Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 20/2017, de 18 de setembre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria de camins, canals i ports, A1-11, sector administració especial, torn d'accés lliure, convocatòria 7/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2017/8301]

(DOGV núm. 8139 de 02.10.2017) Ref. Base de dades 008553/2017






Vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública i de conformitat amb el que estableix el Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2016 i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'Administració de la Generalitat, aquesta Conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria de camins, canals i ports, A1-11, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, que es regirà pel que pel que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les següents,





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs oposició, per a cobrir 4 llocs de treball del cos superior tècnic d'enginyeria de camins, canals i ports, A1-11, sector administració especial, pel torn d'accés lliure.





2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat. Tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar-hi els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a costa seua.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.3. Titulació: estar en possessió del títol universitari d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports, o bé, títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.



En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir els aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar-hi, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no són acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.

2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d'enginyeria de camins, canals i ports, A1-11.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el corresponent dictamen de la Comissió Mixta de Discapacitats, i en aquest cas la persona admesa inicialment, podrà participar condicionalment en el procés selectiu i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'omplir la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV i que els serà facilitada en les oficines públiques que figuren en l'annex V o en el portal de l'Administració de la Generalitat «Http://www.gva.es» (apartat: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos).

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat «Http://www.gva.es» (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, ocupació pública, Descripció: «Cos superior tècnic d'enginyeria de camins, canals i ports, A1-11, Convocatòria 7/16», tramitar amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 28,19 euros i s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa es justificarà per mitjà de l'oportú justificant que l'entitat bancària emetrà atenent a la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que concórreguen una de les següents circumstàncies i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa general» de la sol·licitud presencial o telemàtica.



5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «Altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció. En el cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

5.4. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del text refós de la Llei de taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds seran dirigides a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: es presentarà la sol·licitud per les persones interessades en les oficines públiques que figuren en l'annex VI, una vegada omplida i abonada la taxa que es fixa en la base 5.

També es podran presentar les sol·licituds en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sol·licitud telemàtica: es presentarà la sol·licitud per les persones interessades a través d'internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada omplit el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No seran vàlides aquelles sol·licituds que encara que hagen sigut pagades no han sigut firmades electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'ompliment de la seua sol·licitud, hauran d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud presencial, «Forma d'accés», les persones aspirants que accedisquen pel torn d'accés lliure, assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra L. En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «Forma d'accés».

6.3.2. Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran d'assenyalar amb una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.



5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant-ne quins.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola hauran d'omplir els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En cas de la sol·licitud telemàtica s'ompliren les caselles de l'apartat B «Altres dades si no posseeix la nacionalitat espanyola».

6.3.4. En la sol·licitud haurà de constar que s'ha realitzat el corresponent ingrés dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o a falta d'això segell i firma, llevat que concórreguen una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

6.3.5. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora suposarà la substitució del tràmit de presentació davant de l'administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.

6.4. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7.7, estiguen exemptes de la realització de la prova de castellà, hauran de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 40.2 de la sol·licitud presencial o en l'apartat dada addicional 2.4 de la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, únicament podran demanar la seua modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, després de verificar que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.



7.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren arreplegades en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si pertoca, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves per a cada un dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de realització i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, ordre que s'iniciarà en la lletra «B» d'acord amb el resultat del sorteig realitzat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).



7.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà hauran d'acreditar-ne el coneixement per mitjà de la realització d'una prova en què es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificara d'apta o no apta, i caldrà obtindre la valoració d'apta per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.



Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera regulat en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, o del certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició:

L'oposició constarà de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

8.2.1. Primer exercici.

Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 120 preguntes, sobre matèries comunes arreplegades en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de què només una d'elles serà la correcta.



El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici.

Consistirà en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes triats entre tres extrets a l'atzar del programa que figura en l'annex II (part especial).

Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, el qual cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat, l'ordre s'iniciarà per la lletra «B» conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

L'òrgan tècnic de selecció podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, les dates i hores de lectura d'aquest exercici l'anunciarà l'òrgan tècnic de selecció amb la deguda antelació.

8.2.3. Tercer exercici.

Consistirà a resoldre per escrit, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics referits a matèries contingudes en el temari específic de l'annex II (part especial) de la convocatòria.

8.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuirà de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici. La qualificació del primer exercici serà de 0 a 21 punts, caldrà obtindre per a superar-lo un mínim de 10,5 punts.



El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10,5 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals per mitjà d'una distribució proporcional.

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts, caldrà obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts, caldrà obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició caldrà obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els tres exercicis.

8.5. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

A continuació es configurarà una llista, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquesta coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquesta constituirà la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la puntuació major obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat, aquest es dirimirà per la puntuació major obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat caldrà ajustar-se, en tercer lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional i si l'empat es produeix entre aquestes persones, es triarà qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

En cas de persistir l'empat caldrà ajustar-se, en quart lloc, si l'empat és entre persones de distint sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en el cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos superior tècnic d'enginyer de camins, canals i ports, de l'Administració de la Generalitat, en la data de publicació de la present convocatòria.

Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i l'esmentat ordre s'iniciarà per la lletra «B» d'acord amb el resultat del sorteig realitzat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).





9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i l'esmentada admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Així mateix, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, aquestes no podran demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, la seua realització tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir-hi per motius de seguretat.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i aquesta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels esmentats documents; així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.3. Començades les proves, l'anunci de la realització dels restants exercicis es farà públic per l'Òrgan Tècnic de Selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en la web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 24 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 2 dies com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, seran anul·lats tots aquells exercicis en què es continga alguna marca que puga identificar la seua autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública: la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.



10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General De Funció Pública les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4 que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament caldrà mencionar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.



10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



10.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un número superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveu la base 12 de la present convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

11.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.3. Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

11.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.

11.1.5. Els que superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar els esmentats coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que a este fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons allò que preceptua l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els que superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà, per mitjà de certificat expedit o homologat per Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



El personal que no puga acreditar els esmentats coneixements haurà de realitzar l'exercici específic que es convoque i, en cas de no superar-lo, assistir als cursos de perfeccionament que amb aquest fi s'organitzen.

11.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2 hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció.

11.3. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en què es nomenarà personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d'enginyeria de camins, canals i ports, A1-11, sector administració especial, les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir a l'òrgan tècnic de selecció una relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com personal funcionari de carrera



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i s'haurà de designar el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves podrà designar personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en elles circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's aquells membres que hagen realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. Als efectes de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública (C/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València).

13.7. L'òrgan tècnic de selecció, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOGV número 7229, de 19.06.2014).

13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que establix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria, les seues bases i els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, posen fi a la via administrativa, i podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició de recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte que es recorre. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que les persones interessades puguen exercitar, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 18 de setembre de 2017.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.



ANNEX I

Part general

 

I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. La Constitució espanyola de 1978. Característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, protecció i restriccions. Suspensió dels drets.



2. La Corona: la seua regulació en la Constitució Espanyola. Les Corts Generals. Les Cambres: composició, organització i funcions. En especial la funció legislativa.

3. El Govern. El president del govern. El Consell de Ministres. Estatut dels membres del Govern. Les funcions del govern. El Consell d'Estat. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.

4. L'Administració pública: principis constitucionals que la informen. Govern i Administració. Règim jurídic del sector públic. L'Administració General de l'Estat: organització administrativa.



5. El Poder judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial. Composició i funcions. El Tribunal Constitucional. Naturalesa, composició i competències. Procediments.



6. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les comunitats autònomes.. El control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

7. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.



II. DRET AUTONÒMIC

8. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

9. Les Corts. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

10. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

11. Govern i Administració. Els consellers. Estatut personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

12. Les competències de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia.

13. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



14. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i hòmens.



III. UNIÓ EUROPEA

15. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els Reglaments. Les Directives.

16. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.



IV. DRET ADMINISTRATIU

17. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

18. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

19. Els òrgans de les administracions públiques. Principis d'actuació i funcionament. Classes d'òrgans. Òrgans col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Les relacions interorgàniques: coordinació i jerarquia. Desconcentració i delegació de competències. Delegació de firma. Encàrrec de gestió. Avocació



20. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques. Normes generals. Termes i terminis.

21. Les disposicions administratives. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

22. Disposicions generals sobre els procediments administratius. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

23. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius.

24. La potestat sancionadora. Principis. Procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

25. La responsabilitat patrimonial de l'Administració pública. Procediments. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servei.



26. Objecte i àmbit d'aplicació del Reial decret legislatiu 3/2011, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les administracions públiques.



V. OCUPACIÓ PÚBLICA

27. Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública.



28. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

29. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'Administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'Administració de la Generalitat. Normativa reguladora.

30. II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat: disposicions vigents.







ANNEX II

Part especial



1. La Llei d'aigües (Reial decret legislatiu 1/2001, de 20 de juliol i les seues modificacions) i el Reglament del domini públic hidràulic (Reial decret 849/1986 i les seues modificacions). Domini públic hidràulic (DPH): característiques, béns que l'integren, aigües públiques i privades. Utilització i règim jurídic del DPH: usos comuns i privatius, cabals ecològics, servituds, zones de policia i de flux preferent, fitació i delimitació.

2. Aprofitament de les aigües segons la Llei d'aigües: reserves demanials, concessions i autoritzacions, la seua revisió i canvi de característiques, extinció del dret a l'ús privatiu. Drets anteriors a la Llei d'aigües de 1986. El Registre d'Aigües, el Catàleg d'Aigües Privades i la Base Central d'Aigües. El contracte de cessió de drets i els centres d'intercanvi. Les comunitats d'usuaris. Cànon de regulació i tarifa d'utilització de l'aigua.

3. La protecció del domini públic hidràulic. Objectius. Concepte de contaminació segons la Llei d'aigües. Els abocaments: tipus, autorització, censos d'abocaments autoritzats, cens nacional d'abocaments. Desbordaments de sistemes de sanejament en episodis de pluja. Policia d'aigües. Règim econòmic i financer de la utilització del domini públic hidràulic. Presa de mostres d'abocaments al DPH. Infraccions, sancions i competència dels tribunals.

4. La Directiva Marc de l'Aigua DMA (Directiva 2000/60/Comunitat Europea). Objecte. Objectius mediambientals. Masses d'aigua, la seua caracterització, condicions de referència, pressions i impacte ambiental. Zones protegides. L'estat quantitatiu, l'estat ecològic i l'estat químic de les aigües. Indicadors. Anàlisi econòmica i recuperació de costos. Programa de mesures. Plans hidrològics en la DMA.

5. L'administració pública de l'aigua. Competències administratives. El seu reglament (Reial decret 927/1988, de 29 de juliol i les seues modificacions). Principis generals de l'administració pública de l'aigua. Les conques intercomunitàries i intracomunitàries. El Consell Nacional de l'Aigua. Conques hidrogràfiques i demarcacions hidrogràfiques. Els organismes de conca: configuració, funcions, òrgans de govern, de gestió i de planificació.

6. La planificació hidrològica. El seu reglament (Reial decret 907/2007, de 6 de juliol i les seues modificacions). La instrucció de planificació hidrològica. Objectius de la planificació hidrològica. Contingut dels plans de conca. Reserves d'aigua i terrenys. El Pla hidrològic nacional. Tramitació, participació pública, aprovació i efectes dels plans hidrològics. Seguiment i revisió dels plans hidrològics. Els balanços hídrics. Trets específics dels balanços hídrics de la Comunitat Valenciana.

7. Qualitat de les aigües. Normativa sobre qualitat d'aigües: aigües superficials, aigües de bany, aigües per a consum humà, per a vida piscícola i per a cria de mol·luscos. Contaminació per nitrats i normativa relacionada. Zones vulnerables. Qualitat d'aigües subterrànies, la seua protecció i normativa relacionada. Substàncies prioritàries. Els contaminants emergents. Les xarxes de control de qualitat. Les reserves naturals fluvials i la seua protecció. El registre de zones protegides. Zones humides: inventari nacional, catàleg i conveni de Ramsar. Xarxa Natura 2000. Tècniques de protecció, conservació, restauració i rehabilitació de zones humides i fluvials.

8. Aigües superficials costaneres (AC) i de transició (AT): definició, qualitat, programes de seguiment, avaluació de l'estat de les masses. Inventari d'emissions, abocaments i pèrdues. Normes de qualitat ambiental. Zones de mescla. Abocaments al domini públic maritimoterrestre: competències administratives, tramitació, taxes de la Generalitat Valenciana de sol·licitud d'autorització i de control d'abocaments a aigües marítimes litorals. Programa de vigilància i control de l'efluent. Conduccions d'abocament al mar.

9. Recursos hídrics convencionals i no convencionals. La reutilització d'aigües regenerades: generalitats, tècniques de tractament. Requisits (Reial decret 1620/2007, de 7 de desembre). El dessalatge d'aigües de mar i salobres: tècniques, pretractaments i posttractaments. Les transferències de recursos. Els transvasaments a la Comunitat Valenciana. L'oferta pública d'adquisició de drets.

10. La demanda de regs. L'aigua en la fisiologia vegetal. Tècniques de reg. Dotacions. Garantia. Regulació i distribució de l'aigua de reg. Eficiència del reg. Solucions legals, tècniques i de gestió per a millorar l'eficiència. La modernització de regadius. Qualitat de l'aigua de reg. Ús d'abonaments i fitosanitaris. Contaminació difusa. Salinitat. Control del nivell freàtic. Drenatge de sòls. Fracció de llavat. Els retorns de reg.



11. Obres hidràuliques. Règim jurídic i competències de les administracions públiques. Canals. Elements de regulació, control i derivació. Preses: tipologia, conservació, auscultació, explotació, desembassaments, sobreeixidors. Depòsits i basses. Protecció i inventari de basses i preses. Normativa de seguretat de preses, embassaments i basses. La concessió d'obra pública en la llei d'aigües.

12. Conduccions en làmina lliure i conduccions forçades. Conduccions en càrrega: tipus de canonada, tipus de juntes, vàlvules i elements de regulació i control. Estacions de bombament: conceptes bàsics, tipus de bombes, característiques, selecció, transitoris i proteccions. Enginyeria d'impulsions: traçat, tipus i càlcul. Eficiència energètica en xarxes hidràuliques. Moviments de terra i maquinària en enginyeria hidràulica. Apuntalaments i esgotaments.

13. Hidrologia superficial i subterrània. Cicle hidrològic. Masses d'aigües superficials i subterrànies. Les conques hidrogràfiques a la Comunitat Valenciana. Aqüífers i unitats hidrogeològiques a la Comunitat Valenciana. Xarxes de control d'aigües subterrànies. Relació i interacció de les aigües subterrànies amb les superficials fluvials. L'aigua subterrània en la Comunitat Valenciana: característiques, explotació, riscos. La gestió conjunta d'aigües superficials-aigües subterrànies. Sobreexplotació d'aqüífers. Recàrrega d'aqüífers.

14. Hidrogeologia. Generalitats. Tipus d'aqüífers. La modelació en aigües subterrànies: paràmetres, calibratge, aplicacions. Tècniques d'investigació hidrogeològica. Utilització i aprofitament d'aigües subterrànies. Recursos renovables i reserves. Les aigües subterrànies en la Directiva Marc de l'Aigua (DMA). Problemàtica: sobreexplotació, contaminació, intrusió salina. Les xarxes de control en aigües subterrànies. Directiva 2006/118/CE sobre la protecció de les aigües subterrànies i normativa espanyola derivada. Extraccions d'aigua. Els plans d'explotació i d'ordenació d'extraccions.

15. Abastiment. Usos d'aigua per a abastiment. Prognosi de la demanda a la Comunitat Valenciana. Dotacions. Pèrdues en els sistemes d'abastiment. Captacions d'aigua superficials i subterrànies. Perímetres de protecció. Competències administratives en l'abastiment d'aigües per a consum humà. Explotació de xarxes d'abastiment: legislació, formes de gestió, tarifes, inversions. Sistemes d'abastiment a la Comunitat Valenciana.

16. Potabilització d'aigua i xarxes d'abastiment. Aigües prepotables. Qualitat de les aigües per a consum humà i control d'aquesta. Tècniques i processos de potabilització. Tecnologies de membranes. Xarxes de distribució d'aigua potable: elements de la xarxa, modelització, eficiència energètica, seguretat alimentària, control de pèrdues i fugues, eficiència de la xarxa. Depòsits: concepció, funcions, projecte, construcció, manteniment i explotació.

17. Sanejament. La Directiva 91/271/CE, de tractament d'aigües residuals, les seues modificacions i la normativa espanyola derivada. Zones sensibles i menys sensibles. La Llei de sanejament d'aigües residuals de la Comunitat Valenciana. El cànon de sanejament. L'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana. Competències, organització i funcions. Els plans de sanejament a la Comunitat Valenciana. El Pla nacional de qualitat de les aigües.

18. Depuració i xarxes de sanejament. Autodepuració d'aigües. Processos i tècniques de tractament d'aigües residuals: pretractaments, tractaments primaris i secundaris, reducció de nutrients, tractaments terciaris, desinfecció. Tractaments aplicables segons la destinació de l'efluent. Tractament i valoració de fangs procedents del tractament d'aigües residuals. Xarxes de sanejament: tipus, elements, disseny, càlcul i modelització.

19. Fenòmens hidrològics extrems. Avingudes i estudis d'inundabilitat: factors, ferramentes de càlcul, modelació i aplicació a la presa de decisions.

El sistema d'informació hidrològica (SAIH) a la Comunitat Valenciana. Enginyeria fluvial: actuacions i manteniment en llits per a previndre i reduir danys per avingudes.

La Directiva 2007/60/CE i normativa espanyola derivada sobre avaluació i gestió de riscos d'inundació. Plans de gestió de riscos d'inundació a la Comunitat Valenciana. Les zones inundables i les zones de flux preferent, definició i limitacions. Sequeres. Concepte de sequera. Caracterització de sequeres. La sequera hidrològica. Els plans especials d'alerta i eventual sequera: objectius, indicadors i mesures.



20. Llei de costes 22/1988, de 28 de juliol. Llei 2/2013, de 29 de maig, de protecció i ús sostenible del litoral i de modificació de la llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes i el seu desplegament per Reial decret 876/2014, de 10 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de costes. Béns de domini públic maritimoterrestre, delimitacions, servituds legals i les seues zones d'influència. La utilització del domini públic maritimoterrestre: generalitats, reserves i adscripcions, projectes, autoritzacions i concessions. Cànons i taxes. Infraccions i sancions.



21. La costa a la Comunitat Valenciana. Característiques mediambientals, morfològiques i socioeconòmiques. El sistema sedimentari de la costa valenciana. Formes costaneres, característiques. Platges. Erosió. Fonts naturals de sediments.

22. L'ordenació litoral de la Comunitat Valenciana. Usos del territori. Principis de l'ordenació del litoral. L'Estratègia de gestió integrada de zones costaneres. Directrius d'ordenació i d'actuació en la costa.



23. Actuacions en la costa de la Comunitat Valenciana. Tipologia de les obres de defensa i regeneració costanera. Tipologia d'obres d'accessibilitat i ús. Exemples rellevants d'obres. Ports i dinàmica litoral. Bypass d'arenes. Dragatges i abocaments de material de dragatge.

24. Llei 2/2014, de 13 de juny, de ports de la Generalitat. Llei 1/1999, de 31 de març, de tarifes portuàries. El sistema portuari de la Generalitat: ports de gestió directa i ports en concessió; activitats i flotes. Formes de finançament de ports i instal·lacions: inversió pública i concessions.

25. Disseny de ports. Flota tipus. Accessibilitat marítima i terrestre. Característiques de l'atracada. Delimitació dels espais i usos portuaris. Serveis i activitats en terra. Ordenació de la zona de servei. Disseny de llotges. Marines seques. Estudi economicofinancer de ports i instal·lacions.

26. Planificació i gestió de ports. Integració en la planificació territorial, urbana i del front costaner contigu. Actuacions d'integració port-ciutat. Models de gestió nauticoesportius. Impacte de les instal·lacions nauticoesportives dels ports en el sector turístic.



27. Obres portuàries. Clima marítim i onada de càlcul. Característiques de les obres d'abric. Condicionants derivats de la dinàmica litoral. Abalisament. Conservació. Dragatges.

28. La Llei 6/1991, de 27 de març, de carreteres de la Comunitat Valenciana, les seues modificacions i l'aplicació subsidiària del Reglament general de carreteres de l'Estat. Àmbit competencial de les distintes administracions. Limitacions dels usos del sòl i activitats en les zones contigües a les carreteres. Disciplina. Sistema viari de la Comunitat Valenciana: Elements, trànsit i catàlegs. Els plans de carreteres.



29. Estudis i projectes de carreteres. Projecte bàsic. Projecte de construcció. Tramitació i gestió administrativa dels projectes de carreteres. Normativa sobre mesures de protecció d'usuaris de motocicletes a la Comunitat Valenciana.

30. Modes de mobilitat sostenible no motoritzada. Coexistència amb modes motoritzats, problemàtica i solucions. Carrils bici. Tipus de carrils bici. Disseny, materials, senyalització. Vianants. Itineraris segurs. Accessibilitat. Normativa d'accessibilitat.

31. Perspectiva intermodal en el disseny de les infraestructures. Solucions per a la integració del transport públic en les carreteres existents. Disseny de vies reservades per al transport públic. Disseny i ubicació de parades per al transport públic en carreteres.

32. Estudis geològics i geotècnics en carreteres. Consideracions geologicogeotècniques per a projectes de carreteres. Caracterització geotècnica de materials. Planificació i control d'investigacions geotècniques. Tècniques d'investigació del terreny. Estudi geotècnic de fonamentacions. Problemàtiques especials en terrenys blans. Tècniques de tractament i millora del terreny. Caracterització i estabilitat de talussos.



33. Traçat de carreteres. Norma 3.1.I.C. Classes de carreteres. Dades bàsiques per a l'estudi del traçat. Estudis de trànsit, intensitats i velocitats. Estudis origen – destinació. Velocitat. Visibilitat i distància de parada, avançament i encreuament.

34. Traçat en planta. Alineacions rectes. Corbes circulars: radis i peralts, característiques, desenvolupament mínim. Corbes de transició: funcions, forma i característiques, longitud mínima. Limitacions. Condicions de percepció visual. Coordinació entre elements de traçat. Transició del peralt. Visibilitat en corbes circulars.

35. Traçat en alçat. Inclinació de les rasants: valors extrems, carrils addicionals, túnels. Acords verticals. Paràmetres mínims de la corba d'acord. Condicions de visibilitat. Consideracions estètiques. Coordinació dels traçats en planta i alçat. Pèrdues de traçat. Secció transversal. Elements i les seues dimensions. Funcions de cada element. Bombament. Talussos, cunetes i altres elements. Altura lliure. Sobreample. Pendents transversals. Mitjanes.

36. Nucs. Principis bàsics i elements de traçat. Morfologia. Ramals. Enllaços: tipus, dissenys, planejament, moviments, funcionament i capacitat. Interseccions. Rotondes: disseny, capacitat, senyalització i planificació. Carrils de canvi de velocitat. Confluències i bifurcacions. Vies de servei i vies col·lectores/ distribuïdores. Distància de seguretat entre accessos.

37. Drenatge superficial. Estudis hidràulics. Obres de desaigüe. Normativa aplicable. Drenatge subterrani. Geotèxtils: Funcions, aplicacions, característiques i disposicions constructives.

Moviment de terres. Classificació i característiques dels sòls. Compactació. Construcció d'explanacions. Construcció de terraplens i pedraplenes. Capacitat suport de les esplanades. Normes i especificacions. Subbases i bases granulars. Estabilitzacions.

38. Ferms. Normativa aplicable al sistema viari de la Comunitat Valenciana que no siga de titularitat estatal. Conceptes generals. Àrids. Lligants bituminosos. Capes granulars. Estabilitzacions. Tractaments superficials. Mescles bituminoses. Ferms drenants. Paviments de formigó. Dimensionament de ferms. Característiques superficials. Conservació. Reconeixement de ferms. Característiques superficials dels paviments. Resistència al lliscament i geometria superficial. Renovació superficial, reforç i rehabilitació de ferms. Mètodes d'auscultació i projecte.

39. Obres de pas. Reconeixements. Emplaçament. Ponts. Viaductes. Elecció i selecció. Normes aplicables al seu projecte. Contingut dels projectes. Mètodes d'auscultació. Evolució i tendències. Passarel·les. Túnels en carreteres: projecte, construcció i explotació, sosteniment, revestiment, drenatge, equipament i Instal·lacions.

40. Senyalització, abalisament i defenses. Normativa aplicable. Condicions que ha de complir la senyalització. Tipus de senyals, senyalització horitzontal. Ocupació de la senyalització. Recomanacions sobre sistemes de contenció de vehicles. Mesures per a garantir fluïdesa i seguretat durant l'execució de les obres. Senyalització d'obres. Il·luminació. Semaforització.

41. Construcció de carreteres. Direcció d'obres de carreteres. Pla d'obra. Organització de les obres. Assegurament de la qualitat. Pla de vigilància ambiental. Serveis afectats. Incidències en obres. Certificacions d'obres i relacions valorades. La certificació final i liquidació. Garantia de les obres i vicis ocults. El marcatge CE i els Eurocodis.



42. Conservació de carreteres. Organització. Operacions de conservació ordinària i extraordinària. Serveis viaris hivernals. Plantacions. Manteniment i conservació d'obres de pas i túnels. Conservació integral.

43. Explotació de carreteres. Ordenació de la circulació. Regulació del trànsit. Mètodes electrònics de control i regulació. Informació al públic i ajudes a l'usuari. Sistemes intel·ligents. Reconeixements i vigilància. Aforaments. Protecció del domini públic viari i zones de protecció. Procediment d'autoritzacions.

44. La seguretat viària i la gestió de la seguretat viària. Indicadors de seguretat viària. Últimes xifres i evolució dels principals indicadors. Aspectes de la infraestructura amb major incidència sobre la seguretat viària. Auditories de seguretat viària. Plans de seguretat viària de la Comunitat Valenciana. Recomanacions per a la redacció de l'annex de seguretat viària en els projectes de carreteres.

45. Travessies de carreteres. Problemàtica associada. Disseny. Mesures per a calmar el trànsit en travessies. Passos a nivell de ferrocarrils. Normativa d'aplicació i disseny. Eliminació de passos a nivell i disseny de solucions.

46. El finançament de les infraestructures. Finançament pressupostari i extrapressupostària. Participació del sector privat en el finançament d'infraestructures. Tarifació per ús de les infraestructures. Models de gestió.

47. La contaminació acústica. Normativa de la UE, espanyola i de la Comunitat Valenciana sobre soroll. La Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de protecció contra la contaminació acústica i les seues modificacions. El Decret 104/2006, de 14 de juliol, del Consell, de planificació i gestió en matèria de contaminació acústica. Efectes sobre la salut i el medi ambient. L'avaluació, prevenció i reducció del soroll ambiental. Mesures correctores. Els mapes estratègics de soroll i els plans d'acció.

48. Ferrocarrils. Característiques específiques: Traçat, geometria de la via, peralts, transicions i seccions. Línies convencionals i d'alta velocitat. La plataforma i les infraestructures. Gàlibs. Túnels. Ponts: accions i efectes dinàmics. Estacions.

49. La via. Tipologia i materials. Aparells de via. Via sense juntes. Muntatge de via: Condicionants i maquinària. Especificacions i control de qualitat dels materials i de la via. Auscultació de la via en servei. Operacions de manteniment i renovació.

50. Ferrocarrils urbans i metropolitans: característiques especials. Tipologies. Integració en l'ordenament urbà. Electrificació ferroviària: components, tipologia i característiques. Instal·lacions de seguretat. Organització del moviment, programes d'explotació. Control de la senyalització: enclavatges, bloquejos. Centres de control de trànsit. Sistemes de seguiment, protecció i conducció automàtica de trens.



51. Transport de viatgers (I). Llei 6/2011, d'1 d'abril, de mobilitat de la Comunitat Valenciana. Llei 9/2009, de 20 de novembre, d'accessibilitat universal al sistema de transports de la Comunitat Valenciana. Investigació de la mobilitat: enquestes, aforaments, criteris de zonificació. Diagnosi de la mobilitat. Prospectiva: fonaments teòrics dels models de transport. Oferta i demanda de transport. Modes de transport, eficiència energètica i impactes ambientals associats. Costos, criteris d'avaluació d'inversions en transport: econòmics i altres. Mobilitat urbana i metropolitana sostenible: objectius, instruments i accions-tipus per a garantir-la.

52. Transport de viatgers (II). Modes de transport segons la seua capacitat. Transport a la demanda. Cotxe compartit i cotxe multiusuari. Els sistemes tarifaris, coeficient de cobertura. Finançament. Gestió dels sistemes públics i privats. Sistemes concessionals. Els contractes-programa. Telemàtica i transports. Sistemes d'ajuda a l'explotació. Sistemes intel·ligents de transport. Sistemes de peatge. Aplicació de tècniques de dades massives al transport.

53. El transport de mercaderies. Característiques i repartiment modal, estructura i evolució. Trànsits nacional i internacional. Costos del transport per modes; carretera, ferrocarril, aeri i marítim. Característiques bàsiques dels modes de transport: estacions, ports i aeroports; centre de càrrega aèria. La intermodalitat en el transport de mercaderies. Principals objectius. Concepte de logística. Els centres logístics. Estudis de demanda i de viabilitat economicofinancera dels centres logístics.



54. Principis i normativa més destacable de la Unió Europea en matèria de política de transports. Xarxes transeuropees de transport. Objectius de desenvolupament, evolució i finançament de la RTE-T. Corredors i nodes intermodals. Nodes urbans. Corredors en la península Ibèrica. El Corredor Mediterrani. Programes Marc de la Unió Europea.

55. L'impacte ambiental en l'enginyeria: marc competencial i legislació aplicable. L'avaluació ambiental de plans, programes i projectes. La prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats. Efectes externs de les infraestructures: congestió, fraccionament d'hàbitats, atropellaments de fauna, efectes de barrera, contaminació, degradació del paisatge i altres. El Conveni Europeu del Paisatge. Caracterització i valoració del paisatge. La integració paisatgística de les infraestructures.



56. Marc legal en matèria de sòl i urbanisme: text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana (Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre), Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana. Coordinació dels distints departaments administratius per a la planificació d'infraestructures, territorial i urbanística. Òrgans territorials i urbanístics de la Comunitat Valenciana.



57. L'ordenació territorial. L'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana. Els plans d'acció territorial: El Pla d'acció territorial forestal de la Comunitat Valenciana (PATFOR) i el Pla d'acció territorial sobre prevenció del risc d'inundació en la comunitat valenciana (PATRICOVA).

58. Obres de formigó armat. Normativa aplicable. Projectes d'estructures de formigó. La Instrucció EHE-08: principis generals, bases de projecte, anàlisi estructural, propietats tecnològiques dels materials, durabilitat, càlcul, elements estructurals, execució i control. Recomanacions per a la utilització de formigó amb fibres. Recomanacions per a la utilització de formigó autocompactant.

59. El contracte d'obres: Actuacions preparatòries. Execució. Modificació. Compliment. Resolució.

60. Seguretat i salut en les obres. Reial decret 1627/1997, de 24 d'octubre, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres i posteriors modificacions. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals; les seues modificacions i reformes. Reial decret 39/1997, de 17 de gener, aprovant el Reglament dels serveis de prevenció i posteriors modificacions. Contingut de l'Estudi de seguretat i salut. Pla de seguretat i salut.







ANNEX III

Barem fase concurs cos superior tècnic d'enginyeria de camins, canals i ports, a1-11, sector administració especial.

Torn lliure.



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:

A) Experiència professional: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració pública, en funcions que actualment corresponen al cos superior tècnic d'enginyeria de camins, canals i ports, A1-11 (definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana), amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.



1.2. Per treballs realitzats en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres administracions públiques o en entitats de dret públic, vinculades o dependents d'una Administració pública territorial, no previstos en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies del cos superior tècnic d'enginyeria industrial, A1-12, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre per mitjà de certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, per mitjà del contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan pertoque, i en substitució dels documents esmentats, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 20 punts.



B) Formació: màxim 15 punts.

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

– Coneixement oral: 1 punt.

– Grau elemental: 2,00 punts.

– Grau mitjà: 4,00 punts.

– Grau mitjà + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts.

– Grau superior: 6,00 punts.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (Nivell Bàsic, Nivell Intermedi i Nivell Avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que figuren en la taula adjunta al present punt.





3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup A1, excloent-ne el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts.

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts.

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents Instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4.2. Màsters universitaris:

Es valoraran els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:



Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt.

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts.

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no podrà superar els 15 punts.















ANNEX V

(Oficines públiques)



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

Oficina PROP

Rambla de Méndez Núñez, 41, 03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

Oficina PROP

Carrer Major 78, 12001 Castelló de la Plana



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

C/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet

http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de la Funció Pública, Oposicions i concursos, Oferta 2016)



Tramitació telemàtica de la instància per internet

http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «Prop», Ocupació pública, descripció: «Cos d'advocats de la Generalitat, Convocatòria 6/16», Tramitar amb certificat).





Oficines Prop



Alacant

– Alacant: carrer de Churruca, 29, 03003

– Alacant: rambla de Méndez Núñez, 41, 03001

– Benidorm: Foietes Colònia de Madrid, avgda. de Beniardà, 61, 03500

– Elx: plaça de la Mercé, 5, 03202

– Elda: plaça de la Constitució, 1, 03600

– Oriola: carrer de López Pozas, s/n, 03300

– Torrevella: carrer Hermanos Bazán, 6, baixos, 03181



Castelló

– Castelló de la Plana: carrer dels Germans Bou, 47, 12003

– Castelló de la Plana: carrer Major, 76, 12001

– Castelló de la Plana: avinguda del Mar, 16, 12003

– Vila-real: carrer de Josep Ramón Batalla, 38, 12540

– Vinaròs: plaça de Jovellar, 2, 12500

– Sogorb: plaça de l'Almudín, 1, 12400



València

– València: Gregori Gea I, carrer de Gregori Gea, 27, 46009

– València: Gregori Gea II, carrer de Gregori Gea, 14, 46009

– València: Centre. Avinguda del Baró de Càrcer, 36, 46001

– Alzira: plaça de Casassús, 1, 46600

– Ontinyent: carrer de Maians, 19, 46870

– Port de Sagunt: plaça de Ramón de la Sota, s/n, (Edifici Rotonda) 46520

– Requena: plaça Consistorial, 2, 46340

– La Safor (Gandia): avinguda de la República Argentina, 28, 46700

– Sagunt: Camí Reial, 65-67, 46500

– Xàtiva: albereda de Jaume I, 35, 32, 46800

– València: Ciutat administrativa 9 d'Octubre, carrer de Castán Tobeñas, 77 torres 1 i 4



Telèfon 012 d'informació administrativa de la Generalitat

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es crida des de fora de la Comunitat Valenciana: 963 866 000

Mapa web