Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 17/2017, de 18 de setembre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala facultativa d'arxius i biblioteques, A1-08-01, sector administració especial, torn d'accés lliure, convocatòria 4/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016 per al personal de l'administració de la Generalitat. [2017/8297]

(DOGV núm. 8139 de 02.10.2017) Ref. Base de dades 008550/2017




Vista la proposta de la direcció general de Funció Pública i de conformitat amb el que estableix el Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2016, i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'Administració de la Generalitat, aquesta Conselleria, en exercici de les atribucions conferides en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala facultativa d'arxius i biblioteques, A1-08-01, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, que s'ha de regir pel que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; i la resta de normativa de desplegament, i pel que disposen les següents





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 7 llocs de treball del Cos superior tècnic d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala facultativa d'arxius i biblioteques, A1-08-01, sector administració especial.

Els 7 llocs de treball corresponen al torn d'accés lliure.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, cal complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tenir la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent Tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.



Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, poden participar-hi els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors de l'edat esmentada que visquen a costa seu.

2.1.2. Edat: tenir 16 anys i no haver assolit l'edat de jubilació.



2.1.3. Titulació: estar en possessió del títol universitari de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent, o bé d'un títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari, o d'haver complit les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que disposen del certificat que ho acredite.

Els aspirants amb titulacions obtingudes en l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si fa el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà d'aplicació als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional en l'àmbit de les professions regulades a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separat/ada, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat/da per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat/ada per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat/da disciplinàriament de forma escaient, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, han de complir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir als aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, i també de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podria quedar exclosa del procés selectiu.

2.4.  No pot participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del Cos superior tècnic d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala facultativa d'arxius i biblioteques, A1-08-01.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció ha d'establir, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podria demanar el corresponent dictamen de la Comissió Mixta de Discapacitats, i en aquest cas la persona admesa inicialment, podria participar condicionalment en el procés selectiu, i aleshores quedaria en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els qui desitgen prendre part en aquestes proves selectives han d'omplir la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV, i que els és facilitat en les oficines públiques que s'especifiquen en l'annex V, o en el portal de l'Administració de la Generalitat «Http:// www.gva.es» (apartat: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, oposicions i concursos).

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat «Http://www.gva.es» (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, ocupació pública, Descripció: «Cos superior tècnic d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala facultativa d'arxius i biblioteques. A1-08-01, Convocatòria 4/16», tramitació amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen són de 2819 euros i s'han d'ingressar en qualssevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa s'ha de justificar per mitjà del document oportú que l'entitat bancària emet atenent a la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determina l'exclusió de la persona aspirant, llevat que hi concórrega una de les següents circumstàncies i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudeixen d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa General» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició a través de qualssevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això han de senyalar amb una ics (X) l'apartat «Altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior, han de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció. En el cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no poden ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



5.4. Escaurà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments establits en l'article 9 del text refós de la Llei de taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds s'han d'adreçar a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds s'han de presentar d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: les persones interessades han de presentar la sol·licitud en les oficines públiques que s'especifiquen en l'annex V, una vegada omplida i abonada la taxa que es fixa en la base 5.

També es poden presentar les sol·licituds en la forma establida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Sol·licitud telemàtica: les persones interessades han de presentar la sol·licitud a través d'internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada omplit el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No han de ser vàlides aquelles sol·licituds que, encara que hagen sigut pagades, no han sigut signades electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'ompliment de la seua sol·licitud, han d'observar les instruccions següents:  

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprès de sol·licitud, «forma d'accés», els aspirants que accedisquen pel torn lliure, han de posar una ics (X) sobre la lletra « L». En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat forma d'accés 6.3.2.



6.3.2. Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, han de posar una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Poden sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprès de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de durada de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants han d'aportar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant quines són.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, han de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola han d'omplir els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En cas de la sol·licitud telemàtica s'ompliren les caselles de l'apartat B «altres dades si no posseeix la nacionalitat espanyola».

6.3.4. En la sol·licitud ha de constar que s'ha realitzat el corresponent ingrés dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o a falta d'això segell i firma, llevat que concórreguen una de les causes d'exempció establides en la base 5.2, i es faça constar en l'imprès de sol·licitud.

6.3.5. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora suposarà la substitució del tràmit de presentació davant de l'administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.

6.4. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7.7, estiguen exemptes de la realització de la prova de castellà, han de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 40.2 de la sol·licitud presencial o en l'apartat dada addicional 2.4 de la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar la seua modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució, que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cada un dels torns.



7.3. Les persones aspirants poden, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants han de comprovar no sols que no figuren incloses en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Després d'haver transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedira, es dictaria una resolució que eleve a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.6. En la resolució per mitjà de la que es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'ha d'establir, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de realització i l'hora de començament de les proves, i també l'ordre de crida de les persones admeses, iniciant-se l'ordre en la lletra «B» conformement amb el resultat del sorteig del dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).



7.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i de l'origen de les quals no es desprenga el coneixement del castellà, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant la realització d'una prova en què es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ha d'ajustar al que disposa el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificarà «d'apta» o «no apta», i, per descomptat, cal obtenir la valoració «d'apta» per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera regulat en el Reial decret 1.137/2002 de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer o del Certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció és el de concurs oposició, que const d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició: L'oposició consta de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

8.2.1. Primer exercici.

Consisteix a contestar per escrit un qüestionari de 120 preguntes, sobre matèries comunes incloses en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de les quals només una és la correcta.



El temps de realització de l'examen és determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas és inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici.

Consisteix en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes triats entre tres d'extrets a l'atzar del programa que figura en l'annex II (part especial).

Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, el qual cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat. L'ordre comença per la lletra «B» conformement amb el resultat del sorteig del dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

L'òrgan tècnic de selecció pot formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, les dates i hores de lectura d'aquest exercici l'ha d'anunciar l'òrgan tècnic de selecció amb l'antelació que cal.

8.2.3. Tercer exercici.

Consisteix a resoldre per escrit, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics referits a matèries contingudes en el temari específic de l'annex II (part especial), de la convocatòria.

8.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició és de 65 punts, que es distribueixen de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici és de 0 a 21 punts, i és necessari obtindre, per a superar-lo, un mínim de 10,5 punts.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10,5 punts en l'exercici és contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoren negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció és:



Respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errors/3).

Una vegada s'haja establit la quantitat de respostes correctes netes, es convertirà en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualifica de 0 a 22 punts, i és necessari obtindre, per a superar-lo, un mínim d'11 punts.

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualifica de 0 a 22 punts, i és necessari obtindre, per a superar-lo, un mínim d'11 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició cal obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis.

8.5. Fase de concurs.

Només poden participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants han d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs és de 35 punts que es distribueixen d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obté sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

Els casos d'empat que es produïsquen s'han de dirimir de la manera següent: cal ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, aquest es dirimiria per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què hi figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat cal ajustar-se, en tercer lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional i, si l'empat es produeix entre les persones esmentades, cal triar qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

En cas de persistir l'empat, en quart lloc, si aquest fóra entre persones de distint sexe, es dirimiria a favor del sexe femení en el cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del Cos superior tècnic d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala facultativa d'arxius i biblioteques, A1-08-01, en la data de publicació de la present convocatòria.



Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimiria finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades. Llavors s'iniciaria l'esmentat ordre per la lletra «B», conformement amb el resultat del sorteig del dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquelles, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà valorar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i l'admissió esmentada no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Així mateix, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, acreditat com cal, la seua situació quedaria condicionada a la finalització d'aquell i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, les quals no es poden demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa ha de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, la seua realització tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió s'ha d'aplicar a les víctimes de violència de gènere quan acrediten com cal que no hi poden assistir per motius de seguretat.



Les persones aspirants han d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, ha de quedar reflectida en l'acta corresponent, però pot continuar la persona aspirant esmentada el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan tècnic de selecció sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el seu desenvolupament, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor han de comprovar la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emès a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels documents esmentats; i també, si és el cas, de l'exemplar per a les persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.3. Després d'haver començat les proves, l'anunci de la realització dels restants exercicis, el farà públic l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en el web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 24 hores, si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici, i de 2 dies com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció ha de prendre les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració, i serien anul·lats tots aquells exercicis en què es hi haguera cap marca que poguera identificar-ne l'autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció ha de publicar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública: la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entén que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis, segons el que disposa la base 8.

10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4, que constitueix la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls ha de concedir un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III, compulsats com cal. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el Registre de personal de la Generalitat, únicament cal citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es poden valorar els mèrits al·legats en el currículum.



10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció ha d'exposar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i concedir un termini de 10 dies hàbils perquè aquestes formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

10.4. Una vegada s'hagen resolt les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, ha de publicar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, cosa que serveix de notificació a les persones interessades, i també la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.

En cap cas, l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior de persones al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que estableixen les bases 1.1 i 12 de la present convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció ha d'elevar a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació aporten davant la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

11.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.3. Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma escaient, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes, en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

11.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.

11.1.5. Els qui superen les proves selectives, han d'acreditar els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar els coneixements esmentats, ha de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons allò que s'ha preceptuat en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives, han d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà, per mitjà de certificat expedit o homologat per Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

El personal que no puga acreditar els coneixements esmentats, ha de realitzar l'exercici específic que es convoque i, cas de no superar-lo, ha d'assistir als cursos de perfeccionament que a aquest fi s'organitzen.

11.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2, han de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció.

11.3. Les persones aspirants seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa o se'n deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no poden ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Nomenament de personal funcionari de carrera.

Després d'haver transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, procedint al nomenament com a personal funcionari de carrera del Cos superior tècnic d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala facultativa d'arxius i biblioteques, A1-08-01, sector administració especial, de les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, després de l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant pot requerir de l'òrgan tècnic de selecció relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció.

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria està compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i cal designar un nombre igual de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció és publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves pot designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, i també, en general, l'adopció de totes les mesures que siguen necessàries amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.

13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, i també el personal assessor, han d'abstindre's i poden ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, han d'abstindre's aquells membres que hagen realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. Als efectes de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció té la seu en la Direcció General de Funció Pública (c/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València).

13.7. L'òrgan tècnic de selecció, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regeix pel que disposa el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOGV 7229, 19.06.2014).

13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'ha d'adaptar al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, que posen fi a la via administrativa, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, poden ser objecte d'interposició, per part de les persones interessades, d'un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podria interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre. Tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si és el cas, qualsevol altre que estimen escaient.

14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció pot interposar-se un recurs d'alçada davant la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 18 de setembre de 2017.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.



ANNEX I

Part general



I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. La Constitució espanyola de 1978. Característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, protecció i restriccions. Suspensió dels drets.



2. La Corona: Regulació en la Constitució espanyola. Les Corts Generals. Les cambres: composició, organització i funcions. En especial la funció legislativa.

3. El Govern. El president del Govern. El Consell de Ministres. Estatut dels membres del Govern. Les funcions del Govern. El Consell d'Estat. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.

4. L'Administració Pública: Principis constitucionals que la informen. Govern i Administració. Règim jurídic del sector públic. L'Administració General de l'Estat: organització administrativa.



5. El Poder judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial. Composició i funcions. El Tribunal Constitucional. Naturalesa, composició i competències. Procediments.



6. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les comunitats autònomes. El control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

7. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.



II. DRET AUTONÒMIC

8. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

9. Les Corts. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

10. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

11. Govern i Administració. Els consellers. Estatut Personal. L'Administració Pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració Pública de la Generalitat.

12. Les competències de la Generalitat en l'estatut d'Autonomia.

13. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



14. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.



III. UNIÓ EUROPEA

15. Característiques de l'Ordenament Jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.

16. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.



IV. DRET ADMINISTRATIU

17. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques: Àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

18. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

19. Els òrgans de les administracions públiques. Principis d'actuació i funcionament. Classes d'òrgans. Òrgans col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Les relacions interorgàniques: coordinació i jerarquia. Desconcentració i delegació de competències. Delegació de firma. Comanda de gestió. Avocació



20. Els interessats en el procediment. L'activitat de les Administracions Públiques. Normes generals. Terminis.

21. Les disposicions administratives. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

22. Disposicions generals sobre els procediments administratius. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

23. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius.

24. La potestat sancionadora. Principis. Procediment per a l'exercici de la protesteu sancionadora.

25. La responsabilitat patrimonial de l'Administració Pública. Procediments. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servei.



26. Objecte i àmbit d'aplicació del Reial decret legislatiu 3/2011, pel qual s'aprova el text  refós de la llei de Contractes del Sector Públic. Delimitació dels tipus  Contractuals. Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles  En la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les Administracions Públiques.



V. OCUPACIÓ PÚBLICA

27. Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Llei d'incompatibilitats del personal al  Servei de les Administracions Públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública.



28. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

29. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'Administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'Administració de la Generalitat. Normativa reguladora.

30. II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat: disposicions vigents.







ANNEX II

Part especial



1. Legislació estatal i valenciana referida a lectura,  llibre i biblioteques. Legislació  estatal i valenciana  En matèria d'arxius.

2. Normativa estatal i valenciana sobre patrimoni bibliogràfic i documental.

3. Normativa estatal i valenciana en matèria de transparència. El dret dels ciutadans a la informació pública.

4. Normativa  de la Unió Europea i del Consell d'Europa en matèria d'Arxius i Biblioteques. Cooperació internacional: organitzacions i projectes.

5. Normes i directrius sobre planificació i construcció d'arxius i biblioteques: arquitectura, equipament i gestió dels espais. Mesures mediambientals, de seguretat i prevenció. Principis d'actuació en cas d'emergència o desastre en arxius i biblioteques.

6. Gestió i administració d'arxius i biblioteca: instruments de gestió. Recursos humans. Planificació estratègica. Gestió pressupostària i financera.

7. Concepte i definició i objectiu de la  Arxivística. Concepte d'informació arxivística. Els principis de l'arxivística: de procedència, respecte «a l'ordre natural» i les edats dels documents. El cicle vital dels documents. Principals ciències i tècniques auxiliars de l'arxivística.



8. Concepte i definició d'arxiu. Funcions, etapes i tipus.

9. Concepte i definició de document. Definició, caràcters, tipologia  i valors del document.

10. Legislació autonòmica i estatal  d'Administració Electrònica. Polítiques de gestió de documents electrònics. El document electrònic: concepte, característiques i tractament arxivístic. Directrius i requisits funcionals dels sistemes  de gestió de documents electrònics.



11. Organització i tractament dels fons de l'arxiu. Ingressos de documents. Identificació de sèries i funcions. La classificació dels fons documentals. Tipologia i metodologia dels quadros de classificació. L'ordenació de  Documents: tipus i operacions relacionades.



12. Les transferències de documentació i processos d'arxiu. La  Instal·lació: gestió dels depòsits.

13. Concepte, definició i principis generals de la valoració i la selecció de documents. La valoració i selecció documental en la Generalitat. Junta Qualificadora de Documents Administratius.

14. La descripció de fons documentals: tipologies i característiques dels diferents instruments de descripció. Les normes nacionals  (CNEDA) i internacionals de descripció arxivística: ISAD (G). La norma internacional ISAAR (CPF) sobre encapçalaments autoritzats arxivístics per a entitats, Personal i Famílies.

15. Els materials documentals. Tipus i causes d'alteració. Mesures de conservació preventiva. Els suports documentals tradicionals: pergamí, paper tradicional, paper industrial, les tintes. Altres suports documentals. La restauració.

16. Reproducció del document. Reprografia i digitalització de documents dels arxius: objectius i programes. Planificació arxivística de la reproducció de documents.

17. La gestió informatitzada dels processos documentals. El sistema d'informació i gestió integral dels arxius del Sistema Arxivístic Valencià  SAVEX (Sistema Arxivístic Valencià en Xarxa). L'OPAC  del SAVEX.



18. La planificació i organització de servei als usuaris: sistemes d'accés, consulta i préstec de documentació. Tipus d'usuaris.



19. Gestió de qualitat en arxius: normes ISO, manuals de qualitat i bones pràctiques per a la gestió de documents i arxius.

20. La difusió dels fons documentals: el vessant educatiu, social i d'investigació. Política de difusió dels arxius i dinamització cultural dels arxius.

21. Normalització i difusió de documents i de la informació arxivística en la web. Els portals de difusió de la informació arxivística. El Portal d'Arxius Espanyols (PARES) i el Portal Europeu d'Arxius (APEX).



22. L'accés als documents i els arxius: concepte i normativa. El marc normatiu  I el règim d'accés als documents dels diferents tipus d'arxius. Normativa i límits al dret d'accés.

23. El Sistema Espanyol d'Arxius: composició, estructura i funcions. L'evolució de l'organització arxivística a Espanya.

24. Sistema Arxivístic Valencià: estructura i òrgans. Els arxius i subsistemes d'arxius que formen part del Sistema Arxivístic Valencià. La gestió documental, l'organització i el funcionament dels arxius de la Generalitat. El Cens del Patrimoni Documental Valencià.



25. La cooperació arxivística nacional i amb els Països de la Unió Europea: Coordinadora d'associacions d'arxivers i altres organitzacions professionals nacionals. El Consell Internacional  D'arxius /ICA/CIA). El grup europeu d'arxius (EAG), el Consell Europeu d'Arxivers Nacionals  (EBNA) i DLM Forum. El Sistema d'Arxius de la Unió Europea.



26. La Cancelleria catalana/aragonesa.

27. El Regne de València: origen, funcionament I competències de les institucions de govern i l'administració en l'època medieval i moderna, fins al Decret de Nova Planta.

28. Les institucions valencianes des del S. XVIII fins als nostres dies.

29. Els orígens i evolució de l'administració de Justícia.

30. Origen i evolució del municipi valencià: des del segle XIII fins a l'actualitat.

31. La organització de l'Església medieval i moderna en el Regne de València. Monacat.

32. Els Processos desamortitzadors dels S. XVIII i XIX.

33. El Notariat valencià i evolució de la seua tipologia documental.

34. Concepte de Biblioteca. Objectius, funcions i serveis dels diferents tipus de biblioteques: nacionals, escolars, públiques, especialitzades i centres de documentació, universitàries.

35. Organització bibliotecària espanyola. Biblioteca Nacional d'Espanya. La cooperació bibliotecària a Espanya. El Sistema bibliotecari valencià. Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu: origen i desenvolupament.

36. El depòsit legal a Espanya. El depòsit legal de les publicacions en línia. Tramitació electrònica del depòsit legal. El depòsit legal a la Comunitat Valenciana.

37. Propietat intel·lectual i repercussió en les biblioteques. Principis de reutilització de la informació. Reutilització de la informació del sector públic. Accés obert. Llicències Creative Commons.

38. Normalització de la identificació bibliogràfica. ISBN, ISSN, ISNI i altres números internacionals. Identificació permanent en internet.

39. Desenvolupament de col·leccions: selecció i adquisició de fons. L'hemeroteca i gestió de publicacions periòdiques. Emmagatzematge i organització de les col·leccions. Conservació preventiva i criteris per a la restauració de fons bibliogràfics i documentals.

40. Estadístiques de biblioteques: recopilació i ús, normativa nacional i internacional: ISO 2146, ISO 2789. Avaluació dels processos i serveis bibliotecaris: norma ISO 11620, ISO 16439 Indicadors de rendiment (ISO 11620:2014). Impacte dels serveis bibliotecaris (ISO 16439:2014). Cartes de servei.

41. Serveis bibliotecaris: préstec individual, col·lectiu i interbibliotecari, serveis presencials i virtuals, informació i referència, alfabetització informacional.

42. Serveis d'extensió bibliotecària, serveis bibliotecaris per a usuaris/grups vulnerables: perspectiva en les directrius de la IFLA. Difusió bibliotecària: canals i eines de web social.

43. Catalogació: principis i regles. FRBR. ISBD. Regles de catalogació espanyoles, RDA. Control d'autoritats: FRAD, FRSAD,VIAF i SKOS. Principals catàlegs d'autoritats en línia.

44. El format MARC 21. Bibliogràfics. Autoritats. Fons.

45. Principals Tipus de classificació bibliogràfica. Classificacions sistemàtiques i alfabètiques. La classificació decimal universal.

46. Anàlisi Documental. Indexació. Resums. Indexació automatitzada. Llenguatges Documentals. Els tesaurus: normes, creació, manteniment.

47. Sistemes Integrats de gestió bibliotecària. Evolució i tendències. Catàlegs d'accés públic en línia. Funcionalitats actuals.

48. Gestió de catàlegs. Catalogació cooperativa i centralitzada. Els catàlegs col·lectius a Espanya. El Catàleg Col·lectiu del Patrimoni Bibliogràfic i la participació de la Comunitat Valenciana.

49. Internet I la WWW. Governança d'internet. World Wide Web Consortium. El Web semàntic,  recomanacions del W3C. Els llocs web de les biblioteques: disseny, usabilitat i accessibilitat. Recomanacions internacionals.

50. Aspectes Tècnics de la digitalització. Formats i estàndards. Gestió de projectes de digitalització. Biblioteca Valenciana Digital (BIVALDI). Hispana. Europeana.

51. Protocols I llenguatges de busca i intercanvi de la informació: Z39.50, SRU/SRW, OpenUrl, OAI-PMH. Models de metadades aplicats a les biblioteques. Dublín Core, Europeana, altres. Metacercadors i gestors d'enllaços. Recol·lectors OAI-PMH.

52.Gestió dels recursos electrònics. Repositoris institucionals. Preservació digital. METS i metadades orientats a la preservació digital: PREMIS. Estadístiques i aspectes de qualitat dels arxius web (ISO/TR 14873:2013.

53. Dades Enllaçades en biblioteques. Principals conjunts de dades.

54. Bibliografia: Concepte i evolució històrica.

55. Diferents tipus de bibliografies per àmbits i tipus de materials. Bibliografia valenciana.

56. Evolució Històrica del llibre. Des de l'Antiguitat fins al segle XXI.

57. Evolució Històrica de l'enquadernació i de la il·lustració del llibre.

58. L'Edició en l'actualitat. Edició electrònica: distribuïdors i agregadors. Llibres electrònics i el seu ús en les biblioteques, dispositius de lectura, plataformes, serveis.

59. Evolució Històrica de les biblioteques: des de l'antiguitat fins a l'actualitat.

60. Formació i perfils professionals en biblioteques i centres de documentació. Associacionisme professional.





ANNEX III

Barem de la fase de concurs del cos superior tècnic d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala facultativa d'arxius i biblioteques, a1-08-01, sector administració especial. Torn lliure.



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'ha d'efectuar d'acord amb el barem següent:



A) Experiència professional: màxim 20 punts.

1. Cal valorar l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració Pública, en funcions que actualment corresponen al Cos superior tècnic d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala facultativa d'arxius i biblioteques, A1-08-01 (definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana), amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.



1.2. Per treballs realitzats en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres Administracions Públiques o en entitats de Dret Públic, vinculades o dependents d'una Administració Pública Territorial, no previstos en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en Societats Públiques Mercantils i Fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies del Cos superior tècnic d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala facultativa d'arxius i biblioteques, A1-08-01, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas s'ha de valorar l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a Administracions Públiques s'han d'acreditar sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència Fiscal o IAE, on s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, i també certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan escaiga, i en substitució dels documents esmentats, s'ha d'aportar certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la mutualitat corresponent.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 20 punts.

B) Formació: màxim 15 punts.

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià s'ha de valorar fins a un màxim de 6 punts, després de l'acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

– Coneixement oral: 1,00 punt.

– Grau elemental: 2,00 punts.

– Grau mitjà: 4,00 punts.

– Grau mitjà + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts.

– Grau superior: 6,00 punts.

La valoració del coneixement del valencià s'efectua puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), i també tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari s'ha de valorar fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (Nivell Bàsic, Nivell Intermedi i Nivell Avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen a la taula adjunta al present punt.



3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup A1, excloent el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts.

4.1. Cursos de formació:  

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant, i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts.

En cap cas es poden puntuar els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents Instituts de les Universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4.2. Màsters universitaris:

Es valoraran els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:



Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt.

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts.

La formació complementària s'ha de valorar fins a un màxim de 6 punts.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no pot mai superar els 15 punts.





ANNEX V

(Oficines públiques)



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

Oficina PROP

Rambla de Méndez Núñez, 41, 03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

Oficina PROP

Carrer Major 78, 12001 Castelló de la Plana



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

C/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet

http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de la Funció Pública, Oposicions i concursos, Oferta 2016)



Tramitació telemàtica de la instància per internet

http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «Prop», Ocupació pública, descripció: «Cos d'advocats de la Generalitat, Convocatòria 6/16», Tramitar amb certificat).





Oficines Prop



Alacant

– Alacant: carrer de Churruca, 29, 03003

– Alacant: rambla de Méndez Núñez, 41, 03001

– Benidorm: Foietes Colònia de Madrid, avgda. de Beniardà, 61, 03500

– Elx: plaça de la Mercé, 5, 03202

– Elda: plaça de la Constitució, 1, 03600

– Oriola: carrer de López Pozas, s/n, 03300

– Torrevella: carrer Hermanos Bazán, 6, baixos, 03181



Castelló

– Castelló de la Plana: carrer dels Germans Bou, 47, 12003

– Castelló de la Plana: carrer Major, 76, 12001

– Castelló de la Plana: avinguda del Mar, 16, 12003

– Vila-real: carrer de Josep Ramón Batalla, 38, 12540

– Vinaròs: plaça de Jovellar, 2, 12500

– Sogorb: plaça de l'Almudín, 1, 12400



València

– València: Gregori Gea I, carrer de Gregori Gea, 27, 46009

– València: Gregori Gea II, carrer de Gregori Gea, 14, 46009

– València: Centre. Avinguda del Baró de Càrcer, 36, 46001

– Alzira: plaça de Casassús, 1, 46600

– Ontinyent: carrer de Maians, 19, 46870

– Port de Sagunt: plaça de Ramón de la Sota, s/n, (Edifici Rotonda) 46520

– Requena: plaça Consistorial, 2, 46340

– La Safor (Gandia): avinguda de la República Argentina, 28, 46700

– Sagunt: Camí Reial, 65-67, 46500

– Xàtiva: albereda de Jaume I, 35, 32, 46800

– València: Ciutat administrativa 9 d'Octubre, carrer de Castán Tobeñas, 77 torres 1 i 4



Telèfon 012 d'informació administrativa de la Generalitat

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es crida des de fora de la Comunitat Valenciana: 963 866 000

Mapa web