Ficha docv

Ficha docv









DECRET 29/2018, de 25 d'octubre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen i s'aproven les bases reguladores de subvencions per al finançament dels mitjans materials destinats als ajuntaments de la Comunitat Valenciana que disposen de cos de policia local. [2018/10277]

(DOGV núm. 8419 de 08.11.2018) Ref. Base de dades 010036/2018




ÍNDEX

Preàmbul

Article 1. Objecte i finalitat

Article 2. Beneficiaris i requisits

Article 3. Obligacions dels beneficiaris

Article 4. Import de les subvencions i compatibilitat

Article 5. Activitat subvencionable

Article 6. Procediment de concessió

Article 7. Formalització, termini i lloc de presentació de sol·licituds



Article 8. Ordenació i instrucció del procediment

Article 9. Valoració de les sol·licituds

Article 10. Resolució de la convocatòria

Article 11. Règim de pagament de les subvencions

Article 12. Justificació de la subvenció

Article 13. Modificació i reintegrament

Article 14. Pla de control

Article 15. Publicitat de les subvencions concedides

Disposicions addicionals

Primera. Repercussió pressupostària.

Segona. Facultat de desenvolupament, interpretació i resolució d'incidències.

Disposició derogatòria única. Derogació normativa

Disposició final única. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'Estatut d'autonomia de la Comunitat Valenciana en l'article 49.3.14 atribueix la competència de protecció civil i seguretat pública de manera exclusiva a la Generalitat, sense perjudici del que es disposa en l'article 149 de la Constitució.

L'article 39 de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat, reconeix a les comunitats autònomes, dins de les seues funcions de coordinació de l'actuació de les policies locals, la d'establir o propiciar l'homogeneïtzació dels diferents cossos de policia local en matèria de mitjans tècnics per a augmentar la seua eficàcia i col·laboració.

En el mateix sentit, la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, en l'article 3.1.e estableix, com una de les funcions en les quals es concreta la coordinació de l'actuació de les policies locals en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, la regulació dels sistemes d'homogeneïtzació i homologació de la uniformitat, equips i mitjans tècnics d'actuació, defensa, vehicles, comunicacions i altres recursos materials, així com en matèria d'estadística i administració.

La Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, crea l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències com a organisme autònom dels previstos en l'article 154 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, al qual se li encomana, en règim de descentralització funcional, l'execució de les polítiques de la Generalitat en matèria d'interior, seguretat pública, protecció ciutadana i coordinació de policies locals.

La subvenció regulada en aquest decret està integrada en el Pla estratègic de subvencions de la Presidència de la Generalitat i els seus organismes públics per al període 2018-2020, aprovat per Resolució de 6 de juny de 2018 (DOGV 8319).

El present decret estableix les bases per a les convocatòries de subvenció destinades a finançar les despeses de mitjans materials dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana que disposen de cos de policia local.

La subvenció a concedir no requereix notificació a la Comissió Europea, perquè no compleix els requisits establits en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que les subvencions es concedeixen a ajuntaments que disposen de cos de policia local i consisteixen en el finançament de les despeses de mitjans materials destinats a l'ús de la funció policial, i les accions subvencionades no suposen cap avantatge econòmic ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns i serveis.

Per tant, amb la percepció de les subvencions no hi ha possibilitat de falsejaments de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes que es contemplen en el Decret 128/2017, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.

Per tot això, havent sigut informat per la Comissió de Coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana, amb l'informe previ de l'Advocacia de la Generalitat, en virtut de l'article 34 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell de la Generalitat, en relació amb el que disposen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i tot això a l'empara del que es disposa en el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i de la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, per la qual es crea l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències,



DECRETE



Article 1. Objecte i finalitat

S'estableixen les bases reguladores de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, per al finançament dels mitjans materials destinats a l'exercici de les funcions pròpies de els cossos de policia local als ajuntaments de la Comunitat Valenciana que disposen d'aquest cos.



Article 2. Beneficiaris i requisits

1. Poden obtindre la condició de beneficiaris de la subvenció regulada en aquesta disposició els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que disposen de cos de policia local.

2. Les entitats beneficiàries de les subvencions han de complir els requisits que els afecten dels establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Article 3. Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions les següents:

a) Haver realitzat l'adquisició del material que fonamenta la concessió de les subvencions en el període que s'establisca en la convocatòria.



b) Acreditar davant l'entitat concedent l'adquisició del material, i el compliment dels requisits i de les condicions que determinen la concessió o gaudi de l'ajuda.

c) Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les subvencions concedides.



d) Comunicar a l'entitat concedent l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol administració o ens públics, tan prompte com es conega, i en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



e) Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social amb anterioritat al dictamen de la proposta de resolució de la concessió.

f) Haver presentat en l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències l'últim qüestionari estadístic de policia local.

g) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.



h) Facilitar la inspecció i el control de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències amb la finalitat de conéixer qualsevol aspecte de l'adquisició objecte de les subvencions, així com dels materials adquirits.

i) Justificar davant la Direcció de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències l'ajuda en els termes i terminis previstos en la respectiva convocatòria.

j) Conservar els documents justificatius de la subvenció rebuda, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de comprovació i de control.

k) Deixar constància expressa de la condició del programa subvencionat per la Generalitat en qualsevol relació amb tercers.

l) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits establits en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



2. L'incompliment de les anteriors obligacions donaria lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i de forma especial en el que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 4. Import de les subvencions i compatibilitat

1. L'import de les subvencions regulades en aquest decret en cap cas pot ser de tal quantia que supere el cost del material adquirit.



2. La quantia o el percentatge màxim de subvenció a percebre per cadascuna de les entitats locals que resulten beneficiades per l'atorgament de la subvenció s'ha d'establir en la corresponent convocatòria, i es poden preveure diferents quanties o percentatges en funció de la població dels respectius municipis. També podrà preveure's en la convocatòria la priorització de l'atorgament de les subvencions en funció de la població dels municipis.

3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció pot donar lloc a la modificació de la resolució. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats pel mateix concepte determinarà la minoració de l'ajuda concedida en la mesura que siga necessària perquè la suma total de les ajudes no supere el cost del material adquirit.



Article 5. Activitat subvencionable

La subvenció s'ha de destinar a l'adquisició de material destinat a l'ús de la funció policial.



Article 6. Procediment de concessió

1. Les subvencions s'han de concedir, respectant els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, en règim de concurrència competitiva a què es refereix l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. El procediment de concessió s'inicia d'ofici, mitjançant convocatòria pública aprovada mitjançant resolució del director de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les emergències, d'acord amb les consignacions previstes en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici econòmic corresponent.

3. Les convocatòries s'han de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i a través de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).



Article 7. Formalització, termini i lloc de presentació de sol·licituds



1. Les sol·licituds s'han de formular en els models i terminis que es determinen en cada convocatòria i es presentaran mitjançant tràmit electrònic a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

2. La sol·licitud s'ha de presentar signada per la persona titular de l'alcaldia, o persona que, telemàticament, tinga la representació de l'ajuntament, i a aquesta caldrà adjuntar la següent documentació:

1r) Còpia de la factura o factures del material adquirit durant el període de temps comprés entre l'1 de gener de l'any de la convocatòria i el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2n) Còpia del rebut acreditatiu del pagament de la factura o factures o el justificant bancari d'aquest, durant el període esmentat anteriorment.

3r) Domiciliació bancària segons model normalitzat que figura en el Portal de la Generalitat (www.gva.es), excepte si s'ha presentat anteriorment en altres procediments de concessió d'ajudes convocats conforme al present Decret i no ha experimentat variació.

4t) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5é) Certificat expedit pel secretari o la secretària de l'ajuntament acreditatiu de no haver-se obtingut ni sol·licitat qualssevol altres ajudes per a l'adquisició dels mitjans o equipaments objecte de la subvenció sol·licitada o, en cas contrari, indicació de l'ajuda obtinguda o sol·licitada, amb expressió del seu import i de l'entitat concedent.

6é) Certificat acreditatiu de trobar-se al corrent en l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.



Article 8. Ordenació i instrucció del procediment

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment és la subdirecció general competent en matèria de seguretat de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.

2. D'acord amb el que es disposa en l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 68.1 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits necessaris o si manca cap dels documents exigits, es requerirà per escrit l'entitat interessada perquè en un termini màxim de 10 dies esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fera, es consideraria que ha desistit de la sol·licitud.



Article 9. Valoració de les sol·licituds

1. Per a l'avaluació de les sol·licituds, s'ha de constituir una comissió de valoració integrada per:

a) La persona titular de la subdirecció general competent en matèria de seguretat, o persona que designe per a la seua substitució, que presidirà la comissió.

b) La persona titular del servei competent en matèria de seguretat.



c) Tres persones representants de la subdirecció general competent en matèria de seguretat, designades per la persona titular de la subdirecció entre el seu personal funcionari pertanyent als grups A-1 o A-2, una de les quals exercirà de secretari o secretària.

2. La Comissió s'ha d'ajustar en el seu funcionament al que s'estableix per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. Només poden ser avaluades aquelles sol·licituds presentades en la forma i terminis que es determinen en la corresponent convocatòria.

4. La comissió de valoració ha de determinar l'import de l'ajuda corresponent a cada entitat sol·licitant, conformement amb els percentatges o quanties màximes establides en la convocatòria en funció del següent:

a) Si la suma total dels imports així calculats no superara l'import global màxim de la subvenció, a cada entitat sol·licitant se li concediria l'ajuda per l'import íntegre sol·licitat.

b) En cas contrari, en el cas que el cost unitari dels béns per als quals se sol·licita ajuda per un ajuntament excedira en més del 30 % la mitjana dels costos unitaris dels béns de la mateixa naturalesa adquirits pel conjunt d'ajuntaments participants en la convocatòria, la comissió hauria d'acordar una reducció de l'import de l'ajuda corresponent, prenent com a quantia màxima d'aquesta la que resultaria si el cost unitari no excedira del 30 % respecte de la mitjana.



En tot cas, si persisteix l'excés sobre l'import global màxim de la subvenció, aquest es distribuirà entre les entitats sol·licitants d'acord amb els criteris establits en la convocatòria o, en defecte d'això, mitjançant un prorrateig entre les entitats amb dret a ajuda en proporció a l'import que corresponga a cadascuna.



Article 10. Resolució de la convocatòria

1. La comissió de valoració ha d'elevar la proposta de resolució a la persona titular de la Direcció de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, que resoldrà el procediment de concessió.



2. El termini màxim per a tramitar, resoldre i publicar les resolucions sobre les subvencions regulades en aquestes bases, és de quatre mesos a comptar des de la data de publicació de la convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'haja publicat, les sol·licituds es consideraran desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en la normativa aplicable sobre procediment administratiu comú.

3. Els interessats han de tenir dret d'accés a l'estat de tramitació de l'expedient a través de mitjans electrònics, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 11. Règim de pagament de les subvencions

1. Per al lliurament de les transferències corrents per al pagament de les subvencions contemplades en aquesta disposició general, s'aplicarà el règim general previst en l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i subvencions.



2. No obstant això, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, les entitats beneficiàries han de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social i aportar declaració responsable de no ser deutor per reintegrament de subvencions, així com trobar-se al corrent en l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, que serà acreditat mitjançant certificat emés a aquest efecte per aquesta entitat, de conformitat amb la normativa aplicable, que es deriva del que s'estableix en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.



Article 12. Justificació de la subvenció

Amb caràcter previ al pagament de les ajudes, les entitats beneficiàries han de justificar la realització de l'adquisició subvencionada mitjançant la presentació, davant la subdirecció general competent en matèria de seguretat, dels documents originals corresponents a les factures i als rebuts o justificants de pagament les còpies del qual s'hagueren presentat juntament amb la sol·licitud. Aquests documents seran retornats una vegada comprovats i segellats per l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.



Article 13. Modificació i reintegrament

1. Cada alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes no declarades en el moment de la sol·licitud, pot ser causa de modificació de la resolució de concessió i, si escau, donar lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



2. Donen lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament, els casos contemplats en l'article 37 de la Llei general de subvencions, de conformitat amb els articles 91, 92 i 93 del seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. En la tramitació del procediment s'ha de garantir, en tot cas, el dret d'audiència a l'interessat.

4. El que es disposa en els apartats 1 i 2 serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol IV del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Article 14. Pla de control

S'ha de dur a terme un pla de control de la realització de l'activitat subvencionada mitjançant la comprovació i control de la documentació justificativa de caràcter econòmic de l'import concedit, que, a aquest efecte s'ha establit en les presents bases com d'aportació preceptiva per l'entitat beneficiària per al pagament de la subvenció, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 15. Publicitat de les subvencions concedides

1. Als efectes previstos en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació de subvencions concedides d'acord amb les presents bases.

2. Aquesta relació ha de contindre les prescripcions contingudes en el punt 1 de l'esmentat article 18, relatives a les convocatòries, programa i crèdits pressupostaris, quantitat concedida i finalitat de la subvenció.

3. La publicació de les subvencions concedides serveix de notificació als beneficiaris.

4. També, i sobre la base de l'article 9 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, la Generalitat ha de publicar en el seu portal de transparència (http://www.gvaoberta.gva.es), actualitzada i estructurada, la informació relativa a les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, objectiu i finalitat, i les entitats beneficiàries.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Repercussió pressupostària.

L'aprovació de les presents bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen resoldre's conformement amb la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.



Segona. Facultat de desenvolupament, interpretació i resolució d'incidències.

Correspon a la persona titular de la direcció de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències la convocatòria i atorgament d'aquestes ajudes com a desplegament del present decret. Així mateix, li correspon la facultat d'interpretar i resoldre les incidències plantejades per les entitats beneficiàries, després de l'audiència d'aquestes.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa.

Queda derogat el Decret 6/2017, de 15 de maig, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen i aproven les bases reguladores de subvencions per al finançament de les despeses de mitjans materials destinats als ajuntaments de la Comunitat Valenciana que disposen de cos de policia local.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 25 d'octubre de 2018



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER

Mapa web