Ficha docv

Ficha docv









ACORD de 6 d'octubre de 2017, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública amb la Fundació Institut Valencià d'Oncologia, d'acció concertada per a la prestació assistencial integral oncològica, AC 02/2017. [2017/9703]

(DOGV núm. 8161 de 02.11.2017) Ref. Base de dades 009414/2017




València, 6 d'octubre de 2017



Reunits

D'una part, Carmen Montón Giménez, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, en representació de la Generalitat, nomenada per Decret 8/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es nomena vicepresidenta, consellers i portaveu del Consell, d'acord amb el que disposen els articles 17.f i 28.G de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i de conformitat al que estableix l'article 4 del Decret 37/2017, de 10 de març, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en relació amb l'article 8.7 de l'Ordre 3/2017, d'1 de març, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, pel qual es regula l'acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari.

D'una altra, Antonio Llombart Bosch, amb DNI número 19232062Z, en qualitat de president del patronat, que actua en nom i representació de la Fundació Institut Valencià d'Oncologia, CIF G46129698, segons escriptura atorgada davant del notari de l'Il·lustre Col·legi de València, Joaquín Sapena Davó, el dia 29 de desembre de 2004, amb el número de protocol 3068, que declara vigent, i amb domicili social al c/ Professor Beltrán Báguena, 8, 46009 València.

Ambdues parts, es reconeixen capacitat i competència respectivament per a formalitzar el present acord d'acció concertada.



Antecedents



Primer. L'acció concertada per a la prestació assistencial integral oncològica va ser justificada pel director general d'Assistència Sanitària en informe emés en data 5 de maig de 2017.

Segon. Després de la tramitació administrativa corresponent, en data 31.05.2017 la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública va dictar una resolució per a la convocatòria de l'acció concertada per a la prestació assistencial integral oncològica.

Tercer. El pressupost i preu del servei és per un import màxim total de 161.340.000 euros (IVA exempt) per als tres anys de vigència.

Quart. La contracció i comptabilització de la despesa van ser efectuades el 06.06.2017 a càrrec de les aplicacions pressupostàries que figuren en la disposició 8 de la convocatòria de l'acció concertada per a la prestació assistencial oncològica que figura en la resolució de 31 de maig de 2017, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública.

Cinqué. El termini de presentació de sol·licituds va finalitzar el 10.07.2017, i s'ha presentat una única entitat de dret privat sense ànim de lucre, la Fundació Institut Valencià d'Oncologia.

Sisé. L'informe sobre el compliment de requisits establits per a la concertació de la prestació assistencial oncològica va ser emés en data 01.08.2017 per la Comissió Tècnica de Valoració, constituïda a l'empara de la disposició 10.1 de l'esmentada convocatòria.

Seté. En data 02.08.2017 el director general de Recursos Humans i Econòmics dicta proposta d'acord d'acció concertada, que va ser notificat a la interessada amb data 4 d'agost.

Huité. Amb data 21 d'agost i data de registre d'entrada en la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública 23.08.2017 té entrada un escrit d'al·legacions de la interessada a la proposta d'acció concertada.



Nové. En data 29 d'agost de 2017 es notifica a la interessada que no es tenen en consideració les al·legacions presentades, i atés que havia sigut seleccionada per a formalitzar acord d'acció concertada en els termes establits en la Resolució de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, de 31 de maig de 2017, per la qual es convoca l'acció concertada per a la prestació assistencial integral oncològica, se'ls requereix perquè presenten, en el termini de 15 dies, la documentació prèvia a la firma de l'acord.

Deu. En data 22 de setembre de 2017, la Fundació Institut Valencià d'Oncologia sol·licita ampliació de termini, en relació Amb el requeriment de documentació esmentat, el director general de Recursos Humans i Econòmics li concedeix l'ampliació del termini fins al 2 d'octubre de 2017 per a presentar la documentació requerida a fi de procedir a la formalització de l'acord d'acció concertada.

Onze. En data 2 d'octubre de 2017 es dóna per complit el requeriment per mitjà de la presentació de la documentació requerida.





Clàusules de l'acord d'acció concertada



Primera. Àmbit o cobertura territorial del centre o prestació concertada

L'acord té per objecte la prestació del servei d'assistència sanitària integral dels pacients amb problemes oncològics, en totes o en qualsevol de les seues fases, des de la confirmació diagnòstica fins al final de l'assistència oncològica, a pacients residents assegurats i assimilats a la Comunitat Valenciana a càrrec de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (d'ara en avant CSUSP).

Les modalitats de prestació del servei arreplegades en l'acord comprenen:

– La confirmació diagnòstica a partir de sospita clínica fonamentada detectada en un departament de salut, d'acord amb els criteris establits per al Sistema Valencià de Salut.

– El tractament oncològic hospitalari i ambulatori, complet o per a determinades assistències.

– El seguiment posterior fins que els pacients estiguen en remissió i hagen completat el seu pla individualitzat d'atenció, fins a un màxim de cinc anys des que finalitze el tractament actiu del tumor primari i de les seues recidives locals i metastàtiques (excepte el tractament hormonal oral).

Transcorreguts aquests cinc anys, el seguiment posterior que requerisca el pacient es realitzarà en el seu departament d'origen, excepte derivació expressa del departament per a un termini determinat.

L'acord inclou l'assistència integral dels pacients amb problemes oncològics que resideixen i formen part de la població protegida dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana, amb cobertura sanitària pública de conformitat amb el que estableix la Llei 3/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional Salut i normes de desplegament, i el Decret Llei 3 2015/, de 24 de juliol, del Consell, pel qual es regula l'accés universal a l'atenció sanitària a la Comunitat Valenciana.

El Consorci Hospital General de València s'adhereix al que estableix el present acord, per la qual cosa el procediment per a l'assistència als pacients del Departament València – Hospital General en el marc de l'acord serà el mateix que per als pacients de la resta de departaments.



Les entitats gestores dels departaments en règim de concessió administrativa podran adherir-se al present acord per a l'atenció oncològica de la població de la seu càpita.

Quant a l'atenció a les persones desplaçades, s'actuarà de conformitat amb el que estableix la normativa estatal vigent, en els reglaments comunitaris de coordinació de sistemes de Seguretat Social i en els convenis bilaterals subscrits per l'Estat espanyol en matèria d'assistència sanitària.



Segona. Sistema i requisits per a l'accés

L'accés dels pacients a les prestacions assistencials oncològiques objecte del present acord requerirà sempre la remissió prèvia, degudament documentada, des dels departaments de salut de la CSUSP. La documentació inclourà una derivació expressa, amb la prescripció prèvia pels facultatius especialistes relacionats amb l'atenció oncològica dels departaments de salut, validada per la direcció del departament corresponent.

El registre i la remissió de les dades del pacient necessàries per a la seua assistència, així com la derivació administrativa necessària per a la prestació del servei objecte del present acord, s'efectuarà seguint el procediment i utilitzant els sistemes d'informació corporatius que l'administració sanitària determine.



Tercera. Garantia dels drets reconeguts a les persones destinatàries del servei i sistema d'informació sobre drets i deures que els assisteixen



La CSUSP durà a terme de manera periòdica l'avaluació de l'execució del present acord d'acció concertada a través de la comissió de seguiment.

Els centres i serveis objecte d'aquesta acció concertada estaran sotmesos a les actuacions de control i inspecció que es duguen a terme des de la CSUSP per a assegurar el seu correcte compliment.

Aquelles qüestions litigioses que puguen derivar-se d'aquest acord d'acció concertada seran resoltes per la CSUSP, sense perjudici que, una vegada esgotada la via administrativa, puguen sotmetre's a la jurisdicció contenciosa administrativa.



Quarta. Contingut dels serveis i delimitació de les prestacions que constitueixen l'objecte de l'acció concertada

La cartera de serveis exigible per a la prestació de l'assistència integral a pacients oncològics prevista en l'acord inclou el conjunt de tècniques, tecnologies o procediments, entenent per tals cada un dels mètodes, activitats i recursos basats en el coneixement i experimentació científica, per mitjà dels que es fan efectives les prestacions sanitàries per a l'assistència protocol·litzada:

– De la cartera de serveis comuns bàsics del Sistema Nacional de Salut (SNS), la confirmació diagnòstica davant de sospita fonamentada de càncer, el tractament en règim d'hospitalització o atenció en l'hospital de dia i el seguiment, així com l'assistència d'urgència i les cures pal·liatives.

– De la cartera de serveis comuns suplementaris del SNS, els productes farmacèutics i la prestació farmacèutica ambulatòria dispensable des dels serveis de farmàcia dels hospitals, la prestació amb productes dietètics i les prestacions ortoprotètiques.

Les dites prestacions podran facilitar-se a través de distints tipus d'assistència: consultes externes, procediments diagnòstics i terapèutics, hospitalització mèdica i quirúrgica, hospital de dia, radioteràpia, urgències, cures crítiques i hospital a domicili.

Les prestacions ortoprotètiques prescrites a pacients de l'entitat en el marc de l'assistència oncològica prevista en l'acord aniran a càrrec de la CSUSP.

Els serveis de transport sanitari per al desplaçament de malalts per causes exclusivament clíniques, la situació dels quals els impedisca desplaçar-se en els mitjans ordinaris de transport, aniran a càrrec de la CSUSP, i s'hauran de respectar les condicions contractuals per a la prestació dels dits serveis que, en cada cas, puguen existir.

S'exclou de la cartera de serveis d'aquest acord la prestació farmacèutica de medicaments subjectes a prescripció mèdica, inclosos en la prestació farmacèutica i de dispensació en oficina de farmàcia.

Quan un pacient, en el curs de la seua atenció i segons les indicacions marcades des de la CSUSP, requerisca l'ús d'una plataforma genòmica per a orientar la decisió terapèutica, l'entitat ho sol·licitarà, seguint el procediment establit, a la CSUSP, que se'n farà càrrec del cost.



En el cas que l'entitat dispose d'una unitat de consell genètic designada per la CSUSP, l'entitat proporcionarà consell genètic exclusivament als pacients que estiguen rebent atenció en la mateixa entitat, d'acord amb els criteris establits pel Programa de consell genètic en càncer de la Comunitat Valenciana i l'Ordre 5/2015, de 5 de juny, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regulen els dispositius organitzatius que realitzen consell genètic en càncer a la Comunitat Valenciana, així com als seus familiars de primer grau, independentment del departament de salut d'origen d'aquests últims.



El seguiment dels pacients es realitzarà d'acord amb els criteris establits per la CSUSP i els arreplegats en el present acord, amb les següents especificacions addicionals:

– Les persones amb història de càncer (llargs supervivents) seran ateses en el seu departament d'origen pels professionals d'atenció primària o especialitzada, d'acord amb els protocols establits per la CSUSP.

– En el cas dels pacients amb càncer dermatològic que no siga melanoma, el seguiment es realitzarà, una vegada finalitzat el tractament, en els seus departaments d'origen.

– El seguiment pautat als pacients en què s'identifique risc de càncer hereditari es realitzarà en els seus departaments d'origen.

Les prestacions arreplegades en la cartera de serveis podran ser modificades durant la vigència del present acord en funció de l'avanç de les tècniques diagnòstiques i terapèutiques en oncologia, d'acord amb la valoració de la comissió de seguiment i amb el coneixement previ i autorització dels òrgans competents per part de la CSUSP.





Cinquena. Personal i mitjans materials aplicats a la prestació del servei

Els recursos humans a disposició de la prestació del servei d'aquesta acció concertada són els que figuren en la memòria descriptiva presentada per la Fundació Institut Valencià d'Oncologia, en els termes següents:



Especialitats/ Unitats Nombre de

facultatius oferits

Aparell digestiu 2

Cardiologia 2

Cirurgia general i de l'aparell digestiu 12

Cirurgia plàstica, estètica i reparadora 2

Cirurgia toràcica 3

Dermatologia medicoquirúrgica i venereologia 4

Hematologia i hemoteràpia 2

Medicina física i rehabilitació 1

Medicina Interna 3

Obstetrícia i ginecologia 4

Oncologia mèdica 10

Oncologia radioteràpica 5

Otorinolaringologia 3

Urologia 6

Psicologia clínica 2

Hospitalització domiciliària 5

Admissió-documentació mèdica 2

Anàlisis clíniques 4

Anatomia patològica 4

Anestèsia i reanimació 10

Farmàcia hospitalària 3

Medicina nuclear 2

Radiodiagnòstic 7

Radiofísica hospitalària 3

Urgències 2

Total 103







Els recursos materials a disposició de la prestació del servei d'aquesta acció concertada són els que figuren en la memòria descriptiva presentada per la Fundació Institut Valencià d'Oncologia, en els termes següents:



Dotació Nombre d'unitats oferides

Llits 100

Llits UCI 10

Llits URPA 12

Locals de consulta externes 80

Quiròfans 8

Quiròfans búnquer 1

Bòxer urgències 5

Llocs d'hospital de dia 37

TAC 4

Ressonància magnètica 2

Gammacàmera 2

Angiografia per sostracció digital 1

Accelerador de Partícules 4

SPECT 1

PET (tomografia d'emissió de positrons) 1

Ecògrafs 6

Mamògrafs 3

Densitòmetres 1

Equips d'hemodiàlisi 1







Sisena. Determinació de la possibilitat i límits a la contractació o cessió dels serveis concertats

En el present acord d'acció concertada no s'estableix la col·laboració amb tercers sobre serveis objecte d'aquesta acció concertada.



Setena. Pressupost, tarifes i sistema de pagament en contraprestació pels serveis concertats

La distribució per aplicació pressupostària és la següent:

El preu del servei correspon a l'establit en els apèndixs 1 a 5 del document tècnic administratiu arreplegat en l'annex III de la convocatòria d'acció concertada objecte del present acord

La facturació dels serveis prestats segons les distintes modalitats definides en funció del tipus de prestació i del procés assistencial es realitzarà tal com s'estableix en l'apartat 1 de la disposició 11, Facturació: modalitats i procediment, del document de condicions tècniques i administratives, annex III. Amb aquest fi, es distingeixen les modalitats següents:

– Atenció hospitalària i ambulatòria prestada en els càncers per als quals es disposa de processos definits: pulmó, pròstata, còlon i recte, mama i melanoma.

– Atenció hospitalària i ambulatòria prestada en la resta de càncers.



– Radioteràpia ambulatòria.

– Hospital a domicili.

– Consell genètic.

– Medicació hospitalària dispensada i/o administrada a pacients ambulatoris.

– Components sanguinis administrats a pacients ambulatoris.



Huitena. Procediment, si és el cas, de facturació i documentació que ha d'aportar-se per a l'abonament dels serveis concertats

L'entitat haurà de fer arribar a la CSUSP amb periodicitat mensual, abans del dia 10 de cada mes i en un únic enviament, totes les dades d'activitat realitzada susceptible de facturació. Les dades es remetran amb caràcter previ a la presentació de la factura i a través del sistema de comunicacions que establisca la conselleria. Aquestes dades seran, com a mínim, les establides en l'apartat 2 de la disposició 11, Facturació: modalitats i procediment, del document de condicions tècniques i administratives, annex III.

Una vegada validades les factures per part de la CSUSP, aquestes es presentaran en els diferents departaments de salut d'acord amb el que estableix l'apartat 3 de la disposició 11. Facturació: modalitats i procediment, del document de condicions tècniques i administratives, annex III.

En tot cas les factures hauran de consignar, almenys les dades següents:

– Núm. de factura

– Data de factura

– Raó social

– Núm. d'identificació fiscal

– Domicili de l'entitat

– Destinatari i domicili d'aquest: enllaç d'accés als codis Dir 3 de la CSUSP: http://www.ge-factura.gva.es/web/ge-factura

– Exempció d'impostos, si n'hi ha

– Modalitat facturable

– Descripció i nombre de prestacions realitzades per tipus de prestació; imports unitaris i agregats

– Import total

Per a facilitar el seguiment econòmic puntual de l'acord d'acció concertada, l'entitat haurà de remetre periòdicament al servei de gestió de fundacions, consorcis i prestacions externes de la Subdirecció General de Recursos Econòmics les taules resum de les dades contingudes en les factures mensuals presentades als departaments de salut (en full de càlcul).

L'entitat haurà de proporcionar la informació addicional que respecte d'això puga sol·licitar la CSUSP.

Les factures registrades i no abonades dins dels terminis previstos en l'article 22 de la Llei 1/2015, de la Generalitat Valenciana, generaran interessos de demora des de la reclamació per escrit del compliment de l'obligació, en els termes que preveu l'article 16 de l'esmentada llei.





Novena. Sistemes d'informació i avaluació de l'acord

L'entitat haurà de posar a disposició de la CSUSP els mitjans i locals adequats en les seues instal·lacions per a l'exercici, si és el cas, de les competències de la inspecció de serveis sanitaris de la CSUSP, facilitant l'accés als registres assistencials per a la seua verificació així com a les ferramentes de gestió per a supervisar la seua adequació a les estipulacions de l'acord d'acció concertada.

La inspecció de serveis sanitaris tindrà la facultat de controlar tots els procediments d'actuació de l'entitat, vetlant en tot moment per l'ajust als criteris definits en l'acord i a les normes generals establides per la CSUSP, i podrà demanar les modificacions necessàries per a la millora de l'atenció dels usuaris. Podrà proposar, igualment, la incoació dels procediments sancionadors que pertoquen en cas d'incompliment de les obligacions per part de l'entitat.



La CSUSP, en l'exercici de les seues facultats d'inspecció i control, podrà en qualsevol moment ordenar la visita dels seus representants a les instal·lacions de l'adjudicatari a fi de constatar que tant les instal·lacions com la dotació del personal i la prestació dels serveis s'ajusten al que s'ha estipulat i a la normativa en vigor. L'entitat es compromet a facilitar les tasques d'inspecció, posant a la seua disposició les instal·lacions i totes aquelles dades, informació o documentació que siga necessària per a la seua realització. Si com a fruit d'aquesta comprovació cal implantar mesures de seguretat addicionals a les prèviament acordades, l'empresa estarà obligada a la implantació de les dites mesures a càrrec seu.



Deu. Duració de l'acord d'acció concertada i causes de resolució



L'acord d'acció concertada que se subscriu té una duració inicial de tres anys a partir de la seua entrada en vigor l'1 de novembre de 2017.



Podrà prorrogar-se de forma successiva, anual i de mutu acord, fins a una duració màxima de 10 anys.

Són causes de resolució dels acords d'acció concertada les següents:



a) L'acord mutu de les parts, manifestat amb una antelació de tres mesos per a garantir la continuïtat del servei.

b) L'incompliment greu de les obligacions derivades de l'acord d'acció concertada per part de l'Administració o de qui siga titular del servei, amb un requeriment previ per a exigir el compliment de les obligacions derivades d'aquest.

c) El venciment del termini de duració de l'acord d'acció concertada, llevat que s'acorde la seua pròrroga o renovació.

d) L'extinció de la persona jurídica a què corresponga la titularitat.



e) La revocació de l'acreditació, homologació o autorització administrativa de l'entitat concertada o dels serveis de l'acció concertada.



f) El cessament voluntari, degudament autoritzat, de l'entitat concertada en la prestació del servei.

g) La inviabilitat econòmica de la persona titular de l'acord d'acció concertada, constatada pels informes d'auditoria que se sol·liciten.



h) La negació a atendre pacients derivats per l'Administració o la prestació de serveis concertats no autoritzats per aquesta.

i) La sol·licitud d'abonament a persones receptores dels serveis o prestacions complementàries quan no hagen sigut autoritzades per l'Administració.

j) La infracció de les limitacions a la contractació o cessió de serveis concertats.



Onze. Règim de penalitats per incompliment.

L'entitat concertada serà responsable que els serveis es presten dins del termini previst, en el lloc i d'acord amb les característiques i requisits establits en l'acord. Queda exempta de responsabilitat en els casos en què no haja sigut possible realitzar el servei per causes de força major que es puguen justificar.

Per als supòsits d'incompliment d'obligacions per part de l'entitat s'estableix un sistema taxat de penalitzacions que preveu la tipificació de les causes d'incompliment, la seua graduació en lleus, greus i molt greus, les penalitzacions corresponents i el procediment de tramitació.



Les penalitats s'imposaran per acord del director general d'Assistència Sanitària, a proposta de la comissió de seguiment de l'acord d'acció concertada, de la Direcció General d'Alta Inspecció Sanitària o per denúncia expressa, i podran fer-se efectives per mitjà de deducció de les quantitats que, en concepte de pagament total o parcial, hagen d'abonar-se a l'entitat concertada. El procediment per a la imposició de penalitats serà l'establit en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Al marge de les reduccions i penalitats previstes en aquest apartat, l'Administració tindrà dret a la possible indemnització per danys i perjudicis ocasionats imputables a l'entitat concertada.



Les causes d'incompliment i graduació, així com les responsabilitats per incompliment, la tramitació administrativa es realitzarà tal com s'estableix en la disposició 10. Penalitats, del document de condicions tècniques i administratives, annex III



Dotze. Revisió de les condicions econòmiques

Durant la vigència de l'acord, com a conseqüència d'un augment o disminució de la demanda a causa de raons assistencials, es podrà requerir a l'entitat concertada una reordenació o un reajustament a l'alça o a la baixa dels recursos disponibles, d'acord amb les condicions previstes en el present acord i sense que això supose modificar-ho.



La revisió de les tarifes dels serveis previstos en l'acord es durà a terme d'acord amb les modificacions que anualment establisca la Llei de pressupostos de la Generalitat sobre el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell, i les seues posteriors actualitzacions, aplicant posteriorment la minoració del 15 % en les tarifes en què corresponga.





Tretze. Determinació de la composició i funcions de la comissió de seguiment de l'acord d'acció concertada

Es constituirà la comissió de seguiment de l'acord d'acció concertada prevista en l'article 9.2.m de l'Ordre 3/2017, d'1 de març, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regula l'acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari, que es reunirà amb una periodicitat mínima anual.



La composició de la comissió de seguiment serà la següent:

– La persona titular de la secretaria autonòmica o persona en qui delegue.

– La persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'assistència sanitària o persona en qui delegue.

– La persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'inspecció sanitària o persona en qui delegue.

– La persona titular de la direcció general amb competències en matèria de recursos econòmics o persona en qui delegue.

– La persona titular de la direcció general amb competències en matèria de recursos humans o persona en qui delegue.

Les funcions de la comissió de seguiment de l'acord d'acció concertada seran les següents:

– Seguiment del compliment de l'acord d'acció concertada.

– Conéixer la memòria anual de l'entitat en el marc de l'acord.

– Analitzar i, si és el cas, proposar l'actualització de la cartera de serveis prevista en l'acord en funció dels avanços tecnològics i de la pràctica clínica basada en l'evidència, proposant, si és el cas, les modificacions oportunes a l'òrgan instructor del procediment de la conselleria amb competències en matèria sanitària.

– Proposar la revisió del contingut dels processos arreplegats en els apèndixs 1, 2 i 4 de forma periòdica o quan la comissió considere que s'han produït modificacions substancials en la pràctica clínica basada en l'evidència.

– Conéixer les dades d'activitat realitzada per l'entitat en el marc de l'acord així com les corresponents xifres de facturació, demores, etc.



A les reunions de la comissió de seguiment podrà invitar-se representants dels departaments de salut, representants dels pacients atesos per l'entitat així com a representants de la mateixa entitat. En tots aquests casos, els convocats podran participar-hi amb veu però sense vot.

Per al seguiment de l'acord d'acció concertada es constituiran els grups de treball que es consideren necessaris, en els que podran participar representants de l'entitat concertada.



Catorze. Altres condicions que es deriven de la legislació vigent

1. Confidencialitat de la informació.

L'entitat concertada haurà de respectar el caràcter confidencial d'aquella informació que per la seua naturalesa haja de ser tractada com a tal a què tinga accés durant la vigència de l'acord.

Aquest deure es mantindrà, amb caràcter general, durant un termini de cinc anys i indefinidament en el cas que es tracte d'informació clínica o mèdica dels pacients. D'altra banda, les entitats podran assenyalar en la seua oferta aquells aspectes que considere confidencials.

Tots els resultats derivats de l'aplicació de l'acord esmentat seran de caràcter estrictament confidencial entre l'entitat concertada i la CSUSP, per la qual cosa les persones relacionades amb aquests hauran d'assumir i garantir aquest principi de confidencialitat.

En tot cas, i no obstant això, caldrà ajustar-se al que disposa la legislació vigent sobre protecció de dades.

2. Garanties.

Prèviament a la formalització de l'acord d'acció concertada per a la prestació del servei d'assistència sanitària integral oncològica, la Fundació Institut Valencià d'Oncologia ha constituït una fiança del 5 % de l'import de l'acord per un import total de 8.067.000 € del pressupost total.

Per a la constitució i tramitació de la garantia d'acord amb el que disposa la Llei 1/2015, de la Generalitat Valenciana, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions així com en la normativa autonòmica que regula el procediment de constitució i devolució de fiances.

3. Obligació de subscripció d'assegurances de responsabilitat civil.

L'entitat ha acreditat, amb antelació a la formalització de l'acord, haver constituït una assegurança de responsabilitat civil que garanteix la cobertura dels danys que es puguen ocasionar tant a tercers com a les mateixes institucions sanitàries o el seu personal per la seua gestió, almenys per la quantia de 10.756.000,00 euros, corresponent al 20 % de l'import anual de l'acord d'acció concertada que se subscriu.



L'àmbit temporal de la pòlissa haurà de comprendre tots els fets produïts durant la vigència de l'acord, encara que la reclamació es realitze amb posterioritat. El període de descobriment tindrà una duració mínima d'un any comptat des de la finalització de l'acord d'acció concertada.



Quinze. Conformitat al document de condicions tècniques i administratives i apèndixs

L'entitat concertada presta la seua conformitat a la convocatòria de l'acció concertada i al document de condicions tècniques i administratives així com als seus apèndixs que regeixen per a aquest acord, firmen un exemplar d'aquest que s'uneix al present document, i hauran d'incorporar els recursos humans, materials i tècnics proposats en la documentació de la seua sol·licitud.



Setze. Qüestions litigioses

Les qüestions litigioses sobre la interpretació, modificació, resolució i efectes del present contracte seran resoltes per la CSUSP amb audiència prèvia de l'entitat concertada, els acords de la qual seran immediatament executius i posaran fi a la via administrativa. Contra aquests acords es podrà interposar recurs contenciós administratiu tal com disposa la llei reguladora de la dita jurisdicció.



Per a la deguda constància de tot allò que s'ha convingut, es firma aquest document en dos exemplars, en el lloc i la data ut supra.



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Carmen Montón Giménez.

El president del Patronat de la Fundació IVO: Antonio Llombart Bosch.

Mapa web