Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de setembre de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2017, les subvencions destinades a fomentar els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, regulades en l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2017/8367]

(DOGV núm. 8137 de 28.09.2017) Ref. Base de dades 008461/2017






En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 2 d'agost de 2016, es va publicar l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, per a la convocatòria de la qual hi ha crèdit disponible en la línia S2941000 del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, del Pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant SERVEF) per a 2017.

Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea ja que no es pot aplicar el que estableix l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea perquè estan destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.

En virtut del que exposa i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar, per a l'exercici 2017, les subvencions destinades a finançar el Programa de projectes experimentals, regulats en l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana.



2. Aquesta convocatòria subvencionarà el programa de projectes experimentals arreplegat en l'article 4 de l'Orde 12/2016, de 29 de juliol, i s'ha de finançar a càrrec del capítol 4, codi de línia S2941000 del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim de 2.775.500 euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal.

3. A l'increment de l'import global màxim no necessita de nova convocatòria i és objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que una tal publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions destinades a fomentar els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local sostenible en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a través de l'execució del programa de projectes experimentals.



Tercer. Beneficiaris i condicions

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions:

a) Les entitats amb personalitat jurídica integrades per entitats locals i agents socials més representatius o altres actors clau, públics i privats, del seu territori a través que s'hagen instrumentat els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local. Les entitats constituïdes a partir de l'endemà al de la publicació de l'Orde 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, reguladora d'aquestes subvencions, han de complir les condicions establides en la lletra b.



b) Les entitats locals (incloses les mancomunitats) de la Comunitat Valenciana que expressen la disposició d'acordar la seua actuació en matèria d'ocupació i desenvolupament local amb els agents socials més representatius i altres actors clau, públics i privats, del seu territori. En tot cas han d'aglutinar una població de com a mínim 100.000 habitants o a un nombre mínim de 5 municipis. Quan l'àmbit d'actuació incloga més d'una entitat local, ha de constar un acord previ entre elles i només podria presentar sol·licitud una de les entitats que l'hagueren subscrit. En aquests processos de concertació territorial han de participar representants de la Generalitat, particularment a través de les direccions territorials del SERVEF i dels centres SERVEF d'Ocupació i Formació. Així mateix s'ha de tindre en compte, en la mesura que siga possible, les àrees funcionals previstes en l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana. Les entitats sol·licitants han de justificar, si s'escau, la falta de correspondència amb les esmentades àrees funcionals; l'absència de justificació adequada i suficient determinaria la denegació de la sol·licitud.

2. Els nous acords per l'ocupació i el desenvolupament local que s'impulsen no poden solapar-se amb els ja existents.

3. No poden ser beneficiàries les entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Els projectes experimentals proposats han d'estar basats, necessàriament, en el diagnòstic previ del territori i ser coherents amb el contingut d'aquest.



Quart. Quantia màxima de la subvenció

De conformitat amb allò que disposa l''article 5.1 de l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, l'import de la subvenció no pot superar els 240.000 euros.



Cinqué. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar en impresos normalitzats a presentar en la corresponent direcció territorial del SERVEF, sense perjudici de poder presentar-les en la resta de llocs previstos en la normativa de procediment administratiu comú. Així mateix pot realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds a través de la web del SERVEF (www.servef.gva.es), en l'enllaç Sol·licitud telemàtica, que hi ha associat a cada ajuda publicada; per a això el sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Només pot presentar-se una sol·licitud per entitat. En el cas que es presentaren diverses sol·licituds només s'admetria la formulada en primer lloc.



Sisé. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud.

1. Les sol·licituds han d'aportar-se en tot cas amb la documentació següent:

a) Documentació identificativa de l'entitat sol·licitant i, si és el cas, identificació i acreditació del representant legal.

b) Certificació de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat sol·licitant de l'aprovació del projecte per al qual se sol·licita la subvenció.



c) Certificat del representant de l'entitat sol·licitant on conste que l'entitat disposa d'assignació pressupostària suficient per a fer-se càrrec de les partides pressupostàries no subvencionades pel SERVEF, en model normalitzat.

d) Dos exemplars de les dades de domiciliació bancària, en model normalitzat.

e) Declaració de l'entitat sol·licitant de què no ha percebut cap subvenció, ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada; nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

f) Declaració responsable del representant legal de l'entitat beneficiària que aquesta no incorre en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari arreplegades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons el model normalitzat.

g) Una memòria d'activitat per cada projecte experimental, en model normalitzat.

h) Una memòria econòmica per cada projecte experimental, en model normalitzat.

i) Dades de notificació electrònica segons imprés normalitzat.

2. Les entitats a què fa referència la lletra a de l'article 2.1 de l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, han d'aportar amb caràcter addicional la documentació següent:

a) Estatuts de l'entitat.

b) Les entitats constituïdes a partir del 3 d'agost de 2016, la documentació referida en la lletra c del punt 3.

3. Les entitats a què fa referència la lletra b de l'article 2.1 de l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, han d'aportar amb caràcter addicional la documentació següent:

a) Acord del ple o òrgan competent de les entitats locals afectades, sobre la concertació en matèria d'ocupació i desenvolupament local amb els agents socials més representatius i uns altres actors clau, de públics i de privats, del seu territori.

b) Si l'àmbit d'actuació inclou a més d'una entitat local, els acords o convenis interadministratius subscrits.

c) Si és el cas, justificació de la falta de correspondència amb l'àrea funcional establida en l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana.

4. La presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització del sol·licitant perquè el SERVEF obtinga directament l'acreditació de les les dades d'identitat del representant legal, i també del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social no obstant això, el sol·licitant poden denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita al SERVEF en aquest sentit. En aquest supòsit, ha de presentar-se la documentació identificativa del representant, i també els certificats originals positius de l'Agència Estatal d'Ala Administració Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.

5. La sol·licitud i els models normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions es localitzen en l'adreça d'internet www.servef.es.



Seté. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa la dotació es distribuirà aplicant els criteris següents:

a) Persones registrades com a demandants d'ocupació: 30 %.

b) Índex de desocupació: 10 %.

c) Evolució de l'índex de desocupació en els últims 4 anys: 10 %.

d) Renda familiar disponible: 10 %.

e) Densitat de població: 5 %.

f) Destrucció d'empreses des de 2012: 5 %.

g) Municipi inclòs en el Sistema Rural, segons l'Estratègia de la Comunitat Valenciana: 10 %.

h) Projecte presentat per l'entitat sol·licitant: 20 %.

2. L'import proposat per l'òrgan col·legiat no pot ser superior a l'import sol·licitat ni a l'indicat en el punt quart.

3. La instrucció correspon als serveis territorials del SERVEF competents en matèria d'ocupació.

4. L'òrgan instructor pot demanar als interessats l'aportació addicional de tots els documents i dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

5. Després d'haver examinat les sol·licituds, l'òrgan instructor ha d'emetre un informe on es consigne que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

6. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació s'ha de constituir un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o una persona que designe per a la seua substitució, que l'ha de presidir, dos vocals i un secretari, amb veu però sense vot. Els vocals i el secretari, els ha de designar la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació.

7. Les propostes de concessió les ha de formular a l'òrgan concedent l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.



Huité. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació.

2. La resolució de concessió determina la quantia concedida i ha d'incorporar les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari.

3. El termini per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Després d'haver transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat una resolució expressa, la sol·licitud pot considerar-se desestimada per silenci administratiu.

4. La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta pot interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General del SERVEF en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb la normativa de procediment administratiu comú; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Nové. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i dels actes de tràmit s'ha de practicar a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a la qual cosa el sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb aquest fi s'ha de remetre un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no ha d'impedir que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. Si, per raons tècniques o de qualsevol altra índole, la notificació electrònica no fóra possible, es practicaria mitjançant correu certificat.



Deu. Pagament anticipat

Una vegada concedida l'ajuda, pot anticipar-se el pagament del 30 % de la subvenció concedida, amb la justificació prèvia de l'inici del projecte.



Onze. Requisits per als pagaments

1. El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que el beneficiari complisca els requisits següents:

a) Es trobe al corrent en el compliment dels seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

b) Es trobe al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, en el cas que estiguera obligat.

2. Als efectes del que disposa l'apartat anterior, el beneficiari ha d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en model normalitzat) i l'òrgan gestor ha d'obtindre de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals, si és el cas.



Dotze. Justificació d'inici del projecte

1. La documentació d'inici del projecte s'ha de justificar en el termini d'un mes a partir de la data d'inici de la seua execució. En tot cas els projectes han d'iniciar-se en 2017.

2. L'inici s'ha de justificar davant de la Direcció Territorial del SERVEF mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Certificat d'inici en model normalitzat i la identificació del codi comptable corresponent a la subvenció sol·licitada.

b) Sol·licitud de bestreta, si és el cas, segons model normalitzat

c) Documentació requerida per al pagament a què fa referència el punt anterior, en el cas que se sol·licite bestreta.



Tretze. Justificació de la subvenció

1. En el termini de dos mesos des de la finalització del projecte, l'entitat beneficiària ha de justificar la subvenció concedida davant de la Direcció Territorial del SERVEF. Per a això ha de presentar un compte justificatiu que continga la documentació següent:

a) Memòria sobre l'activitat exercida.

b) Certificació del secretari o interventor de la corporació local o de l'òrgan corresponent en altres casos sobre les despeses finals i el pagament, en model normalitzat.

c) Nòmines del personal a qui s'imputa la subvenció i els justificants del càrrec en compte o ordre de transferència.

d) TC2 i rebut de liquidació de cotitzacions i els justificants acreditatius del seu pagament.

e) Declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF (model 111) corresponent al període subvencionat i els justificants acreditatius del seu pagament.

f) Si és el cas, justificant del reintegrament dels fons no utilitzats, on ha de constar la identificació de l'entitat beneficiària i el número d'expedient.

g) La documentació requerida per al pagament, a la qual fa referència el punt onzé.

h) Justificació de la publicitat del finançament de la subvenció: cartells, fullets, premsa, publicació, etc.

i) En el cas d'entitats privades, declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència.

j) Titulació acadèmica o justificació d'experiència prèvia de com a mínim dos anys del personal tècnic que haja realitzat el programa.

k) Relació d'altres ingressos, recursos, fons propis o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del concepte, import i procedència i acreditació de l'aplicació de tals fons a l'activitat subvencionada.

2. Als efectes de control, l'entitat beneficiària ha de conservar el resumen anual de retencions i ingressos a compte sobre rendiments del treball (model 190) i la declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF (model 111) la presentació de la qual tinga lloc una vegada vençut el termini de justificació.



Catorze. Liquidació de la subvenció

La liquidació final de la subvenció es produeix una vegada s'haja comprovat el compte justificatiu de la subvenció concedida.



Quinze. Resolució de pagament i incidències

La persona titular de la Direcció Territorial del SERVEF té la competència per delegació per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta del pagament de la subvenció concedida, i també per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, pot interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant el jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposa la normativa de procediment administratiu comú. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.





València, 22 de setembre de 2017.– El director general: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web