Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de juliol de 2017, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions a projectes de dinamització territorial per a una nova indústria sostenible a la Comunitat Valenciana, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2017. [2017/6960]

(DOGV núm. 8094 de 28.07.2017) Ref. Base de dades 006834/2017




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Als efectes del que preveuen els articles 3.3, 3.4, 7.3 i 7.4 del Decret 147/2007, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en aquesta convocatòria no estan subjectes a l'obligació de notificació o comunicació a la Comissió Europea per estar acollides al Reglament (UE.1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352, de 24.12.2013), d'ara en avant Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, de 2013.

En virtut del que s'ha exposat anteriorment i del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i l'article 3 de l'Orde 12/2017, de 31 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) dirigides a la dinamització territorial per a una nova indústria sostenible a la Comunitat Valenciana, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar la concessió per part de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions vinculades a accions, desenvolupades durant l'exercici 2017, per a promoure i facilitar el desenvolupament de les mesures empresarials en matèria d'I+D+i previstes en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació de la Comunitat Valenciana (RIS3-CV), per mitjà de les següents actuacions el detall de la qual es troba en l'annex d'aquesta resolució:

Organització de jornades i seminaris destinats a facilitar que les empreses participants puguen escometre les mesures del RIS3-CV previstes.

Participació en fires, congressos i plataformes de caràcter tecnològic i científic l'objectiu del qual siga difondre els resultats entre el teixit empresarial o actuar com a representació d'un col·lectiu empresarial.



Posada en marxa i dinamització de plataformes web col·laboratives per a la difusió de continguts i la participació d'empreses i d'agents de l'oferta cientificotecnològica i de l'ecosistema d'innovació i emprenedoria.

Preparació de projectes per a la seua presentació a convocatòries de programes nacionals i de la Unió Europea (UE) que complementen o potencien les mesures previstes.

2. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 12/2017, de 31 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) dirigides a la dinamització territorial per a una nova indústria sostenible a la Comunitat Valenciana, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 8055, de 5 de juny de 2017; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.





Article 2. Requisits generals dels projectes

1. Per projecte s'entén qualsevol iniciativa de despesa o inversió, sobre una operació o actiu concret, que es realitze en un termini determinat i que, de forma individual o combinada, tinga un sentit empresarial, sense perjuí que aquesta iniciativa puga integrar-se, en el seu contingut o en el temps, en un pla major.

2. L'entitat sol·licitant del projecte haurà de desenvolupar l'activitat aprovada d'acord amb el que preveu la memòria presentada i en la resolució de concessió. La no execució dels compromisos adquirits podrà significar la revocació de l'ajuda a la totalitat del projecte, en la mesura que els resultats d'aquest queden afectats.

3. Els projectes hauran d'haver-se iniciat després de l'1 de gener de 2017.

4. Els resultats dels projectes hauran de tindre impacte tangible a la Comunitat Valenciana.

5. L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual, i facilitarà, o almenys no impedirà, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional.



6. El projecte haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient.

7. El contingut dels projectes presentats haurà de ser coherent amb l'activitat, fins i tot estratègia de l'entitat sol·licitant.

8. Quan l'ajuda financie l'adquisició, construcció, rehabilitació o millora de béns inventariables, aquests hauran d'estar ubicats a la Comunitat Valenciana, i els beneficiaris hauran de destinar-los a la fi concreta per a la qual es va concedir l'ajuda durant almenys tres anys des de la data límit de justificació de la subvenció si es tracta d'un bé inscriptible en un registre públic, i durant un mínim de dos anys per a la resta de béns.

9. El màxim de propostes admissibles per a una mateixa entitat sol·licitant en cadascuna de les actuacions subvencionables s'estableix en annex a aquesta resolució.



Article 3. Entitats beneficiàries

Sense perjuí de les restriccions previstes en l'article 4 de l'Ordre 12/2017, de 31 de maig, podran sol·licitar aquestes ajudes:

a) Entitats sense ànim de lucre -públiques o privades– amb personalitat jurídica pròpia i seu a la Comunitat Valenciana, que de forma habitual presten serveis a les pimes en matèria de suport a la innovació i a la modernització en les seues diverses formes i així es reculla en els seus estatuts.

b) Entitats jurídiques amb seu a la Comunitat Valenciana que gestionen clústers empresarials i que reunisquen la condició d'agrupació empresarial innovadora segons la definició de l'apartat 92 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (Do L 187 de 26.06.2014).



Article 4. Dotació pressupostària

1. El pressupost per a la concessió de les subvencions previstes en aquesta resolució serà d'1.910.000 euros amb càrrec a la línia S6722000 Investigació, desenvolupament i innovació empresarial, amb càrrec a l'exercici 2017, distribuït entre les quatre actuacions previstes en l'annex de la manera següent:

Actuació 1: 955.000 euros.

Actuació 2: 191.000 euros.

Actuació 3: 668.500 euros.

Actuació 4: 95.500 euros.

2. Si després de la distribució del pressupost entre les sol·licituds susceptibles d'ajuda existira en alguna de les actuacions una part de pressupost no aplicada, aquesta diferència podrà distribuir-se entre la resta de les actuacions prioritzant la dotació de les actuacions les sol·licituds pendents d'atendre de les quals tinguen major puntuació.

3. En qualsevol cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu dia, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que corresponga, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció sobre el cost considerat com a subvencionable del projecte.

L'import total de l'ajuda de l'IVACE en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats supere el cost de l'activitat subvencionada. Per a la seua comprovació s'haurà d'aportar declaració responsable, referent a altres ajudes de minimis i a altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos rebuts o sol·licitats per a aquests costos subvencionables, segons model previst en la memòria tècnica del projecte a què es refereix l'article 6.1.b, i disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es

2. L'ajuda està subjecta al règim de minimis el que suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) NÚM. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les Ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altre operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.



Article 6. Sol·licitud de l'ajuda. Documentació, termini i lloc per a la presentació de sol·licituds

1. L'entitat sol·licitant haurà de presentar la documentació següent:



a) Sol·licitud normalitzada:

Els models de sol·licitud i la resta de documentació estaran disponibles en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es i s'emplenaran utilitzant els mitjans electrònics i/o telemàtics proporcionats per l'IVACE a través d'aquesta adreça d'internet.

b) La sol·licitud normalitzada haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

1r Memòria tècnica del projecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es. La memòria i els seus annexos serviran de referent per a aplicar els criteris de valoració d'ací que un emplenament defectuós o deficient, o la seua difícil comprensió, generaran una minusvaloració del projecte o inclús una denegació de la sol·licitud.

2n Documentació relativa a la personalitat jurídica de l'entitat sol·licitant:

S'haurà d'aportar fotocòpia dels documents següents:

– i. Contracte o acta de constitució i estatuts vigents.

– ii. Poder de representació de qui firma la sol·licitud, o document equivalent segons les prescripcions legals.

No serà necessari aportar la documentació anterior que ja estiga en poder de l'IVACE sempre que es mantinga vigent i s'aporte declaració de vigència a aquest efecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es.

2. Termini per a la presentació de les sol·licituds.

El termini per a la presentació de les sol·licituds començarà el dia 4 de setembre de 2017 i finalitzarà el 26 de setembre de 2017, ambdós inclosos.

3. Lloc de presentació de sol·licituds

Tant la sol·licitud com la memòria i documentació annexa es presentaran davant del Registre Telemàtic de la Generalitat, i aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la seua presentació, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat interessada, en els termes que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Una vegada emplenat el formulari de sol·licitud des del tràmit telemàtic, s'haurà d'annexar la memòria tècnica del projecte en format electrònic.

En el cas que, per qualsevol circumstància, una mateixa entitat presentara diferents sol·licituds per a una actuació que no ho contemple, es considerarà vàlida l'última registrada en termini.

4. La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'IVACE -excepte manifestació en contra per l'entitat sol·licitant– per a demanar els certificats a emetre per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, per la Unitat recaptadora de la Hisenda Pública Valenciana i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, en què s'acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en les seues obligacions amb aquestes administracions. En qualsevol cas l'IVACE podrà requerir directament a l'entitat sol·licitant si la informació obtinguda presentara alguna incidència.

5. Si la sol·licitud aportada fora incompleta o presentara errors esmenables es requerirà a la persona interessada perquè en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertència que si no ho fera se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud.

6. Quan l'òrgan d'administració del sol·licitant tinga caràcter mancomunat s'haurà d'adjuntar i firmar pel representant legal que no ho haguera fet en la sol·licitud, el document de ratificació disponible en l'apartat «Documentació annexa» del text del programa en http://www.ivace.es.

7. Examinada la documentació aportada, si aquesta no reuneix els requisits exigits es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye la documentació necessària amb indicació que si així no ho fera se li tindrà per desistida de la sol·licitud.

8. Els requeriments a què es fa referència en aquest article, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se per l'IVACE i que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient, s'efectuaran de forma telemàtica, sense perjuí del que estableix l'article 41 i següents de la Llei 39/2015. Els requeriments, les notificacions, les comunicacions o la documentació dels procediments emesos per mitjà de firma electrònica avançada gaudiran de validesa i eficàcia, en els termes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

9. Les notificacions que es realitzen per mitjans electrònics s'entendran practicades o rebutjades en els termes que s'assenyalen en l'article 43 de la Llei 39/2015.

10. L'aportació de documents en contestació als requeriments referenciats, s'haurà de realitzar a través de registre electrònic accedint a l'adreça web http://www.ivace.es.

Així mateix, es podrà requerir de l'entitat sol·licitant qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.

11. Es delega en les persones titulars de la direcció de l'àrea -o si és el cas, departament o servei– competent per a gestionar la convocatòria, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi de beneficiari i/o canvis en el projecte.



Article 7. Criteris d'avaluació

1. Un projecte només podrà ser recolzat quan la puntuació obtinguda en l'avaluació siga superior a 50 punts.

2. Seran criteris d'avaluació, d'aplicació a cadascuna de les actuacions previstes en annex:

a) Qualitat del projecte. Puntuació màxima del grup: 35 punts. Es valorarà:

el grau de definició i claredat del projecte proposat. De 0 a 20 punts.

la metodologia i l'adequació del pressupost. De 0 a 10 punts.

la inclusió de les accions previstes en el pla estratègic de l'entitat sol·licitant. De 0 a 5 punts.

b) Viabilitat tècnica i econòmica del projecte. Puntuació màxima del grup: 20 punts. Es valorarà:

la capacitat i experiència de l'equip de treball. De 0 a 5 punts.

la capacitat financera per a escometre el projecte. De 0 a 15 punts.

c) Resultats/impacte esperable del projecte. Puntuació màxima del grup: 35 punts. Es valorarà:

Adequació de les accions plantejades per a una efectiva dinamització sectorial, territorial, econòmica, social, o en l'àmbit tecnològic d'influència, considerant també la complementarietat o redundància amb iniciatives semblants d'altres agents. De 0 a 35 punts.

d) Aspectes socials del projecte. Puntuació màxima del grup: 10 punts. Es valorarà:

l'existència en l'àmbit del projecte de mesures que promoguen o faciliten de manera efectiva la igualtat entre homes i dones. De 0 a 3 punts.

l'existència en l'àmbit del projecte d'actuacions o mesures amb un efecte positiu en matèria mediambiental: De 0 a 4 punts

l'existència en l'àmbit del projecte de mesures que promoguen o faciliten de manera efectiva la participació o integració de persones amb diversitat funcional o de col·lectius desfavorits. De 0 a 3 punts.





Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, les entitats sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjuí de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà a les persones interessades via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS) en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en la pàgina web de l'IVACE www.ivace.es, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, entitat beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 9. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les obligacions de les entitats beneficiàries són especificades en els articles 9, 10, 14 i 16 de l'Ordre 12/2017 de 31 de maig, sense perjuí de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. Documentació a aportar per a la justificació.

La justificació de l'ajuda es realitzarà per mitjà de compte justificatiu amb aportació de justificants de despeses i pagament i en la forma exigida en el Manual d'Instruccions de Justificació de l'Ajuda aprovat per resolució de la Direcció General de l'IVACE. En tot cas comprendrà la documentació següent:

– Memòria que reculla de forma detallada les activitats realitzades.

– Relació de despeses de l'activitat obtinguda a través de l'aplicació informàtica justificació.exe, descarregables des de http://www.ivace.es.



– Justificant de despesa i pagament.

3. Terminis d'execució, justificació i de validesa de justificants de despesa i pagament.

a) El projecte haurà de desenvolupar-se dins del període comprés entre l'1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2017, i s'entendrà que s'ha iniciat quan s'haja produït el primer compromís de despesa ferma i irreversible.

b) Seran subvencionables les despeses incorregudes en la realització del projecte sempre que la data del justificant de despeses es trobe compresa en el període indicat en l'apartat anterior.

c) S'admetran els pagaments realitzats fins a la data de justificació del projecte.

d) La justificació de l'execució del projecte haurà de presentar-se amb data límit 6 de febrer de 2018.

4. Quan l'import d'una despesa subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 17.999,99 euros, l'entitat beneficiària haurà d'aportar en el moment de la justificació acreditació d'haver sol·licitat –abans de la contractació de la despesa– com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores sense vinculació entre aquestes.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses amb paràmetres equiparables, de les que almenys dos d'aquestes no siguen empreses associades a l'empresa beneficiària i membres de la seua Junta Directiva o Consell d'Administració, ni tinguen drets de vot superiors al 50 %. Les ofertes hauran de complir els requisits següents:



a) Requisits materials: les ofertes hauran d'estar prou detallades, especificant els treballs que han de realitzar-se i el seu preu, i hauran de ser comparables en el seu contingut.

b) Requisits formals: les ofertes hauran d'estar datades, i contindre les dades que permeten la correcta identificació del remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

Si no s'opta per l'oferta més econòmica, haurà de presentar un informe justificant per què no s'ha triat aquesta oferta.

Excepcionalment, en el cas que per les especials característiques del bé o servei no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que ho subministren o presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes d'empreses proveïdores pels documents següents:

a) Un informe explicatiu, firmat per qui represente legalment l'empresa, sobre les especials característiques del bé o servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres empreses proveïdores d'aquest. No serà admés com a justificant de la no presentació de 3 ofertes si el seu argument es basa en:

– Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «proveïdor habitual», o «subministrador únic» sense que en aquest cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc.).

–Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

–Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

b) Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la cerca de proveïdors del bé o servei.

5. La condició d'entitat beneficiària de l'ajuda implica assumir la responsabilitat d'informar les parts intervinents en el projecte i a la ciutadania sobre el finançament d'aquesta per IVACE, a través dels mitjans següents:

a) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es.

b) Durant l'execució del projecte haurà d'incorporar en la seua pàgina web, en cas de disposar d'aquesta, una breu descripció del projecte subvencionat amb els seus objectius i resultats, i s'esmentarà el suport de l'IVACE.

c) Conservar constància gràfica, documental o digital de les obligacions recollides en aquest apartat per a la seua acreditació en el moment de la justificació del projecte i la posada a disposició de l'IVACE o qualsevol òrgan de control que la requerisca.

6. Altres obligacions:

a) Complir amb les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.

b) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim de 5 anys a comptar de la finalització del termini de justificació. En aquest sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, en especial versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació de les persones interessades durant el període necessari per als fins per als quals es van recollir les dades o per als quals tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats compliran normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables als efectes d'auditoria.

c) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació vigent, així com els estats comptables.

d) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç davant de la situació de partida descrita per l'entitat beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de l'execució d'aquest.

e) Respectar les regles d'acumulació previstes en l'article 11 de l'Ordre 12/2017 de 31 de maig.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en ella s'especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, es procedirà per l'entitat beneficiària de la manera següent d'acord amb la tipologia de la modificació.



Tipus de modificació Procediment i criteri d'aplicació

Modificacions en el projecte que no alteren aspectes essencials d'aquest. No es requereix d'autorització prèvia de l'IVACE. S'hauran de motivar adequadament en la memòria justificativa d'execució del projecte perquè, a criteri de l'IVACE, puga finalment admetre's.

Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials d'aquest. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 1 mes abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. Podrà autoritzar-se sempre que a juí de l'IVACE la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats.

Ampliació de la data de justificació sense modificar el període d'elegibilitat de les despeses. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 15 dies naturals abans de la data límit de justificació del projecte establida en l'article 9.3.d. Podrà acceptar-se sempre que a juí de l'IVACE siga compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria.

Qualsevol altra modificació diferent de les anteriors. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 1 mes abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. La seua autorització per part de l'IVACE s'estudiarà de forma individualitzada.





2. Les sol·licituds de modificació hauran de ser justificades adequadament per l'entitat beneficiària i en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida.

3. La no presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.4, o la insuficiència d'aquests, donarà lloc a la consegüent minoració o revocació prevista en l'article 10.2 de les bases reguladores.



4. Es delega en la direcció de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació, la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en especial les referides a renúncies, canvi d'entitat beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte a què estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'entitat beneficiària.









DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Desplegament i execució

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució d'aquesta convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





València, 20 de juliol de 2017.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.







ANNEX



Actuació 1. Organització de jornades i seminaris destinats a facilitar que les empreses participants puguen escometre les mesures del RIS3-CV previstes.

A. Actuacions de suport

Organització de jornades, seminaris, fòrums i trobades planificats a fi de facilitar la difusió, sensibilització i l'evolució de les empreses associades o objectiu de l'associació, cap a la incorporació de la indústria 4.0, la sostenibilitat productiva, mediambiental i social -ecoinnovació, economia circular, simbiosi industrial-, i que potencien l'acostament entre les empreses i la comunitat científicotecnològica del territori.



L'acció conjunta d'accions previstes conformaran el projecte presentat, i hauran de tindre un grau d'especialització o contingut tècnic rellevant. Les accions es diferenciaran entre aquestes per l'objectiu i la temàtica que es tracte, independentment de l'esquema de desenvolupament que s'utilitze per a aquestes.

L'assistènciadel públic podrà ser no gratuïta sempre que l'ingrés en concepte d'inscripcions no supere la diferència entre el cost total de l'acció subvencionada i l'ajuda concedida.

Una mateixa entitat sol·licitant no podrà presentar més d'un projecte en aquesta actuació subvencionable. Si no es donara aquesta circumstància, únicament s'admetrà l'última sol·licitud presentada en termini.

B. Característiques de l'ajuda

Sense perjuí dels límits previstos en l'article 5 d'aquesta convocatòria, la subvenció podrà aconseguir fins a un 80 % de les despeses subvencionables.

C. Despeses subvencionables

Del pressupost plantejat en la memòria presentada per les entitats sol·licitants es consideraran com a despeses subvencionables únicament les que es defineixen a continuació, desglossades per a cada acció i amb les limitacions establides en l'article 19 de les bases reguladores.

1) Col·laboracions externes:

a) Contractació de personal expert – persones físiques, empreses o entitats -especialitzat en la temàtica a desenvolupar en l'activitat subvencionada.

b) Despeses d'allotjament i desplaçament de les persones que realitzen les ponències. S'admetran despeses de desplaçament per mitjà de transport públic i en classe turista amb un límit de 500 euros per persona i acció, i d'allotjament amb un màxim de 100 euros per persona i nit.



c) Despeses necessàries per al desenvolupament de les accions: lloguer de sales, materials i difusió.

2) Personal propi: despeses del personal propi dedicat de forma directa a l'organització i coordinació de l'activitat subvencionada. La despesa subvencionable en aquesta actuació no podrà superar el 15 % de la despesa subvencionable en el concepte de col·laboracions externes, i quedarà limitat el cost horari subvencionable a 40 euros/hora com a màxim.



Actuació 2. Participació en fires, congressos i plataformes de caràcter tecnològic i científic l'objectiu del qual siga difondre els resultats entre el teixit empresarial o actuar com a representació d'un col·lectiu empresarial.

A. Actuacions de suport

Suport a l'assistència de personal propi de l'entitat a fires, congressos i plataformes de caràcter tecnològic i científic en matèria d'innovació, indústria i sostenibilitat productiva, mediambiental i social -ecoinnovació, economia circular, simbiosi industrial-.

L'acció conjunt d'accions previstes conformaran el projecte presentat, i totes i cadascuna d'aquestes hauran de comptar necessàriament amb una agenda preestablida, un pla de difusió de resultats, i de comunicació cap a les seues empreses associades o objectiu.

Es recolzarà la participació d'un màxim de 2 persones integrants de la plantilla de l'entitat per a cada acció prevista.

Una mateixa entitat sol·licitant no podrà presentar més d'un projecte en aquesta actuació subvencionable. Si no es donara aquesta circumstància, únicament s'admetrà l'última sol·licitud presentada en termini.

B. Característiques de l'ajuda

Sense perjuí dels límits previstos en l'article 5 d'aquesta convocatòria, la subvenció podrà aconseguir fins a un 80 % de les despeses subvencionables.

C. Despeses subvencionables

Del pressupost plantejat en la memòria presentada pels sol·licitants es consideraran com a despeses subvencionables únicament les que es defineixen a continuació, desglossades per a cada acció i amb les limitacions establides en l'article 19 de les bases reguladores:

1) Col·laboracions externes:

a) Despeses d'inscripció del personal propi en les fires, congressos o reunions de plataformes, aquesa última sempre que corresponguera.

b) Despeses d'allotjament i desplaçament del personal propi per mitjà de transport públic, i en classe turista, amb un límit de 500 euros per persona i acció, i d'allotjament amb un màxim de 100 euros per persona i nit.

2) Personal propi: Despeses del personal tècnic de l'entitat sol·licitant que participe en la valoració, anàlisi i preparació d'informació. La despesa subvencionable en aquesta actuació no podrà superar en cap cas els 1.000 euros per acció. Es limita el cost horari subvencionable a 40 euros/hora com a màxim.



Actuació 3. Posada en marxa i dinamització de plataformes web col·laboratives per a la difusió de continguts i la participació d'empreses i d'agents de l'oferta cientificotecnològica i de l'ecosistema d'innovació i emprenedoria.

A. Actuacions de suport

Disseny i implementació de plataformes digitals per a la difusió de continguts tècnics, així com per a la dinamització en l'àmbit d'activitat de l'entitat sol·licitant, de la I+D+i, la indústria 4.0 i la sostenibilitat productiva, mediambiental i social -ecoinnovació, economia circular, simbiosi industrial– facilitant amb això la cooperació entre les empreses associades o objectiu de l'associació, els agents de l'oferta cientificotecnològica i l'ecosistema d'innovació i emprenedoria.



Una mateixa entitat sol·licitant no podrà presentar més d'un projecte en aquesta actuació subvencionable. Si no es donara aquesta circumstància, únicament s'admetrà l'última sol·licitud presentada en termini.

B. Característiques de l'ajuda

Sense perjuí dels límits previstos en l'article 5 d'aquesta convocatòria, la subvenció podrà aconseguir fins a un 80 % de les despeses subvencionables.

C. Despeses subvencionables

Del pressupost plantejat en la memòria presentada per les entitats sol·licitants es consideraran com a despeses subvencionables únicament les que es defineixen a continuació i amb les limitacions establides en l'article 19 de les bases reguladores:

1. Col·laboracions externes: Despeses d'assistència tècnica, consultoria i equivalents, per al disseny, desenvolupament, implementació, manteniment de la plataforma preparació de continguts i dinamització d'aquesta.

2. Adquisició d'actius immaterials: llicències, saber fer o programari que siga necessari integrar en la plataforma resultant objecte de l'ajuda, en què s'inclouran costos per ús de solucions i aplicacions (SaaS), durant el temps d'execució del projecte. S'exclou el cost llicències de sistemes operatius i un altre programari de propòsit general.

3. Personal propi: Despeses del personal tècnic de l'entitat beneficiària que participe en el projecte. La despesa subvencionable en aquesta actuació no podrà superar en cap cas el 20 % del total de la despesa subvencionable derivada de la resta de conceptes. Es limita el cost horari subvencionable a 40 euros/hora com a màxim.

D. Plurianualitat dels projectes

El projecte podrà tindre caràcter plurianual, és a dir, una execució que comprenga fins a dos exercicis, si bé perquè siga subvencionable en ambdós haurà d'indicar-se en la memòria tècnica cadascuna de les seues fases i l'exercici en què es realitzaran, i la seua finalització haurà de produir-se necessàriament durant l'exercici 2018.

En cas de plurianualitat, haurà de presentar-se per a cada exercici una sol·licitud en els terminis fixats en aquesta o en la convocatòria de 2018. En tot cas la concessió de l'ajuda en una anualitat no condiciona la de la següent, i quedarà aquella supeditada a l'existència d'una convocatòria que empare el projecte proposat, els resultats aconseguits en les fases anteriors i al resultat del procés de concurrència competitiva.

Podran considerar-se els justificants de despeses i pagament emesos després del termini de presentació de justificació de l'exercici o anualitat anterior que li haguera sigut notificat a l'entitat beneficiària.



Actuació 4. Preparació de projectes per a la seua presentació a convocatòries de programes nacionals i de la UE que complementen o potencien les mesures previstes.

A. Actuacions de supot

Suport a les despeses incorregudes per part de l'entitat sol·licitant per a la preparació i presentació de propostes a convocatòries nacionals o europees en matèria d'innovació, indústria i sostenibilitat productiva, mediambiental i social -ecoinnovació, economia circular, simbiosi industrial-. Aquestes propostes hauran de tindre com a objecte l'efecte positiu en les empreses associades o objectiu de l'entitat beneficiària.

Sempre que es tracte de propostes diferents, als efectes de sol·licitud, una mateixa entitat podrà presentar més d'un projecte.

B. Característiques de l'ajuda

Sense perjuí dels límits previstos en l'article 5 d'aquesta convocatòria, la subvenció podrà aconseguir fins a un 80 % de les despeses subvencionables.

La subvenció concedida serà revocada quan l'avaluació de la proposta presentada a la convocatòria nacional o europea no abaste el 60 % de la nota de tall mínima establida en aquesta convocatòria, i serà minorada en un 50 % quan en l'esmentada avaluació no abaste la nota de tall mínima però siga major o igual que el 80 % d'aquesta nota de tall.

Per a la seua comprovació, l'entitat beneficiària haurà d'aportar en la fase de justificació comprovant de la presentació del projecte a la corresponent convocatòria d'ajudes nacional o europea, així com notificació sobre el resultat obtingut en la seua avaluació.

C. Despeses subvencionables

Del pressupost plantejat en la memòria presentada per les entitats sol·licitants es consideraran com a despeses subvencionables únicament les que es defineixen a continuació, desglossades per a cada proposta i amb les limitacions establides en l'article 19 de les bases reguladores:

1) Col·laboracions externes:

a) Despeses d'allotjament i desplaçament del personal propi de l'entitat beneficiària de coordinació tècnica per a la preparació de la proposta, per mitjà de transport públic i en classe turista, amb un límit de 500 euros per persona i acció, i d'allotjament amb un màxim de 100 euros per persona i nit.

b) Serveis externs: despeses derivades de la contractació de consultoria i serveis equivalents destinats a la formulació del projecte a presentar a la convocatòria corresponent, en concret assessorament en preparació de propostes i gestions necessàries per a presentar formalment el projecte objecte d'ajuda a les respectives convocatòries.

2) Personal propi: despeses del personal tècnic de l'entitat beneficiària dedicat exclusivament a la preparació de la proposta. Es limita el cost horari subvencionable a 40 euros/hora com a màxim.

La quantia màxima de la subvenció en aquest concepte, no superarà els 2.400 euros quan el pressupost de participació de l'entitat en el projecte presentat a la corresponent convocatòria es trobe entre 70.000 euros i 200.000 euros, i per a projectes amb pressupost superior es limitarà a 4.800 euros.

En el mateix projecte no es recolzaran simultàniament despeses enquadrades en els epígrafs 1.b i 2, per la qual cosa l'entitat sol·licitant haurà d'optar per l'elecció d'un d'ambdós tipus de despeses, és a dir, la sol·licitud de despeses derivades de la contractació de consultoria o de personal propi.

Mapa web