Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de juny de 2017, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per la qual es convoquen ajudes en el marc del Programa d'assessorament a empreses en matèria d'internacionalització, «Xec Tutories Internacionalització», amb càrrec al pressupost de l'exercici 2017. [2017/5619]

(DOGV núm. 8069 de 23.06.2017) Ref. Base de dades 005634/2017




Un dels objectius prioritaris de la Generalitat és fomentar l'increment de les exportacions i millorar el grau d'internacionalització de les empreses, tenint en compte l'impacte que comporta per al creixement de la seua economia. La millora del posicionament dels productes i serveis de les empreses de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors constitueix un factor imprescindible per a generar riquesa i benestar.



En aquest sentit, en coherència amb l'objectiu estratègic de fomentar les exportacions dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana, l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, contempla la concessió d'incentius amb aquest fi a través de l'aprovació de convocatòries públiques per part de l'IVACE, entitat que consolida l'aposta per a ajudar les empreses de la Comunitat Valenciana a millorar el posicionament en els mercats internacionals.



Entre aquestes ajudes, hi ha el suport a la internacionalització de les pimes de la Comunitat Valenciana per mitjà d'un programa de suport a la prestació de serveis de consultoria, perquè milloren l'estratègia en els distints àmbits de la internacionalització, a fi de guanyar posició competitiva en els mercats exteriors.

Aquestes ajudes s'emmarquen dins de l'estratègia de la Comunitat Valenciana en matèria de suport a les empreses, i s'inclouen dins de l'Eix Prioritari 3.4.1.3, «Promoure el creixement i la consolidació de les empreses amb la millora del finançament, la tecnologia i l'accés a serveis de suport avançats que permeten el creixement i aconseguisquen millorar-ne la consolidació en els mercats», del Programa operatiu del fons europeu de desenvolupament regional de la Comunitat Valenciana, 2014-2020.

Per això i en virtut del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar les ajudes, davall la modalitat de subvenció, del programa «Xec Tutories Internacionalització» dirigit a les pimes de la Comunitat Valenciana que necessiten contractar serveis de consultoria en matèries d'internacionalització a través de personal consultor extern integrant d'una bossa prèvia convocatòria efectuada per l'IVACE, amb càrrec al pressupost de l'IVACE de l'exercici 2017.

2. El programa «Xec Tutories Internacionalització» pretén millorar l'estratègia de les pimes de la Comunitat Valenciana en els distints àmbits de la internacionalització i així guanyar posició competitiva en els mercats exteriors a través d'un acompanyament intensiu d'alta especialització i individualitzat, davall les modalitats següents:



1. Iniciació a l'exportació.

2. Inici a la contractació pública internacional

3. Presentació d'ofertes en contractació pública internacional.

4. Màrqueting digital internacional (EXPORNET).

5. Estratègies de marca i comunicació internacional.

6. Finançament internacional.

7. Expansió internacional de start-ups, és a dir, empreses amb potencial de creixement, que aporten tecnologia o innovació disruptiva, solucions innovadores, o amb un model de negoci innovador, escalable i repetible en entorns globals, orientada al creixement ràpid.



3. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7903, de 25 d'octubre de 2016 i la seua modificació aprovada per l'Ordre 11/2017, d'11 de maig, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 8040, de 16 de maig de 2017; en les esmentades bases s'estableixen les condicions de les ajudes en tot allò que aquesta convocatòria no especifica.



Article 2. Empreses beneficiàries

Podran sol·licitar aquestes ajudes les pimes amb seu social a la Comunitat Valenciana que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i que complisquen la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

Als efectes de la present convocatòria, es considera pime l'entitat les característiques del qual s'ajusten al que disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014).

Queden excloses de la present convocatòria les pimes que exercisquen activitats enquadrades en les seccions K i L de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada pel Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007).



Article 3. Actuacions objecte de suport i costos subvencionables. Requisits generals dels projectes

1. L'IVACE ha de subvencionar, a través del programa «Xec Tutories Internacionalització», els honoraris del personal expert en matèria d'internacionalització que formen les empreses en les matèries indicades en el punt 2.

Per a això, el personal expert en matèria d'internacionalització ha de ser integrant de la borsa convocada mitjançant la Resolució de 27 de desembre de 2016 (DOGV 7965, 25.01.2017), per a la prestació de serveis especialitzats a les empreses de la Comunitat Valenciana. La composició de la borsa de personal expert 2017 pot consultar-se en la pàgina web d'IVACE http://www.ivace.es.

2. Sense perjudici de les restriccions previstes en l'article 5 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, els distints àmbits d'internacionalització sobre els quals el personal consultor extern pot prestar assessorament (descrits amb detall en l'annex I) i són objecte d'ajuda són els indicats a continuació:





3. El projecte ha d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, la protecció i la millora del medi ambient i disposar d'un certificat que declare la no afectació del projecte a la denominada 'Xarxa Natura', espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea; la tramitació per a obtindre el mencionat certificat, la realitza l'IVACE basant-se en la informació del projecte aportada per l'empresa sol·licitant.





Article 4. Característiques de l'ajuda

1. Les ajudes que s'estableixen en la present resolució es concedeixen davall la forma de subvenció i davall el règim de minimis.

2. La intensitat de l'ajuda ha de ser d'un màxim del 90 % del cost dels honoraris del personal expert, sense que en cap cas l'ajuda puga superar els 3.000 euros. No obstant això, l'import total de l'ajuda de minimis que pot concedir-se a una única empresa segons la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, de 2013, no ha d'excedir els 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Als efectes de la present convocatòria, es considera única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) NÚM. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, cal ajustar-se als límits i a les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 de l'esmentada disposició.



3. Cada empresa pot sol·licitar ajudes per un màxim de dues tutories en el mateix exercici.

4. Els costos associats als projectes subvencionats per la present convocatòria no poden rebre simultàniament ajudes d'altres convocatòries procedents d'aquesta o d'una altra administració.



Article 5. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que establix l'article 7 de les bases reguladores.

2. El termini de presentació de sol·licituds començarà el 26 de juny de 2017 i acaba en les dates delimitades per a cada termini en l'article 8; l'últim termini acaba el dia 10 de novembre de 2017.

3. La tramitació del procediment és telemàtica.

La presentació telemàtica requereix que el sol·licitant dispose de firma electrònica avançada per mitjà de certificat expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb què la Generalitat haja firmat el conveni oportú, que poden consultar-se en la pàgina web:

https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados.

La sol·licitud s'ha de presentar en el registre telemàtic d'IVACE.

4. La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació de les bases.

5. En tot cas és obligatòria la presentació de la documentació que a continuació s'indica:

a) Imprés de sol·licitud: el model d'imprés normalitzat i la resta de documentació estan disponibles en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es. Les sol·licituds s'han d'adequar als models normalitzats i s'han d'emplenar utilitzant els mitjans electrònics o telemàtics proporcionats per l'IVACE a través de l'adreça d'internet indicada anteriorment.

Així mateix, l'imprés de sol·licitud ha de contindre les declaracions responsables que acrediten que el beneficiari compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores, entre les quals hi ha la declaració de trobar-se al corrent en les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social

b) Memòria segons el model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es, o bé incorporat a la sol·licitud d'ajuda. La memòria serveix de referent per a aplicar els criteris de valoració, i es per això que un emplenament defectuós o deficient, o mal de comprendre, generarà una menysvaloració del projecte o inclús una denegació de la sol·licitud.

c) Si es tracta d'una persona jurídica inscrita en un registre públic, l'IVACE obtindrà directament la informació relativa a la identitat de l'entitat sol·licitant, si bé pot requerir directament a aquesta la presentació d'algun document concret.

En el cas d'empreses sol·licitants la inscripció de les quals en el Registre Mercantil no siga obligatòria (empresaris individuals, cooperatives), s'haurà d'aportar fotocòpia dels documents següents:

– Contracte o acta de constitució i estatuts vigents.

– Model de representació del firmant de la sol·licitud, o document equivalent segons les prescripcions legals.

– DNI si és empresari individual i no ha autoritzat a l'IVACE per a la seua obtenció en l'imprès de sol·licitud.

No caldrà aportar la documentació anterior que ja estiga en poder de l'IVACE, sempre que es mantinga vigent i s'aporte declaració de vigència a l'efecte, segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es.

d) L'empresa sol·licitant ha de presentar en tot cas declaració responsable referent a totes les altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o d'una altra administració (independentment dels costos subvencionables) durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013 o a altres reglaments de minimis.



e) Declaració responsable d'altres ajudes rebudes per a les mateixes despeses subvencionables que les previstes en la present convocatòria sotmeses a un reglament d'exempció o a una decisió adoptada per la Comissió.

f) Documentació acreditativa de l'instrument de control ambiental al qual estan sotmeses les activitats i les instal·lacions en què el sol·licitant de la subvenció realitza la seua activitat i en les quals executa el projecte, d'acord amb les instruccions declarades en el portal de l'IVACE/zona descàrregues/ carpeta «Instruments Mediambientals».

g) Si és el cas, documentació acreditativa de les mesures d'actuació que du a terme l'empresa sol·licitant de les ajudes a fi d'afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, i d'integració social i laboral de les persones amb diversitat funcional.

6. Quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques, o no s'hi adjunte la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, cal requerir al sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des del següent al de la recepció del requeriment esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb advertència que si no fa es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb resolució prèvia dictada en els termes que determina la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzen per mitjans electrònics i es consideren practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entén que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.



En tot cas, l'IVACE es reserva el dret a fer requeriments directament al sol·licitant en el cas que la documentació rebuda present alguna incidència.

7. Es delega en la persona que ostente la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.





Article 6. Criteris d'avaluació

Perquè un projecte puga ser aprovat, ha de tindre una puntuació mínima de 60 punts.

Els projectes es prioritzaran atenent als criteris especificats a continuació i a la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts:



1. Característiques del projecte. Màxim, 70 punts

a) Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i la tutoria a realitzar. Màxim, 20 punts.

b) Qualitat del plantejament estratègic internacional presentat. Màxim, 40 punts.

c) Ferramentes de màrqueting i comunicació disponibles. Màxim, 10 punts.

2. Característiques del sol·licitant. Màxim, 20 punts.

a) Viabilitat econòmica. S'avalua el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim 10 punts.

b) Recursos humans de l'empresa. Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim, 5 punts.

c) Grau d'internacionalització de l'empresa. Màxim, 5 punts.

Així mateix, com a mesures d'actuació per a afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes i d'integració social i laboral de les persones amb discapacitat, s'estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts.

–Que el sol·licitant dispose d'un pla d'igualtat d'oportunitats quan no li siga exigible per la normativa vigent.

–El percentatge de dones en plantilla, i també el percentatge d'hores de dedicació al projecte per part de dones.

–La millora de la bretxa salarial de l'empresa sol·licitant respecte a la mitjana nacional.

–El percentatge de persones amb diversitat funcional contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible.

–Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d'exclusió social, centres especials d'ocupació o empreses d'inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries.

–Les quantitats aportades pel sol·licitant a ONG i entitats de caràcter benèfic.



Article 7. Instrucció de les ajudes i Comissió d'Avaluació

L'òrgan instructor i la Comissió d'Avaluació de les ajudes estan definides en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.



Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE és l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a la present convocatòria.

Cal dictar distintes resolucions atenent a les dates de presentació de les sol·licituds, segons els següents trams, sempre que existisca disponibilitat pressupostària:

– Sol·licituds rebudes des del 26 de juny fins al 31 de juliol de 2017.



– Sol·licituds rebudes entre l'1 d'agost i el 30 de setembre de 2017.



– Sol·licituds rebudes entre l'1 d'octubre i el 10 de novembre de 2017.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos a comptar des de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Una vegada haja transcorregut el termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants han de considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució del procediment s'ha de notificar a les empreses interessades amb expressió de la convocatòria, del programa, de la quantitat concedida -fent referència al caràcter de minimis i a la seua regulació pel Reglament (UE) núm. 1407/2013– i a l'objectiu o finalitat de l'ajuda; les ajudes concedides s'han de publicar així mateix en la pàgina web de l'IVACE i en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS) en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.

5. A la comunicació de la resolució de concessió s'ha d'annexar el document que ha de servir com a endós de la subvenció per mitjà del qual l'empresa beneficiària cedeix el cobrament de la subvenció al personal expert. Aquest document es troba en l'annex II d'aquesta resolució i l'ha de presentar el personal expert, juntament amb la resta dels justificants, correctament emplenat, tal com estableix l'article 9.4.c.





Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries i del personal expert

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries vénen especificades en l'article 12 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, sense perjudici de les que s'esmenten en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Constitueixen obligacions essencials que incumbixen tant a l'empresa beneficiària com al personal expert realitzar el projecte i acreditar la seua realització davant de l'IVACE en la forma exigida en el Manual d'Instruccions de justificació que serà publicat en l'adreça d'internet d'IVACE http://www.ivace.es.

a) Realització del projecte:

i) Obligacions de l'empresa beneficiària:

– Contractar, després de la concessió de l'ajuda, el servei d'assessorament en matèries d'internacionalització corresponent a la subvenció concedida a través del programa «Xec Tutories Internacionalització», amb personal expert integrant de la Bossa 2017, la relació de la qual es publicarà en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es.



En tot cas l'assessorament objecte de subvenció ha de ser iniciat entre la data de la comunicació de concessió de l'ajuda i el 31 de desembre de 2017.

– Realitzar un informe de valoració sobre l'efecte que ha tingut l'assessorament en la seua activitat i lliurar-lo al personal expert.

– Lliurar al personal expert l'endós el model del qual figura en l'annex II d'aquesta convocatòria, com a mitjà de pagament de fins al 90 % de la factura emesa.

– Pagar el valor restant no subvencionat, i també la totalitat de l'IVA corresponent a la factura, per mitjà de transferència bancària o xec nominatiu dins del termini de justificació de la subvenció. No s'admetran els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

– Subscriure una declaració responsable de no haver rebut ajudes o recursos públics o privats pel mateix servei procedents d'altres administracions públiques o privades, nacionals o internacionals i lliurar-la al personal expert.

ii) Obligacions del personal expert:

– Realitzar el servei en els termes indicats en aquesta convocatòria, i documentar-lo en els informes i/o lliurables definits en l'annex I per a cada tipus d'assessorament.

– Prestar el servei directament, sense que siga possible la subcontractació amb tercers.

– Respectar les normes i bones pràctiques en la prestació de serveis de consultoria i assistència tècnica a empreses; en particular, el respecte a la confidencialitat de la informació a què tinguen accés per a la realització dels treballs.

iii) Obligacions comunes a l'empresa beneficiària i al personal expert: Concorre en aquests el deure d'assistir a la reunió inicial promoguda des d'IVACE entre l'equip directiu de l'empresa, el personal expert seleccionat i el personal tècnic responsable d'IVACE, amb l'objectiu de definir els objectius i marcar el full de ruta que permeta assolir els objectius marcats per la mateixa empresa, d'acord amb allò que s'ha establit per a cada tutoria en l'annex I; així mateix han de complir amb les obligacions de publicitat comunitària en la forma definida en l'article 14 d'aquesta resolució.

b) Justificació de la realització del projecte:

Les pimes, pel fet de presentar-se a aquest programa, deleguen en el personal expert la presentació de la documentació acreditativa de la realització del projecte, i també el cobrament de l'ajuda, seguint les pautes indicades en el Manual d'instruccions de justificació.

En aquest sentit, el personal expert acreditarà davant de l'IVACE la realització dels serveis contractats per les empreses beneficiàries, i sol·licitarà el pagament de la subvenció corresponent a l'empresa en virtut de l'endós o cessió de cobrament efectuat.

El personal expert, per a poder fer efectiu el cobrament del «Xec Tutories Internacionalització», haurà d'aportar la documentació que s'indica a continuació en la data límit de 31 de maig de 2018 o una altra posterior que s'acorde en la resolució de concessió:

– El document d'endós o delegació de cobrament del «Xec Tutories Internacionalització» per part de l'empresa beneficiària, segons el model que s'inclou en la resolució de concessió que es troba en l'annex II d'aquesta resolució.

– Declaració responsable de l'empresa beneficiària de no haver rebut altres ajudes de minimis i/o altres ajudes o recursos concedits per al mateix servei procedents d'altres administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals.

– Informe de valoració sobre l'assessorament en matèries d'internacionalització realitzat per l'empresa beneficiària.

– Informes i/o lliurables, si és el cas, indicats en l'annex I per a cada modalitat de tutoria, amb la firma tant de l'empresa beneficiària com del personal expert, els quals han d'incloure tot el detall de les activitats realitzades, i també el de les hores dedicades a cada una de les activitats en el cas de les tutories que així ho requerisquen.

– Còpia de la factura emesa pel personal expert pel cost total del servei de consultoria realitzat –amb indicació de les hores usades, si és el cas–. La descripció de l'objecte de la factura ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per a poder verificar la relació de la despesa amb l'actuació objecte de l'ajuda.

– Fitxa de manteniment de tercers, segons el model oficial disponible en http://www.ivace.es formalitzat com cal amb les dades bancàries de la persona física o jurídica proveïdora dels serveis objecte de la subvenció als efectes de procedir al pagament una vegada verificat el compliment de les obligacions imposades a l'empresa beneficiària.



– Còpia de l'assentament comptable registrat en el llibre diari de l'empresa beneficiària i igualment còpia del llibre major del compte amb el personal expert.

– Per a acreditar el pagament tant de l'IVA total de la factura com del cost no subvencionat del servei, s'ha d'aportar còpia d'extracte bancari de l'empresa beneficiària i del personal expert que acredite l'eixida/entrada efectiva dels fons, junt amb còpia de la transferència o del xec nominatiu.

– Documentació acreditativa del compliment de les obligacions sobre publicitat comunitària arreplegats en l'article 14.

– Qualsevol document que es derive de la prestació del servei.

IVACE pot sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguen prou acreditades en la documentació presentada.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària ha de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en els corresponents informes i/o lliurables, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en aquesta s'especifiquen.

2. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària o del personal expert, pot donar lloc al desistiment sense efectes de les ajudes concedides, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats percebudes indegudament i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta.

En el cas de revocació de les ajudes concedides per incompliment d'alguna de les obligacions derivades de la condició d'empresa beneficiària, això suposarà l'obligació del pagament de la totalitat dels honoraris al personal expert per part de l'empresa participant en el programa.



3. Es delega en la direcció de l'àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en especial les referides a renúncies o a les possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest; la resolució relativa al possible desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció Adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada haja finalitzat l'assessorament per al qual s'ha sol·licitat la subvenció i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles al beneficiari i al personal expert.

El pagament es realitza directament al personal expert proveïdor del servei subvencionable contra la presentació del document d'endós de la subvenció que es presenta junt amb la resta de la justificació i sempre que la justificació es considere correcta i hi haja un informe favorable de comprovació.

En el cas que, per qualsevol motiu, el servei quede interromput abans de la finalització per causes alienes al personal expert, IVACE podrà efectuar el pagament al personal expert pels treballs realitzats fins al moment de la interrupció, després de l' estudi de l'abast d'aquests treballs i la consecució dels fins pretesos amb el programa.



Article 12. Dotació pressupostària

Les ajudes que es regulen en la present resolució s'han de finançar amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017, dins de la línia pressupostària S8072000 «Suport al plans d'internacionalització de les pimes de la Comunitat Valenciana»prevista en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017, on la quantitat global màxima destinada a aquesta convocatòria és de 500.000 euros, que es distribueix segons els trams següents:

– Sol·licituds rebudes fins al 31 de juliol de 2017: 200.000 €.

– Sol·licituds rebudes entre l'1 d'agost i el 30 de setembre de 2017: 150.000 €.

– Sol·licituds rebudes entre l'1 d'octubre i el 10 de novembre de 2017: 150.000 €.

En cas d'haver-hi imports romanents no concedits en un període, aquests s'afegiran automàticament al pressupost disponible en el període posterior.

Les ajudes establides comptaran amb finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), en un percentatge del 50 %, a través del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, a través de l'Eix Prioritari 3.4.1 «Promoure el creixement i consolidació de les empreses millorant el seu finançament, tecnologia i accedint a serveis de suport avançats».



Article 13. Marc normatiu comunitari

A més del que disposa el preàmbul de l'Ordre de 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, es poden aplicar les disposicions següents:

– Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352 de 24.12.2013).

– Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013 pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

– Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014 de la Comissió de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



– Qualsevol altra normativa que per la matèria hi siga aplicable.



Article 14. Publicitat comunitària. Obligacions

1. La condició de persona o entitat beneficiària de l'ajuda implica per un costat assumir la responsabilitat d'informar les parts intervinents en el projecte i a la ciutadania del cofinançament del mateix pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i la seua acreditació davant de l'IVACE, i per un altre costat la seua inclusió en la llista d'operacions cofinançades pel Programa Operatiu FEDER 2014-2020, informació que podrà ser consultada en el lloc o portal d'internet que s'habilite a aquest efecte per part de l'Administració.

2. Per a complir amb les obligacions relatives a la publicitat comunitària, la persona o entitat beneficiària ha de:

a) Incloure en tots els documents i accions d'informació i comunicació relacionats amb el projecte subvencionat (així, en informes, escrits, presentacions, esdeveniments, documentació de reunions, etc.):



– l'emblema de la Unió Europea i una referència a la Unió Europea.



– la referència al Fons Europeu de Desenvolupament Regional

b) Durant l'execució del projecte ha de:

– Incorporar en la seua pàgina web (en el cas que dispose) una breu descripció del projecte subvencionat amb els seus objectius i resultats, destacant el suport financer de la Unió Europea per haver sigut seleccionat el seu projecte en el Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

– col·locar un cartell informatiu sobre el projecte d'una grandària mínima d'A3) en el qual mencionarà el suport financer de la Unió Europea en un lloc visible al públic.

c) Conservar constància gràfica, documental o digital de les obligacions arreplegades en el present article per a la seua posada a disposició de l'IVACE en el moment de la justificació del projecte, o de qualsevol òrgan de control que la requerisca.

3. El personal expert ha d'incloure en tots els documents relacionats amb el projecte l'emblema de la Unió Europea i la referència al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, i també aportar la documentació acreditativa del compliment de les obligacions de l'empresa beneficiària recollides en el present article.

4. En la secció Publicitat comunitària del portal de l'IVACE http://www.ivace.es està disponible més informació sobre les obligacions descrites anteriorment, i també les característiques tècniques que ha de complir l'emblema de la UE i la referència al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, segons la normativa comunitària.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Desplegament i execució

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució de la present convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entra en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





València, 1 de juny de 2017.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.





ANNEX I

Contingut i detalls específics dels programes



1. Tutoria d'iniciació a l'exportació

El servei de consultoria, de caràcter pràctic, ha de ser impartit per professionals amb experiència en Exportació integrants de la Bossa convocada a aquest efecte per IVACE.

La labor del personal expert és formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb la internacionalització, entre altres:

– recerca de canals de distribució

– negociació comercial

– selecció i participació en accions promocionals. L'empresa participant i el personal expert aniran analitzant diferents aspectes de l'arrancada de la internacionalització de l'empresa a través de reunions entre el personal de l'empresa i el personal expert, amb uns continguts prèviament fixats i que permetran a l'empresa comptar amb un Pla d'actuació concret en el mercat internacional.



El servei es desenvoluparà al llarg de 90 hores, en un període màxim de 6 mesos, i el seu cost serà de 3.600 €, IVA exclòs.

En cas de realitzar despeses derivades de desplaçaments extraordinaris, com ara despeses de locomoció, allotjaments, manutenció i la resta de d'acord amb les tasques assignades al personal expert amb motiu de l'execució del Pla d'actuació, aquestes aniran a càrrec de l'empresa sol·licitant i participant de la formació.

El personal expert elaborarà un informe parcial als tres mesos de la iniciació de la tutoria sobre el desenvolupament de la consultoria i, als sis mesos, l'informe final de valoració de resultats del desenvolupament del servei.

2. Tutoria en contractació pública internacional

La consultoria, de caràcter pràctic, l'han d'impartir professionals amb experiència en contractació pública internacional integrants de la borsa convocada a aquest efecte per IVACE.

La labor del personal expert és formar les persones indicades per l'empresa sol·licitant en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de contractació pública a nivell internacional.

Es realitza un disseny del pla d'acció, després d'un diagnòstic inicial en què es definisca el grau de posicionament i les necessitats concretes:

– Anàlisi de la posició de l'empresa quant a la seua situació de partida: experiència, àrees d'activitat, serveis i productes exportables, valor afegit i elements diferenciadors.

– Coneixement del mercat de la contractació pública internacional en els seus distints vessants i els seus procediments.

– Assignació de recursos tècnics i humans.

– Disseny d'un pla d'acció amb selecció de mercats i organismes contractants.

– Estratègia d'accés als mateixos.

El servei de consultoria ha de realitzar-se a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'han d'habilitar els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

El servei té una duració de 30 hores, de les quals un mínim de 20 seran presencials, en un període màxim de 3 mesos. El cost total del servei ascendeix a 1.800 €, IVA exclòs.

El personal expert entregarà un informe final amb les conclusions de la tutoria i recomanacions a l'empresa sobre l'estratègia d'accés a les licitacions internacionals.



3. Assessorament en preparació d'ofertes de contractació pública internacional.

L'assessorament ha de ser realitzat per professionals integrants de la borsa convocada a aquest efecte per IVACE amb experiència contrastada en l'elaboració d'ofertes i execució de contractes en l'exterior, i és client l'administració del país.

La labor del personal expert serà acompanyar a l'empresa en l'operativa de la contractació pública, quan l'empresa beneficiària estiga ja activa en la presentació d'expressions d'interés o ofertes i gestió de contractes públics en altres països. L'assistència tècnica inclou:



– El suport a la millora en la selecció de projectes.

– Millors pràctiques en la preparació d'expressions d'interés.

– Millors pràctiques en l'elaboració de l'oferta tècnica i financera.



– Metodologies de treball.

– Millors pràctiques per a la gestió del projecte en els seus aspectes administratius, procedimentals i financers. L'assessorament a l'empresa participant es realitzarà a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa. Per a dur a terme aquest seguiment a distància han d'habilitar-se els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

El servei s'ha de desenvolupar durant 40 hores de consultoria, de les quals un mínim de 20 hores han de ser presencials, en un termini màxim de 6 mesos. El cost del servei és de 2.400 € IVA exclòs.

El personal expert entregarà un informe final, amb la descripció del contingut i abast de l'assessorament prestat a l'empresa.



4. EXPORNET, Tutoria en màrqueting digital internacional

La consultoria, de caràcter pràctic, l'han d'impartir professionals integrants de la borsa convocada a aquest efecte per IVACE experts en posicionament internacional a través d'internet.

La labor del personal expert és formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de màrqueting digital a nivell internacional:

– Utilització d'internet com a ferramenta de promoció

– Selecció i planificació de les accions de màrqueting digital més adequades en funció del seu client/usuari, producte/servei, i país.

–Increment del nombre de contactes comercials a través d'internet i augment de les exportacions.

– Aparició en les primeres posicions dels buscadors.

– Enfocament de la seua pàgina web cap als mercats i clients objectiu.

– Incorporació de les ferramentes més adequades que li permeten sostindre les estratègies i accions en internet fins a la consecució dels seus objectius.

En definitiva, amb aquest servei es pretén impulsar l'ús d'internet com a ferramenta comercial d'àmbit internacional, a través del disseny del pla de màrqueting digital.

El servei es desenvolupa a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

El servei s'ha d'impartir en un període màxim de 8 mesos, constant de tres fases, amb les següents característiques:

Fase I. Objectius i estratègies en internet

A) Objectiu principal: la finalitat d'aquesta fase és aprendre a arreplegar i analitzar la informació necessària per a poder determinar els objectius i estratègies en internet.

B) Metodologia:

– S'analitza la presència en internet de l'empresa i la seua familiarització amb les accions que es realitzen en internet.

– S'analitza l'estratègia i el model de negoci actual de l'empresa, i es destaca els mercats internacionals en què l'empresa vol reforçar la seua presència en internet.

– S'analitza la competència en internet a nivell quantitatiu i qualitatiu.

– S'estableixen els objectius a aconseguir i estratègies a plantejar.

– Es plantejarà com hauria de ser el suport web per a arribar a aconseguir objectius en funció de les estratègies plantejades.

Es recomana la celebració de 2 reunions presencials, una inicial de presa de dades i informació, i una posterior, per a exposar el diagnòstic generat a partir de l'anàlisi interna de la informació aportada per part de l'empresa participant.

Fase II. Accions de màrqueting digital en l'àmbit internacional

A) Objectiu principal: Aprendre a seleccionar i planificar les accions de màrqueting digital més adequades en funció del seu client/usuari, producte/servei, i país.

B) Metodologia: Anàlisi i selecció de ferramentes de màrqueting digital d'acord amb les estratègies i objectius a aconseguir:

–Determinació del posicionament actual de la pàgina web de l'empresa, que proporcione les recomanacions necessàries per a obtindre un millor posicionament natural en buscadors.

– Search Engine Optimization -SEU-).

– recerca i selecció d'altres eines de màrqueting digital com els mercats digitals, directoris en línia, estratègies de Search Engine Màrqueting (SEM), i altres eines com les utilitzades en la web 2.0 i les xarxes socials – Social Media Marqueting (SMM).

– Recomanacions i metodologia que s'ha de seguir (Analítica web) per al control i seguiment de les accions realitzades en internet.

Es recomana la celebració d'una reunió presencial en què s'expose el pla d'acció, confeccionat basant-se en el diagnòstic i els objectius establits en les reunions prèvies amb l'empresa, i fruit del treball del tutor en col·laboració amb l'empresa participant.

Fase III. Implementació

A) Objectiu principal: ajudar l'empresa a posar en marxa les accions en internet detallades en el pla d'acció, i consolidar l'assessorament en l'aplicació de ferramentes de màrqueting digital en l'estratègia d'internacionalització de l'empresa. Donar continuïtat i seguiment al pla d'acció a fi d'assolir els objectius plantejats i arribar a quantificar els resultats obtinguts per a implementar accions de millora.

B) Metodologia. Juntament amb els responsables de l'empresa encarregats del projecte internet, es procedirà a planificar i posar en marxa les diferents accions contingudes en el pla. També es definiran recomanacions i metodologia que s'ha de seguir (Analítica web) per al control i seguiment de les accions realitzades en internet per a arribar al Retorn de la Inversió (ROI).

C) Lliurables. Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions en internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

Es poden celebrar tres reunions presencials: una reunió inicial per a establir les recomanacions i pautes d'implementació de les accions integrades en el pla elaborat, una altra reunió per a implementar la metodologia de control i seguiment i una tercera reunió per a avaluar aquests resultats i establir punts de millora.

Els lliurables corresponents a les 3 fases que contempla la tutoria s'han de fer a la finalització d'aquesta, com a màxim als 8 mesos des de la data d'inici, i són:

1.ª fase:

– Informe punt d'inici i definició consensuada d'objectius i estratègies.

– Informe de posicionament en internet respecte als competidors.



– Informe de punts clau davant de la construcció/reforma del lloc web.

2.ª fase:

– Pla d'accions de màrqueting digital a realitzar.

– Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions en internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

3.ª fase:

– Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions en internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

El cost del servei és de 2.800 €, IVA exclòs.



5. Assessorament en estratègies de marca i comunicació internacional

L'assessorament ha de ser realitzat per professionals amb experiència en estratègies de marca i comunicació internacional, integrants de la borsa convocada a aquest efecte per IVACE.

La labor del personal expert és l'anàlisi dels diferents aspectes de l'empresa que permeten determinar el posicionament de l'empresa en el mercat seleccionat, dins de la seua estratègia d'internacionalització.



La consultoria s'ha de dur a terme en un període màxim de tres mesos, constant de dues fases.

Fase I. Anàlisi interna i extern

A) Contingut:

1. Anàlisi interna:

– Filosofia i cultura de l'empresa.

– Producte o servei.

– Anàlisi de la marca.

– Estratègies de màrqueting desenvolupades per part de l'empresa (fora de línia i en línia).

Objectiu de comunicació.

2. Anàlisi externa:

– El mercat d'interés.

– Anàlisi de la competència i grups d'interés, tant a nivell general com en el mercat concret.

– Públic objectiu.

3. Una vegada realitzat l'anàlisi, s'emetran una sèrie de recomanacions, que ajuden en:

– La definició del posicionament que ha de tindre l'empresa en el mercat.

– La descripció de la proposta de valor de la marca.

– La definició dels valors a associar a la marca.

Fase II. Estratègia de comunicació i màrqueting i brífing

A) Contingut: elaboració de l'estratègia de comunicació i màrqueting, adequada a les anàlisis prèvies realitzats. Es realitzaran un mínim de dos reunions presencials en cada fase per al correcte seguiment dels treballs a realitzar.

Els lliurables corresponents a les 2 fases que contempla la tutoria es fan a la finalització d'aquesta, com a màxim als 3 mesos des de la data d'inici, i són Informe de diagnòstic i recomanacions, que continga:

1.ª fase:

– Anàlisi interna i externa.

– Les claus de posicionament basant-se en les quals han de desenvolupar-se les polítiques de marca i comunicació en el mercat d'interés.

– Les claus de comunicació que l'estratègia i els objectius de l'empresa persegueixen.

– L'estratègia d'imatge de marca més adequada per a l'empresa.

– Els elements que la marca ha d'incorporar i desenvolupar.

– Les línies fonamentals per a la campanya de desenvolupament de marca.

– Les línies de treball per a la campanya de comunicació i de mitjans.

2.ª fase. Lliurables:

– Proposta de línies d'actuació

– Brífing preparat per a una agència de comunicació / màrqueting

El cost del servei ascendeix a 1.800 €, IVA exclòs.



6. Tutoria de finançament internacional

L'assessorament serà impartit per professionals amb experiència en finançament internacional, integrants de la borsa convocada a aquest efecte per IVACE.

La labor del personal expert és la formació de les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de recerca de finançament a nivell internacional:



– Anàlisi del model de negoci i adaptar-lo a les exigències actuals de mercat.

– Optimització d'aquest model de negoci i fer-lo eficient i atractiu.



– Recerca de socis financers per a potenciar l'obtenció de finançament.

– Recerca de finançament internacional per a l'exercici de l'activitat d'R+D+I de l'empresa.

1. Duració, contingut i lliurables.

La consultoria s'ha d'impartir en un període màxim de 6 mesos, comptat a partir de la data d'inici dels treballs, sense que en cap cas transcórreguen dotze mesos des de la firma del contracte fins a la finalització d'aquests.

El servei es desenvoluparà a través de:

– Reunions presencials en què s'explique el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'han d'habilitar els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

La consultoria s'ha de realitzar en dues fases, amb les següents característiques:

Per a recerca de finançament internacional en general

Fase I: Anàlisi i optimització del model de negoci de l'empresa

A) Objectiu principal.

– D'una banda, aprendre a dissenyar un Business Plan que incloga les principals variables de la companyia com ara vendes, costos fixos, costos variables o marges de contribució.

– D'altra banda, preparar un Teaser d'inversió, document representatiu dels avantatges competitius de l'empresa, orientat a facilitar als potencials inversors el model de negoci de la companyia.

B) Metodologia.

– S'analitzen variables de l'empresa com el model de negoci actual, la cartera de productes o serveis, la presència internacional, el pla d'internacionalització, les seues vendes i aliances estratègiques.

– Es forma l'empresa en l'optimització del dit model de negoci, fent-ho més eficient i atractiu.

– Es defineixen el Business Pla i el Teaser d'inversió.

Es recomana la celebració de 2-3 reunions presencials: una reunió inicial d'anàlisi de posicionament de l'empresa; una reunió intermèdia, de revisió del model de negoci adaptat a mercats internacionals i una de posterior, per a definir el Teaser d'inversió.

Fase II. Alternatives de finançament internacional

A) Objectiu principal. Aprendre a identificar i seleccionar les fonts d'inversió adequades per al projecte empresarial prèviament definit.



B) Metodologia.

– Conéixer les fonts d'inversió privada, entitats bancari o finançament públic.

– Identificació de potencials inversors amb dades de contacte.

– Guia de passos que s'ha de seguir: recomanació de les directrius a l'empresa per a saber negociar i tractar d'obtindre alguna de les fonts de finançament identificades prèviament.

Els lliurables corresponents a les 2 fases que contempla la tutoria es fan a la finalització d'aquesta, com a màxim als 6 mesos des de la data d'inici, i són:

1. Document d'anàlisi estratègica on s'incorporen els aspectes de millora consensuats amb l'empresa. Business Pla. Teaser d'inversió.



2. Llista d'inversors potencials amb dades de contacte. Llista de directrius a l'empresa per a saber negociar amb les fonts de finançament.

Per al cas particular de recerca de finançament internacional d'R+D+I

Fase I. Definició de l'estratègia d'internacionalització de l'activitat d'R+D+I de l'empresa.

A) Objectiu principal.

La finalitat d'aquesta fase és per un costat diagnosticar les capacitats d'R+D+I de l'empresa, les seues línies estratègiques d'R+D+I, aliances amb socis internacionals, posicionament en fòrums i plataformes i identificació dels principals projectes d'R+D+I a desenvolupar en els pròxims anys identificant els programes de finançament internacional més idonis per al desenvolupament dels dits projectes. En particular el Programa Marco d'R+D+R H2020 (2014-2020), s'ha d'analitzar en detall en l'esmentada fase.

B) Metodologia.

S'analitza l'estratègia d'R+D+I actual de l'empresa amb l'objectiu d'identificar la cartera estratègica de projectes a desenvolupar en el futur amb finançament internacional.

Es recomana la celebració d'una o dos reunions presencials, per a analitzar les capacitats d'R+D+I de l'empresa i la identificació dels possibles projectes d'R+D+I a desenvolupar en els pròxims anys.

Fase II: Implementació de l'estratègia d'R+D+I definida en la fase I.

A) Objectiu principal.

Elaboració de fitxes preliminars (concept-note) dels projectes estratègics internacionals d'R+D+I identificats en la fase I tenint en compte la convocatòria internacional seleccionada i el rol assumit per l'empresa.

B) Metodologia.

Anàlisi de la convocatòria internacional més apropiada per al desenvolupament de cada projecte estratègic tenint en compte la tipologia del projecte. Cal identificar els perfils de socis internacionals requerits per al desenvolupament del projecte i realitzar la difusió de les esmentades fitxes preliminars en les xarxes internacionals més rellevants i adequades en funció de la convocatòria internacional triada.

Es recomana la celebració d'una reunió presencial, per a tractar les tècniques d'identificació i selecció de fonts d'inversió i la forma d'aproximació a aquestes.

Els lliurables corresponents a les 2 fases que contempla la tutoria es fan a la finalització d'aquesta, com a màxim als 6 mesos des de la data d'inici, i són:

– Document d'anàlisi estratègica de l'empresa consensuat amb l'empresa que defineix l'estratègia d'internacionalització de la R+D+I de l'empresa.

– Llista d'inversors potencials amb dades de contacte (organismes internacionals gestors dels programes internacionals seleccionats).

– Llista de directrius a l'empresa per a saber negociar amb les fonts de finançament (descripció de la metodologia de treball que s'ha de seguir per a la preparació de propostes internacionals d'R+D+I).

El cost del servei ascendeix a 3.600 €, IVA exclòs.



7. Tutoria en expansió internacional de start-ups

L'assessorament l'han de dur a terme emprenedors de start-ups, que hagen viscut de primera mà el creixement internacional d'empreses, integrants de la borsa convocada a aquest efecte per IVACE.

La labor del personal expert és formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb la internacionalització de la seua start-up:

1. Anàlisi del projecte

2. Com triar el moment i la destinació. Aspectes legals i fiscalitat



3. Optimització de l'equip: processos interns i implicació. Adaptació del producte al mercat internacional

4. Expansió per etapes. Rendibilitat a llarg termini. Visibilitat internacional

En definitiva, amb aquest programa es pretén acompanyar aquells emprenedors que vulguen internacionalitzar la seua start-up, per aconseguir millorar el posicionament competitiu de l'empresa a través del coneixement de les eines per a preparar l'eixida cap a mercats internacionals.

La capacitació a l'empresa participant es pot realitzar a través de:



– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa participant en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa compte en tot moment amb un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

La formació es desenvoluparà durant 30 hores, de les quals un mínim de 20 seran presencials, en un període màxim de 3 mesos. El cost del programa serà de 1.800 €, IVA exclòs.

El personal expert ha de lliurar un informe final amb les conclusions de la tutoria i recomanacions a la start-up per participar sobre l'estratègia d'accés a mercats internacionals.







ANNEX II

Document d'endós – Xec Tutories Internacionalització



Que (...) en la seua qualitat de representant legal de l'empresa … amb NIF …



DECLARA

– Que té concedida una ajuda per al Xec Tutories Internacionalització per un import de … € per la realització del servei de consultoria [indiqueu PROGRAMA] realitzat pel personal expert Sr./Sra. … acreditat/a a través de la borsa de personal expert en matèria d'internacionalització 2017: [tutoria concreta que s'haja dut a terme].

(Indiqueu les dades completes del tutor: nom, adreça, NIF, telèfon i correu electrònic; cal incloure dades de la persona jurídica que factura, si és el cas).

– Que el personal expert ha desenvolupat satisfactòriament les tasques associades al servei subvencionat.

– Que cedeix el dret de cobrament de l'import del Xec Tutories Internacionalització amb el número d'expedient --– a favor del personal expert mencionat anteriorment com a pagament parcial dels treballs realitzats.



Que Sr./Sra. (...) en la seua qualitat de personal expert homologat per resolució …, amb NIF … (si és el cas: representant de la persona jurídica integrant de la borsa …, amb NIF …)



ACCEPTA

– La cessió del denominat dret de cobrament.



Perquè així conste davant de l'IVACE, es firma aquest document als efectes oportuns.



Firma del representant legal de l'empresa



Firma del personal expert o el seu representant, proveïdor dels serveis de consultoria.

Mapa web