Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 8/2017, de 6 d'octubre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions dirigides a la realització de programes d'interés general per a atendre fins de caràcter social amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques a la Comunitat Valenciana. [2017/8922]

(DOGV núm. 8147 de 11.10.2017) Ref. Base de dades 008824/2017






Després de l'acord adoptat en el Consell Territorial de Serveis Socials el passat 19 de juny de 2017, referendat mitjançant Acord del Consell de Ministres de 23 de juny de 2017, s'aprova per mitjà de l'Ordre SSI/596/2017, de 23 de juny, els programes d'interés general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, s'estableix l'existència de dos trams, un estatal i un altre gestionat per les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d'autonomia.

La present ordre estableix les bases reguladores que han de regir les convocatòries de les ajudes econòmiques destinades als programes d'interés general d'acord amb la jurisprudència del Tribunal Constitucional, i el finançament de les quals prové del 0,7 % del rendiment de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

Les ajudes econòmiques a atorgar en virtut d'aquesta ordre responen al marc que es troba emparat per les competències de les comunitats autònomes d'acord amb la Sentència 9/2017, de 19 de gener, de 2017, del Tribunal Constitucional.

Les actuals bases vénen a donar resposta al procés anteriorment descrit pel que la competència de la gestió del tram autonòmic del 0,7 % de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques es traspassa a la Comunitat Valenciana, sent vital per a l'atenció de les persones en situació d'empobriment i exclusió social o que es troben en situació d'especial vulnerabilitat, per mitjà de la subvenció de programes d'interés general per a atendre fins de caràcter social que realitzen entitats del tercer sector.

Així mateix, s'aplicara el principi de transparència possibilitant l'accés senzill, universal i actualitzat a la normativa en vigor i els documents propis per mitjà de la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. S'evitaren les càrregues administratives innecessàries i accessòries per a assegurar el principi d'eficiència.

Les ajudes subvencionades per l'IRPF tenen caràcter únic i diferenciat, no podent acumular les crèdits percebuts per aquesta via a altres ajudes que en matèria social ja estiguen establides per la Generalitat.



De conformitat amb allò que disposa l'article 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les subvencions d'aquestes bases no es troben dins del marc previst en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atés que l'ajuda pública concedida, per la seua naturalesa, no suposa un avantatge econòmic, no falseja ni pot falsejar la competència, ni els intercanvis comercials entre els Estats membres. En conseqüència, està exclosa del règim de notificació d'ajudes públiques de la Comissió Europea.



En consideració de l'article 4 bis «Informes d'impacte de gènere» de la Llei 9/2003, de la Generalitat Valenciana (introduït per l'article 45 de la Llei 13/2016, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat Valenciana), i per a contribuir a assolir la igualtat de dones i homes, s'introdueixen mesures específiques per a promoure la visibilització i participació de les dones, com així també, per a incloure la perspectiva de gènere entre els criteris de concessió de les subvencions.

Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions (d'ara endavant Llei 1/2015); el Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat; i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

La present ordre té per objecte establir les bases reguladores de les convocatòries de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a la realització de programes d'interés general, amb càrrec al tram autonòmic de l'assignació tributària de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques a la Comunitat Valenciana.

La finalitat d'aquestes subvencions és la realització d'activitats d'interés general per a atendre fins d'interés social, per la qual cosa aniran destinades cobrir les necessitats d'atenció integral sociosanitària, les necessitats educatives o d'inserció sociolaboral de les persones en situació de pobresa i exclusió social, o que es troben en altres situacions d'especial vulnerabilitat a la Comunitat Valenciana.



Article 2. Programes que es consideren finançables

Es consideraran finançables els programes que atenguen les necessitats d'atenció integral sociosanitària, les necessitats educatives o d'inserció sociolaboral de les persones en situació de pobresa i exclusió social o que es troben en altres situacions d'especial vulnerabilitat a la Comunitat Valenciana, considerant-se els següents eixos de treball:



1. Infància i famílies

2. Joves

3. Igualtat de gènere i promoció dels drets de les dones

4. Persones majors

5. Persones amb diversitat funcional

6. Persones amb drogodependència

7. Persones amb VIH – sida

8. Poble gitano

9. Persones ex-recluses

10. Emergència social

11. Inclusió social

12. Persones immigrants

13. Intervenció del voluntariat

14. Igualtat de tracte, no-discriminació i prevenció de delictes d'odi

15. Obres i inversions





Article 3. Entitats i organitzacions beneficiàries

1. Podran accedir a la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta ordre les entitats que tinguen la consideració d'entitats del tercer sector col·laboradores amb les administracions públiques, d'acord amb el que preveu el Reial Decret llei 7/2013, de 28 de juny, així com la Creu Roja Espanyola i les entitats o organitzacions no governamentals que reunisquen els requisits següents:

a) Estar legalment constituïdes i, quan escaiga, degudament inscrites en el corresponent registre administratiu dins del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció.

b) No tindre fins lucratius.

c) Tindre fins institucionals adequats arreplegats en els seus estatuts per a la realització de les activitats considerades finançables en cada resolució de convocatòria.

d) Estar legalment constituïda almenys amb dos anys d'antelació a la data de publicació de la convocatòria de subvencions.

e) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents i de reintegrament de subvencions.

f) Tindre seu, oficina oberta permanentment, delegació permanent o domicili social a la Comunitat Valenciana i realitzar les activitats objecte d'aquesta ordre a la Comunitat Valenciana.

2. També podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les agrupacions d'organitzacions, sense personalitat jurídica.

Aquestes agrupacions hauran de fer constar expressament en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada un dels seus membres i l'import de la subvenció a aplicar per cadascun. Alhora, hauran de nomenar un representant amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a entitat beneficiària, corresponen a l'agrupació. L'agrupació no podrà dissoldre's fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Les entitats que formen part de l'agrupació hauran de complir els requisits establits en l'apartat 1 del present article.

3. No s'entendran incloses dins de la tipologia d'entitats i organitzacions no governamentals, els organismes o entitats públiques adscrits o vinculats a una Administració Pública, les entitats de dret públic, els partits polítics i les fundacions que en depenguen, les universitats, les societats civils, els col·legis professionals, les cambres oficials de comerç, indústria i navegació, les organitzacions empresarials, i els sindicats i entitats amb anàlegs fins específics i naturalesa que els adés citats.

No podran ser beneficiàries de les subvencions regulades en la present ordre les entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies contingudes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



Article 4. Requisits dels programes a finançar

Les subvencions emparades per aquestes bases reguladores només podran concedir-se per a la realització de programes d'interés general amb fins socials en què concórrega algun dels requisits següents:

a) Que es tracte de programes l'àmbit competencial del qual corresponga a la Generalitat.

b) Que es tracte de programes que es realitzen a la Comunitat Valenciana.

c) Que el pressupost global del programa siga almenys de 2.500,00 euros en el cas de programes d'àmbit local, almenys de 5.000,00 euros en el cas de programes d'àmbit provincial, i almenys de 10.000,00 euros en el cas de programes d'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Es podran finançar programes d'inversió que incloguen obres d'adaptació i rehabilitació, equipament. No es finançaran programes de construcció d'obra nova.



Article 5. Òrgans competents per a l'ordenació i instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment és la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social, la qual d'ofici acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució. La instrucció es dividirà en dues fases:



a) Una fase de preavaluació prèvia, que es desenvoluparà amb caràcter anterior a la valoració tècnica, en què se supervisarà si es compleixen els requisits formals previstos en els articles 2, 3 i 4, així com que s'hi acompanya la documentació establida en la corresponent convocatòria.

La preavaluació esmentada serà realitzada per l'òrgan instructor, compost per personal adscrit a la direcció general amb competències en matèria d'Inclusió Social.

b) Una valoració dels programes, efectuada per la Comissió d'Avaluació respecte de les sol·licituds que hagen superat la preavaluació.



2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye la documentació que d'acord amb aquesta ordre resulte exigible, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se la tindrà per desistida de la petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu la legislació de Procediment Administratiu Comú.

3. En qualsevol fase de la tramitació dels expedients, a la vista de la documentació que es troba en cadascun i de les obligacions que s'adquireixen per la concessió de l'ajuda, es podran demanar informes dels organismes i de les entitats que es crega oportú, i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot això.



Article 6. Comissió d'Avaluació

1. L'examen i valoració dels expedients presentats, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les subvencions, correspondran a una Comissió composta per:

Presidència: la persona titular de la Subdirecció General competent en matèria d'Inclusió Social.

Vocalies: una persona funcionària designada per la persona titular dels següents centres directius:

a) Direcció General competent en matèria de Serveis Socials.

b) Direcció General competent en Diversitat Funcional.

c) Direcció General competent en Igualtat d'oportunitats entre dones i homes.

d) Direcció General competent en Igualtat en la Diversitat.

e) Direcció General competent en Infància i Adolescència.

f) Direcció General competent en Joventut.

g) Direcció General competent en Salut Pública.

h) Direcció General competent en Política Educativa.

Secretaria: una persona funcionària designada per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social. Aquesta tindrà veu però no vot.

2. Quan la persona que ocupe la presidència de la Comissió d'Avaluació estime necessari el seu assessorament, podrà assistir a les reunions, amb veu però sense vot, personal funcionari dels centres o unitats del departament amb competències en les àrees a què afecte l'avaluació.



3. La Comissió esmentada elaborarà una relació ordenada de sol·licitants de les subvencions convocades d'acord amb els criteris d'atorgament establits en aquestes bases i les condicions de concessió que s'establisquen en la corresponent convocatòria, proposant a l'òrgan competent per a la concessió de les subvencions la relació prioritzada de beneficiaris d'acord amb el límit del crèdit existent per a cada convocatòria.

4. En allò no previst en aquesta ordre, el funcionament de l'òrgan col·legiat s'ajustarà al règim establit per als òrgans col·legiats en la secció 3a del capítol II de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

5. En virtut de la Llei 9/2003, de la Generalitat, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes, es procurarà que la composició de la comissió d'avaluació s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.





Article 7. Sol·licitud, memòries, documentació i esmena d'errors

1. Sol·licitud. Les sol·licituds es formalitzaran en els models i terminis que es determinen en les corresponents convocatòries.

2. Memòries. Haurà d'acompanyar-se a la sol·licitud una memòria explicativa de les característiques substancials de l'entitat sol·licitant, així com una altra memòria per cada un dels programes per als quals se sol·licita subvenció. La corresponent convocatòria establirà els formularis per a realitzar aquestes memòries.

3. Documentació que haurà d'acompanyar-se a la sol·licitud i a les memòries. La sol·licitud, a més de les esmentades memòries, haurà d'acompanyar-se dels documents que a continuació es detallen, que han de ser fotocòpies compulsades, tenint en compte que la comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat, tant en la sol·licitud com en les memòries o en la documentació aportada, podrà comportar, en funció de la seua importància, la inadmissió a tràmit de la sol·licitud, sense perjuí de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se.

a) Documentació relativa a l'entitat sol·licitant:

– Document acreditatiu de poder prou en dret per a actuar en nom i representació de la persona jurídica sol·licitant.

– Targeta d'identificació fiscal.

– Estatuts degudament legalitzats.

– Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el registre administratiu corresponent, quan la inscripció esmentada siga preceptiva.

– Certificació en què conste la identificació de les persones que componen la direcció de l'entitat, membres del seu patronat o òrgan directiu, així com la data del seu nomenament i mode d'elecció. Aquesta certificació haurà d'acompanyar-se de la presentació de les dades esmentades en el registre administratiu corresponent.

– Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries, enfront de la Seguretat Social i de reintegrament de subvencions. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no tinguen l'autorització esmentada hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les esmentades obligacions. La Direcció General competent en matèria d'inclusió social es reserva el dret de requerir el sol·licitant si la informació obtinguda presenta cap incidència.



Així mateix, quan les entitats sol·licitants siguen federacions, confederacions, unions o persones jurídiques semblants que integren en el seu si diverses entitats membres, hauran de presentar, a més, acreditació que les entitats que proposen com a executants dels programes es troben al corrent de les seues respectives obligacions tributàries i de Seguretat Social.

– Declaració responsable de qui tinga la representació legal de l'entitat sol·licitant, que aquesta es troba al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, d'acord amb el que preveu l'article 25 del Reglament de la Llei General de Subvencions.



Així mateix, quan les entitats sol·licitants siguen federacions, confederacions, unions o persones jurídiques semblants que integren en el seu si diverses entitats membres hauran de presentar, a més, declaració responsable que les entitats que proposen com a executants dels programes es troben al corrent en el pagament de les seues respectives obligacions per reintegrament de subvencions.

– Declaració responsable de qui tinga la representació legal de l'entitat sol·licitant del fet que, tant aquesta com les entitats membres que proposen com a executants, no es troben incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiàries de subvencions establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

b) Documentació relativa als programes: haurà d'aportar-se tota la documentació acreditativa dels requisits que, respecte dels corresponents programes, es determine en la resolució de convocatòria.



4. Esmena d'errors. Si la sol·licitud no reunira les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de l'entitat sol·licitant i/o qualsevol dels previstos en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, es requerirà l'entitat i organització sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68 de l'Esmentada Llei, perquè, en un termini de 10 dies hàbils, esmene les faltes o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se la tindrà per desistida de la petició, prèvia notificació de la resolució que haurà de dictar-se en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa llei.





Article 8. Finançament dels programes presentats

El pressupost haurà d'incloure les previsions de despeses que estimen necessàries per a la realització de les diferents activitats que comporta el contingut del corresponent programa, diferenciant entre despeses corrents, despeses d'inversió i despeses de gestió i administració.

A l'efecte, es tindrà en compte que les despeses corrents i de gestió i administració imputables a la subvenció estaran sotmeses a les limitacions següents:

1. Se subvencionaren els costos salarials bruts, inclosos els pagaments a la Seguretat Social corresponent a l'empresa del personal laboral contractat per les entitats per a l'execució dels programes. Aquests costos salarials bruts estaran limitats per les quanties anuals incloses en la taula salarial establida per a cada exercici en la corresponent convocatòria, per al grup o categoria professional en què s'enquadre el lloc de treball.

2. Les retribucions del personal contractat en règim d'arrendament de Serveis, modalitat aquesta que tindrà sempre caràcter excepcional, s'admetran únicament en els casos que, per les especials característiques del programa, no resulte adequat el desenvolupament de les activitats concretes de què es tracte pel personal subjecte a la normativa laboral vigent.

3. No podran imputar-se a la subvenció les despeses originades per les activitats realitzades en la condició de membres de les juntes directives o consells de direcció de les entitats.

4. Les dietes i despeses de viatge podran ser objecte de subvenció en les quanties fixades en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern valencià, sempre que no superen en el seu conjunt el 3 % de l'import total subvencionat del programa.

5. Les despeses de gestió i administració directament relacionades amb l'activitat subvencionada i indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta, no podran superar el 9 % de l'import total subvencionat en el programa, i podran imputar-s'hi els costos derivats d'auditories externes sobre la gestió de l'entitat.



Les subvencions seran compatibles amb altres ajudes que tinguen la mateixa finalitat, tenint en compte que l'import de la subvenció en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu els apartats 2 i 3 de l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Atenent a la naturalesa de les activitats l'entitat beneficiària podrà dur-ne a terme la subcontractació, mediant sempre autorització i sense excedir el 50 % de l'import del programa subvencionat. La subcontractació esmentada s'ajustarà, en tot cas, al que disposa l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en l'article 68 del Reglament de la Llei general de subvencions.



Article 9. Criteris objectius de valoració

Per a l'adjudicació de les subvencions, a més del crèdit que condiciona les obligacions que es contraguen amb càrrec a aquell, es tindran en compte els criteris objectius de valoració i la seua ponderació, que a continuació es detallen:

1. Criteris objectius de valoració de les entitats sol·licitants (màxim 100 punts)

a) Implantació territorial (màxim 8 punts): es valorarà amb huit punts que l'entitat tinga àmbit autonòmic, amb sis punts que l'entitat tinga àmbit provincial, amb quatre punts que tinga àmbit comarcal i amb dos punts que tinga àmbit local.

b) Aplicació territorial de les activitats de l'entitat (màxim 4 punts): Es valorarà que l'entitat realitze activitats d'àmbit autonòmic amb quatre punts, provincial amb tres punts, comarcal amb dos punts o local amb un punt.

c) Persones associades i afiliades (màxim 5 punts): es valorarà el nombre de persones associades i/o afiliades a les entitats amb un punt si l'entitat té menys de 200 persones afiliades a la Comunitat Valenciana, amb dos punts si té entre 200 i 400 persones afiliades a la Comunitat Valenciana, i amb tres punts si té més de 400 persones afiliades a la Comunitat Valenciana. Així mateix, es valorarà amb dos punts les entitats que representen a col·lectius específics.

d) Programes integrats (màxim 4 punts): es valorarà la presentació de la sol·licitud per part de confederacions, federacions o agrupacions semblants amb dos punts; alhora, es valorarà que aquestes hagen realitzat amb anterioritat programes integrats en el seu àmbit territorial, amb un punt si porten menys de 5 anys realitzant-los, i amb dos punts si porten 5 o més anys realitzant-los.

e) Especialització (màxim 12 punts): que quede acreditada l'especialització de l'entitat en l'atenció al col·lectiu a què es dirigixen els programes, o bé, que estiga constituïda com a associació del mateix col·lectiu a què representa.

f) Capacitat operativa (màxim 10 punts): que l'estructura de l'entitat siga adequada per a gestionar les activitats previstes en els programes presentats.

g) Qualitat en la gestió de l'entitat (màxim 6 punts): que l'entitat haja implantat accions per a millorar la gestió, la qualitat del servei, processos d'autoavaluació i millora contínua, de forma interna, valorant-se amb un punt i mig cada acció incorporada.

h) Auditories externes (màxim 5 punts): es valorarà amb tres punts que l'entitat se sotmeta a auditories de comptes externes, i es valorarà amb un punt que haja incorporat un altre tipus d'auditories externes (de qualitat, de processos…), i amb un punt més que haja incorporat dos o més auditories externes d'un altre tipus.

i) Fons propis (màxim 2 punts). Es valorarà amb dos punts que en l'exercici anterior els fons propis representen un 10 % o més del total d'ingressos. Es valorarà amb un punt en el cas que represente menys d'un 10 %.

j) Subvencions rebudes (màxim 5 punts). Es valorarà amb un punt que l'entitat haja rebut subvencions durant l'exercici anterior en l'àmbit local, amb un punt en l'àmbit provincial, amb un punt en l'àmbit autonòmic, amb un punt en l'àmbit estatal i amb un punt en l'àmbit internacional.

k) Finançament privada (màxim 5 punts). Es valorarà amb un punt que l'entitat durant l'exercici anterior haja aconseguit un finançament privada de menys d'un 5 % del pressupost d'ingressos, amb tres punts en el cas que el finançament privada represente entre el 5 % i el 10 %, i amb cinc punts quan el finançament privada represente més del 10 %.



l) Execució pressupostària (màxim 3 punts). Es valorarà amb un punt en el cas que durant l'últim exercici l'entitat haja tingut un resultat negatiu, amb dos punts que tinguera un resultat positiu o amb tres punts en el cas que tinguera un balanç zero.

m) Evolució del pressupost (màxim 5 punts). Es valorarà amb un punt que el pressupost de l'any en curs siga menor que el de l'any anterior, amb dos punts que el pressupost de l'exercici en curs siga igual o superior al de l'exercici anterior. Addicionalment es valorarà amb dos punts més si el percentatge de finançament privada augmenta respecte al percentatge de l'exercici anterior o amb un punt si es manté. Alhora, es valorarà amb un punt més si el percentatge de recursos propis augmenta respecte de l'exercici anterior.

n) Participació social i voluntariat (màxim 11 punts): es valorarà amb un punt si hi ha menys personal voluntari que personal retribuït i amb tres punts si hi ha el mateix o més personal voluntari que personal retribuït. Es valorarà amb tres punts que l'entitat compte amb un pla específic de formació del personal voluntari. Es valorarà amb dos punts que la formació adquirida estiga relacionada amb les tasques a exercir en l'organització. Es valorarà amb un punt que la formació arribe 35 % o menys de les persones voluntàries, es valorarà amb dos punts que la formació arribe a entre el 36 i el 70 % de les persones voluntàries i amb tres punts que arribe a més del 70 % de les persones voluntàries-



o) Adequació de recursos humans (màxim 6 punts): es valorarà l'adequació del personal retribuït de l'entitat per a l'execució de les activitats.

p) Contractació específica (màxim 6 punts): es valorarà que entre el personal retribuït de l'entitat hi haja persones amb una discapacitat reconeguda del 33 % o superior amb un punt, Joves menors de 35 anys amb un punt, Joves extutelats de la Generalitat amb un punt, persones desempleades de llarga duració amb un punt, dones víctimes de violència de gènere amb un punt i persones que haja sigut perceptores de la Renda Garantida de Ciutadania amb un punt.

q) Plans d'igualtat (3 punts) L'existència de plans d'igualtat en els termes que preveu la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

2. Criteris objectius de valoració dels programes (màxim 100 punts).



a) Avaluació de les necessitats socials (màxim 10 punts): que el programa realitze una anàlisi o estudi sobre les necessitats reals que es pretenguen abordar, que determine la inexistència de cobertura pública o privada o que, en el cas d'existir, resulte insuficient.

b) Incidència en la lluita contra la pobresa i l'exclusió social (màxim 15 punts): que el programa continga una anàlisi de com repercutirà la realització dels programes a: afavorir l'eradicació de la pobresa amb fins a cinc punts, ajudar a eixir de la situació d'exclusió social amb fins a cinc punts i ajuda a millorar la situació de les persones que pateixen aquesta situació amb fins a cinc punts.

c) Atenció a persones en situació de dependència i les seues famílies (2 punts): es valorarà en què les persones beneficiàries del programa es troben en situació de dependència, siguen familiars de persones en situació de dependència o ambdues situacions.

d) Atenció a persones en situació de diversitat funcional i les seues famílies (2 punts): es valorarà que l'atenció es dirigisca a persones amb grau de discapacitat administrativament reconeguda i les seues famílies.

e) Atenció a dones víctimes de violència de gènere (2 punts): es valorarà que l'atenció es dirigisca a dones víctimes de violència de gènere i als seus fills i filles.

f) Atenció a persones Joves tutelades i extutelades de la Generalitat (2 punts).

g) Atenció a persones perceptores de la Renda Garantida de Ciutadania (2 punts): Es valorarà que l'atenció es dirigisca a persones perceptores de la Renda Garantida de Ciutadania i a les seues famílies

h) Determinació dels objectius (màxim 6 punts): es valoraran els objectius que es pretenen aconseguir per l'entitat sol·licitant i com aquests ajuden a pal·liar les necessitats detectades.

i) Persones beneficiaries del programa (màxim 4 punts): es valorarà amb un punt quan el nombre de persones beneficiaries siga menys de 50 o amb dos punts si son 50 o més. Així mateix es valorarà amb dos punts addicionals que aquestes persones siguen d'un col·lectiu específic o amb un punt addicional si són de col·lectius en general.

j) Contingut tècnic del programa (màxim 8 punts): es valorarà el contingut tècnic del programa i la seua adequació a l'objectiu proposat el calendari de realització i la descripció de les activitats concretes que es pretenen realitzar.

k) Indicadors d'avaluació i control (màxim 4 punts): es valorarà que els indicadors d'avaluació i control dels programes mesuren el desenvolupament i correcta implementació dels objectius marcats.

l) Qualitat (màxim 5 punts): es valorarà que el programa contemple el desenvolupament i implantació d'un procés de qualitat. Així mateix, es tindrà en compte que el procés de qualitat desenvolupe la gestió d'acord amb les necessitats i les expectatives dels destinataris finals, el foment de la participació de totes les persones implicades, la gestió per processos i la millora contínua.

m) Pressupost del programa (màxim 4 punts): es valorarà el pressupost presentat per l'entitat per a la realització del programa i el cost mitjà per persona usuària.

n) Cofinançament (màxim 4 punts): es valoraran els programes que en el seu pressupost compten amb altres fonts de finançament públic (Estat, Unió Europea, etc.) o privada, valorant-se amb quatre punts si el cofinançament és igual o superior al 35 %, amb tres punts si és igual o superior al 25 % i inferior al 35 %, amb dos punts si és igual o superior al 15 % i inferior al 25 % o un punt si és igual o superior al 5 % i inferior al 15 %.

o) Coresponsabilització en el finançament del programa (màxim 4 punts): es valoraran els programes que es presenten cofinançats per la mateixa entitat, valorant-se amb quatre punts que la coresponsabilització siga del 16 % o superior, amb tres punts si és de l'11 al 15 %, amb dos punts del 6 al 10 % i amb un punt de l'1 al 5 %.



p) Àmbit del programa (màxim 5 punts): es prioritzaran els programes en funció del grau d'amplitud del seu àmbit territorial i de la seua proporcionalitat respecte a la població a qui es preveu atendre.

q) Voluntariat (màxim 6 punts): que el programa siga desenvolupat per personal voluntari, valorant-se que la ràtio de persona voluntària per persones beneficiàries siga de menys d'un 5 % un punt, entre un 5 i un 15 % amb dos punts, entre un 15 i un 25 % amb tres punts i superior a un 25 % amb quatre punts. Així mateix es valorarà amb dos punts que l'entitat haja desenvolupat accions formatives per al personal voluntari per a l'execució de les seues tasques dins del programa.



r) Programes d'innovació (màxim 3 punts): es valoraran els programes innovadors, en especial els que es dirigisquen a atendre necessitats no cobertes pels recursos socials existents.

s) Experiència en la gestió de programes socials (màxim 3 punts): es valorarà l'especialització en la gestió de programes de semblant naturalesa al sol·licitat.

t) Col·laboració amb altres Administracions Públiques (màxim 3 punts): que les activitats del programa tendisquen a complementar els programes previstos per les distintes Administracions Públiques per a l'atenció de necessitats socials, valorant-se amb dos punts el fet de tindre acords amb institucions locals i amb un punt el fet de tindre acords amb institucions d'àmbits diferents del local.

u) Inclusió de la perspectiva de gènere i de la promoció de la igualtat de dones i homes (màxim 6 punts) en el projecte per al qual se sol·licita la subvenció.



Article 10. Càlcul de la quantia de la subvenció

1. En la resolució de convocatòria s'establirà quals són els imports assignats a cada un dels eixos establits en l'article 2 d'aquesta ordre. En el cas que en algun dels eixos no s'esgote el crèdit assignat, aquest es repartirà de manera proporcional entre la resta d'eixos, excepte en el cas de l'eix 15 (obres i inversions) la quantitat del qual no es veurà alterada en cap cas.

2. La quantia econòmica de la subvenció es determinarà sumant les quanties finançades de cada programa.

3. Per a obtindre l'ajuda, serà necessari haver obtingut almenys 60 punts en els criteris establits en l'article 9.1 de la present ordre i haver obtingut almenys 50 punts en els criteris establits en l'article 9.2 de la mateixa ordre.

4. S'establirà una puntuació per programa que es basarà en un 30 % en la puntuació establida en els criteris establits en l'article 9.1 i en un 70 % en els criteris establits en l'article 9.2.



5. Aquesta puntuació s'aplicarà com a percentatge al pressupost sol·licitat sent aquesta la quantitat màxima del pressupost acceptat.

En cap cas el pressupost acceptat per cada programa serà superior a un 25 % de l'import establit en l'eix corresponent.



Així mateix, en cap cas el sumatori dels pressupostos acceptats dels distints programes que siguen susceptibles de ser finançats no serà superior a un 50 % del total de l'import establit en l'eix corresponent. En el cas que se supere es reduirà el pressupost acceptat dels programes susceptibles de ser finançats de manera proporcional.



6) Aplicant aquests límits es determinarà el pressupost acceptat per cada programa per mitjà de l'aplicació de la formula següent:

En cada eix d'aquesta blit tenim un total de T euros per a repartir.

Si tenim n programes concedits (de i=1 a n), Qi és el el pressupost acceptat per a l'execució del programa i Pi és la puntuació obtinguda pel programa, el càlcul de la quantitat concedida per al programa (Ci) es realitza de la següent fórmula: FÓRMULA EN IMATGE

7) Als efectes de determinar la quantia individualitzada de la subvenció que haja de correspondre a cada programa, la Comissió d'Avaluació de les subvencions objecte d'aquesta ordre de bases, podrà aplicar, si és el cas, el que disposa l'article 170.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, modificant en congruència la quantia de subvenció sol·licitada.





Article 11. Resolució

1. La Direcció General competent en matèria d'inclusió social per delegació de la vicepresidenta i consellera d'igualtat i polítiques inclusives, serà l'òrgan competent per a resoldre la concessió o denegació de les subvencions.

2. La resolució, a més de contindre l'entitat o relació entitats sol·licitants als que es concedix la subvenció, farà constar, si és el cas, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds.

3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Transcorregut el termini abans mencionat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. La resolució del procediment es notificarà a les persones interessades ajustant-se al que disposa la legislació de Procediment Administratiu Comú.

5. La resolució de concessió esgota la via administrativa.



Article 12. Abonament de la subvenció

1. Per al règim de lliuraments de transferències corrents per al pagament de les subvencions previstes en aquesta ordre, s'aplicarà el règim general previst en l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Es podran realitzar pagaments anticipats en els termes que preveu l'article 171.2 de la Llei 1/2015. Aquesta bestreta serà d'un 30 % de l'import anual de la subvenció concedida, segons el règim establit en l'article 171.3 de la Llei 1/2015 per a les transferències corrents.

En el cas que la legislació de la Generalitat o per acord del Consell establisca un règim de lliurament de transferències corrents diferent del previst en el paràgraf anterior, el règim de pagament de les subvencions podrà subjectar-s'hi, sempre que siga potestativa la seua aplicació.

En la corresponent resolució de convocatòria de la subvenció es concretarà el règim de lliurament del pagament.

2. No obstant això, amb caràcter previ al pagament de la subvenció l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i aportar declaració responsable de no ser deutora per resolució de procediment de reintegrament de subvencions.

3. En cap cas, no podran realitzar-se pagaments anticipats a les entitats beneficiàries quan s'haja sol·licitat la declaració de concurs voluntari, hagen sigut declarades insolvents en qualsevol procediment, es troben declarades en concurs, llevat que en aquest haja adquirit l'eficàcia d'un conveni, estiguen subjectes a intervenció judicial o hagen sigut inhabilitades d'acord amb la llei concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.



4. L'entitat beneficiària estarà exempta de la constitució de garanties per pagaments anticipats, en virtut del que disposa l'article 171.5.f) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.



Article 13. Modificacions de la resolució de concessió

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, provinents de qualssevol Administracions o entres públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, d'acord amb el que preveu l'article 19.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



Les entitats subvencionades podran sol·licitar, amb caràcter excepcional, modificacions a la resolució de concessió basades en l'aparició de circumstàncies que alteren o dificulten el desenvolupament del programa, o que afecten la forma i terminis d'execució o de justificació de les despeses del programa, i podran ser autoritzades sempre que no danyen drets de terceres persones.

Les sol·licituds de modificació hauran de fonamentar prou l'alteració o dificultat i presentar-se davant la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social, amb anterioritat en tot cas, al moment en què finalitze el termini d'execució del programa.

Les sol·licituds de modificació que responguen a ajustos de pressupost, tant per conceptes de despesa, com per àmbit territorial de les activitats, s'hauran de presentar, preferentment, en el primer mes natural següent a la finalització del període de seguiment previst.



S'iniciarà el còmput del termini de resolució a partir de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada en el registre de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en els termes previstos per l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

La resolució de les sol·licituds de modificació es dictarà per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social, i es notificarà en el termini màxim de tres mesos, comptats des de la data de la seua presentació en l'esmentat Registre. Aquesta resolució posarà fi a la via administrativa, podent-se interposar contra ella el recurs potestatiu de reposició davant l'esmentat òrgan administratiu en el termini d'un mes, o bé ser impugnades directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en la forma i el termini previstos en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Transcorregut el termini màxim establit sense que s'haja dictat i notificat la resolució expressa, s'entendrà desestimada la seua sol·licitud d'acord amb el que preveu l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, tenint a tots els efectes la consideració d'acte administratiu finalitzador del procediment i sense perjuí de l'obligació de dictar-ne una resolució expressa confirmatòria.

Quan la quantia de la subvenció haja de ser objecte de reducció per aplicació del que preveu l'apartat 3 de l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, es dictarà la resolució que escaiga per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social, i es farà el reintegrament de l'excés, d'acord amb el que estableix l'article 20 d'aquesta ordre.



Article 14. Obligacions de l'entitat o organització beneficiària de la subvenció

Les entitats o organitzacions beneficiàries de la subvenció, a més del que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, així com els articles 15, 17 i 18 d'aquesta ordre, estaran obligades de complir les obligacions següents:

a) Ingressar l'import total de la subvenció concedida en un compte bancari obert exclusivament per als ingressos i pagaments realitzats amb la subvenció esmentada.

b) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció en el termini, forma, terme i condicions que s'establisquen en la resolució de convocatòria.

c) Justificar davant la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social, el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de l'activitat i compliment de la finalitat que van determinar la concessió i el gaudi de la subvenció.

d) Gestionar i realitzar de forma directa aquelles activitats que constituïsquen el contingut principal dels programes per als que sol·liciten subvenció, a excepció d'aquelles activitats que, per la seua mateixa naturalesa i mitjançant sempre autorització, hagen de ser subcontractades, sense excedir el 50 % de l'import del programa subvencionat. La subcontractació s'ajustarà al que disposa l'article 29 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, i l'article 68 del Reglament de la Llei General de Subvencions.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i avaluació de l'aplicació de la subvenció a efectuar pel mateix òrgan concedent, així com a com a qualsevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents tant nacionals com comunitaris.

f) Comunicar, tan prompte com es conega, a la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació final de la subvenció l'obtenció de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, provinents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. Així com el seu import i l'aplicació de tals fons a les activitats subvencionades.



g) Incorporar de forma visible, en el material que s'utilitze per a la difusió dels programes subvencionats, el logotip que permeta identificar l'origen de la subvenció, segons el model que s'establisca en la convocatòria.

h) Tindre subscrita pòlissa d'assegurança d'accidents i de responsabilitat civil a favor del personal voluntari que participe en els programes subvencionats, d'acord amb allò que s'ha exigit per la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de Voluntariat.

i) Conservar els documents justificatius originals de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre poden ser objecte de les actuacions de comprovació i control per l'òrgan concedent i, si és el cas, de les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i de les previstes en la legislació del Tribunal de Comptes en relació amb les subvencions concedides.



j) Reinvertir, en qualsevol dels programes subvencionats, els possibles ingressos que generen els programes subvencionats o altres rendiments financers que es generen pels fons lliurats a les beneficiàries.



De no aplicar-se al supòsit assenyalat, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social, a proposta de l'organització o entitat adjudicatària, podrà autoritzar la seua aplicació a altres dels fins socials previstos en la present convocatòria, sent-ne escaient la devolució en qualsevol altre cas.

k) En els programes en què es propose l'adaptació o rehabilitació d'edificis, durant el període d'execució previst en les convocatòries, l'entitat sol·licitants o, si és el cas, l'executant del programa haurà d'ostentar la titularitat suficient sobre els corresponents locals i disposar de les respectives llicències que permeten la realització de les obres per a les quals se sol·licita subvenció.

l) Les entitats sol·licitants o, si és el cas, les executants dels programes, hauran de destinar els locals rehabilitats i en el que s'haja realitzat millores de béns inventariables no inscriptibles en un registre públic, al fi concret per al que es va concedir la subvenció almenys durant tres anys.

L'incompliment de l'obligació de destinació dels béns, que es produirà en tot cas amb la seua alienació o gravamen, serà causa de reintegrament, quedant el bé afecte al pagament del reintegrament qualsevol que siga el seu posseïdor.

No es considerarà incomplida l'obligació de destinació quan els béns foren substituïts per altres que servisquen en condicions anàlogues al fins per al quals es va concedir la subvenció, aquest ús es mantinga fins a completar el període establit, sempre que la substitució haja sigut autoritzada per l'esmentat Departament, d'acord amb el que estableix l'article 31, punt 5) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

m) Fer el reintegrament dels fons percebuts en els supòsits arreplegats en l'article 20 d'aquesta ordre.

n) Comunicar a la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social qualsevol variació produïda, des de la data de la seua presentació, en els estatuts o en la composició de la Junta Directiva i òrgan de govern, aportant la seua inscripció en el registre competent.



Article 15. Pla de control, seguiment i avaluació

La comprovació material de l'efectiva realització de les activitats subvencionades es realitzarà per mitjà del corresponent pla de control, seguiment i avaluació que desenvoluparà l'òrgan gestor de les ajudes d'acord amb el que estableix l'article 169.3 de la Llei 1/2015.



1. La Direcció General competent en matèria d'Inclusió Social establirà un procediment de control que permeta verificar i validar administrativament la totalitat de les subvencions concedides a les entitats beneficiàries, així com verificar sobre el terreny un conjunt representatiu de les actuacions i activitats que s'estiguen duent a terme. Així mateix, s'establiran els controls a posteriori i de qualitat a efectuar.



2. La Direcció General competent en matèria d'Inclusió Social designarà el personal necessari destinat a la comprovació de l'adequada realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció, per mitjà de la la selecció aleatòria de la mostra de les entitats beneficiàries i dirigit a aquelles activitats que es consideren de risc.

3. El percentatge mínim d'ajuda a controlar sàrria d'un 25 % sobre el total pagat en la línia.

4. Una vegada iniciat el projecte, l'entitat o organització beneficiària facilitarà el seguiment i control del seu desenvolupament col·laborant amb els tècnics designats per la Direcció General d'Inclusió Social per a les tasques de verificació de les activitats i actuacions previstes en el projecte.

5. L'entitat o organització beneficiària estarà obligada a sotmetre's a les actuacions de control financer previst en la Llei 1/2015, que es realitzen per part de la Intervenció General. De la mateixa manera, l'entitat beneficiària haurà de complir amb l'obligació de col·laboració amb el control financer de conformitat amb el que disposa l'esmentada llei.



Article 16. Despeses subvencionables

1. Només seran subvencionables aquelles despeses determinades en l'article 8 d'aquesta ordre, que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i que resulten estrictament necessàries. En cap cas el cost d'aquestes despeses podrà ser superior al valor de mercat.

2. En cap cas, s'admetrà la justificació de les despeses corrents i de gestió i administració en la part que excedisquen o en la mesura que no s'ajusten a les limitacions a què es refereix l'article 8 d'aquesta ordre.



3. En els supòsits d'execució d'obra o de subministrament de béns d'equip o prestació de Serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, caldrà ajustar-se al que disposa l'apartat 3 de l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

4. En cap cas seran subvencionables les despeses d'amortització dels béns inventariables.



Article 17. Justificació de les despeses

1. D'acord amb el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el Reglament de Llei general de subvencions, les entitats o organitzacions subvencionades queden obligades a justificar el compliment de les condicions imposades i la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció.

2. Amb caràcter general la justificació adoptarà la modalitat de compte justificatiu amb aportació de justificants de despeses en els termes que preveu l'article 72 del Reglament de la Llei General de Subvencions.

El compte justificatiu contindrà la informació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà els documents arreplegats en l'article 72 del Reglament de la Llei General de Subvencions.

3. Les entitats i organitzacions beneficiàries de subvencions podran optar, a la seua elecció, per realitzar la justificació, bé a través del compte justificatiu regulada en l'article 72 del Reglament de la Llei General de Subvencions, o bé a través del compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditoria regulada en l'article 74 del mateix text legal. En aquest últim cas, la beneficiària no està obligada a aportar justificants de despesa en la rendició del compte, sense perjuí de les actuacions de comprovació i control que puga realitzar la Intervenció General de la Generalitat i el Tribunal de Comptes en l'exercici de les seues competències.

La verificació a realitzar per l'auditoria de comptes, en tot cas, tindrà l'abast següent:

a) El compliment per part de les beneficiàries de les seues obligacions en la gestió i aplicació de la subvenció.

b) L'adequada i correcta justificació de la subvenció per part de les beneficiàries atenent a les instruccions dictades per la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social per a la justificació.

c) La realitat i la regularitat de les operacions que, d'acord amb la justificació presentada per les beneficiàries, han sigut finançades amb la subvenció.

d) L'adequat i correcte finançament de les activitats subvencionades, en els termes establits en l'apartat 3 de l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

4. Si és el cas, la documentació acreditativa de les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció es presentarà per cada un dels programes subvencionats, havent d'anar acompanyada d'una relació de justificants per cada concepte de despesa que s'haja autoritzat, conforme al desglossament pressupostari establit en la resolució de concessió, és a dir, diferenciant les despeses corrents de les despeses d'inversió i de les despeses de gestió i administració.

a) Cada una de les les relacions esmentades especificaran les diferents partides gastades classificades com segueix:

a.1 Despeses corrents:

– Personal

– Manteniment i activitats

– Dietes i despeses de viatge

a.2 Despeses d'inversió:

– Obres

– Equipament

a.3 Despeses de gestió i administració

b) No s'admetran compensacions entre despeses corrents, despeses d'inversió i despeses de gestió i administració, estant cada un d'aquests conceptes limitat per l'import assignat en la resolució de concessió, sense perjuí d'ulteriors modificacions autoritzades i dels índexs de desviació assumibles que s'establisquen en les instruccions de justificació.



c) No s'admetran despeses corresponents a activitats realitzades fora de l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) En tots els casos, haurà de justificar-se, respecte de les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció rebuda, la retenció i ingrés en la Delegació de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària de les quantitats corresponents per rendiments del treball, rendiments d'activitats econòmiques, o pels rendiments provinents de l'arrendament o subarrendament d'immobles urbans, en els termes establits en la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.



Igualment, en els casos de retribucions de personal contractat laboral, haurà d'acreditar-se l'ingrés de les cotitzacions en la Tresoreria General de la Seguretat Social.

e) S'aportaran factures o rebuts originals per a justificar les despeses efectuades en les activitats exercides per al compliment del programa subvencionat. Els documents esmentats hauran de complir els requisits establits en el Real Decrets 1.619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.



f) Els ingressos o els rendiments financers a què es refereix l'article 14.j d'aquesta ordre, hauran de justificar-se amb indicació dels programes a què s'hagen imputat.

g) Quan les activitats hagen sigut finançades, a més de amb la subvenció concedida amb càrrec a aquesta ordre, amb fons propis o amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, provinents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació de tals fons a les activitats subvencionades.

5. La justificació haurà de presentar-se, en el termini previst en les respectives resolucions de convocatòria davant la persona titular de la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social, sense perjuí del control financer que puga realitzar la Intervenció General de la Generalitat.

Si vençut el termini de justificació, l'entitat no haguera presentat els corresponents documents, se la requerirà perquè en el termini improrrogable de quinze dies siguen aportats, comunicant-li que la falta de presentació de la justificació en el termini esmentat comportarà l'exigència del reintegrament i la resta de responsabilitats establides en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, d'acord amb el que estableix l'article 70 del Reglament de la Llei General de Subvencions.



Article 18. Responsabilitat i règim sancionador

El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives prevista en la normativa bàsica estatal a aquelles entitats o organitzacions que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.





Article 19. Reintegrament i minoració de la subvenció

1. Escaurà el reintegrament de les ajudes concedides o la seua minoració, amb reembossament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la idoneïtat del reintegrament, o la data en què el deutor ingresse el reintegrament si és anterior a aquesta, en els següents casos, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en la present ordre, així com en els supòsits de causes de reintegrament que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

2. La tramitació del procediment garantirà l'audiència a l'interessat.



3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució escaient serà de dotze mesos a comptar de l'inici de l'expedient de desistiment sense efectes o de minoració.

4. La resolució d'aquest procediment posarà fi a la via administrativa i, en contra, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Disposició addicional



Única. Tramitació electrònica

Les subvencions que es convoquen a l'empara d'aquesta ordre podran contemplar, en compliment del que preveu l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, l'obligació de comunicar-se exclusivament per mitjans electrònics.



Disposició final



Primera. Dret supletori

Per a tots aquells extrems no previstos en aquesta ordre serà aplicable la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.



Disposició final



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 6 d'octubre de 2017.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web