Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de juny de 2017, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen les ajudes a associacions juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut amb àmbit d'actuació a la Comunitat Valenciana per a l'any 2017. [2017/5721]

(DOGV núm. 8070 de 26.06.2017) Ref. Base de dades 005681/2017




La Llei 18/2010, de 30 de desembre, de la Generalitat, de Joventut de la Comunitat Valenciana, assenyala, entre les funcions de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, la promoció de la participació dels jóvens, i el suport econòmic a la realització de les iniciatives i projectes de les associacions juvenils de la Comunitat Valenciana.



La política juvenil que desplega l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove (IVAJ.GVA JOVE) s'emmarca en la participació de la joventut d'una forma lliure i eficaç, tot propiciant el marc adequat per al seu desenvolupament social, polític, econòmic i cultural, tal com estableix l'article 48 de la Constitució.

Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en relació amb l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, i el Decret 5/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, resolc:





Primer. Convocatòria

1. Es convoquen ajudes a les associacions juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut amb àmbit d'actuació a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici d'activitats de caràcter social durant l'any 2017, de conformitat amb el que disposa l'Ordre 19/2016, de 16 de novembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió d'ajudes en matèria de joventut (DOGV 7921, 21.11.2016), d'ara endavant Ordre de Bases.

2. S'aprova el model de sol·licitud i la resta de documentació, que s'inclouen com annexos I, II, III, IV, V, VI,VII i VIII de la present resolució.



Segon. Finançament

Les ajudes que es convoquen es finançaran amb càrrec a la línia de subvenció SE0000013 del pressupost de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove per a 2017, amb un import global màxim de 406.000 euros.



Tercer. Comissió Europea

De conformitat amb el que disposa l'article 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, es fa constar que les ajudes a què es refereix la present resolució de convocatòria no estan subjectes a la notificació prevista en l'article 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, per no reunir tots els requisits de l'article 107.1 del mateix Tractat.



Concretament, aquestes ajudes no suposen un avantatge econòmic per a les entitats beneficiàries, ni suposen el falsejament de la competència, ja que les van dirigides al finançament d'activitats de caràcter social i de voluntariat.

Les activitats subvencionades les realitzen associacions juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut amb àmbit d'actuació a la Comunitat Valenciana, no suposen l'exercici d'una activitat econòmica, entesa com l'oferta de béns i serveis destinada a la consecució d'un benefici econòmic, ni un avantatge econòmic, a favor d'empreses o entitats, que puga falsejar la competència en els intercanvis comercials entre els estats membres.

D'acord amb el que preveu l'article 17 de la Llei 18/2010, de 30 de desembre, de Joventut de la Comunitat Valenciana, les associacions juvenils són formes organitzades de participació juvenil, i la Generalitat, d'acord amb el que assenyala l'article 18 de l'esmentada llei, pot convocar subvencions i establir mesures de suport econòmic als seus programes d'activitats i a la seua estructura associativa.



Quart. Desenvolupament

De conformitat amb el que estableix l'article 12.1 de l'annex II de l'Ordre de Bases, s'autoritza al secretari general de l'IVAJ.GVA JOVE perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta resolució.



Cinqué. Objecte de les ajudes

La present resolució estableix les condicions de la convocatòria de la subvenció a associacions juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut, inscrites en el Cens d'Associacions Juvenils i Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut de la Comunitat Valenciana, per a finançar les despeses corrents i de personal del Programa General d'Activitats 2017 i l'objecte de les quals recull l'annex II de l'Ordre de Bases.



Sisé. Sol·licituds i termini

1. La sol·licitud d'ajuda haurà d'emplenar-se en el model d'instància que figura en l'annex I a la present resolució. El model normalitzat de sol·licitud estarà també a disposició dels sol·licitants a les seus de l'IVAJ.GVA JOVE a Alacant (Rambla de Méndez Núñez, núm. 41, Torre de la Generalitat, 03002), Castelló (carrer dels Orfebres Santalínea, núm. 2, 12005) i València (carrer de l'Hospital, núm. 11, 46001), o bé s'hi podrà accedir a través del web de l'IVAJ.GVA JOVE (www.gvajove.es).

2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'aquest termini determinarà la inadmissió de la sol·licitud per extemporània.



Seté. Documentació

1. Junt amb la sol·licitud s'haurà de presentar la documentació següent:

a) Declaració responsable acreditativa de no exercir cap activitat econòmica i, en el cas que, excepcionalment, el sol·licitant duguera a terme alguna activitat econòmica, que la subvenció concedida no la finançarà. S'inclou en el model de sol·licitud (apartat D).

b) Declaració responsable que en l'entitat sol·licitant no concorren les circumstàncies que assenyala l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que s'inclou en el model de sol·licitud (apartat D).

c) Declaració responsable que tot el personal que presta serveis en l'entitat sol·licitant de l'ajuda, compleix amb el que estableix l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de Protecció Jurídica del Menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament Civil, i amb el que estableix l'article 8.4 i 5 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de Voluntariat (apartat D de la sol·licitud).

d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, de l'exempció de la dita obligació per part de l'entitat sol·licitant de l'ajuda, signada per la persona que la represente legalment, que s'inclou en el model de sol·licitud, en compliment del que estableix l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, que s'inclou en l'apartat D del model de sol·licitud.

e) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. Per a això, el sol·licitant podrà autoritzar a l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no atorguen aquesta autorització hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les esmentades obligacions (apartat G de la sol·licitud).

f) Autorització expressa a l'IVAJ.GVA JOVE, inclosa en l'apartat G de la sol·licitud, perquè comprove les dades d'identitat del representant legal de l'associació o entitat sol·licitant mitjançant el Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons el que estableixen el Reial decret 522/2006, de 28 d'abril, i el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.

No obstant això, si, de la comprovació efectuada, en resultara alguna discordança amb les dades facilitades per l'interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

Si el sol·licitant no hi presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat, el passaport o el número d'identificació d'estranger, segons siga procedent.

En el cas que, en el Cens d'Associacions Juvenils i Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut de la Comunitat Valenciana, no hi conste la condició de la persona que pretenga actuar en representació de l'entitat sol·licitant de l'ajuda com el seu representant legal, tal condició s'haurà d'acreditar mitjançant escriptura de poder o certificat del secretari de l'entitat en què es faça referència a l'acord de l'assemblea general, o precepte dels estatuts en què així s'establisca.



g) Fotocòpia compulsada de la targeta del número d'identificació fiscal (NIF) de l'entitat sol·licitant de l'ajuda.

h) Documentació acreditativa de tindre contractat un segur o garantia financera adequada a les característiques i circumstàncies de l'activitat exercida pels voluntaris, que els cobrisca els riscos d'accident i malaltia derivats directament de l'activitat voluntària desenrotllada durant 2017, d'acord amb l'article 14.2.c De la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de Voluntariat, que haurà de contemplar el nombre de voluntaris assegurats.

i) Fitxa resum en què es recullen, de manera succinta, totes les activitats programades amb indicació del lloc i la data prevista de realització, segons el model que s'inclou en l'annex II d'aquesta resolució.



j) Programa General d'Activitats 2017 objecte de subvenció.

Aquest programa es presentarà emplenant un exemplar del model d'annex III per cada una de les activitats que s'hagen relacionat en la fitxa resum de la lletra anterior, atendrà a allò que assenyala l'article 1 de l'annex II de l'Ordre de Bases i s'hi farà una clara referència a cada un dels aspectes que es recullen per a la seua valoració en l'article 6.a de l'annex I de l'Ordre de Bases.

k) Balanç de situació i compte de resultats de l'entitat de l'any 2016 o, excepcionalment, relació d'ingressos i despeses, en document firmat pel secretari i amb el vistiplau o conformitat de la persona que represente legalment l'entitat sol·licitant de l'ajuda.

En el cas que l'entitat sol·licitant de l'ajuda opte per presentar la relació d'ingressos i despeses esmentada, haurà d'utilitzar el model que s'inclou com a annex IV a aquesta resolució.

l) Acreditació de la implantació territorial de l'entitat en almenys 15 localitats de dues províncies de la Comunitat Valenciana, exclusivament mitjançant la presentació de certificacions expedides per qualsevol de les entitats següents:

– ajuntaments,

– consells de joventut respectius o

– el Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana

Als efectes del que preveu aquesta resolució, les certificacions tindran un període de vigència de cinc anys des de la data de la seua expedició. En tot cas, perquè siguen tingudes en compte, caldrà que es troben en vigor l'últim dia del termini concedit per a la presentació de les sol·licituds d'ajuda. No es tindran en compte les sol·licituds de les certificacions al·ludides ni per a l'acreditació de la implantació territorial de l'entitat sol·licitant de l'ajuda ni per a la seua valoració.



m) Domini de la pàgina web

n) Posat cas que l'entitat sol·licitant de l'ajuda vulga beneficiar-se de la possibilitat prevista en l'article 6.f de l'annex II de l'Ordre de Bases, haurà d'aportar, d'acord amb el que estableix l'article 8 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, fotocòpia compulsada dels contractes dels treballadors discapacitats i dels seus certificats de minusvalidesa expedits per l'organisme oficial competent, d'acord amb el que preveu la normativa vigent, junt amb els corresponents models dels impresos justificatius de les cotitzacions a la Seguretat Social i de les retencions de l'IRPF en l'Agència Estatal d'Administració Tributària.



ñ) Model, emplenat, de domiciliació bancària de l'entitat beneficiària de l'ajuda en què es sol·licita que es faça l'ingrés de la subvenció, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, i en este cas s'indicarà el número del compte anteriorment utilitzat i donat d'alta a aquests efectes.



Tota la documentació referida en aquest punt que no siga original haurà de ser compulsada.

2. Les dades que no queden acreditades mitjançant l'aportació de la documentació establida en l'apartat n de l'anterior punt 1 no podran ser tingudes en compte als efectes de la valoració de la sol·licitud d'ajuda presentada.

3. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat, tant en la sol·licitud com en la restant documentació aportada, podrà comportar, en funció de la seua importància, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjuí de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se'n.

4. Si els documents exigits ja estan en poder de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, el sol·licitant podrà acollir-se al dret establit en l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, sempre que es faça constar, per escrit, la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre tal documentació i amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la seua presentació o, si no n'hi ha, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix la dita documentació.





Huité. Criteris de valoració i puntuació de les sol·licituds

1. La puntuació global màxima de cada sol·licitud serà de 100 punts, d'acord amb la distribució de criteris i la seua corresponent valoració, recollida en l'article 6 de l'annex II de l'Ordre de Bases.

2. Aplicats els esmentats criteris i amb la valoració corresponent a totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista amb les puntuacions obtingudes per cada una.



3. El càlcul de la quantia a concedir es farà d'acord amb el que estableix l'article 7 de l'annex II de l'Ordre de Bases.



Nové. Resolució de la convocatòria

1. El secretari general de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, a la vista de la proposta de la comissió avaluadora, resoldrà sobre les sol·licituds d'ajudes presentades a l'empara del que disposa la present resolució. La denegació de l'ajuda haurà de ser motivada, les raons es faran constar en la resolució i els fonaments de la resolució que s'adopte en tot cas hauran de quedar acreditats en el procediment.



2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de 3 mesos a comptar des de la presentació de la sol·licitud, sempre que aquesta reunisca els requisits exigits i s'aporte tota la documentació requerida. En cas contrari, el còmput del termini s'iniciarà a partir del moment en què s'esmene la sol·licitud.

Si, transcorregut el dit termini, no hi haguera recaigut una resolució expressa, les sol·licituds presentades podran entendre's desestimades, de conformitat amb el que disposa l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat Valenciana. Tot això sense perjuí de l'obligació de resoldre i notificar que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

3. La resolució de la convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en els termes que preveu l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. L'eficàcia de la concessió de les ajudes quedarà supeditada al compliment dels termes i condicions de la concessió. La no presentació de la justificació de les despeses en el termini fixat produirà la pèrdua de la subvenció i la consegüent revocació.



Desé. Justificació i pagament

1. La realització de les activitats per a les quals s'haja concedit l'ajuda es justificarà mitjançant la presentació de la documentació següent:



a) Memòria justificativa de les activitats objecte de subvenció realitzades durant l'any 2017, segons l'annex V, per cada una de les activitats subvencionades.

La memòria haurà de descriure l'execució de les activitats, detallarà almenys el nombre de destinataris disgregats per edat i sexe, el grau de compliment dels objectius proposats, un annex fotogràfic, i totes les altres dades que es consideren de rellevància.

b) Factures originals i còpies, per a ser confrontades per la unitat de registre de l'òrgan competent, corresponents a les despeses corrents derivades de les activitats subvencionades del Programa General d'Activitats i pel total de l'import justificat, així com la documentació acreditativa del seu pagament. Les dites factures hauran de complir amb els requisits establits per la normativa vigent.

Queden excloses les despeses generals de manutenció i restauració excepte les despeses de restauració implícites en l'estada en albergs, residències, campaments, etc. en què les entitats organitzen les activitats.

Totes les despeses a justificar hauran de correspondre a les activitats del Programa General d'Activitats 2017 expressament subvencionades en la resolució de concessió, i se n'haurà de presentar una relació segons el model de certificat de l'annex VI.

c) Detall de les despeses del personal (nòmines, minutes), segons el model de certificat inclòs de l'annex VII, que haja treballat directament en el programa subvencionat, junt amb els corresponents models dels impresos justificatius de les cotitzacions a la Seguretat Social i de les retencions i ingressos de l'IRPF en l'Agència Estatal d'Administració Tributària. Aquestes despeses no podran superar el 50 % de l'import total subvencionat.

d) Certificat del secretari/ària de l'entitat, en què faça constar que l'import de la subvenció està registrat com a ingrés previst dins de la comptabilitat de l'associació per a l'any 2017, amb el vistiplau de la persona que la represente legalment (annex VIII).

2. El règim de pagament de la subvenció, així com el termini de justificació de les ajudes, seran els que estableixen els articles 15 i 17 de l'annex II de l'Ordre de Bases.

3. Per tal de fer efectiu el pagament de les ajudes concedides, els beneficiaris hauran d'aportar les dades bancàries en què es sol·licita que es faça l'ingrés de la subvenció.



Onzé. Acceptació de la normativa reguladora

La participació en la present convocatòria implica l'acceptació de la normativa que la regula.



Dotzé. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Potestativament, podrà interposar-se recurs de reposició, davant de la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, segons el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.



València, 13 de juny de 2017.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web