Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 19 de setembre de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen subvencions destinades a mancomunitats que presten serveis mancomunats d'arxiu a la Comunitat Valenciana. [2017/8244]

(DOGV núm. 8134 de 25.09.2017) Ref. Base de dades 008331/2017




D'acord amb el que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, mitjançant l'Ordre 26/2017 de 29 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a mancomunitats que presten serveis mancomunats d'arxiu a la Comunitat Valenciana (DOGV 8077, 05.07.2017), es convoquen subvencions destinades a mancomunitats que presten serveis mancomunats d'arxiu a la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2017.

Aquestes subvencions es regiran, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la normativa que la desplega; per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i per l'Ordre 26/2017 de 29 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a mancomunitats que presten serveis mancomunats d'arxiu a la Comunitat Valenciana.

El Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport atribueix les competències per a la proposta de convocatòria d'ajudes i subvencions en matèria d'arxius, així com la seua gestió, a la Direcció General de Cultura i Patrimoni, i en virtut de les facultats conferides, resolc:



Primer. Objecte

La present resolució té per objecte convocar subvencions destinades a mancomunitats que presten serveis mancomunats d'arxiu a la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2017.



Segon. Despeses subvencionables

Seran subvencionables a través de la present convocatòria les despeses derivades de l'externalització dels serveis d'arxiu mitjançant la contractació de personal arxiver per a l'organització i descripció dels arxius que formen part dels serveis mancomunats d'arxiu, i aquestes activitats hauran d'estar realitzades durant el període comprés entre l'1 de gener de l'exercici pressupostari de 2017 i l'últim dia del mes en què es porte a efecte la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució de la present convocatòria de subvencions.





Tercer. Dotació pressupostària

1. L'import global màxim destinat a finançar la subvenció que es convoca mitjançant la present convocatòria serà de 50.000 euros a càrrec de l'aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, línia S8222000, del capítol IV, de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, dels pressupostos de la Generalitat per a 2017.

2. L'esmentat import podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà d'una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reglament de la Llei general de subvencions.

3. La concessió està condicionada a l'existència, en els pressupostos de 2017 de la Generalitat, del corresponent crèdit adequat i suficient, d'acord amb el que indica l'article 41 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Quart. Condicions de la concessió de les subvencions

1. La concessió de les subvencions s'efectuarà en règim de concurrència competitiva i d'acord amb el que estableix l'article 8 de l'Ordre 26/2017 de 29 de juny, per la qual s'estableixen les bases reguladores.

2. Podran ser objecte d'aquestes subvencions les mancomunitats de municipis que presten serveis mancomunats d'arxiu als municipis de la Comunitat Valenciana, i que realitzen despeses amb aquesta finalitat. Les esmentades despeses hauran de tindre un cost mínim de 5.000 euros.

3. Per a obtindre la condició de beneficiaris, les mancomunitats hauran de complir els requisits i les obligacions establits en els articles 2 i 3 de l'Ordre 26/2017 de 29 de juny, per la qual s'estableixen les bases reguladores.



Cinqué. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'este termini determinarà la inadmissió de la sol·licitud.

2. Les sol·licituds es presentaran exclusivament per via telemàtica, per mitjà de l'accés a la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es accedint al procediment corresponent a esta convocatòria o directament a través de la següent adreça d'internet: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18698

Per a poder tramitar electrònicament la sol·licitud, s'haurà de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat.



Sisé. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Junt amb la sol·licitud general, accessible per a omplir en el propi tràmit telemàtic, haurà de presentar-se la documentació següent:



a) Certificat del secretari o interventor de la mancomunitat, (segons model normalitzat inclòs com a imprés associat al tràmit), en el que s'especifique la informació següent:

Acord de l'òrgan competent pel qual es va acordar sol·licitar la subvenció, indicant la finalitat i la quantia total de la despesa, que no serà inferior a 5.000 euros.

Justificació de la despesa realitzada, especificant el següent detall de la despesa: data de reconeixement de l'obligació, perceptor, concepte, partida pressupostària i import.

b) Els documents justificatius derivats de la despesa realitzada, que hauran de ser originals o còpies confrontades, estaran datats entre l'1 de gener de 2017 i la data de finalització de presentació de sol·licituds, ambdós inclosos.

c) En cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari, s'aportarà el model de domiciliació bancària segons el model normalitzat inclòs com a imprés associat al tràmit.

d) Cal omplir en SAVEX (Sistema Arxivístic Valencià en Xarxa) el formulari del Cens del Patrimoni Documental Valencià corresponent a l'arxiu de la mancomunitat. Per a accedir-hi s'haurà de sol·licitar un usuari i una contrasenya al Servei d'Arxius. El Servei d'Arxius es reserva el dret a sol·licitar novament el formulari quan determine que no està degudament emplenat o considere que la informació aportada és insuficient.

e) Certificació expedida per la Sindicatura de Comptes que acredite que l'entitat ha presentat el compte general.

f) Certificat del secretari o interventor de la mancomunitat en què s'indique el personal amb què està dotat el servei mancomunat d'arxiu (relació de llocs i, si és el cas, denominació i classificació) i la seua relació laboral amb l'entitat.

Els documents que acompanyaran la sol·licitud seran presentats través del tràmit telemàtic en format PDF, i hauran d'estar firmats per mitjà d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat.

2. Si la sol·licitud presentada no reuneix els requisits o falta documentació exigida, es requerirà l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius per mitjà d'el tràmit telemàtic corresponent, amb indicació que, en cas de no fer-ho, mitjançant una resolució es considerarà que desisteix de la seua petició, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per a l'esmena de la sol·licitud, es podrà accedir a través del següent enllaç del procediment: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18542



Seté. Criteris per a l'assignació econòmica de la subvenció i règim de pagament

1. El procés d'assignació econòmica entre les entitats beneficiàries es realitzarà tenint en compte la dotació total de la convocatòria i la proposta de concessió que realitzarà la comissió avaluadora d'acord amb els criteris d'atorgament de la subvenció indicats en l'article 7 de l'Ordre 26/2017 de 29 de juny, per la qual s'estableixen les bases reguladores.

2. L'assignació de la subvenció es realitzarà atorgant a tots els sol·licitants que hagen acreditat la despesa, una quantitat lineal mínima de 2.000 euros.

En cas que la documentació aportada no justifique de manera suficient el total que s'ha sol·licitat, transcorregut el termini preceptiu d'esmena, aquesta quantitat es reduirà en la part que corresponga.

La dotació econòmica restant es distribuirà, de forma proporcional, entre els beneficiaris que hagen realitzat una inversió degudament justificada.

Quedaran excloses aquelles sol·licituds que resulten per davall de la despesa mínima indicada en el punt quart.

3. L'aportació de la conselleria competent en matèria d'arxius serà, com a màxim, del 50% del cost de la inversió que s'haja realitzat. Els beneficiaris hauran d'aportar a càrrec del seu pressupost la part no finançada per la Generalitat.

4. Quan les activitats hagen sigut finançades a més, amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades.

5. El pagament de les subvencions s'efectuarà d'una sola vegada, mitjançant transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació.



Huité. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptadors des de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut l'esmentat termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les sol·licituds es consideraran desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa l'article 25.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La denegació de la subvenció haurà de ser motivada i les raons es faran constar en la resolució.

3. La resolució serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que produirà els efectes de notificació, segons el que disposen l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre i l'article 18 de la Llei general de subvencions.



Nové. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'arxius, la facultat de concedir o denegar aquestes subvencions, amb un informe previ i proposta de la comissió de valoració, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació de les bases reguladores i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs potestatiu de reposició haurà d'interposar-se davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de publicar-se la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà d'interposar-se davant dels jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de publicar-se la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 19 de setembre de 2017. El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web