Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 5 de juny de 2017, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen les ajudes a associacions juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut titulars d'escoles d'animació juvenil per a l'any 2017. [2017/5645]

(DOGV núm. 8069 de 23.06.2017) Ref. Base de dades 005627/2017




La Llei 18/2010, de 30 de desembre, de la Generalitat, de Joventut de la Comunitat Valenciana, assenyala, entre les funcions de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, la d'impulsar la prestació de serveis a la joventut, potenciar l'exercici d'activitats de temps lliure, i el foment i suport del voluntariat social i juvenil.

Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 165.1 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, i el Decret 5/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, resolc:





Primer. Convocatòria

1. Es convoquen ajudes a les associacions juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut titulars d'escoles d'animació juvenil per a l'any 2017, de conformitat amb el que disposa l'Ordre 19/2016, de 16 de novembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió d'ajudes en matèria de joventut (DOGV 7921, 21.11.2016), d'ara endavant Ordre de Bases.

2. S'aprova el model de sol·licitud i la resta de documentació, que s'inclouen com a annexos I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII i IX de la present resolució.



Segon. Finançament

Les ajudes que es convoquen es finançaran amb càrrec a la línia de subvenció SE0000025 del pressupost de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove per a 2017, amb un import global màxim de 20.000 euros.



Tercer. Comissió Europea

Les ajudes concedides mitjançant aquesta ordre no necessiten ser notificades a la Comissió Europea en no reunir tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atés que s'acull al règim de minimis i pel seu import no suposa un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres.

En conseqüència, aquestes ajudes no es podran aplicar als sectors que disposa l'apartat 1 de l'article 1 del Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, publicat en el DOUE núm. 352, de 24 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

Així mateix, l'import total de les ajudes de minimis concedides per un estat membre a una única empresa no excedirà de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals, d'acord amb el que estableix l'article 3.2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre.

Igualment, pel que fa a l'acumulació, caldrà ajustar-se al que estableix l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, que es reprodueix a continuació:

«1. Les ajudes de minimis concedides d'acord amb el present Reglament podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió fins al límit màxim establit en aquest últim reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que estableix l'article 3, apartat 2, del present reglament.

2. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si la dita acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.»



Quart. Desenvolupament

De conformitat amb el que estableix l'article 12.1 de l'annex III de l'Ordre de Bases, s'autoritza al secretari general de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta resolució.





Cinqué. Objecte de les ajudes

La present resolució estableix les condicions de la convocatòria de la subvenció a associacions juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut titulars d'escoles d'animació juvenil, per a finançar les despeses corrents i de personal de les accions formatives d'animació juvenil per a l'any 2017 i el seu objecte és el que recull l'annex III de l'Ordre de Bases.



Sisé. Sol·licituds i termini

1. La sol·licitud d'ajuda haurà d'emplenar-se en el model d'instància que figura en l'annex I a la present resolució. El model normalitzat de sol·licitud estarà també a disposició dels sol·licitants a les seus de l'IVAJ.GVA JOVE a Alacant (Rambla de Méndez Núñez, núm. 41, Torre de la Generalitat, 03002), Castelló de la Plana (carrer dels Orfebres Santalínea, núm. 2, 12005) i València (carrer de l'Hospital, núm. 11, 46001), o bé s'hi podrà accedir a través del web de l'IVAJ.GVA JOVE (www.gvajove.es).

2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la present ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'aquest termini determinarà la inadmissió de la sol·licitud per extemporània.





Seté. Documentació

1. Junt amb la sol·licitud s'haurà de presentar la documentació següent:

a) Declaració responsable que en l'entitat sol·licitant no concorren les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que s'inclou en el model de sol·licitud (apartat D).

b) Declaració responsable que tot el personal que presta serveis en l'entitat sol·licitant de l'ajuda compleix amb el que estableix article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996 de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament Civil, i amb el que estableix l'article 8.4 i 5 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de Voluntariat (apartat D de la sol·licitud).

c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, de l'exempció de la dita obligació per part de l'entitat sol·licitant de l'ajuda, signada per la persona que la represente legalment, que s'inclou en el model de sol·licitud (apartat D), en compliment del que estableix l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.

d) Acreditació de trobar-se al corrent dels seus obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. Per a això, el sol·licitant podrà autoritzar al òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els que no atorguen la dita autorització hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les esmentades obligacions (apartat G de la sol·licitud).

e) Autorització expressa a l'IVAJ.GVA JOVE, inclosa en l'apartat G de la sol·licitud, perquè comprove les dades d'identitat de la persona representant legal de l'associació o entitat sol·licitant mitjançant el sistema de verificació de dades d'identitat, segons estableixen el Reial decret 522/2006, de 28 d'abril, i el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.

No obstant això, si, de la comprovació efectuada, resultara alguna discordança amb les dades facilitades per l'interessant, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

Si el sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat, passaport o número d'identificació d'estranger, segons siga procedent.

En el cas que, en el Cens d'Associacions Juvenils i entitats Prestadores de Serveis a la Joventut de la Comunitat Valenciana, no conste la condició de la persona que pretenga actuar en representació de l'associació o entitat sol·licitant de l'ajuda com a representant legal, tal condició haurà d'acreditar-se mitjançant escriptura de poder o certificat del secretari/ària de l'associació o entitat en què es faça referència a l'acord de l'Assemblea General o precepte dels estatuts en què així s'establisca.



f) Fotocòpia compulsada de la targeta del número d'identificació fiscal (NIF) de l'entitat sol·licitant de l'ajuda.

g) Relació dels cursos per als que se sol·licita subvenció, segons el model que s'inclou com annex II.

h) Publicacions en matèria d'animació juvenil relacionades amb els cursos de formació en animació juvenil, material editat en suport digital i la presència actualitzada en xarxes socials per a fins formatius, segons el model que s'inclou com a annex III.

Tota la documentació presentada haurà de permetre la comprovació de la seua autenticitat, originalitat i publicació efectiva des de l'1 d'octubre de 2016 fins a la data límit de lliurament de sol·licituds per a la present convocatòria.

No es podran presentar publicacions que s'hagen aportat a anteriors convocatòries i que hagen sigut valorades en la respectiva resolució.



i) Pressupost detallat de les accions formatives objecte de subvenció, desglossant tant els ingressos com les despeses previstes, per a la qual cosa haurà d'utilitzar-se el model que s'inclou com a annex IV de la present resolució d'ajudes, firmat pel secretari i amb el vistiplau o conformitat del representant legal de l'associació o entitat sol·licitant de l'ajuda.

j) Declaració sobre totes les ajudes que tinguen concedides o sol·licitades per a aquesta mateixa acció, així com sobre les ajudes de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons el model que s'inclou com a annex V.

k) Cas que l'associació o entitat sol·licitant de l'ajuda es vulga beneficiar de la possibilitat prevista en l'article 6.e de l'annex III de l'Ordre de Bases, d'acord amb el que estableix l'article 8 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, fotocòpia compulsada dels contractes dels treballadors discapacitats i dels seus certificats de minusvalidesa expedits per l'organisme oficial competent, d'acord amb el que preveu la normativa vigent, junt amb els corresponents models dels impresos justificatius de les cotitzacions a la Seguretat Social i de les retencions de l'IRPF en l'Agència Estatal d'Administració Tributària.



l) Model, emplenat, de domiciliació bancària de l'entitat beneficiària de l'ajuda en què es sol·licita que es faça l'ingrés de la subvenció, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, i en aquest cas s'indicarà el número del compte anteriorment utilitzat i donat d'alta a l'efecte.



Tota la documentació referida en aquest punt que no siga original haurà de ser compulsada.

2. Les dades que no queden acreditades mitjançant l'aportació de la documentació establida en l'apartat k de l'anterior punt 1, no podran ser tingudes en compte als efectes de la valoració de la sol·licitud d'ajuda presentada.

3. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat, tant en la sol·licitud com en la resta de la documentació aportada, podrà comportar, en funció de la seua importància, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjuí de la resta de responsabilitats que pogueren derivar-se.

4. Si els documents exigits ja estan en poder de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, el sol·licitant podrà acollir-se al dret que estableix l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faça constar, per escrit, la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre tal documentació i amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la seua presentació o, si no n'hi ha, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix la dita documentació.





Huité. Criteris de valoració i puntuació de les sol·licituds

1. La puntuació global màxima de cada sol·licitud serà de 100 punts, d'acord amb la distribució de criteris i la seua corresponent valoració recollida en l'article 6 de l'annex III de l'Ordre de Bases.

2. Aplicats els criteris anteriors i amb la valoració corresponent a totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista amb les puntuacions obtingudes per cada una d'elles.

3. El càlcul de la quantia a concedir es farà d'acord amb el que estableix l'article 7 de l'annex III de l'Ordre de Bases.



Nové. Resolució de la convocatòria

1. El secretari general de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, a la vista de la proposta de la comissió avaluadora, resoldrà sobre les sol·licituds d'ajudes presentades a l'empara del que disposa la present resolució. La denegació de l'ajuda haurà de ser motivada i les raons es faran constar en la resolució, i els fonaments de la resolució que s'adopte hauran de quedar, en tot cas, acreditats en el procediment.



2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de 3 mesos a comptar des de la presentació de la sol·licitud, sempre que reunisca els requisits exigits i s'aporte tota la documentació requerida. En cas contrari, el còmput del termini s'iniciarà a partir del moment en què s'esmene la sol·licitud.

Si, transcorregut el dit termini, no haguera recaigut una resolució expressa, les sol·licituds presentades podran entendre's desestimades, de conformitat amb el que disposa l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat Valenciana. Tot això sense perjuí de l'obligació de resoldre i notificar que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

3. La resolució de la convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en els termes que preveu l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4. L'eficàcia de la concessió de les ajudes quedarà supeditada al compliment dels termes i condicions de la concessió. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat produirà la pèrdua de la subvenció i la consegüent revocació.



Desé. Justificació i pagament

1. La realització de les accions formatives per a les quals s'haja concedit l'ajuda es justificarà mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Memòria justificativa, segons l'annex VI, per cada una de les accions formatives subvencionades. La memòria haurà de descriure'n l'execució i detallarà almenys el nombre de destinataris disgregats per edat i sexe, el grau de compliment dels objectius proposats, l'annex fotogràfic i totes les altres dades que es consideren de rellevància.



b) Factures originals i còpies per a ser confrontades per la unitat de registre de l'òrgan competent, corresponents a les despeses corrents derivades de les accions formatives subvencionades i pel total de l'import justificat, així com la documentació acreditativa del seu pagament. Les dites factures hauran de complir amb els requisits que estableix la normativa vigent.

Les factures corresponents a les despeses periòdiques derivades del funcionament de les instal·lacions on s'han dut a terme les activitats objecte de subvenció no podran superar el 15 % de l'import total de la subvenció concedida.

Queden excloses d'aquestes despeses les generals de manutenció i restauració, excepte les despeses de restauració implícites en l'estada en albergs, residències, campaments etc., en què les entitats organitzen les accions formatives.

Totes les despeses a justificar hauran de correspondre's amb els continguts de les accions formatives objecte de subvenció, i haurà de presentar-se'n una relació segons el model de certificat de l'annex VII.



c) Detall de les despeses de personal (nòmines, minutes), segons el model de certificat inclòs en l'annex VIII que haja treballat directament en les accions formatives subvencionades, junt amb els corresponents models dels impresos justificatius de les cotitzacions a la Seguretat Social i de les retencions de l'IRPF en l'Agència Estatal d'Administració Tributària. Aquestes despeses no podran superar el 50 % de l'import total subvencionat.

d) Certificat del secretari/ària de l'associació o entitat titular de l'escola en què es faça constar que l'import de la subvenció està registrat com a ingrés previst dins de la seua comptabilitat per a l'any 2017, amb el vistiplau de la persona que la represente legalment (annex IX).

2. El règim de pagament de la subvenció així com el termini de justificació de les ajudes seran els que estableixen els articles 15 i 17 de l'annex III de l'Ordre de Bases.

3. Per a fer efectiu el pagament de les ajudes concedides, les entitats beneficiàries hauran d'aportar les dades bancàries en que es sol·licita que es faça l'ingrés de la subvenció.



Onzé. Acceptació de la normativa reguladora

La participació en la present convocatòria implica l'acceptació de la normativa que la regula.



Dotzé. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb allò que el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Potestativament, podrà interposar-se recurs de reposició, davant de la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, segons el que preveu els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 5 de juny de 2017.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web