Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 4/2017, de 12 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores, i la convocatòria per a l'any 2017, de les subvencions destinades a les entitats socials per a la realització d'activitats en matèria de coneixement normatiu, tecnològic i de creació de xarxes de col·laboració social relacionades amb el sistema d'alertes ràpides en la lluita contra la corrupció. [2017/5270]

(DOGV núm. 8064 de 16.06.2017) Ref. Base de dades 005306/2017






PREÀMBUL



Actualment, la corrupció és un fenomen que afecta totes les societats i economies, motiu que fa imprescindible la cooperació entre sectors i entre nacions amb un doble objectiu: prevenir-la i lluitar contra ella. La ciutadania sap que la corrupció redueix els recursos pressupostaris de qualsevol administració i, sense cap dubte, és conscient de l'amenaça que suposa per a l'estabilitat democràtica, política i el desenvolupament sostenible de la nostra societat. La seua prevenció i eradicació són responsabilitat de tots els Estats i aquests han de cooperar entre si.



Dins del marc organitzatiu de la Generalitat, la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació és qui, entre uns altres, desenvolupa funcions en l'àmbit de la lluita contra el frau i la corrupció per mitjà de la Inspecció General de Serveis. Tals funcions s'alineen amb la Resolució 58/4 de l'Assemblea General, de 31 d'octubre de 2003, de la Convenció de les Nacions Unides contra la Corrupció.

La conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació ha desenvolupat, des de la seua constitució, una destacable tasca en incrementar els mitjans personals i materials de la Inspecció General de Serveis per a desenvolupar les funcions que les normes li assignen, un creixement que ha donat visibilitat a aquest òrgan de control que desenvolupa, bàsicament, les funcions regulades en el Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general. És indiscutible que acompanyar l'acció inspectora d'instruments tecnològics i d'un marc normatiu adequat contribuiran al millor i més eficaç desenvolupament de les seues tasques, a fi de garantir el principi de seguretat jurídica, i atenent, així mateix, als principis de proporcionalitat i eficàcia.



El convenciment que es requereix un enfocament ampli i multidisciplinari per a previndre i combatre la corrupció, en favor de l'interès general, es precisa la col·laboració de les entitats socials que, com a part de la societat civil, lluiten contra el frau, la corrupció i les dolentes pràctiques en el sector públic. El resultat d'aquesta assistència enfortirà les nostres capacitats a través del coneixement i intercanvi d'experiències amb altres ens d'altres nacions i amb altres òrgans supranacionals que mantinguen una lluita activa contra la corrupció. La col·laboració esdevé fonamental perquè els esforços, públics i privats se sumen i l'actuació conjunta siga eficaç.

Seguint la Resolució de l'ONU ja esmentada, cada Estat «adoptarà mesures adequades, dins dels mitjans que dispose i de conformitat amb els principis fonamentals del seu dret intern, per a fomentar la participació activa de persones i grups que no pertanguen al sector públic, com la societat civil, les organitzacions no governamentals i les organitzacions amb base en la comunitat, en la prevenció i la lluita contra la corrupció, i per a sensibilitzar a l'opinió pública pel que fa a l'existència, les causes i la gravetat de la corrupció, així com a l'amenaça que aquesta representa». Raó sobre la qual se sustenta aquesta ordre de subvencions en concurrència competitiva que fomenta la participació de la societat civil en els àmbits de lluita i prevenció de conductes corruptes i fraudulentes, objectius prioritaris de la nostra administració juntament amb la integritat institucional, la transparència, l'impuls a la gestió adequada dels assumptes i els béns públics, i tots aquells valors que estimulen una cultura de rebuig a la corrupció.



En conseqüència, la Conselleria creu convenient fomentar el debat entorn de les dues qüestions involucrades. Açò és, d'una banda les aportacions que poden realitzar les innovacions tecnològiques relacionades amb l'ús de la informació digitalitzada, les aplicacions que presenten resultats de manera gràfica establint relacions entre diferents nodes que oferisquen informació rellevant per a l'acció inspectora i la possibilitat que a aquestes aplicacions se'ls puga preguntar de manera senzilla mitjançant algorismes i, d'altra banda, les obligacions legals que aquestes aplicacions i programes imposen a les administracions públiques i que han d'estar arreplegades en normes jurídiques tan potents com aquelles. La cooperació amb entitats socials que aporten coneixement sobre tecnologia de detecció de frau, sobre normes que els donen suport jurídic i que, a més, puguen oferir informació d'experiències reeixides en altres països que fins i tot poden ajudar a desentranyar alguns aspectes delicats o controvertits de les normes, esdevé crucial per a complir amb l'objectiu assignat.

A aquest text li resulta d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la corresponent normativa de desenvolupament, en aquells preceptes que tenen el qualificatiu de bàsics, a més dels articles 159 a 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Aquesta disposició està inclosa en el Pla Normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2017.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, es constata que les ajudes de la present ordre, no estan subjectes a la notificació prevista en l'article 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), perquè no es reuneixen tots els requisits de l'article 107.1 d'aquest tractat, en concret, per no suposar avantatge econòmic, ja que les entitats a les quals van dirigides les subvencions no desenvolupen activitats econòmiques en les quals puguen oferir béns o serveis en el mercat i per açò no existeix la possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres.

Per tot açò, en virtut de la competència atribuïda pels articles 160.2.b) i 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en relació amb l'incís i) de l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu,





ORDENE



Article 1. Aprovació de les bases de la convocatòria

Aprovar les bases per les quals es regula la convocatòria de subvencions que s'efectua mitjançant la present Ordre, així com la sol·licitud web i documents complementaris.



Article 2. Convocatòria

Convocar per a l'exercici 2017, les subvencions regulades en aquesta ordre destinades a les entitats socials per a la realització d'activitats en matèria de coneixement normatiu i tecnològic, i de creació de xarxes de col·laboració social relacionades amb el sistema d'alertes ràpides en la lluita contra la corrupció. La quantia de l'import global màxim destinat a finançar aquestes subvencions ascendeix a 60.000 euros (seixanta mil euros) amb càrrec al capítol IV, línia de subvenció S831000 del programa 22.01.01.121.10, d'Atenció al ciutadà, qualitat i inspecció de serveis, del pressupost de la Generalitat per a 2017.



Es procedirà a remetre a la Base de Dades Nacionals de Subvencions aquesta convocatòria efectuada en el marc de les presents bases, junt amb tota la informació requerida per aquesta Base de Dades perquè en ella es publiquen els seus textos íntegres. La Base de Dades Nacionals la traslladarà al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana per a la seua publicació.









DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

S'autoritza a la persona titular de la sotssecretaria d'aquesta Conselleria, competent en matèria inspecció de serveis a dictar les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre.



Segona. Règim de recursos

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb els articles 10, 14, 25.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició, o bé es podrà plantejar, en contra, directament recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant la persona titular de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Col·laboració en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de l'ordre.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de l'ordre.



Tot això, sense perjuí de la possible interposició de qualsevol altre recurs que siga escaient per a la defensa de les persones interessades.



Tercera. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 12 de juny de 2017



El conseller de Transparència,

Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

MANUEL ALCARAZ RAMOS







ANNEX ÚNIC

Bases reguladores i convocatòria per a l'any 2017, de les subvencions destinades a les entitats socials per a la realització d'activitats en matèria de coneixement normatiu i tecnològic i de creació de xarxes de col·laboració social relacionades amb el sistema d'alertes ràpides en la lluita contra la corrupció.



Primera. Objecte

Aquesta ordre establix les bases reguladores i el règim jurídic per a la concessió de les subvencions, en règim de concurrència competitiva, que tenen per objecte la realització d'activitats sobre suport legal i recursos tecnològics necessaris per a construir sistemes de lluita proactiva contra la corrupció i les males pràctiques en les organitzacions públiques. El finançament es realitza amb càrrec al pressupost de la conselleria amb competències en inspecció de serveis.



Segona. Principis, objectius i prioritats

Les subvencions regulades en les presents bases, quant a la seua concessió i execució es basaran en:

1. Els principis establits en l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'Administració concedent, i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics, així com els establits en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana.



2. Els objectius i prioritats establits en el Pla Estratègic de Subvencions vigent de la conselleria competent en matèria d'inspecció de serveis.





Tercera. Règim jurídic

1. La present Ordre té el caràcter de bases reguladores de les subvencions per al finançament d'actuacions en matèria de transparència, atenció a la ciutadania i inspecció de serveis, amb càrrec al programa pressupostari 22.01.01.121.10 inclòs en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017.

2. Aquesta Ordre se sotmetrà a la normativa bàsica de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006 de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i al que establix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Quarta. Compatibilitat

1. Les subvencions regulades mitjançant les presents bases són compatibles amb altres ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa o anàloga finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



2. L'import de les subvencions regulades en aquestes bases en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat a desenvolupar per l'entitat beneficiària i a tal fi, l'entitat sol·licitant haurà de presentar davant l'òrgan gestor, durant la convocatòria, declaració responsable en aqueix sentit.

3. L'entitat sol·licitant que obtinga una subvenció de les previstes en aquesta ordre està obligada a comunicar a l'òrgan gestor, en el termini d'un mes des del moment en què s'haja obtingut, i en tot cas amb anterioritat a la presentació de la justificació, tot finançament de l'actuació subvencionada procedent de qualsevol en públic o privat, local, nacional, internacional o supranacional, especificant la quantia exacta de l'aportació, la procedència i la destinació donada a aquests fons, amb la finalitat de que conste explícitament quina part del projecte o programa se subvencionarà amb l'aportació de la Generalitat i quina part amb cadascuna de les altres aportacions.

4. En el cas que l'import total de les subvencions obtingudes per a una mateixa actuació siga superior al seu cost global, es reduirà la subvenció concedida en la quantitat corresponent a l'excés.

5. No seran subvencionables a través de les convocatòries de subvencions previstes en aquesta ordre de bases, aquelles actuacions que el seu contingut no hi estiga clarament contemplat.



Cinquena. Requisits per a obtindre la condició d'entitat beneficiària

1. Podran obtindre la condició d'entitat beneficiària d'aquestes subvencions les entitats sense anime de lucre, preferiblement aquelles que entre les seues finalitats perseguisquen la transparència i la lluita contra la corrupció per qualsevol mitjà, i l'objecte del qual desenvolupe activitats en matèria de bones pràctiques, mesures anticorrupció i antifrau i altres assimilables, relacionades clarament amb la missió definida en les seues finalitats. Les entitats han de complir els següents requisits:

a) Entitats, associacions i fundacions han d'estar inscrites en el Registre Nacional d'Associacions o en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana o en aquells registres especials, establits per la normativa vigent.

b) Estar adaptades, en el cas d'associacions, federacions i confederacions, a l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, Reguladora del Dret d'Associació i, en el cas de fundacions a la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de Fundacions (per a fundacions de la Comunitat Valenciana) o a la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de Fundacions (per a fundacions d'àmbit estatal).

c) Podran tenir la consideració d'entitats beneficiàries les agrupacions sense personalitat jurídica de les entitats previstes en els apartats anteriors, que estaran sotmeses a les obligacions que per a les mateixes estableix l'apartat 3 de l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En aquests casos, s'haurà de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació i l'import de la subvenció que se'ls ha d'aplicar com a entitats beneficiàries independents.

Cada membre de l'agrupació, individualment, ha de reunir els requisits exigits per a la seua concurrència, excepte el corresponent a l'experiència mínima que calcularà com la suma d'experiència de tota l'agrupació.

L'agrupació, en document privat, ha de nomenar a una persona representant o apoderada única que haurà d'ostentar poders bastants per a complir les obligacions de representació legal de l'agrupació. En el mateix document constarà, com a mínim, la voluntat de les parts de concórrer conjuntament a la convocatòria, la identificació de qui ostente la representació legal, el nom de l'entitat líder els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, i l'import de la subvenció a executar per cada membre de manera particular. No podrà dissoldre's aquesta agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Les associacions i federacions integrades en una federació o confederació, que hagueren sol·licitat subvenció en la corresponent convocatòria per al mateix projecte presentat per la seua federació o confederació.

b) Tampoc es considerarà beneficiària com a agrupació d'entitats aquelles que estiguen formades per una associació o federació a la qual pertanga aquesta organització, o aquelles en les quals els òrgans de govern siguen coincidents, totalment o parcialment, en totes les entitats agrupades.

c) No podran obtenir la condició d'entitat beneficiària aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i el previst a aquest efecte, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Tampoc podran obtenir la condició d'entitat beneficiària les fundacions i associacions vinculades a partits polítics, amb representació en les Corts Generals o en qualsevol de les Assemblees Legislatives autonòmiques, que foren beneficiàries de les subvencions que les Administracions Públiques concedeixen per al funcionament general d'aquest tipus d'entitats.

A l'efecte de comprovar la concurrència d'aquesta condició, les entitats sol·licitants hauran de realitzar una declaració responsable en la qual certificaran les subvencions que amb aquest objecte tingueren concedides o sol·licitades durant l'exercici fiscal en curs o els dos exercicis anteriors, sense perjudici que l'òrgan instructor puga comprovar-ho d'ofici.



Sisena. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions següents:

1. L'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció ha d'estar executada i els pagaments han d'estar realitzats abans de la finalització del termini de justificació que s'establisca en la corresponent convocatòria.

2. Donar a conèixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació. A aquest efecte hauran d'incorporar en tot el material que es derive de les activitats objecte de la present ordre el logotip de la conselleria concedent, per al que hauran de sol·licitar obligatòriament, l'autorització prèvia amb la suficient antelació. El logotip en vigor serà facilitat a les entitats beneficiàries per la conselleria competent en matèria d'inspecció de serveis. En qualsevol cas, els manuals corporatius estan disponibles en la web de la Presidència de la Generalitat.

3. Les entitats beneficiàries hauran de complir amb les obligacions que amb caràcter general s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i aquelles altres que puguen fixar-se en aquesta Ordre.

4. Qualsevol ampliació de terminis, a sol·licitud de qui ostente la representació de l'ens o bé d'ofici, requerirà el compliment de les condicions i circumstàncies previstes en l'article 70 del Reial decret 887/2006 de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el que es disposa a aquest efecte en l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

5. De conformitat amb allò previst en l'article 3.1.b de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, «les entitats privades que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros», hauran de donar l'adequada publicitat a la mateixa, indicant com a entitat concedent la Generalitat, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.

Així mateix, seguint l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, «qualsevol persona jurídica privada que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2, per import superior a 10.000 euros», haurà de complir els mateixos requisits arreplegats en l'article 3.1.b de la Llei.

6. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web, sense perjudici que s'haja de fer constar en escrits, anuncis, publicacions, rètols i qualsevol suport inclús la difusió en xarxes socials. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



7. L'entitat beneficiària podrà subcontractar total o parcialment l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim 75 % de l'import de l'activitat subvencionada, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Setena. Activitats

Se subvencionaran els següents tipus d'activitats:

1. Activitats vinculades al suport legal existent o el necessari desenvolupament normatiu en l'àmbit tecnològic relatives a l'objecte d'aquesta subvenció:

a) Disseny i organització de congressos al més alt nivell acadèmic, jornades, trobades, conferències, xarrades, taules redones, sobre el suport legal existent o el necessari desenvolupament normatiu que done cobertura i seguretat jurídica a l'ús de tecnologies per a la detecció i prevenció en la lluita contra el frau i la corrupció en la gestió pública en les societats democràtiques modernes.

b) Dissenyar i executar accions informatives i de debat al més alt nivell acadèmic i expert en matèria d'identificació de riscos, per a detectar i previndre les males pràctiques i la corrupció en la gestió pública, i qualsevol altra acció formativa de transmissió de coneixement sobre la prevenció i lluita contra el frau, la corrupció i les males pràctiques.

c) Dissenyar i organitzar reunions tècniques al més alt nivell sobre el desenvolupament normatiu en matèria de prevenció de la corrupció en la gestió pública, des d'un enfocament global que millore els mecanismes de control i prevenció en tots els nivells de l'administració pública.

d) Actuacions que promoguen i fomenten el coneixement de la legislació actual internacional relacionada amb el desenvolupament de sistemes i models d'alertes ràpides per a detectar pràctiques fraudulentes en la gestió pública.

e) Estudis comparats sobre normativa relativa a la detecció i prevenció en la lluita contra el frau i la corrupció en la gestió pública i el seu desenvolupament en l'àmbit internacional, inclosos els desenvolupaments normatius necessaris en l'àmbit tecnològic. Casos pràctics. Valoració qualitativa i quantitativa de resultats.

f) Detectar els aspectes normatius més sensibles en la lluita contra el frau que donen seguretat jurídica en qüestions com l'ús de base de dades propietat de les administracions públiques, interconnexió amb bases de dades externes, protecció de dades de col·lectius desfavorits o sensibles, etc.

g) Normativa d'organismes internacionals d'obligat compliment i la seua imbricació en el marc normatiu existent, incloses propostes de futur.

h) Qualsevol altra activitat anàloga a les anteriors.

A aquestes actuacions es destinaren 30.000 € que es concediran al projecte millor valorat.

2. Activitats vinculades al coneixement dels desenvolupaments en l'àmbit tecnològic relatius a l'objecte d'aquesta subvenció:

a) Dissenyar i organitzar reunions tècniques al més alt nivell experiències en vigilància tecnològica i sistemes automàtics d'alertes que puguen ser emprades en la prevenció de la corrupció en la gestió pública i evitar les males pràctiques.

b) Disseny d'activitats dirigides al coneixement en la creació, construcció i implantació de mètodes per a la vigilància tecnològica en les organitzacions públiques amb la finalitat de lluitar proactivament contra la corrupció i les males pràctiques.

c) Disseny d'activitats que fomenten la col·laboració entre entitats socials que tinguen com a objectiu la lluita contra la corrupció, la millora de la gestió pública i la transparència, per a l'engegada de models de vigilància tecnològica i sistemes automàtics d'alertes anticorrupció, antifrau i contra les males pràctiques, que permeten a més la implantació de la cultura de la transparència en organitzacions públiques.



A aquestes actuacions es destinaren els restants 30.000 € que es concediran al projecte millor valorat.

3. Les entitats sol·licitants hauran d'optar per un sol tipus d'activitat a desenvolupar i el seu projecte ha d'incloure com a mínim, les propostes ací detallades. Es podrà aportar, dins de l'activitat seleccionada, actuacions addicionals que suposen una millora del projecte.

4. La data d'inici de les actuacions no pot ser anterior a la data de la resolució de la sol·licitud de subvenció.



Huitena. Despeses subvencionables

1. Les despeses subvencionables es regiran pel que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. La quantia de les ajudes podrà aconseguir fins al 100 % del cost elegible.

2. Es considerarà despesa realitzada la de data posterior a la resolució de la sol·licitud de subvenció que haja sigut efectivament pagada amb anterioritat a la justificació.

3. Es consideraran despeses directes subvencionables les vinculades a l'execució de l'activitat i que financen la consecució dels objectius, entre els quals es troben els següents:

a) Equips, materials, arrendaments i subministraments. Es considerarà equipament l'arrendament d'elements d'immobilitzat, diferents a terrenys i edificis, afectes a l'activitat subvencionada: sales, mobiliari, equips informàtics i un altre equipament.

b) Serveis tècnics i professionals requerits per a la realització de les activitats subvencionades com a congressos seminaris o altres necessitats contemplades en aquesta ordre per a l'execució de l'activitat.



c) Viatges, allotjaments i dietes, incloent-hi les despeses vinculades a la mobilitat del personal necessari per a l'execució de l'activitat.

A aquests efectes, les despeses relatives a retribucions, despeses de viatge i manutenció seran limitades i hauran d'ajustar-se a les previstes per al personal de l'Administració de la Generalitat pel Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià sobre Indemnitzacions per Serveis Extraordinaris i per les quanties màximes establides en aquesta norma. En tot cas els bitllets i títols de transport hauran de correspondre a classe econòmica o turista, o equivalents.

4. Costos indirectes entesos com a despeses generals assignades a l'actuació que per la seua naturalesa no puguen imputar-se de forma directa. Els costos indirectes han de respondre a despeses reals d'execució de l'actuació, assignades a la mateixa a prorrata d'acord amb mètode just i equitatiu, i degudament justificat.

Per al seu càlcul es tindrà en compte el cost real de les despeses generals comptabilitzades en l'últim exercici tancat a l'import del qual s'aplicarà la proporció entre el cost de personal assignat a l'actuació i el cost total del personal de l'entitat, amb un límit del 15 per cent de la despesa de mà d'obra de l'actuació per entitat.

Els costos indirectes podran calcular-se sense necessitat d'aportar justificants de despesa i no poden superar el 5 per cent sobre les despeses totals de l'actuació vàlidament justificades.



Novena. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies a comptar des de l'endemà a la publicació de la present ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment del termini determina la inadmissió de la sol·licitud.

2. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes regulades en la present convocatòria, es realitzarà de forma telemàtica. Per a tramitar la sol·licitud s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (persona física), tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificats de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

3. El formulari web de sol·licitud i la documentació annexa es presentarà utilitzant l'aplicació dissenyada per a aquestes ajudes que estarà disponible en el catàleg de Serveis Públics interactius de la Generalitat a través de https://sede.gva.es, apartat «serveis on-line», i cercaran el tràmit de sol·licitud d'ajuda dissenyat a aquest efecte.

Amb caràcter previ a la tramitació telemàtica, la persona representant de l'entitat ha d'estar inscrita en el Registre de representants d'acord amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

S'admetrà, en aquesta fase, còpia de la documentació que s'annexe posposant al moment de resolució de la subvenció l'aportació dels originals en cas de resultar, finalment, entitat beneficiària de l'ajuda. No obstant açò, les entitats i organitzacions sol·licitants han d'estar en disposició de presentar aquests documents en tot moment sempre que la Comissió de Valoració ho estime oportú i ho sol·licite.

4. Cada entitat solament podrà presentar una única sol·licitud i haurà d'optar per una de les accions definides en aquesta ordre. El procediment telemàtic presenta dues entrades diferenciades, una per a cada acció. En el cas que per error es presentara sol·licitud per a les dues accions, es considerarà nul·la la que haja entrat en el registre telemàtic en últim lloc.

Cada arxiu que incorpore l'entitat en el procés telemàtic de presentació de documentació no ha de superar els 10 megues. El nombre de fitxers no ha d'excedir de deu.

5. La sol·licitud haurà d'acompanyar-se en tot cas de:

a) Memòries explicatives de les característiques substancials de l'entitat sol·licitant, així com de les despeses per a les quals se sol·licita subvenció organitzades en annexos de la següent forma:

· Annex I. Memòria explicativa de l'entitat, amb les característiques substancials sobre la mateixa que es detallen en la base tretzena separant aquestes, d'altres addicionals que l'entitat sol·licitant posseïsca.

· Annex II. Memòria explicativa de les despeses per als quals se sol·licita subvenció. S'emplenarà un únic annex II per a totes les despeses sol·licitades referits als aspectes tècnics de cada acció detallant la tipologia de despesa i justificant la seua necessitat. En cas d'incorporar millores al projecte aquestes s'incorporaren a l'annex diferenciant-les amb claredat de la resta.

b) Targeta d'identificació fiscal.

c) Estatuts degudament legalitzats.

d) Certificació en la qual conste la identificació dels qui dirigeixen l'entitat, membres del seu patronat o òrgan directiu, així com la data del seu nomenament i manera d'elecció. En aquesta certificació haurà d'acreditar-se la presentació d'aquestes dades en el corresponent Registre administratiu d'àmbit estatal o autonòmic.

e) Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el corresponent Registre administratiu d'àmbit estatal o autonòmic.



f) Fotocòpia de l'acta fundacional i de la seua inscripció en el corresponent Registre administratiu d'àmbit estatal, per a les associacions objecte de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Dret d'Associació.

g) Fotocòpia de la inscripció de l'escriptura pública de la seua constitució en el corresponent Registre de Fundacions per a les fundacions objecte de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de Fundacions.

h) Autorització de qui ostente la representació legal de l'entitat en la qual manifeste expressament el seu consentiment perquè l'òrgan instructor recapte la certificació d'estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, d'acord amb el previst per l'article 25 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

i) Autorització de qui ostente la representació legal en la qual manifeste expressament el seu consentiment perquè l'òrgan instructor recapte la certificació en la qual conste que l'entitat no es troba culpable en les prohibicions per a obtenir la condició d'entitat beneficiària de subvencions establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

j) Autorització de qui ostente la representació legal de l'entitat en la qual manifeste expressament el seu consentiment perquè l'òrgan instructor recapte les dades relatives al document acreditatiu de l'entitat sol·licitant.

La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat, tant en la sol·licitud com en les memòries o en la documentació aportada, podrà comportar, en funció de la seua importància, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se.



Desena. Esmena de sol·licituds

1. Rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, l'òrgan instructor les verificarà i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.



2. Els requeriments als quals es fa referència en aquesta base, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, es regiran pel que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

3. Tal com disposa l'article 53 d'aquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan aquesta via resulte obligatòria per als qui sol·liciten aquesta subvenció. De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:

a) La persona interessada, degudament identificada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada per la persona interessada un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació personalitzada, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtenir-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la legislació bàsica de procediment administratiu, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies de la persona destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) Es podrà accedir a la notificació electrònica prèvia la seua identificació personal per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el nombre d'expedient al que es refereix, i la data i registre d'eixida.

d) Si s'accepta la notificació, es podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.

e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, produint els efectes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.



Onzena. Instrucció i gestió del procediment

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la sotssecretaria de la conselleria competent en inspecció general de serveis que, en qualsevol moment del procediment podrà d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'aquesta circumstància.

3. La concessió de la subvenció es realitzarà mitjançant el procediment de concessió en règim de concurrència competitiva arreplegat en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

4. Quan els documents exigits per la normativa aplicable ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, qui sol·licita podrà acollir-se a l'establit en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú, sempre que faça constar la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si escau, emesos, i quan no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al fet que corresponguen, tot açò de conformitat amb l'article 4.1 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic.



Dotzena. Òrgans competents i Comissió Avaluadora

1. La subvenció s'atorgarà de conformitat amb els principis d'objectivitat, igualtat, no discriminació, concurrència i publicitat, garantint la transparència del procediment de concessió, d'acord amb la legislació estatal i autonòmica en matèria de subvencions. La persona titular de la conselleria que tinga assignada la matèria relativa a la inspecció de serveis és l'òrgan competent per a concedir les subvencions regulades en aquesta ordre.

2. La instrucció i gestió del procediment d'atorgament de subvencions, així com el seguiment de l'execució i la revisió de la justificació econòmica i tècnica, correspon a l'òrgan directiu que tinga atribuïdes les competències en matèria d'inspecció de serveis. En la Comissió de Valoració es procurarà paritat i estarà formada per:



a) Presidència: la persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en inspecció de serveis o persona que la substituïsca.

b) Vocals:

1. La persona titular de la sotsdirecció general competent en matèria d'atenció a la ciutadania i inspecció general de serveis o persona que la substituïsca.

2. Dues persones que ocupen llocs d'inspecció amb nivell de cap de servei.

3. Una persona funcionària tècnica designada per qui ostente la titularitat de la sotssecretaria o persona que la substituïsca, que exercirà les funcions de la secretaria.

3. La Comissió avaluarà les sol·licituds i instruirà el procediment i se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, al que es disposa per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Tretzena. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció

1. La valoració de les sol·licituds de subvenció s'efectuarà atenent als diferents criteris d'avaluació per als diferents tipus d'accions que s'indiquen.

A) Activitats vinculades al suport legal existent o el necessari desenvolupament normatiu en l'àmbit tecnològic relatius a l'objecte d'aquesta subvenció:

I. Aspectes Tècnics. Es valorarà puntuant de 0 a 5 cadascun dels ítems següents:

1. La qualitat tècnica global i l'interès del conjunt d'accions a desenvolupar segons l'apartat I de la base setena. Actuacions, així com la coherència i adequació de les mateixes, que conjuntament contribuïsquen als objectius a aconseguir.

2. La idoneïtat. L'execució del projecte en el seu conjunt ha de contribuir a la millora del funcionament intern de l'entitat incorporant propostes al sistema normatiu de foment de la transparència de la gestió i prevenció de la corrupció i el frau, a més promoure la participació directa del personal al servei de l'administració pública i la ciutadania en la lluita contra el frau i la corrupció.

3. El caràcter innovador de les activitats proposades per l'entitat, relacionats amb la matèria objecte de la convocatòria.

4. Formulació clara i precisa dels objectius i coincidència dels mateixos amb les actuacions d'aquesta convocatòria, i la seua viabilitat.

5. Planificació d'activitats.

6. Pla de difusió i comunicació de les actuacions.

7. Es valorarà l'agenda de persones expertes en les jornades organitzades que aporte l'entitat i els compromisos escrits que puga acompanyar.

8. Definició d'indicadors en relació amb els objectius d'aquesta subvenció per al seu seguiment.

9. Creació i treball en xarxa en el marc de l'objecte i tipologia d'aquesta ordre. Es valorarà tant la creació i engegada de xarxes d'entitats en l'àmbit de la convocatòria com la pertinença de l'entitat a alguna xarxa o plataforma d'aquesta naturalesa.

Cadascun dels criteris anteriors es puntuarà del 0 al 5 de la següent manera: 0 = nul, 1 = molt baix, 2 = baix, 3 = mitjà, 4 = alt i 5 = molt alt, el màxim numere de punts a obtenir en aquest apartat és de 45. Les entitats que obtinguen una puntuació mínima de 225 punts passaran a la segona fase de baremació.

II. Aspectes sobre l'entitat sol·licitant. Es valorarà puntuant de 0 a 5 cadascun dels ítems següents:

1. Experiència i titulació de l'equip que participarà en les accions a desenvolupar, inclosa la participació del seu personal en activitats acadèmiques i/o docents en la matèria objecte d'aquesta subvenció de caràcter nacional i internacional.

2. També es valorarà, si escau, els projectes desenvolupats per l'entitat relacionats amb la transparència en la gestió pública, la lluita contra la corrupció, el foment del coneixement de la legislació en matèria de lluita contra el frau de caràcter nacional i internacional.



3. Altres actuacions i mecanismes desenvolupats per al foment de la col·laboració entre entitats socials que tinguen com a objectiu la lluita contra la corrupció, la millora de la gestió pública, la transparència per a l'engegada de models i sistemes d'alertes i prevenció de males pràctiques així com el coneixement de la legislació relacionada amb el desenvolupament de sistemes i models d'alertes ràpides per a detectar pràctiques fraudulentes en la gestió pública.

Serà suficient per a l'acreditació, una declaració responsable de qui ostente la representació de l'associació amb el detall explicat en els punts 1.º, 2.º i 3.º anteriors. L'entitat haurà d'estar en disposició d'aportar, a la Comissió de Valoració, documentació original suficient perquè es puguen realitzar les comprovacions oportunes.

Cadascun dels criteris anteriors es puntuarà del 0 al 5 de la següent manera: 0 = nul, 1 = molt baix, 2 = baix, 3 = mitjà, 4 = alt i 5 = molt alt, el màxim nombre de punts és de 15. Per a aplicar les ponderacions és necessari que les entitats sol·licitants obtinguen en aquest apartat A II una puntuació mínima de 75 punts.

La puntuació màxima que es pot obtenir en l'apartat A I és del 55 % i en apartat A II és del 35 %.

Si s'ha aportat, dins de l'activitat seleccionada, altres addicionals que suposen una millora del projecte, aquestes es valoraran d'acord amb els criteris d'aquesta base. La seua ponderació serà la següent: el 5 % si es tracta de millores referents a l'apartat A I i el 5 % quan es tracte de millores que incidisquen en la qualificació de l'entitat de l'apartat A II, entre les quals s'inclou el fet d'estar actualment desenvolupant projectes similars a nivell nacional i internacional.

B) Activitats vinculades al coneixement dels desenvolupaments en l'àmbit tecnològic relatius a fi d'aquesta subvenció:

I. Aspectes Tècnics, es valorarà puntuant de 0 a 5 cadascun dels ítems següents:

1. La qualitat tècnica global i l'interès del conjunt de les accions a desenvolupar segons l'apartat II de la base setena. Actuacions, així com la coherència i adequació d'aquestes que conjuntament contribuïsquen als objectius a aconseguir.

2. La idoneïtat. El projecte en el seu conjunt ha de contribuir adequadament al desenvolupament i millora del projecte de vigilància tecnològica de l'entitat.

3. El caràcter innovador en matèria de desenvolupaments tecnològics en l'àmbit objecte de la convocatòria.

4. Formulació clara i precisa dels objectius que es pretenen amb les accions a realitzar per l'entitat beneficiària i coincidència d'aquests amb les finalitats i accions referents a l'àmbit tecnològic expressats en aquesta convocatòria, amb expressió de la seua viabilitat tècnica i econòmica en l'àmbit de la Generalitat.

5. Planificació d'activitats.

6. Pla de difusió i comunicació de les actuacions.

7. Es valorarà l'agenda de persones expertes en les jornades organitzades que aporte l'entitat i els compromisos escrits que puga acompanyar.

8. Definició d'indicadors en relació amb els objectius d'aquesta subvenció per al seu seguiment.

9. Creació i treball en xarxa en el marc de l'objecte i tipologia d'aquesta ordre. Es valorarà tant la creació i engegada de xarxes d'entitats en l'àmbit de la convocatòria com la pertinença de l'entitat a alguna xarxa o plataforma d'aquesta naturalesa.



Cadascun dels criteris anteriors es puntuarà del 0 al 5 de la següent manera: 0 = nul, 1 = molt baix, 2 = baix, 3 = mitjà, 4 = alt i 5 = molt alt, el màxim nombre de punts és de 45. Les entitats que obtinguen una puntuació mínima de 225 punts passaran a la segona fase de baremació.

II. Aspectes sobre l'entitat sol·licitant, es valorarà puntuant de 0 a 5 cadascun dels ítems següents:

1. Experiència i titulació de l'equip que participarà en les accions a desenvolupar, inclosa la participació del seu personal en activitats acadèmiques i/o docents en matèria tecnològica objecte d'aquesta subvenció de caràcter nacional i internacional.

2. També es valorarà si escau, els projectes desenvolupats per l'entitat relacionats amb la vigilància tecnològica i sistemes d'alertes ràpides que contribuïsquen a la transparència en la gestió pública, la lluita contra la corrupció i la lluita contra el frau.

3. Altres actuacions i mecanismes desenvolupats per al foment de la col·laboració entre entitats socials que tinguen com a objectiu la lluita contra la corrupció, la millora de la gestió pública, la transparència per a l'engegada de models de vigilància tecnològica i sistemes d'alertes ràpides per a la detecció i prevenció de les males pràctiques, corrupció i pràctiques fraudulentes en la gestió pública.

4. Foment de les TIC (tecnologies de la informació i les comunicacions). Es valoraran les activitats de foment de les tecnologies de la informació relacionades amb la vigilància tecnològica i sistemes d'alertes ràpides en el marc objecte d'aquesta convocatòria.

Serà suficient per a l'acreditació, una declaració responsable de qui ostente la representació de l'associació amb el detall explicat en els punts 1.º, 2.º i 3.º anteriors incorporat a l'Annex I. L'entitat haurà d'estar en disposició d'aportar a la Comissió de Valoració, quan aquesta ho estime, documentació original suficient perquè es puguen realitzar les comprovacions oportunes.

Cadascun dels criteris anteriors es puntuarà del 0 al 5 de la següent manera: 0 = nul, 1 = molt baix, 2 = baix, 3 = mitjà, 4 = alt i 5 = molt alt, el màxim nombre de punts és de 20. Per a aplicar les ponderacions és necessari que les entitats sol·licitants obtinguen en aquest apartat A II una puntuació mínima de 10 punts.

La puntuació màxima que es pot obtenir en l'apartat B I és del 55 % i en apartat B II és del 35 %. Si s'ha aportat, dins de l'activitat seleccionada, altres addicionals que suposen una millora del projecte aquestes es valoraran d'acord amb els criteris d'aquesta base. La seua ponderació serà la següent: el 5 % si es tracta de millores referents a l'apartat B I i el 5 % quan es tracte de millores que incidisquen en la qualificació de l'entitat de l'apartat B II, entre les quals s'inclou el fet d'estar actualment desenvolupant projectes similars en l'àmbit nacional i internacional.

2. Els projectes s'ordenaran d'acord amb la puntuació obtinguda de major a menor. El projecte millor valorat, dins de cada acció, serà l'entitat beneficiària de la subvenció.

Si la persona beneficiària renúncia a la subvenció, el crèdit pressupostari podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria, a l'entitat sol·licitant següent per ordre de puntuació. En cas que la quantia econòmica destinada a una de les modalitats de subvenció no s'esgotara íntegrament, el sobrant podrà ser aplicat a les sol·licituds de l'altra modalitat.

En cas d'empat el criteri que dirimeix serà el moment d'incorporació de tota la informació que es requerix en aquestes bases reguladores, a l'expedient de sol·licitud.



Catorzena. Resolució de la convocatòria i termini

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la Comissió de Valoració després de la valoració de les sol·licituds, la resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la al titular de la conselleria amb competència en matèria d'inspecció de serveis.

2. La resolució estarà degudament motivada, amb referències a la present ordre i als informes de l'òrgan instructor així com al procés d'avaluació. La resolució de concessió podrà incloure una relació ordenada de les sol·licituds, atenent a la puntuació o prioritat aconseguida, en els termes i als efectes establits en l'article 63.3 del Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



3. La resolució del procediment serà dictada i notificada a l'entitat interessada en el termini màxim de sis mesos comptats des de la publicació d'aquesta Ordre.

L'esmentat termini per a la resolució de concessió podrà ser interromput d'acord amb l'article 22 de la Llei 39/2015,d'1 d'octubre o en els supòsits previstos en l'article 24.3.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

4. Transcorregut el termini de resolució sense que haja recaigut resolució expressa, les sol·licituds podran entendre's desestimades, de conformitat amb l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat i en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.

5. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana indicant les entitats beneficiàries, la quantitat atorgada i la finalitat o finalitats de la subvenció.

6. Contra les resolucions, expresses o presumptes, del procediment de concessió de les subvencions, que esgoten la via administrativa, les entitats interessades podran interposar, sempre a partir de l'endemà al de la seua notificació o publicació:

a) Recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'inspecció de serveis d'acord amb el que es disposa en la normativa estatal vigent sobre el procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

b) O bé directament recurs contenciós-administratiu en el termini de dos mesos davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'establit en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós-administrativa.



Quinzena. Justificació de les subvencions

1. La justificació de les ajudes s'efectuarà prèvia rendició del compte justificatiu al qual es referix l'article 72 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juny.

3. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la següent documentació:

A) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

B) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà:

1. Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor o creditora i del document, el seu import, data d'emissió i, si escau, data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgue conforme a un pressupost, s'indicaran les desviacions esdevingudes.

2. Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació al fet que es fa referència en el paràgraf anterior i, si escau, la documentació acreditativa del pagament.

3. Indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costos generals i/o indirectes incorporats en la relació a què es fa referència en l'apartat a, d'acord amb el càlcul establit en la base vuitena.



4. Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

5. Els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei General de Subvencions, haja de sol·licitar l'entitat beneficiada.

3. El termini de justificació vencerà el 2 de novembre de 2017.

4. La presentació de la justificació es realitzarà de forma telemàtica en els mateixos termes de la base novena.



Setzena. Modificació de la resolució

1. La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

2. Si es produïx una variació de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, per aplicació de les causes de reintegrament que establix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, procedirà exigir el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, amb un informe previ de l'òrgan competent de control de la subvenció, i del tràmit d'audiència legalment establit o, si és el cas, la seua revisió per aplicació de les causes de nul·litat o d'anul·labilitat previstes en l'article 36 d'aquesta llei.

3. En els supòsits de subvencions concurrents, quan es tinga coneixement de la concessió d'una ajuda per un altre organisme o entitat amb el mateix objecte es dictarà, en tot cas, una resolució de la minoració de l'ajuda, tenint en compte la quantitat concedida per altres ens públics o privats.



Dessetena. Pagament de la subvenció

1. El pagament a les entitats interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb l'establit per la Llei de Pressupostos de la Generalitat corresponent a l'exercici 2017, en relació amb el previst en els articles 164 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, prèvia rendició del compte justificatiu.



2. Per a realitzar el pagament les entitats beneficiàries presentaran un full de domiciliació bancària. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran quan s'aporten, es comproven i s'aproven els justificants corresponents. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció.



3. D'acord amb l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions es podran realitzar un abonament a compte, aquest abonament podrà suposar la realització un pagament fraccionat que respondrà al ritme d'execució de les accions subvencionades, abonant-se per quantia equivalent a la justificació presentada, i sempre que la naturalesa i característiques de les accions permeta aquest fraccionament a l'efecte del seu pagament. En tot cas, haurà d'existir una coherència entre l'abonament i el ritme d'execució de les accions subvencionades.

Amb caràcter previ al pagament de la subvenció i als abonaments a compte, l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

4. De conformitat amb el corresponent pla de control elaborat i aprovat atenent al previst en l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, la sotsdirecció general que tinga assignades les funcions de la inspecció de serveis efectuarà les comprovacions oportunes per a obtenir una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de les subvencions atorgades.

5. Els qui es beneficien de la subvenció lliuraran, a requeriment de l'òrgan encarregat del control i comprovació de la despesa, la documentació precisa segons el tipus d'ajuda o subvenció i tots els altres que siguen necessaris per a justificar les condicions i quantia de la despesa efectuada.

6. Es podrà requerir la informació addicional que en cada cas s'estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. Quan s'aprecie l'existència de defectes esmenables se li requerirà en els termes de base desena.





Dihuitena. Reintegrament i minoració de les ajudes

1. Procedirà el reintegrament de les ajudes concedides o la seua minoració, amb reemborsament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora, des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en la present Ordre, així com en els supòsits de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Els possibles incompliments per part de les entitats beneficiades de les condicions imposades per la concessió de les subvencions, atendran als criteris de graduació següents:

a) L'incompliment total de les obligacions i finalitats per als quals es va atorgar la subvenció donarà lloc al reintegrament de la totalitat de la quantitat concedida.

b) La quantitat a reintegrar o a minorar en cas d'incompliment parcial en l'execució o en la justificació de les accions o despeses vindrà determinada, conforme al criteri de proporcionalitat, pel volum i grau d'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció.

2. El procediment de reintegrament s'ajustarà a les previsions contingudes en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

3. La tramitació del procediment garantirà l'audiència als qui siguen persones interessades. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan es renuncie a la subvenció i no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte en la resolució altres fets ni altres al·legacions o proves més que les presentades per la persona interessada.



4. En els supòsits de subvencions concurrents, quan es tinga coneixement de la concessió d'una ajuda per un altre organisme o entitat amb el mateix objecte es dictarà, en tot cas, una resolució de la minoració de l'ajuda, tenint en compte la quantitat concedida per altres ens públics o privats.

5. Contra la resolució d'aquest procediment es podran interposar els recursos legalment previstos.



Denovena. Règim d'infraccions i sancions

S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions, a aquells subjectes que es beneficien d'aquestes subvencions, que en siguen responsables, l'actuació dels quals siga objecte de sanció conforme al que es disposa en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Publica i Sector Públic Instrumental i, amb caràcter procedimental, Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o normes que en el futur les substituïsquen.



Vintena. Interpretació i acceptació de les bases

1. La conselleria amb competències en matèria d'inspecció de serveis es reserva la facultat d'interpretar el contingut d'aquestes bases a l'efecte de procedir a l'adjudicació de les subvencions en el marc d'aquesta convocatòria.

2. La participació en la convocatòria que s'efectue a l'empara d'aquesta Ordre implica acceptar les presents bases reguladores.

Mapa web