Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 19 de setembre de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen les subvencions per a la realització d'activitats complementàries dirigides a l'alumnat escolaritzat en centres d'Educació Especial o en unitats d'Educació Especial ubicades en centres ordinaris sostinguts amb fons públics, per a l'exercici 2017. [2017/8230]

(DOGV núm. 8134 de 25.09.2017) Ref. Base de dades 008330/2017




Per l'Ordre 32/2016, de 12 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, publicada en el DOGV número 7829, de 15 de juliol de 2016, s'aproven les bases reguladores de les subvencions per a la realització d'activitats complementàries per a l'alumnat escolaritzat en centres d'Educació Especial o en unitats d'Educació Especial ubicades en centres ordinaris sostinguts amb fons públics (d'ara en avant, Ordre 32/2016).

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

1. L'objecte de la present resolució és convocar, per a l'exercici 2017, les subvencions destinades a afavorir l'accés a les activitats complementàries dels alumnes i les alumnes amb necessitats educatives especials, escolaritzats en centres d'Educació Especial o en unitats d'Educació Especial, ubicades en centres ordinaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, regulades per l'Ordre 32/2016.



2. Seran subvencionables les despeses corrents derivades de la realització d'activitats complementàries per l'alumnat. Als efectes d'aquesta convocatòria, es defineixen com a activitats complementàries les organitzades durant l'horari escolar pels centres d'acord amb el seu projecte educatiu, i que tenen un caràcter diferenciat de les pròpiament lectives de moment, espai, o recursos que utilitzen. Es podran considerar així mateix, altres activitats que, estant previstes en la programació general anual del centre, es realitzen de manera total o parcial fora de l'horari escolar i estiguen encaminades a potenciar l'obertura del centre al seu entorn, a procurar la formació integral de l'alumnat en aspectes referits a l'ampliació del seu horitzó cultural, i a la preparació per a la seua inserció en la societat o l'ús del temps lliure.



3. Els centres d'Educació Especial i les unitats d'Educació Especial ubicades en centres ordinaris podran incloure fins a un màxim de tres activitats complementàries que hagen realitzat durant el curs escolar 2016-2017 fins al 30 de juny de 2017.

4. Aquestes hauran de tindre una duració superior a un dia, i podran implicar actuacions periòdiques o continuades (natació, competicions esportives, etc.), així com l'assistència a jornades d'intercanvi, fires, exposicions de treballs o altres activitats educatives.



Segon. Condicions de la concessió de les subvencions

1. El procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. Serà condició necessària per a la concessió de la subvenció que l'alumnat d'educació especial haja realitzat les activitats complementàries i estiga escolaritzat en centres d'Educació Especial o en unitats d'Educació Especial ubicades en centres ordinaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Finançament de les ajudes

1. Les subvencions concedides finançaran parcialment les despeses que es generen derivades del cost individualitzat de les activitats complementàries realitzades per l'alumnat. En tot cas, la quantitat concedida no podrà excedir el total de les despeses generades per la seua realització.

2. La quantia de l'import global màxim destinat a finançar aquestes subvencions ascendeix a 62.130 euros (seixanta-dos mil cent trenta euros) amb càrrec al capítol IV, línia de subvenció S3154000 del programa 09.02.02.421.30.4 de la Direcció General de Política Educativa, del pressupost de la Generalitat per a 2017.



Quart. Forma i termini en què han de presentar-se les sol·licituds

1. Els centres públics i privats concertats presentaran una sol·licitud subscrita, segons el cas, pel director o directora del centre públic o pel titular del centre privat concertat.

2. En cas d'optar per més d'una activitat complementària, en la sol·licitud hauran de reflectir-se de manera prioritzada.

3. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. Les sol·licituds es formalitzaran segons el model que acompanya, com annex I, la present resolució i aniran dirigides a la Direcció General de Política Educativa de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Aquest model de sol·licitud està a disposició dels interessats en:

http://www.ceice.gva.es/va/web/Ordenacion-academica/educacion-especial

Les sol·licituds, junt amb els annexos i la documentació requerida, que s'assenyala en l'article següent, podrà ser remesa a través de qualsevol dels mitjans establits en la Llei de procediment administratiu comú.



5. Si la sol·licitud i documentació és remesa per correu, d'acord amb l'article 31 del Reglament de prestació dels serveis postals aprovats per Reial decret 1829/1999 de 3 de desembre (BOE de 31 de desembre), es presentarà en sobre obert a l'operador a qui se li ha encomanat la prestació del servei postal universal, a fi que, en la capçalera del primer full del document que es vol enviar, es faça constar amb claredat el nom de l'oficina i la data, el lloc i l'hora exacta de la seua admissió.



6. Tal com assenyala la Llei de procediment administratiu comú, si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits o no s'acompanya de tots els documents que s'assenyalen en aquesta convocatòria, es requerirà el centre interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, i si no ho fa es considerarà que desisteix de la seua petició.



Cinqué. Documentació que ha d'acompanyar a les sol·licituds

1. Perquè la sol·licitud siga admesa, aquesta haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Certificat firmat per la secretaria del centre, de l'aprovació pel claustre de la realització de l'activitat o activitats presentades, especificant-ne les dates.

b) Projecte de l'activitat o activitats realitzades, el qual s'haurà d'ajustar al guió que s'explicita en l'annex II de l'Ordre 32/2016.

c) Memòria de l'activitat o activitats presentades que haurà d'ajustar-se al model establit en l'annex III de l'Ordre 32/2016.

d) Relació de l'alumnat participant (annex IV de l'Ordre 32/2016), indicant el nom, cognoms, edat i diagnòstic de cada un dels alumnes que hi participen.

e) Recursos personals (annex V de l'Ordre 32/2016), indicant el nom i cognoms del professorat acompanyant en l'activitat, així com el càrrec que exerceix en el centre.

f) Autorització paterna, on els pares, mares o tutors legals de l'alumne, hagen autoritzat la seua assistència a l'activitat complementària, amb data anterior a la seua realització (model facilitat pel centre).



2. Els centres privats concertats hauran d'aportar, a més dels documents referits en el punt anterior:

a) Model de domiciliació bancària adjunt a la present convocatòria, degudament omplit en el que el titular del compte haurà de coincidir amb l'entitat sol·licitant de la subvenció.

b) Autorització expressa a l'òrgan convocant, que es farà constar en la sol·licitud que figura com annex I de la present convocatòria, perquè aquest, de forma directa i per mitjans telemàtics:

– Comprove les dades fiscals identificatives de l'entitat sol·licitant que es troben en l'Agència Estatal d'Administració Tributària i les dades d'identitat de la persona representant legal, per mitjà del Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons estableix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

– Obtinga l'acreditació que l'entitat sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Generalitat, i de les seues obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en els articles 18, 19 i 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la dita llei.

Si l'entitat sol·licitant no dóna aquesta autorització haurà d'aportar:

– Còpia compulsada o autentificada del NIF de l'entitat sol·licitant.



– Còpia compulsada o autentificada del document nacional d'identitat, passaport o targeta d'identificació d'estranger de la persona representant legal, segons siga procedent.

– Certificats que acrediten el compliment de les mencionades obligacions o, si no està obligat a presentar les declaracions o documents a què es refereixen, n'acreditarà el compliment per mitjà de declaració responsable.

c) Declaració responsable que l'entitat no està incursa en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, i que es troba al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagueren exigit, segons consta en l'apartat F de la sol·licitud.

d) Documentació acreditativa que s'estime adequada en relació amb els criteris de valoració assenyalats en la base sisena de les presents bases.

e) Qualsevol altra documentació que en funció de l'especificitat de cada convocatòria, fora requerida.



Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb els criteris assenyalats en la base sisena de l'Ordre 32/2016, tenint en compte cada un dels aspectes següents sobre una escala de 0 a 3 punts:

1. Que es dirigisquen a l'alumnat que es trobe realitzant el programa denominat de Transició a la Vida Adulta (0-3 punts):

a) Tot l'alumnat (100%): 3 punts.

b) Més del 50% de l'alumnat i menys del 100%: 2 punts.

c) Part de l'alumnat menor al 50%: 1 punt.

2. Que incrementen el nivell d'independència de l'alumnat pel que fa referència a l'autonomia personal (higiene, neteja personal, vestit i alimentació). La comissió valorarà aquest criteri entre els nivells:

a) Totalment o en un nivell molt alt: 3 punts.

b) Prou o en un nivell mitjà alt: 2 punts.

c) Poc o en un nivell mitjà baix: 1 punt.

d) Gens o en un nivell molt baix: 0 punts.

3. Que afavorisquen el desenrotllament d'habilitats socials i de relació interpersonal en el seu entorn. La comissió valorarà aquest criteri entre els nivells:

a) Totalment o en un nivell molt alt: 3 punts.

b) Prou o en un nivell mitjà alt: 2 punts.

c) Poc o en un nivell mitjà baix: 1 punt.

d) Gens o en un nivell molt baix: 0 punts.

4. Que impliquen la utilització de recursos comunitaris quant a desplaçament, comunicació i informació. La comissió valorarà aquest criteri entre els nivells:

a) Totalment o en un nivell molt alt: 3 punts.

b) Prou o en un nivell mitjà alt: 2 punts.

c) Poc o en un nivell mitjà baix: 1 punt.

d) Gens o en un nivell molt baix: 0 punts.

5. Nombre d'activitats complementàries realitzades:

a) Tres activitats: 3 punts.

b) Dos activitats: 2 punts.

c) Una activitat: 1 punt.



Seté. Termini de resolució i notificació

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució de la convocatòria serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haja dictat i notificat la resolució corresponent, s'entendrà que s'ha produït desestimació per efecte del silenci administratiu, sense perjuí de l'obligació de resoldre d'acord amb la Llei de procediment administratiu comú.



Huité. Pagament de la subvenció

El pagament de la subvenció s'efectuarà una vegada justificada la seua realització, segons la base huitena de l'Ordre 32/2016.



Nové. Mitjà de notificació o publicació dels distints tràmits a realitzar en el procediment.

Els tràmits a realitzar en el present procediment seran notificats individualment a cada centre docent interessat, i si és el cas, publicats en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableix la Llei de procediment administratiu comú, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que preveu la Llei del procediment administratiu comú, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 19 de setembre de 2017. El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web