Ficha docv

Ficha docv









Bases per a la constitució d'una borsa de treball de l'especialitat de tècnica o tècnic coordinador d'exposicions. [2017/5809]

(DOGV núm. 8074 de 30.06.2017) Ref. Base de dades 005826/2017




Base primera. Objecte de la convocatòria

És objecte de la present convocatòria la constitució d'una borsa de treball en el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana de la categoria de tècnic coordinador d'exposicions (grup A, subgrup A1), l'objecte de la qual és la contractació de personal laboral de caràcter temporal.



Base segona. Normativa aplicable

Les presents bases es regeixen pel que disposa la Llei 7/2007, per la qual s'aprova l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; així com per la normativa reglamentària de desplegament de les esmentades disposicions legals i, en particular, el Decret 3/2017 pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



Base tercera. Requisits

Per a ser admés en el procés selectiu i poder formar part de la borsa de treball caldrà complir els requisits següents:

A) Tindre la nacionalitat espanyola; o ser nacionals dels estats membres de la Unió Europea; o ser cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats/separades de dret; o ser descendent del seu cònjuge sempre que no estiguen separats/separades de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors de l'edat dependents; o ser persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals s'aplique la lliure circulació de treballadors. Els estrangers amb residència legal a Espanya podran accedir a les administracions públiques, com a personal laboral, en igualtat de condicions que els espanyols.



B) Tenir complits 16 anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

C) Estar en possessió del títol de Grau o Llicenciat en Història, Geografia, Història de l'Art, Belles Arts, Antropologia Social i Cultural, Humanitats i Sociologia.

D) Estar en possessió del certificat de Grau Mitjà de Valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements del València, o equivalent, homologat conforme l'Ordre de 7/2017 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

E) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

F) No haver sigut separat/separada, per mitjà d'expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a aquelles que ocupava en el cas del personal laboral, en el qual haguera sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.



G) Estar en possessió del justificant acreditatiu del pagament de la taxa corresponent, si és el cas, l'absència del qual serà un requisit no esmenable.

Tots els requisits establits anteriorment hauran de ser reunits pels aspirants el dia en què finalitze el termini per a la presentació d'instàncies de la corresponent convocatòria.



Base quarta. Sol·licituds de participació en el procés selectiu: forma i terminis

Les persones interessades a participar en la convocatòria hauran d'omplir i presentar el model d'instància corresponent i adjuntar la documentació necessària per a acreditar els requisits d'accés:

1. Còpia compulsada del DNI o documentació equivalent per als no nacionals.

2. Còpia compulsada de les titulacions: acadèmica i sobre el coneixement del valencià. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger haurà d'adjuntar-se el certificat d'homologació.

3. Declaració jurada de no estar incurs en causa d'inhabilitació o haver sigut separat del servei.

4. Certificat mèdic oficial en què s'acredite l'aptitud per a desenvolupar el lloc de treball.

5. S'adjuntaran a les instàncies, en sobre tancat, els documents (degudament formalitzats i compulsats) acreditatius dels mèrits presentats per al concurs. Aquest sobre només serà obert en el cas de superar la prova selectiva.

El termini per a la presentació de les instàncies serà de 10 dies hàbils a partir de l'endemà a la data de publicació de la convocatòria en el DOGV.

El model d'instància es troba disponible en l'annex II d'aquest document i en la pàgina web del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana www.consorcimuseus.gva.es

Les instàncies, junt amb la documentació corresponent, es presentaran al Registre d'Entrada del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, a la seu del Centre del Carme de València o al Registre d'Entrada de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, o en qualsevol de les oficines públiques previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Base cinquena. Igualtat de condicions

D'acord amb el que estableix el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, en les presents proves seran admeses les persones amb discapacitat en igualtat de condicions que la resta d'aspirants. Les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça objecte d'aquesta convocatòria s'acreditaran, si és el cas, per mitjà de dictamen vinculant expedit per facultatiu acreditat.



La Comissió Avaluadora establirà, segons l'Ordre PRE/1822/2006, de 9 de juny, per a les persones aspirants amb discapacitat que així ho sol·liciten, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de presentar la petició concreta en la sol·licitud de participació en la convocatòria i, als efectes que la comissió avaluadora puga valorar si és procedent o no, la concessió d'allò que s'ha sol·licitat, el/la candidat/a adjuntarà el dictamen tècnic facultatiu emés per l'òrgan tècnic de qualificació del grau de minusvalidesa competent, i caldrà acreditar de forma fefaent, les deficiències permanents que han donat origen al grau de minusvalidesa reconegut.



Base sisena. Llista d'admesos i exclosos

Dins dels deu dies hàbils següents a la finalització del termini de presentació d'instàncies, es publicarà en la pàgina web anteriorment citada la resolució de la Gerència per mitjà de la qual s'exposarà la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos.

Es concedirà a les persones interessades un termini de 10 dies hàbils per a presentar les corresponents reclamacions, les quals seran resoltes per la Gerència en un termini no superior a deu dies.

Una vegada resoltes les reclamacions individuals, es farà pública la llista definitiva d'aspirants inclosos i exclosos de la convocatòria, així com la composició individualitzada de la Comissió Avaluadora, i s'assenyalaran la data, el lloc i l'hora de l'exercici, que s'establirà amb una antelació de 15 dies hàbils. En l'esmentada publicació serà assenyalada el dia, hora i lloc de realització d'examen.



Base setena. Comissió Avaluadora

La composició de la Comissió Avaluadora serà la següent, i tindran tots els integrants veu i vot:

• President: un/una funcionari/ària de carrera, o personal laboral fix, designat pel gerent.

• Secretari: un/una funcionari/ària de carrera designat pel gerent.



• Tres funcionaris/àries de carrera, o personal laboral fix, designats per la Gerència.

Tots els membres de la Comissió Avaluadora seran nomenats conforme al criteri d'especialització i hauran de pertànyer al subgrup A1.



Els membres suplents de la Comissió Avaluadora seran nomenats seguint els mateixos criteris de designació que els membres titulars d'aquest.



Base huitena. Descripció de la prova selectiva

Exercici obligatori i eliminatori

Consistirà en la realització d'una prova de coneixements, tipus test, referida als continguts del programa íntegre (general i específic) que figura en l'annex I d'aquestes bases, a través d'un qüestionari de 60 preguntes amb 4 respostes alternatives de les quals una sola serà la correcta. La duració de la prova serà d'una 1 hora i 30 minuts. L'exercici tindrà una valoració màxima de 30 punts, i quedaran eliminats els aspirants que no obtinguen un mínim de 15 punts.

La qualificació del qüestionari es realitzarà aplicant la fórmula següent: puntuació de l'exercici = ((NA-NE/3) /NP) x 30.

NA: nre. de preguntes respostes correctament (encerts).

NE: nre. de preguntes respostes erròniament (errors).

NP: nre. total de preguntes de l'exercici.

La Comissió Avaluadora garantirà que els aspirants puguen realitzar les proves selectives en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.



Base novena. Fase de valoració de mèrits

En la fase de valoració de mèrits a què es refereix la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el següent barem i sempre que haja sigut superada la prova selectiva:

Experiència professional, fins a un màxim de 10 punts.

En aquest apartat es valoraran els treballs realitzats en l'Administració pública ocupant llocs de caràcter tècnic en l'àmbit de la gestió cultural (si ha sigut com a personal funcionari en llocs classificats en el subgrup A1, i si ha sigut com a personal laboral en contractes cotitzables el grup de cotització 01), a raó de 0,25 punts per mes complet de servei.



L'experiència professional s'acreditarà per mitjà de certificat oficial de l'òrgan administratiu competent o qualsevol altra documentació oficial que verifique el treball realitzat.

Formació, fins a un màxim de 10 punts:

1. Titulació acadèmica (màxim 5 punts):

– Per màster universitari específic en la matèria cultural i artística: 4 punts.

– Per màster universitari d'especialitat diferent de l'expressada en l'apartat anterior: 1 punts.

2. Formació complementària (màxim 5 punts): es valoraran els cursos de formació i perfeccionament que estiguen relacionats amb les funcions pròpies de la gestió cultural, sempre que aquests estiguen homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

– De 100 o més hores: 1 punt.

– De 75 a 99 hores: 0,75 punts.

– De 50 o 74 hores: 0,50 punts.

– De 25 a 49 hores: 0,25 punts.

– De 15 a 24 hores: 0,15 punts.

En cap cas es puntuaran els cursos que pertanguen a una carrera universitària, cursos de doctorat i els diferents instituts de les universitats que formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promocions internes, plans d'ocupació i adaptació al règim jurídic de la naturalesa dels cossos que ocupen.



Cada curs formatiu només podrà ser valorat una sola vegada.



Base deu. Resultat del procés selectiu

La prova selectiva representarà el 60 % de la puntuació total, i correspondrà a la valoració de mèrits el 40 % de la puntuació. Per a passar a la fase de valoració de mèrits caldrà superar la prova selectiva, l'únic exercici de la qual tindrà un caràcter eliminatori.

Les puntuacions finals i el consegüent ordre de prelació seran publicats en la pàgina web del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, per resolució del president del Consell General de la mateixa administració.



Base onze. Ordre de prelació d'aspirants

La borsa de treball es constituirà, d'acord amb la proposta de la Comissió Avaluadora, i s'establirà un orde de prelació d'aspirants segons la puntuació final obtinguda.

L'aspirant que quede en primer lloc serà convocat per a exercir el lloc de tècnic coordinador d'exposicions, i la resta d'aspirants quedarà en espera per a possibles oferiments futurs.

Les crides per a formalitzar els oportuns nomenaments s'efectuaran amb rigorós respecte a l'ordre de prelació establit en la borsa de treball.



La notificació de crida es realitzarà a la persona interessada per mitjà de burofax o qualsevol altra fórmula de què quede constància. La persona convocada disposarà de 48 hores per a presentar-se davant de l'òrgan de contractació, i haurà d'aportar còpia del DNI.

En el supòsit de no comparéixer, s'entendrà que rebutja l'oferta i se li situarà al final de la llista i es cridarà el següent aspirant segons l'ordre de prelació establit.

En els sis mesos posteriors al nomenament, el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana es reserva el dret a efectuar un reconeixement mèdic a la persona seleccionada, a fi de constatar la seua aptitud física o psíquica per al treball, el resultat de la qual podrà determinar la ineptitud del treballador i, per tant, l'extinció de la seua relació laboral i, si és el cas, la seua exclusió temporal o definitiva de la borsa de treball.



La renúncia a una crida, excepte per causa de malaltia, accident, maternitat o paternitat, provocarà que l'aspirant passe a ocupar l'últim lloc de l'ordre de prelació.



Base dotze. Vigència de la borsa de treball

La present borsa de treball tindrà una vigència de tres anys a partir de la seua constitució, sempre que no es convoque un altre procés selectiu que cancel·le la vigència de la borsa constituïda per la present. Una vegada transcorregut aquest període no podran efectuar-se més crides, i romandran vigents aquelles que s'hagueren efectuat amb antelació al venciment.



Base tretze. Recursos

Les presents bases podran ser impugnades davant del Jutjat del Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos comptats a partir de la seua publicació, en la forma prevista en la Llei 29/1998 reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; no obstant això, amb caràcter potestatiu, es pot interposar recurs de reposició en el termini d'un mes i en la forma prevista en la Llei 39/2015 reguladora del procediment administratiu comú.



València, 29 de maig de 2017.– El president del Consell General del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana: Vicent Marzà Ibáñez.







ANNEX I

Temari



Part general



6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Les Corts Valencianes. El president de la Generalitat Valenciana. El Consell. L'Administració de justícia. Altres institucions de la Generalitat Valenciana.

7. Les competències de la Generalitat Valenciana. El títol IV de l'Estatut d'Autonomia

8. Els consorcis en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

9. L'acte administratiu. Concepte. Producció i contingut. Classes. Requisits: motivació i forma. L'eficàcia dels actes administratius: el principi d'autotutela declarativa. Condicions. La notificació: contingut, termini i pràctica. La notificació infructuosa. La publicació. L'aprovació per una altra administració. La demora i retroactivitat de l'eficàcia.

10. La invalidesa de l'acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. El principi de conservació de l'acte administratiu. La revisió d'actes i disposicions per la mateixa administració: supòsits. L'acció de nul·litat, procediment i límits. La declaració de lesivitat. La revocació d'actes. La rectificació d'errors materials o de fet.



11. El procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. L'execució. L'obligació de resoldre. Contingut de la resolució expressa: principis de congruència i de no agreujament de la situació inicial. La terminació convencional. La falta de resolució expressa: el règim del silenci administratiu. El desistiment i la renúncia. La caducitat. La prescripció.

12. Recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recursos administratius. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.

13. Els contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Contractes administratius i contractes privats. Disposicions generals sobre la contractació en el sector públic.

14. Règim d'Invalidesa dels contractes administratius. Règim general. Supòsits especials de nul·litat. règim especial de revisió de decisions en matèria de contractació i mitjans alternatius de resolució de conflictes.

15. Les parts en el contracte administratiu. Òrgan de contractació. Capacitat per a contractar. Solvència de l'empresari. Aptitud per a contractar. Prohibició de contractar. Classificació de les empreses.

16. El personal al servei de les administracions públiques. L'Estatut bàsic de l'empleat públic i la legislació autonòmica. Règim jurídic dels empleats públics. Drets i obligacions. Principis ètics d'actuació. Marc jurídic de referència.

17. L'accés a l'ocupació pública. Provisió de llocs de treball. Situacions administratives dels empleats públics.

18. El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana. Composició i organització



Part especial



19. La gestió cultural: models.

20. Funció socioeducativa dels museus.

21. Les exposicions: classificació.

22. El pla d'exposicions.

23. Organització d'esdeveniments i propietat intel·lectual.

24. Accessibilitat en els esdeveniments culturals.

25. Dinamització d'equipaments culturals ciutadans.

26. Eines per a enfortir la participació cultural local.

27. Gestió de projectes culturals.

28. Indústries culturals: característiques.

29. Màrqueting i comunicació com a eines per a la gestió cultural.



30. Impacte de les noves tecnologies en la comunicació corporativa.



31. Finançament en el sector cultural.

32. Les normes ISO per a la gestió de qualitat.

33. Bones pràctiques en la gestió artística i cultural.

Mapa web