Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 de juny de 2017, del secretari general de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, per la qual es convoquen places a les residències juvenils de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove per al curs 2017/2018, per a joves. [2017/5848]

(DOGV núm. 8074 de 30.06.2017) Ref. Base de dades 005842/2017




L'article 49.1.25 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana atribueix a la Generalitat competències exclusives en matèria de joventut.

La Llei 18/2010, de 30 de desembre, de la Generalitat, de joventut de la Comunitat Valenciana, té com a objectiu garantir a la joventut les oportunitats per al seu desenvolupament, per mitjà de l'execució eficaç de les polítiques integrals de joventut a la Comunitat Valenciana, i com un dels principis rectors, la proximitat i la universalitat dels serveis a la joventut.

Dins dels serveis a la joventut que ofereix l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove (d'ara endavant IVAJ.GVA Jove) es troben les residències juvenils. En concret, l'article 40 de la Llei 18/2010, defineix les residències juvenils com establiments de caràcter cultural i formatiu mitjançant les quals es facilitarà als seus usuaris allotjament, manutenció, formació i participació en activitats socials i culturals, tot fomentant una adequada convivència i utilització del temps lliure.



L'article 68 i 69 del Decret 86/2015, de 5 de juny, del Consell, que desplega reglamentàriament la Llei 18/2010, de 30 de desembre, de la Generalitat, de joventut de la Comunitat Valenciana, pels quals s'estableixen les normes reguladores del funcionament de les residències juvenils de la Generalitat, assenyalen que cada any es farà la convocatòria d'adjudicació de places per a les residències juvenils.

A fi d'afavorir les possibilitats d'allotjament i de manutenció dels joves que, per raó d'estudis o per a dur a terme activitats esportives, culturals o d'índole semblant, han de desplaçar-se fora del domicili particular, l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove convoca anualment places, d'acord amb el que preveu l'article 69.2 del Decret 86/2015, de 5 de juny del Consell, que desplega reglamentàriament la Llei 18/2010, per a l'estada en residències juvenils per a joves, durant el curs acadèmic 2017/2018.



En virtut de tot això i fent ús de les facultats que l'article 10 de la Llei 18/2010, de Joventut de la Comunitat Valenciana; l'article 11 del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i la Resolució de 16 de juliol de 2015, del secretari autonòmic d'Inclusió i de l'Agència Valenciana d'Igualtat, i director general de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, per mitjà de la qual es deleguen competències i atribucions (DOGV 7575, 21.7.2015) confereixen al secretari general de l'Institut Valencià de la Joventut, resolc:





Primer

Convocar places a les residències juvenils de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, per al curs acadèmic 2017/2018, per a joves estudiants i per a joves que duguen a terme alguna activitat esportiva, cultural o d'índole semblant.



Segon

Aprovar les bases que regiran la convocatòria, que s'inclouen com a annex I a aquesta resolució.



Tercer

Aprovar el corresponent model normalitzat de sol·licitud (annex II).





Quart

El secretari general de l'IVAJ.GVA Jove adoptarà les mesures i les instruccions necessàries per al desplegament i aplicació d'aquesta resolució.



Cinqué

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (d'ara endavant, DOGV), o bé directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua publicació en el DOGV. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú (d'ara endavant, Llei 39/2015), i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjuí que les persones interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que estimen oportú.





València, 27 de juny de 2017.– El secretari general de l'IVAJ.GVA Jove: Jesús Damián Martí Nadal.





ANNEX I

Bases



Primera. Objecte de la convocatòria

Es convoquen places de residents per a joves estudiants i per a joves que duguen a terme alguna activitat esportiva, cultural o d'índole semblant, a les residències juvenils de l'IVAJ.GVA Jove per al curs acadèmic 2017/2018, d'acord amb les condicions següents:

1.1. El programa oferit consistirà en l'allotjament i la pensió alimentària completa. La pensió alimentària completa consistirà en desdejuni, dinar i sopar. L'allotjament es farà d'acord amb les condicions particulars de cada residència.

1.2. A l'efecte d'aquesta convocatòria, tant per als estudis universitaris com per als no universitaris, es considerarà curs acadèmic lectiu el que en el seu moment fixen la universitat corresponent i la conselleria competent en matèria d'educació.

1.3. La plaça que s'obtinga s'estendrà fins a l'acabament dels estudis oficials.

1.4. A l'efecte d'aquesta convocatòria, es considerarà «cap de setmana» des de la vesprada del divendres fins a la vesprada de diumenge.

1.5. El preu mensual establit no inclou el servei d'alimentació durant els caps de setmana, des del sopar de divendres fins al desdejuni de dilluns, a les residències juvenils Mare de Déu del Lledó i Sant Crist del Mar, però sí l'allotjament.

1.6. No obstant això, si la residència poguera prestar aquests serveis, els preus a aplicar serien els següents:

· Desdejuni: 1,00 €.

· Dinar: 4,00 €.

· Sopar: 3,00 €.

1.7. La residència juvenil Mare de Déu del Lledó romandrà tancada durant les festes locals de la Magdalena, de Castelló de la Plana, i no prestarà cap servei d'allotjament ni d'alimentació.

1.8. Les residències juvenils romandran tancades durant les vacances escolars de Nadal i de Setmana Santa i, durant aquests períodes, es podrà sol·licitar als residents que retiren les pertinences de les habitacions. No obstant això, a les residències La Florida i Sant Crist del Mar, la direcció podrà autoritzar la permanència dels residents que ho sol·liciten.

1.9. El nombre de places convocades per al curs acadèmic 2017/2018 a les residències juvenils de la Generalitat són les següents:



· Residència Juvenil Mare de Déu del Lledó: 28 places.

– Places en habitacions individuals: 10.

– Places en habitacions dobles: 18.

· Residència Juvenil Universitària La Florida: 11 places en habitacions individuals.

· Residència Juvenil Sant Crist del Mar: 29 places en habitacions dobles.

Les places vacants que es puguen produir durant la instrucció del procediment s'incorporaran a les places convocades.





Segona. Beneficiaris i requisits

2.1. Podran ser beneficiaris d'aquestes places:

a) els estudiants que cursen estudis conduents a accedir a títols oficials impartits per les universitats de la Comunitat Valenciana,

b) els estudiants que cursen cicles formatius o ensenyaments artístics, ensenyament secundari, Batxillerat o estudis universitaris,

c) els estudiants estrangers que participen en accions de programes europeus o altres programes de cooperació internacional,

d) joves que porten a terme alguna activitat esportiva, cultural o d'índole semblant.

2.2. Les persones que sol·liciten una plaça en alguna de les residències juvenils objecte d'aquesta convocatòria hauran de tindre entre 14 i 30 anys, ambdós inclosos, en el termini de presentació de la sol·licitud.

2.3. No podran participar en la convocatòria antics residents als quals s'haja revocat la plaça en algun moment per alguna de les causes següents:

– Organització o participació en actes en què s'alterà l'ordre o la bona convivència a la residència juvenil.

– Participació en actes en què s'atemptà contra els béns de la residència.

– Participació en actes en què es menyspreà la dignitat o la intimitat d'altres persones.



Tercera. Adjudicació de les places i llista d'espera

3.1. Per a l'adjudicació de places, una vegada ordenades les sol·licituds per la data del registre d'entrada, s'atendrà als criteris següents i per aquest ordre:

a) Que estiguen cursant estudis universitaris.

b) Que residisquen a la Comunitat Valenciana.

c) Que estiguen cursant la resta d'estudis prevists en aquesta convocatòria.

d) Que duguen a terme alguna activitat esportiva, cultural o d'índole semblant.

3.2. Si en alguna residència el nombre de sol·licitants excedeix el nombre de les places oferides, se'n farà una selecció d'acord amb el barem que preveu aquesta convocatòria

3.3. Llista d'espera. Estarà formada per les sol·licituds, presentades en termini, que reunisquen els requisits i que no hagen obtingut plaça en la primera adjudicació.

3.4. En cas d'empat en la puntuació total, tant en les sol·licituds que obtinguen plaça com en les sol·licituds de la llista d'espera, prevaldrà, per a desempatar i per aquest ordre, la puntuació dels factors següents:



a) Dificultats d'escolarització pel que fa a la distància del domicili familiar al centre d'estudis

b) Valoració acadèmica.

c) Condició d'orfandat absoluta.

d) Situació de desocupació o atur laboral de tots els membres de la unitat familiar sense subsidi ni prestació.

e) Situació de família monoparental.

f) Situació de família nombrosa.

g) Existència de germans matriculats a la residència sol·licitada.

Quan l'empat persistisca, es resoldrà mitjançant l'ordre alfabètic dels cognoms; la lletra d'inici des de la qual es comptarà per al desempat serà la que establisca la resolució de la conselleria competent en funció pública, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció dels aspirants a les proves selectives que es celebren durant l'any 2017 o, si no n'hi ha, la corresponent a l'últim any en què es va establir lletra per a tal finalitat.

3.5. Cas que existisquen places vacants abans del començament o durant el curs acadèmic, una vegada esgotada la llista d'espera, les residències juvenils podran admetre estudiants residents que no hagueren sol·licitat plaça en el marc d'aquesta convocatòria, o que l'hagueren sol·licitada fora de termini. Els residents així admesos, sempre que es mantinguen les mateixes condicions que els serviren per a ser admesos, conservaran la plaça fins a l'acabament del curs corresponent i, si desitgen continuar en la residència juvenil, hauran de participar en la convocatòria de places següent.

3.6. Així mateix, posat que existisquen places vacants abans del començament o durant el curs escolar, les residències juvenils podran admetre persones que vulguen dur a terme algun tipus d'activitat de caràcter acadèmic, o alguna activitat esportiva juvenil o relacionada amb temes de joventut. En aquests casos s'aplicaran les condicions que estableix la Resolució de 9 d'agost de 2012, del director general de la Joventut i de l'Institut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, per la qual es determinen les tarifes, els preus i el procediment de contractació per a la reserva i la utilització de les instal·lacions juvenils pròpies, o, en el seu cas, els que establisca la posterior normativa. En aquests casos podrà no aplicar-se el límit d'edat que figura en la base segona apartat 2.2 d'aquesta convocatòria.

3.7. Només s'adjudicarà una plaça per persona.



Quarta. Sol·licituds i termini de presentació

4.1. Cada sol·licitant haurà de presentar, degudament emplenat, un imprés de sol·licitud, d'acord amb el model que figura en l'annex II.

L'imprés l'haurà d'emplenar i signar la persona interessada, i, en el cas dels menors d'edat, el pare, la mare o el tutor/a haurà d'emplenar i signar, a més a més, l'autorització expressa que figura en l'apartat C de la sol·licitud.

Així mateix, es pot autoritzar l'IVAJ.GVA Jove perquè efectue la comprovació de les dades de residència i identitat del sol·licitant a través del Sistema de Verificació de Dades de Residència i Identitat, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic.

4.2. Si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a dur a terme totes les actuacions necessàries per a la seua verificació.

La inexactitud falsedat o omissió, de caràcter essencial, en les dades de la sol·licitud, com també en documents que l'acompanyen, determinaran la impossibilitat de continuar el procediment i, per tant, la inadmissió del sol·licitant. Tot això sense perjuí d'iniciar les accions pertinents per a exigir les responsabilitats, tant administratives com civils o penals, que pogueren derivar-se d'aquesta actuació, segons article 6.3 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.

4.3. Els models de sol·licituds es facilitaran als serveis centrals de l'IVAJ.GVA Jove a València, a les unitats territorials de l'IVAJ.GVA Jove d'Alacant i de Castelló, a les residències juvenils i en la web de l'IVAJ.GVA Jove, .ivaj.gva.es/residencies.

4.4. Les sol·licituds es podran presentar al Registre de l'IVAJ.GVA Jove, carrer de l'Hospital, número 11, 46001 València, als de les unitats territorials de l'IVAJ.GVA Jove d'Alacant, Rambla de Méndez Núñez, número 41, 03002 Alacant, o de Castelló, carrer dels Orfebres Santalínea, número 2, 12005 Castelló de la Plana, a les residències juvenils o en qualsevol dels llocs i mitjans que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015.

4.5. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació a l'oficina de correus corresponent haurà de fer-se d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a l'IVAJ.GVA Jove siga datat i segellat abans de ser certificat. Posat que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella en què tinga entrada en el Registre de l'IVAJ.GVA Jove.

4.6. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Cinquena. Documentació

5.1. La persona interessada haurà de presentar la sol·licitud, degudament emplenada i signada, d'acord amb el model oficial que figura en l'annex II.

Si el sol·licitant o, en el cas dels menors d'edat, el pare, la mare o el tutor/a, no prestara el seu consentiment per a efectuar les comprovacions de les dades d'identitat i de residència a través del Sistema de Verificació de Dades de Residència i Identitat, d'acord amb el que estableix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic, o si, per altres causes, no fóra possible obtindre les dites dades a través del sistema esmentat, haurà d'aportar la documentació requerida següent:

a) En cas de ser de nacionalitat espanyola: document nacional d'identitat (DNI).

b) En cas de tindre la ciutadania en un estat membre de la Unió Europea o que forma part de l'Espai Econòmic Europeu: certificat d'inscripció en el Registre Central d'Estrangers o, si escau, certificat del dret a residir-hi amb caràcter permanent. En ambdós casos s'haurà d'aportar el passaport o el DNI.

c) Les persones que no es troben en cap dels supòsits anteriors: targeta d'identificació d'estranger.

d) Document acreditatiu d'empadronament o de residència.

Tota la documentació que es presente haurà de ser vàlida i estar en vigor. Posat cas que hi haja algun document caducat, caldrà presentar-ne una còpia juntament amb el resguard d'haver-ne sol·licitat la renovació.



Tots els documents a què es refereix aquesta base aportats pels sol·licitants i expedits a l'estranger hauran d'ajustar-se als requisits següents:

1. Hauran de ser oficials i estar expedits per les autoritats competents per a fer-ho, d'acord amb l'ordenament jurídic del país corresponent.

2. Hauran de presentar-se legalitzats per via diplomàtica o, si escau, mitjançant la postil·la del Conveni de la Haia. Aquest requisit no s'exigirà els documents expedits als estats membres de la Unió Europea, o als signataris de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, per les autoritats competents dels dits estats.

3. Hauran d'anar acompanyats, si escau, de la corresponent traducció oficial al castellà.

Tota la documentació indicada en els apartats anteriors que no siga original haurà de ser confrontada. En cas contrari, es considerarà no presentada, després del requeriment de la seua esmena, d'acord amb el que estableix la base setena d'aquesta resolució.

5.2. Documentació complementària a l'efecte del barem:

a) Document acreditatiu de les notes obtingudes en el curs acadèmic 2016/2017, expedit per la secretaria del centre docent en què s'hagueren cursat els dits estudis i, només en el cas de no haver cursat estudis durant el referit any acadèmic, una declaració responsable de no haver cursat estudis en el curs acadèmic anterior, i també un document acreditatiu de les notes obtingudes en l'últim any en què es realitzaren estudis, expedit per la secretaria del centre docent en què s'hagueren cursat.



b) Memòria descriptiva de l'activitat esportiva, cultural o d'índole similar, si escau.

c) Document acreditatiu, quan corresponga i mitjançant fotocòpies confrontades, de la condició d'orfandat absoluta, de la situació de desocupació o atur laboral de tots els membres de la unitat familiar sense subsidi ni prestació, de la situació de família monoparental, de la situació de família nombrosa i de l'existència de germans matriculats a la residència sol·licitada.

Si no s'aporta la documentació complementària que assenyala la base 5.2, no es tindrà en compte a l'efecte de barem en aquesta convocatòria.



Sisena. Criteris de barem

6.1. Valoració de dificultats d'escolarització

Dificultats d'escolarització pel que fa a la distància entre la localitat de residència del sol·licitant i la ubicació del centre escolar o universitari on cursarà els estudis sol·licitats, fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb la distribució següent:

Més de 100 km10 punts

De 81 fins a 100 km8 punts

De 66 fins a 80 km6 punts

De 51 fins a 65 km4 punts

De 36 fins a 50 km2 punts

De 20 fins a 35 km1 punt

6.2. Valoració acadèmica

6.2.1 Pel criteri acadèmic es podrà obtindre fins a un màxim de 18 punts, d'acord amb el barem següent:

Nota mitjana de 0 a 0,99 punts0 punts

Nota mitjana d'1 a 1,99 punts2 punts

Nota mitjana de 2 a 2,99 punts4 punts

Nota mitjana de 3 a 3,99 punts 6 punts

Nota mitjana de 4 a 4,99 punts8 punts

Nota mitjana de 5 a 5,99 punts10 punts

Nota mitjana de 6 a 6,99 punts12 punts

Nota mitjana de 7 a 7,99 punts14 punts

Nota mitjana de 8 a 8,99 punts16 punts

Nota mitjana de 9 a 10 punts18 punts

6.2.2 L'aplicació del barem es farà en la forma que s'indica a continuació:

a) Per al càlcul de la nota mitjana en els estudis organitzats per assignatures, es dividirà la suma aritmètica de les notes obtingudes en cada assignatura pel nombre de les cursades. A tal efecte es computarà com a definitiva la nota més alta obtinguda en cada assignatura entre les convocatòries ordinàries i extraordinàries del curs acadèmic 2016/2017 i, només en el cas de no haver cursat estudis durant els referits anys acadèmics, les notes obtingudes en l'últim any en què es realitzaren estudis.



b) Les qualificacions obtingudes en les proves d'accés a la universitat no seran tingudes en compte per al càlcul de la nota mitjana.

c) En els ensenyaments mitjans en què existisca legalment qualificació global per curs, el barem s'aplicarà directament a la dita qualificació.

d) Per al càlcul de la nota mitjana en el cas de plans d'estudi estructurats en crèdits, es ponderarà en funció del nombre de crèdits que integra cada assignatura, d'acord amb la fórmula següent:



                 P x Nca

      V = ------------------

                    NCt



V = valor resultant de la ponderació de la nota mitjana obtinguda en cada assignatura

P = qualificació numèrica de cada assignatura

Nca = nombre de crèdits que integren l'assignatura

NCt = nombre de crèdits matriculats en el curs acadèmic que es barema



Els valors resultants de l'aplicació de la dita fórmula es sumaran i el resultat serà la nota mitjana final.

e) Les qualificacions acadèmiques no numèriques equivaldran a les qualificacions numèriques següents:

– Matrícula d'honor: 10 punts.

– Excel·lent: 9 punts.

– Notable: 8 punts.

– Bé: 6 punts.

– Suficient o Apte: 5 punts.

– Insuficient o No apte: 2 punts.

– Molt deficient o No presentat: 0 punts.

6.3. Memòria descriptiva de l'activitat a desenvolupar

Es valorarà fins a un màxim de 18 punts, d'acord amb el barem següent:

a) Caràcter innovador del projecte, fins a 6 punts.

b) Objectius, fins a 6 punts.

c) Programa d'activitats, fins a 6 punts.

6.4. Altres criteris complementaris

a) Orfandat absoluta : 5 punts

b) Desocupació o atur laboral de tots els membres de la unitat familiar: 5 punts

c) Família monoparental : 2 punts

d) Família nombrosa: 2 punts

e) Germans matriculats a la residència sol·licitada: 1 punt



Setena. Instrucció del procediment

7.1. La instrucció del procediment correspondrà a les unitats territorials de l'IVAJ.GVA Jove a Castelló i a Alacant, i al Servei de Participació, Activitats i Productes de l'IVAJ.GVA Jove, que podran demanar a la persona sol·licitant l'aportació addicional de tots els documents o dades aclaridores que es consideren necessaris per a l'examen de la sol·licitud presentada.

7.2. Si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits o no porta adjunta la documentació que, d'acord amb aquesta resolució requereix la base 5.1, de conformitat amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, i d'acord amb el que preveuen els articles 43 i 45 de l'esmentada llei, aquesta circumstància es farà pública en els taulers oficials d'anuncis dels serveis centrals, de les unitats territorials de l'IVAJ.GVA Jove i de les residències juvenils que té adscrites, i també a través de la web de l'IVAJ.GVA Jove, .ivaj.gva.es/residencies, perquè, en el termini de deu dies, comptadors a partir de l'endemà a la notificació, s'esmene la falta o se n'acompanye dels documents preceptius i de la resta de documentació voluntària a l'efecte de barem. Si no es fa la dita esmena de la documentació requerida en el termini esmentat, s'entendrà que la persona interessada ha desistit de la seua petició i es procedirà a arxivar la sol·licitud, després de la prèvia resolució dictada en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015. El que indica aquest punt només afecta la no-esmena dels documents requerits que assenyala la base 5.1.



D'altra banda, si no s'aporta la documentació complementària que assenyala la base 5.2, no es tindrà en compte a l'efecte de barem en aquesta convocatòria.



Huitena. Comissió avaluadora

8.1. La comissió avaluadora per a l'estudi i la valoració de les sol·licituds estarà integrada pels membres al servei de la Generalitat, adscrits a l'IVAJ.GVA Jove, següents:

Presidència: la persona titular de l'Àrea de l'IVAJ.GVA Jove o la persona substituta.

Vocals:

· Qui coordine la Unitat Territorial de Castelló o persona substituta.



· Qui coordine la Unitat Territorial d'Alacant o persona substituta.



· Responsable del Servei de Participació, Activitats i Productes o persona substituta.

· Responsable de la Secció de Programes de Joventut II o persona substituta.

Secretaria: un/a tècnic/a de l'IVAJ.GVA Jove.

8.2. El funcionament de la comissió avaluadora ajustarà el seu funcionament a les normes que contenen els articles del 15 al 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

8.3. A fi de facilitar l'anàlisi de les sol·licituds presentades, la comissió avaluadora podrà demanar a les persones sol·licitants la informació addicional que considere necessària.

8.4. La comissió avaluadora redactarà una proposta provisional de resolució que contindrà la relació nominal de persones excloses de la convocatòria, amb la causa d'exclusió; la relació nominal de sol·licitants que han obtingut plaça, si escau, ordenada d'acord amb els criteris establits i la baremació que recull la base sisena, i expressarà la puntuació total obtinguda, i la relació de persones en llista d'espera que han desistit de la sol·licitud, així com la de renúncies. Aquesta relació es farà pública a les seus de l'IVAJ.GVA Jove de València, a les unitats territorials de l'IVAJ.GVA Jove d'Alacant i de Castelló de la Plana, i també en la web de l'IVAJ.GVA Jove www.ivaj.gva.es/residencies, i s'obrirà un període de 10 dies hàbils per a presentar-hi qualsevol al·legació. Transcorregut el dit termini, la comissió avaluadora elevarà la proposta de resolució al secretari general de l'IVAJ.GVA Jove. Les al·legacions s'entendran resoltes amb la publicació de la resolució d'adjudicació de les places.



Novena. Resolució de la convocatòria

9.1. El secretari general de l'IVAJ.GVA Jove, a la vista de la proposta de la comissió avaluadora, en resoldrà la convocatòria. En el procediment, en tot cas, hauran de quedar acreditats els fonaments de la resolució que s'adopte.

9.2. El termini màxim de resolució serà de tres mesos, comptadors a partir de l'endemà del dia en què acabe el termini de presentació de sol·licituds. Si transcorregut el dit termini no s'haguera dictat resolució expressa, les sol·licituds presentades podran entendre's desestimades, sense perjuí de l'obligació de resoldre que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015.

9.3. La resolució de la convocatòria es publicarà en el DOGV a l'efecte que preveu l'article 45 de la Llei 39/2015, i es farà pública als serveis centrals i les unitats territorials de l'IVAJ.GVA Jove, i també a les residències juvenils que té adscrites i a través de la web de l'IVAJ.GVA Jove, www.ivaj.gva.es/residencies.





Deu. Obligacions dels beneficiaris

10.1. Les persones admeses en la residència es comprometen a romandre-hi durant tot el curs acadèmic lectiu que en el seu moment fixen la universitat corresponent i la Conselleria d'Educació, o fins el termini del projecte de l'activitat presentada.

10.2. Quota

a) Les persones seleccionades hauran d'abonar mensualment el preu que estableixen el punt 1 de l'annex del Decret 128/2012, de 3 d'agost, del Consell, pel qual es modifica el Decret 209/2001, de 18 de desembre, mitjançant el qual es fixa el règim i les quanties dels preus públics que ha de percebre l'IVAJ.GVA Jove, publicat el 06.08.2012, en el DOGV núm. 6834; la correcció d'errades del Decret 128/2012, de 3 d'agost, del Consell, pel qual es modifica el Decret 209/2001, de 18 de desembre (DOGV 6839, 13.08.2012), i, si escau, el que establisca la normativa d'actualització posterior.

b) Per al curs 2017/2018, els preus establits són:



Residències Preus/Mes/Persona

Habitació individual Habitació doble

Residència juvenil La Florida, d'Alacant 463,50 € 459,00 €

Residència juvenil Mare de Déu del Lledó, de Castelló de la Plana 450,00 € 408,00 €

Residència juvenil Sant Crist del Mar, de Benicarló – 306,00 €





c) El preu s'abonarà en pagaments mensuals que s'hauran de liquidar dins dels cinc primers dies del mes corresponent, excepte els dies del mes de setembre, que s'abonaran en la mensualitat d'octubre. L'obligació del pagament del resident correspondrà a tot el període lectiu escolar oficial del seu nivell d'estudis o el període previst en el projecte a desenvolupar.

d) Quan l'inici no coincidisca amb el primer dia del mes, els residents abonaran, d'aqueix mes inicial, només els dies compresos dins del calendari escolar oficial corresponent al seu nivell d'estudis, i el preu de cada dia serà el resultat de dividir la quota mensual entre trenta dies. Per a l'últim mes del curs, s'hi aplicarà el mateix criteri.



Les persones interessades que obtinguen plaça una vegada iniciat el curs acadèmic abonaran, en el primer mes d'estada, la part proporcional que corresponga als dies que utilitzen la residència, en els casos en què no coincidisca amb un mes natural complet.



e) Les persones interessades que abandonen la residència durant el curs escolar sense finalitzar els estudis o l'activitat prevista abonaran la part corresponent als dies de permanència a la residència del mes en què es produïsca l'abandó i, a més a més, perdran la fiança.

Les persones interessades que abandonen la residència una vegada finalitzat el curs escolar, però que vulguen allotjar-s'hi per a la realització d'exàmens oficials, o qualsevol activitat relacionada amb el projecte presentat, hauran de formalitzar la corresponent reserva i abonar el preu d'alberguista, d'acord amb el que preveu la normativa de preus vigents de la Resolució de 9 d'agost de 2012 (DOGV 6846, 23.08.2012), o, si escau, el que establisca la normativa d'actualització posterior.



Així mateix, els/les residents que no abandonen la residència una vegada finalitzat el curs escolar, i que vulguen allotjar-s'hi per a la realització d'exàmens oficials, o activitats relacionades amb el projecte presentat, continuaran tenint la consideració de residents.



f) En el moment de formalitzar la inscripció, la persona resident efectuarà un pagament de la quantitat equivalent a una quota mensual, en concepte de fiança.

g) La quantitat ingressada com a fiança respondrà per l'abandó de la residència sense finalitzar els estudis o l'activitat prevista, així com per les obligacions de quotes mensuals no abonades, per despeses no satisfetes i per danys o desperfectes ocasionats i no reparats. Tot això sense perjuí –cas que les obligacions, danys o desperfectes foren d'import superior a la fiança– de la reclamació per la diferència fins a abastar el total del seu import.

h) La quantitat ingressada com a fiança es tornarà en acabar l'estada a la residència, tret de les retencions que puguen deduir-se per l'aplicació del paràgraf anterior.

10.3. En els supòsits d'abandó de la residència per motius acadèmics, com ara la participació en programes d'intercanvi d'estudiants, pràctiques que hagen de dur-se a terme en altres localitats i altres situacions assimilables, la persona resident podrà conservar, prèvia sol·licitud, la plaça a la residència. En aquests supòsits la persona resident no abonarà la quota durant el període que no hi romanga, però no se li tornarà la fiança. La no-reincorporació, en finalitzar el període sol·licitat d'absència de la residència per motius acadèmics, comportarà la pèrdua de la fiança.

10.4. Davant de la falta de pagament de dos mesos, o de l'incompliment reiterat del termini de pagament, s'iniciarà l'oportú procediment de requeriment i, si escau, de revocació de la plaça de resident.

10.5. Les quantitats que les entitats bancàries cobren a l'IVAJ.GVA Jove pels rebuts tornats a la residència hauran de ser abonades per la persona resident.

10.6. Les quantitats a abonar per als cursos successius fins a acabar l'estada a la residència seran les que determine la convocatòria anual de places, d'acord amb la normativa vigent de preus públics a aplicar per a les activitats i els serveis que presta l'IVAJ.GVA Jove.



10.7. Formalització de la inscripció i documentació.

Les persones sol·licitants que obtinguen plaça en el marc d'aquesta convocatòria hauran de formalitzar la inscripció a la secretaria de la residència en què se'ls haja adjudicat la plaça, des del dia 25 d'agost fins a les 14.30 hores del dia 1 de setembre de 2017, i aportaran la documentació següent:

– Dues fotografies de carnet.

– Una fotocòpia de la cartilla o targeta sanitària de la Seguretat Social, o de qualsevol altre document que justifique cobertura mèdica i sanitària.

– El justificant de l'ingrés de la fiança.

L'efectivitat de la resolució d'adjudicació de places quedarà condicionada al compliment del que expressa l'apartat anterior. Si en els terminis indicats no es formalitzara la inscripció en la secretaria corresponent mitjançant l'aportació de la dita documentació, es dictarà l'oportuna resolució del secretari general de l'IVAJ.GVA Jove, d'acord amb el que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015, en què es declare l'incompliment de les dites obligacions i els efectes corresponents. La plaça que quede vacant podrà adjudicar-se d'acord amb els criteris que establisca la convocatòria.

10.8. La persona admesa haurà de matricular-se en el centre docent declarat en el formulari de sol·licitud de plaça, i també realitzar els estudis del nivell igualment declarat en l'esmentada sol·licitud, o dur a terme el projecte d'activitats esportives, culturals o d'índole similar, que haja presentat. En el cas de residents estudiants, abans del 15 de novembre de 2017 hauran de presentar el certificat de matrícula o un document acreditatiu de la matrícula efectuada per al curs 2017/2018.



10.9. La persona admesa haurà de signar un document en què conste que es compromet a respectar les normes reguladores de les residències juvenils i el reglament de règim intern de la seua residència. En el cas de menors d'edat, aquest document l'haurà de signar el pare, la mare o tutor/a. La negativa a signar aquest document podrà donar lloc al corresponent procediment de revocació de la plaça concedida.



10.10. Les persones residents admeses en una la residència es comprometen al compliment de les seues obligacions acadèmiques, entre les quals hi ha l'assistència a classe i l'aprofitament dels estudis. Amb aquesta finalitat, la direcció de la residència podrà demanar als residents l'horari de classes i una còpia dels butlletins de les notes que obtinguen al llarg del curs. Als residents que no aporten els butlletins de notes en el termini concedit, se'ls requerirà per escrit que en un termini de 10 dies procedisquen a lliurar-los en direcció. L'incompliment del termini de lliurament de les notes i/o de les obligacions acadèmiques i un rendiment acadèmic negatiu reiterat podrà donar lloc al corresponent procediment de revocació de la plaça concedida.



10.11. Durant la primera quinzena del mes de maig de cada any, a l'efecte de continuïtat a la residència, les persones beneficiàries presentaran a la direcció de la residència una declaració responsable en què expose que no s'ha modificat cap dels requisits exigits per a participar en la convocatòria en què van ser admeses, i també una sol·licitud de renovació de plaça a la residència per al curs lectiu següent.



10.12. Una vegada presentada la renovació de plaça, la persona interessada es compromet a continuar a la residència el curs següent. No obstant això, en el cas que presente una sol·licitud de renúncia a la plaça abans del 30 de juliol, se li podrà tornar la fiança.



Onze. Revocació de la plaça i anul·lació del servei

11.1. L'incompliment o l'alteració, per part de la persona beneficiària, dels requisits i les condicions que donaren lloc a l'atorgament de la plaça, i també l'incompliment de les obligacions que assenyala la base desena d'aquesta resolució, podran donar lloc al corresponent procediment de revocació de la plaça concedida. Serà causa específica de revocació l'incompliment de les obligacions acadèmiques i un rendiment acadèmic negatiu reiterat, l'organització i la participació en actes que alteren l'ordre i la bona convivència a la residència juvenil, i els que atempten contra els béns de la residència, i també tots aquells actes que menyspreen la dignitat o la intimitat d'altres persones. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret a l'audiència de la persona interessada.

11.2. Per causes justificades i després de comunicar-ho als residents en qüestió amb una antelació mínima d'un mes, tret de causes de força major, l'IVAJ.GVA Jove podrà suspendre'ls el servei de residència per un temps determinat i mentre duren les circumstàncies que en provocaren la suspensió.



Dotze. Renúncia de plaça i devolució de la quota

12.1. La sol·licitud de renúncia a la plaça es farà sempre per escrit, i es trametrà a l'IVAJ.GVA Jove o es presentarà al Registre de la seu central de l'IVAJ.GVA Jove a València, als de les unitats territorials de l'IVAJ.GVA Jove d'Alacant i de Castelló, a les residències juvenils o en qualsevol dels llocs i mitjans que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015.

12.2. Quan les sol·licituds es presenten en una oficina de correus per a ser enviades per correu certificat, s'hauran de presentar en sobre obert, i inclouran una còpia perquè siga segellada i datada per la persona responsable, i puga acreditar-se'n la presentació.

12.3. Les sol·licituds de renúncia hauran d'indicar clarament el nom i els cognoms de la persona resident, la residència juvenil de què es tracte, i també la data a partir de la qual se'n fa efectiva la renúncia.

12.4. D'acord amb el que disposa el Decret 103/2014, de 4 de juliol, del Consell, procedirà la devolució de l'import que corresponga quan, per causa no imputable a la persona interessada, no es duga a terme l'activitat, no tinga lloc la utilització del servei o no es preste.

12.5. S'entendrà com a causa no imputable a la persona interessada, o s'hi assimilarà, el fet d'estar afectat d'una malaltia que li impedisca l'assistència a la residència per un període igual o superior a dos mesos, degudament justificat mitjançant un certificat mèdic oficial, emplenat i signat, o un informe hospitalari.

12.6. El procediment de devolució de les quantitats, en els casos que corresponga, es farà d'acord amb el Decret 182/2014, de 24 d'octubre, del Consell.



Tretze. Normativa a aplicar a les persones residents

La normativa a aplicar a les persones residents admeses en el marc d'aquesta convocatòria per als cursos successius fins a acabar l'estada a la residència serà la que determine la convocatòria anual de places.





Catorze. Acceptació de les bases

La participació en aquesta convocatòria implica l'acceptació de les bases que la regulen.

Mapa web