Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 25/2017, de 18 de setembre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior de gestió d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala tècnic d'arxius i biblioteques, A2-04-01, sector administració especial, torn d'accés lliure, convocatòria 12/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2017/8321]

(DOGV núm. 8139 de 02.10.2017) Ref. Base de dades 008558/2017






Vista la proposta de la direcció general de Funció Pública i de conformitat amb el que estableix el Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2016 i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'Administració de la Generalitat, aquesta Conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al cos superior gestió d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala tècnic d'arxius i biblioteques, A2-04-01, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, que s'ha de regir pel que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i la resta de normativa de desplegament, i pel que disposen les següents







Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 5 llocs de treball del Cos Superior de Gestió d'Arxivística, Biblioteconomia i Documentació, Escala Tècnic d'Arxius i Biblioteques, A2-04-01, sector administració especial.

Els 5 llocs de treball corresponen al torn d'accés lliure.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, cal complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, poden participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a costa seu.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.3. Titulació: estar en possessió del títol de diplomatura universitària en Biblioteconomia i Documentació o bé, títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades a l'escala del cos, o complides les condicions per a obtindre abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut despatxada o despatxat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves s'han de complir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració pot requerir als aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, i també tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en al termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podria quedar exclosa del procés selectiu.

2.4. No pot participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del cos superior gestió d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala tècnica d'arxius i biblioteques, A2-04-01.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció ha d'establir, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Amb aquest propòsit, les persones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, es podria demanar el corresponent dictamen a la Comissió Mixta de Discapacitats, i en aquest cas la persona admesa inicialment podria participar condicionalment en el procés selectiu, i, doncs, quedaria en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els que desitgen prendre part en aquestes proves selectives han d'emplenar la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV i que se'ls facilitarà en les oficines públiques que es detallen en l'annex V o en el portal de l'Administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos).

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat «http://www.gva.es» (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació pública, Descripció: «cos superior gestió d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala tècnica d'arxius i biblioteques. A2-04-01, Convocatòria 12/16», tramitació amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen són de 1880 euros i s'han d'ingressar en qualssevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa s'ha de justificar mitjançant el justificant escaient que l'entitat bancària ha d'emetre atenent a la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determina l'exclusió de la persona aspirant, llevat que concórreguen una de les següents circumstàncies i es faça constar en la sol·licitud de participació:

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudeixen d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa General» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualssevol dels mitjans de prova prevists en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior han de presentar una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'una tal exempció. En el cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no poden ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què podrien haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



5.4. És procedent la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del text refós de la Llei de taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds s'han d'adreçar a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds han de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: si les persones interessades presenten la sol·licitud en les oficines públiques que s'especifiquen en l'annex V, una vegada omplida i abonada la taxa que es fixa en la base 5.

També es poden presentar les sol·licituds en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sol·licitud telemàtica: si les persones interessades presenten la sol·licitud a través d'internet mitjançant la firma electrònica, una vegada omplit el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No són vàlides aquelles sol·licituds que encara que hagen sigut pagades no han sigut firmades electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'ompliment de la seua sol·licitud, han d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud, «Forma d'accés», els aspirants que accedisquen pel torn lliure, han de marcar amb una ics (X) la lletra «L». En la sol·licitud telemàtica s'ha de triar l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «forma d'accés 6.3.2.».

Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, han de marcar amb una ics (X), en la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Poden sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants han d'aportar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Unes altres, que cal especificar.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, han de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola han d'emplenar els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En cas de la sol·licitud telemàtica s'han d'emplenar les caselles de l'apartat B «Unes altres dades, si no posseeix la nacionalitat espanyola».

6.3.4. En la sol·licitud ha de constar que s'ha realitzat el corresponent ingrés dels drets d'examen, mitjançant la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o, a falta d'això, segell i firma, llevat que hi concórrega una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

6.3.5. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora ha de suposar la substitució del tràmit de presentació davant de l'administració pública, en temps i forma, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.

6.4. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7.7, estiguen exemptes de la realització de la prova de castellà, han de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 40.2 de la sol·licitud presencial o en l'apartat Dada addicional 2.4 de la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i poden únicament demandar la seua modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Després d'haver acabat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant ha de dictar una resolució, que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que continga la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cada un dels torns.

7.3. Les persones aspirants poden, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar-ne l'esmena en temps i amb la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar no sols que no figuren arreplegades en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les dades personals i el torn triat consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Després d'haver transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedira, es dictaria una resolució que eleve a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves, i que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.6. En la resolució mitjançant la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'ha d'establir, amb 15 dies d'antelació, pel cap baix, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de les proves, i també com l'ordre de crida de les persones admeses, que ha de començar per la lletra «B» conformement amb el resultat del sorteig que s'ha fet el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

7.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà han d'acreditar el coneixement del mateix mitjançant la realització d'una prova en què es comprove que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ha d'ajustar al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificarà com a «apta» o «no apta», i cal obtindre la valoració d'«apta» per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera, regulat en el Reial decret 1137/2002 de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer o del Certificat d'Aptitud en Espanyol per a persones estrangeres, expedit per les escoles oficials d'idiomes, o que acrediten que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció és el de concurs oposició, que consta d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició:

L'oposició consta de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

8.2.1 Primer exercici.

Consisteix a contestar per escrit davant d'un qüestionari de 100 preguntes, sobre matèries comunes arreplegades en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de les quals només una és correcta.



El temps de realització de l'examen, l'ha de determinar prèviament l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas ha de ser inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici

Consisteix en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i d'un màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes triats d'entre tres temes extrets a l'atzar del programa que figura en l'annex II (part especial).

Una vegada conclosa la prova, els exercicis s'han d'introduir en sobres tancats i han de quedar sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, que cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat, amb un ordre que ha de començar per la lletra «B», conformement amb el resultat del sorteig fet el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

L'òrgan tècnic de selecció podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, les dates i hores de lectura d'aquest exercici, l'ha d'anunciar l'òrgan tècnic de selecció amb la antelació escaient.

8.2.3. Tercer exercici.

Consisteix a resoldre per escrit, en un temps mínim de tres hores i d'un màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics referits a matèries contingudes en el temari específic de l'annex II (part especial) de la convocatòria.

8.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició és de 65 punts, que es distribueix de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici és de 0 a 21 punts, i cal obtindre per a superar-lo un mínim de 10,5 punts.



El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10,5 punts en l'exercici és contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies s'han de valorar negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La formula de correcció és:

Respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errors/3).

Després d'haver establits les respostes correctes netes s'han de convertir en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualifica de 0 a 22 punts, i cal obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualifica de 0 a 22 punts, i cal obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició és necessari obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els tres exercicis.

8.5. Fase de concurs.

Només poden participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants han d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs és de 35 punts, distribuïts d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obté sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

Els casos d'empat que es produïsquen s'han de dirimir de la manera següent: cal ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, aquest es dirimiria per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què apareixen en la relació.

Si persistia l'empat caldria procedir, en tercer lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional, i, si l'empat es produïa entre aquestes persones, es triaria la que haja acreditat un major percentatge de discapacitat.

En cas de persistir l'empat, en quart lloc, si l'empat fóra entre persones de distint sexe, s'ha de decantar en favor del sexe femení en el cas que aquest estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del Cos Superior Tècnic d'Arxivística, Biblioteconomia i Documentació, Escala Facultativa d'Arxius i Biblioteques, A1-08-01, en la data de publicació de la present convocatòria.



Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest s'ha de dirimir finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, ordre que comença per la lletra «B», conformement amb el resultat del sorteig fet el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici s'ha de realitzar en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses s'han de convocar per a la realització de cada exercici en crida única. Quedaran decaigudes en el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Si es tractava de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podria apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que les aquestes no hagen finalitzat i l'admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Així mateix, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, acreditat com cal, la seua situació quedaria condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, les quals no podran demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa ha de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, la realització d'aquestes ha de tindre lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Aquesta disposició s'aplica també a les víctimes de violència de gènere quan acrediten com cal que no hi poden assistir per motius de seguretat.

Les persones aspirants han d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'aquestes. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant, ha de quedar reflectida en l'acta corresponent, i aquesta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció dicte resolució sobre l'incident.



Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor, han de comprovar la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests, ni tampoc l'exemplar per a les persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.3. Una vegada hagen començat les proves, l'anunci de la celebració dels restants exercicis, el farà públic l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en la web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 24 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 2 dies com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció ha de prendre les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i s'anul·larien tots aquells exercicis que contingueren cap marca que poguera identificar-ne l'autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció ha de publicar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública: la relació de persones que han superat la prova amb expressió del nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. Es considera que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.

10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant un anunci ha de publicar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4, com a relació de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls ha de concedir un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits prevists en l'annex III, compulsats com cal. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament seria necessari citar-los en el currículum, sense haver d'aportar els documents corresponents. Només s'han de valorar els mèrits al·legats en el currículum.

10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció ha d'exposar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, amb l'obertura d'un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



10.4. Un cop s'hagen resolt les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant anunci, ha de publicar en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, publicació que serveix de notificació a les persones interessades, i també la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



En cap cas l'òrgan tècnic de selecció pot declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que estableixen les bases 1.1 i 12 de la present convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció ha d'elevar a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació aporten davant la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

11.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.3. Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut despatxada o despatxat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.



11.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.

11.1.5. Qui supere les proves selectives, ha d'acreditar els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements, ha de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que s'ha preceptuat en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els que superen les proves selectives, han acreditaran els coneixements de valencià de Grau Mitjà, mitjançant certificat expedit o homologat per Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



El personal que no puga acreditar aquests coneixements ha de realitzar l'exercici específic que es convoque i, en cas de no superar-lo, hauria d'assistir als cursos de perfeccionament que a aquest fi s'organitzen.

11.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2, han de presentar una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció.

11.3. Les persones aspirants seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa o que d'aquesta es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no podrien ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què podrien haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Nomenament de personal funcionari de carrera.

Després d'haver transcorregut el termini de presentació de la documentació s'ha de dictar una resolució per publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, el nomenament com a personal funcionari de carrera, del cos superior gestió d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala tècnica d'arxius i biblioteques, A2-04-01, sector administració especial, de les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, després de l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir a l'òrgan tècnic de selecció una relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, està compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i es designa el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció s'ha de publicar amb una antelació mínima d'un mes respecte de la data de començament de les proves, mitjançant una resolució publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves, pot designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportú.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, i també, en general, l'adopció de totes les mesures que calga per al desenvolupament correcte de les proves selectives.



13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, i també el personal assessor, han d'abstindre's i poden ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, han d'abstindre's aquells membres que hagen realitzat tasques de preparació de persones aspirants els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. Als efectes de comunicacions i de qualssevol altra incidència, l'òrgan tècnic de selecció té la seu en la Direcció General de Funció Pública, (C/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València).

13.7. L'òrgan tècnic de selecció, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regeix pel que disposa el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997 d'11 de febrer i el Decret 175/2006, de 24 de novembre, (DOGV 7229, 19.06.2014).

13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'ha d'adaptar al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i a la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria, les bases i tots els actes administratius que es dicten per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, posen fi a la via administrativa, i poden ser impugnats per les persones interessades mitjançant la interposició d'un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es pot interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre. Tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar-ne, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció, es pot interposar-se un recurs d'alçada davant de l'Hble. consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 18 de setembre de 2017.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.





ANNEX I



Part general

 

I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. La Constitució espanyola de 1978. Característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, protecció i restriccions. Suspensió dels drets.



2. La Corona: La seua regulació en la Constitució espanyola. Les Corts Generals. Les cambres: composició, organització i funcions. En especial la funció legislativa.

3. El Govern i l'Administració Pública: regulació constitucional. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.

L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat.

4. El Poder judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial. composició i funcions. El Tribunal Constitucional. Naturalesa, composició i competències. Procediments



5. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.



II. DRET AUTONÒMIC

6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

7. Les Corts. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

8. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

9. Govern i Administració. Els consellers. Estatut personal. L'Administració Pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració Pública de la Generalitat.

10. La llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Instrumental i de Subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



11. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.



III. UNIÓ EUROPEA

12. Característiques de l'Ordenament Jurídic de la Unió Europea. Fonts del Dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Els reglaments. Les directives.

13. Les institucions de la Unió Europea: el Parlament Europeu. el Consell Europeu, el Consell, la Comissió Europea, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, el Tribunal de Comptes.



IV. DRET ADMINISTRATIU

14. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques: Àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

15. Els interessats en el procediment. L'activitat de les Administracions Públiques. Normes generals. Termes i terminis.

16. Les disposicions administratives. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

17. Disposicions generals sobre els Procediments administratius. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

18. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius.

19. La potestat sancionadora. Principis. Procediment per a l'exercici de la protesteu sancionadora.

20. La responsabilitat patrimonial de l'Administració Pública. Procediments. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servei.



21. Objecte i àmbit d'aplicació del Reial decret legislatiu 3/2011, pel qual s'aprova el text refós de la llei de Contractes del Sector Públic. Delimitació dels tipus contractuals. Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les Administracions Públiques.



V. OCUPACIÓ PÚBLICA

22. Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública.



23. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

24. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'Administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'Administració de la Generalitat. Normativa reguladora.

25. II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat: disposicions vigents.





ANNEX II



Part especial



1. Legislació estatal i valenciana referida a lectura, llibre i biblioteques. Legislació estatal i valenciana en matèria d'arxius.

2- Normativa estatal i valenciana sobre patrimoni bibliogràfic i documental.

3-Normativa estatal i valenciana en matèria de transparència. El dret dels ciutadans a la informació pública.

4. Normativa de la Unió Europea i del Consell d'Europa en matèria d'Arxius i Biblioteques. Cooperació internacional: organitzacions i projectes.

5. Normes i directrius sobre planificació i construcció d'arxius i biblioteques: arquitectura, equipament i gestió dels espais. Mesures mediambientals, de seguretat i prevenció. Principis d'actuació en cas d'emergència o desastre en arxius i biblioteques.

6. Concepte i definició i objectiu de l'Arxivística. Concepte d'informació arxivística. Els principis de l'arxivística. Principals ciències i tècniques auxiliars de l'arxivística.

7. Concepte i definició d'arxiu. Funcions, etapes i tipus.

8. Concepte i definició de document. Definició, caràcters, tipologia i valors del document.

9. El document electrònic: concepte, característiques i tractament arxivístic.

10. Organització i tractament dels fons de l'arxiu. Identificació de sèries i funcions. La classificació dels fons documentals. L'ordenació de documents: tipus i operacions relacionades.

11. Les transferències de documentació i processos d'arxiu. La instal·lació: gestió dels depòsits.

12. Concepte, definició i principis generals de la valoració i la selecció de documents. La valoració i selecció documental en la Generalitat. La Junta Qualificadora de Documents Administratius.

13. La descripció de fons documentals: tipologies i característiques dels diferents instruments de descripció. Les normes nacionals (CNEDA) i internacionals de descripció arxivística: ISAD (G). La norma internacional ISAAR (CPF) sobre encapçalaments autoritzats arxivístics per a entitats, personal i famílies.

14. Els materials documentals. Tipus i causes d'alteració. Mesures de conservació preventiva. Els suports documentals.

15. Reproducció del document. Reprografia i digitalització de documents dels arxius: objectius i programes.

16. La gestió informatitzada dels processos documentals. El sistema d'informació i gestió integral dels arxius del Sistema Arxivístic Valencià SAVEX (Sistema Arxivístic Valencià en Xarxa). L'OPAC del SAVEX.



17. El servei als usuaris: sistemes d'accés, consulta i préstec de documentació. Tipus d'usuaris.

18. La difusió dels fons documentals: el vessant educatiu, social i d'investigació. La dinamització cultural dels arxius.

19. Normalització i difusió de documents i de la informació arxivística en la web. Els portals de difusió de la informació arxivística. El portal d'Arxius Espanyols (PARES) i el Portal Europeu d'Arxius (àpex).



20. L'accés als documents i els arxius: concepte i normativa. El marc normatiu i el règim d'accés als documents dels diferents tipus d'arxius. Normativa i límits al dret d'accés.

21. El Sistema Espanyol d'Arxius: composició, estructura i funcions. L'evolució de l'organització arxivística a Espanya.

22. Sistema Arxivístic Valencià: estructura i òrgans. Els arxius i subsistemes d'arxius que formen part del Sistema Arxivístic Valencià. La gestió documental, l'organització i el funcionament dels arxius de la Generalitat. El Cens del Patrimoni Documental Valencià.



23. La cooperació arxivística nacional i amb els Països de la Unió europea.

24. El Regne de València: origen, funcionament i competències de les institucions de govern i l'administració en l'època medieval i moderna, fins al Decret de Nova Planta.

25. Les institucions valencianes des del S. XVIII fins als nostres dies.

26. Concepte de biblioteca. Tipus de biblioteques i funció. Evolució històrica.

27. Normativa i organització bibliotecària espanyola i valenciana. Cooperació bibliotecària. Organitzacions internacionals i nacionals.

28. Propietat intel·lectual. Reproducció i préstec d'obres en biblioteques. Accés obert.

29. Biblioteca Nacional De. Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu. Depòsit Legal i depòsit legal de publicacions en línia.

30. Sistema bibliotecari valencià. Xarxa de Lectura Pública. Xarxa de Biblioteques Especialitzades i Centres de documentació. Biblioteques escolars a la Comunitat Valenciana.

31. Desenrotllament de col·leccions: selecció, adquisició avaluació i expurgació. Preservació, conservació i restauració.

32. Avaluació i estadístiques en biblioteques. Normes i usos.

33. Serveis bibliotecaris presencials i virtuals. Alfabetització informacional. Activitats culturals en biblioteques. Animació a la lectura.



34. Els llocs web de les biblioteques. Principis de disseny i usabilitat.

35. Normalització en la identificació bibliogràfica. Números internacionals normalitzats. Identificació permanent a internet.

36. Catalogació: principis i regles. FRBR. ISBD, Regles de catalogació espanyoles, RDA. Control d'autoritats. FRAD. FRSAD. Principals catàlegs d'autoritats en línia.

37. Format Marc21 de registres bibliogràfics, d'autoritat i de fons.



38. Sistemes integrats de gestió bibliotecària.

39. Catàlegs d'accés públic en línia. Ferramentes de descobriment. Catàlegs col·lectius.

40. Digitalització i preservació digital. Procediments i estàndards. Models de metadades.

41. Protocols i llenguatges de busca i intercanvi d'informació: Z39.50, SRU/SRW, OpenURL, OAI-PMH.

42. Metabuscadors i gestors d'enllaços. Recol·lectors OAI-PMH.

43. Web semàntica en biblioteques. Dades enllaçats en biblioteques.

44. La bibliografia. Evolució històrica.

45. Història del llibre.









ANNEX III



BAREM FASE CONCURS COS SUPERIOR GESTIÓ D'ARXIVÍSTICA, BIBLIOTECONOMIA I DOCUMENTACIÓ, ESCALA TÈCNICA D'ARXIUS I BIBLIOTEQUES, A2-04-01, SECTOR ADMINISTRACIÓ ESPECIAL. TORN LLIURE



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectua d'acord amb el barem següent:



A) Experiència professional: màxim 20 punts.

1. S'ha de valorar l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració Pública, en funcions que actualment corresponen al cos superior gestió d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala tècnica d'arxius i biblioteques, A2-04-01 (definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana), amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.



1.2. Per treballs realitzats en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres Administracions Públiques o en entitats de Dret Públic, vinculades o dependents d'una Administració pública territorial, no previstos en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies del cos superior gestió d'arxivística, biblioteconomia i documentació, escala tècnica d'arxius i biblioteques, A2-04-01, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas s'ha de valorar l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat a personal eventual.



2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a Administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència Fiscal o IAE on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, i també certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan procedisca, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà la certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la Mutualitat corresponent.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 20 punts.



B) Formació: màxim 15 punts.

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valora fins a un màxim de 6 punts, tot amb l'acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

Coneixement oral: 1,00 punt

Grau elemental:2,00 punts.

Grau mitjà: 4,00 punts

Grau mitjà + llenguatge administratiu o llenguatge als mitjans de comunicació: 5 punts

Grau superior: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectua puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.



2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valora el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, que cal acreditar documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), i també tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valora fins a un màxim de 3 punts, i es puntua per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (nivell Bàsic, nivell Intermedi i nivell Avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectua puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup A1, excloent el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.



4. Formació complementària: màxim 6 punts.

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts.

En cap cas es poden puntuar els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



4.2. Màsters universitaris:

Es valoren els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat de titulació, d'acord amb l'escala següent:



Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt.

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts.

La formació complementària es valora fins a un màxim de 6 punts.



En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no pot superar els 15 punts.



ANNEX IV

(Oficines públiques)



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

Oficina PROP

Rambla de Méndez Núñez, 41, 03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

Oficina PROP

Carrer Major 78, 12001 Castelló de la Plana



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

C/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet

http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de la Funció Pública, Oposicions i concursos, Oferta 2016)



Tramitació telemàtica de la instància per internet

http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «Prop», Ocupació pública, descripció: «Cos d'advocats de la Generalitat, Convocatòria 6/16», Tramitar amb certificat).





Oficines Prop



Alacant

– Alacant: carrer de Churruca, 29, 03003

– Alacant: rambla de Méndez Núñez, 41, 03001

– Benidorm: Foietes Colònia de Madrid, avgda. de Beniardà, 61, 03500

– Elx: plaça de la Mercé, 5, 03202

– Elda: plaça de la Constitució, 1, 03600

– Oriola: carrer de López Pozas, s/n, 03300

– Torrevella: carrer Hermanos Bazán, 6, baixos, 03181



Castelló

– Castelló de la Plana: carrer dels Germans Bou, 47, 12003

– Castelló de la Plana: carrer Major, 76, 12001

– Castelló de la Plana: avinguda del Mar, 16, 12003

– Vila-real: carrer de Josep Ramón Batalla, 38, 12540

– Vinaròs: plaça de Jovellar, 2, 12500

– Sogorb: plaça de l'Almudín, 1, 12400



València

– València: Gregori Gea I, carrer de Gregori Gea, 27, 46009

– València: Gregori Gea II, carrer de Gregori Gea, 14, 46009

– València: Centre. Avinguda del Baró de Càrcer, 36, 46001

– Alzira: plaça de Casassús, 1, 46600

– Ontinyent: carrer de Maians, 19, 46870

– Port de Sagunt: plaça de Ramón de la Sota, s/n, (Edifici Rotonda) 46520

– Requena: plaça Consistorial, 2, 46340

– La Safor (Gandia): avinguda de la República Argentina, 28, 46700

– Sagunt: Camí Reial, 65-67, 46500

– Xàtiva: albereda de Jaume I, 35, 32, 46800

– València: Ciutat administrativa 9 d'Octubre, carrer de Castán Tobeñas, 77 torres 1 i 4



Telèfon 012 d'informació administrativa de la Generalitat

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es crida des de fora de la Comunitat Valenciana: 963 866 000

Mapa web