Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de setembre de 2017, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen proves dirigides a l'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació a la Comunitat Valenciana. [2017/8538]

(DOGV núm. 8140 de 03.10.2017) Ref. Base de dades 008625/2017






Amb data 24 de juliol de 2017, es va publicar en el DOGV l'Ordre 16/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es regulen les proves d'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 de qualificació, així com la certificació d'aquestes a la Comunitat Valenciana.

En virtut del que estableix l'article 5 de l'ordre esmentada, cal dictar resolució de convocatòria per a la realització de l'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 de qualificació. D'acord amb el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:



1. Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte de la present resolució és convocar les proves d'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Les proves de competències clau que es convoquen són les següents:

– Comunicació en valencià, nivell 2.

– Comunicació en llengua castellana, nivell 2.

– Comunicació en llengua estrangera (anglés), nivell 2.

– Matemàtiques, nivell 2.

– Comunicació en valencià, nivell 3.

– Comunicació en llengua castellana, nivell 3.

– Comunicació en llengua estrangera (anglés), nivell 3.

– Matemàtiques, nivell 3.

Les persones interessades podran inscriure's en totes o en alguna de les proves de competències clau convocades.



2. Persones destinatàries i requisits de participació

Podran participar en aquestes proves les persones que, en data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria, tinguen complits 16 anys i no tinguen cap dels requisits establits en l'article 20.2 del Reial decret 34/2008, que s'esmenten a continuació:



Per a la prova d'avaluació de competències clau de nivell 2:

a) Estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

b) Estar en possessió d'un certificat de professionalitat de nivell 2.

c) Complir el requisit acadèmic d'accés als cicles formatius de grau mitjà o bé haver superat les corresponents proves d'accés convocades per les administracions educatives.

d) Haver superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys o 45 anys.

Per a la prova d'avaluació de competències clau de nivell 3:

a) Estar en possessió del títol de Batxiller.

b) Estar en possessió d'un certificat de professionalitat de nivell 3

c) Complir el requisit acadèmic d'accés als cicles formatius de grau superior o bé haver superat les corresponents proves d'accés convocades per les administracions educatives.

d) Haver superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys o 45 anys.



3. Termini i forma de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà del 2 al 15 de novembre de 2017, ambdós inclosos.

Les persones interessades hauran de presentar una única sol·licitud en què assenyalaran les proves de competències clau en què desitgen participar.

Les sol·licituds es presentaran:

a) Presencialment: en imprés normalitzat en el registre de qualsevol centre del SERVEF, sense perjuí de poder presentar-lo en els altres llocs previstos en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) Telemàticament: a través de l'accés ubicat en la pàgina web del SERVEF, http://www.servef.gva.es/competencias-clave. Per a això, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada (certificat reconegut per a ciutadans) o bé disposar de codi AutoServef.

La persona sol·licitant es responsabilitza que les dades contingudes en la sol·licitud són certes i que és conscient que la seua falsedat pot comportar la pèrdua del dret de realització de la prova o l'anul·lació de les qualificacions obtingudes.



4. Llista provisional i definitiva de persones admeses i excloses



Finalitzat el termini d'inscripció, es publicaran en la pàgina web del SERVEF, http://www.servef.gva.es/competencias-clave, les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

Aquestes llistes provisionals estaran organitzades per província i amb indicació de la seu assignada on cada participant ha de realitzar la prova. Per a l'assignació de la seu on realitzar la prova es tindrà en compte el criteri de proximitat del domicili indicat en la sol·licitud d'inscripció i estarà en funció del nombre de sol·licituds presentades i les seus disponibles.

En el cas de les persones excloses, les llistes provisionals explicitaran el motiu d'exclusió, perquè puguen esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de cinc dies hàbils a partir de l'endemà de la seua publicació. Aquestes al·legacions hauran de presentar-se en qualsevol centre del SERVEF i es dirigiran a la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Amb una antelació d'un mínim de 5 dies hàbils a la realització de les proves, es faran públics pel mateix mitjà les llistes definitives.



En les llistes definitives s'indicarà la data de realització de les proves, així com els mitjans i materials auxiliars la utilització dels quals s'autoritze, si és el cas. En cap cas es permetrà l'ús de dispositius mòbils durant la realització de les proves.



5. Atenció a les persones amb diversitat funcional

S'adoptaran les mesures necessàries perquè les persones amb diversitat funcional que hagen de realitzar les proves puguen fer-ho amb les adaptacions que necessiten. Les persones amb diversitat funcional hauran de fer-ho constar en la sol·licitud de participació en les proves, a la qual hauran d'adjuntar el certificat emés pel personal tècnic competent que especifique les adaptacions necessàries que cal dur a terme per a la realització de la prova.



6. Identificació de les persones participants

El personal responsable de controlar la realització de la prova podrà requerir, en qualsevol moment, la identificació de les persones participants, els quals hauran d'acreditar-se per mitjà de l'exhibició del document oficial d'identitat, passaport o permís de conducció, en vigor, sense que siga vàlida la còpia dels documents esmentats.



7. Constitució de subcomissions

D'acord amb el que estableix l'article 8 de l'Ordre 16/2017, de 20 de juliol, abans mencionada, per a garantir un correcte desenvolupament de les proves, podrà incorporar-se a la comissió d'avaluació, el personal de suport que es considere necessari. En cada seu on es realitzen les proves es constituirà una subcomissió presidida per personal del SERVEF i integrada, a més, per un mínim de 4 membres, designats per la conselleria competent en matèria d'educació, entre el professorat que impartisca docència en àrees directament relacionades amb les competències clau a avaluar. Tot el personal que integre aquestes subcomissions serà nomenat per la Direcció General d'Ocupació i Formació del SERVEF.



Per a la constitució de les subcomissions caldrà primar el criteri de proximitat al centre on es realitze la prova, de manera que, preferentment, es triarà professorat que preste serveis en la mateixa localitat o, si no fóra possible, en localitats pròximes a la seu de la subcomissió.



Les indemnitzacions i gratificacions a percebre per les persones integrants de la comissió, així com pel personal de suport que s'hi incorpore, seran les establides en el decret del Govern Valencià sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris vigent.



8. Estructura i funcionament de les proves

Les proves seran de caràcter presencial.

D'acord amb el que estableix l'article 5.1 i 9 de l'Ordre 16/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es regulen les proves d'avaluació de les competències clau necessàries per a cursar amb aprofitament la formació corresponent a certificats de professionalitat de nivells 2 i 3 de qualificació, així com la certificació d'aquestes a la Comunitat Valenciana, l'estructura de les proves serà la següent:





Prova d'avaluació de competències clau nivell 2 Horari

Prova per a l'acreditació de la competència clau Comunicació en llengua castellana nivell 2 De 9 h a 10 h

Prova per a l'acreditació de la competència clau Matemàtiques nivell 2 De 10 h a 11 h

Prova per a l'acreditació de la competència clau Comunicació en valencià nivell 2 De 11.30 h a 12.30 h

Prova per a l'acreditació de la competència clau Comunicació en llengua estrangera (anglés) nivell 2 De 12.30 h a 13.30 h





Prova d'avaluació de competències clau nivell 3 Horari

Prova per a l'acreditació de la competència clau Comunicació en llengua castellana nivell 3 De 16 h a 17 h

Prova per a l'acreditació de la competència clau Matemàtiques nivell 3 De 17 h a 18 h

Prova per a l'acreditació de la competència clau Comunicació en valencià nivell 3 De 18.30 h a 19.30 h

Prova per a l'acreditació de la competència clau Comunicació en llengua estrangera (anglés) nivell 3 De 19.30 h a 20.30 h







Per a cada competència clau, la puntuació màxima en la prova serà de 10 punts i la mínima de 0 punts, i és necessari aconseguir una puntuació mínima de 5 punts per a considerar-la superada, la qual cosa suposarà el resultat «d'apte/apta» i, per consegüent, la seua inclusió en el registre de competències clau.

Quan alguna persona responsable de la supervisió de les proves observe un acte o conducta indeguda prendrà les mesures oportunes que garantisquen la correcta realització de les proves i ho farà constar en una diligència acreditativa de l'incident, als efectes que la comissió d'avaluació resolga allò que corresponga.

L'ús per part de les persones participants de mitjans i materials auxiliars no autoritzats, en el transcurs de la prova o la suplantació d'identitat seran sancionats amb la qualificació de no apte / no apta, sense perjuí de l'exigència de la responsabilitat que corresponga.



9. Criteris d'avaluació

El nivell d'exigència per a cada competència i nivell de qualificació es concreta en l'annex I de l'Ordre 16/2017, de 20 de juliol, anteriorment citada.



10. Publicació de resultats

Una vegada realitzades les proves, es farà públic en la pàgina web del SERVEF la llista provisional, per a cada província, del resultat obtingut per les persones participants en cada una de les competències clau avaluades per a cada nivell de qualificació. Aquest resultat s'expressarà en termes d'apte/apta o no apte/no apta.

En el cas que la qualificació siga d'apte / apta, s'afegirà el resultat numèric obtingut en les proves. També s'afegirà la puntuació mitjana dels resultats esmentats (arredonida a la centèsima més pròxima) sempre que es tinguen acreditades les quatre competències (encara que l'acreditació d'alguna d'aquestes s'haja obtingut abans d'aquesta convocatòria). Tot això als efectes de reserva de les places de l'alumnat en els Centres SERVEF de Formació a què fa referència el resolc 14 d'aquesta resolució.

Les llistes provisionals s'ordenaran alfabèticament, segons els cognoms i el nom de les persones participants.

Les persones participants podran interposar, davant de la comissió d'avaluació, les al·legacions que consideren oportunes, en el termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional. Aquestes al·legacions hauran de presentar-se en qualsevol centre del SERVEF.

Les al·legacions seran resoltes en el termini d'un mes des de la finalització del període de presentació, transcorregut el qual es publicaran les llistes definitives.

Les llistes definitives es presentaran en ordre decreixent de la puntuació mitjana a què s'al·ludeix en el segon paràgraf d'aquest resolc i indicaran a quines persones correspon la reserva de places en els cursos dels centres de formació del SERVEF.

Contra les llistes definitives es podrà interposar un recurs d'alçada davant de la Direcció General SERVEF, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació de la corresponent llista definitiva, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



La publicació de les llistes provisionals i definitives tindrà els efectes de notificació a les persones interessades.



11. Custòdia i destrucció de la documentació

Tota la documentació relativa a les proves haurà de conservar-se, almenys, fins a sis mesos després de la realització de la prova. En els supòsits de revisió, les proves es conservaran fins que es resolga el procediment contenciós administratiu, si és el cas.



12. Tractament de la informació

Les dades personals que conté el formulari de sol·licitud podran ser incloses en un fitxer per al tractament pel SERVEF, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes en l'àmbit de les seues competències i es podrà dirigir a qualsevol òrgan seu per a exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, segons disposa la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14.12.1999).





13. Expedició dels certificats

Després de la publicació de les llistes definitives, el SERVEF expedirà d'ofici, per a les persones que hagen superat les proves d'avaluació de competències clau, un certificat de caràcter oficial, en la competència corresponent. En qualsevol cas, les persones interessades podran consultar, des de la pàgina web del SERVEF, http://www.servef.gva.es/competencias-clave, les competències clau que tenen anotades en el Registre, i poden obtindre, en format pdf, un certificat per cadascuna.





14. Reserva de places en els centres SERVEF de Formació

D'acord amb el que estableix l'article 9 de l'Ordre 16/2017, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, que regula les proves d'avaluació de les competències clau, per a aquesta convocatòria, es reserva el 10 % de les places de l'alumnat corresponents als cursos de certificats de professionalitat de nivell 2 de qualificació i el 10 % de les corresponents als cursos de certificats de professionalitat de nivell 3 que estiga previst que comencen en els centres de formació del SERVEF en l'exercici de 2018.



La llista definitiva de resultats obtinguts en les proves indicarà quines persones corresponen al 10 % mencionat, que seran aquelles que, havent obtingut un resultat «d'apta/apte» en totes les proves de competències clau en què haja participat en la present convocatòria, per al mateix nivell de qualificació, hagen aconseguit la major puntuació mitjana, sempre que tinguen acreditades les quatre competències.

Les persones amb dret a reserva de plaça que estiguen en desocupació disposaran de 10 dies hàbils des del següent a la publicació del llistat definitiu per a sol·licitar cita prèvia amb les persones que exerceixen les funcions d'orientació en el seu Centre SERVEF d'Ocupació, per a decidir quin curs dels disponibles és més coincident al seu itinerari d'inserció laboral.

Els orientadors i les orientadores efectuaran la reserva de places contactant amb les direccions d'estudi dels centres de formació del SERVEF.

Les persones amb dret a reserva de plaça que estiguen treballant contactaran directament, en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva, amb el centre de formació del SERVEF que impartisca el curs del seu interés, per a efectuar la reserva quan puga compatibilitzar horaris.



15. Eficàcia de les proves de caràcter experimental

Durant l'exercici 2017 s'han desenvolupat cursos de preparació de les competències clau, de caràcter experimental en els centres públics d'educació de persones adultes d'Alcoi, Segorbe i en el Centre Específic d'Educació a Distància de la Comunitat Valenciana – CEEDCV. L'alumnat que hi ha assistit va ser convocat per a la prova de competències clau celebrada en els esmentats centres en data 22 de juny de 2017. Atés que la prova realitzada ha servit, amb caràcter experimental, al disseny i determinació de l'estructura de la prova que es realitzarà basant-se en la present convocatòria, s'atorga als resultats obtinguts en la dita prova, la mateixa validesa que la que s'atorgarà basant-se en la present resolució.



16. Efectes

La present resolució produirà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra el present acte, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, d'acord amb el que estableix la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb el que estableix l'article 8, apartat 3, així com en l'article 46, apartat 1, ambdós de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que puga interposar qualsevol altre recurs que estime pertinent.



València, 28 de setembre de 2017.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web