Ficha docv

Ficha docv









DECRET 19/2017, de 26 d'octubre, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores per a subvencionar projectes locals d'actuació dels municipis de la Comunitat Valenciana susceptibles de cofinançament pel Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. [2017/9720]

(DOGV núm. 8161 de 02.11.2017) Ref. Base de dades 009403/2017




El Consell Europeu va aprovar, el 17 de juny de 2010, «l'Estratègia Europa 2020» per a promoure un creixement intel·ligent, sostenible i integrador. Aquesta estratègia defineix els objectius que la Unió Europea ha d'aconseguir l'any 2020 en els àmbits d'investigació i innovació, canvi climàtic i energia, ocupació, educació i reducció de la pobresa.



El Govern de la Generalitat, alineat amb l'«Estratègia Europa 2020», va aprovar el Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana, del període 2014-2020 (d'ara en avant, PO FEDER de la CV 2014-2020) com a document que determina l'estratègia i objectius de les actuacions cofinançables pel FEDER, per al nou període de programació 2014-2020, i també les dotacions financeres programades per a aqueixos objectius. L'objectiu de la Comunitat Valenciana per a l'horitzó 2020 és concentrar els recursos en aquells sectors de major valor afegit, que permeten consolidar el seu model de desenvolupament entorn d'un creixement intel·ligent, per potenciar aquelles activitats on la regió posseeix una especialització i una qualificació més accentuada, alhora que es té en compte el territori com a factor de competitivitat. Amb aquest objectiu de concentració i per a aconseguir assegurar una major eficàcia en l'ús dels fons, s'ha tingut en compte el conjunt d'estratègies regionals existents i que s'apliquen en l'àmbit de la Comunitat Valenciana: en particular l'Estratègia Territorial de la CV 2030 (ETCV2030), l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent RIS3, l'Estratègia de Política Industrial (EPI 2020), l'Agenda Digital per a la Comunitat Valenciana (ADCV), el Pla Estratègic Global de Turisme 2010-2020 (PEGT), l'Estratègia Valenciana davant el Canvi Climàtic 2013-2020 (EVCC), i l'Estratègia Energètica de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (EECV 2020).



Amb l'objecte de poder convocar subvencions destinades als ens locals de la Comunitat Valenciana, aquest decret aprova les bases que tenen per objecte establir els requisits i el procediment per a subvencionar els projectes locals d'actuació de municipis susceptibles de cofinançament pel PO FEDER de la CV 2014-2020, eixos prioritaris 4 i 6.



En relació a l'eix 4, poden ser subvencionables les actuacions que tinguen incidència en l'objectiu específic (OE) OE 4.5.1. «Foment de la mobilitat urbana sostenible: transport urbà net, transport col·lectiu, connexió urbana-rural, millores de la xarxa viària, transport ciclista, de vianants, mobilitat elèctrica i desenvolupament de sistema de subministrament d'energies netes». En concret, la redacció i aprovació, i també la implementació pels municipis de la Comunitat Valenciana dels seus propis Plans de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS).

En relació a l'eix 6, poden ser objecte de subvenció actuacions que tinguen incidència en l'objectiu específic (OE) 6.3.1 «Promoure la protecció, el foment i el desenvolupament del patrimoni cultural». En concret, l'objectiu de l'actuació és la posada en valor del patrimoni cultural dispers per tota la geografia valenciana a fi de facilitar-ne la preservació i al mateix temps la seua consideració com a font d'activitat i de riquesa local, i també el foment de l'aparició i/o augment d'activitat turística sostenible que servisca per a proporcionar a la població un mitjà de vida que en possibilite la permanència en el propi entorn.

Aquestes actuacions, que en cap cas han de suposar una ajuda d'Estat per a l'entitat beneficiària, s'han inspirat tant en el Pla Estratègic Cultural i el seu programa Fes Cultura per a 2016/2020, com en l'Estratègia Turística de la Comunitat Valenciana que representa el Llibre blanc del turisme.

Aquesta norma s'adapta als principis de necessitat, eficàcia, eficiència, proporcionalitat, seguretat jurídica i transparència. En virtut dels principis de necessitat i eficàcia, aquest Decret es justifica per raons d'interés general, ja que d'acord amb l'article 2 del Reglament (UE) 1301/2013, del Parlament i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el Fons europeu de desenvolupament regional i sobre disposicions específiques relatives a l'objectiu d'inversió en creixement i ocupació, pel qual es deroga el Reglament (CE) 1080/2006, el FEDER contribuirà al finançament d'actuacions orientades a reforçar la cohesió econòmica, social i territorial, corregint els principals desequilibris regionals de la Unió mitjançant el desenvolupament sostenible i l'ajust estructural de les economies regionals, així com de la reconversió de les regions industrials en retrocés i de les regions amb un retard de desenvolupament.

Respecte al principi de proporcionalitat, aquest Decret conté la regulació imprescindible per a determinar els requisits i el procediment per a subvencionar, en règim de concurrència competitiva i per la Presidència de la Generalitat, els projectes locals d'actuació de municipis susceptibles de cofinançament pel PO FEDER de la CV 2014-2020, eixos prioritaris 4 i 6.

A fi de garantir el principi de seguretat jurídica, el contingut d'aquest Decret és coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea, i pretén generar en l'àmbit del finançament europeu als municipis unes regles estables i de certesa, que faciliten el finançament dels seus projectes locals d'actuació.



En aplicació del principi de transparència, s'han definit clarament els objectius d'aquesta norma i la seua justificació en aquest preàmbul, i s'ha possibilitat la participació activa en la seua elaboració a les entitats implicades. Finalment, en aplicació del principi d'eficiència, aquest Decret no comporta cap tipus de càrregues administratives innecessàries o accessòries.

Les actuacions subvencionades per mitjà d'aquest Decret de bases han de tindre un impacte marcadament local i, per tant, un efecte potencialment marginal en els mercats i en els consumidors dels altres estats membres. En cap cas, per tant, poden constituir un obstacle per a l'establiment d'empreses d'altres estats membres. L'actuació no ha de suposar una ajuda d'Estat per a l'entitat beneficiària.



Per tot això, i– a l'empara de la competència substantiva que en matèria d'administració Local té atribuïda la Presidència de la Generalitat, tant per mitjà del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, com mitjançant el Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, en relació amb el que disposa l'article 160.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 34 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





DECRETE



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquest decret és l'aprovació de les bases reguladores, que consten en el seu annex, per a subvencionar projectes locals d'actuació dels municipis de la Comunitat Valenciana.



Article 2. Normativa aplicable

A aquestes bases, els són aplicables la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reglament que la desenrotlla, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i el text refós de la Llei de contractes del sector públic aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre. Així mateix també resultarà d'aplicació la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.



En la mesura que les subvencions concedides puguen obtindre cofinançament en el marc del PO FEDER de la CV 2014-2020, també s'hauran de sotmetre al que estableixen les següents normes o en qualsevol altra norma que les modifique o substituïsca:

a) La Decisió de la Comissió Europea de 17 de desembre de 2015, pel qual s'aprova el Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, així com el conjunt de la normativa comunitària i, específicament, les disposicions següents.

b) Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comuns relatives al Fons europeu de desenvolupament regional, al Fons Social Europeu, al Fons de cohesió, al Fons europeu agrícola de desenvolupament rural i al Fons europeu marítim i de la pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons europeu de desenvolupament regional, al Fons Social Europeu, al Fons de cohesió i al Fons europeu marítim i de la pesca, i es deroga el Reglament (UE) 1083/2006 del Consell.

c) Reglament (UE) 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el Fons europeu de desenvolupament regional i sobre disposicions específiques relatives a l'objectiu d'inversió en creixement i ocupació i pel qual es deroga el Reglament (CE) 1080/2006.

d) Reglament delegat (UE) 480/2014 de la Comissió, de 3 de març de 2014, que complementa el Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons europeu de desenvolupament regional, al Fons Social Europeu, al Fons de cohesió, al Fons europeu agrícola de desenvolupament rural i al Fons europeu marítim i de la pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons europeu de desenvolupament regional, al Fons Social Europeu, al Fons de cohesió i al Fons europeu marítim i de la pesca.

e) Reglament d'execució (UE) 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell en allò que fa referència a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les actuacions i el sistema per al registre i emmagatzematge de dades.

f) Reglament delegat (UE) 2015/1970 de la Comissió, de 8 de juliol de 2015, per la qual es completa el Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell amb disposicions específiques sobre la notificació d'irregularitats respecte del Fons europeu de desenvolupament regional, del Fons Social Europeu, del Fons de cohesió i del Fons europeu marítim i de pesca.

g) Reglament d'execució (UE) 2015/1974 de la Comissió, de 8 de juliol de 2015, pel qual s'estableix la freqüència i el format de la notificació d'irregularitats, relatives al Fons europeu de desenvolupament regional, al Fons Social Europeu, al Fons de cohesió i al Fons europeu marítim i de la pesca, de conformitat amb el Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament i del Consell.

h) Els manuals, les circulars, les orientacions i altres actes normatius que en l'exercici de les seues funcions puguen dictar les autoritats designades pel Programa operatiu, així com tota regulació dictada per la Comissió Europea, el Consell i el Parlament Europeu, d'aplicació als pressupostos i Fons EIE de la Unió Europea. També és d'aplicació tota la normativa comunitària, estatal i autonòmica en relació amb comunicacions electròniques, capacitat probatòria documental i normativa tributària i comptable d'aplicació.

i) Una altra normativa de desplegament.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Dubtes d'interpretació

Es faculta el titular de la direcció general amb competència en matèria d'Administració Local, per a dictar les resolucions o instruccions necessàries per a l'adequada interpretació i aplicació de les bases reguladores contingudes en el present decret.



Segona. Habilitació

Es delega en el director general d'Administració Local la resolució de modificacions, renúncies, revocacions, reintegraments i de qualsevol altre acte que es derive de la gestió de les subvencions durant el període d'execució i finalització de les actuacions.



Tercera. Incidència pressupostària

L'aprovació del present decret no suposa un increment de les despeses, per la qual cosa no ha de tindre incidència en el pressupost de la Generalitat.

DISPOSICIONS FINALS



Primera. Caràcter supletori de la normativa nacional i autonòmica en ajudes finalistes

En el cas de subvencions de caràcter finalista amb càrrec als fons estructurals de la Unió Europea, la normativa nacional i autonòmica té caràcter supletori respecte de les normes comunitàries que s'hi apliquen.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 26 d'octubre de 2017



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER







Annex

Bases reguladores per a subvencionar projectes locals d'actuació dels municipis de la Comunitat Valenciana susceptibles de cofinançament pel Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020



Índex

Base primera. Objecte

Base segona. Entitats beneficiàries

Base tercera. Requisits

Base quarta. Projectes locals d'actuació objecte de subvenció

Base quinta. Termini d'execució, finalització i operativitat

Base sexta. Pressupost i finançament

Base sèptima. Incompatibilitats i complementarietat d'ajudes públiques

Base octava. Gastos subvencionables

Base novena. Sol·licituds

Base deu. Documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud

Base onze. Termini de presentació de sol·licituds

Base dotze. Criteris de valoració

Base tretze. Procediment de selecció

Base catorze. Proposta de resolució provisional de concessió de subvencions, acceptació de la subvenció, adaptació i presentació de documentació addicional

Base quinze. Resolució i publicació

Base setze. Publicitat

Base dèsset. Revisió i modificació

Base díhuit. Justificació

Base dènou. Pagament

Base vint. Obligacions de les entitats beneficiàries

Base vint-i-una. Circumstàncies que donaran lloc a la modificació de la resolució si hi ha variació de les condicions

Base vint-i-dos. Reintegraments, supòsits de correccions financeres i revocacions

Base vint-i-tres. Sancions

Base vint-i-quatre. Seguiment i pla de control

Base vint-i-cinc. Responsabilitat econòmica i pressupostària

Base vint-i-sis. Protecció de dades



Base primera. Objecte

Aquestes bases tenen per objecte establir els requisits i el procediment per a subvencionar, en règim de concurrència competitiva, i per part de la Presidència de la Generalitat, els projectes locals d'actuació dels municipis susceptibles de cofinançament pel PO FEDER de la CV 2014-2020, eixos prioritaris 4 i 6.

Es poden subvencionar actuacions que tinguen incidència en els següents objectius específics:

1. En l'objectiu específic (OE) 4.5.1 «Foment de la mobilitat urbana sostenible: transport urbà net, transport col·lectiu, connexió urbana-rural, millores de la xarxa viària, transport ciclista, de vianants, mobilitat elèctrica i desenvolupament de sistema de subministrament d'energies netes», en concret en el camp d'actuació CI043/CE040 «Infraestructura i foment de transport urbà net (inclosos equips i material rodador).»

2. En l'objectiu específic (OE) 6.3.1 «Promoure la protecció, el foment i el desenvolupament del patrimoni cultural», en qualsevol dels camps d'intervenció següents:

2.1. CI090/CE092 «Protecció, desenvolupament i promoció dels actius del turisme públic.»

2.2. CI092/CE094 «Protecció, desenvolupament i promoció dels actius de la cultura i el patrimoni públics.»



Base segona. Entitats beneficiàries

1. Hi poden ser beneficiaris tots els municipis de la Comunitat Valenciana que complisquen els requisits establits en aquestes bases reguladores, i la resta de normativa que hi siga aplicable.

2. L'entitat beneficiària és, amb caràcter general, l'executora de l'actuació aprovada, excepte els casos en què, en virtut de la seua facultat d'autoorganització i en el marc de la normativa aplicable, l'entitat beneficiària decidisca que l'actuació l'execute un altre ens, organisme o entitat del sector públic que siga mitjà propi i servei tècnic d'aquesta. En aquest cas, s'ha d'indicar aquesta possibilitat en la sol·licitud i presentar la documentació acreditativa sobre la condició de mitjà propi i servei tècnic de l'ens corresponent.

En relació amb la certificació de despeses associades a l'actuació, tant l'entitat beneficiària com l'ens executor han de regir-se pel que estableixen les bases dihuitena i vintena.



Base tercera. Requisits

Per a obtindre la condició de beneficiaris de les subvencions, els municipis i, si és el cas, els ens executors establits en la base segona, han de complir els requisits i les condicions generals establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i els que determinen aquestes bases reguladores i els següents:

a) Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat Valenciana, i també les obligacions davant la Seguretat Social.

b) No tindre cap deute per reintegrament contret amb l'Administració de la Generalitat Valenciana i amb les entitats que integren el sector públic instrumental, de conformitat amb allò que disposa l''article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





Base quarta. Projectes locals d'actuació objecte de subvenció:

1. En l'àmbit de l'OE 4.5.1 es poden subvencionar els projectes locals d'actuació consistents en:

a) La redacció i aprovació de Plans de Mobilitat Urbana Sostenible.



b) La implementació dels Plans de Mobilitat Urbana Sostenible sempre que es troben en vigor.

Per implementació s'entén l'execució d'actuacions de mobilitat sostenible i eficiència energètica en el transport consistents en: projectes de promoció de modes de transport més nets i eficients, promoció d'una utilització més racional de l'automòbil, afavorint els vehicles nets, silenciosos i amb baix consum d'energia propulsats per combustibles alternatius, i, en definitiva, iniciatives per a millorar la qualitat de l'aire en les aglomeracions urbanes.



2. En l'àmbit de l'OE 6.3.1 es poden subvencionar els projectes locals d'actuació consistents en:

Treballs destinats a la protecció, conservació i/o recuperació sobre béns patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana i la seua posada en valor. Els béns objecte de l'actuació han de reunir els requisits següents:



1. Ser béns immobles de titularitat de l'entitat local sol·licitant o cedits a la mateixa per altres administracions públiques.

2. Posseir valor arqueològic, arquitectònic, historicoartístic, etnològic o paleontològic.

3. Trobar-se oberts al públic o susceptibles de ser-ho a través de l'actuació subvencionada mitjançant l'establiment d'un règim de visites.



2.1. Els projectes d'actuació hauran d'afavorir o produir directament o indirectament un augment d'activitat econòmica, social o cultural en l'àmbit de la localitat.

2.2. S'ha de valorar que l'actuació comporte l'inici o l'augment de l'activitat turística sostenible.

2.3. En cap cas les actuacions han de produir efectes que disminuïsquen o posen en perill la conservació dels elements culturals o mediambientals. Quan així ho establisca la normativa vigent, les sol·licituds s'han d'aportar conjuntament amb els informes escaients, o les avaluacions que justifiquen l'absència d'efectes negatius.

3. Les actuacions del projecte local d'actuació han de tindre entitat com a tal i incidència en els indicadors de productivitat i/o resultats proposats. Igualment han d'adequar-se a les estratègies i als plans regionals relacionats en el preàmbul.

4. Les actuacions no es poden subvencionar si han conclòs materialment o s'han executat íntegrament abans que el beneficiari presente la sol·licitud de finançament, d'acord amb l'article 65.6 del Reglament (UE) 1303/2013.

5. Als efectes d'aquestes bases s'entén per projecte local d'actuació en relació a les actuacions de l'OE 6.3.1 el conjunt de les actuacions a desenvolupar per cada municipi relatives a un mateix element patrimonial.

En relació a l'OE 4.5.1 es consideren projectes locals d'actuació, en el supòsit establit en l'apartat 1. a) de la present base, els treballs de redacció i aprovació dels plans de mobilitat urbana sostenible. Quant a les actuacions subvencionables establides en l'apartat 1. b) d'aquesta base es considera projecte local d'actuació l'execució de cada una de les actuacions i mesures amb entitat pròpia establides en un PMUS ja en vigor.



Base cinquena. Termini d'execució, finalització i operativitat

Els projectes locals d'actuació han d'estar executats i pagats pels municipis en els terminis que s'establisquen en les corresponents convocatòries i, en tot cas, dins dels establits en el PO FEDER de la CV 2014-2020.



Base sisena. Pressupost i finançament

1. L'import de les subvencions FEDER 2014-2020, en els eixos prioritaris 4 i 6, s'estableix en un percentatge de fins a un màxim del 50 % de l'import del projecte local d'actuació susceptible de ser subvencionat.

2. Les ajudes que regulen aquestes bases són subvencions per concurrència competitiva, cofinançades pel FEDER en el marc del PO de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Excepcionalment les convocatòries podran fixar que, a més de la quantia total màxima dels crèdits inicialment disponibles, es puga establir una quantia addicional a càrrec del pressupost de la Generalitat l'aplicació de la qual a la concessió de les subvencions no ha de requerir cap altra convocatòria, de conformitat amb els criteris establits en la legislació bàsica en matèria de subvencions. Aquesta quantia addicional incorporada servirà només a l'efecte d'incrementar la dotació dels fons europeus, sense afectar els beneficiaris, objecte, procediment o requisits.

3. El cost total subvencionable de cada un dels projectes locals d'actuació corresponents a l'eix prioritari 4, OE 4.5.1, no pot superar l'import d'un milió d'euros (IVA exclòs).

El cost total subvencionable dels projectes locals d'actuació corresponents a l'eix 6, OE 6.3.1, no pot ser d'un import inferior a cent mil euros ni superar l'import d'un milió d'euros (IVA exclòs).



Base setena. Incompatibilitats i complementarietat d'ajudes públiques



1. L'ajuda concedida és compatible amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per a les actuacions objecte d'aquestes ajudes, procedents de la Generalitat, d'altres administracions o ens públics o privats nacionals o internacionals, amb les limitacions que puga establir la normativa europea a aquests efectes.

2. L'import de les subvencions en cap cas pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Base vuitena. Despeses subvencionables

1. Són despeses subvencionables totes les despeses que, de manera inequívoca, responguen a la naturalesa de l'actuació i estiguen directament relacionades amb l'objecte de l'actuació específica presentada, resulten estrictament necessaris i s'efectuen dins del termini d'execució, d'acord amb la normativa aplicable a cada tipus de despesa. Només es poden subvencionar les despeses fetes per l'entitat beneficiària o per l'ens que actue, d'acord amb el que estableix la base segona, com a executor.

2. En les despeses vinculades directament a l'execució de les actuacions s'han de tindre en compte les regles següents:

2.1. Despeses de personal

Podrà ser assumit personal de nova contractació de l'entitat beneficiària dedicat inequívocament a l'actuació subvencionada, sempre que es complisquen els requisits següents:

a) El personal ha de constar en la memòria que s'adjunta a la sol·licitud de subvenció.

b) El secretari o la secretària del municipi ha d'estendre un certificat que acredite el percentatge de dedicació i les tasques que cada treballador o treballadora ha de dur a terme. La dedicació ha de ser del 100 % de la seua jornada laboral, exclusivament per a l'actuació.

c) El finançament del PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020 s'ha de fer constar en el contracte.

d) La selecció de personal haurà de respectar la legislació aplicable per a la selecció del personal per part de les Administracions Públiques.

2.2. Les despeses de lloguer o ús d'espais per a dur a terme activitats directament relacionades amb l'execució de l'actuació. En cap cas s'han d'acceptar despeses de lloguer i instal·lacions de l'activitat ordinària del centre.

2.3. Despeses d'equipament i instrumental que s'utilitzen per a l'actuació i durant el període que aquesta dure. En el cas que aquests elements no es facen servir en tota la seua vida útil per a l'actuació, únicament es consideren elegibles les despeses d'amortització corresponents a la duració de l'actuació, calculades d'acord amb els principis comptables generalment acceptats. No s'admeten com a elegibles les amortitzacions d'elements que hagen estat prèviament subvencionats.

2.4. Altres despeses vinculades directament a les activitats de l'actuació.

a) Adquisició de terrenys no edificats i edificats necessaris per a l'actuació fins a un màxim del 10 % de la despesa total elegible de l'actuació FEDER a la qual estiga vinculada.

b) Altres tipus de despeses vinculades a la inversió com ara realització d'estudis, treballs tècnics i actuacions de demostració i/o difusió, vinculats a la inversió.

3. Despeses excloses de la subvenció

a) Les despeses financeres.

b) Adquisició de terrenys no edificats i edificats per damunt del 10 % de la despesa total elegible de l'actuació.

c) Els impostos indirectes com l'Impost sobre el Valor Afegit o semblants.

d) Les contribucions en espècie.

e) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives.

f) Les despeses de procediments judicials.

g) Les despeses de garanties bancàries.

h) El personal no contractat específicament per a l'actuació.

i) Les facturacions entre ens participants o beneficiats en un mateix projecte.

j) En l'adquisició de béns i serveis mitjançant contractes públics, els descomptes efectuats i els pagaments a càrrec del contractista en concepte de taxes de direcció d'obra, control de qualitat o qualsevol altre derivat de l'execució del contracte que estiga inclòs en el preu.

k) Les despeses en què el proveïdor tinga vinculació amb el sol·licitant, segons els supòsits establits en l'apartat 2 de l'article 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, en general, allò que determina la normativa mercantil i tributària aplicable a l'Estat espanyol.

l) Les despeses vinculades a les col·laboracions per a la preparació del dossier tècnic i administratiu vinculat a la sol·licitud de la subvenció, hores de seguiment de visites tècniques per part de l'Administració i, en general, qualsevol despesa de gestió de la sol·licitud de finançament.

m) Partides calculades per part de les entitats beneficiàries a estall o definides com «per a imprevistos» dins de l'actuació.

n) Totes aquelles que s'establisquen en la normativa de subvencions estatal, en desplegament del que estableix el Reglament (UE) 1303/2013.

4. El cost dels béns o serveis subvencionats no pot superar el seu valor de mercat.



Base novena. Sol·licituds

1. Les sol·licituds i els tràmits associats al procediment de concessió s'han de presentar en qualsevol de les formes i amb els mitjans establits en la respectiva convocatòria, tot això de conformitat amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.

2. Les sol·licituds han de ser aprovades per l'òrgan competent del municipi i han de ser formalitzades pel secretari o la secretària d'aquesta en el termini que establisca la convocatòria.

3. Els municipis poden presentar una sol·licitud per cada un dels projectes locals d'actuació en els termes que s'establisca en la convocatòria.

4. En el cas que no es complisquen aquests requisits, totes les sol·licituds afectades s'han de desestimar, d'acord amb el que estableix la base tretze.



Base deu. Documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud

1. A la sol·licitud, amb caràcter general s'ha d'adjuntar la documentació que a continuació s'indica, si bé la convocatòria respectiva ha de determinar la documentació específica que, en cada cas, haja de presentar-se:

a) Certificat de l'acord de l'òrgan competent del municipi, d'aprovació de la documentació i de presentació de la sol·licitud a la convocatòria.

b) Declaració d'impacte ambiental de l'autoritat competent, si escau de conformitat amb el que estableix la normativa reguladora de la matèria.

c) Declaració responsable del municipi sobre, en el cas que n'hi haja, el detall de les altres subvencions rebudes o sol·licitades per a les mateixes despeses elegibles, procedents de qualsevol de les administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, amb especificació de la quantia, la data de concessió i l'entitat atorgant.



d) Ha d'acreditar-se la disponibilitat pressupostària o el compromís de l'habilitació pressupostària.

e) Declaració responsable del municipi sobre el compliment dels requisits establits en les bases tercera i quarta i de les obligacions de la base vintena.

f) Memòria tècnica de l'actuació, amb un màxim de 20 pàgines. La memòria tècnica ha d'incloure com a mínim:

– Descripció, si és el cas, de l'adequació de les actuacions proposades amb estratègies o programacions d'àmbit regional.

– Descripció del territori on es desenvolupa l'actuació.

– Les actuacions enquadrades en els projectes de l'eix 6 han d'incloure la justificació de l'impacte, la dimensió transformadora i la sostenibilitat de l'actuació. Ha de contindre una descripció i una quantificació de l'impacte esperat en el territori, respecte als beneficis directes i indirectes, i dels factors que incideixen en el resultat final.



Les actuacions enquadrades en els projectes locals d'actuació corresponents a l'eix 4 han de descriure la seua execució en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient, i també les mesures establides que tinguen un impacte urbà o en zones d'afectació urbana.

– Descripció general de l'actuació, en què cal indicar, quan per la naturalesa d'aquesta siga procedent, la relació de l'actuació amb cada un dels criteris de valoració establits en la base dotze. Aquesta descripció ha de complir els requisits de claredat i precisió suficients, atés que la seua finalitat és permetre la valoració dels projectes per la comissió tècnica de valoració corresponent.

– Model de gestió, una vegada finalitzada l'actuació, si escau.

– Cost establit i finançament de cada projecte local d'actuació, ja siga amb fons propis o amb altres ajudes o subvencions, d'acord amb el que estableix l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

– Calendari establit de desenvolupament de l'actuació.

– Personal de nova contractació dedicat inequívocament a l'actuació subvencionada. S'ha d'incloure informació sobre el nombre de persones, categories i la seua dedicació.

g) En relació als projectes locals d'actuació inclosos en l'eix 6, s'ha d'aportar un estudi previ sobre l'estimació de l'increment que es pot produir en el nombre de visites a l'immoble objecte de l'actuació projectada durant l'any següent al de la finalització del projecte.



L'estudi ha d'arreplegar la metodologia utilitzada per a estimar el nombre de visites, que s'ha de basar en una anàlisi de la demanda, i es descriurà el mètode emprat en cada cas, tot això d'acord amb la definició de l'indicador de productivitat C009 arreplegada en el manual d'indicadors de productivitat de FEDER 2014-2020 de la Subdirecció General de Programació i Avaluació de programes comunitaris del Ministeri d'Hisenda i Administracions públiques.

h) Com a mínim, un avantprojecte, si és el cas, aprovat per l'òrgan competent, de les actuacions.

i) Plans generals i plans de situació a escala suficient a fi d'identificar l'operació, si és el cas.

j) Certificat expedit per l'òrgan competent que acredite la disponibilitat del terreny i/o dels béns immobles, si és el cas, en funció de l'actuació, i també el corresponent document justificatiu de la titularitat.



k) Si l'actuació s'ha de dur a terme en el territori de la Xarxa Natura 2000, certificat que l'execució de l'actuació no està inclosa en les afectacions generals de les directrius de la Xarxa Natura 2000.



l) Declaració de l'òrgan competent en què conste, si és el cas, la descripció dels mecanismes de participació ciutadana i dels principals agents econòmics, socials i institucionals consultats per al disseny i per a la implementació del projecte local d'actuació.

m) Qualsevol altre informe i/o autorització necessaris a fi d'executar l'actuació o dur a terme l'activitat subvencionada o acreditació d'haver-los sol·licitat.

n) Declaració responsable de la rendició de comptes de cada exercici directament a la Sindicatura de Comptes en els termes que estableix la Llei de la Generalitat Valenciana 6/1985, d'11 de maig, de Sindicatura de Comptes.

o) En el cas que el municipi pretenga que l'execució la duga a terme una entitat diferent de la beneficiària, tal com estableix la base segona, també serà necessari que el municipi presente la documentació acreditativa sobre la condició de mitjà propi i servei tècnic de l'ens corresponent, i també l'esborrany de l'acord o conveni d'encàrrec de gestió.



2. Amb la firma de la sol·licitud de subvenció i dels documents que s'hi adjunten, s'autoritza l'ens concedent a comprovar la conformitat de les dades que es contenen o es declaren, a menys que expressament es denegue. En aquest cas, fa falta que l'entitat aporte, amb anterioritat a la proposta de resolució provisional, la documentació que acredite la realitat de les dades contingudes en les declaracions.



3. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que s'adjunte a la sol·licitud de subvenció deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment que es coneguen i amb audiència prèvia de l'entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sense perjudici que puguen ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen després de la concessió.

4. La presentació de les sol·licituds comporta l'acceptació plena per part de les entitats sol·licitants de les bases de la convocatòria.



Base onze. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és fixat en la convocatòria respectiva.



Base dotze. Criteris de valoració

1. Les sol·licituds s'han d'avaluar en concurrència competitiva, tal com disposen els articles 8 i 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i d'acord amb una estructura objectiva de criteris, que s'han d'aplicar en funció dels requisits exigits a les actuacions. Els criteris de valoració garanteixen la transparència i la no-discriminació, el respecte i la promoció dels principis transversals del PO FEDER 2014-2020, i també la contribució a les seues prioritats.



2. Per a determinar la valoració dels projectes corresponents a l'eix 6, OE 6.3.1 i la concessió o denegació d'aquestes ajudes, s'han d'aplicar els criteris i barems d'avaluació i de puntuació següents, en ordre decreixent de puntuació que inclouen un criteri general de les sol·licituds presentades de 10 punts, i una valoració específica de les sol·licituds de fins a 90 punts.

2.1. El criteri general s'ha de puntuar amb 10 punts i s'ha de donar aquesta puntuació a aquelles sol·licituds en què quede acreditada la utilització de mecanismes de participació ciutadana.

2.2. Criteris específics dels projectes relatius a patrimoni cultural: fins a un màxim de 90 punts

a) Rellevància patrimonial de l'immoble sobre el qual es pretén intervindre. La puntuació màxima segons una de les següents circumstàncies, és de 20 punts.

– Els immobles que es consideren béns d'interès cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor i compten amb un pla especial de protecció en vigor: 20 punts.



– Els immobles que es consideren béns d'interès cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor i el pla especial de protecció del qual estiga en procés d'aprovació: 15 punts.



– Els immobles que es consideren béns d'interès cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en procés d'aprovació: 12,5 punts.

– Immobles amb expedient incoat per a la seua declaració com a béns d'interés cultural, d'acord amb la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià: 10 punts.

– Els immobles que es consideren béns d'interès cultural, que no estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits: 7,5 punts.



– Els immobles que tinguen la consideració de bé de rellevància local. En els BRL inscrits en la Secció Segona de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, en els termes establits en els apartats primer i segon de l'article 17 del Decret 62/2011, de 20 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment de declaració i el règim de protecció dels béns de rellevància local, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor: 15 punts.



– Els immobles que tinguen la consideració de bé de rellevància local, inscrits en la Secció Segona de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en procés d'aprovació: 10 punts.

– Els immobles que es consideren béns de rellevància local, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits (tant en vigor com en procés d'aprovació però pendents d'inscripció en el mencionat Inventari General): 7,5 punts.

– Els immobles que es consideren béns de rellevància local, que no estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits: 5 punts.



La rellevància patrimonial de la naturalesa del BIC o del BRL es justificarà per la conselleria competent en matèria de patrimoni cultural. L'acreditació del catàleg i/o pla especial es fa mitjançant la presentació d'un exemplar d'aquests.

b) Nivell d'urgència, la puntuació màxima per aquest apartat és de fins a 10 punts.

Per a la valoració s'ha de considerar l'estat actual de l'immoble, l'existència d'un risc o deteriorament irreversible de l'immoble o d'algun dels seus valors substancials. Aquesta situació s'ha de justificar expressament mitjançant un informe tècnic qualificat que ha d'adjuntar-se a la sol·licitud de l'ajuda. Per a obtindre la corresponent valoració, l'actuació proposada servirà per a eliminar aquests riscos de pèrdua del patrimoni.

– Els immobles que presenten un risc imminent de pèrdua o deteriorament irreversible amb danys estructurals que puguen portar a un col·lapse de l'edifici o que el seu estat represente un risc de pèrdua imminent del bé: 10 punts.

– Els immobles amb un risc imminent de pèrdua o deteriorament irreversible amb danys en cobertes o elements de façana que puguen portar a un deteriorament progressiu de l'edifici o que el seu estat represente una pèrdua progressiva del bé: 7,5 punts.

– Els immobles amb un risc imminent de pèrdua o deteriorament irreversible pels danys que presenten els elements no estructurals com ara envans, distribucions o acabats, i que la falta d'intervenció sobre els quals puga portar a la pèrdua d'algun dels seus valors: 5 punts.

c) Qualitat tècnica del projecte i interés científic de l'actuació. La puntuació màxima per aquest apartat serà de fins a 15 punts.

Per a la valoració s'han de considerar aspectes de qualitat, detall i desenvolupament del projecte, i també de la idoneïtat de l'actuació proposada, el valor patrimonial d'aquesta, l'adaptació de la intervenció al seu entorn físic, l'adequació del cost de l'actuació, la recuperació de tècniques i materials tradicionals i l'aportació d'innovacions tecnològiques.

– Projectes en què quede justificat un interés científic, que continguen i desenvolupen amb detall els apartats i documents establits en els articles 124 a 134 del Reglament General de la Llei de contractes de les Administracions públiques i els criteris d'intervenció dels quals complisquen amb el que estableixen les cartes de la restauració: 15 punts

– Projectes que no quede justificat un interés científic i que continguen i desenvolupen amb detall els apartats i documents establits en els articles 124 a 134 del Reglament General de la Llei de contractes de les Administracions públiques i els criteris d'intervenció dels quals complisquen amb el que estableixen les cartes de la restauració: 10 punts.

– Projectes que no quede justificat l'interés científic i que no desenvolupen amb detall els apartats i documents establits en els articles 124 a 134 del Reglament general de la Llei de contractes de les Administracions públiques i els criteris d'intervenció dels quals complisquen el que estableixen les cartes de la restauració: 5 punts.

d) En funció de l'activitat que generen les actuacions es podrà obtindre fins a un màxim de 15 punts.

Es valoren prioritàriament aquelles actuacions que siguen motor d'activitat econòmica no sols durant l'execució, sinó que, a més, promoguen i generen la cultura i la cohesió social quan s'acaben, garantint, així mateix, la seua conservació, manteniment, visitabilitat i gaudi social de l'actuació establida, més enllà del moment de la materialització de l'actuació. La puntuació és la suma pel compliment de cada apartat.



– Actuacions finalistes, que amb les actuacions proposades acaben un procés de recuperació integral de l'immoble o del conjunt d'aquest, i que no supose per a la seua recuperació completa l'existència de més fases: 7, 5 punts.

– Actuacions en què s'asseguren el seu manteniment, es garantisca un adequat estat de manteniment al llarg de la seua vida útil i el seu ús, amb l'existència d'un pla de manteniment: 7, 5 punts.

e) Contribució de l'actuació a l'impuls del turisme sostenible i inclusiu: fins a 10 punts.

– Atractiu turístic en aspectes culturals i mediambientals: 5 punts.



S'han de valorar prioritàriament aquelles actuacions de comunicació que tinga previst dur a terme el sol·licitant i que vagen orientades, directament o indirectament, a:

– Comunicar l'accessibilitat universal al recurs cultural sobre el qual s'actua: 2,5 punts

– I /o a fer un ús racional, des del punt de vista ambiental, del recurs cultural sobre el qual s'actua: 2,5 punts

– Vinculació entre la naturalesa, el patrimoni cultural i l'activitat turística: 5 punts

S'han de valorar prioritàriament aquelles actuacions que incidisquen en la vinculació entre l'activitat subvencionada i la resta de recursos culturals i ambientals del municipi que estiguen posats ja en valor turístic, entesa aquesta posada en valor com la plena adequació d'aquests per al seu accés i gaudi per la demanda turística.

f) Contribució de l'actuació a la promoció del turisme cultural: fins a 10 punts.

– Existència d'oficines d'informació turística en el municipi: 5 punts

S'han de valorar exclusivament aquelles oficines d'informació turística que formen part de la Xarxa Tourist Info de la Comunitat Valenciana.

– Disponibilitat de material de difusió turística específic del recurs local sobre el qual s'actua: 5 punts.

S'ha de valorar que el material de difusió estiga publicat en diversos idiomes i que es trobe accessible per a la demanda turística, ja siga imprès o descarregable en suport digital des dels llocs web que gestione directament l'entitat sol·licitant de l'ajuda.

Basant-se en això, s'atorgarà un punt per cada un dels següents idiomes en què el sol·licitant de l'ajuda dispose del mencionat material de difusió turística: castellà, valencià i anglés.

Així mateix, el sol·licitant podrà obtindre fins a dos punts més si es disposa de l'esmentat material traduït a altres llengües oficials d'estats membres de la Unió Europea, a raó d'un punt per idioma addicional.



g) Contribució de l'actuació a la desestacionalització de l'activitat turística: 5 punts.

S'han de valorar les mesures contemplades pel sol·licitant de l'ajuda per a generar visites turístiques fora de la temporada estival, Setmana Santa i festes nadalenques al bé cultural objecte d'intervenció.

h) Adhesió de sol·licitant de l'ajuda al Codi ètic del turisme valencià: 5 punts.

Per a l'obtenció d'aquesta puntuació el sol·licitant ha d'haver subscrit el referit codi (disponible en l'adreça web www.turisme.gva.es) amb anterioritat a la data de finalització del termini de sol·licituds que establisca la corresponent convocatòria.

2.3. En el cas que dues sol·licituds obtinguen la mateixa puntuació total, el desempat s'ha de fer en funció de la puntuació obtinguda en la valoració dels criteris continguts en aquestes bases per ordre decreixent de puntuació.

3. Per a determinar la valoració dels projectes corresponents a l'eix 4, OE 4.5.1 i la concessió o denegació d'aquestes ajudes, s'han d'aplicar els criteris i barems d'avaluació i de puntuació següents:

3.1. Respecte a l'actuació consistent en la redacció i aprovació de plans de mobilitat urbana sostenible, ja que es tracta d'actuacions amb un objecte definit i tipificat i de semblants característiques, en les quals el compliment de l'objectiu específic 4.5.1 queda garantit en tot cas i on no resulta eficaç ni rellevant aplicar uns altres criteris de comparació i ponderació de sol·licituds, és l'únic criteri d'atorgament de les ajudes el del moment de la presentació de les corresponents sol·licituds, d'acord amb l'article 165.2 f) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



3.2. Respecte de les actuacions relatives a la implementació dels plans de mobilitat urbana sostenible sobre una puntuació total de màxima de 100 punts:

a) Reducció d'emissions i tipus d'actuació: màxim 50 punts.

S'han de valorar les actuacions que comporten una major ràtio d'emissions evitades enfront del cost subvencionable, les actuacions que donen prioritat al vianant i al transport no motoritzat enfront del motoritzat, i/o projectes que utilitzen tecnologies més eficients/sostenibles.

b) Impacte en la mobilitat de l'àrea afectada pel projecte: màxim 50 punts.

S'han de prioritzar els municipis amb majors problemes de mobilitat quantificats amb la ràtio de vehicles en funció dels habitants, els projectes que afecten una major quantitat de persones, i/o l'ús de vehicles que siguen més sostenibles.



Base tretze. Procediment de selecció

1. El procediment de valoració i concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar d'acord amb el règim de concurrència competitiva establit en el títol X secció primera, capítol II de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, sense perjudici de la normativa bàsica.

2. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de selecció de les subvencions a què es refereixen aquestes bases és la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'Administració Local. Durant la tramitació d'aquest procediment, l'òrgan instructor pot demanar col·laboració o assessorament a personal tècnic adscrit a unitats especialitzades de la Generalitat.

3. L'òrgan competent per a resoldre la convocatòria és la persona titular del departament amb competència en matèria d'Administració Local.

4. Es constitueix una comissió tècnica de valoració per a cada un dels eixos d'actuació del PO 2014-2020, en què s'insereixen els projectes locals d'actuació susceptibles de subvenció d'acord amb les presents bases, que s'han de regir per les normes de funcionament dels òrgans col·legiats establides en la secció tercera del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.



a) La comissió tècnica de valoració dels projectes locals d'actuació enquadrats en l'OE 4.5.1 està integrada pels membres següents:



– La persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'Administració Local, que exerceix la presidència.

– Sis vocals, nomenats/des pel president/per la presidenta, triats/des entre el personal adscrit a la direcció general amb competència en matèria d'Administració Local (dos membres), al departament amb competència en matèria de mobilitat urbana (dos membres) i a l'IVACE Energia (dos membres).

b) La comissió tècnica de valoració dels projectes locals d'actuació enquadrats en l'OE 6.3.1, la integren els membres següents:



– La persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'Administració Local, que exerceix la presidència.

– Sis vocals, nomenats/des pel president o per la presidenta, triats/des entre el personal adscrit a la Direcció General amb competència en matèria d'Administració Local (dos membres), al departament amb competència en matèria de patrimoni cultural (dos membres), i al departament amb competència en matèria de turisme (dos membres).

En ambdós comissions tècniques de valoració, actua com a secretari/ària un/a funcionari/ària adscrit/a a la direcció general amb competència en matèria d'Administració Local.

De les reunions de les comissions tècniques de valoració, s'ha d'alçar l'acta corresponent.

Les comissions tècniques de valoració s'ajustaran als principis de composició i presència equilibrada entre dones i hòmens, establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre hòmens i dones.

5. L'òrgan instructor ha de comprovar el compliment de les condicions imposades en les bases reguladores per a adquirir la condició de beneficiari i, assistit pels òrgans de la Generalitat competents per raó de la matèria, en funció de l'àmbit sectorial de cada projecte local d'actuació, també ha de comprovar que les sol·licituds contenen tota la documentació necessària. En cas de documentació incompleta, cal requerir a les persones interessades per a l'esmena d'aquesta en un termini no superior als deu dies, amb l'advertència que, si no feien això, es consideraria que han desistit de la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. Després d'haver finalitzat aquest termini i després de la comprovació de l'existència de la documentació requerida, la comissió tècnica de valoració ha d'avaluar els projectes.

La comissió tècnica de valoració pot sol·licitar els informes que estime necessaris per a resoldre. Així mateix, pot demanar per a la valoració dels projectes l'emissió d'informes d'avaluació cientificotècnica realitzats per experts independents, comissions d'experts o agències d'avaluació.

7. Cada comissió tècnica de valoració ha d'aprovar, en el marc del seu eix prioritari els informes individuals d'avaluació, la llista de les sol·licituds a les quals es proposa concedir la subvenció, ordenades per ordre de puntuació i en les quals ha de figurar la despesa elegible i la subvenció que es proposa concedir, la llista de les sol·licituds que queden en llista de reserva i la llista on figuren les sol·licituds denegades, motivada preceptivament.

La proposta de concessió de subvenció ha d'incloure una proposta de pressupost determinada amb criteris d'eficiència en la concessió de recursos, prenent com a referència els informes individuals d'avaluació. Aquesta proposta pot ser inferior al pressupost presentat en els casos següents:

a) No elegibilitat de part de les despeses.

b) Última sol·licitud a què es proposa concedir cofinançament, situada en l'últim lloc en l'ordre de puntuació del corresponent OE, quan l'import definitiu destinat a aquest s'esgote amb aquesta sol·licitud sense cobrir totalment l'import sol·licitat.

Base catorze. Proposta de resolució provisional de concessió de subvencions, acceptació de la subvenció, adaptació i presentació de documentació addicional

1. La comissió tècnica de valoració elaborarà la proposta de resolució provisional de concessió de subvencions.

2. La proposta de resolució provisional ha de contindre la llista d'ens sol·licitants proposats per a ser beneficiaris de la subvenció amb indicació de la quantia de l'ajuda concedida i la motivació, si és el cas, de les despeses no acceptades, o de si s'estableix l'altre supòsit establit en la base tretze, i la llista de les sol·licituds que formen part de la llista de reserva, prioritzada com cal en funció de la puntuació obtinguda. També ha d'incloure la llista de les sol·licituds que es proposa denegar, motivada com cal.

La proposta de resolució s'ha de notificar als municipis interessats perquè, si és el cas, formulen les al·legacions escaients en el termini de 10 dies.

En el cas que algun municipi proposat per a ser beneficiari de la subvenció no l'accepte o desistisca de la sol·licitud, caldrà concedir la subvenció al municipi sol·licitant de la llista de reserva per ordre de puntuació, sempre que hi haja prou crèdit per a atendre les sol·licituds següents.

3. Els municipis proposats com a beneficiaris de les subvencions han de presentar el document d'acceptació de la subvenció; la declaració responsable, d'acord amb l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i, en tot cas, la documentació que, si és el cas, els siga requerida, dins del termini de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació de la proposta provisional de concessió. La proposta de resolució provisional ha de contindre el requeriment de la documentació mencionada.

En el cas de minoració de l'import de subvenció sol·licitat com a conseqüència de despesa no acceptada, la documentació consistirà en l'adaptació del pressupost a l'import establit en la proposta provisional de concessió. En tot cas, s'ha de garantir l'equilibri entre ingressos i despeses de l'actuació.

En el cas de minoració de l'import de subvenció sol·licitat com a conseqüència d'una proposta de concessió d'import inferior per ser l'última sol·licitud en l'ordre de puntuació de la llista a què es proposa concedir cofinançament, la documentació consistirà en l'adaptació del pressupost a l'import establit a la proposta provisional de concessió. En tot cas, s'ha de garantir l'equilibri entre ingressos i despeses de l'actuació.

En tot cas, l'actuació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i també els criteris de valoració establits en relació amb l'actuació. En cap cas pot comportar una modificació substancial de l'actuació. Així mateix, s'han de continuar complint els límits de quantia de la subvenció que estableixen les bases reguladores. La subvenció s'ha de concedir sobre el pressupost acceptat i la justificació s'ha de fer sobre aquest pressupost, d'acord amb la base dihuit.



Dins d'aquest mateix termini, els municipis sol·licitants poden presentar al·legacions, que es tindran en compte en el moment de resoldre.

4. A través del document d'acceptació, els municipis proposats com a beneficiaris també poden desistir de la subvenció.

5. La proposta de resolució provisional no implica cap dret a obtindre la subvenció.



Base quinze. Resolució i publicació

1. La comissió tècnica de valoració ha de formular la proposta definitiva de concessió de les subvencions a la vista, en tot cas, de:

– La proposta de resolució provisional.

– La documentació addicional presentada per les entitats beneficiàries provisionals propostes.

– Les seues acceptacions corresponents.

– Les al·legacions formulades sobre la proposta de resolució provisional.

2. L'òrgan instructor ha d'elevar a l'òrgan resolutori la proposta de resolució final.

3. La resolució definitiva de concessió correspon a la persona titular del departament amb competència en matèria d'Administració Local.



En la resolució de concessió consta la proposta d'incorporació de les despeses subvencionables que finalment s'execute pels beneficiaris per al seu cofinançament en el marc del PO FEDER de la Comunitat Valenciana, i s'hi especifica l'entitat beneficiària, el títol del projecte local d'actuació, l'objectiu específic, les despeses totals de l'actuació, les despeses elegibles subvencionables pel FEDER, l'import de la subvenció FEDER i el percentatge de cofinançament del FEDER.

També s'ha de fer referència al fet que l'acceptació del finançament de l'actuació per part del PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020 comporta la inclusió de les entitats beneficiàries en la llista d'actuacions establida en l'article 115.2 del Reglament (UE) 1303/2013.



Finalment, la resolució ha de fer esment del fe que l'entitat beneficiària ha de quedar sotmesa a totes les obligacions que estableixen les bases reguladores, la normativa en matèria de subvencions i la normativa comunitària.

4. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de sis mesos comptats a partir de la publicació de la corresponent convocatòria, transcorregut el qual sense que s'haja notificat la resolució expressa poden entendre's desestimades les corresponents sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que estableix la llei de procediment administratiu vigent i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.



5. La direcció general amb competència en matèria d'Administració Local ha de notificar la resolució definitiva de concessió als municipis interessats pels mitjans establits en la convocatòria.

6. En el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució definitiva, els municipis proposats com a beneficiaris han d'acceptar expressament la subvenció.



En el cas que algun municipi proposat per a ser beneficiari de la subvenció no l'accepte, es concedirà la subvenció al municipi sol·licitant de la llista de reserva per ordre de puntuació, sempre que hi haja crèdit suficient per a atendre les sol·licituds següents, amb l'aportació prèvia de la documentació preceptiva establida en les bases reguladores, i també de l'acceptació de la subvenció. La llista de reserva té una vigència d'un mes des de l'endemà de la publicació de la resolució definitiva.

7. Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa.



Base setze. Publicitat

D'acord amb l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha de donar publicitat de les concessions d'aquestes subvencions mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, el programa, l'entitat beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat o finalitats de la subvenció.



Base dèsset. Revisió i modificació

1. Una vegada l'actuació haja sigut inclosa en la resolució de concessió, a petició de l'entitat beneficiària es pot resoldre, excepcionalment, de manera motivada la modificació de la memòria i/o pressupost o qualsevol altre canvi que es puga produir en la subvenció, amb respecte al contingut i la finalitat de l'actuació i al període d'execució. La sol·licitud del municipi a la direcció general amb competència en matèria d'Administració Local ha de ser prèvia a la finalització de l'actuació i, en tot cas, ha de ser prèvia a la data màxima establida per a l'execució i el pagament.

La modificació de la memòria i/o pressupost només pot sol·licitar-se per causes degudament justificades i sempre que les modificacions no afecten l'objecte, les condicions, la finalitat i el període d'execució de l'actuació. No es poden resoldre favorablement sol·licituds de modificacions o incidències que impliquen un canvi en les condicions mitjançant les quals es va concedir l'ajuda o que suposen un canvi en la puntuació de la valoració dels criteris que haguera suposat la no obtenció o la reducció d'import de la subvenció.

L'entitat beneficiària pot sol·licitar la modificació de la seua actuació, sempre que les variacions respecte de la memòria i el pressupost aprovats consistisquen en un increment o disminució de com a mínim el 10 % en els conceptes que componen el pressupost de l'actuació aprovada i sempre que no represente un increment aprovat de les despeses elegibles. A l'efecte, s'entén per concepte del pressupost cada un dels ítems que el componen amb una valoració econòmica associada, la suma de la qual siga l'import aprovat de les despeses elegibles.

Les modificacions que, complint els requisits d'aquesta base, no superen els llindars establits, s'han de comunicar a l'òrgan competent, el qual podrà prohibir la modificació en el termini de tres mesos en cas de comprovar que no compleix els requisits establits.

2. Totes les modificacions s'han d'aprovar per resolució de l'òrgan competent, motivada com cal, que s'ha de notificar als municipis beneficiaris.



Base díhuit. Justificació

1. Les entitats beneficiàries han de justificar l'aplicació de la subvenció segons el que estableix les condicions generals i particulars d'acord amb el que estableixen els articles 30 i 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

S'ha de presentar una relació classificada de les despeses i inversions de l'actuació, especificant les despeses segons cada concepte, amb la corresponent quantificació dels indicadors, si és el cas.

Amb la justificació de la despesa, per a acreditar la realització de l'actuació subvencionada, cal aportar la documentació (original, còpia conforme amb l'original/còpia compulsada o el document en format electrònic legalment utilitzable) següent:

a) Certificació de les despeses elegibles aprovades, executades i pagades, emplenada i firmada pel beneficiari.

b) Factures o justificants amb capacitat probatòria equivalent de realització de les despeses.

c) Justificants de pagament de les despeses fetes.

d) Document de càlcul i imputació de les despeses indirectes, si és el cas.

e) Despeses de personal, si és el cas:

– Per a cada treballador/a amb participació en l'actuació s'ha de demanar un informe firmat pel secretari/per la secretària del municipi i el/la treballador/a on consten el nombre d'hores treballades i les activitats realitzades.

– Còpies de les nòmines, TC1, TC2 i declaració de l'IRPF (o rebuts d'autònoms) dels treballadors que s'imputen en l'actuació, i també els corresponents justificants de pagament. Encara que en un determinat any un/a treballador/a només haja participat uns mesos en l'actuació, és necessària la presentació de les nòmines, TC1, TC2 i la declaració de l'IRPF de tot l'any.

– Caldrà aportar documentació relativa al procediment de contractació utilitzat.

f) Despeses de lloguer o ús d'espais per a dur a terme activitats directament relacionades amb l'execució de l'actuació: s'ha de presentar l'acreditació de les activitats realitzades (com per exemple, actes de les reunions, ordre del dia de les jornades, presentacions exposades segons l'activitat duta a terme, etc.).

g) Despeses d'equipament, instrumental, instal·lacions i material: durant el procés de justificació s'ha de fer una visita a l'entitat beneficiària per a comprovar que els actius subvencionats es troben en les seues instal·lacions.

h) Amortitzacions: com a documentació justificativa cal aportar la factura i el comprovant de pagament de l'equipament, i també els seients comptables de les amortitzacions imputades a l'actuació (o bé, en el cas que l'exercici comptable encara no estiga tancat, una declaració del responsable de l'entitat que els imports imputats són els que figuren en la seua comptabilitat).

i) Adquisició de terrenys no edificats i edificats necessaris per a l'actuació fins a un màxim del 10 % del gasto total elegible de l'actuació FEDER a la qual estiga vinculada: s'ha d'aportar un certificat de taxador independent acreditat com cal i inscrit en el corresponent registre oficial.

j) Vinculació entitat beneficiària-proveïdor: declaració del/de la secretari/ària del municipi que, per a les diverses despeses que formen part de la justificació, no hi ha vinculació entre el proveïdor i l'entitat beneficiària.

k) Documentació demostrativa de les actuacions realitzades en relació amb les obligacions de publicitat que es mencionen en la base 20.2. Aquest punt fa referència a la publicitat externa que el beneficiari ha fet respecte de l'actuació subvencionada.

l) Documentació acreditativa de l'aplicació dels criteris de contractació pública per als béns i serveis adquirits. En tot cas, s'han d'aplicar criteris d'eficiència econòmica.

m) Documentació acreditativa de les ajudes, subvencions, ingressos o recursos que concórreguen en cada un dels pagaments realitzats.

n) Qualsevol altra documentació requerida pels òrgans d'instrucció i control

2. Depenent de l'àmbit sectorial del projecte local d'actuació, pot requerir-se aquesta i/o qualsevol altra documentació de caràcter tècnic acreditativa de l'execució del projecte en els termes exposats en la corresponent convocatòria.

3. L'entitat beneficiària ha d'informar dels indicadors requerits, si és el cas. També ha de facilitar les informacions i les comprovacions relatives a qualsevol element del projecte local d'actuació objecte de la subvenció que requerisca la Conselleria competent per raó de l'àmbit sectorial del projecte.

En el cas que l'entitat beneficiària siga diferent de l'ens executor, per a poder justificar despeses cal que l'ens executor haja efectuat pagaments als proveïdors i que l'entitat beneficiària també haja efectuat els pagaments corresponents a l'ens executor.

Així mateix, tal com disposa la base vintena, apartat 1, l'entitat beneficiària ha de conservar en el seu poder i disposar de tots els documents justificatius relacionats amb les despeses que hagen tingut lloc, i també complir la normativa de la Unió Europea i de l'Estat en matèria de contractació pública. Aquestes obligacions, igualment, també li corresponen a l'ens executor, quan és diferent de l'entitat beneficiària.



4. D'acord amb l'article 70.3 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, una vegada transcorregut el termini màxim establit per a la justificació, sense que s'haja presentat davant l'òrgan administratiu competent, s'ha de requerir a l'entitat beneficiària perquè, en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, la presente. La falta de presentació de la justificació en el termini establit en aquesta base comporta l'exigència del reintegrament i d'altres responsabilitats establides en la Llei general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional que estableix aquest apartat no eximeix l'entitat beneficiària de les sancions que corresponguen, d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i amb la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

5. El compliment de l'objecte i finalitat de la subvenció no ha d'estar vinculat únicament per la realització i justificació d'un percentatge mínim de despeses reconegudes en la concessió de l'ajuda, sinó que ha d'anar lligat al compliment de resultats.

En finalitzar el projecte local d'actuació, l'òrgan gestor, amb la col·laboració de l'òrgan sectorial competent de la Generalitat en funció de l'àmbit material del projecte local d'actuació objecte de subvenció, ha d'examinar la documentació aportada. Aquest òrgan sectorial llavors emetrà el corresponent informe sobre el grau d'execució del projecte subvencionat, amb la valoració tècnica dels resultats d'aquesta, que ha de servir de suport per a l'informe final i ser previ al pagament efectiu de la subvenció, que ha d'emetre la direcció general amb competència en matèria d'Administració Local.

6. Una vegada justificada la realització de les accions subvencionades i revisada la justificació de les despeses, l'òrgan competent per a resoldre ha de tornar a calcular la subvenció basant-se en l'informe sobre el grau d'execució del projecte subvencionat i pot minorar la quantia adjudicada inicialment, si escau, per a ajustar-la a l'execució de les accions i a les despeses elegibles justificades correctament, sempre sense desvirtuar l'objecte subvencionat i la finalitat perseguida per l'actuació cofinançada.



Base dènou. Pagament

1. El pagament de les ajudes s'ha d'efectuar amb la justificació prèvia pels beneficiaris de la realització del projecte local d'actuació aprovat i, si és el cas, de la part proporcional a la quantia de la subvenció justificada, en els termes establits en la convocatòria.

El pagament s'ha de fer mitjançant transferència al compte bancari que indique l'entitat beneficiària.

2. S'estableix com a requisit previ al pagament de la subvenció al municipi beneficiari l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, i també la resta d'obligacions que resulten de l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.



Base vint. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries de les subvencions regulades en les presents bases s'han de sotmetre a les obligacions de control, seguiment i compliment següents:

a) Dur a terme les actuacions establides en les actuacions que hagen sigut objecte de subvenció.

b) Mantindre, almenys durant cinc anys des de la finalització, la naturalesa de la propietat, i abstindre's de realitzar cap canvi substancial que afecte la naturalesa, els objectius o les condicions d'execució de l'actuació, d'acord amb el que s'estableix en l'article 71 del Reglament (UE) 1303/2013. En cas d'ajudes a inversions en què l'actuació subvencionada consistisca en l'adquisició de béns inventariables susceptibles de ser inscrits en el Registre de la Propietat, l'entitat beneficiària ha de fer constar en l'escriptura que el bé de què es tracte queda afectat a la subvenció per un període de cinc anys, i també l'import de la subvenció.



c) Establir un sistema de comptabilitat separada o una codificació comptable adequada de totes les transaccions relacionades amb l'actuació subvencionada. El sistema utilitzat ha de permetre distingir de manera clara i inequívoca quines depeses concretes són objecte de finançament FEDER i quines altres fonts de finançament alié hi afecten. En cas d'incompliment d'aquesta obligació, l'òrgan competent per a resoldre la convocatòria pot revocar la subvenció assignada.

d) Conservar i custodiar els documents justificatius relacionats amb les despeses declarades i les auditories corresponents per a mantindre una pista d'auditoria adequada, els quals han d'estar a disposició dels organismes competents en la matèria (personal autoritzat per l'autoritat de gestió, de certificació o d'auditoria, organisme intermedi, funcionaris autoritzats de la Comissió i del Tribunal de Comptes Europeu) per a ser inspeccionats, si així ho sol·liciten durant tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en els quals estiguen incloses les despeses definitives de l'actuació conclosa, d'acord amb el que estableix l'article 140 del Reglament (UE) 1303/2013.



Al mateix temps, cal conservar els originals dels documents o les còpies certificades d'acord amb els originals en els suports acceptats generalment.

e) Posar la documentació a disposició del control de la Generalitat, com a organisme intermedi, o d'altres òrgans competents estatals o comunitaris, que han de comprovar que s'ha realitzat l'objecte de l'actuació cofinançada, que s'han efectuat realment les despeses declarades i que aquestes compleixen la legislació aplicable, les condicions del programa operatiu i les condicions per al suport a l'actuació, conformement amb l'article 125.4 del Reglament (UE) 1303/2013.

f) Observar les normes relatives a les polítiques comunitàries, actuar de conformitat amb el Tractat de funcionament de la Unió Europea, en coherència amb els articles 7 i 8 del Reglament (UE) 1303/2013.

g) Complir, en matèria de contractació pública, tot allò que disposa la normativa de l'Estat i de la Unió Europea.

h) Complir el marc legal comunitari, la normativa específica, el Reglament (UE) 1303/2013 i el Reglament (UE) 1301/2013, les instruccions, les orientacions, les circulars específiques i d'altres.

i) Complir totes les altres obligacions que estableixen aquestes bases i de subvenció de les despeses, i tot allò que disposa la normativa autonòmica i estatal, i també la normativa europea aplicable. Les entitats beneficiàries han de firmar la declaració responsable d'acord amb l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

j) Tindre la capacitat administrativa, financera i operativa per a complir totes les obligacions que assumisquen.

2. Les entitats beneficiàries s'han de sotmetre igualment a les obligacions d'informació i publicitat de les ajudes concedides.

Les entitats beneficiàries es comprometen a complir les obligacions en matèria d'informació i comunicació regulades en l'article 115.2 del Reglament (UE) 1303/2013 i en l'annex XII, apartat 2.2, que regula les responsabilitats de les entitats beneficiàries en relació amb les mesures d'informació i comunicació destinades al públic. En concret, les entitats beneficiàries tenen l'obligació d'incorporar l'emblema de la Unió Europea i la referència al FEDER en totes les actuacions de difusió i publicitat de l'actuació objecte de subvenció. Aquesta obligació entra en vigor en el moment en què es comunique formalment a les entitats beneficiàries l'aprovació de la subvenció.



Aquestes mesures s'han d'aplicar sobre qualsevol comunicació, producte o element de difusió que es genere (cartells, plaques, tríptics, guies, material tècnic o didàctic, etc.). Els models, formats i logotips i la guia gràfica de l'emblema europeu estan a disposició de les entitats beneficiàries en les pàgines webs que s'indique en la corresponent convocatòria.

3. Així mateix, les entitats beneficiàries han de complir al que estableixen la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de Transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

4. En cas de no subjecció al text refós de la Llei de contractes del sector públic aprovat per Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, quan l'import del gasto subvencionable supere les quanties establides pel mateix per al contracte menor, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o l'entrega del bé, excepte que per les seues especials característiques no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren.



Base vint-i-una. Circumstàncies que poden donar lloc a la modificació de la resolució si hi ha variació de les condicions

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió o si és el cas, l'obtenció després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes, públiques o privades, que en conjunt superen el cost de l'activitat, poden donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o minoració de la subvenció concedida.



Base vint-i-dos. Reintegraments, supòsits de correccions financeres i revocacions

1. Són causes de reintegrament de les subvencions les que estableixen les bases reguladores aprovades per aquest decret i les que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. En aquest sentit, s'ha d'iniciar un procediment que podrà donar lloc al reintegrament de les quantitats percebudes, i també l'exigència dels interessos legals des de la data de pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la idoneïtat del reintegrament, d'acord amb les determinacions dels articles 37 a 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i dels articles 91 a 101 del reglament que la desplega, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. El cofinançament s'ha de reduir en proporció a la reducció de les despeses elegibles si, en virtut dels controls duts a terme en l'exercici de les seues funcions per l'autoritat d'auditoria del programa operatiu o per altres organismes de control establits per la normativa europea, es detecten irregularitats en l'execució de les despeses certificades que comporten correccions financeres sobre les despeses elegibles, d'acord amb el que estableix la normativa aplicable.

4. Són causes de revocació les que estableixen la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reglament (UE) 1303/2013 i les seues disposicions d'aplicació; i també l'incompliment dels requisits establits en aquestes bases reguladores.

5. Si l'òrgan concedent, com a conseqüència de la seua actuació de comprovació, o la Intervenció General, en el marc del procediment de control, aprecien concurrència d'alguna causa de revocació de la subvenció concedida, han d'instar l'inici del procediment corresponent, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Base vint-i-tres. Sancions

A aquestes subvencions, se'ls aplica el règim d'infraccions i sancions que estableixen els capítols I i II del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Base vint-i-quatre. Seguiment i pla de control

1. La comprovació material de la realització efectiva de l'activitat subvencionada es fa mitjançant el corresponent pla de control que execute la direcció general amb competència en matèria d'Administració local.

2. L'òrgan gestor, amb la col·laboració dels òrgans de la Generalitat amb competència en la matèria sectorial corresponent al projecte local d'actuació, ha d'efectuar les comprovacions administratives i in situ que estableix la normativa comunitària. A aquests efectes, poden requerir al municipi la documentació que acredite que les despeses declarades són reals, que els béns s'han lliurat o els serveis s'han prestat de conformitat amb la decisió aprovatòria i que les actuacions i les despeses compleixen les normes comunitàries, estatals i autonòmiques.



3. Una vegada visada i remesa aquesta documentació acreditativa per la direcció general amb competència en matèria d'Administració Local, la direcció general amb competència en matèria de Fons Europeus i la Intervenció General de la Comunitat Valenciana, d'acord amb les seues funcions, han de dur a terme l'activitat de control que estableix el PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, sense perjudici de les funcions de control de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat (IGAE) i de l'òrgan de control de la Comissió Europea.



Base vint-i-cinc. Responsabilitat econòmica i pressupostària

Les despeses no justificades o que no siguen conformes amb la normativa aplicable no generen cap dret de reemborsament del FEDER, i la Generalitat no està subjecta a cap responsabilitat de caràcter econòmic ni pressupostari.



Base vint-i-sis. Protecció de dades

D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades de caràcter personal de les entitats sol·licitants seran tractades amb la finalitat de gestionar i tramitar la convocatòria d'acord amb els principis de seguretat i confidencialitat que estableix la normativa sobre protecció de dades.

Mapa web