Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de juny de 2017, de la presidència de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, per la qual es convoquen ajudes destinades al foment d'instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica, en el marc del Fons de Promoció previst en el marc del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2017. [2017/5566]

(DOGV núm. 8069 de 23.06.2017) Ref. Base de dades 005636/2017




El Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV) va ser aprovat per Acord de 26 de juliol de 2001, del Govern valencià, amb caràcter de pla d'acció territorial sectorial, tenint per objecte regular la instal·lació de parcs eòlics en les zones qualificades d'aptes per al fi esmentat. En el capítol 5 del PECV es van formular els seus objectius, entre ells els de caràcter socioeconòmic i, més concretament, els que es refereixen a la introducció d'efectes de reequilibri territorial a partir de l'actuació en les zones socioeconòmicament més desafavorides de la Comunitat Valenciana.

Aquestes actuacions d'inversions de caràcter energètic industrial van quedar concretades, i delimitades en el seu àmbit d'aplicació, durada, termini i quanties, en els plans energètics presentats pels promotors en el corresponent procediment de lliure concurrència per a l'adjudicació de zones eòliques, les bases del qual s'arrepleguen en l'Ordre de 31 de juliol de 2001, de la Conselleria d'Indústria i Comerç, per la qual es realitza la convocatòria pública per al desplegament i execució del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana. Així mateix, d'acord amb el que estableix el punt quart de la Resolució de 25 de febrer de 2003, del conseller d'Indústria, Comerç i Energia, sobre convocatòria per al desplegament i execució del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, els promotors dels projectes seleccionats per a les diferents zones hauran de complir els compromisos de contribució a les estratègies d'actuació del PECV en la forma i terminis que es determinen en les condicions particulars de la notificació de preselecció de la Comissió del Pla Eòlic i en els plans energètics seleccionats.

L'evolució sorgida en el compliment dels compromisos industrials continguts en els diversos plans energètics aprovats, va imposar la necessitat de regular el mecanisme idoni perquè les actuacions de promoció esmentades pogueren ser tutelades i dutes a terme per l'Administració, de manera que pogueren executar-se les previsions a què quedaven compromesos els promotors seleccionats.

En aquest sentit han de ser encaminades les actuacions de promoció d'activitats energètiques i industrials relacionades amb el sector energètic, generalitzant-se a un àmbit territorial superior a l'afectat pel propi Pla Eòlic, els beneficis del qual des del punt de vista de les inversions i l'ocupació han d'entendre's estesos a tot el conjunt de la Comunitat Valenciana.

A través de la Llei 10/2012, de 21 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Financera i Administrativa i d'Organització de la Generalitat, es crea el Fons de Promoció previst en el marc del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV), destinat a la realització dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, de programes de naturalesa energètica i industrial relacionada amb el sector energètic, tendents d'incentivar l'economia de la Comunitat Valenciana, sent l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial l'encarregat de la gestió ordinària del Fons esmentat.

Als efectes del que preveuen els articles 3.3, 3.4, 7.3 i 7.4 del Decret 147/2007, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en aquesta convocatòria no estan subjectes a l'obligació de notificació o comunicació a la Comissió Europea, en no resultar-los d'aplicació l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, per no suposar un avantatge econòmic per a una determinada empresa al dirigir-se a recolzar activitats no econòmiques de determinats beneficiaris (entitats sense ànim lucratiu i administracions públiques); o per estar acollides al Reglament (UE.1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352 de 24.12.2013), d'ara endavant Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, de 2013, en concret, les inversions que pogueren tindre per objecte la ulterior prestació de béns i serveis en el mercat i per tant, consistiren en activitats de caràcter econòmic desenrotllades per un dels beneficiaris, quedaran subjectes al règim de minimis.



L'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, estableix les bases reguladores per a la concessió de les ajudes tendents a la distribució del Fons de Promoció, complint al que estableix l'articule 165 de la Llei 1 2015/, de 6 de febrer, de la Generalitat d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. Subvencions.

Per això, i en virtut del que disposa l'article 160.4, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública i del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i en l'article 3 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar el Fons de Promoció previst en el marc del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana (PECV), per a l'exercici de 2017, destinat a la realització dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana de programes de naturalesa energètica i industrial relacionada amb el sector energètic, tendents d'incentivar l'economia de la Comunitat, i més concretament a la implementació d'ajudes destinades al foment de les instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, d'ara endavant IVACE, en el marc dels Fons de Compensació i Promoció vinculats al Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana; en les bases esmentades s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Dotació pressupostària

1. La distribució del Fons de Promoció per l'IVACE es finançarà amb càrrec a la línia pressupostària i import global màxim que es detalla a continuació.



Codi de

la línia Denominació de la línia Import

PT055000 Finançament Empresarial, de Centres

Tecnològics i altres entitats 2.400.000 €



2. En qualsevol cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible provinent d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu dia, o bé quan l'augment esmentat siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que escaiga, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria, que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.





Article 3. Actuacions susceptibles de suport i requisits de les instal·lacions; costos elegibles

1. El pressupost de la convocatòria anirà destinat al finançament de projectes d'instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica a partir d'energies renovables o energies residuals, en qualsevol de les modalitats previstes en l'article 9 de la Llei 24/2013, de 16 de desembre, del Sector Elèctric, i en concret les previstes com a Tipus 1 i Tipus 2 en el Reial decret 900/2015, de 9 d'octubre, pel qual es regulen les condicions administratives, tècniques i econòmiques de les modalitats de subministrament d'energia elèctrica amb autoconsum i de producció amb autoconsum. En tot cas, les instal·lacions hauran de complir el que estableix el citat Reial decret 900/2015.

Tots els equips hauran de complir amb la normativa vigent per a aquest tipus d'instal·lacions.

Als efectes de determinació de la potència de les instal·lacions caldrà ajustar-se al que disposa l'article 3 del Reial decret 900/2015.

No es consideraran finançables, en cap cas:

a) Instal·lacions d'autoconsum equipades o que tinguen actius sistemes antiabocament o «d'injecció zero» que impedisquen l'abocament instantani d'energia a la xarxa elèctrica.

b) Instal·lacions formades exclusivament per sistemes de gestió i emmagatzematge energètic no vinculats al sistema de generació objecte de la present convocatòria.

c) Instal·lacions d'autoconsum amb emmagatzematge energètic que no compten amb equips de gestió intel·ligent de càrrega/descàrrega destinats a l'optimització energètica/econòmica.

2. Garanties mínimes exigides als equips i instal·lacions:

Equips principals: tres anys.

Instal·lació: tres anys.

3. Els costos elegibles que es consideraran en el càlcul als efectes de la distribució del pressupost de la convocatòria, són els següents:

a) Inversions en equips i muntatge vinculats directament a les instal·lacions d'autoconsum, en concret, sistema generador, sistema de conversió de l'energia, sistema de control i regulació, equip de mesura d'energia generada i, si és el cas, sistema d'emmagatzematge.

En el cas de les instal·lacions de biomassa/biogàs s'inclouen el sistema de producció del biogàs, gas de síntesi o sistema equivalent.

b) Obra civil estrictament necessària i vinculada a la instal·lació objecte de finançament, sent en tot cas el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia sobre la vinculació de l'obra civil al projecte.

c) Instal·lacions d'evacuació d'energia fins al punt de connexió.

d) Costos de tramitació administrativa de les instal·lacions i inscripció en els registres d'autoconsum i de producció d'energia elèctrica.



e) Si és el cas, costos de redacció de projectes, estudis de seguretat i salut i direcció d'obra, si es tracta de contractacions externes.

No es considerarà elegible:

a) L'IVA satisfet per l'adquisició de béns i serveis facturats i, en general, qualsevol impost pagat.

b) Les despeses financeres conseqüència de la inversió, les del personal propi i les d'adquisició d'immobles i terrenys.

c) En general, tots aquells que no estiguen clarament definits o que no tinguen com a finalitat directa la consecució dels objectius energètics de la inversió, sent en tot cas el criteri d'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia.

4. La suma dels costos elegibles del projecte a finançar haurà de ser superior a 10.000 euros.

5. Costos de referència. Es prendrà una inversió màxima per unitat de potència a instal·lar incloent tots els components, equips i instal·lacions, així com la tramitació del projecte per a la seua legalització, segons les característiques de cada projecte, de:













6. Només es consideraran susceptibles de suport els projectes i/o instal·lacions que estiguen constituïts per equips nous, sense ús previ, i els equips principals –generador i equip dels quals convertidor d'energia– estiguen fabricats en la Unió Europea.

7. Als efectes d'aquesta convocatòria, només es consideraran susceptibles de suport les instal·lacions d'autoconsum el titular de les quals coincidisca amb el titular del punt de subministrament, tant en la modalitat Tipus 1 com en la modalitat Tipus 2.

8. Seran aplicables la resta de requisits que s'estableixen en l'article 5 i 26 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.



Article 4. Acumulació d'ajudes

1. L'import de les presents ajudes, entès com la subvenció bruta equivalent, en el cas de concurrència amb ajudes d'altres Administracions públiques o ens públics o privats, no podrà ser en cap cas de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de les despeses subvencionades.



2. Les ajudes dirigides a recolzar inversions de caràcter econòmic subjectes al règim de minimis podran acumular-se amb:

altres ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió, fins al límit màxim establit en aquest últim reglament.

altres ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s'estableix en l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) Núm. 1407/2013, de 18 de desembre, de 2013.

altres ajudes d'estat sempre que la seua suma no excedisca la intensitat d'ajuda, o l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió, adoptats per la comissió.



3. El percentatge màxim finançable de la inversió, podrà ser objecte de limitació i en cap cas aconseguirà el 100 % en aquells supòsits en què per al mateix projecte es dispose d'altres subvencions, ajudes, ingressos públics o privats o recursos addicionals.



Article 5. Característiques de l'ajuda reemborsable

1. L'ajuda reemborsable consistirà en la concessió d'un préstec bonificat en el seu tipus d'interès sobre els costos subvencionables dels projectes associats. Aquesta bonificació suposa una ajuda implícita equivalent a la diferència entre els interessos que es meritarien aplicant el tipus d'interès de referència i els interessos realment pagats; als efectes d'aquesta resolució, aquesta ajuda es denomina subvenció bruta equivalent.

2. Característiques del préstec bonificat:

a) Import màxim del préstec: 300.000 €

b) Percentatge màxim finançable de la inversió: 100 % de la inversió.

c) Tipus d'interès: 0 %

d) Comissions: sense comissions d'estudi ni obertura de l'operació.

e) Període màxim d'amortització del préstec: 10 anys.

f) Amortització del préstec: el termini màxim d'amortització serà de 120 mesos i les quotes d'amortització seran semestrals. La primera quota es farà efectiva el durant l'anualitat de 2018.

g) Garanties: la garantia serà del 50 % de l'import del préstec, i es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per Societats de Garantia Recíproca. Haurà de cobrir el reintegrament del préstec, de la subvenció bruta equivalent, i de qualsevol despesa derivada de l'incompliment de les obligacions imposades al beneficiari.

Queden exceptuats de l'obligació d'aportar garantia les entitats locals. En aquests casos l'IVACE serà considerat creditor preferent de l'entitat beneficiària per raó del préstec formalitzat, per la qual cosa els pagaments corresponents a amortització del principal, interessos de demora, o eventuals penalitzacions d'aquell, gaudiran de lloc preferent en l'ordre de prelació de pagaments, després de les despeses de personal, en el pla de disposició de fons de tresoreria de l'entitat beneficiària durant el període de vigència del contracte.

h) Ajust de la garantia: Una vegada transcorreguda la meitat del període d'amortització del préstec, l'IVACE ajustarà d'ofici l'import de la garantia en relació amb la quantitat pendent de devolució per a mantindre el percentatge del 50 % adés indicat.

3. Intensitat màxima de l'ajuda.

L'import de la subvenció bruta equivalent es calcularà aplicant la metodologia prevista en la Comunicació de la Comissió relativa a la revisió del mètode de fixació dels tipus de referència i d'actualització (2008/C14/02) i al tipus d'interès del mercat vigent en el moment de la concessió.

En les inversions de caràcter econòmic l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Als efectes de la present convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013 a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 de la disposició esmentada.

Als efectes de valorar si se superen els imports màxims d'ajuda establits pel règim de minimis, es considerarà l'import de la subvenció bruta equivalent que serà notificat a l'entitat beneficiària.



Article 6. Entitats beneficiàries

1. Podran acollir-se a aquestes ajudes empreses –incloses empreses individuals– i ajuntaments, així com qualsevol entitat o persona jurídica, de naturalesa pública o privada, amb seu a la Comunitat Valenciana, a excepció de les comunitats de propietaris d'habitatges.



Les entitats beneficiàries hauran d'acreditar la capacitat tècnica i econòmica suficient per a dur a terme les actuacions susceptibles de suport.

Quan qui sol·licite l'ajuda tinga la condició d'empresari/a individual, només es recolzaran els projectes que es troben associats al desenvolupament d'una activitat econòmica i el domicili social de l'activitat no es trobe ubicat en un immoble que tinga o puga tindre ús residencial o d'habitatge.

En el cas d'empreses, addicionalment serà requisit per a ser beneficiària que siga viable econòmicament i financerament, considerant-se que s'incompleix aquest requisit quan s'incórrega en almenys dos dels supòsits següents:

Que tinga un patrimoni net negatiu en l'últim exercici tancat.



Que tinga uns resultats negatius acumulats superiors al 50 % del patrimoni net, sense considerar les pèrdues en l'últim exercici tancat.



Que l'empresa tinga pèrdues en l'últim any superiors al 35 % del patrimoni net a l'inici del mateix exercici.

Per a la seua comprovació es tindrà en compte la informació dels comptes financers de l'últim exercici tancat, segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es «Documentació annexa», acompanyat d'una còpia dels comptes oficials presentats en el Registre Mercantil de l'últim exercici tancat.

No podran obtindre la condició d'empreses beneficiàries les empreses sol·licitants en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Així mateix, no podran ser empreses beneficiàries aquelles que reunisquen els requisits per a trobar-se sotmeses a un procediment concursal.

Les grans empreses només podran ser beneficiàries de les ajudes si es troben en una situació comparable a una qualificació creditícia de com a mínim B-.

En el cas d'empreses que per la seua data de constitució –bé en l'exercici en curs, o en l'anterior– no hagen presentat encara comptes al Registre Mercantil, el model indicat en el paràgraf anterior haurà d'anar acompanyat d'un certificat o declaració emesa per la pròpia empresa acreditativa dels comptes de l'últim trimestre disponible.

2. Alhora, hi seran d'aplicació les condicions i requisits previstos en els articles 4 i 25 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.



Article 7. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà des del 10 de juliol de 2017 fins al 15 de setembre de 2017.

2. Les sol·licituds hauran de presentar-se abans de l'inici del projecte.

3. La tramitació del procediment serà telemàtica. La presentació telemàtica requerirà que el sol·licitant dispose de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia, Turisme i Agenda Digital.

La sol·licitud es presentarà en el registre telemàtic d'IVACE accessible a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.

4. La sol·licitud constarà de la documentació següent:

a) Imprès de sol·licitud d'ajuda, d'acord amb el model normalitzat disponible en http://www.ivace.es, en el qual s'inclouen les declaracions responsables relatives a les obligacions que li corresponen com a beneficiari de les ajudes.

b) Memòria tècnica d'acord amb el model normalitzat disponible en http://www.ivace.es. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, d'ací que un defectuós o deficient ompliment, o la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o inclús la denegació de la sol·licitud.

c) Documentació relativa a la personalitat del sol·licitant: quan els interessats utilitzen un sistema de firma avançada, la seua identitat s'entendrà ja acreditada per mitjà del propi acte de la firma.

d) Acreditació de la representació legal del firmant.

e) Còpia d'un extracte o certificat bancari que justifique la titularitat del compte de cobrament de l'ajuda. La titularitat del compte haurà de correspondre a l'entitat sol·licitant.

f) Ubicació exacta del projecte, indicant les coordenades UTM del projecte o instal·lació en l'apartat destinat per a això en la pròpia sol·licitud.

5. Addicionalment s'haurà de presentar la documentació següent:

a) Empreses i entitats privades sense ànim lucratiu.

a.1. Quan siga una societat la inscripció de la qual en el Registre Mercantil siga obligatòria, l'IVACE obtindrà la informació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant, si bé podrà li requerir directament la presentació d'algun document concret.

a.2. Quan es tracte de sol·licitants la inscripció del qual en el Registre Mercantil no siga obligatòria, hauran de presentar còpia del poder de representació registrat del firmant de la sol·licitud o, si és el cas, document equivalent segons les prescripcions legals. Igualment hauran de presentar còpia del contracte/acta de constitució i estatuts vigents registrats.

a.3. En el cas d'empresaris individuals, fitxa cadastral de l'immoble en què es va a executar el projecte, on es comprove que el seu ús principal no és el «residencial». El document esmentat pot obtindre's en la Seu Electrònica del Cadastre (www.sedecatastro.gob.es).

b) Entitats públiques.

b.1. En el cas que la Corporació no complisca amb l'objectiu d'estabilitat i/o regla de despesa, d'acord amb el que disposa la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, presentarà certificat emès per la intervenció local que acredite que ha aprovat el corresponent Pla Econòmic Financer.



b.2. Certificat emès per la intervenció local que acredite que l'entitat sol·licitant no està incursa en cap de les prohibicions establides en la normativa d'endeutament per a apel·lar al crèdit a llarg termini prevista en els articles 48 i següents del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, i en la Disposició final trenta-unena de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2013, així com en aplicació d'una altra normativa que poguera afectar el règim d'endeutament de les entitats locals o, si és el cas, acreditació que l'entitat ha sol·licitat la corresponent autorització preceptiva de l'òrgan que exercisca la tutela financera; en aquest cas, la concessió de l'ajuda s'efectuarà condicionada a la corresponent autorització.



b.3. Certificat expedit per secretari/ària o interventor/a de l'Ajuntament, en què es faça constar que la corporació municipal sol·licitant disposa del finançament de la part del projecte no finançada per la present convocatòria; en cas d'impossibilitat d'acreditar aquest extrem en el moment de la sol·licitud, s'expedirà certificat per secretari/ària de l'Ajuntament de resolució de l'alcaldia que acredite el compromís de l'Ajuntament a tramitar la corresponent modificació pressupostària, als efectes d'incloure en el pressupost les partides que reflectisquen el finançament objecte de la present convocatòria i de la seua acreditació fefaent als quinze dies comptats des de la recepció de la notificació de concessió, si és el cas.

c) Documentació complementària de caràcter general per a tots els sol·licitants.

c.1. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant, excepte manifestació en contra, que l'IVACE obtinga directament les dades relatives a la seua identitat, la situació quant al compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, i per a comprovar o completar les dades necessàries per a la sol·licitud de l'ajuda consultant tant els arxius propis de l'IVACE com els d'altres Administracions, tot això sense perjuí que l'IVACE puga sol·licitar el seu aclariment o esmena en el cas que la informació obtinguda presentara cap incidència; en cas de no autoritzar-se, s'haurà de presentar una declaració responsable sobre el compliment de les obligacions esmentades. En el cas que siga una entitat o organisme públic la sol·licitant, podrà presentar una declaració responsable sobre el compliment de les obligacions, en virtut del que estableix l'article 24.6 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, relatiu a la simplificació de l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social



c.2. Quan l'import d'un gasto subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 49.999,99 euros en el supòsit de cost per execució d'obra, o de 17.999,99 euros en el supòsit de subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el sol·licitant de l'ajuda haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors -sense vinculació entre ells– llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables, no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que ho subministren o presten, i així es faça constar en un informe firmat pel representant legal que haurà de contindre almenys:

quines van ser les característiques de les despeses que van fer impossible la localització d'un mínim de tres ofertes.

una explicació de com es va realitzar la busca de proveïdors.

Aquest informe no serà admès com a justificant de la no-presentació de 3 ofertes si el seu argument es basa en:

· Las característiques del proveïdor.

· Las característiques genèriques del bé o servei.

· Las característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària.

Així mateix, hauran d'acompanyar un annex a l'informe que documente com s'ha realitzat la busca de proveïdors del bé o servei.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses de les quals, almenys dues, no siguen empreses associades al beneficiari i membres de la seua Junta Directiva o Consell d'Administració, ni tinguen drets de vot superiors al 50 %. La petició d'ofertes procurarà documentar-se de forma escrita. Les ofertes hauran d'estar prou detallades, especificant els treballs que hagen de realitzar-se i el seu preu. En tot cas, les ofertes han de contindre les dades que permeten la correcta identificació de l'empresa oferent (CIF, nom, adreça, telèfon, persona de contacte), data d'emissió i logotip corporatiu o el seu segell. L'elecció entre les ofertes presentades haurà de recaure en la més econòmica, justificant en un informe l'elecció en un altre sentit.



Les tres ofertes hauran d'haver-se sol·licitat amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o l'entrega del bé. Únicament quedaran excloses del compliment d'aquest requisit aquelles entitats públiques que liciten l'actuació subvencionada pel procediment obert, d'acord amb la legislació en matèria de contractes administratius en vigor.

c.4. Proposta de condicions tecnicoeconòmiques per al punt d'accés i connexió emès per la companyia elèctrica distribuïdora.

c.5. Declaració responsable referent a totes les ajudes, subvencions, ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, per als mateixos costos subvencionables que els previstos en la present convocatòria.

Els sol·licitants d'ajudes dirigides a inversions econòmiques hauran de declarar a més totes les ajudes de minimis concedides d'aquesta o una altra administració (independentment de si aquestes són per als mateixos costos subvencionables que els previstos per la present convocatòria, com per a qualssevol altres), durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis o a altres reglaments de minimis.

La declaració responsable esmentada haurà de ser omplida en l'apartat destinat per a això en la pròpia sol·licitud.

c.6. Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a poder obtindre la condició de beneficiari de subvencions, de no reunir els requisits per a trobar-se sotmès a un procediment concursal i, en el cas de beneficiaris que tinguen la consideració de gran empresa, que aquests es troben en una situació comparable a una qualificació creditícia de com a mínim B-. La declaració responsable esmentada haurà de ser omplida en l'apartat destinat per a això en la pròpia sol·licitud.

c.7. Quan les actuacions objecte d'ajuda requerisquen, -d'acord amb la legislació i normativa vigent-, projecte tècnic subscrit per personal tècnic competent, el sol·licitant haurà de presentar el projecte esmentat. Els projectes tècnics que, d'acord amb la legislació vigent, hagen de ser redactats i firmats per un tècnic titulat competent, i es presenten sense el visat del col·legi professional corresponent, hauran d'acompanyar-se d'una declaració responsable del personal tècnic titulat competent projectista, segons model disponible en la web http://www.ivace.es.



c.8. Les entitats que sol·liciten aquestes ajudes hauran de presentar declaració responsable, implementada en l'apartat destinat per a això en la pròpia sol·licitud, sobre el compliment de la normativa i integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció de l'obligació esmentada, en els termes establits en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat.

c.9. Còpia de l'última factura disponible del punt de subministrament elèctric sobre el qual es durà a terme la instal·lació d'autoconsum.

La correcta presentació d'aquests documents serà condició indispensable per a l'obtenció de l'ajuda.

5. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertència que si no fera se la tindrà per desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

6. Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.

7. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa aquesta convocatòria.

8. Es podran executar els projectes una vegada presentada la sol·licitud, sense esperar que la concessió de l'ajuda es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

9. El sistema de control que l'IVACE aplicarà en relació a les declaracions responsables presentades serà per mostreig, d'acord amb el que estableix l'article 6.4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre del Consell.



10. Es delega en les persones que ostenten la direcció de l'àrea o, si és el cas, departament o servei competent per a gestionar la convocatòria, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i/o canvi de projecte.



Article 8. Instrucció i avaluació de sol·licituds

1. L'òrgan instructor del procediment de concessió d'ajudes serà la Unitat IVACE Energia.

2. El procediment de concessió de subvencions regulades en la present resolució serà el de concurrència competitiva, d'acord amb el que estableix l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i l'article 22 de la Llei 38/2003, General de Subvencions; així doncs, la concessió de l'ajudes es realitzarà per mitjà de la comparació de les sol·licituds presentades, a les quals s'aplicaran els criteris de valoració que es detallen en el següent article, i s'establirà una prelació segons la puntuació obtinguda respectant els límits pressupostaris disponibles.



L'òrgan instructor verificarà de cada sol·licitant i dels projectes presentats el compliment dels requisits exigits en la convocatòria, i en cas de resultar d'acord amb aquesta, farà l'anàlisi dels projectes presentats i l'aplicació dels criteris de valoració del programa, desestimant-se aquells projectes presentats per sol·licitants que no complisquen amb els requisits exigits en la present convocatòria.



L'òrgan instructor podrà requerir de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional de qualssevol altres documents, informes o dades complementàries que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.



Article 9. Criteris de valoració de sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran sobre un màxim de 100 punts, segons els criteris que s'indiquen en els següents apartats. En tot cas, perquè un projecte puga ser aprovat, haurà d'obtindre una puntuació global mínima de 35 punts sobre el conjunt dels apartats 1, 2 i 3.



1. Característiques del projecte (màxim 60 punts).

a) Qualitat tècnica de la memòria.

Entre 0 i 5 punts, assignant-se major puntuació a les sol·licituds presentades amb un major grau de definició i claredat dels objectius del projecte, així com la maduresa de la proposta.

b) Viabilitat econòmica del projecte.

Entre 0 i 5 punts, assignant-se major puntuació a les inversions el retorn de les quals siga en un nombre més gran d'anys, enfront de les quals el retorn resulta més ràpid.

c) Sector i tipus d'aplicació.

Entre 0 i 10 punts, assignant-se major puntuació a les entitats beneficiàries de naturalesa pública enfront de les de naturalesa jurídica privada i dins d'aquestes últimes a les més petita enfront de les més grans.



d) Potència instal·lada.

Entre 0 i 20 punts, assignant-se major puntuació a les instal·lacions de menor potència enfront de les de major potència.

e) Producció energètica.

Entre 0 i 5 punts, assignant-se major puntuació a les instal·lacions de major rendiment energètic enfront de les de menor.

g) Grau d'innovació tecnològica.

Entre 0 i 10 punts, assignant-se major puntuació a les instal·lacions que presenten major grau d'innovació.

h) Tecnologia d'autoconsum de la instal·lació.

Entre 1 i 5 punts, assignant-se major puntuació a les instal·lacions la font d'energia de les quals és biomassa o biogàs enfront de la fotovoltaica o eòlica.

2. Impacte del projecte en l'economia de la Comunitat Valenciana (màxim 20 punts).

a) Inversió associada en relació al balanç de l'empresa.

Entre 0 i 10 punts, assignant-se major puntuació a les instal·lacions la inversió associada de les quals siga major respecte al balanç de l'any anterior.

b) Ubicació del projecte.

Entre 1 i 5 punts, assignant-se major puntuació als projectes instal·lats en municipis de menor població enfront dels més poblats.

c) Percentatge de persones amb diversitat funcional en l'empresa.

Entre 0 i 5 punts, assignant-se major puntuació als projectes que superen les limitacions establides en la legislació en matèria d'ocupació de persones amb diversitat funcional.

3. Solvència econòmica de l'empresa (màxim 20 punts).

Ràtios econòmiques de l'empresa

Entre 0 i 20 punts, assignant-se major puntuació a les empreses més solvents.



Article 10. Comissió d'avaluació i concessió de les ajudes

1. Després dels actes d'instrucció i l'aplicació dels criteris de valoració realitzats per l'òrgan instructor, la preavaluació resultant serà sotmesa a una Comissió d'Avaluació prevista en l'article 10 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.

Si bé la convocatòria fixa una puntuació mínima que hauran d'obtindre els projectes per a ser avaluats positivament, la Comissió podrà, quan el nombre de sol·licituds que superen aqueix llindar mínim no permeta concedir l'import màxim del préstec, o el percentatge màxim finançable de la inversió en funció del pressupost disponible:

mantindre el 100 % d'import de préstec, ajustant per a això la nota de tall a l'alça, de manera que s'equilibre el pressupost disponible amb l'import total de les sol·licituds que han superat el llindar mínim; o bé,

reduir uniformement per a tots els projectes el percentatge finançable de la inversió a fi d'arribar a un nombre més gran de beneficiaris,



reduir l'import màxim del préstec a concedir en la quantia que s'estime adequada establint un valor que permeta arribar a un nombre més gran de beneficiaris; o bé,

una combinació de les anteriors alternatives.

En cas d'empat s'utilitzaran els criteris previstos en l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer.

2. De les reunions de la Comissió s'elevarà l'acta –amb la proposta d'adjudicació que hi conté– a la presidència de l'IVACE.

3. Vista la proposta continguda en l'acta de la Comissió, la presidència de l'IVACE resoldrà sobre l'adjudicació del préstec, fixant expressament la quantia i el termini d'amortització, i incorporant, si és el cas, les condicions i obligacions a què haja de subjectar-se l'entitat beneficiària.



4. La resolució de concessió es notificarà de forma individualitzada a cada entitat beneficiària de forma telemàtica.

5. La resolució de concessió podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que no hagen sigut estimades per sobrepassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació obtinguda per cada una d'elles perquè, en cas d'augment per generació pressupostari o alliberament de crèdit, puguen ser ateses per ordre de puntuació.

6. L'adjudicació de les ajudes es publicarà a través de la Base de Dades Nacionals de Subvencions i podrà consultar-se en http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index, en compliment d'allò que s'ha establit en Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de les subvencions concedides.



Article 11. desemborsament del préstec a les entitats beneficiàries

1. Junt amb la comunicació a les entitats beneficiàries de la resolució de concessió, l'IVACE remetrà un document específic amb les condicions del préstec -inclòs el pla de venciments, la subvenció bruta equivalent i el termini màxim per a la presentació de la garantia– que haurà de ser acceptat, firmat i remés per l'entitat en la data límit indicada en la comunicació.

2. Una vegada validat l'import i contingut de la garantia, l'IVACE realitzarà el desemborsament del préstec en el compte bancari indicada per l'entitat beneficiària, quedant aquesta obligada a justificar l'execució del projecte.

En el cas que els beneficiaris siguen entitats locals, perquè l'IVACE faça efectiu el desemborsament del préstec bastarà l'acceptació, firma i remissió del document d'acceptació en la data límit indicada en la comunicació de concessió, sense necessitat d'aportar garantia.



3. En cas de no haver acceptat les condicions establides en l'esmentat document, el préstec concedit serà revocat en la seua totalitat. L'import podrà destinar-se a les sol·licituds que no hagen sigut estimades en l'ordre de puntuació establit.



Article 12. Amortització del préstec

1. L'entitat beneficiària iniciarà l'amortització del préstec en els terminis i condicions acceptades i segons el que disposa l'article 5 de la present resolució, si bé -una vegada transcorreguda la meitat del termini d'amortització del préstec– podrà sol·licitar la cancel·lació anticipada de la totalitat del préstec, sense que això supose cap tipus de penalització ni imposició de comissions.

2. Una vegada transcorreguda la meitat del període d'amortització del préstec, l'IVACE ajustarà d'ofici l'import de la garantia en relació amb la quantitat pendent de devolució per a mantindre el percentatge del 50 %.

3. L'incompliment de les condicions de devolució del préstec generarà l'obligació de tornar les quantitats no reemborsades, el percentatge de la subvenció bruta equivalent que corresponga i meritarà l'interès de demora previst en la Llei General de Subvencions des del moment de desemborsament del préstec. En cas de no devolució del préstec, IVACE podrà executar la garantia depositada.



Article 13. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjuí del que estableix l'article 12 de l'Ordre 5/2017, de 20 de febrer, seran obligacions de l'entitat beneficiària:

a) Realitzar el projecte objecte d'ajuda i acreditar la seua realització en un termini no inferior a 8 mesos des de la seua adjudicació i en la forma fixada en la notificació de l'ajuda i en el Manual d'instruccions de justificació aprovat per la Direcció General de l'IVACE, que serà publicat en la pàgina web http://www.ivace.es. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte d'ajuda en la forma descrita en la memòria presentada junt amb la sol·licitud normalitzada, i de manera que es complisca la finalitat de les ajudes, respectant els costos subvencionables indicats en la notificació de concessió. L'execució del projecte haurà de respectar en tot cas el calendari marcat en la memòria inicial o en les seues reformulacions posteriors.

Qualsevol modificació del projecte haurà de comptar amb l'aprovació prèvia de l'IVACE, sol·licitada i justificada per escrit fins a un mes natural abans de la finalització del termini de justificació del projecte, i no podrà suposar en cap cas una alteració del contingut essencial del projecte o d'algun dels aspectes que van ser tinguts en compte per a la seua valoració.

b) Devolució del préstec. El beneficiari haurà de subjectar-se als terminis i condicions de devolució del préstec establit en l'article 5.2 de la present resolució i en l'escrit d'acceptació de condicions subscrit prèviament al seu desemborsament.

c) Respondre de la veracitat dels documents aportats.

d) Actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat, i comunicar altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos provinents de qualssevol administració o ens públic o privat que haguera obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables.

e) Complir amb les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància, en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.

f) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació local, així com els estats comptables.

g) Respondre que les actuacions objecte d'ajuda estiguen realitzades per empreses instal·ladores que complisquen els requisits establits reglamentàriament.

h) Els projectes i les instal·lacions es realitzaran complint els reglaments i normatives que els siguen aplicables i disposaran de les llicències i autoritzacions administratives corresponents.

i) Respectar en els projectes els principis següents:

Les inversions finançades hauran de mantindre's inalterables durant els deu anys següents al desemborsament del préstec.

Els resultats del projecte hauran de mantindre's en el territori de la Comunitat Valenciana.

L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no-discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, minusvalideses, edat o orientació sexual, i hauran de facilitar, o almenys no impedir, l'accessibilitat per a les persones discapacitades.



j) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es.

k) En el cas d'ajuntaments, estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

l) Aportar un informe anual relatiu a la generació d'energia elèctrica de caràcter renovable de la instal·lació d'autoconsum, així com el grau de cobertura mensual/anual i percentatge d'autoconsum aconseguit en la instal·lació objecte de la present ajuda, a requeriment d'IVACE.



m) Conservar durant un termini de cinc anys a partir de la data de justificació de les inversions, els documents de la realització del projecte o activitat, i els relacionats amb les despeses i pagaments i amb les auditories corresponents, mentre puguen ser objecte de comprovació i control.

En aqueix sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptats, en especial versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per als fins per als quals es van arreplegar les dades, o per als quals tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats compliran normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables als efectes d'auditoria.

n) Les entitats beneficiàries que reben subvencions o ajudes, pel període d'un any, per imports superiors a 100.000 euros –o quan almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública i arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros– o a 10.000 euros, hauran de complir les exigències establides respectivament en l'article 3, apartat 1.b i 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana per a aquests supòsits.

o) En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, l'entitat beneficiària haurà d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació, i comunicar altres ajudes públiques o privades que haguera obtingut o sol·licitat després de la data de presentació de la sol·licitud.



Article 14. Termini per a la realització i documentació justificativa de les inversions

1 Amb caràcter general, les entitats beneficiàries hauran d'acreditar la realització de l'actuació objecte de l'ajuda en la forma fixada en la notificació de concessió de l'ajuda i en el Manual d'instruccions de justificació d'ajudes amb data límit 1 de juny de 2018, llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini major en la resolució de concessió de l'ajuda, per al qual es tindran en compte les dates de planificació de projecte indicades en el moment de la sol·licitud.



2. Als efectes d'acreditar la realització de l'actuació objecte d'ajuda, les entitats beneficiàries hauran de presentar:

a) Justificants de despesa, presentant factures que hauran de complir el que disposa el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1.619/2012, de 30 de novembre, i la resta de normativa vigent.

b) Justificants de pagament, sent vàlids els pagaments per mitjà d'entitat financera, aportant còpia de l'extracte bancari junt amb còpia del xec nominatiu o de l'ordre de transferència que acredite que el destinatari del pagament coincideix amb l'emissor de la factura.

· No podran ser subvencionats les despeses que siguen finançads per mitjà de mecanismes d'arrendament financer, lísing, rènting o semblants, ni aquelles accions finançades per tercers, per mitjà de convenis o contractes en què la propietat dels béns objecte de l'acció no pertanga al beneficiari dins del període subvencionable.



· No es consideraran vàlids els pagaments en efectiu ni els ingressos bancaris per caixa.

· Només es consideraran vàlids els justificants de pagament que es troben referits el sol·licitant de l'ajuda. En el cas de transferències bancàries, en el compte d'origen haurà de constar com a titular l'entitat beneficiària de l'ajuda.

· No s'acceptaran aquells documents de pagament que, inclús sent conformes amb els requisits formals adés assenyalats, no permeten identificar clarament a quines factures estan vinculats.

· No s'acceptaran els pagaments efectuats a través de modalitats de finançament que suposen la transferència directa de fons des de l'entitat financera a l'empresa emissora de la factura.

· Els justificants de despesa (factures) presentats hauran d'estar pagats en la seua totalitat, incloent-hi els seus tributs corresponents, amb anterioritat a la finalització del termini de justificació. Aquest requisit s'aplicarà amb independència del percentatge d'imputació d'una despesa al projecte. No seran considerades vàlides les factures que només es troben pagades de forma parcial.

d) Per a instal·lacions del Tipus 1: Inscripció en el Registre administratiu d'autoconsum d'energia elèctrica dependent del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital.

e) Per a instal·lacions Tipus 2: Inscripció en el Registre administratiu d'autoconsum d'energia elèctrica i inscripció en registre administratiu d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica (secció 2a), dependents del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital.

f) Acreditació de garanties. S'hauran d'acreditar les garanties mínimes exigides d'acord amb el que estableix l'article 3 de la present resolució.

g) Contracte de manteniment (preventiu i correctiu) per un període mínim de tres anys, firmat i segellat per l'empresa instal·ladora i sol·licitant.

h) Fotografies del projecte subvencionat.

i) Declaració responsable d'altres ajudes públiques o privades que hagueren obtingut o sol·licitat d'aquesta o una altra administració o ens públic o privat, per al finançament dels costos subvencionables del projecte objecte de sol·licitud d'ajuda per aquesta convocatòria. Els beneficiaris d'ajudes destinades a projectes d'inversions econòmiques hauran, a més, de comunicar a l'IVACE altres ajudes subjectes al règim de minimis (independentment dels costos subvencionables per als quals van ser concedides).

3. Documentació acreditativa de l'instrument de control ambiental al qual estan sotmeses les activitats i instal·lacions en què el sol·licitant de la subvenció realitza la seua activitat i en les quals executa el projecte, d'acord amb les instruccions previstes en el portal de l'IVACE/zona descàrregues/ carpeta «Instruments Mediambientals».

j) Els beneficiaris d'ajudes no subjectes a l'article 107.1 del TFUE que duguen a terme activitats econòmiques i no econòmiques, hauran d'acreditar documentalment que l'ajuda sol·licitada s'ha imputat a la part de la seua activitat no econòmica.

4. Quan la beneficiària siga una entitat local hauran de presentar un certificat del secretari/àra o interventor/a de l'entitat que el procediment de contractació utilitzat ha respectat la normativa vigent, fent referència a la norma aplicada, el procediment utilitzat, la seua justificació, les dades relatives a la publicació, si és el cas, i el número/codi de l'expedient de contractació. L'entitat local compatibilitzarà i aplicarà simultàniament el contingut de la legislació en vigor en matèria de contractes administratius.



Article 15. Resolució d'incidències

1. L'alteració d'algunes de les característiques del projecte, el finançament del qual haja sigut aprovat, l'incompliment de condicions i terminis establits en la resolució, l'execució parcial de la inversió, la insuficient justificació de les despeses efectivament realitzades i la concessió després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades, que en el seu conjunt excedisquen dels límits establits, podrà donar lloc a la minoració de l'ajuda concedida. Aquests criteris resultaran d'aplicació per a determinar la quantitat que finalment haja de percebre l'entitat beneficiària i hauran de respondre al principi de proporcionalitat.

2. L'incompliment per l'entitat beneficiària de qualsevol dels requisits, condicions i la resta de circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament del finançament, la variació de la finalitat de l'actuació o la falta de justificació de la realització del projecte, podrà donar lloc al desistiment sense efectes de la concessió i l'obligació de reintegrar les corresponents quantitats indegudament percebudes -inclosa la subvenció bruta equivalent– i els interessos de demora des del moment del seu pagament, basant-se en el que disposa el títol II de Llei 38/2003, General de Subvencions i en capítol III del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. De conformitat amb aquella normativa, l'incompliment de l'obligació de reintegrament tindrà entre altres efectes la impossibilitat de ser empresa beneficiària en successives convocatòries, sempre que es trobe en període executiu.

3. En el cas que el cost efectiu de la instal·lació resulte inferior al préstec concedit, l'entitat beneficiària haurà de reintegrar la diferència entre el préstec concedit i el cost efectiu de la instal·lació, procedint-se des d'IVACE a un nou càlcul de les quotes d'amortització.



4. Es delega en les persones que ostenten les direccions d'àrea –o si és el cas, departament o servei– de l'IVACE competents per a la gestió de les ajudes, la resolució d'incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en concret les referides a renúncies, canvis de beneficiari, possibles pròrrogues per a la seua execució i/o justificació, canvi de projecte i possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o revocacions de les subvencions concedides es delega en la Direcció General de l'IVACE.





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es faculta la Direcció General de l'IVACE, per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



València, 13 de juny de 2017.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web