Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 23/2017, de 18 de setembre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria agrònoma, A1-15, sector administració especial, torn d'accés lliure i de persones amb diversitat funcional, convocatòria 10/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2017/8319]

(DOGV núm. 8139 de 02.10.2017) Ref. Base de dades 008556/2017




Vista la proposta de la direcció general de Funció Pública i de conformitat amb el que estableix el Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2016 i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'Administració de la Generalitat, aquesta Conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria agrònoma, A1-15, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, el qual es regeix pel que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les següents,







Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 10 llocs de treball del cos superior tècnic d'enginyeria agrònoma, A1-15, sector administració especial.

Els 10 llocs de treball corresponen:

Torn d'accés lliure: 9 llocs.

Torn de persones amb diversitat funcional: 1 lloc.

Només es pot optar a un dels torns convocats. La presentació de sol·licituds a diversos torns és motiu d'exclusió; s'ha d'optar per un dels torns.

1.2. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de persones amb diversitat funcional s'acumularan als del torn d'accés lliure i viceversa.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, cal complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les espanyoles i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, poden participar els descendents i els del cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec seu.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.3. Titulació: estar en possessió del títol universitari d'Enginyeria Agrònoma, o bé, títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, ha d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que calguen per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



2.2. Poden optar al torn de persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i tinguen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que ho indiquen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 6.3.1.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves han de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.4. L'Administració pot requerir els aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, com també de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no són acreditats en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant pot quedar exclosa del procés selectiu.

2.5. No pot participar en aquest procediment selectiu el personal que ja té la condició de personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d'enginyeria agrònoma, A1-15.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció ha d'establir, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Amb aquest fi les persones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en aquest concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa, aquest pot demanar el corresponent dictamen de la Comissió Mixta de Discapacitats, i en aquest cas la persona admesa inicialment, pot participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Qui desitge prendre part en aquestes proves selectives ha d'emplenar la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: amb el model que figura en l'annex IV i que els serà facilitada en les oficines públiques que s'allisten en l'annex V o en el portal de l'Administració de la Generalitat «http:// www.gva.es» (apartat: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos).

Sol·licitud telemàtica: amb el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat «http://www.gva.es» (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació pública, Descripció: «Cos superior tècnic d'enginyeria agrònoma, A1-15, Convocatòria 10/16», Tramitar amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen són de 28,19 euros i s'han d'ingressar en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa s'ha de justificar mitjançant el justificant oportú que l'entitat bancària emetrà atenent a la modalitat de pagament escollida per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació del pagament dels drets d'examen determina l'exclusió de la persona aspirant, llevat que hi concórrega alguna de les circumstàncies següents i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Amb aquest fi han de marcar una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de família nombrosa o monoparental de categoria especial. Amb aquest fi han de marcar una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de família nombrosa o monoparental de categoria general tenen una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Amb aquest fi han de marcar una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa general» de la sol·licitud presencial o telemàtica.



5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Amb aquest fi han de marcar una ics (X) en l'apartat «Altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior han de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de l'exempció. En el cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en la sol·licitud de participació.



5.4. Escau la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del text refós de la Llei de taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds s'han d'adreçar a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds han de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: les persones interessades han de presentar la sol·licitud en les oficines públiques que figuren allistades en l'annex V, una vegada l'hagen emplenada i hagen pagat la taxa que es fixa en la base 5.

Les sol·licituds també es poden presentar en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sol·licitud telemàtica: les persones interessades han de presentar la sol·licitud a través d'internet mitjançant la firma electrònica, una vegada emplenat el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No són vàlides aquelles sol·licituds que, encara que hagen sigut pagades, no hagen sigut firmades electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'emplenament de la sol·licitud, han d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud presencial, «forma d'accés», les persones aspirants que accedisquen pel torn d'accés lliure, han de marcar una ics (X) sobre la lletra «L» i les que accedisquen pel torn de persones amb diversitat funcional, han de marcar una ics (X) sobre la lletra «D». En la sol·licitud telemàtica s'ha d'escollir l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «Forma d'accés».



6.3.2. Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, han de marcar una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Poden sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de durada de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants han d'adjuntar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: el diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres; cal, especificar-hi quines.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, han de marcar les caselles habilitades a l'efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola han d'emplenar els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En cas de la sol·licitud telemàtica, han d'emplenar les caselles de l'apartat B «Altres dades, si no té la nacionalitat espanyola».

6.3.4. En la sol·licitud ha de constar que s'ha realitzat el corresponent ingrés dels drets d'examen, mitjançant la validació per l'entitat col·laboradora en què es faça l'ingrés, mitjançant certificat mecànic, o si hi manca, segell i firma, llevat que concórrega una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

6.3.5. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora comporta la substitució del tràmit de presentació davant de l'Administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.

6.4. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7.7, estiguen exemptes de la realització de la prova de castellà, han de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 40.2 de la sol·licitud presencial o en l'apartat «Dada addicional» 2.4 de la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la sol·licitud, les quals es poden modificar únicament per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, després de la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant ha de dictar una resolució, que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que ha de contindre la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cadascun dels torns.

7.3. Les persones aspirants poden, en cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptador a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants han de comprovar no sols que no consten en la llista provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i el torn triat consten correctament en les llistes pertinents de persones admeses.



7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si cal, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves para cada un dels torns, la qual s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.6. En la resolució mitjançant la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'ha d'establir, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de realització i l'hora de començament de les proves, com també l'ordre de crida de les persones admeses. L'ordre ha de començar en la lletra «B» d'acord amb el resultat del sorteig efectuat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

7.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no tinguen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant la realització d'una prova en què es comprovarà que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ha d'ajustar al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificara «d'apta» o «no apta», i cal obtindre la valoració «d'apta» per a realitzar les proves de la fase d'oposició.



Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del diploma d'espanyol com a llengua estrangera regulat en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, o del certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o que acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció és el de concurs oposició, i consta d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició:

L'oposició consta de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

8.2.1. Primer exercici

Consisteix a contestar per escrit a un qüestionari de 120 preguntes, sobre matèries comunes recollides en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de les quals només una és correcta.



El temps de realització de l'examen l'ha de determinar prèviament l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas pot ser inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici

Consisteix en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes escollits entre tres extrets a l'atzar del programa que figura en l'annex II (part especial).

Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, el qual cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat L'ordre s'iniciarà per la lletra «B», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

L'òrgan tècnic de selecció pot formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, les dates i les hores de lectura d'aquest exercici els anunciarà l'òrgan tècnic de selecció amb la deguda antelació.

8.2.3. Tercer exercici

Consisteix a desenvolupar per escrit, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics referits a matèries contingudes en el temari específic de l'annex II (part especial) de la convocatòria.

8.3. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima que es pot obtindre en la fase d'oposició és de 65 punts, la qual es distribueix de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: la qualificació del primer exercici és de 0 a 21 punts, i per a superar-lo cal obtindre un mínim de 10,5 punts.



El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10,5 punts en l'exercici és respondre el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoren negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció és:

Respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualifica de 0 a 22 punts, i per a superar-lo cal obtindre un mínim d'11 punts.

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualifica de 0 a 22 punts, i per a superar-lo cal obtindre un mínim d'11 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició cal obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que ve determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els tres exercicis.

8.5. Fase de concurs

Només poden participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants han d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs és de 35 punts, els quals es distribueixen d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obté sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

A continuació s'han de configurar dues llistes, ordenades per puntuació de major a menor que s'han d'interrompre quan el nombre de persones incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats per cada torn, inclòs el que preveu la base 1.2. Aquestes constitueixen la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: cal ajustar-se, en primer lloc, a la puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat, aquest es dirimirà per la puntuació més alta obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats.

Si persisteix l'empat, cal ajustar-se, en tercer lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional, i si l'empat es produeix entre persones d'aquesta condició, s'ha d'escollir la que tinga acreditat un percentatge més alt de discapacitat.

Si persisteix l'empat, en quart lloc, si l'empat és entre persones de distint sexe, s'ha de dirimir a favor del sexe femení en el cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos superior tècnic d'enginyeria agrònoma, A1-15 en la data de publicació d'aquesta convocatòria.



Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest s'ha de dirimir per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i l'ordre esmentat s'ha d'iniciar per la lletra «B», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici s'ha de realitzar en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses són convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perden el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció pot considerar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i l'admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Així mateix, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació ha de quedar condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, tenint en compte que aquestes no poden demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa ha de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, la realització de les proves ha de tindre lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten com correspon que no poden assistir-hi per motius de seguretat.

Les persones aspirants han d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'aquestes. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant ha de quedar reflectida en l'acta corresponent, i la dita persona aspirant pot continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant la realització d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o l'assessor han de comprovar la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, del NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; com tampoc, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.3. Una vegada començades les proves, l'anunci de la realització dels exercicis restants l'ha de fer públic l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 24 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 2 dies com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció ha de prendre les mesures que calguen per a garantir l'anonimat en la valoració, i seran anul·lats tots aquells exercicis que continguen alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En acabar cadascun dels exercicis de l'oposició, l'òrgan tècnic de selecció ha de publicar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública la llista de persones aspirants que han superat l'exercici amb expressió del nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entén que han superat l'exercici únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis, d'acord amb el que disposa la base 8.

10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant anunci, ha de publicar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4, que constituiran les llistes de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les llistes esmentades se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el Registre de Personal de la Generalitat, únicament cal indicar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.



10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció ha d'exposar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

10.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant anunci, ha de publicar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, i aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, com també la llista definitiva de persones aprovades en cada un dels torns per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



En cap cas l'òrgan tècnic de selecció pot declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveu la base 12 d'aquesta convocatòria.





11. Llista definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció ha d'elevar a la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptador des de l'endemà de la publicació aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

11.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.3. Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Quan es tracte de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



11.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.

11.1.5. Les persones que superen les proves selectives han d'acreditar els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a l'efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements ha de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

D'acord amb el que preceptua l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els que superen les proves selectives han d'acreditar els coneixements de valencià de grau mitjà mitjançant un certificat expedit o homologat per Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



El personal que no puga acreditar aquests coneixements ha de realitzar l'exercici específic que es convoque i, si no el supera, assistir als cursos de perfeccionament que a aquest fi s'organitzen.

11.2. Les persones que superen les proves selectives pel torn de persones amb diversitat funcional han de presentar, a més dels documents anteriors, la fotocòpia compulsada del certificat de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, com també l'informe de compatibilitat per a l'exercici de les tasques i funcions del lloc.

11.3. Les persones que superen les proves selectives i que havien sol·licitat una de les exempcions establides en la base 5.2 han de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de l'exempció.

11.4. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat, i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa, o si d'aquesta es dedueix que no tenen algun dels requisits exigits, no poden ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en la seua sol·licitud de participació.



12. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, s'ha de dictar una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que nomene personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d'enginyeria agrònoma, A1-15, sector administració especial, les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, després de l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant pot requerir a l'òrgan tècnic de selecció la llista complementària de les persones que vagen darrere de les proposades, per al possible nomenament d'aquestes com a personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria ha d'estar compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i el mateix nombre de suplents.

13.2. La llista nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció ha de ser publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució i s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves pot designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportú.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, com també, en general, l'adopció de les mesures que calguen per al correcte desenvolupament de les proves selectives.



13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, i el personal assessor, han d'abstindre's, i poden ser recusades per les persones interessades, quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, han d'abstindre's aquells membres que hagen realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció té la seu en la Direcció General de Funció Pública (c/ de Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València).

13.7. L'òrgan tècnic de selecció, a l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, es regeix pel que disposen el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOGV, número 7229, de 19.06.2014).

13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'ha d'adaptar al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. Aquesta convocatòria, les bases que la regeixen i tots els actes administratius que es dicten per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, posen fi a la via administrativa, i poden ser impugnats per les persones interessades mitjançant la interposició d'un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptador des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es pot interposar recurs de reposició en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte que es recorre. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que les persones interessades puguen exercir, si és el cas, qualsevol altre acte que estimen procedent.

14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció pot interposar-se recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 18 de setembre de 2017.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.





ANNEX I



Part general



I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. La Constitució espanyola de 1978. Característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, protecció i restriccions. Suspensió dels drets.



2. La Corona: La regulació de la Corona en la Constitució Espanyola. Les Corts Generals. Les Cambres: composició, organització i funcions. En especial la funció legislativa.

3. El Govern. El president del Govern. El Consell de Ministres. Estatut dels membres del Govern. Les funcions del Govern. El Consell d'Estat. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.

4. L'Administració pública: Principis constitucionals que la informen. Govern i Administració. Règim jurídic del sector públic. L'Administració general de l'Estat: organització administrativa.



5. El poder judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial. Composició i funcions. El Tribunal Constitucional. Naturalesa, composició i competències. Procediments.



6. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les comunitats autònomes. El control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

7 Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.



II. DRET AUTONÒMIC

8. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

9. Les Corts. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

10. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

11. Govern i Administració. Els consellers. Estatut personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

12. Les competències de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia.

13. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



14. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.



III. UNIÓ EUROPEA

15. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.

16. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.



IV. DRET ADMINISTRATIU

17. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

18. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

19. Els òrgans de les administracions públiques. Principis d'actuació i funcionament. Classes d'òrgans. Òrgans col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Les relacions interorgàniques: coordinació i jerarquia. Desconcentració i delegació de competències. Delegació de firma. Encàrrec de gestió. Avocació.



20. Les persones interessades en el procediment. L'activitat de les administracions públiques. Normes generals. Termes i terminis.

21. Les disposicions administratives. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

22. Disposicions generals sobre els procediments administratius. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

23. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius.

24. La potestat sancionadora. Principis. Procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

25. La responsabilitat patrimonial de l'Administració pública. Procediments. Responsabilitat de les autoritats i personal al servei d'aquesta.

26. Objecte i àmbit d'aplicació del Reial decret legislatiu 3/2011, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les administracions públiques.



V. OCUPACIÓ PÚBLICA

27. Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública.



28. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

29. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'Administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'Administració de la Generalitat. Normativa reguladora.

30. II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat: disposicions vigents.





ANNEX II



Part especial



Tema 01: L'economia espanyola. Dimensió i importància en el context internacional. Principals indicadors. Política econòmica i política agrària. Objectius i instruments de la política agrària.

Tema 02: L'economia valenciana. Principals paràmetres. Posició en el context de l'economia de la UE i Espanya. Principals períodes econòmics i evolució sectorial. La població valenciana.

Tema 03: Els sectors econòmics. Descripció i principals paràmetres. Evolució. El sector agroalimentari: característiques diferencials. Justificació de la intervenció de l'Estat en l'agricultura. Especial referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 04: L'agricultura valenciana: trets macroeconòmics bàsics. La producció de branca agrària (PRA): definició, regulació, composició i distribució. La renda agrària: evolució i distribució. L'agricultura valenciana i el sistema agroalimentari valencià. La contribució d'aquesta a l'economia valenciana.

Tema 05: El medi rural valencià. Definició. Delimitació de la importància demogràfica i territorial d'aquest a la Comunitat Valenciana. Consideracions socioeconòmiques, sectorials i ambientals per al desenvolupament rural valencià.

Tema 06: L'estadística agrària. Fonts d'informació. La programació estadística a la Unió Europea, a Espanya i a la Comunitat Valenciana. Principals estadístiques agràries de la Comunitat Valenciana. Cens agrari. Enquesta d'estructures agràries.

Tema 07: L'organització administrativa agrària. Distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes en matèria d'agricultura, pesca, aigua i medi ambient, i mecanismes de coordinació. La Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. Normativa. Estructura. Competències. Funcions. Organització territorial.

Tema 08: Política de rendes. Assegurances agràries. Política de comercialització i industrialització agrària. La cadena alimentària: principals operadors i relacions entre aquests. Qualitat diferenciada: figures de qualitat. Control de la qualitat alimentària. Seguretat alimentària. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 09: Política d'estructures agràries. Estructura de les explotacions agràries valencianes. Minifundisme i agricultura a temps parcial. Modernització de les explotacions agràries. Relleu generacional.

Tema 10: Política de regadius i planificació hidrològica. La funció del regadiu en la productivitat agrària. La Directiva marc de l'aigua. Política d'infraestructures agràries. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 11: Política d'investigació agrària. La investigació agrària en el marc general de la política agrària. Investigació i innovació agroalimentària a la Unió Europea, Espanya i a la Comunitat Valenciana. Objectius. Programes. L'Institut Valencià d'Investigacions Agràries (IVIA). El paper del sector privat en la investigació i innovació agroalimentària.

Tema 12: Política d'innovació tecnològica agrària. Política de formació i de transferència de tecnologia. La innovació tecnològica i la difusió d'aquesta en el sector agroalimentari valencià. La transferència tecnològica en el sector agrari valencià. Plans de formació i assessorament. Formació reglada en el sector agrari i pesquer. Formació contínua en el sector agrari. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 13: La política agrària i el medi ambient. L'agricultura i els béns públics ambientals. Repercussions de la legislació ambiental europea en l'activitat agrària. Equilibri agricultura-medi ambient. Sostenibilitat de l'agricultura. Xarxa Natura 2000. Zones vulnerables.



Tema 14: Política agrària i canvi climàtic. Fonts d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle (GEI) en l'agricultura. Magnitud, importància relativa i evolució de les emissions. Gasos d'efecte d'hivernacle del sector agrari. Els compromisos en matèria de canvi climàtic: mitigació i adaptació. Objectius de reducció d'emissions en 2020 i posteriors. L'Acord de París. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 15: Sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana. Normativa europea, espanyola i valenciana. Objectius. Principals tipus de plagues. Tipus de productes fitosanitaris. Tècniques d'aplicació. Problemàtica de l'ús dels productes fitosanitaris. Residus en aliments. Límit màxim de residus (LMR). Gestió d'envasos de productes fitosanitaris. Control periòdic de la maquinària de tractaments. Les agrupacions per a tractaments en agricultura (ATRIA).

Tema 16: Mètodes alternatius a la lluita química contra les plagues: lluita biològica i lluita integrada. La producció integrada. Normativa reguladora a la Unió Europea, Espanya i la Comunitat Valenciana. Objectius. Principis. Distribució geogràfica, produccions i rendiments a la Comunitat Valenciana. Requisits agronòmics. Situació actual i perspectives de futur.

Tema 17: Sanitat animal a la Comunitat Valenciana. Normativa europea, espanyola i valenciana. Objectius. Principals malalties que afecten la ramaderia per àrees geogràfiques i orientacions productives. Programes de lluita i protecció. Laboratoris de sanitat ramadera. Benestar animal: concepte i normativa. Mètodes d'observació i valoració en l'explotació.

Tema 18: Associacionisme agrari i pesquer a la Comunitat Valenciana. Cooperativisme valencià: règim jurídic; òrgans de govern. Cooperatives agràries. Principals dades econòmiques de l'activitat cooperativa en l'àmbit agrari i agroalimentari. Les cooperatives de crèdit. Societats agràries de transformació (SAT). Les agrupacions de productors agraris. Organitzacions de productors. Altres entitats associatives. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 19: El pressupost com a instrument de planificació, administració, gestió i coordinació. La subvenció: naturalesa jurídica. La Llei general de subvencions. Aplicació en l'Administració pública. Subvencions al sector agrari i agroalimentari. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 20: Projectes d'infraestructura rural. Redacció de projectes. Avaluació d'impacte ambiental. Supervisió de projectes. Pla de seguretat i salut. Direcció d'obres. Certificació d'obres; incidències en les obres. Recepció, liquidació i garantia de les obres.

Tema 21: L'empresa agroalimentària a la Comunitat Valenciana. Dimensions de les empreses. Estructura productiva. Característiques i tipus. Principals produccions. Indicadors. Perspectiva de futur.

Tema 22: La indústria agroalimentària a la Comunitat Valenciana. Normativa. Estructura, dimensió sectorial i distribució territorial. Indicadors. Importància econòmica. Perspectiva de futur. Contribució de la indústria agroalimentària al desenvolupament rural.

Tema 23: Pesca marítima. Situació actual en la Unió Europea i a la Comunitat Valenciana. Distribució geogràfica, produccions i rendiments a la Comunitat Valenciana. Competències de la Generalitat. Característiques i tipus de producció. Principals espècies i volums capturats en els ports valencians. Calendari. Aqüicultura marina i continental. Exigències ambientals. Exigències d'higiene i benestar animal. Importància econòmica i població ocupada a la Comunitat Valenciana. La flota pesquera valenciana: dimensions i problemàtica. Organització del sector: les confraries de pescadors. Actuacions estructurals. Perspectives de futur.

Tema 24: La Unió Europea: antecedents històrics i objectius. Els tractats fundacionals. Les modificacions. Les ampliacions. Fonts del dret comunitari. Processos de decisió a la Unió Europea: el procediment ordinari. La planificació de l'actuació publica en l'agricultura. Els centres de decisió de la política agrària. Les organitzacions professionals agràries. Les organitzacions empresarials agroalimentàries.



Tema 25: La política agrària comunitària (PAC): principis, objectius i instruments. Els sistemes d'intervenció. Organitzacions comunes de mercat (OCM). Les reformes de la PAC. La PAC més enllà del 2020.

Tema 26: La política de cohesió de la Unió Europea. Antecedents i evolució. Naturalesa i classificació de les regions. La política de cohesió en el període 2014-2020. Objectius i instruments. Aplicació de la política regional a Espanya i a la Comunitat Valenciana.

Tema 27: La política de desenvolupament rural de la Unió Europea. Antecedents i evolució. La programació a Espanya i a la Comunitat Valenciana 2014-2020. Marc Nacional de Desenvolupament Rural. Marc comú de seguiment i avaluació. El Programa de desenvolupament rural (PDR) 2014-2020 de la Comunitat Valenciana: estratègies; objectius; prioritats; mesures; quadres financers. Complementarietat amb les mesures finançades amb altres fons. Mecanismes de gestió i control. Avaluació i seguiment.

Tema 28: El PDR-CV 2014-2020. Descripció de les mesures següents: accions de transferència d'informació i coneixements; Servei d'assessorament, gestió i substitució d'explotacions agràries; Règims de qualitat dels productes agrícoles i alimentaris; inversions en actius físics; desenvolupament d'explotacions i empreses agràries.

Tema 29: El PDR-CV 2014-2020. Descripció de les mesures següents: inversions en el desenvolupament de zones forestals i millora de la viabilitat dels boscos; agroambient i clima; agricultura ecològica; ajudes a zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques; cooperació. Desenvolupament local mitjançant el LEADER.

Tema 30: El finançament de la política agrària comunitària (PAC). Antecedents i evolució. Instruments de finançament de la PAC: FEAGA i FEADER. Altres instruments financers: FSE, FEDER, FEMP, BEI. La distribució estatal i sectorial de la despesa de la PAC. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 31: La normativa reguladora dels mercats agrícoles en la Unió Europea. L'organització comuna de mercats dels productes agraris. Principals productes regulats. Mesures de mercat interior: intervenció pública, emmagatzematge privat, règims d'ajuda i disposicions sobre comercialització. Normes aplicables a la comercialització i a la producció. Intercanvis comercials amb tercers països. Mesures excepcionals. Normes sobre la competència. El Comité de l'OCMA.



Tema 32: La política pesquera comuna. Antecedents i evolució. Règim de quotes i captures. La política estructural pesquera. Aplicació del FEMP a la Comunitat Valenciana.

Tema 33: La gestió i el control dels fons de la PAC. Organismes que intervenen. La gestió dels fons de la PAC i les relacions Comissió Europea – estats membres – organismes pagadors. L'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA). El control comunitari de les despeses de la PAC. La liquidació de comptes.

Tema 34: La condicionalitat de la política agrària comunitària (PAC). Les bones pràctiques agràries i ambientals. Requisits legals de gestió. Controls. Aplicació a Espanya i a la Comunitat Valenciana.

Tema 35: El règim de pagament bàsic (RPB). Beneficiaris. Establiment de drets, regionalització i convergència. La Reserva Nacional. Aplicació del RPB a Espanya i a la Comunitat Valenciana; sectors integrats, complement a joves agricultors i règim simplificat de xicotets agricultors.

Tema 36: Les normes generals sobre la competència aplicables a la PAC. Disposicions generals a les empreses. Les ajudes atorgades pels estats membres i les comunitats autònomes. Les directrius comunitàries sobre ajudes estatals al sector agrari 2014-2020. Les ajudes de minimis.



Tema 37: El mercat comunitari de l'arròs. Regulació del sector a la Unió Europea. Mesures de gestió del mercat i pagaments directes. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 38: El mercat comunitari de les fruites i hortalisses fresques. Regulació del sector a la Unió Europea. Mesures de gestió del mercat i pagaments directes. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 39: El mercat comunitari de l'oli d'oliva. Regulació del sector a la Unió Europea. Mesures de gestió del mercat i pagaments directes. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 40: El mercat comunitari del sector vitivinícola. Regulació del sector a la Unió Europea. Mesures de gestió del mercat i pagaments directes. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 41: El mercat comunitari del sector lacti i de boví de carn. Regulació del sector a la Unió Europea. Mesures de gestió del mercat i pagaments directes. Incidència del règim de pagament bàsic sobre el sector de boví de carn. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 42. L'agricultura en el món: els Estats Units d'Amèrica, països del grup de Cairns, països mediterranis, Xina i Brasil. El comerç mundial de productes agraris. L'OMC i posició de les diferents parts en les negociacions. L'agricultura a la Unió Europea. Heterogeneïtat i característiques de l'agricultura comunitària. L'agricultura continental i l'agricultura mediterrània. Importacions i exportacions de les produccions agrícoles a la Unió Europea.

Tema 43: El comerç internacional de productes agraris i alimentaris. Els acords multilaterals. L'Acord general sobre comerç i aranzels (GATT) i l'Organització Mundial de Comerç (OMC). Acords bilaterals. Situació actual i perspectives de la política comercial de la Unió Europea. Efectes positius i negatius sobre l'agricultura valenciana.



Tema 44: El clima. Principals factors climàtics. Les àrees climàtiques valencianes. La tecnologia i les restriccions climàtiques. La bioclimatologia. El sòl. El sòl com a factor de producció en l'agricultura. El preu i la mobilitat de la terra com a condicionant de l'estructura empresarial. El sòl i la tecnologia per a usos agrícoles. Tipus de sòls i distribució en el territori valencià.

Tema 45: L'aigua. L'aigua com a factor de producció en l'agricultura. La relació aigua-sòl-planta. La qualitat de les aigües per a reg. El problema de la salinització. El reg. Principals tècniques de reg. L'estalvi d'aigua i les tècniques de reg. Cost d'aigua i energia. Fertirrigació. Agricultures de secà i de regadiu.

Tema 46: Mecanització de l'empresa agrària a la Comunitat Valenciana. Estructura del parc de maquinària. Principals dèficits. Normes tècniques. Registre i control oficial. Tipus de màquines i característiques. Evolució de la mecanització agrària. Noves formes d'utilització de màquines agrícoles i empreses de serveis. Utilització en comú de la maquinària.

Tema 47: inputs energètics i hidràulics. Els inputs energètics en la producció agrària. Consum i estructura. Tipus d'energia i combustibles. L'eficiència energètica. Optimització de recursos. Les energies alternatives. Els inputs hidràulics. Consum, estructura i estacionalitat.



Tema 48: Agricultura i sostenibilitat. Agricultures intensives i extensives. Prevenció de la degradació dels sòls i aigües en l'agricultura. Contaminació de terres: principals causes. Criteris per a la correcta aplicació d'adobs i esmenes orgàniques. Contaminació d'aqüífers per nitrats. Les zones vulnerables. Programes d'actuació. Directiva europea relativa a la contaminació de procedència agrària. Conservació de la biodiversitat. Codi de bones pràctiques agrícoles (CBPA). Directiva marc de l'aigua.

Tema 49: fertilitzants. Tipus i característiques. Tècniques de fertilització. Incidència dels fertilitzants en la producció agrícola. Limitacions econòmiques i ambientals per a la utilització: ús racional dels fertilitzants. Fitosanitaris: mètodes de lluita contra plagues. Plaguicides i herbicides. Tipus i característiques. Circumstàncies en l'aplicació. La lluita biològica.

Tema 50: Llavors i plantes de reproducció vegetativa. Situació actual a la Unió Europea i a la Comunitat Valenciana. Normativa europea, espanyola i valenciana. Registre oficial de varietats. Espècies, varietats, tècniques de selecció i millora. Importància de la conservació i millora de les espècies i varietats, especialment del germoplasma autòcton. Tècniques de selecció, obtenció, multiplicació i protecció de noves varietats. Control sanitari del material vegetal. Organismes modificats genèticament (OGM).

Tema 51: La ramaderia. Característiques i tipus. Principals orientacions productives. Tècniques de producció. Situació actual i perspectives de futur. Especial referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 52: Citricultura. Distribució geogràfica, produccions i rendiments a la Comunitat Valenciana. Tècniques de producció. Espècies i varietats a la Comunitat Valenciana. Calendaris. Entrades. Operacions de cultiu. La sanitat vegetal en la citricultura. Perspectives de futur.



Tema 53: Fructicultura i cultius emergents, horticultura, floricultura i ornamentals. Distribució geogràfica, produccions i rendiments a la Comunitat Valenciana. Tècniques de producció. Espècies i varietats a la Comunitat Valenciana. Calendaris. Entrades. Operacions de cultiu. Exigències ambientals. Mecanització. Importància relativa dins del subsector agrícola valencià. Compatibilitat amb altres cultius. Perspectives de futur.

Tema 54: Olivicultura i viticultura. Distribució geogràfica, produccions i rendiments a la Comunitat Valenciana. Tècniques de producció. Espècies i varietats a la Comunitat Valenciana. Calendaris. Entrades. Operacions de cultiu. Exigències ambientals. Mecanització. Importància relativa dins del subsector agrícola valencià. Compatibilitat amb altres cultius. Perspectives de futur.

Tema 55: Cereals, oleaginoses, lleguminoses, proteaginoses i farratges. Distribució geogràfica, produccions i rendiments a la Comunitat Valenciana. Tècniques de producció. Espècies i varietats a la Comunitat Valenciana. Calendaris. Entrades. Operacions de cultiu. Exigències ambientals. Mecanització. Importància relativa dins del subsector agrícola valencià. Compatibilitat amb altres cultius. Perspectives de futur.



Tema 56: Agricultura ecològica. Normativa reguladora en la Unió Europea, Espanya i Comunitat Valenciana. Objectius. Principis. Distribució geogràfica, produccions i rendiments a la Comunitat Valenciana. Requisits agronòmics. Traçabilitat. Controls i certificació. El Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV). El Pla valencià de producció ecològica. Situació actual i perspectives de futur.



Tema 57: La comercialització del sector agroalimentari. Escalons i circuits comercials. La transparència dels mercats. La informació de preus. La comercialització agroalimentària en origen i en destinació. Els mercats en origen. Les llotges. Canals tradicionals i canals alternatius. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 58: El comerç exterior agroalimentari valencià. Les exportacions i importacions. Volum i evolució. Règims comercials aplicables. Principals productes. Àrees subministradores i àrees de destinació.



Tema 59: Transformació i industrialització de productes agraris. Caracterització de les principals matèries primeres i productes acabats. Operacions bàsiques i processos tecnològics fonamentals. Referència a la Comunitat Valenciana.

Tema 60: Els sistemes d'informació geogràfics (SIG). Àrees d'aplicació i mitjans de transmissió. La fotogrametria i la teledetecció per satèl·lit aplicades a l'agricultura. Fonaments. Aplicació a l'estimació de collites. Aplicació a la realització de registres de plantacions permanents. Aplicació al control de les ajudes de la PAC.





ANNEX III



BAREM DE LA FASE DE CONCURS DEL COS SUPERIOR TÈCNIC D'ENGINYERIA AGRÒNOMA, A1-15, SECTOR ADMINISTRACIÓ ESPECIAL. TORN LLIURE I TORN DE PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 d'aquesta convocatòria la valoració dels mèrits s'ha d'efectuar d'acord amb el barem següent:



A) Experiència professional: màxim, 20 punts

1. Es valora l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració pública, en funcions que actualment corresponen al cos superior tècnic d'enginyeria agrònoma, A1-15 (definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana), amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.



1.2. Per treballs realitzats en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres administracions públiques o en entitats de dret públic, vinculades o dependents d'una administració pública territorial, no previstos en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies del cos superior tècnic d'enginyeria agrònoma, A1-15, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat a personal eventual.



2. L'experiència professional s'ha d'acreditar d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a administracions públiques s'han d'acreditar sempre mitjançant certificat oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i el certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, com també certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan escaiga, i en substitució d'aquests documents, s'ha d'aportar certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



En tot cas la puntuació màxima que es pot aconseguir per experiència no pot superar els 20 punts.





B) Formació: màxim, 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià s'ha de valorar fins a un màxim de 6 punts, després de l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

Coneixement oral: 1,00 punt

Grau elemental:2,00 punts.

Grau mitjà: 4,00 punts

Grau mitjà + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

Grau superior: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectua puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.



2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valora el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats; i s'han d'acreditar documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), com també tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per Ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari s'ha de valorar fins a un màxim de 3 punts, i s'ha de puntuar per curs o l'equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc comú europeu de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectua puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a aquest punt.

3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup A1, excloent-hi el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.



4. Formació complementària: màxim 6 punts.

4.1. Cursos de formació:

Es valoren els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts.

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



4.2. Màsters universitaris:

Es valoren els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:

Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt.

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts.



La formació complementària es valora fins a un màxim de 6 punts.



En tot cas la puntuació màxima que es pot aconseguir per formació no pot superar els 15 punts.

ANNEX V

(Oficines públiques)



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

Oficina PROP

Rambla de Méndez Núñez, 41, 03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

Oficina PROP

Carrer Major 78, 12001 Castelló de la Plana



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

C/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet

http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de la Funció Pública, Oposicions i concursos, Oferta 2016)



Tramitació telemàtica de la instància per internet

http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «Prop», Ocupació pública, descripció: «Cos d'advocats de la Generalitat, Convocatòria 6/16», Tramitar amb certificat).





Oficines Prop



Alacant

– Alacant: carrer de Churruca, 29, 03003

– Alacant: rambla de Méndez Núñez, 41, 03001

– Benidorm: Foietes Colònia de Madrid, avgda. de Beniardà, 61, 03500

– Elx: plaça de la Mercé, 5, 03202

– Elda: plaça de la Constitució, 1, 03600

– Oriola: carrer de López Pozas, s/n, 03300

– Torrevella: carrer Hermanos Bazán, 6, baixos, 03181



Castelló

– Castelló de la Plana: carrer dels Germans Bou, 47, 12003

– Castelló de la Plana: carrer Major, 76, 12001

– Castelló de la Plana: avinguda del Mar, 16, 12003

– Vila-real: carrer de Josep Ramón Batalla, 38, 12540

– Vinaròs: plaça de Jovellar, 2, 12500

– Sogorb: plaça de l'Almudín, 1, 12400



València

– València: Gregori Gea I, carrer de Gregori Gea, 27, 46009

– València: Gregori Gea II, carrer de Gregori Gea, 14, 46009

– València: Centre. Avinguda del Baró de Càrcer, 36, 46001

– Alzira: plaça de Casassús, 1, 46600

– Ontinyent: carrer de Maians, 19, 46870

– Port de Sagunt: plaça de Ramón de la Sota, s/n, (Edifici Rotonda) 46520

– Requena: plaça Consistorial, 2, 46340

– La Safor (Gandia): avinguda de la República Argentina, 28, 46700

– Sagunt: Camí Reial, 65-67, 46500

– Xàtiva: albereda de Jaume I, 35, 32, 46800

– València: Ciutat administrativa 9 d'Octubre, carrer de Castán Tobeñas, 77 torres 1 i 4



Telèfon 012 d'informació administrativa de la Generalitat

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es crida des de fora de la Comunitat Valenciana: 963 866 000

Mapa web