Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 9/2017, de 19 de setembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'aquesta conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana. [2017/8284]

(DOGV núm. 8134 de 25.09.2017) Ref. Base de dades 008322/2017




ÍNDEX



Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte i regulació

Article 2. Convocatòries i concessió de les subvencions

Títol II. Subvencions i entitats beneficiàries

Article 3. Objecte de la subvenció i despeses subvencionables

Article 4. Acumulació de subvencions

Article 5. Entitats beneficiàries i projecte d'obres

Títol III. Procediment

Capítol I. Iniciació del procediment

Article 6. Sol·licituds i documentació

Capítol II. Ordenació i instrucció del procediment

Article 7. Ordenació

Article 8. Comissió de valoració

Article 9. Criteris de valoració

Article 10. Proposta de resolució

Capítol III. Finalització del procediment

Article 11. Resolució

Article 12. Fi de la via administrativa

Títol IV. Obligacions i incompatibilitats

Article 13. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 14. Inici de les obres

Article 15. Execució de les obres

Títol V. Justificació de les subvencions i ordenació del pagament

Article 16. Ordenació i justificació del pagament

Article 17. Comprovació de la subvenció i pla de control

Article 18. Pèrdua o minoració de la subvenció

Article 19. Reintegrament de la subvenció

Títol VI. Responsabilitat i règim sancionador

Article 20. Règim sancionador

Disposicions addicionals

Primera. No-incidència econòmica

Segona. Delegació i concessió

Tercera. Facultat d'exercici, desenvolupament i interpretació

Quarta. Inexistència de duplicitats

Disposició derogatòria

Única. Derogatòria

Disposició final

Única. Entrada en vigor

Annex. Criteris de valoració





PREÀMBUL



La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, té per objecte garantir el dret a la protecció de la salut en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, dret reconegut en l'article 43 de la Constitució Espanyola, en el marc de les competències previstes en els articles 49.1.11a. i 54 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, per mitjà de l'ordenació de l'assistència sanitària, així com la prevenció de la malaltia i la protecció i promoció de la salut individual i col·lectiva.

L'article 7 de la llei adés esmentada disposa que el Sistema Valencià de Salut és el conjunt de tots els centres, serveis i establiments de la Comunitat Valenciana, gestionats sota la responsabilitat de la Generalitat, dirigits a fer efectiu el dret a la salut, el qual inclou tant l'assistència sanitària com les actuacions de salut pública. Així mateix, disposa que en el marc de la legislació estatal, la gestió i administració dels centres, serveis i establiments sanitaris de protecció de la salut o d'atenció sanitària o sociosanitària podrà dur-se a terme directament o indirectament, amb mitjans propis o aliens, públics o privats, per mitjà de qualssevol entitats admeses en dret, així com a través de la constitució de concessions administratives, consorcis, fundacions, empreses públiques o altres ens dotats de personalitat jurídica pròpia, i que es poden establir, a més a més, acords o convenis amb persones o entitats públiques o privades i fórmules de gestió integrada o compartida.



La Generalitat, a través de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, desplega un model d'atenció primària que pretén acostar els serveis de salut a la població i millorar l'atenció que des d'aquest nivell es presta, i vetla per augmentar-ne la qualitat.



En l'atenció primària s'integren les accions sanitàries sobre la comunitat i la persona, dirigides a cuidar i millorar la salut individual i col·lectiva.

Per a complementar el nivell de prestació de serveis i acostar l'atenció a la totalitat de la població de la zona bàsica, cal fer actuacions d'intervenció arquitectònica d'obres de reforma, reparació, restauració i rehabilitació, així com les de conservació i manteniment de locals en els quals la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública efectue la prestació d'atenció primària de salut en municipis de la Comunitat Valenciana.

Les subvencions que es concediran d'acord amb les bases reguladores d'aquesta ordre, pel caràcter que tenen, no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no cal que siguen notificades a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que quant a la qualitat de les entitats beneficiàries i de l'objecte de les subvencions, aquestes accions subvencionables, per ser activitats de caràcter no econòmic, no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions.

Per tant, i en compliment del que disposa el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'ha remés l'informe corresponent a la Direcció General de Finançament i Fons Europeus.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, i d'acord amb l'article 165 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, s'han emés els informes preceptius de l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, s'han fet els tràmits d'audiència pertinents i s'ha donat compliment a l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell.



La present norma es troba inclosa com una de les iniciatives reglamentàries que ha de tramitar aquesta conselleria en el marc del Pla normatiu de l'administració de la Generalitat, aprovat per l'Acord del Consell de 17 de febrer de 2017.

Les presents subvencions s'incardinen en el Pla Estratègic de Subvencions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per al període 2017-2019, aprovat per la Resolució de 13 de gener de 2017, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública i publicat en el DOGV número 7961, de 19 de gener de 2017.

Així mateix, la present ordre s'adequa als principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, relatius a necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència, en tant que el seu objecte afecta matèries d'interés general com ho és l'assistència sanitària en atenció primària i tot el seu articulat té com a referència els principis esmentats.



En atenció de totes aquestes consideracions i fent ús de les facultats que em confereix l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i d'acord amb l'article 4 del Decret 37/2017, de 10 de març, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i amb el dictamen conforme del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.





ORDENE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte i regulació

1. Constitueix l'objecte d'aquesta ordre l'establiment de les bases reguladores que regiran el procediment de gestió i concessió de subvencions de la conselleria amb competències en matèria de sanitat (d'ara en avant, la conselleria) per al desenvolupament de les actuacions d'intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària en atenció primària per part d'aquesta conselleria en municipis de la Comunitat Valenciana.

2. Les convocatòries es faran per mitjà del procediment de concurrència competitiva, d'acord amb les bases generals que s'aproven en aquesta ordre.

3. El procediment s'iniciarà d'ofici per mitjà de la publicació de la convocatòria corresponent aprovada per una resolució de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, on s'indicarà el crèdit global màxim, l'aplicació pressupostària i el codi de línia que els servisca de suport, i es publicaran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant LGS), així com un extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 2. Convocatòries i concessió de les subvencions

1. Les bases arreplegades en aquesta ordre s'aplicaran a les successives convocatòries de subvencions, en règim de concurrència competitiva per al finançament de les actuacions d'intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària en atenció primària per la conselleria en municipis de la Comunitat Valenciana.



2. En funció del cost i duració de la inversió subvencionada, les subvencions regulades en les presents bases podran tindre caràcter de despesa plurianual, d'acord amb el que estableix l'article 40 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant LHPSPIS).





TÍTOL II

Subvencions i entitats beneficiàries



Article 3. Objecte de la subvenció i despeses subvencionables

1. L'objecte de les subvencions que es convoquen serà les actuacions d'intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària en atenció primària per la conselleria en municipis de la Comunitat Valenciana.

S'entendrà per actuacions d'intervenció arquitectònica les obres de reforma, reparació, restauració i rehabilitació, i també les de conservació i manteniment, segons les definicions establides en l'article 122 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (d'ara en avant LCSP).

No obstant el que indica l'article 24 de la LCSP, les obres no podran ser executades directament per les mateixes entitats locals.

2. La subvenció que es concedisca només es destinarà a finançar el cost d'execució de l'obra i instal·lacions, amb IVA. Conseqüentment, no se sufragaran les despeses generades en ocasió de la redacció del projecte tècnic, estudis de seguretat i salut, les que es deriven de la direcció d'obra, o qualsevol altra que no estiga directament relacionada amb l'execució de l'obra com, per exemple, estudis sobre l'estat estructural, estudis geotècnics, etc.

3. Les subvencions que s'atorguen tenen la consideració de subvenció a fons perdut, i el percentatge de subvenció a aplicar és fins al 100 % de l'import sol·licitat, amb un límit de 100.000,00 euros per projecte, sense que aquest puga superar el cost d'execució del corresponent projecte aprovat o el d'adjudicació. El nombre màxim de projectes subvencionables en cada convocatòria per ajuntament és de dos.



Els increments pressupostaris de les obres derivats de les modificacions dels contractes, així com de la liquidació d'aquelles que resulten, si és el cas, del procediment de contractació de les obres, no seran objecte de subvenció. Els increments, als quals tinguera dret l'empresa contractista de les obres correran per compte i càrrec exclusiu de l'òrgan de contractació.

4. D'acord amb el que disposa l'article 31.1 de la LGS es consideren despeses subvencionables, en totes i cada una de les anualitats que s'inclouen en l'acte de concessió de la subvenció, aquelles que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzen des del primer dia de l'exercici pressupostari de la convocatòria.

5. D'acord amb el que disposa l'article 31.1 de la LGS es considerarà com a despesa feta, la que haja sigut executada d'acord amb l'apartat anterior, independentment de la data del seu pagament.



Article 4. Acumulació de subvencions

L'import de la subvenció no podrà, en cap cas, ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions de qualsevol procedència, supere el cost real de l'obra per a la qual es concedeix la subvenció.



Article 5. Entitats beneficiàries i projecte d'obres

1. Poden obtindre la condició d'entitat beneficiària els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que complisquen els requisits següents:



a) Que ostente la titularitat patrimonial del local en què es proposa la intervenció arquitectònica.

b) Que disposen del projecte d'obra corresponent, amb el contingut establit en l'article 123 de la LCSP, que complisca el que preceptua la secció 2a del capítol II del Reglament General de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat pel Reial decret 1098/2001, de 12 d'agost, i que el projecte haja obtingut l'informe de conformitat de la subdirecció general amb funcions en matèria d'infraestructures (d'ara en avant, la subdirecció) de la conselleria, amb data posterior a la publicació d'aquestes bases i anterior a la data de finalització de presentació de sol·licituds de la convocatòria corresponent.



2. Per a l'obtenció de la conformitat de la subdirecció referida anteriorment, cal procedir de la manera següent:

2.1. Es remetrà a la subdirecció la documentació següent:

a) Acreditació de la titularitat patrimonial de l'immoble objecte del projecte tècnic, per mitjà d'una certificació de la secretaria de l'ajuntament acompanyada de la fitxa descriptiva i gràfica cadastral.

b) Informe subscrit per personal tècnic municipal, relatiu a l'estat de l'immoble on es presta el servei assistencial, amb un alçament planimètric (plans de planta, secció i alçats) i amb indicació de les deficiències constructives detectades, així com de l'estat de cada una de les instal·lacions.

2.2. La subdirecció ha d'emetre un informe tècnic preliminar pel que fa a la documentació a què es refereix l'apartat b del punt 2.1 anterior i, d'acord amb l'informe sobre necessitats funcionals dels locals necessaris per a prestar assistència sanitària en la població, que ha d'evacuar la direcció general amb competències en matèria d'assistència sanitària, es procedirà a confeccionar el Quadre de Superfícies i Pressupost Estimat (d'ara en avant QSPE) del projecte a redactar. El QSPE, juntament amb l'informe tècnic preliminar de la subdirecció, servirà de base per a la redacció del projecte bàsic i d'execució que s'ha de presentar.

2.3. L'ajuntament ha de presentar un exemplar del projecte bàsic i d'execució de les obres que s'hagen de fer, aprovat per l'òrgan competent municipal i ben segellat en tots els documents que l'integren (memòria, plecs, plans, pressupost, estudi de seguretat i salut, estudi de gestió de residus, programa de desplegament dels treballs o pla d'obra, etc.). Tot això d'acord amb el contingut dels projectes establit en l'article 123 de la LCSP, i els articles 124 a 134 del Reglament que la desplega.

2.4. La subdirecció ha d'informar sobre el projecte bàsic i d'execució presentat pel que fa al compliment de les determinacions contingudes en l'informe referit en l'apartat 2.2, del compliment de les necessitats funcionals i cost estimat de la intervenció continguts en el QSPE. Aquest informe de conformitat no substitueix l'informe de supervisió del projecte que haja de recaure, si és el cas, abans de l'aprovació del projecte per l'òrgan de contractació, per aplicació de l'artícle 125 del LCSP. En el cas de detectar-se en el projecte aportat incidències o observacions que s'hagen d'esmenar, l'ajuntament ha de procedir a corregir-les en el termini que s'establisca en l'informe corresponent.



3. L'informe de conformitat, realitzat d'acord amb el que preveu el present article tindrà una validesa de quatre anys, sense perjuí, si és el cas, de les modificacions que hagueren d'introduir-se en el projecte una vegada informat, derivades de noves normatives de compliment obligatori i d'aplicació a les obres pendents d'inici. En aquest cas, es requerirà el projecte adaptat a la nova normativa, amb el nou informe de conformitat per la subdirecció.

4. En qualsevol cas, s'ha d'acreditar no trobar-se en les prohibicions de l'article 13 de la LGS, per mitjà de presentació de la declaració responsable, d'acord amb l'article 26 del reglament que la desplega, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.





TÍTOL III

Procediment



CAPÍTOL I

Iniciació del procediment



Article 6. Sol·licituds i documentació

1. Els ajuntaments han d'omplir la sol·licitud en el model normalitzat que s'establisca en la convocatòria, la qual ha d'estar firmada per la persona titular de la presidència de la corporació local o representació autoritzada de l'ajuntament i acompanyada de la documentació que a continuació es relaciona:

a) Projecte bàsic i d'execució de les obres que s'hagen de fer amb l'informe de conformitat de la subdirecció.

b) Acta de replantejament del projecte bàsic i d'execució, d'acord amb el que estableix l'article 126 de la LCSP.

c) Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, segons que estableix l'article 24.6 del Reglament de la LGS aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

d) Declaració responsable de no estar incurs en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la LGS.

e) Sol·licitud d'alta de domiciliació bancària omplida, segons model oficial.

f) La fotocòpia del CIF per als ajuntaments que l'hagen modificat respecte a exercicis anteriors o que sol·liciten per primera vegada la subvenció.

g) Certificat de la persona representant de l'entitat en què conste:

– Pressupost de licitació del projecte bàsic i d'execució supervisat per la subdirecció.

– Pressupost d'adjudicació, si és el cas.

– Subvencions i ajudes sol·licitades a altres organismes amb l'especificació dels organismes i la quantia atorgada en cas de concessió.

– Estat de licitació de l'obra, en el qual s'especifique si està pendent de licitació, en fase de licitació, o adjudicada.

h) Programa d'actuació, que garantisca l'execució de les obres en els exercicis establits tenint en compte que el termini màxim de justificació finalitzarà el 15 de novembre de cada exercici. Per a tot això, i d'acord amb els terminis reglamentaris per a la tramitació del contracte d'obra, el programa d'actuació ha d'expressar:

– Data estimada d'inici de l'expedient de contractació de l'obra, o data real si ja s'ha iniciat.

– Data estimada de l'inici de les obres o, si és el cas, la data de l'acta de comprovació del replantejament i d'inici de les obres.

– Termini d'execució i imports estimats de cada una de les anualitats, d'acord amb el pla d'obra del projecte, o bé el termini d'execució i les anualitats previstes en el plec de clàusules administratives particulars, o bé el termini i anualitats contingudes en el contracte d'obres si ja ha sigut subscrit, segons el moment procedimental en què es trobe l'expedient.

2. La sol·licitud de subvenció i la documentació requerida per al cas s'ha de presentar en la direcció general amb competència en matèria de recursos econòmics (d'ara en avant, la direcció), ajustant-se al model normalitzat que elabore la conselleria i que estarà disponible en la seua pàgina web i en la guia PROP de la Generalitat. Tot això, sense perjuí del que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant LPAC).



3. El termini de presentació de les sol·licituds és d'un mes, comptador des de l'endemà de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en l'article 66 de la LPAC, o no s'hi adjunte la documentació que d'acord amb aquesta ordre resulte exigible es notificarà i requerirà l'entitat interessada, amb indicació de la causa que impedeix la continuació del procediment, perquè en el termini de 10 dies, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se la tindria per desistida de la petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada per a això.





CAPÍTOL II

Ordenació i instrucció del procediment



Article 7. Ordenació

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades per raó de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. Les sol·licituds seran objecte d'un procediment d'avaluació en règim de concurrència competitiva i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, igualtat i no-discriminació.

3. L'òrgan instructor emetrà un informe en què conste que les entitats beneficiàries compleixen els requisits necessaris per a accedir a la subvenció a la vista de la documentació que hi ha en l'expedient.

4. En qualsevol moment al llarg del procediment, l'òrgan instructor pot sol·licitar als òrgans, administracions i entitats competents les dades que siguen necessàries per a la correcta instrucció del procediment, que permeten la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució. Les transmissions telemàtiques de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats quan siguen firmats electrònicament per la persona titular de l'òrgan responsable de les dades transmeses i hi conste expressament tal naturalesa.



Article 8. Comissió de valoració

1. Per a la valoració de les subvencions es constituirà una comissió de valoració encarregada d'examinar i valorar les sol·licituds presentades.

Aquesta comissió s'ha d'ajustar quant al funcionament al règim establit per als òrgans col·legiats en el capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

2. La comissió de valoració està composta per les persones següents:



–President/a: la persona titular de la direcció.

En els supòsits de vacant, absència o malaltia, així com en els casos en què haja sigut declarada la seua abstenció o recusació, serà suplida per la persona titular de la subdirecció general amb funcions en recursos econòmics. En aquest cas la persona substituta deixarà d'actuar com a vocal.

–Vocals:

a) La persona titular de la subdirecció general amb funcions en activitat assistencial integrada.

b) La persona titular de la subdirecció general amb funcions en planificació i organització assistencial.

c) La persona titular de la subdirecció general amb funcions en infraestructures.

d) La persona titular de la subdirecció general amb funcions en recursos econòmics.

e) La persona titular del servei amb funcions en infraestructures.

f) Dues persones funcionàries del servei amb funcions en infraestructures, designades per la persona titular de la direcció, una de les quals ha de fer les funcions de secretària de la comissió.

Es promourà en aquesta comissió el respecte del principi de participació equilibrada de dones i hòmens, tal com estableixen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre dones i hòmens,

3. L'avaluació i selecció de les sol·licituds es realitzarà tenint en compte, exclusivament, la documentació aportada, i s'atribuirà a cada una de les sol·licituds una puntuació d'acord amb els criteris de valoració establits en aquestes bases.

4. A més de les que componen la comissió, podrà sol·licitar-se l'assistència d'altres persones en la seua condició d'expertes per a valorar adequadament les sol·licituds. Aquestes persones actuaran amb veu però sense vot.

5. Les entitats sol·licitants de les subvencions objecte de regulació d'aquesta ordre accepten els termes d'aquestes bases.



Article 9. Criteris de valoració i quantia de les subvencions

1. Les subvencions s'atorgaran en atenció als criteris de valoració que es relacionen en l'annex d'aquesta ordre, segons els valors vigents a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds previst en la convocatòria respectiva.

2. En cas d'empat en la puntuació final obtinguda pels ajuntaments sol·licitants tindran preferència en l'adjudicació les entitats locals que acrediten que amb anterioritat a la publicació de la respectiva convocatòria de les subvencions i per l'ordre que s'indica: ocupen major percentatge, en relació amb les respectives plantilles d'aquestes, de persones amb diversitat funcional, víctimes de violència de gènere o que la corporació local tinga aprovat un pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens.

3. Quantia de les subvencions

3.1. Per a determinar la quantia de les subvencions individuals s'ordenaran els projectes de major a menor puntuació seguint els criteris de valoració esmentats en els apartats anteriors. La relació ordenada distingirà l'import total del projecte així com el corresponent a cada una de les seues anualitats.

3.2. En el cas que el total del projecte supere el límit establit de 100.000,00 €, la quantitat subvencionable s'obtindrà ajustant les seues anualitats amb el percentatge resultant de dividir el límit anterior entre l'import total del projecte.

3.3. Es procedirà a subvencionar els projectes per als quals, d'acord amb l'ordre establit i amb l'ajust d'anualitats a què es referixen els apartats anteriors, es dispose de crèdit adequat i suficient en totes i cada una de les seues anualitats.

Seguit l'ordre de prelació establit i arribat el cas de projectes que no disposen de crèdit adequat i suficient en alguna de les seues anualitats, la subvenció corresponent a aquests projectes quedarà ajustada per a les esmentades anualitats a la disponibilitat de crèdit existent.





Article 10. Proposta de resolució

La comissió, atenent els criteris i requisits establits i d'acord amb la disponibilitat pressupostària, alçarà acta i formularà la proposta de resolució a l'òrgan concedent.





CAPÍTOL III

Finalització del procediment



Article 11. Resolució

1. La resolució tindrà els efectes i contingut previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i es publicaran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com un extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa l'article 45.1.b de la LPAC.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients és de sis mesos comptadors des de la data de la publicació de cada convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si transcorre el termini i no s'ha notificat la resolució, pot entendre's desestimada la sol·licitud de concessió de subvenció en els termes de l'article 25 de la LPAC.

3. En el cas que les subvencions concedides tinguen caràcter plurianual, l'eficàcia de la seua concessió quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els Pressupostos de la Generalitat de l'exercici en què es convoquen.



Article 12. Fi de la via administrativa

Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa.





TÍTOL IV

Obligacions i incompatibilitats



Article 13. Obligacions de les entitats beneficiàries

Els ajuntaments que obtinguen la concessió de subvencions adquireixen les obligacions següents:

1. Dur a terme l'activitat objecte de la subvenció i acreditar-ne la realització en la forma fixada en aquesta ordre.

2. Respondre de la veracitat dels documents aportats.

3. Actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat amb anterioritat a la liquidació de les subvencions, així com comunicar altres subvencions que haguera obtingut o sol·licitat després de la data de presentació de la sol·licitud.

En cas de produir-se qualsevol circumstància que exigisca una modificació del projecte subvencionat i conseqüentment la modificació del contracte d'obres subvencionades, haurà de sol·licitar-se a la subdirecció, amb caràcter previ a l'aprovació tècnica del projecte modificat, l'emissió del corresponent informe favorable del projecte.

4. Realitzar les obres segons el projecte d'execució revisat, informat o supervisat favorablement per la subdirecció o, si és el cas, segons l'últim projecte modificat informat favorablement per aquella i degudament aprovat per l'òrgan de contractació municipal.



5. Complir totes i cada una de les obligacions establides en l'article 14 de la LGS.

6. Fer constar, en tota la informació o documentació que s'oferisca sobre els centres subvencionats, la col·laboració i finançament de la Generalitat, a través de la conselleria.

Durant el període d'execució de les obres, en lloc visible des de la via pública i posteriorment al costat de la porta d'accés principal al centre objecte de la intervenció arquitectònica subvencionada, s'ha d'instal·lar un cartell exterior en el qual quede reflectida la col·laboració de la conselleria amb l'ajuntament, segons el model oficial establit per a això en cada moment.

7. Assegurar que el local objecte de la intervenció arquitectònica, no variarà la destinació en un període mínim de 15 anys, des de la finalització de les obres, excepte per un acord exprés de la conselleria, en els termes que preveu l'article 31 de la LGS.

8. Assumir l'aportació econòmica per la diferència entre l'import de la concessió i el cost total de la inversió per a la qual se sol·licita la subvenció, de manera que es garantisca l'execució de l'obra i les variacions pressupostàries si se n'originen durant l'execució de l'obra.

Aquesta aportació ha d'acreditar-se en el termini de 30 dies següents a la notificació de la resolució, per mitjà d'un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat local cofinançadora en el qual es comprometa per als exercicis corresponents el crèdit necessari.



9. Complir la normativa d'integració laboral de persones amb diversitat funcional, o si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, en aplicació del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb diversitat funcional.



Article 14. Inici de les obres

1. A partir de la data de notificació o publicació de la concessió de la subvenció, els ajuntaments beneficiaris han de concloure les actuacions següents en els terminis que s'indiquen:

– En el termini màxim de 2 mesos, es publicarà l'expedient de licitació de l'obra.

– En el termini màxim de 5 mesos, s'haurà procedit a l'adjudicació de l'obra.



– En el termini màxim de 7 mesos, s'haurà fet l'inici de les obres



Per a tot això, l'ajuntament haurà de remetre a la conselleria la documentació següent:

a) Una còpia compulsada de l'anunci de licitació de les obres.

b) L'original o una còpia compulsada de l'acord de l'òrgan de contractació municipal pel qual s'adjudica l'obra.

c) Una còpia compulsada del contracte de la totalitat de les obres, com a document acreditatiu de l'import d'adjudicació de les obres.

d) L'original o una còpia compulsada de l'acta de comprovació del replantejament i inici d'obra.

L'incompliment dels terminis màxims assenyalats anteriorment per causes injustificades podrà comportar el decaïment dels drets de la subvenció concedida.

2. Es podran concedir subvencions a obres ja iniciades amb anterioritat a la resolució de concessió de la subvenció quan les inversions que es justifiquen corresponguen a certificacions d'obra emeses dins de l'exercici pressupostari de la convocatòria.



Article 15. Execució de les obres

1. L'execució de les obres es realitzarà dins del termini previst en la resolució d'atorgament de la subvenció, i del projecte aportat per l'ajuntament i aprovat per la subdirecció.

2. Si, per causes justificades, es presentara un desajust en el termini d'execució de les obres, podran redistribuir-se els imports aprovats, sense variar la quantitat màxima establida, mitjançant una resolució de la conselleria, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en l'exercici pressupostari corresponent.

3. La subdirecció expedirà a la conclusió de les obres, si és procedent, una certificació acreditativa de la correcta execució i finalització de les obres, per ajustar-se al projecte objecte de la subvenció i, si és el cas, a les modificacions autoritzades.

La certificació desfavorable respecte a la correcta execució i finalització de les obres pot comportar el decaïment o minoració dels drets de la subvenció concedida.

4. L'ajuntament invitarà el personal tècnic de la subdirecció designat per la conselleria per al seguiment de les obres a l'acte de recepció de les obres, i els entregarà una còpia de l'acta de recepció corresponent.







TÍTOL V

Justificació de les subvencions i ordenació del pagament



Article 16. Ordenació i justificació del pagament

1. El pagament de la subvenció es realitzarà amb la justificació prèvia per l'ajuntament de la realització de les obres d'intervenció arquitectònica en els locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per la conselleria.

2. No obstant el que s'indica en l'anterior apartat 1, es podran realitzar abonaments a compte que podran suposar la realització de pagaments fraccionats que respondran al ritme d'execució de les accions subvencionades, i s'abonarà per quantia equivalent a la justificació presentada.

3. Els pagaments s'efectuaran contra certificacions d'obres expedides per la direcció facultativa de les obres, d'acord amb les condicions de finançament establides i de conformitat amb el projecte presentat. Aquestes certificacions es presentaran davant de la subdirecció, d'acord amb el model oficial que figura en l'annex XI del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques (BOE 257, 26.10.2001), acompanyades dels originals de les corresponents factures, que hauran d'estar aprovades per la Junta de Govern Local, per la comissió de govern o òrgan municipal competent.

4. En el cas que es produïra alguna baixa per diferència entre el pressupost de licitació i el d'adjudicació de l'obra, s'entendrà que la quantia de la subvenció queda fixada en l'import d'adjudicació, sempre que el finançament de la conselleria es referisca a la totalitat del pressupost de l'obra.

5. Constituirà, en tot cas, un requisit previ per al pagament l'expedició per la subdirecció del corresponent certificat de comprovació i aprovació de justificants.

Així mateix, els ajuntaments, amb caràcter previ al pagament, han d'acreditar trobar-se al corrent de l'obligació de retre comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, tal com disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

6. El termini de justificació de les subvencions finalitzarà el 15 de novembre de cada exercici econòmic per al qual es van concedir les subvencions. L'incompliment d'aquest requisit podrà donar lloc al desistiment sense efectes o a la minoració de la subvenció corresponent a l'exercici en què aquest es produïsca.

7. Si la subvenció superara el cost real de l'obra, o si, com a conseqüència de la disminució del cost global de l'obra projectada, s'haguera abonat un import superior al percentatge de participació de l'administració, procediria el reintegrament de l'excés obtingut.

8. En tot cas, constitueix un requisit previ per al pagament que l'entitat local beneficiària de la subvenció es trobe al corrent en l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes.



Article 17. Comprovació de la subvenció i pla de control

De conformitat amb el que estableix l'article 169 de la LHPSPIS, la direcció comprovarà l'adequada justificació documental de la subvenció, la realització de les activitats, així com la concurrència amb altres subvencions que pogueren comportar la modificació de la concessió, d'acord amb el pla de control que s'elabore per la direcció esmentada.



El control de l'execució i seguiment de les obres, tant de comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció, així com la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, correspondrà a la subdirecció, en col·laboració amb la direcció d'atenció primària del departament de salut corresponent, per a la qual cosa realitzarà totes les actuacions de verificació, comprovació i inspecció del projecte i de les obres objecte de subvenció que considere necessàries.



El pla de control, sobre el total pagat com a subvenció, l'ha d'elaborar la subdirecció i aprovar-lo la direcció amb caràcter previ a l'execució.



Article 18. Pèrdua o minoració de la subvenció

1. Qualsevol alteració de les condicions i requisits tinguts en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, quan l'objecte de les convocatòries siga coincident, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

2. La falta de justificació o la justificació insuficient de la subvenció concedida dins del termini establit per a això, així com la concurrència d'altres causes recollides en l'article 37 de la LGS, i en els articles 33 i 34 del Reglament que la desplega, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció, sense perjuí de la celebració, si és el cas, del tràmit d'audiència legalment establit.



3. La subvenció queda condicionada a l'obtenció de la certificació acreditativa corresponent de la correcta i completa execució de les actuacions d'intervenció arquitectònica, després de la supervisió de les obres executades, una vegada acabades i abans de la posada en funcionament.



Article 19. Reintegrament de la subvenció

1. Procedirà el reintegrament de la subvenció si concorre alguna de les causes previstes en l'article 37 de la LGS.

2. El procediment de reintegrament s'ajustarà a les previsions contingudes en l'article 172 de la LHPSPIS.

3. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i meritaran interessos de demora des de l'endemà del seu venciment.

4. L'interés de demora resultarà de l'aplicació, per a cada any o període dels que integren el període de càlcul, de l'interés legal fixat en la Llei de pressupostos generals de l'Estat per als exercicis de què es tracte, de conformitat amb el que estableix l'article 16 de la LHPSPIS.





TÍTOL VI

Responsabilitat i règim sancionador



Article 20. Règim sancionador

Les entitats beneficiàries de les subvencions quedaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en el capítol IV, títol X, de la LHPSPIS, per la comissió de les infraccions administratives previstes en la normativa estatal bàsica. Així mateix, quedaran sotmeses al que estableix la legislació de procediment administratiu comú i de procediment sancionador.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. No-incidència econòmica

L'aprovació de les presents bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat, sense perjuí de les possibles convocatòries que puguen resoldre's d'acord amb la consignació pressupostària que s'establisca en l'exercici corresponent.





Segona. Delegació i concessió

Es delega en la persona titular de la direcció la competència per a dictar la resolució de concessió de la subvenció, així com per a resoldre les incidències eventuals sobre renúncia, revocació, quantia, pròrroga, modificacions, minoracions i reajustaments de conformitat amb l'article 160.5 de la LHPSPIS.



Tercera. Facultat d'exercici, desplegament i interpretació

Així mateix, s'autoritza la persona titular de la direcció per a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre i de les corresponents convocatòries, i queda facultada per a interpretar-ne el contingut pel que fa al procés d'adjudicació de la subvenció que es convoque i resoldre, vist l'expedient contradictori i amb plena subjecció al que disposa la LGS, en el Reglament que la desplega, i en la LHPSPIS, els dubtes i conflictes que pogueren plantejar les entitats beneficiàries de les subvencions en l'exercici de les seues funcions.





Quarta. Inexistència de duplicitats

Les entitats locals beneficiàries de les subvencions regulades per la present ordre hauran de complir els requisits previstos en l'article 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.



Per a això, i pel que fa a l'informe previ i vinculant d'inexistència de duplicitats, la direcció general amb competència en matèria d'Administració local, de conformitat amb l'Ordre 1/2015, de 26 de maig, conjunta de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca i Alimentació i Aigua i de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es regula el procediment per a l'obtenció d'informes preceptius de l'article 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, ha emés l'informe en què s'assenyala que no hi ha duplicitat de competències en l'actuació establida en aquesta ordre per a la concessió de subvencions per a actuacions d'intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària en atenció primària en municipis de la Comunitat Valenciana per part de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, al no incidir la gestió municipal derivada de les esmentades actuacions en un supòsit d'execució simultània amb l'exercici de la dita competència per part de la Generalitat, per la qual cosa no serà necessària la petició de l'informe esmentat per les entitats locals.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogatòria

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa la present ordre.

DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 19 de setembre de 2017



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

CARMEN MONTÓN GIMÉNEZ







ANNEX

Criteris de valoració



1 Tipologia de les obres (una sola possibilitat). Màxim 17 punts Punts

1.1 Reparació, conservació-manteniment 5

1.2 Reforma sense ampliació 10

1.3 Reforma amb ampliació 15

1.4 Restauració-rehabilitació d'edifici catalogat 17

2 Estat de la infraestructura on té lloc l'assistència. Màxim 42 punts Punts

2.1 Inadaptació a la normativa vigent en matèria d'accessibilitat Fins a 8

2.2 Inadaptació a la normativa vigent en matèria de protecció contra incendis Fins a 8

2.3 Superfície inadequada de les consultes i sales d'espera. Fins a 8

2.4 Mal estat de les instal·lacions de llanterneria, energia, condicionament i climatització Fins a 8

2.5 Mal estat estructural i d'estanquitat de l'edifici Fins a 10

3 Situació de les obres segons el projecte informat de conformitat per la conselleria (una sola possibilitat). Màxim 12 punts Punts

3.1 Obres adjudicades 6

3.2 Obres adjudicades i en execució 12

4 Ràtios assistencials. Màxim 21 punts Punts

4.1 Medicina de família. (1 punt per cada 100 pacients o fracció que supere els 1.450 pacients assignats en SIP per metge/essa) Fins a 7

4.2 Infermeria. (1 punt per cada 100 pacients o fracció que supere els 1.700 pacients assignats en SIP per infermer/a)

Fins a 7

4.3 Pediatria. (1 punt per cada 50 pacients o fracció que supere els 900 pacients assignats en SIP per pediatre/a) Fins a 7

5 Índex de dispersió geogràfica de la zona bàsica de salut en què s'emplaça el consultori municipal. (una sola possibilitat) Màxim 8 punts Punts

5.1 G1 0

5.2 G2 2

5.3 G3 4

5.4 G4 8



Mapa web