amb la base setena, hauran de presentar juntament amb la sol·licitud el certificat acreditatiu d'haver-les superat. En un moment posterior no s'admetran certificats de superació de les proves psicotècniques i en conseqüència no estaran exempts i hauran de fer-les (art. 3.2 de l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques).



Quarta. Admissió d'aspirants

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà una resolució en el termini màxim d'un mes, en què declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En la dita resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de Alacant, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la seu electrònica, constarà el nom i cognoms dels aspirants admesos i exclosos, i si és el cas, el motiu de l'exclusió. Es concedirà un termini de deu dies hàbils per a l'esmena d'aquelles deficiències que siguen esmenables i es podran presentar reclamacions contra la dita resolució.

En aquesta resolució s'indicarà el lloc, la data i l'hora del començament de les proves selectives.

Si se presentaren reclamacions seran acceptades o refutades en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva, que se publicarà en els mateixos llocs que la llista provisional.

En cas de no presentar-se reclamacions ni al·legacions, ni els aspirants exclosos esmenaren les deficiències esmenables, la llista provisional esdevindrà definitiva.



Cinquena. Tribunal qualificador

Al tribunal qualificador li correspon dilucidar les qüestions plantejades durant el desenvolupament del procés selectiu, vetlar pel bon desenvolupament d'aquest, qualificar les proves establides i aplicar els barems corresponents.

El tribunal qualificador estarà constituït pels membres següents:



– President: l'oficial de la policia local de l'Ajuntament dels Poblets.

– Vocals:

– Un membre designat per la Direcció General de la Generalitat Valenciana competent en matèria de policia local, en virtut del que disposa l'article 57.5 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol.

– Tres funcionaris pertanyents als cosos de la policia local de la comunitat valenciana designats per l'alcalde amb igual o superior categoria a la plaça ofertada.

– Un funcionari de carrera de l'Ajuntament dels Poblets designat per l'alcalde amb igual o superior categoria a la plaça ofertada.

– Secretari: el de la corporació o funcionari que delegue, que actuarà, a més, com a vocal.

La composició del tribunal inclourà la dels respectius suplents i es farà pública juntament amb la llista d'admesos i exclosos.

Podran nomenar-se assessors del tribunal per a les proves psicotècniques i d'aptitud física. El seu nomenament haurà de fer-se públic junt amb el del tribunal.

L'abstenció i recusació dels membres del tribunal serà de conformitat amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El tribunal que qualifique les proves selectives tindrà la categoria segona de les establides en l'article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig.



Sisena. Inici i desenvolupament de l'oposició

Els aspirants seran convocats en crida única, excepte casos de força major degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal. La falta de presentació d'un aspirant en el moment de ser cridat a qualsevol dels exercicis obligatoris determinarà automàticament la pèrdua del dret a participar en el mateix exercici i en els successius, per la qual cosa quedarà exclòs del procediment selectiu.



L'ordre d'actuació dels aspirants en aquells exercicis que no puguen realitzar-se conjuntament serà l'alfabètic.

El tribunal podrà requerir en qualsevol moment als aspirants que acrediten la seua identitat, fi per al qual hauran d'anar proveïts del document nacional d'identitat.

Una vegada començades les proves, la publicació dels successius anuncis de celebració dels restants exercicis, així com els resultats de les proves, es faran públiques en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la seu electrònica, amb 12 hores mínimes d'antelació a l'inici, si es tracta del mateix exercici, o de 48 hores mínimes, si es tracta d'un nou exercici.



Setena. Procediment de selecció

El procés selectiu comptarà amb les fases i proves següents:

1. Primer exercici: de caràcter obligatori i eliminatori

Mesurament d'estatura.

Aquells que aporten la seua estatura en el certificat mèdic presentat junt amb la sol·licitud, quedaran exemptes de realitzar aquesta prova.

La valoració de la prova serà d'apte o no apte.

2. Prova psicotècnica: de caràcter obligatori i eliminatori

Consistirà a superar els exercicis o proves psicotècniques aptitudinals i de personalitat que es determinen en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques. La superació de les dites proves en els municipis de la Comunitat Valenciana, expressament homologades per l'IVASPE, tindrà una validesa d'un any des de la seua realització, i eximirà durant aquest període l'aspirant de tornar a realitzar-les.

La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte.

3. Proves d'aptitud física: de caràcter obligatori i eliminatori

Consistiran a superar proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'exercici del lloc de treball i el contingut i marques mínimes de les quals seran les següents:

– Escalada de corda amb presa de peus: homes 4 metres; dones 3 metres.

– Salt de longitud amb carrera: homes 4 metres; dones 3,80 metres.



– Salt d'altura: homes 1,10 metres; dones 1 metre.

– Carrera de velocitat de 60 metres: homes 10 segons; dones 12 segons.

– Carrera de resistència de 1.000 metres: homes 4 minuts; dones 4 minuts 10 segons.

La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, i s'haurà de superar com a mínim quatre de les proves per a ser qualificat com a apte.

4. Qüestionari: de caràcter obligatori i eliminatori

Consistirà a contestar correctament per escrit un qüestionari d'un mínim de 50 preguntes i un màxim de 75 preguntes, amb quatre respostes alternatives, una d'aquestes certa, en un temps màxim d'una hora i trenta minuts, sobre els temes indicats en els grups I a IV, ambdós inclosos, del temari que s'arreplega com a annex a aquestes bases.

Per a la correcció d'aquesta prova es tindran en compte, en tot cas, les respostes errades. La penalització de les contestacions errades serà la següent: es descomptarà el valor d'una contestació correcta per cada tres contestacions errades; les respostes en blanc no penalitzaran. La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i s'haurà d'obtindre una qualificació de 5 punts per a superar-lo.

5. Coneixement de valencià: de caràcter obligatori i no eliminatori



Els municipis de predomini lingüístic valencià, segons la Llei 4/1983, de 23 de novembre, de la Generalitat Valenciana, d'ús i ensenyament del valencià, inclouran un exercici consistent a traduir del valencià al castellà i viceversa un text proposat pel tribunal, en un temps a determinar.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts.

6. Desenvolupament del temari: de caràcter obligatori i eliminatori

Consistent a desenvolupar per escrit, durant un temps màxim d'una hora i trenta minuts i mínim d'una hora, dos temes triats per l'aspirant de quatre extrets per sorteig, dels grups I a IV ambdós inclosos, que componen el temari que s'inclou en aquestes bases.



Els temes es llegiran en sessió pública davant del tribunal, que podrà formular les preguntes o aclariments que sobre aquests considere escaients. S'hi valorarà la claredat d'idees i el coneixement sobre els temes exposats.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i per a superar l'exercici s'haurà d'obtindre un mínim de 5 punts

7. Temes locals: de caràcter obligatori i no eliminatori

Consistirà a contestar correctament per escrit un qüestionari de 10 preguntes, amb quatre respostes alternatives, una d'aquestes certa, en un temps màxim de trenta minuts, sobre els temes indicats en el grup V del temari que s'arreplega com a annex a aquestes bases.

Per a la correcció d'aquesta prova es tindran en compte, en tot cas, les respostes errades. La penalització de les contestacions errades serà la següent: es descomptarà el valor d'una contestació correcta per cada tres contestacions errades; les respostes en blanc no penalitzaran.



La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 5 punts.



Huitena. Relació d'aprovats i constitució de borsa de treball

El tribunal no podrà aprovar ni declarar que ha superat el present procediment selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Els aspirants que hagen superat almenys els quatre primers exercicis passaran a formar part d'una borsa de treball destinada a cobrir de manera interina i temporal, les vacants que es produïsquen.

El tribunal formularà proposta a l'òrgan competent dels aspirants que, havent superat el procés selectiu i prèvia presentació de la documentació exigida en les presents bases, hagen d'incorporar-se a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, per a seguir el curs de formació teoricopràctic de caràcter selectiu.

La relació d'aprovats, per ordre de puntuació, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en la seu electrònica i en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant.

Quan algun o alguns dels aspirants aprovats renuncien a continuar el procés de selecció o siguen exclosos d'aquest per no tindre algun dels requisits exigits, no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, o per no superar el curs selectiu, s'anul·laran les actuacions respecte d'aquest i el tribunal podrà proposar la inclusió en la llista d'admesos del mateix nombre que el d'exclosos per les anteriors causes que hagen superat les proves selectives i pel mateix ordre de puntuació, els quals s'incorporaran a la realització del curs selectiu en les mateixes condicions que els anteriors, sense perjudici de la responsabilitat en què, si és el cas, puguen haver incorregut.



Novena. Curs selectiu

Finalitzades les proves selectives, el tribunal farà pública la relació d'aspirants aprovats, si n'hi ha, per ordre de puntuació aconseguida, i elevarà la relació a l'Alcaldia, conjuntament amb l'acta de l'última sessió.

Els aspirants proposats, prèvia presentació de la documentació exigida, s'incorporaran a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, per a realitzar el primer curs teoricopràctic que se celebre, integrat per dues fases, una de formació i selecció en l'IVASPE, amb una durada de 700 hores lectives, i una altra, una vegada superada l'anterior, de pràctiques en el mateix ajuntament, amb una durada de dos mesos. La qualificació del curs, tant del període teoricopràctic com de les pràctiques correspondrà a l'IVASPE, i la seua valoració es realitzarà amb base a criteris objectius, que tindran en compte, entre altres, els punts següents: assimilació dels coneixements impartits, responsabilitat, dedicació, actituds enfront del professorat i resta dels alumnes, i tots els aspectes de l'actuació que calguen per a valorar la seua capacitat per a una adequada prestació de les funcions atribuïdes a la plaça.



Durant la realització del curs teoricopràctic, els aspirants seran nomenats per l'Ajuntament funcionaris en practiques, i percebran les retribucions íntegres de la plaça a què aspiren.



Deu. Presentació de documentació

Els aspirants proposats pel tribunal, presentaran en l'Ajuntament, dins del termini de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la relació d'aprovats en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant, els documents següents:

– Fotocòpia compulsada del DNI.

– Còpia compulsada de la titulació acadèmica.

– Declaració responsable de no trobar-se inhabilitat per a l'exercici de càrrec públic i de no haver sigut separat, per mitjà d'expedient disciplinari, del servei de l'Administració pública, i no tindre antecedents penals per delictes dolosos o tindre'ls cancel·lats.

– Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció de les classes A i B.

Si dins del termini indicat els opositors no presentaren la documentació o no reuniren els requisits obtinguts, no podran ser nomenats funcionaris i quedaran anul·lades totes les seues actuacions, sense perjudici de les responsabilitats en què hagueren pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial.



Onze. Nomenament i presa de possessió

Finalitzat el curs teoricopràctic, l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències comunicarà a l'òrgan competent de la corporació local la relació dels aspirants que l'hagen superat, amb indicació de la qualificació obtinguda, als efectes del seu nomenament com a funcionaris de carrera. Igualment comunicarà la relació dels aspirants que no hagen superat el curs teoricopràctic.

Els nomenaments hauran d'efectuar-se en el termini màxim de quinze dies, comptats des de la comunicació de l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències.

Els aspirants que no superen el curs teoricopràctic de selecció i formació podran incorporar-se al curs immediatament posterior. Si no superen aquest segons, perdran definitivament el seu dret.



El nomenament com a funcionaris de carrera serà publicat en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant.



Dotze. Impugnació

Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

Contra la convocatòria i les seues bases, que esgoten la via administrativa, els interessats podran interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant de l'Alcaldia, previ al contenciós administratiu, en el termini de dos mesos davant del Jutjat Contenciós Administratiu d'Alacant, a partir de l'endemà de la publicació del seu anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Alacant (article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa).



Tretze. Incidències

El tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es presenten, interpretar les bases d'aquesta convocatòria i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu.





ANNEX I

Sol·licitud d'admissió a proves selectives



Agent policia local



DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT

Nom i cognoms NIF

Adreça

Codi postal Municipi Província

Telèfon Mòbil E-mail

Mitjà preferent de notificació:

( ) Electrònica (necessita disposar de certificat electrònic): E-mail:

( ) En paper, en l'adreça abans exposada





EXPOSA:

Primer. Que a la vista de la convocatòria anunciada per a participar en el procés de selecció per a la provisió en propietat d'una plaça d'agent de la policia local, conforme a les bases publicades en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant i en el tauler d'anuncis municipal.

Segon. Que declare davall la meua responsabilitat reunir totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona, a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies, i em compromet a provar documentalment totes les dades de la sol·licitud al primer requeriment de l'Ajuntament.

Tercer. Que declare conéixer i accepte íntegrament les bases que regeixen aquesta convocatòria.

Quart. Que s'adjunta la següent documentació, d'acord amb la base tercera:

( ) Certificat mèdic oficial, expedit en data de presentació d'instàncies, en el què es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en aquestes bases, així com que no es troben impedits o incapacitats per a l'accés a la funció pública, d'acord amb l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques.

( ) Certificat d'haver superat les proves psicotècniques, d'acord amb la base setena



Per tot això:



SOL·LICITA

Que s'admeta aquesta sol·licitud a tràmit per a participar en el procés de selecció per a la provisió en propietat d'una plaça d'agent de la policia local.



(Lloc i data) ..., ... d ... de 2017



Signatura: la persona sol·licitant



En compliment del que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, sobre protecció de dades de caràcter personal, l'informen que les seues dades personals seran tractades i quedaran incorporades en un fitxer, el titular del qual es l'Ajuntament dels Poblets. La finalitat de l'esmentat fitxer és la correcta gestió de la relació comercial entre la seua empresa i l'Ajuntament de Els Poblets. Així mateix l'informen que les seues dades poden ser cedides a altres administracions públiques i qualsevol altra cessió prevista en la llei. Vosté pot exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes establits en la normativa vigent dirigint-se a: Ajuntament dels Poblets. Av. Jaume I, núm. 7. 03779 Els Poblets (Alacant).





ANNEX II

Temari



Grup I. Dret constitucional i administratiu

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura, contingut i principis bàsics. Reforma de la Constitució.

Tema 2. Organització política de l'Estat espanyol. Classe i forma d'estat. Organització territorial de l'Estat. La corona: funcions constitucionals del rei. Successió i regència. La ratificació.

Tema 3. Les Corts Generals: les cambres. Composició, atribucions i funcionament. La funció legislativa. El poder executiu: el Govern. Relacions entre el Govern i les Corts Generals. El poder judicial. Estructura, organització i funcionament dels tribunals en el sistema espanyol.



Tema 4. L'organització territorial espanyola. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia, òrgans i competències. Les administracions públiques.

Tema 5. Drets i deures fonamentals de la persona en la Constitució: defensa i garantia. El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble. La suspensió dels drets i llibertats.

Tema 6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat Valenciana. Les Corts. El Consell. Les competències. Administració de Justícia.

Tema 7. L'Administració pública. La hisenda pública i l'Administració tributària. El ciutadà i l'Administració.

Tema 8. El dret administratiu. Fonts. Normes no parlamentàries amb rang de llei. El reglament.

Tema 9. El procediment administratiu. Marc jurídic. Fases del procediment. L'audiència a l'interessat. Notificacions. El procediment sancionador administratiu. La revisió administrativa de l'acte administratiu. Procediments i límits de la revisió. Recursos administratius. El recurs contenciós administratiu.

Tema 10. La Unió Europea: institucions. L'ordenament jurídic de la Comunitat Europea. La recepció, aplicació i control del dret comunitari a Espanya.



Grup II. Règim local i policia

Tema 11. El municipi: òrgans unipersonals de govern. L'alcalde. Els tinents d'alcalde. Els regidors.

Tema 12. Òrgans col·legiats de govern. El Ple de l'Ajuntament. La Junta de Govern Local. Òrgans consultius i participatius: les comissions informatives. Les juntes de districte.

Tema 13. La funció pública en general i els funcionaris de les entitats locals. Organització de la funció pública local. El personal al servei de les administracions locals: concepte i classes. Drets i deures de les policies locals. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.



Tema 14. Responsabilitat dels funcionaris. Reglament de règim disciplinari. Incoació i tramitació d'expedients.

Tema 15. Obligacions i competències dels ajuntaments. Les ordenances municipals: concepte i classes. Infraccions. Potestat sancionadora. Els bans de l'Alcaldia.

Tema 16. La seguretat ciutadana. Autoritats competents. Funcions de la policia local segons la Llei orgànica de forces i cossos de seguretat. Actuacions de la policia local en col·laboració amb la resta de les forces i cossos. Policia governativa i judicial.

Tema 17. La policia local. Ordenament legislatiu de la policia local. Missions i objectius. Disposicions estatutàries comuns. Estructura orgànica i funcional.

Tema 18. El binomi policia local - ciutadà. Principis bàsics i normes d'actuació. Suports ètics. Règim disciplinari dels funcionaris de la policia local.

Tema 19. La legislació sobre policies locals i de coordinació de policia local de la Comunitat Valenciana. La coordinació de les policies locals. Estructura i organització de les policies locals valencianes. Règim estatutari.

Tema 20. L'Institut Valencià de Seguretat Pública. Regulació legal. Fins i funcions. La formació de les policies locals valencianes. El registre de policies locals. Sistema retributiu de les policies locals valencianes. Premis i distincions.



Grup III. Dret penal, policia administrativa i sociologia

Tema 21. El Codi Penal. Concepte d'infracció penal: delicte i falta. Les persones responsables criminalment dels delictes i les faltes.



Tema 22. L'homicidi i les seues formes. Avortament. Lesions. Lesions al fetus. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrests; amenaces; coaccions. Les tortures i altres delictes contra la integritat moral.

Tema 23. Delictes contra la llibertat sexual: agressions i abusos sexuals; l'assetjament sexual; exhibicionisme i provocació sexual; delictes relatius a la prostitució. L'omissió del deure de socors. Infraccions a les disposicions de trànsit i seguretat constitutiva de delicte.

Tema 24. Delictes contra el patrimoni i l'ordre socioeconòmic: furts, robatoris, extorsió, robatori i furt de vehicles.

Tema 25. Delictes contra l'Administració pública; prevaricació i altres comportaments injusts; abandó de destinació i l'omissió del deure de perseguir delictes; desobediència i denegació d'auxili: infidelitat en la custòdia de documents i de la violació de secrets. Suborn, tràfic d'influències, malversació, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics.

Tema 26. Llei orgànica reguladora del procediment d'habeas corpus. De la denúncia i la querella. De l'exercici del dret de defensa. L'assistència d'advocat. El tractament de presos i detinguts. L'entrada i registre en lloc tancat.

Tema 27. La policia judicial. De la comprovació del delicte i esbrinament del delinqüent. Funcions de la policia local com a policia judicial. L'atestat policial

Tema 28. Policia administrativa. Protecció civil. Medi ambient. Urbanisme. Patrimoni històric i artístic. Ocupació de les vies publiques. Escolarització. Espectacles i establiments públics. Venda ambulant.



Tema 29. Els grups socials. Formació dels grups socials. Les masses i la seua tipologia. El procés de socialització.

Tema 30. La delinqüència. Models explicatius i factors. Els comportaments col·lectius. Comportament en desastres, efectes i conseqüències dels desastres. Reacció davant de situacions de desastres.



Grup IV. Policia de trànsit i circulació

Tema 31. El trànsit i la seguretat viària: concepte i objectius. L'home com a element de seguretat viària. Els conductors. Els vianants. El vehicle. Les vies.

Tema 32. La normativa sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària: la llei de bases i el seu text articulat. Tipificació de les principals infraccions. Infraccions de trànsit que constitueixen delicte. El Codi de Circulació i els seus preceptes encara vigents.

Tema 33. El Reglament general de circulació. Estructura. Principals normes de circulació.

Tema 34. El Reglament general de conductors. Normes generals. Classes de permisos de conduir i els seus requisits. Validesa. Equivalències.

Tema 35. Reglament general de vehicles. Normes generals. Categories. Les seues condicions tècniques. La inspecció tècnica de vehicles. Assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Infraccions i diligències policials.

Tema 36. Reglament de procediment sancionador en matèria de trànsit. Fases del procediment i contingut. Mesures cautelars: immobilització de vehicles. Retirada de vehicles de la via.

Tema 37. El transport. Classes de transport. Servei públic de viatgers i servei públic de mercaderies o mixt. El servei privat. Transport escolar i de menors. Transport de mercaderies perilloses.

Tema 38. Alcoholèmia. Legislació aplicable. Taxes d'alcoholèmia. Normes d'aplicació per a les proves reglamentàries. Infraccions i diligències policials.

Tema 39. Els accidents de trànsit: concepte i consideracions prèvies. Causes, classes i fases. Actuacions de la policia local en accidents de transit: d'urgència i tecnicoadministratives.

Tema 40. Òrgans competents en matèria de trànsit i seguretat vial. El Consell Superior de Trànsit. Especial consideració de les competències municipals.



Grup V. Temes locals

Tema 41. Nocions sobre els orígens històrics dels Poblets. Costum i festes. Els serveis, l'agricultura i el turisme a Els Poblets.



Tema 42. Ordenances municipals de l'Ajuntament dels Poblets que afecten la policia local.

Tema 43. El terme municipal: límits, partides i urbanitzacions. Xarxa viària i camins veïnals. Ubicació de centres públics en el municipi dels Poblets.

Tema 44. L'Ajuntament dels Poblets: organització i funcionament. El cos de la policia local dels Poblets: estructura i organització/funcionament.



Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació del present anunci, davant de l'Alcaldia d'aquest Ajuntament dels Poblets, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, o recurs contenciós administratiu, davant del Jutjat Contenciós-Administratiu d'Alacant, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa-administrativa. Si s'optara per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell siga resolt expressament o s'haja produït la seua desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que puga exercitar qualsevol altre recurs que estime pertinent.





Els Poblets, 8 de juny de 2017.–L'alcalde: Salvador Sendra i Gasquet.

Mapa web