Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 6/2017, de 20 de juliol, de 2017, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions dirigides a programes de promoció dels drets de la infància i de participació infantil. [2017/6891]

(DOGV núm. 8092 de 26.07.2017) Ref. Base de dades 006701/2017




ÍNDEX



Preàmbul

Capítol I. Objecte de la subvenció i entitats beneficiàries

Article 1. Objecte

Article 2. Entitats beneficiàries, requisits i forma d'acreditar-los



Capítol II. Procediment de concessió i òrgans competents

Article 3. Procediment de concessió

Article 4. Sol·licitud i esmena

Article 5. Instrucció

Article 6. Criteris objectius de concessió de la subvenció

Article 7. Comissió tècnica de valoració

Article 8. Valoració de les sol·licituds i determinació de la quantia individualitzada

Article 9. Resolució

Article 10. Publicitat de la resolució de concessió

Capítol III. Règim jurídic de les subvencions

Article 11. Compatibilitat de la subvenció

Article 12. Subcontractació de l'activitat subvencionada

Article 13. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 14. Despeses subvencionables

Capítol IV. Del pagament i la justificació de les subvencions, de les garanties i del pla de control

Article 15. Règim de pagaments de les subvencions

Article 16. Justificació

Article 17. Pla de control

Capítol V. Modificació de la resolució i reintegrament o minoració de subvencions

Article 18. Modificació de la resolució

Article 19. Reintegrament o minoració

Article 20. Règim sancionador

Disposició addicional

Única. Despesa pública

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa

Disposicions finals

Primera. Habilitació

Segona. Entrada en vigor



PREÀMBUL



L'article 49.1.27é de l'Estatut d'Autonomia atribueix competència exclusiva a la Generalitat en matèria de joventut i institucions públiques de protecció i ajuda de menors, joves, emigrants, tercera edat, persones amb discapacitat i altres grups o sectors necessitats de protecció especial, inclosa la creació de centres de protecció, reinserció i rehabilitació.



Per a desenvolupar aquesta competència, es va dictar la Llei 12/2008, de 3 de juliol, de la Generalitat, de protecció integral de la infància i l'adolescència de la Comunitat Valenciana, que, per a garantir el compliment del seu objecte i l'aplicació real i efectiva dels seus principis, en l'article 4 imposa a la Generalitat, a través dels seus departaments competents pel que fa a la matèria, entre altres, les línies d'actuació següents: la promoció i defensa dels drets individuals i col·lectius reconeguts als menors en la Constitució, tractats i acords internacionals ratificats per l'Estat espanyol; la Carta de Drets del Menor de la Comunitat Valenciana i la resta de normes que componen l'ordenament jurídic.

D'acord amb la distribució de competències arreplegada en el títol V de la Llei 12/2008, de 3 de juliol, de la Generalitat, de protecció integral de la infància i l'adolescència de la Comunitat Valenciana, correspon a les entitats locals el desenvolupament de les actuacions dirigides a la formació dels menors en el coneixement i l'exercici dels drets que els reconeix i garanteix l'ordenament jurídic, així com de les accions per a la seua promoció i defensa, si bé la Generalitat ha de prestar a les entitats locals la necessària cooperació tècnica i financera per al compliment efectiu d'aquesta funció.

Per a fer efectiu aquest mandat normatiu, del qual es deriva la necessitat d'aquesta ordre, la Generalitat ha de prestar suport econòmic a les actuacions que duguen a terme les entitats locals per a la difusió, promoció i defensa dels drets de la infància.

En compliment del principi d'eficàcia, els criteris objectius per a determinar la prelació entre les entitats, que s'estableixen en el capítol VI d'aquesta ordre, guarden relació directa amb el fi que es persegueix, la promoció i defensa dels drets de la infància; primen les accions subvencionades que s'incardinen en una política local integral per a la infància, i valoren la necessitat social i la qualitat tècnica del programa subvencionat. A més, la quantia de la subvenció es determina d'acord amb la puntuació obtinguda, cosa que redunda en un aprofitament eficient dels recursos públics. A fi de garantir la seguretat jurídica, el barem de puntuació detalla la forma en què es quantifica cada un dels criteris aplicats.

En compliment dels principis de proporcionalitat i transparència, el procediment de concessió arreplegat en aquestes bases conté només la regulació imprescindible per al seu objecte i preveu la publicitat de les resolucions de concessió per mitjà dels mecanismes previstos en la legislació en matèria tant de subvencions com de transparència.

Dels motius exposats es desprén la conveniència de subvencionar els programes duts a terme per les entitats locals per a fer efectius els drets dels xiquets i les xiquetes i promoure la seua participació social activa, arreplegada en l'article 12 de la Convenció sobre els Drets del Xiquet de Nacions Unides, aprovada el 20 de novembre de 1989. L'article 12 de la Convenció sobre els Drets del Xiquet de Nacions Unides, ampliat per l'Observació General núm. 12 (2009) del Comité dels Drets del Xiquet, El dret del xiquet a ser escoltat, focalitza la intervenció pública i social en el desenvolupament d'actuacions que permeten dotar la infància d'espais de participació i intercanvi d'opinions, per la qual cosa la participació infantil ha de ser objecte de suport financer per part de la Generalitat Valenciana.

La concessió d'aquestes subvencions requereix l'aprovació prèvia de les bases reguladores a què es refereix l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Les ajudes que s'atorguen a l'empara d'aquestes bases no necessiten notificació a la Comunitat Europea en no reunir els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, segons disposa el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, ja que aquestes no comporten cap avantatge econòmic, atés que les entitats a què van dirigides les subvencions no exerceixen activitats econòmiques en què s'oferisquen al mercat béns o serveis, per la qual cosa no hi ha possibilitat de falsejament de la competència.

Per això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 160.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 10/2015, de 6 de juliol, una vegada realitzada la consulta prèvia, evacuats els informes preceptius, concedida audiència pública, i d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



CAPÍTOL I

Objecte de la subvenció i entitats beneficiàries



Article 1. Objecte

Les subvencions regulades en aquestes bases tenen com a objecte els programes municipals de participació social infantil i de promoció dels drets de la infància duts a terme per entitats locals de la Comunitat Valenciana.

Article 2. Entitats beneficiàries, requisits i forma d'acreditar-los

1. Podran accedir a aquesta subvenció els ajuntaments, les diputacions i les entitats locals supramunicipals.

2. La població en l'àmbit territorial de competència de l'entitat local haurà de ser superior al límit que s'establisca en la convocatòria.

3. No podran obtindre la condició de beneficiari les entitats sotmeses a alguna de les prohibicions contingudes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta circumstància es comprovarà d'ofici a través de la consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte. Es presumirà que aquesta consulta és autoritzada, llevat que conste en el procediment la seua oposició expressa, o la llei especial aplicable requerisca consentiment exprés, d'acord amb el que disposa l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'entitat beneficiària que no autoritze la consulta haurà d'acreditar el compliment d'aquesta condició mitjançant un certificat de l'autoritat corresponent. La inexistència de les prohibicions que no puguen verificar-se per mitjà d'aquesta consulta o certificat, s'ha d'acreditar mitjançant declaració responsable.







CAPÍTOL II

Procediment de concessió i òrgans competents



Article 3. Procediment de concessió

1. El procediment s'iniciarà d'ofici, per mitjà de convocatòria pública aprovada per resolució de la persona titular de la conselleria amb competència en matèria d'infància. La convocatòria farà menció expressa a aquesta ordre, indicant-hi el diari oficial en què s'ha publicat. Ha d'especificar, així mateix, les línies de crèdit a càrrec de les quals s'han de finançar les subvencions i l'import global màxim que s'hi destina. Es farà pública la convocatòria a través de la Base de Dades Nacionals de Subvencions, en els termes que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. La subvenció regulada en aquesta ordre s'atorgarà per mitjà del règim general de concurrència competitiva.



Article 4. Sol·licitud i esmena

1. El termini, la manera i el lloc de presentació de la sol·licitud, així com el model normalitzat de sol·licitud i la documentació que ha d'acompanyar-la, es determinaran en la convocatòria. Entre els dits documents ha de figurar necessàriament una memòria descriptiva de la política local d'infància i del programa objecte de la subvenció.

2. En la sol·licitud s'ha d'especificar la quantia per la qual se sol·licita la subvenció, que no podrà ser superior al límit establit en la convocatòria ni al cost del programa.

3. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'adjunte la documentació preceptiva, es requerirà a l'entitat sol·licitant que esmene la falta o aporte els documents en el termini de 10 dies, amb la indicació que, en cas que no ho faça, es considerarà que ha desistit de la seua petició, després de la resolució prèvia dictada a aquest efecte, de conformitat amb el que preveu la legislació sobre el procediment administratiu comú.



Article 5. Instrucció

1. Instruirà el procediment el servei dependent de la direcció general amb competència en matèria d'infància que tinga atribuïdes funcions relatives a la sensibilització sobre els drets de la infància i la seua promoció.

2. L'òrgan instructor realitzarà les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades que resulten rellevants per a la concessió de la subvenció. Quan aquestes actuacions necessiten l'examen de documents que l'entitat sol·licitant no estiga obligada a aportar per haver sigut elaborats per qualsevol administració, però resulte materialment impossible obtindre, l'òrgan instructor li'n podrà requerir la presentació, o, si no és possible, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix aquest document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.

3. Fetes les comprovacions oportunes, l'òrgan instructor emetrà un informe en què s'indique si de la informació que hi ha en el seu poder es desprén que l'entitat sol·licitant compleix els requisits per a accedir a la subvenció.



Article 6. Criteris objectius de concessió de la subvenció

Els criteris objectius que serviran per a l'atorgament de les subvencions per als programes locals de participació social infantil i altres programes locals per a fer efectius els drets de xiquetes i xiquets seran els següents:

1. Desenvolupament de polítiques locals integrals a favor de la infància i l'adolescència, que es valorara fins a 60 punts:

a) Existència d'un informe de situació de la infància i l'adolescència en l'àmbit territorial de competència de l'entitat, amb una antiguitat màxima de dos anys respecte de la data de publicació de la convocatòria, fins a 20 punts, distribuïts de la manera següent:

a.1. Dades totals i percentatge del cens municipal referit a població infantil: 5 punts.

a.2. Desagregats per sexe, edat i nacionalitat: 5 punts.

a.3. Descripció de les principals necessitats detectades en la població infantil del municipi: 10 punts.

b) Existència d'un pla local d'infància i adolescència: 30 punts.

c) Experiència de l'entitat local, que es valorarà segons la trajectòria de l'entitat local en la realització dels dos instruments anteriors. Aquest criteri es valorarà amb una memòria d'activitats, fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb l'escala següent: més de tres anys: 10 punts; d'un a tres anys: 7 punts, i menys d'un any: 5 punts.

2. Nivell de necessitat social del recurs, que es valorarà per l'objecte del programa i les accions previstes. Aquest criteri es valorarà fins a 50 punts:

a) Objecte del programa, fins a 35 punts:

a.1. Programes dirigits preferentment a la sensibilització i difusió dels drets de la infància arreplegats en la Convenció dels Drets del Xiquet, de Nacions Unides, adoptada per l'Assemblea General de les Nacions Unides el 20 de novembre de 1989, així com en la normativa europea, estatal i autonòmica que la desenvolupa: 10 punts.

a.2. Programes dirigits preferentment al foment de la participació infantil, 10 punts. Si el programa inclou òrgans permanents de participació i representació d'infància i adolescència, s'atorgaran 15 punts addicionals, per la qual cosa el programa es valorarà amb 25 punts.

b) Criteri social de valoració. Aquest criteri es valorarà fins a 8 punts, segons el nombre d'accions contingudes en el programa destinades específicament a la infància amb necessitats especials i/o en situació d'especial vulnerabilitat (xiquets/es i adolescents que pateixen violència, situació de pobresa i/o exclusió social o altres), a raó d'un punt per cada acció.

c) Promoció de la igualtat, si el programa inclou accions per a aconseguir la igualtat entre homes i dones, aconseguir la no-discriminació de cap col·lectiu per raó d'ètnia, cultura, orientació sexual, diversitat funcional o altres, s'atorgaran fins a 7 punts, a raó d'un punt per cada acció.



3. Qualitat del programa, que es valorarà segons el projecte presentat. Aquest criteri es valorarà fins a 40 punts:

a). Qualitat del projecte del programa: fins a 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a.1. Existència d'una fase prèvia d'anàlisi de la situació actual de l'àmbit territorial d'actuació que facilite el disseny i la implementació del programa: 3 punts. Si a més d'aquesta fase incorpora processos participatius de consulta prèvia al desenvolupament del programa destinats a la infància i adolescència per a conéixer les seues necessitats i demandes: 3 punts, per la qual cosa aquest apartat es valoraria amb 6 punts.

a.2. Cronograma de desenvolupament del programa, que arreplegue totes les fases i seqüències previstes: 3 punts.

a.3. Dades quantitatives sobre els potencials beneficiaris de cada un dels objectius previstos, així com dels recursos econòmics destinats a aquests: 3 punts.

a.4. Utilització de metodologies i actuacions que afavorisquen la participació dels xiquets, xiquetes i adolescents en el programa, amb accions adaptades a la seua etapa evolutiva i nivell maduratiu: 3 punts.

a.5. Desenvolupament d'accions que impliquen la participació de l'entitat local en programes autonòmics, nacionals i internacionals relacionats amb la infància i l'adolescència: 3 punts.

a.6. Existència d'un òrgan de coordinació interna entre els diferents departaments de l'entitat local participant per al desenvolupament dels programes locals d'infància: 3 punts.

b) Programes que implementen sistemes objectius d'avaluació de resultats: fins a 8 punts.

b.1. Indicadors definits per a totes les accions previstes i el seu grau de compliment: 4 punts.

b.2. Sistemes d'avaluació externa (qüestionaris de satisfacció, propostes externes de millores, consultes postavaluació a la infància i adolescència participant o altres): 4 punts.

c) Existència de recursos humans dedicats exclusivament al desenvolupament del programa, fins a 6 punts. Segons la dedicació del conjunt de l'equip humà al programa s'atorgaran: 3 punts, si és inferior a 20 hores setmanals, o 6 punts, si és igual o superior a 20 hores setmanals.



d) Participació de voluntaris pertanyents a entitats de voluntariat amb presència en l'àmbit local en què es desenvolupa el programa: 5 punts.



Article 7. Comissió tècnica de valoració

1. Per a la valoració de les sol·licituds es constituirà una comissió integrada per tres persones:

a) La persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria d'infància, que exercirà la presidència. En cas d'absència vacant o malaltia, la substituirà la persona titular d'un dels serveis en què s'estructure la subdirecció, diferent dels arreplegats en els dos paràgrafs següents. Per a determinar la persona suplent se seguirà l'ordre invers al que es mencionen els serveis en l'article del reglament orgànic i funcional que arreplega l'estructura de la subdirecció general.



b) La persona que exercisca la direcció del servei que tinga atribuïdes funcions en matèria de sensibilització i promoció dels drets de la infància, que actuarà com a secretari o secretària. En cas d'absència vacant o malaltia, la substituirà el funcionari o la funcionària del grup A integrat en el dit servei que compte amb major antiguitat en el lloc de treball.

c) Com a vocal, la persona que exercisca la direcció del servei mencionat en primer lloc en el reglament orgànic i funcional, d'entre els restants en què s'estructure la subdirecció general esmentada. La suplirà la persona titular de la direcció de secció dependent del servei que compte amb major antiguitat en el lloc de treball.

2. Si alguna de les persones integrants de la comissió no poguera determinar-se d'acord amb les regles anteriors, per no correspondre's aquestes amb l'estructura orgànica de la conselleria, exercirà, segons siga procedent, la presidència, secretaria o vocalia, el funcionari o la funcionària dependent de l'òrgan directiu amb competència en matèria d'infància de major rang jeràrquic que exercisca un lloc diferent dels mencionats en l'apartat anterior, i si en foren diversos, d'entre les persones que els ocupen, la persona que compte amb major antiguitat en el lloc de treball.

3. En les reunions de la comissió podrà participar, amb veu però sense vot, el personal tècnic de la direcció general competent en matèria d'infància i adolescència el suport o l'assessorament del qual siga necessari.

4. El funcionament de la comissió s'ajustarà a allò que s'ha disposat amb caràcter general per als òrgans col·legiats en la normativa de règim jurídic del sector públic.



Article 8. Valoració de les sol·licituds i determinació de la quantia individualitzada

1. La comissió valorarà les sol·licituds aplicant el barem establit en l'article 6 d'aquesta ordre.

2. Únicament seran subvencionades les sol·licituds que superen els 35 punts.

3. La quantia de la subvenció es calcularà de la manera següent: es dividirà l'import del crèdit total destinat a la subvenció per la suma de les puntuacions obtingudes pel conjunt de sol·licituds que superen el llindar establit en l'apartat anterior, i el quocient resultant es multiplicarà per la puntuació de cada una d'aquestes. Si per a alguna sol·licitud la quantitat resultant fóra superior a la sol·licitada, se li atorgarà únicament l'import sol·licitat.

4. La comissió elevarà a l'òrgan concedent la proposta de resolució de les ajudes per als beneficiaris i pels imports determinats d'acord amb el que disposen els apartats anteriors.



Article 9. Resolució

1. Correspon a la persona titular de la conselleria amb competència en matèria d'infància resoldre el procediment de concessió d'aquesta subvenció, de conformitat amb allò que disposa l'article 160.4.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. El termini màxim per a notificar la resolució serà de sis mesos comptats des de la publicació de la convocatòria. Si transcorregut el dit termini no hagueren rebut notificació, les entitats sol·licitants podran entendre desestimada la seua pretensió per silenci administratiu, en aplicació del que disposa l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat Valenciana.



Article 10. Publicitat de la resolució de concessió

De la subvenció concedida, es donarà publicitat a través de la Base de Dades Nacionals de Subvencions i de la pàgina web de la conselleria amb competència en matèria d'infància, amb indicació de l'objecte, l'import i les entitats beneficiàries.





CAPÍTOL III

Règim jurídic de les subvencions



Article 11. Compatibilitat de la subvenció

La subvenció objecte d'aquesta ordre serà compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que amb això no se supere el cost del programa subvencionat.



Article 12. Subcontractació de l'activitat subvencionada

1. L'entitat beneficiària podrà subcontractar la totalitat de l'activitat subvencionada en les condicions establides en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. No es considerarà subcontractació l'activitat de les persones voluntàries, sempre que estiga prevista en el programa.



Article 13. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries han d'observar les obligacions contingudes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i queden, en conseqüència, expressament obligades a:

a) Dur a terme el programa que fonamenta la concessió de l'ajuda.



b) Acreditar davant de la conselleria amb competència en matèria d'infància l'execució del programa, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o el gaudi de l'ajuda.



c) Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb la subvencions rebuda.

d) Comunicar a la conselleria amb competències en matèria d'infància l'obtenció de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se només es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

f) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 19 d'aquesta ordre.

2. Les entitats beneficiàries estaran obligades, a més, a:

a) Presentar a la direcció general amb competència en matèria d'infància una memòria de desenvolupament del programa subvencionat amb les dades i en la forma i el termini que s'especifique en la resolució de concessió.

b) Fer constar expressament en tots els actes públics i els materials de difusió i publicitat del programa, la col·laboració de la Generalitat.





Article 14. Despeses subvencionables

1. Seran subvencionables les despeses que responguen, de manera indubtable, a la naturalesa de l'actuació subvencionada i resulten estrictament necessàries per a aquesta, com ara:

a) Les despeses d'estudis, treballs tècnics, informes i treballs estadístics relacionats amb la planificació o l'execució del programa.

b) Les despeses per serveis d'animació i dinamització infantil per a la realització d'activitats previstes en el programa.

c) Les despeses de material fungible utilitzat en activitats previstes en el programa.

d) Les despeses de disseny gràfic, maquetació i impressió de cartells, tríptics i altres materials de difusió i informació previstos en el programa.

e) Les despeses de lloguer de materials audiovisuals o altres mitjans tècnics necessaris per a la realització d'activitats previstes en el programa.

f) Les despeses de personal propi, en la part proporcional a la seua dedicació al programa, sempre que aquesta estiga expressament prevista i suficientment detallada en el projecte.

2. No seran subvencionables:

a) Les despeses per adquisició, millora o manteniment de béns i drets inventariables.

b) Les despeses financeres.

c) Les despeses de restauració, allotjament i transport, llevat que es deriven directament de l'assistència de xiquets, xiquetes i adolescents i dels seus acompanyants a trobades o altres activitats de participació previstes en el programa.





CAPÍTOL IV

Del pagament i la justificació de les subvencions, de les garanties i del pla de control



Article 15. Règim de pagaments de les subvencions

1. En el lliurament de les subvencions regulades en aquesta ordre podran realitzar-se pagaments anticipats d'acord amb el règim establit per a aquestes en la Llei de pressupostos de la Generalitat de l'exercici corresponent o, si no és possible, amb el previst, amb caràcter general, en l'article 171.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Podran realitzar-se, així mateix, abonaments a compte per una quantia equivalent a la justificació presentada. Les entitats beneficiàries estaran exonerades de la constitució de garanties de conformitat amb allò que disposa l'article 171.5, lletra a, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. El règim de pagaments es determinarà en cada convocatòria i s'arreplegarà en la resolució de concessió.

2. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentre l'entitat beneficiària no estiga al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. Aquesta circumstància es comprovarà d'ofici a través de la consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte. Es presumirà que aquesta consulta és autoritzada, llevat que conste en el procediment la seua oposició expressa, o la llei especial aplicable requerisca consentiment exprés, d'acord amb el que disposa l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'entitat beneficiària que no autoritze la consulta haurà d'acreditar el compliment d'aquesta condició per mitjà de certificat de l'autoritat corresponent.

3. Tampoc podrà realitzar-se el pagament si l'entitat beneficiària té la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament, la qual cosa s'ha d'acreditar mitjançant declaració responsable.

4. Serà requisit de pagament de les subvencions, el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana. El dit requisit es considerarà complit, si així es desprén de la informació que apareix en la pàgina web de la Sindicatura de Comptes. En cas contrari, l'òrgan competent per a ordenar el pagament requerirà a l'entitat beneficiària que n'acredite el compliment.



Article 16. Justificació

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció es realitzarà per mitjà de compte justificatiu simplificat que haurà de contindre la informació requerida en l'article 75.2 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

2. Les entitats que obtinguen una subvenció superior als 60.000 € hauran de presentar, a més de la documentació del compte justificatiu simplificat, les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic juridicomercantil o amb eficàcia administrativa, així com un certificat de l'òrgan de l'entitat local competent que acredite que s'ha realitzat el pagament o contret l'obligació.

3. Quan la justificació es realitze per mitjà de compte justificatiu simplificat, l'òrgan competent per a la justificació comprovarà la despesa de major quantia i altres dos conceptes determinats a l'atzar d'un terç de les subvencions concedides, seleccionades de manera aleatòria, i a aquest efecte podrà requerir a l'entitat beneficiària la remissió dels justificants de despesa.

4. La documentació justificativa es correspondrà amb el contingut del programa subvencionat. No s'admetran despeses que no estiguen específicament previstes en el programa. Si en la relació de despeses s'inclouen conceptes que no corresponen exclusivament al programa subvencionat i la justificació realitzada no permet diferenciar amb claredat quina és la part de les despeses imputable a aquest, l'òrgan que tramita la justificació ha de sol·licitar a l'entitat que justifique adequadament el percentatge que ha dedicat a l'activitat objecte de subvenció. Si s'inclouen despeses de personal, en la relació ha d'indicar-se si presta els seus serveis només per a la realització del programa subvencionat i, si no és així, quin percentatge de la seua dedicació pot atribuir-se al programa.

5. La justificació de la subvenció s'ha d'efectuar abans del 31 d'octubre de l'anualitat que corresponga, si bé, en el cas que s'hagen atorgat pagaments anticipats o a compte, les despeses que s'hagen produït després del 30 de setembre podran justificar-se fins al 31 de gener de l'exercici següent al de programa subvencionat.





Article 17. Pla de control

Es realitzarà una comprovació material de l'efectiva realització del programa subvencionat, per mitjà del pla de control que aprove l'òrgan concedent, que s'ajustarà al que estableix l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





CAPÍTOL V

Modificació de la resolució i reintegrament o minoració de subvencions



Article 18. Modificació de la resolució

Qualsevol alteració de les condicions i els requisits tinguts en compte per a la concessió de la subvenció podrà donar lloc a la modificació dels termes en què haja sigut concedida i la pèrdua del dret al cobrament total o parcial. En tot cas, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament, l'obtenció concurrent de subvencions i ingressos que superen els límits establits en aquestes bases i en la resta de normes reguladores.





Article 19. Reintegrament o minoració

1. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes o la seua minoració quan concórreguen les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb el que disposa l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingrés de dret públic i meritaran un interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.

3. El procediment de reintegrament seguirà les disposicions generals sobre procediment administratiu comú, amb les especialitats següents:



a) El termini màxim per a resoldre i notificar serà de dotze mesos a comptar des de la data de l'acord d'iniciació.

b) La resolució del procediment posarà fi a la via administrativa.



c) Es concedirà audiència en tot cas a la persona que tinga la condició d'interessat.



Article 20. Règim sancionador

La comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal en matèria de subvencions serà sancionada d'acord amb el que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Despesa pública

La present ordre no té per si mateixa repercussió pressupostària ni comporta autorització de despesa pública. La despesa corresponent a les convocatòries basades en aquesta ordre ha d'estar prevista en els pressupostos de la Generalitat de l'exercici a què corresponguen.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa aquesta ordre.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

S'autoritza la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'infància, perquè adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 20 de juliol de 2017



La vicepresidenta del Consell

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives

MÓNICA OLTRA JARQUE

Mapa web