Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 de juny de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2017 les subvencions destinades a la contractació de persones desocupades de com a mínim 30 anys d'edat, en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana, regulades en l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2017/5666]

(DOGV núm. 8069 de 23.06.2017) Ref. Base de dades 005640/2017




En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'11 de juliol de 2016, es va publicar l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el Programa d'iniciativa social en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana, modificada per l'Ordre 10/2017, de 8 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 10 de maig de 2017.

L'article 10.3 de l'Ordre 8/2016 estableix que cada convocatòria podrà delimitar els col·lectius de persones desocupades que resulten específicament destinataris. En aplicació d'aquesta previsió, la present convocatòria té com a objecte subvencionar la contractació de persones desocupades de com a mínim 30 anys d'edat, atés que en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil ja s'han instrumentat altres actuacions destinades al col·lectiu de joves menors de 30 anys.

Per a la convocatòria d'aquestes subvencions hi ha crèdit disponible en la línia S2941000 del subprograma 322.51. Foment d'ocupació, del pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant SERVEF) per a 2017.

En virtut del que s'exposa i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2017 les subvencions destinades a la contractació de persones desocupades de com a mínim 30 anys d'edat, per a la realització d'obres o serveis d'interés general, en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana.

2. Aquestes subvencions es finançaran a càrrec del capítol 4, codi de línia S2941000 del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim d'11.000.000 d'euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té com a objecte la concessió de subvencions destinades a la contractació de persones desocupades de com a mínim 30 anys d'edat, per a la realització d'obres o serveis d'interés general en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Beneficiaris i condicions

1. Podran ser beneficiàries les corporacions locals municipals de la Comunitat Valenciana o entitats dependents o vinculades a aquestes que exercisquen competències en matèria d'ocupació.

2. No podran ser beneficiàries les entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Costos subvencionables

1. Les subvencions es destinaran al finançament dels costos salarials, inclosa la cotització a la Seguretat Social, de les persones desocupades de com a mínim 30 anys d'edat que hagueren sigut contractades per a l'execució de les actuacions programades per l'entitat beneficiària.



2. Únicament s'entendrà com a cost salarial les percepcions econòmiques per la prestació del servei, excloent-ne dietes, indemnitzacions i bestretes com a conseqüència de l'activitat laboral, retribucions de vacances no gaudides o altres percepcions que no tinguen la condició de salari.

3. No resultaran subvencionables els dies en què el treballador estiga en situació d'incapacitat per malaltia o accident, siguen comuns o professionals, ni els supòsits de permís de maternitat o paternitat.





Cinqué. Destinataris finals

Els destinataris finals d'aquest programa són les persones desocupades de com a mínim 30 anys d'edat, inscrites com a demandants d'ocupació en els centres SERVEF d'ocupació de la Generalitat.



Sisé. Procediment de selecció de les persones treballadores

1. Després de la publicació en l'apartat de subvencions de foment d'ocupació de la web del SERVEF dels imports assignats per l'òrgan col·legiat, les entitats beneficiàries hauran de presentar oferta d'ocupació al centre SERVEF d'ocupació, que efectuarà una preselecció entre persones desocupades de com a mínim 30 anys d'edat, que preferentment no resulten beneficiàries de prestacions o subsidis per desocupació o de rendes vinculades a processos d'inserció laboral.

2. Per a la selecció final de les persones candidates, es constituirà una comissió de baremació integrada per dos representants de l'entitat beneficiària, que tindran la presidència (amb vot de qualitat) i la secretaria; i per sengles representants de les organitzacions sindicals integrants del Consell de Direcció del SERVEF, que hauran de ser convocats amb una antelació mínima de cinc dies hàbils.

3. L'entitat beneficiària contractarà els qui obtinguen major puntuació en la baremació dels criteris establits en l'annex de l'Ordre 8/2016, sense que puga contractar-se més d'un membre de la mateixa unitat familiar. En cas d'empat, se seleccionarà qui acredite menor renda per càpita de la unitat familiar.

4. S'alçarà acta del procés de selecció, segons model normalitzat. En cas d'absència de la representació sindical, s'adjuntarà a l'acta la convocatòria remesa o la justificació de l'absència.

5. Les persones candidates hauran de figurar inscrites com a desocupades en el SERVEF en el moment de la seua contractació que, en tot cas, haurà de tindre lloc després de la resolució de concessió de la subvenció.

6. Les persones treballadores podran ser substituïdes en cas de resolució del contracte de treball abans que finalitze el projecte per causes justificades o de la seua suspensió a causa de situacions d'incapacitat temporal, maternitat, paternitat o altres situacions amb obligació legal de reserva del lloc. Les substitucions es realitzaran segons el seu ordre de puntuació per altres persones candidates que figuren inscrites com a desocupades demandants d'ocupació. Si cap de les persones candidates en situació de reserva reunira els requisits per a ser contractada, s'iniciarà un nou procés de selecció segons el que preveu aquest article.





Seté. Condicions de les contractacions

1. Amb la subvenció concedida, les entitats beneficiàries podran efectuar les contractacions i executar els projectes que consideren convenients, sempre que es respecten les condicions següents:

a) Els contractes que es formalitzen hauran de tindre una duració de com a mínim sis mesos a jornada completa.

b) Les contractacions no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l'entitat beneficiària.

2. Les entitats beneficiàries podran ampliar amb els seus propis recursos la duració dels contractes subvencionats.

3. Els projectes subvencionables hauran d'executar-se dins del període comprés entre la data de la resolució de concessió i el 31 de maig de 2018. Els contractes hauran d'iniciar-se en 2017, excepte en els supòsits de substitució a què fa referència l'article 5.6 de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds es formalitzaran en impresos normalitzats que es presentaran en la corresponent direcció territorial del SERVEF, sense perjudici de la seua presentació segons el que disposa la normativa de procediment administratiu comú. Així mateix, podrà fer-se la presentació telemàtica de les sol·licituds a través de la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es. Per a això, s'haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física).

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per municipi. En el cas que es presentaren diverses sol·licituds, només s'admetrà la formulada per l'ajuntament.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la documentació següent, segons models normalitzats:

a) Formulari annex a la sol·licitud.

b) Dos exemplars de les dades de domiciliació bancària quan es tracte d'un nou compte. En el cas que no haguera variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant del SERVEF per l'entitat sol·licitant, s'haurà d'identificar el número de compte corresponent.

c) Declaració responsable del representant legal de l'entitat sol·licitant que aquesta no està sotmesa a les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei general de subvencions.

d) Imprés normalitzat sobre les dades requerides per a la notificació electrònica.

2. Els models normalitzats poden localitzar-se en l'adreça d'internet www.servef.es.



Desé. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. La instrucció correspondrà a les direccions territorials del SERVEF.

3. L'òrgan instructor podrà demanar als interessats l'aportació addicional de tots els documents i dades aclaridors que estime necessaris per a resoldre la sol·licitud presentada.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular de la dita subdirecció o persona que designe per a substituir-la, que el presidirà; dos vocals, i un secretari, amb veu però sense vot. Els vocals i el secretari seran designats per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació. L'òrgan col·legiat emetrà un informe on es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.

6. La proposta de concessió serà formulada a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.



Onzé. Distribució de la dotació

1. L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els criteris següents:

a) Es proposarà per a tots els sol·licitants un import de 17.000 euros, sense que en cap cas l'import assignat puga superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.

b) En el cas que la dotació no s'haguera esgotat després de procedir segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a la desocupació registrada.

c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que estableix l'apartat a, es prioritzaran els municipis segons la major desocupació registrada.

2. Als efectes del que disposa l'apartat anterior, es tindran en compte les estadístiques de desocupació registrada corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria.

3. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de la desocupació registrada en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que siga necessari fins a desfer l'empat.



Dotzé. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja d'ajustar-se el beneficiari.

3. El termini per a resoldre i notificar les resolucions procedents serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Transcorregut el dit termini sense que s'hi haja dictat una resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General del SERVEF en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tretzé. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a la qual cosa el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb aquest fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a disposició d'una notificació en la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. Si per raons tècniques o de qualsevol altra índole la notificació electrònica no fóra possible, es practicarà per mitjà de correu certificat.



Catorzé. Pagament anticipat

Una vegada concedida, podrà anticipar-se el pagament de fins al 30 per cent de la subvenció o un altre percentatge superior que puga establir-se per acord del Consell, amb la justificació prèvia de l'inici del projecte.



Quinzé. Requisits per als pagaments

1. El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que el beneficiari complisca els requisits següents:

a) Estiga al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

b) Estiga al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes.

2. Als efectes del que disposa l'apartat anterior, el beneficiari haurà d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions, i l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.



Setzé. Justificació d'inici del projecte

1. La documentació d'inici del projecte es justificarà en el termini d'un mes a partir de la data de contractació de les persones treballadores. Els contractes hauran d'iniciar-se en 2017, excepte en els supòsits de substitució a què fa referència l'article 5.6 de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol.

2. L'inici es justificarà davant de la Direcció Territorial del SERVEF, per mitjà de la presentació de la documentació següent:

a) Certificat d'inici en model normalitzat, subscrit pel secretari de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta, amb la memòria explicativa del projecte i la identificació del codi comptable corresponent a la subvenció concedida.



b) Certificat del secretari o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta on conste que l'entitat disposa d'assignació pressupostària suficient per a fer-se càrrec de les partides pressupostàries no subvencionades pel SERVEF.

c) Acta de selecció de les persones contractades, amb la llista de persones desocupades remesa pel centre SERVEF.

d) Contractes de treball i la seua comunicació al centre SERVEF d'ocupació.

e) Altes en la Seguretat Social i informe de dades per a la cotització Idc.

f) Informació a les persones treballadores contractades sobre la procedència del finançament del programa.

g) La documentació requerida per al pagament a què es fa referència en el resolc anterior.



Desseté. Justificació de la subvenció

1. En el termini de dos mesos des de la finalització del període subvencionat dels contractes, l'entitat beneficiària haurà de justificar la subvenció concedida davant de la Direcció Territorial del SERVEF. Per a això, presentarà un compte justificatiu que contindrà la documentació següent:

1. Informe final de l'obra o servei realitzat, en model normalitzat.



2. Certificat de despesa final.

3. Si és el cas, justificant del reintegrament dels fons no utilitzats. En efectuar l'ingrés, haurà d'identificar-se l'entitat beneficiària i el número d'expedient afectat.

4. Certificat del secretari o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta relatiu a altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del concepte, import i procedència.



5. Relació de treballadors contractats, amb el detall dels costos salarials i de la Seguretat Social, per a la qual cosa s'aportaran còpies compulsades per la pròpia entitat beneficiària de la documentació que s'indica a continuació:

a) Nòmines de les persones treballadores i justificants del càrrec en compte o de la transferència bancària, on hauran de constar el destinatari, l'import i la data. L'ordre de pagament resultarà insuficient sense un justificant o certificat segellat per l'entitat financera on conste igualment la dita informació.

b) TC2 i rebut de liquidació de cotitzacions i els justificants acreditatius del seu pagament.

c) Declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF (model 111) corresponent als mesos en què figuren treballadors subvencionats pel SERVEF, i els justificants acreditatius del seu pagament.

d) Certificat del secretari o interventor de l'entitat sobre l'ingrés a compte corresponent de l'IRPF, de les persones contractades per a la realització del projecte, amb la relació d'aquestes.

e) Almenys dues fotografies de l'actuació realitzada.

f) Justificació de la publicitat del finançament de la subvenció (cartells, fullets, premsa, publicació, etc...).

g) La documentació requerida per al pagament, a la qual fa referència el resolc quinzé.

2. El beneficiari haurà de conservar aquesta documentació i mantindre juntament amb aquesta el resum anual de retencions i ingressos a compte sobre rendiments del treball, corresponent a l'exercici (model 190), que podrà ser requerit als efectes de control posterior.

3. D'acord amb el que estableix l'article 31.2 de la Llei 38/2003, general de subvencions, es considerarà despesa realitzada la que ha sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del termini de justificació. No obstant això, els TC i els models 111 que el beneficiari haja de presentar una vegada vençut el dit termini es justificaran davant de l'òrgan gestor de les ajudes en el termini d'un mes a comptar des la data de la seua presentació davant de l'administració competent.



Dihuité. Resolució de pagament i incidències

La competència per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta de pagament de la subvenció concedida, així com per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes correspon per delegació a la persona titular de la Direcció Territorial del SERVEF.



Denové. Dret de la competència

Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea en no resultar aplicable el que estableix l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, per estar destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren pertinent.



València, 21 de juny de 2017.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web