Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de setembre de 2017, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions a projectes de Digitalització de pime (DIGITALITZA-CV) amb càrrec al pressupost de l'exercici 2017. [2017/9063]

(DOGV núm. 8150 de 17.10.2017) Ref. Base de dades 008976/2017




La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través de l'IVACE, conscient de les dificultats que troben les empreses valencianes, especialment les indústries, per a avançar en els seus processos de digitalització, posa en marxa la present convocatòria d'ajudes per a projectes de Digitalització de pime, incentivant la inversió innovadora en tecnologies de la informació, les comunicacions i l'electrònica. Com a conseqüència d'aquestes inversions, les pimes de la Comunitat Valenciana podran comptar amb facilitats per a dur a terme processos més eficients, millorar la integració en la seua cadena de valor i desenvolupar nous productes i serveis.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Per això, i en virtut del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), resolc:





Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions a projectes de Digitalització de pime (DIGITALITZA-CV) amb càrrec al pressupost de l'exercici 2017.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7927, de 29 de novembre de 2016; en les bases esmentades s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Podran tindre la consideració d'empreses beneficiàries les pimes amb seu social o establiment de producció ubicat a la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la justificació, que compten amb almenys un treballador consignat en el rebut de liquidació de cotitzacions (TC1) corresponent al segon mes anterior a la data de sol·licitud de l'ajuda, sent computables a aquests efectes els treballadors cooperativistes en el cas de les sol·licituds presentades per cooperatives, i que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i que complisquen amb la resta de requisits establits en els articles 4 i 55 de les bases reguladores.



2. Hauran de tindre dins del seu objecte social l'exercici d'activitats enquadrades en algun dels següents epígrafs de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007):

a) Seccions C, D, E i F – Divisions 10 a 43

b) Secció H – Divisions 49 a 53

c) Secció J – Divisions 58 a 63

d) Secció M – Divisions 69 a 74

3. Als efectes de la present convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que disposa l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014).



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels projectes

1. Seran subvencionables els projectes de Digitalització de pime concretats en la Memòria presentada per les empreses sol·licitants sempre que reunisquen els requisits previstos en l'article 56 de les bases reguladores.

2. Els projectes consistiran en la implantació i posada en marxa de solucions innovadores encaminades a la digitalització de l'activitat de l'empresa sol·licitant, relacionats amb una o diverses de les actuacions següents:

a) Sistemes d'informació basats en models web 2.0. o evolucions posteriors de gestió de relacions de la cadena de valor, de gestió del cicle de vida de productes i serveis o economia circular. Concretament es consideraran susceptibles de suport:

– Aplicacions que faciliten la interoperabilitat o compten amb funcionalitats per a compartir informació o desenvolupar treball col·laboratiu en l'àmbit de les relacions de la cadena valor horitzontal i vertical.



– Aplicacions de gestió del cicle de vida de productes que compten amb funcionalitats per a compartir informació o desenvolupar treball col·laboratiu o permeten la interoperabilitat, incloent-hi entre elles sistemes CAD, CAM, CAU, PDM, DFM i suport remot de productes.

– Aplicacions que faciliten la interoperabilitat o compten amb funcionalitats per a compartir informació o desenvolupar treball col·laboratiu destinades a actuacions basades en l'economia circular.

b) Control de processos productius, sistemes de captura de dades, manteniment preventiu, automatització i sensorització associades a producte, servei i procés. Concretament es consideraran susceptibles de suport:

– Aplicacions de realitat augmentada i realitat virtual amb aplicació en aquest tipus d'actuacions.

– Sistemes de Control Numèric.

– Sistemes MES.

– Sistemes SCADA.

– Aplicacions per a facilitar el manteniment preventiu.

– Robots industrials (norma ISO 8373).

– Sistemes de visió artificial.

– Sistemes automatitzats d'emmagatzematge i logística interna.

– Sistemes de fabricació additiva i impressió 3D.

– Sensorització de productes, serveis o processos a fi de processar la informació obtinguda d'aquests.

– Implantació de PLC.

c) Sistemes de planificació de recursos empresarials, logística interna i externa. Concretament es consideraran susceptibles de suport:

– Aplicacions de gestió integrada de la informació de l'empresa, entre altres ERP i aplicacions de Business Intelligence.

– Aplicacions de gestió logística interna i externa, entre altres aplicacions SCM, SGA, MRP i CRM.

d) Sistemes de comunicació avançats relacionats amb algun àmbit dels detallats en les anteriors actuacions, és a dir, vinculats amb actuacions com les descrites en els apartats 2.a, 2.b o 2.c d'aquest article, realitzades per l'empresa dins del projecte objecte de suport o ja desenvolupades amb anterioritat. Concretament es consideraran susceptibles de suport:

– Dispositius i aplicacions de telecomunicació.

– Solucions basades en informàtica en núvol.

– Aplicacions big data.

– Solucions de seguretat de la informació i les comunicacions.

– Solucions per a la digitalització de productes i dispositius per a dotar-los de funcionalitat IoT.

3. El pressupost subvencionable del projecte, calculat com a suma dels imports susceptibles de subvenció, haurà de ser igual o superior als 12.000 euros, per la qual cosa no seran presos en consideració els projectes amb un pressupost menor. Per als projectes el pressupost subvencionable dels quals supere els 80.000 euros, es limitarà a aquesta quantitat l'import base per a calcular la subvenció de la forma prevista en l'article 5.1 de la present resolució.

4. Les inversions subvencionades hauran de mantindre's inalterables durant els cinc anys següents al pagament de la subvenció. Aquest requisit s'incomplirà si s'incorre en qualsevol de les circumstàncies següents:

a) El cessament –excepte en els casos de fallida no fraudulenta– o la relocalització de l'activitat productiva fora de la Comunitat Valenciana.

b) El canvi en la titularitat de la inversió que proporcione a una empresa o un organisme públic un avantatge indegut.

c) Un canvi substancial que afecte la naturalesa, els objectius o les condicions d'execució, del projecte de manera que se'n menyscaben els objectius originals.

5. Podrà presentar-se un màxim de dos projectes per empresa sol·licitant en la present convocatòria.

6. El projecte haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient, i comptar amb un certificat que declare la no-afecció del projecte a la denominada 'Xarxa Natura', espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea. La tramitació per a obtindre el mencionat certificat la realitzarà l'IVACE basant-se en la informació del projecte aportada per l'empresa sol·licitant.





Article 4. Costos subvencionables

1. D'acord amb el que estableix l'article 57 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, es consideren subvencionables els següents costos, sempre que estiguen directament relacionats amb les actuacions susceptibles de suport especificades en l'article 3 d'aquesta resolució, amb les limitacions que a continuació s'estableixen:

a) Adquisició d'actius immaterials: programari relacionat amb el desenvolupament dels projectes, incloent-hi, si escau, els costos d'implantació i posada en funcionament. Es consideraran en aquest apartat:



– Llicències de programari, excloent el programari de propòsit general, com per exemple sistemes operatius, aplicacions de gestió / monitorització de xarxes / sistemes, paquets d'ofimàtica, correu electrònic, edició i tractament d'imatges, excepte en els casos en què este tipus de programari forme part inseparable d'altres actius que siguen objecte de subvenció dins del projecte.

– Desenvolupament d'aplicacions a mesura.

– Costos per ús de solucions i aplicacions (SaaS), durant el temps d'execució del projecte.

b) Adquisició d'actius materials:

– Inversions en maquinari, sensors, automatismes i equips de comunicacions. Excepte en els casos en què actuen com a interfície per a captura de dades o configuració de dispositius en solucions del tipus de les definides en l'article 3.2.b de la convocatòria, s'exclouen ordinadors personals i servidors, impressores, terminals, displays, tauletes tàctils, consoles i semblants.

– Adquisició o adaptació de béns d'equip directa i exclusivament relacionats amb les actuacions incloses en l'article 3.2.b..

Els actius hauran de quedar instal·lats en l'establiment productiu de l'empresa beneficiària a la Comunitat Valenciana.

c) Serveis externs: costos de serveis d'assistència tècnica, consultoria i equivalents, per al diagnòstic, planificació o definició dels serveis previstos en les actuacions susceptibles de suport. L'import màxim admissible serà el que resulte menor dels següents: el 15 % de la resta de costos subvencionables o 12.000 euros.

2. No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció de fins al 25 % dels costos considerats subvencionables.

2. L'ajuda està subjecta al règim de minimis, el que suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Als efectes de la present convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 de la disposició esmentada.



Article 6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que estableix l'article 5 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia 19 d'octubre de 2017 i finalitzarà el 29 de novembre de 2017 a les 24.00 hores.



3. La tramitació del procediment serà telemàtica. La presentació telemàtica requerirà que l'empresa sol·licitant dispose de firma electrònica, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme. La sol·licitud es presentarà en el registre telemàtic d'IVACE a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.



4. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa aquesta convocatòria.

5. En el cas que per qualsevol circumstància una mateixa empresa sol·licitant presentara més de dues sol·licituds, es consideraran vàlides les dues últimes registrades en termini.

6. Junt amb l'imprès de sol·licitud i la memòria del projecte amb tots els seus annexos, l'empresa sol·licitant haurà d'aportar la documentació següent:

a) Relativa a la seua personalitat jurídica:

– Quan siga una societat la inscripció de la qual en el Registre Mercantil siga obligatòria, l'IVACE obtindrà la informació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant, si bé podrà requerir-li directament la presentació d'algun document concret.

– En el cas d'empreses sol·licitants la inscripció del qual en el Registre Mercantil no siga obligatòria (empresaris individuals, cooperatives), l'empresa sol·licitant haurà d'aportar fotocòpia dels documents següents: contracte o acta de constitució i estatuts vigents, poder de representació del firmant de la sol·licitud, o document equivalent segons les prescripcions legals, i DNI si és empresari individual i no ha autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció en l'imprès de sol·licitud.

b) Relativa al compliment d'obligacions mediambientals:

Documentació acreditativa de l'instrument de control ambiental al qual estan sotmeses les activitats i instal·lacions en què el sol·licitant de la subvenció realitza la seua activitat i en les que executa el projecte, en els supòsits i en els termes indicats en les instruccions previstes en el portal de l'IVACE/zona descàrregues/ carpeta «Instruments Mediambientals».

c) Relativa al compliment d'obligacions fiscals i amb la Seguretat Social: només serà necessari presentar la documentació acreditativa de trobar-se al corrent en el cas que no haja autoritzat a l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans telemàtics.

No serà necessari aportar la documentació anterior que ja estiga en poder de l'IVACE, sempre que es mantinga vigent i s'aporte declaració de vigència a l'efecte, segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es.

7. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb aquesta convocatòria, siga exigible, es requerirà l'empresa sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertència que, si no ho fera, se la tindrà per desistida de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.



8. Es delega en la persona que ostente la direcció de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi d'empresa sol·licitant i canvi de projecte.





Article 7. Criteris d'avaluació

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 40 punts.

2. Els projectes es prioritzaran atenent als criteris especificats a continuació i a la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts:



a) Qualitat del projecte. Màxim: 50 punts.

– Grau de novetat i complexitat del projecte segons les aplicacions, equips o solucions a implantar: 0 – 40 punts.

– Grau de definició i claredat del projecte considerant l'existència d'un diagnòstic i una estratègia d'implantació: 0 – 10 punts.

b) Viabilitat tècnica del projecte. Màxim: 20 punts

– Capacitat i experiència de l'equip de treball considerant l'adequació dels recursos humans de l'empresa beneficiària per a garantir l'èxit del projecte. 0– 10 punts.

– Adequació dels recursos implicats en l'execució del projecte considerant la integració de projecte amb altres solucions ja existents en l'empresa: 0-10 punts.

c) Resultats/impacte esperable del projecte. Màxim: 20 punts.

– Impacte econòmic dels resultats del projecte valorant la seua quantificació fonamentada en termes de creació d'ocupació i competitivitat empresarial: 0-15 punts.

– Alineació amb polítiques mediambientals considerant projectes amb impacte favorable per economia circular, simbiosi industrial, reducció de residus, eficiència energètica o minimització del consum de recursos naturals. 0– 5 punts.

d) Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim: 10 punts.

– L'empresa sol·licitant compta amb un Pla d'Igualtat d'Oportunitats encara que no li siga exigible per la normativa vigent. 0 – 4 punts.



– L'activitat principal de l'empresa està alineada amb les prioritats temàtiques de la Comunitat per al Coneixement i la Innovació del Clima, Climate KIC (Knowledge and Innovation Community of the European Institute of Innovation and Technology for the Climate, disponible en http://www.climate-kic.org/), valorant els projectes empresarials amb impacte favorable en simbiosi industrial, control de gasos d'efecte d'hivernacle, sistemes de transport eficients, tècniques de construcció conduents a la reducció d'emissions, gestió de l'aigua, bioeconomia: 0 – 3 punts.

– Percentatge de persones amb diversitat funcional, sobre el total de la plantilla, per damunt del mínim legal exigible. 0 – 3 punts.



Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a la present convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjuí de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà als interessats via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS), en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, empresa beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i o denegació posa fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.

Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries vénen especificades en l'article 10 de les bases reguladores de la present convocatòria, sense perjuí de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. La justificació de l'ajuda es realitzarà per mitjà de compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament, i en la forma exigida en el Manual d'Instruccions de Justificació de l'Ajuda aprovat per resolució de la Direcció General de l'IVACE.

a) En tot cas comprendrà la documentació següent:

– Memòria que arreplegue de forma detallada les activitats realitzades.

– Relació de despeses de l'activitat obtinguda a través de l'aplicació informàtica justificació.exe, descarregables des de http://www.ivace.es.



– Justificants de despesa i pagament.

– Informe de persona auditora o empresa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007), així com d'un llistat de comprovació del compliment dels requisits del Manual d'Instruccions de Justificació d'Ajudes, firmat per l'auditor i visat per la representació legal de l'empresa beneficiària.



b) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà per mitjà de la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons, junt amb còpia de la transferència o del xec nominatiu. Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

c) En el cas que l'ordre de transferència i/o l'apunt de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, serà necessari acompanyar-ne relació detallada en què apareguen el destinatari, la identificació del justificant del despesa (el número de la factura o el seu concepte) i l'import pagat. Aquesta relació haurà de ser segellada per l'entitat financera.

3. Terminis d'execució, justificació i de validesa de justificants de despesa i pagament:

a) El projecte haurà de desenvolupar-se dins del període comprés entre l'1 d'abril de 2017 i el 30 de setembre de 2018, entenent-se que s'ha iniciat quan s'haja produït el primer compromís de despesa ferm i irreversible.

b) Seran subvencionables les despeses incorregudes en la realització del projecte sempre que la data del justificant de despesa es trobe compresa en el període indicat en l'apartat anterior.

c) S'admetran els pagaments realitzats fins a la data de justificació del projecte.

d) La justificació de l'execució del projecte haurà de presentar-se amb data límit 8 de novembre de 2018.

4. Quan l'import d'un despesa subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 17.999,99 euros, l'empresa beneficiària haurà d'aportar en el moment de la justificació acreditació d'haver sol·licitat –abans de la contractació de la despesa– com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores sense vinculació entre elles ni amb l'empresa beneficiària de l'ajuda, entenent per vinculació el que estableix l'article 4.2 de la present convocatòria.

Les ofertes hauran de seleccionar-se entre empreses amb paràmetres equiparables i complir els requisits següents:

a) Requisits materials: les ofertes hauran d'estar prou detallades, especificant els treballs que han de realitzar-se i el seu preu, i hauran de ser comparables en el seu contingut.

b) Requisits formals: les ofertes hauran d'estar datades, i contindre les dades que permeten la correcta identificació de la persona o empresa remitent, junt amb el logo o el segell de l'empresa.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, haurà de presentar un informe justificant per què no s'ha triat l'oferta esmentada.

Excepcionalment, en el cas que per les especials característiques del bé o servei no existisca en el mercat prou nombre d'entitats que el subministren o presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes d'empreses proveïdores pels documents següents:

a) Un informe explicatiu, firmat per la representació legal, sobre les especials característiques del bé o servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres proveïdors d'aquest. No serà admès com a justificant de la no-presentació de 3 ofertes si el seu argument es basa en:



– Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «proveïdor habitual», o «subministrador únic» sense que en aquest cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc.).

– Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

– Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

b) Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la busca de proveïdors del bé o servei.

5. Altres obligacions:

a) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es.

b) Complir amb les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.

c) Els documents justificatius dles despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim establit en el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.

En aqueix sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptats, en especial versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per als fins per als quals es van arreplegar les dades o per als que tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats compliran normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables als efectes d'auditoria.

d) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

En l'execució dels projectes s'haurà de mantindre a més un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb el projecte, sense perjuí de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit, hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció un llistat en què cada apunt que es faça d'una despesa, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat segons el Pla General Comptable (PGC), es reflectisca la quantia del dit apunt que té relació amb la subvenció concedida, reflectint en el llistat esmentat tant el número d'apunt i assentament del llibre diari, com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que les empreses beneficiàries ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat ací referida.

e) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç enfront de la situació de partida descrita per l'empresa beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de la seua execució.

f) Haurà d'aportar-se instrument de control ambiental al qual estan sotmeses les activitats i instal·lacions en què el sol·licitant de la subvenció realitza la seua activitat i en les que executa el projecte, llevat que ja estiga en poder de l'IVACE.

g) Complir amb les prescripcions de l'article 5 del Reglament núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en ella s'especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produïxen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, es procedirà per l'empresa beneficiària de la manera següent d'acord amb la tipologia de la modificació.



Tipus de modificació Procediment i criteri d'aplicació

Modificacions en el projecte que no alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en l'avaluació del projecte esmentat, sempre que no suposen una redistribució entre els imports recolzats per concepte de despesa superior al 20 %. No es requereix autorització prèvia de l'IVACE. S'hauran de motivar adequadament en la memòria justificativa d'execució del projecte perquè, a criteri de l'IVACE, puga finalment admetre's.

Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en l'avaluació del projecte esmentat, incloent-hi la redistribució entre els imports recolzats per concepte de despesa superior al 20 %. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 2 mesos abans de la data límit d'execució del projecte, establida en l'article 9.3.a. Podrà autoritzar-se sempre que a juí de l'IVACE la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats.

Ampliació de la data de justificació sense modificar el període d'elegibilitat de les despeses. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 15 dies naturals abans de la data de justificació del projecte establida en l'article 9.3.d. Podrà acceptar-se sempre que a juí de l'IVACE siga compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria.

Qualsevol altra modificació diferent de les anteriors. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 2 mesos abans de la data límit d'execució del projecte, establida en l'article 9.3.a. La seua autorització per part de l'IVACE s'estudiarà de forma individualitzada.







Les sol·licituds de modificació hauran de ser justificades adequadament per l'empresa beneficiària i, en cap cas, no podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida.

2. En la justificació de la despesa podran acceptar-se, a criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en altres, si bé únicament en les circumstàncies següents:

– En els costos amb justificació superior al 80 % del que preveu la notificació, la disminució de despesa es podrà compensar fins a aconseguir el 100 % amb els excessos provinents d'altres costos en què s'haja justificat per damunt del que preveu.

– Els costos, la despesa justificada dels quals siga inferior al 80 % del que preveu la notificació d'ajuda, no admetran compensació.

– En tot cas, després d'aplicades les possibles compensacions, cap cost quedarà amb una subvenció assignada superior a la indicada en la notificació d'ajuda.

– La compensació entre costos no alterarà en cap cas la naturalesa del projecte.

Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requerirà l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE d'acord amb el que preveu l'article 9.2.

En tot cas, les modificacions resultants dels mecanismes de compensació detallats o aprovades per l'IVACE, no estaran en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte i els seran aplicables els límits de l'article 4.1 de la present resolució.



3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de les ajudes concedides o al desistiment sense efectes, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que se n'acorde la idoneïtat del reintegrament.

4. La no presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.4, o la seua insuficiència, donarà lloc a la consegüent minoració o revocació prevista en l'article 10.3.

5. La presentació per part de l'empresa beneficiària d'un percentatge de despeses pagats menor del 60 % de la quantitat total a justificar, donarà lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament puga considerar-se que així i tot el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no es declare la revocació sinó la minoració.

6. Es delega en la direcció de l'àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació, la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en especial les referides a renúncies, canvi de l'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o la seua justificació i canvi de projecte; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE farà el pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte a què estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'empresa beneficiària.



Article 12. Dotació pressupostària

1. La convocatòria comptarà amb finançament al 50 % del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, dins de l'Eix Prioritari 3 «Millorar la competitivitat de les pime», Objectiu Específic 3.4.2 «Promoure la innovació de la pime i la cooperació per a la innovació en tots els àmbits».

2. El pressupost per a la concessió de les subvencions previstes en la present resolució serà de 4.178.000 euros amb càrrec a la línia S6722000 Investigació, desenvolupament i innovació Empresarial, amb càrrec a l'exercici 2017.

3. En qualsevol cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu dia, o bé quan l'augment esmentat siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 13. Marc normatiu comunitari

A més del que disposa el preàmbul de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de R + D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), seran aplicables les disposicions següents:

– Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga al Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

– Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014, de la Comissió, de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



– Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352, 24.12.2013).

– Qualsevol altra normativa que per la matèria li fóra d'aplicació.



Article 14. Publicitat comunitària. Obligacions

1. L'empresa beneficiària s'assegurarà que les parts que intervenen en el projecte han sigut informades del cofinançament del Fons Europeu de desenvolupament Regional (FEDER) i anunciarà clarament que el projecte ha sigut seleccionat en el marc del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. Per a això, totes les mesures d'informació i comunicació relacionades amb el projecte que duga a terme l'empresa beneficiària hauran d'incloure:

a) L'emblema de la Unió Europea, de conformitat amb les característiques tècniques establides en l'acte d'execució que adopte la Comissió d'acord amb l'article 115, apartat 4 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, i una referència a la Unió Europea;

b) Una referència al Fons FEDER.

Durant l'execució del projecte:

a) Haurà de publicar en el seu lloc d'internet, en el cas que en tinga, una descripció del projecte indicant els seus objectius i resultats, i destacant el suport financer de la Unió Europea.

b) Haurà de disposar d'un cartell informatiu sobre el projecte d'una grandària mínima A3, en el qual mencionarà l'ajuda financera de la Unió Europea, col·locat en lloc ben visible per al públic, com per exemple l'entrada de l'edifici que siga la seu social de l'empresa beneficiària o el lloc on vaja a desenvolupar-se el projecte objecte de l'ajuda.



2. Sobre els seus resultats, l'empresa beneficiària haurà d'incloure el logotip FEDER i la declaració «Projecte cofinançat pels Fons FEDER, dins del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020» en qualsevol document relacionat amb el servei, així, portades de documents, pantalles de presentació de pàgines web, informes de resultats i conclusions, comunicacions, fotografies d'esdeveniments i certàmens, etc.

3. L'empresa beneficiària haurà d'acceptar la seua inclusió en una llista d'operacions prevista en l'article 115, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament i execució

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





València, 28 de setembre de 2017.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web