Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 d'octubre de 2018, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca el Programa per a la dinamització de les biblioteques escolars i el foment de la lectura als centres docents de titularitat pública de la Generalitat. [2018/10004]

(DOGV núm. 8412 de 29.10.2018) Ref. Base de dades 009764/2018




El Pla estratègic cultural valencià 2016-2020 «Fes Cultura» de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana es planteja, com uns dels seus objectius, assolir un increment de lectors i d'usuaris de biblioteques.

Un dels eixos d'actuació de «Fes Cultura» és el Pla valencià de foment del llibre i la lectura (2015-2020), el qual estableix, entre els seus objectius, fomentar i propiciar l'experiència lectora en el sistema educatiu valencià i fomentar l'ús de les biblioteques.

En aquest context es constitueix la Mesa de participació de la cultura valenciana (MECUV), dins la qual s'estableixen diverses comissions específiques de treball. Dins de la Comissió d'Educació i Cultura, naix la proposta de la 'Motxilla Cultural' com un projecte que vol aprofundir en la relació entre la cultura i l'educació per tal de promoure la creació de nous públics des de la planificació pedagògica i cultural dels centres educatius. Una de les línies d'actuació d'aquest projecte ha consistit en l'edició d'un catàleg d'activitats educatives i culturals per als centres educatius que pretén informar d'una gran diversitat d'esdeveniments i espais culturals valencians, alguns dels quals dedicats específicament al gaudi de la lectura i la literatura, per tal de fomentar l'assistència i la participació dels estudiants.



En setembre de 2017 es va fer públic el Pacte valencià contra la violència de gènere i masclista, que pretén la unitat d'acció de les polítiques públiques, reunir els recursos humans i materials escaients i cercar les sinergies necessàries per a fer efectiu el compromís de bastir una societat més lliure, igualitària, diversa i segura per a les dones. Entre les accions previstes dins la línia estratègica 2, «Feminitzar la societat», es proposa que s'augmente la dotació de llibres i materials audiovisuals d'autoria femenina per fer visible i donar a conéixer les aportacions de les dones en els diferents sabers.



Quan es pren en consideració l'educació en qualsevol dels seus aspectes, i es reflexiona al voltant de la promoció cultural de les persones en una societat tan plural i tan exigent com l'actual, s'ha de parlar, ineludiblement, del paper fonamental que té la lectura.

El centre educatiu és un espai privilegiat i insubstituïble per a desenvolupar la comprensió lectora i per a fomentar l'hàbit lector. Per això, és important que la lectura, dins de l'àmbit escolar, siga una estratègia preconcebuda i planificada. És necessari fer de l'activitat lectora un exercici atractiu per a l'alumnat, i no només una via necessària d'apropiació conceptual.

La biblioteca escolar i la biblioteca d'aula són uns espais especialment propicis per planificar i crear situacions que afavorisquen un apropament de l'alumnat a la lectura de llibres o altres tipus de documents en qualsevol format i suport, a més dels espais on adquirir i assegurar la competència informacional i digital.

Així mateix, la legislació vigent en matèria d'educació i biblioteques reconeix les biblioteques escolars i els plans de foment de la lectura com a instruments fonamentals en la promoció i foment de la lectura.



En aquesta línia, l'article 32.1 de la Llei 4/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de biblioteques de la Comunitat Valenciana (DOGV 6488, 25.03.2011), relatiu a les biblioteques dels centres públics d'ensenyament no universitari, diu que «les biblioteques escolars proporcionen la informació i el material necessaris per al suport dels objectius acadèmics, compleixen funcions pedagògiques, faciliten l'accés a la cultura i eduquen en la utilització dels seus fons».

L'article 113 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix que «1. Els centres d'ensenyament disposaran d'una biblioteca escolar. 2. Les administracions educatives completaran la dotació de les biblioteques dels centres públics de manera progressiva. A aquest efecte elaboraran un pla que permeta aconseguir aquest objectiu dins del període d'implantació de la present llei. 3. Les biblioteques escolars contribuiran a fomentar la lectura i que l'alumne accedisca a la informació i a altres recursos per a l'aprenentatge de les altres àrees i matèries i puga formar-se en l'ús crític d'aquestes».

L'article 4 de la Llei 4/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de biblioteques de la Comunitat Valenciana, referit a l'estructura del sistema bibliotecari valencià, determina, en el seu apartat 2.e., que les biblioteques dels centres públics d'ensenyament no universitari de la Comunitat Valenciana formen part d'aquest sistema bibliotecari valencià.



Sobre la importància de la biblioteca en l'adquisició de l'hàbit lector s'insisteix en la Llei 10/2007, de 22 de juny, de la lectura, del llibre i de les biblioteques (BOE 150, 23.06.2007). L'article 3.3, referit a la promoció de la lectura, disposa que «les biblioteques, molt especialment les públiques, les escolars i les universitàries, exerceixen un paper insubstituïble en el desenvolupament, manteniment i millora dels hàbits de lectura, en la mesura que garanteixen, en condicions d'igualtat d'oportunitats, l'accés de tots els ciutadans al pensament i a la cultura».



La UNESCO i la Federació Internacional d'Associacions de Bibliotecaris i Biblioteques (IFLA) van emetre el 1999 unes directrius per a la biblioteca escolar amb la intenció de definir i potenciar el paper que tenen les biblioteques i els centres de documentació escolars en l'adquisició dels estudiants d'eines d'aprenentatge i l'assimilació de continguts educatius que els permeten desenvolupar plenament les seues capacitats, seguir aprenent al llarg de tota la vida i prendre decisions amb coneixement de causa. Una de les directrius d'IFLA/UNESCO per a la biblioteca escolar indica que almenys un 60 % del fons hauria de consistir en recursos d'informació, no novel·lístics ni de ficció, relacionats amb el currículum.

Per altra banda, i en relació amb els plans de foment de la lectura, l'article 157.1.b de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, que regula els recursos per a la millora dels aprenentatges i suport al professorat, disposa que correspon a les administracions educatives proveir els recursos necessaris per a garantir, entre altres, la posada en marxa del Pla per al foment de la lectura de cada centre.

L'article 4.2. de la Llei 10/2007, de 22 de juny, de la lectura, del llibre i de les biblioteques diu que «els plans [per al foment de la lectura] prestaran especial atenció a la potenciació dels serveis i a les dotacions bibliogràfiques de les biblioteques amb l'objectiu de facilitar l'accés a la informació i crear les condicions favorables per a la formació i el desenvolupament de lectors».

L'Ordre 44/2011, de 7 de juny, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen els plans per al foment de la lectura en els centres docents de la Comunitat Valenciana (DOGV 6544, 16.06.2011), recull, en el seu preàmbul, múltiples referències legals que assenyalen la importància de planificar i dissenyar els mecanismes per assolir una bona habilitat lectora des de l'entorn escolar. La disposició transitòria d'aquesta ordre establia que l'elaboració del Pla per al foment de la lectura en els centres docents havia de realitzar-se a partir del curs escolar 2011-2012. Aquest document forma part del projecte educatiu del centre.

En conseqüència, la present resolució té com a finalitat millorar els recursos dels centres per tal que aquests, segons les seues necessitats, desenvolupen accions programades en el Pla per al foment de la lectura, en especial les dirigides a desenvolupar la competència lectora, el foment i la consolidació de l'hàbit lector, la competència informacional i digital, així com les que propicien el coneixement, la valoració i l'estima de les manifestacions literàries, a més de la gestió i dinamització de la biblioteca escolar com a espai educatiu.

Per tot el que s'ha exposat i fent ús de les atribucions que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, el Decret 8/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual nomena vicepresidenta, consellers, secretària i portaveu del Consell i el Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, vista la proposta del director general de Política Educativa i de conformitat amb aquesta, resolc:



Primer. Àmbit d'aplicació

La present resolució s'aplicarà en el curs 2018-2019 en centres docents no universitaris de titularitat pública de la Generalitat amb ensenyaments de règim general.



Segon. Objecte

Concedir assignacions econòmiques als centres escolars públics que ho sol·liciten, dins del termini establit i en la forma escaient, i que hauran de ser destinades per a donar suport a la dinamització de la biblioteca escolar i al desenvolupament del seu pla per al foment de la lectura, al llarg del curs escolar 2018-2019.



Tercer. Finançament

El finançament de les quantitats assignades als centres públics, amb caràcter de despesa extraordinària de funcionament, s'abonarà a càrrec del capítol 2 del Programa pressupostari 421.50, del pressupost de la Generalitat de l'any 2018, per un import global màxim d'1.350.000 €.





Quart. Objectius

1. Col·laborar en la consecució dels objectius previstos en el Pla per al foment de la lectura del centre educatiu.

2. Afavorir que el centre puga proveir, completar o actualitzar els fons bibliogràfics de la seua biblioteca escolar i de les seues biblioteques d'aula.

3. Facilitar l'execució de pràctiques i activitats de foment de la lectura i de dinamització de la biblioteca escolar i de la biblioteca d'aula.



4. Propiciar la coordinació del centre educatiu amb la biblioteca pública més pròxima perquè la biblioteca escolar puga obtindre assessorament tècnic i formació d'usuaris, així com estudiar fórmules per possibilitar el préstec interbibliotecari i, també, la participació en programes conjunts.

5. Estimular un procediment d'obertura de la biblioteca escolar a la ciutadania de l'entorn, especialment en aquells municipis on no es dispose d'un servei de lectura pública.

En la concreció d'aquests objectius s'han tingut en compte l'Ordre 44/2011, de 7 de juny, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen els plans per al foment de la lectura en els centres docents de la Comunitat Valenciana i la Llei 4/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de biblioteques de la Comunitat Valenciana, referida.



Cinqué. Sol·licitud. Termini i procediment de presentació

1. El centre públic que desitge acollir-se a aquesta resolució haurà d'emplenar el formulari disposat en l'Oficina Virtual (OVICE) disponible en l'enllaç que es publicarà en la pàgina web

http://www.ceice.gva.es/va/web/innovacion-educacion/convocatorias-de-proyectos-de-innovacion

2. La sol·licitud serà formalitzada per la persona que tinga la representació legal del centre.

3. El termini per a la presentació de la sol·licitud serà de 15 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. Abans d'efectuar el tràmit de sol·licitud, el centre educatiu ha de comprovar que disposa del Pla per al foment de la lectura i que aquest està actualitzat.

5. Així mateix, s'ha d'haver reunit el claustre del centre i haver manifestat estar majoritàriament d'acord amb la tramitació de la sol·licitud. També s'ha d'haver reunit el consell escolar del centre per tal de ser informat del contingut d'aquesta resolució i de l'acord del claustre de tramitar la sol·licitud corresponent.



Sisé. Òrgan instructor

S'estableix el Servei d'Innovació i Qualitat de la Direcció General de Política Educativa com a òrgan instructor del procediment regulat en aquesta resolució.



Seté. Procediment de dotació

1. Per a efectuar el procediment de dotació, s'atendrà la sol·licitud que el centre realitze en la plataforma telemàtica abans indicada.

2. Només seran considerats centres sol·licitants i seran seleccionats, aquells que hagen presentat la sol·licitud completament i correctament emplenada i en els terminis i en la forma establits.

3. L'òrgan instructor verificarà que s'han atés els requisits establits en la resolució. En cas contrari, la sol·licitud quedarà exclosa de manera definitiva.

4. Es farà una distribució equitativa del 50 % de la quantitat destinada a aquesta resolució entre tots els centres sol·licitants que complisquen els requisits. La distribució del 50 % restant es farà considerant el nombre d'estudiants matriculats en el centre educatiu dins d'ensenyaments de règim general en el curs escolar 2017-2018. Es calcularà la dotació que correspon per alumne dividint aquest 50 % de la dotació entre el sumatori del nombre d'alumnes matriculats dels centres la sol·licitud dels quals haja sigut admesa i que estiguen cursant ensenyaments de règim general.

5. L'assignació màxima que pot rebre un centre és de 4.000 euros.





Huité. Inversió de la dotació

El centre, fins al 27 de juny de 2019 inclòs, ha de destinar la dotació assignada a aquestes finalitats:

1. Del total de la dotació econòmica que reba el centre d'acord amb aquesta resolució, es destinarà entre un mínim del 50 % i un màxim del 80 % a l'adquisició de fons bibliogràfics de ficció i no ficció en qualsevol tipus de suport amb la finalitat de dinamitzar la biblioteca escolar i el foment de la lectura. No es podran adquirir més de 5 exemplars amb un mateix ISBN o número de registre de funció anàloga.



2. La resta de la dotació es destinarà a l'execució d'activitats i pràctiques de foment de la lectura i de dinamització de la biblioteca escolar i/o d'aula.



Nové. Criteris per a la inversió en fons bibliogràfics

1. Tipologia: de la dotació que el centre, atenent l'apartat 8.1 anterior, destine a l'adquisició de fons bibliogràfics, podrà invertir, com a màxim, el 40 % a l'adquisició d'obres literàries. La resta es destinarà a la compra de recursos d'informació, no novel·lístics ni de ficció, relacionats amb el currículum.

2. Educació inclusiva: es procurarà l'adquisició de fons que afavorisquen l'educació inclusiva i permeten l'aproximació a la lectura i la utilització dels recursos documentals i informatius de la biblioteca escolar a l'alumnat amb diversitat funcional, a l'alumnat amb necessitats educatives específiques i a l'alumnat nouvingut al sistema educatiu valencià. Així mateix, es promourà l'adquisició de fons que posen en valor l'educació en igualtat i convivència i, també, l'adquisició de fons que promoguen la innovació i la investigació educativa, que introduïsquen metodologies per projectes i que tracten propostes de caràcter interdisciplinari.

3. Llengua: atenent la protecció estatutària que l'Administració pública ha de procurar al valencià, s'estableix que almenys la meitat de la dotació que destine el centre a aquesta finalitat haurà de ser per a l'adquisició de fons bibliogràfics en valencià.

4. Perspectiva de gènere: almenys la meitat de la dotació assignada pel centre a l'adquisició de fons bibliogràfics haurà de tindre autoria o coautoria femenina.

5. Amb aquesta dotació no es podran adquirir llibres de text o material curricular del programa que regula l'Ordre 26/2016, de 13 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



Desé. Criteris per a la inversió en pràctiques i activitats de foment de la lectura i de dinamització de la biblioteca escolar i d'aula

1. Tipologia: el centre, atenent l'apartat 8.2 anterior, destinarà la dotació corresponent a les activitats previstes en el Pla per al foment de la lectura de centre, ja siguen activitats d'animació lectora (trobades amb escriptors o escriptores, rutes literàries, tallers d'escriptura i lectura, recitals, tertúlies literàries...), com accions destinades al desenvolupament de la competència informacional i l'alfabetització múltiple.

2. Educació inclusiva: es procurarà el desenvolupament d'activitats que afavorisquen l'educació inclusiva i permeten l'aproximació a la lectura i la utilització dels recursos documentals i informatius de la biblioteca escolar a l'alumnat amb diversitat funcional, a l'alumnat amb necessitats educatives específiques i a l'alumnat nouvingut al sistema educatiu valencià.

3. Llengua: atenent la protecció estatutària que l'Administració pública ha de procurar al valencià, s'estableix que almenys la meitat de la dotació assignada pel centre a aquesta finalitat haurà de ser per a portar a terme activitats en les quals la llengua vehicular siga el valencià.



4. La dotació assignada no es podrà utilitzar per a dotar, econòmicament o en espècie, premis literaris o similars que convoque, promoga o done suport el centre.

5. La dotació assignada no es podrà utilitzar per abonar les despeses de desplaçament dels estudiants als llocs on s'efectuen les activitats.





Onzé. Resolució i notificació de la convocatòria

1. El termini màxim per a resoldre la present convocatòria és de dos mesos des de la data d'efectes. Vençut el termini sense que s'haja notificat resolució expressa, els centres interessats hauran de considerar desestimada la seua sol·licitud.

2. A efectes de notificacions, la resolució provisional i la definitiva de la convocatòria es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. La resolució definitiva també es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



3. La resolució provisional contindrà la relació de centres educatius seleccionats, on s'indicarà la quantia econòmica proposada en concepte d'assignació i la relació de centres educatius no seleccionats, amb indicació dels motius.

4. Publicada aquesta resolució provisional, el centre que haja presentat la sol·licitud d'acord amb el procediment establit en aquesta resolució, però no aparega en la llista, podrà presentar al·legació a l'òrgan instructor en el termini de 5 dies hàbils comptats des de l'endemà d'aquesta publicació. Una vegada presentada l'al·legació, i a efectes que l'òrgan instructor tinga constància immediata d'aquesta, el centre docent n'enviarà escanejada una còpia des del correu electrònic oficial del centre i adreçada al correu electrònic innovacio@gva.es.

5. Estudiades les al·legacions, l'òrgan instructor del procediment elevarà la proposta definitiva a la direcció general competent en matèria d'innovació educativa, que resoldrà la convocatòria per delegació del conseller.

6. La resolució definitiva contindrà la relació de centres educatius seleccionats, on s'indicarà la quantia econòmica assignada, i la relació de centres educatius no seleccionats, amb indicació dels motius.





Dotzé. Percepció de l'assignació econòmica

L'entrega de l'assignació econòmica es realitzarà, una vegada concedida, per transferència bancària al centre docent per mitjà d'ordre de pagament en ferm, a proposta de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, a càrrec del pressupost anual de l'exercici 2018.





Tretzé. Memòria i justificació

1. Donat el caràcter de sobredotació per despesa extraordinària de funcionament, en els documents de control de l'activitat econòmica del centre docent públic hauran d'especificar-se els ingressos i les despeses que es produïsquen per raó d'aquesta convocatòria. Els centres adjuntaran la justificació de l'import de l'assignació econòmica concedida al balanç anual que han d'efectuar d'acord amb el que disposa l'Ordre de 18 de maig de 1995, de la Conselleria d'Educació i Ciència (DOGV 2526, 09.06.1995).

2. El centre guardarà les factures o documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa de les despeses efectuades per a posteriors comprovacions de la inversió amb data compresa entre el dia 3 de setembre de 2018 i el 27 de juny de 2019.

3. Tant la dotació percebuda pel centre com les despeses a càrrec seu s'inscriuran tan prompte com siga possible, des de la data d'efectes, en els apartats corresponents de la gestió econòmica en ITACA i fins al 27 de juny de 2019, inclòs.

4. La dotació percebuda pel centre educatiu s'inscriurà en l'apartat d'ingressos de la gestió econòmica d'ITACA.

5. Les despeses s'inscriuran, des de la data d'efectes, en un subcompte justificatiu específic dins la gestió econòmica d'ITACA per tal de comptabilitzar les despeses del Programa de dinamització de les biblioteques escolars i el foment de la lectura. Aquest subcompte té dos subapartats: un per a comptabilitzar les despeses en fons bibliogràfics, i altre per a comptabilitzar les despeses en activitats i pràctiques del foment de la lectura i de dinamització de la biblioteca escolar.

6. El centre haurà d'invertir la totalitat de la quantitat econòmica que se li assigne.

7. Fins al 27 de juny de 2019, inclòs, seguint els mateixos passos que s'indiquen en l'apartat 5.1, el centre emplenarà els documents següents:

a) Una memòria econòmica del programa, consistent en la relació detallada del material adquirit i les característiques de les activitats de foment de la lectura portades a terme. L'annex I dona orientacions sobre la informació que s'haurà de disposar, en el seu moment, en l'OVICE.



b) Una avaluació d'impacte. L'annex II dona orientacions sobre la informació que s'haurà de disposar, en el seu moment, en l'OVICE.

8. Quan el centre efectue el tràmit, l'OVICE generarà un document justificatiu en format pdf que inclou tota la informació introduïda en el tràmit.

9. Abans de la disposició en l'Oficina Virtual de la memòria econòmica i l'avaluació d'impacte, s'haurà reunit el consell escolar del centre per a ser informat de la memòria econòmica del programa i comprovar que s'ajusta a les indicacions fetes en l'apartat huité, nové i desé d'aquesta resolució.

10. La memòria econòmica del programa i de l'avaluació d'impacte, així com la correcta inversió de la dotació, podran ser tingudes en compte en la baremació que s'efectue als centres en futures actuacions que la conselleria competent en matèria d'educació programe en relació amb les biblioteques escolars i el foment de la lectura.



11. La memòria econòmica del programa i l'avaluació d'impacte s'incorporaran, també, a la Memòria de l'aplicació del Pla per al foment de la lectura corresponent al curs 2018-2019, la qual s'ha d'elaborar d'acord amb l'article 6 de l'Ordre 44/2011, de 7 de juny, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen els plans per al foment de la lectura als centres docents de la Comunitat Valenciana.





Catorzé. Inspecció d'Educació

La Inspecció d'Educació supervisarà l'efectiva i la correcta inversió de les dotacions econòmiques assignades als centres educatius que s'acullen a aquesta resolució seguint les instruccions que es dicten a l'efecte.



Quinzé. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'innovació educativa la facultat de resoldre la convocatòria i concedir les assignacions econòmiques als centres educatius seleccionats, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació d'aquesta resolució i també per a resoldre i notificar totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.





Setzé. Efectes

Aquesta resolució produirà efectes a partir de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 25 d'octubre de 2018.– El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: Vicent Marzà Ibáñez.





Dinamització de les biblioteques escolars i el foment de la lectura





ANNEX I

Memòria econòmica del programa

(Orientacions sobre la informació que s'haurà de disposar en el seu moment en l'OVICE)



Relació de material adquirit



1 Indicació del tipus d'identificació i el número d'identificació corresponent en cada cas:

– Llibres/partitures d'estructura nova: ISBN o ISMN de 13 caràcters amb 4 guions (total 17 caràcters)

– Llibres/partitures d'estructura antiga: ISBN o ISMN de 10 caràcters amb 3 guions (total 13 caràcters)

– Serials – publicacions periòdiques: ISSN de 8 caràcters amb 1 guió (total 9 caràcters)

– Audiovisuals: ISAN de 26 caràcters amb 7 guions (total 33 caràcters)

2 Nom de la llengua del material adquirit.

3 Sí/No

4 Biblioteca escolar o biblioteca d'aula



Relació d'activitats de foment de la lectura

4 Encontres amb escriptors o escriptores, rutes literàries, tallers d'escriptura i lectura, recitals, tertúlies literàries, tallers de desenvolupament de la competència informacional i l'alfabetització múltiple, etc. Explicite el tipus d'activitat.

5 Nom de la llengua en què es desenvolupa l'activitat.





Imports destinats al programa amb IVA (l'aplicació realitzarà el càlcul amb les dades anteriors):







Compliment dels criteris d'inversió de la dotació segons els punts 8, 9, 10 i 13 de la resolució de la convocatòria:



De la dotació dedicada a fons bibliogràfics:



Percentatge de dotació destinada a l'adquisició de fons bibliogràfics que són en valencià (almenys ha de ser la meitat). Aquest percentatge es mostra corregit quan l'import total justificat supera la dotació obtinguda

Percentatge de dotació destinada a l'adquisició de fons bibliogràfics que tenen autoria o coautoria femenina (almenys ha de ser la meitat). Aquest percentatge es mostra corregit quan l'import total justificat supera la dotació obtinguda

Percentatge destinat a l'adquisició d'obres literàries (no podrà superar el 40 % de la dotació destinada a l'adquisició de fons bibliogràfics). Aquest percentatge es mostra corregit quan l'import total justificat supera la dotació obtinguda





De la dotació dedicada a pràctiques i activitats de foment de la lectura i dinamització de la biblioteca escolar i d'aula:



Percentatge de dotació destinada a la realització de pràctiques de foment de la lectura en valencià (almenys ha de ser la meitat). Aquest percentatge es mostra corregit quan l'import total justificat supera la dotació obtinguda







De la dotació total executada:



Acompliment del requeriment de dotació destinada a l'adquisició de fons bibliogràfics (almenys la meitat)

Acompliment del requeriment de dotació destinada a la realització de pràctiques i activitats de foment de la lectura (almenys el 20 %)

Acompliment del requeriment d'execució del total de la dotació





Dotació assignada

Dotació executada

Percentatge d'execució (ha de ser major o igual a 100 %)







Dinamització de les biblioteques escolars i el foment de la lectura



ANNEX II

Avaluació d'impacte

(Orientacions sobre la informació de la qual s'haurà de disposar en el seu moment en l'OVICE)



PLA PER AL FOMENT DE LA LECTURA

Indicador Fórmula Objectiu Responsable Font d'informació Dada resultant Mitjana dels resultats

1. Grau d'impacte de la dotació percebuda en el Pla per al foment de la lectura. Enquesta en una escala de 0 a 5 Resultat global > 3 Equip directiu Equips de cicle / professorat

2. Grau en què els recursos rebuts per dinamitzar la biblioteca s'adeqüen a les necessitats detectades en el Pla per al foment de la lectura.

DINAMITZACIÓ DE LA BIBLIOTECA I FOMENT DE LA LECTURA

Indicador Fórmula Objectiu Responsable Font d'informació Dada resultant Opció més escollida i % que ha obtingut

3. Grau en què la inversió de la dotació ha dinamitzat la promoció de la lectura. Enquesta de valoració: Punt fort, Millorable, Dèbil. >50 % considera que aquest és un punt fort. <20 % el considera feble. Equip directiu / Càrrecs biblioteca Enquesta de valoració al professorat

4. Grau en què la inversió de la dotació ha dinamitzat la producció de tot tipus de textos.



5. Grau en què la inversió de la dotació ha dinamitzat la promoció de la cultura.



6. Grau en què la inversió de la dotació ha dinamitzat la promoció de l'educació inclusiva.

7. Grau en què la inversió de la dotació ha dinamitzat la promoció de la igualtat i la convivència.

8. Grau en què la inversió de la dotació ha dinamitzat la promoció de la igualtat de gènere.

9. Grau d'incidència de la inversió de la dotació en la millora de la competència comunicativa en valencià.

10. Grau d'incidència de la inversió de la dotació en la millora de la competència comunicativa en les llengües no oficials de la Comunitat Valenciana.

11. Augment en el nombre d'alumnat que fa ús de la biblioteca escolar.

12. Augment en el nombre de préstecs dels fons de la biblioteca escolar.

13. Grau de participació del professorat i de l'alumnat en l'exercici d'activitats realitzades amb els recursos d'aquesta convocatòria.



14. Grau de participació de les famílies i la resta de la comunitat educativa en l'exercici d'activitats realitzades amb els recursos d'aquesta convocatòria.

15. Grau de coordinació amb l'entorn (biblioteca municipal, entitats locals...) en l'exercici d'activitats realitzades amb els recursos d'aquesta convocatòria.



Comentaris



















Mapa web