Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 5 de novembre de 2018, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), per la qual es convoca per a la seua constitució, una borsa d'ocupació temporal en aplicació del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es regula la borsa d'ocupació temporal de personal expert docent i s'aproven les bases del procediment de selecció i nomenament per a la realització d'accions formatives en les quals participe el SERVEF, per a les famílies professionals d'Energia i Aigua i Fusta, Moble i Suro. [2018/10230]

(DOGV núm. 8423 de 14.11.2018) Ref. Base de dades 010227/2018






Atesa la necessitat d'executar les accions de formació professional per a l'ocupació programades amb caràcter plurianual pel SERVEF, és necessari proveir temporalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, adscrits al SERVEF, de personal expert docent de caràcter temporal.

El Decret de 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es regula la borsa d'ocupació temporal de personal expert docent i s'aproven les bases del procediment de selecció i nomenament per a la realització d'accions formatives en les quals participe el SERVEF (DOGV 8227, 05.02.2018), disposa en l'article 1, que la mateixa té per objecte regular la borsa d'ocupació temporal de personal expert docent de caràcter temporal adscrit al SERVEF.

La lletra b de l'apartat 1 de l'article 5 del decret citat amb relació a la seua disposició final segona estableix, que correspon convocar els procediments per a la incorporació a la borsa de personal expert docent a la Direcció General del SERVEF, a proposta de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació, mitjançant resolució.

Per part seua, les lletres a i b de l'apartat 2 del precepte anteriorment citat assenyalen, que són funcions de l'òrgan de selecció, entre altres, comprovar el compliment dels requisits que s'establisquen en cada convocatòria per a ser personal formador, així com valorar els mèrits aportats d'acord amb el barem establit en les respectives convocatòries.

En virtut d'això i en ús de les facultats que en matèria de formació professional, té conferides la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), i de conformitat amb el que s'estableix en la lletra f) de l'apartat 1 de l'article 14 del Decret 194/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i règim jurídic del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, d'acord amb el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:





Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

1. Convocar la constitució de la borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí del subgrup A2 o del grup B, personal expert docent de caràcter temporal de la Generalitat adscrit al SERVEF, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen amb motiu de l'execució de les accions formatives programades, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per a la seua provisió per aquest personal, de conformitat amb el que estableix el Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment citat, regulador de l'expressada matèria.

2. La borsa que es convoca ho serà per a la provisió temporal de llocs d'experts docents en l'àmbit de les famílies professionals d'Energia i Aigua i Fusta, Moble i Suro, per a les àrees professionals i especialitats que es detallen en l'annex I de la present resolució, sempre que aquestes es troben d'alta en el catàleg d'especialitats publicat pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) i per a la seua impartició bé en la modalitat presencial o bé en la modalitat teleformació.





Segon. Requisits per a la incorporació en la borsa

1. Per a formar part de la borsa es requereix tindre els requisits de caràcter general i específic establits en l'article 7 del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment citat i els exigits en els respectius reials decrets pels quals es regeixen cadascun dels certificats de professionalitat i mòduls formatius que els componen, tal com s'assenyala en l'annex I de la present convocatòria, així com els determinats pel Reial decret 34/2008 de 18 de gener, pel qual es regulen, i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que el desenvolupa.



D'acord amb el que estableix la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, no es podrà incorporar a la borsa qui no estiga en possessió de la titulació suficient per a accedir al subgrup A2 o al grup B, així com qualsevol altre requisit amb el qual estiga classificat el lloc de treball.

2. Els requisits exigits per a cada certificat de professionalitat s'hauran de complir en el moment de presentació de la sol·licitud, en els termes previstos en l'article 9 del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment citat, i podran ser requerits per a la verificació del manteniment de les condicions tingudes en compte per a la seua inclusió en la borsa, amb caràcter previ al seu nomenament.





Tercer. Barem de mèrits

Les persones aspirants seran ordenades prenent en consideració la puntuació atorgada d'acord amb els mèrits i la valoració que d'aquests s'estableix en l'article 11 del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment citat.

A l'efecte de poder ser incorporat a la borsa, les persones aspirants hauran d'obtindre un mínim de 2 punts, sense que en cap cas puga superar-se la puntuació màxima de 100 punts per la suma dels apartats 1.A Experiència i 1.B Formació.



Quart. Acreditació dels mèrits

L'acreditació dels mèrits es realitzarà en els termes establits en els articles 9 i 11 del decret anteriorment citat.



Cinqué. Sol·licituds d'incorporació a la borsa i procediment de constitució

1. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'incorporació a la borsa el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix el resolc segon, així com dels mèrits al·legats, en el termini d'un mes, comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per mitjà d'enviament telemàtic a través del formulari disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana situada en la pàgina web http://www.gva.es, o en la pàgina web del SERVEF http://www.servef.gva.es, dirigida a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de formació professional per a l'ocupació.

Així mateix, hauran d'indicar en la seua sol·licitud d'incorporació a la borsa la província o les províncies en les quals estigueren interessats a obtindre destinació, i no s'admetran posteriors canvis o ampliacions de província mentre no s'òbriga termini d'actualització de la borsa.

Igualment hauran d'especificar per a cada especialitat formativa si sol·liciten la seua incorporació a la borsa en la modalitat presencial, teleformació o ambdues.

A l'efecte de l'aplicació del límit establit en l'apartat 2 de l'article 13 del Decret 220/2017 consistent en el fet que els aspirants únicament podran ser incorporats a un màxim de deu especialitats completes, quan el nombre de sol·licituds formulades per aquells supere la dita xifra, l'ordre d'incorporació a cadascuna d'aquestes, fins a aconseguir aquest nombre màxim, estarà determinat per l'òrgan de selecció, que baremarà les sol·licituds i publicarà les llistes definitives, d'acord amb l'ordre establit en l'annex I de la present convocatòria, de manera que es començarà per la família professional d'Energia i Aigua, i una vegada publicades les llistes definitives de totes les especialitats que hi conté, es passarà a la següent, i es procedirà de la mateixa manera fins a esgotar totes les especialitats convocades per a la família de Fusta, Moble i Suro.

Tot això, sense perjudici de les possibles modificacions que, per circumstàncies sobrevingudes puguen produir-se sobre aquest tema per a atendre les necessitats i prioritats que s'assenyalen a través de la programació anual de les accions formatives corresponents.

Una vegada que les persones aspirants hagen sigut incorporades a les deu especialitats completes a què es refereix el paràgraf anterior, quedaran automàticament excloses en les següents sol·licituds que es baremen.

La renúncia a formar part de la borsa, en alguna d'aquelles deu especialitats en les quals hagen sigut incorporats, no suposarà el dret al fet que siguen novament baremats o incorporats a les borses de les especialitats en les quals se'ls haja exclòs per aquesta causa, sense perjudici que es puga formular nova sol·licitud quan es convoque una nova borsa per a aquelles especialitats o s'actualitzen mèrits.

La documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en cada cas haurà de ser digitalitzada, classificada i ordenada, i s'adjuntarà com a arxius annexos a la sol·licitud, excepte que aquesta ja estiguera en poder de qualsevol administració i en aquest cas s'assenyalarà la data, el número d'expedient i l'òrgan davant el qual es va presentar.



2. Els mèrits que no consten i que no s'acrediten de la manera establida en el resolc quart no es valoraran; les titulacions acadèmiques i els mèrits al·legats s'hauran de complir a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa.

3. En tot cas, la presentació de la sol·licitud suposarà l'autorització per a la gestió automatitzada de les dades personals al SERVEF i, si escau, la seua cessió a les entitats beneficiàries, als efectes establits en la present resolució.

4. Les persones candidates a incorporar-se a les borses de personal expert docent estaran obligades a comunicar a la Direcció General que tinga les competències en matèria de formació professional per a l'ocupació, qualsevol canvi que afecte les dades personals incloses en la seua sol·licitud (adreça, telèfon, correu electrònic), per a la necessària localització i enviament de comunicacions a la persona interessada.

5. El personal expert docent podrà estar inclòs en la borsa en un màxim de 10 especialitats completes, sempre que complisquen els requisits d'accés a aquestes. A aquest efecte, no es computaran les especials parcials (mòduls) en les quals estiguen inclosos.

6. Registrada la sol·licitud, l'òrgan de selecció procedirà al seu examen i analitzarà la documentació aportada per les persones sol·licitants, d'acord amb el procediment establit a aquest efecte en l'article 12 del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment citat.



7. Les persones sol·licitants es responsabilitzen expressament de la documentació aportada. En cas de falsedat o manipulació en algun document perdran el dret a la participació en el present procés de valoració, amb independència de la responsabilitat que pertocara d'acord amb el dret.

L'òrgan de selecció aplicarà, si escau, les puntuacions corresponents d'acord amb el barem establit.



Sisé. Obligació de relacionar-se electrònicament

Per raó del col·lectiu al qual va dirigida la present resolució, las persones interessades a ser incorporades a la present borsa estaran obligades a relacionar-se amb l'Administració a través de mitjans electrònics.



Igualment, el procediment establit a aquest efecte se substanciarà, en tot cas, per mitjans electrònics.

L'Administració es reserva el dret a requerir en qualsevol moment del desenvolupament del procés la justificació de la documentació que es considere necessària.



Seté. Òrgan de selecció

De conformitat amb l'assenyalat en l'article 5 del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment citat, es designen com a membres de l'òrgan de selecció les persones següents:



Titulars:

Presidència:

– La persona responsable de la Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació.

Vocals:

– La persona responsable del Servei de Centres de Formació Professional per a l'Ocupació, de la Direcció General d'Ocupació i Formació.



– La persona responsable de la Secció de Centres SERVEF de Formació, de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

– La persona responsable de la Direcció del Centre Integrat de Formació Professional de Catarroja (València).

– El /la cap responsable d'Estudis del Centre SERVEF de Formació d'Ontinyent (València).

– El /la cap responsable del Servei de Recursos Humans del SERVEF.

– El vocal representant de la Direcció General de la Funció Pública, designat per la citada direcció general.



Suplents:

Presidència:

– La persona responsable del Servei d'Ordenació de la Formació Professional, de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Vocals:

– Dues persones que ocupen una plaça de tècnic mitjà o superior adscrites a la de Secció de Centres SERVEF de Formació, de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

– La persona responsable de la Direcció del Centre SERVEF de Formació d'Ontinyent (València)

– El /la cap responsable d'Estudis del Centre SERVEF de Formació de Gandia (València).

– Una persona que ocupe una plaça de tècnic mitjà o superior, designada pel cap del Servei de Recursos Humans del SERVEF entre el personal hi adscrit.

– El vocal representant de la Direcció General de la Funció Pública, designat per la citada direcció general.

En els casos de vacant, absència o malaltia de les persones que ocupen els llocs o càrrecs de vocals suplents, i únicament als efectes de possibilitar el normal funcionament i constitució de l'òrgan de selecció, es faculta la Direcció General d'Ocupació i Formació per a la designació de les persones que les substituiran, entre les persones que ocupen un lloc o càrrec equivalent.



Huité. Àmbit territorial de la borsa

L'àmbit territorial d'aquesta borsa d'ocupació és de caràcter provincial i la provisió de llocs amb caràcter temporal, s'efectuarà segons el que es preveu en l'article 19 i concordants del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment citat,.



Nové. Normes de funcionament

1. La present borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que es disposa en el Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment citat, així com als criteris que, si escau, es determinen per la Comissió de Seguiment d'Ocupació Temporal.

2. El personal que es trobe inclòs en aquesta borsa serà cridat sempre que no hi haja personal propi disponible.

3. L'ordre de prelació en la formació de la borsa per a cada especialitat, modalitat d'impartició i província, s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'expressa en l'article 11 del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment citat, pel qual es regula la borsa d'ocupació temporal de personal expert docent de caràcter temporal.

En tot cas, tindran prioritat en la selecció, els que puguen impartir especialitats completes.

En cas d'igualtat de puntuació per a l'establiment de l'ordre de prelació en la borsa, es procedirà de la forma prevista en l'apartat 3 i següents de l'article 17 del decret anteriorment citat.



Deu. Funcions del personal expert docent

El personal expert docent del SERVEF realitzarà, en l'àmbit de la Formació Professional per a l'Ocupació, les següents funcions:

a) Programar, impartir, tutoritzar i avaluar accions formatives incloses en la programació dels centres de Formació del SERVEF bé en la modalitat presencial, bé en la modalitat de teleformació.

b) Elaborar i/o supervisar l'elaboració de materials i recursos didàctics per a la formació.

c) Vigilar que els espais en els quals es desenvolupa la formació mantinguen les seues instal·lacions i equipament a punt de ser utilitzats.

d) Assessorar sobre la compra de matèria, equipament i maquinària necessària per al desenvolupament de les accions formatives.

e) Col·laborar en la selecció de l'alumnat.

f) Interaccionar amb empreses de la seua especialitat amb les quals poder acordar la realització de pràctiques professionals no laborals.

g) Informar i/o assessorar l'alumnat sobre els itineraris formatius i les eixides professionals que ofereix el mercat laboral en la seua especialitat.

h) Impulsar, de forma permanent, la qualitat de la formació i l'actualització didàctica.

i) Qualsevol altra inherent a la condició de formador.



Contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant els jutjats de l'ordre contenciós administratiu, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 28/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, recurs de reposició davant aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes computat en els termes exposats, d'acord amb el que assenyalen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels prevists en la legislació vigent.



Les citacions en els recursos contenciosos administratius que es pogueren substanciar contra la present resolució, es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La present resolució produirà els seus efectes des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 5 de novembre de 2018.– El director general: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web