Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de setembre de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen per a l'exercici 2017 les subvencions per a la realització d'activitats de foment de la lectura en biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana. [2017/8264]

(DOGV núm. 8134 de 25.09.2017) Ref. Base de dades 008332/2017




En compliment del que disposa l'Ordre 30/2017, de 6 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la realització d'activitats de foment de la lectura en biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana (DOGV 8081, 11.07.2017), es convoquen aquestes subvencions per a l'any 2017.

Les ajudes convocades per aquesta resolució no han de ser notificades a la Comunitat Europea perquè no reuneixen els requisits de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, segons disposa el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, ja que no suposen cap avantatge econòmic atés que les entitats a què s'adrecen les subvencions no exerceixen activitats econòmiques en què s'oferisquen al mercat béns o serveis, per la qual cosa no hi ha possibilitat de falsejament de la competència.

En virtut del que s'exposa, i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Convocar per a l'exercici 2017 les subvencions per a la realització d'activitats de foment de la lectura en biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.



Segon. Beneficiaris

1. Podran sol·licitar aquestes subvencions totes les entitats locals de la Comunitat Valenciana titulars de centres de lectura públics municipals integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana, segons el que estableix l'article 2 de les bases que regulen aquest procediment.

L'òrgan gestor comprovarà en les seues bases de dades si els sol·licitants estan integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana.

2. Els beneficiaris hauran de complir els requisits que estableix l'article 3 de les bases que regulen aquest procediment.



Tercer. Crèdit pressupostari

El pressupost destinat a finançar aquesta convocatòria puja a 100.000 euros com a màxim, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, capítol IV, línia de subvenció S8112000, dels pressupostos de la Generalitat per al 2017.

Aquesta quantitat no suposa un increment de la despesa aprovada per la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017.



Quart. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds és de quinze dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'aquest termini determinarà la inadmissió de la sol·licitud.

2. Les sol·licituds seran emplenades pel representant de l'entitat utilitzant exclusivament els mitjans electrònics facilitats per la Generalitat, de conformitat amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Per a això, s'accedirà a l'apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, accessible en https://sede.gva.es, i es buscarà en l'àrea d'ajudes, beques i subvencions, el procediment corresponent a aquesta convocatòria. A continuació cal seleccionar l'opció de tramitar amb certificat i emplenar les dades del formulari genèric de sol·licitud. La presentació telemàtica requerirà que el sol·licitant dispose d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos i/o usats en la seu electrònica de la Generalitat.



L'enllaç la seu electrònica per a la presentació telemàtica de les sol·licituds es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport:

http://www.ceice.gva.es/va/web/bibliotecas/convocatorias.

3. Hi ha un correu d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud.



Cinqué. Documentació

1. A la sol·licitud, la presentació de la qual es tramitarà per mitjans electrònics, les entitats hauran d'adjuntar la documentació següent:

a) Certificat del secretari o interventor de l'entitat local seguint el model inclòs com a annex I a aquesta convocatòria, signat electrònicament pel secretari o interventor, en el qual s'especifique la informació següent:

– Acord de l'òrgan competent pel qual es va acordar sol·licitar la subvenció, amb indicació de la finalitat i la quantia total de la despesa.

– Compte justificatiu que es corresponga amb les despeses realitzades i amb l'objecte de la convocatòria. El compte justificatiu inclourà la relació de factures i la resta de documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, d'acord amb l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que estaran datats entre l'1 de gener de 2017 i la data de finalització del termini de presentació de la documentació.



b) Les factures acreditatives de les despeses realitzades, que hauran de reunir els requisits arreplegats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació; se n'hauran de presentar els originals o còpies compulsades.



c) Quan les activitats hagen sigut finançades amb la subvenció i, a més, amb altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquells fons a les activitats subvencionades, en compliment de l'article 30.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Memòria del pla d'animació lectora, segons el model inclòs com a annex II a aquesta convocatòria.

e) Model de domiciliació bancària, segons el model inclòs com a annex III a aquesta convocatòria. No serà necessari aportar-lo si s'ha presentat en una altra convocatòria; no obstant això, haurà d'indicar-se en quina i el número de compte.

f) Certificat de la Sindicatura de Comptes que acredite que l'entitat local ha presentat el compte general.

g) Declaració responsable, segons el model inclòs com a annex IV a aquesta convocatòria, signat electrònicament per la persona que represente l'entitat.

2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o falte algun document complementari exigit, es requerirà les entitats interessades perquè ho esmenen en el termini de 10 dies, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se la tindrà per desistida de la petició, després de la resolució dictada a aquest efecte, tal com s'ha regulat en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Els models corresponents a la documentació necessària en aquest tràmit de sol·licitud estaran disponibles en el punt d'accés electrònic de la convocatòria, en la seu electrònica.

4. A més de la documentació assenyalada en aquest apartat, el Servei del Llibre i Biblioteques, com a òrgan instructor, podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, demanar qualsevol altra informació que considere necessària per a conéixer i comprendre millor l'aplicació de la subvenció.

5. Durant el procediment, les entitats sol·licitants podran presentar la documentació i la informació que es considere necessària a través de la seu electrònica, des del punt d'accés del procediment de la convocatòria, accedint al tràmit electrònic d'aportació de documentació disponible.



Sisé. Criteris per a determinar l'import de la subvenció

1. Les subvencions seran concedides d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, i per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. La valoració de les sol·licituds serà efectuada per la comissió de valoració atenent els criteris establits en l'article 9 de les bases que regulen aquest procediment.

3. Els criteris objectius per a l'atorgament de la subvenció, tal com estableix l'article 9 de les bases reguladores d'aquest procediment, són:

Fase primera. Comprovació de la documentació

En primer lloc es comprovarà que la documentació justificativa que acompanya la sol·licitud acredita suficientment la quantia sol·licitada per l'interessat en concepte de subvenció i s'ajusta a l'objecte establit en l'article primer i a les despeses subvencionables establides en l'article quart de les bases reguladores. En el cas que la documentació aportada no justifique suficientment el total d'allò que s'ha sol·licitat, aquesta quantitat es reduirà en la part que corresponga.



Fase segona. Assignació de la subvenció

La dotació econòmica corresponent a la realització d'activitats de foment lector es distribuirà entre els sol·licitants que hagen realitzat la despesa degudament justificada tenint en compte els factors següents:



X = dotació econòmica

I = despesa justificada de cada sol·licitant

T = suma de les despeses justificades de tots els sol·licitants que han superat la fase primera

Fórmula de repartiment: subvenció = (X*I)/T

L'importa que perceba cada beneficiari no podrà superar el 50 % de la despesa justificada.



Seté. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos a comptar de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds sobre les quals no recaiga una resolució expressa en aquest termini podran entendre's desestimades o denegades, sense perjuí de l'obligació legal de resoldre establida en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Huité. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les obligacions que, amb caràcter general, s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció les previstes en l'article 3 de les bases que regulen aquest procediment.





Nové. Justificació de les subvencions

La justificació de la subvenció es realitzarà en el moment de la sol·licitud per mitjà de la presentació, davant de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, de la documentació necessària per a acreditar la despesa realitzada, segons el que estableix l'article cinqué d'aquesta resolució.



Deu. Règim de lliurament de pagaments

1. El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, per mitjà d'una transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació, sempre que el beneficiari complisca els requisits exigits per la Llei 38/2003, general de subvencions, tal com s'exigeix en les bases reguladores.

2. L'aportació de la conselleria competent en matèria de biblioteques serà, com a màxim, del 50 % del cost de la despesa que es realitze. Els beneficiaris hauran d'aportar, amb càrrec al seu pressupost, la part no finançada per la Generalitat.



Onze. Tramitació telemàtica

Per a la tramitació d'aquest procediment per via telemàtica s'habilitaran els mitjans electrònics necessaris, d'acord amb el que disposen la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.



Dotze. Notificació

1. La resolució, serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que produirà els efectes de notificació, segons el que disposa la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Les subvencions concedides seran objecte de publicació en la Base de Dades Nacional de Subvencions.

3. Les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions de publicitat previstes en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Aquesta difusió es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs potestatiu de reposició haurà d'interposar-se davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de ser interposat davant dels jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 20 de setembre de 2017.– La directora general de Cultura i Patrimoni, p. d. (O 06.07.2017; DOGV núm. 8081): Carmen Amoraga Toledo.

Mapa web