Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de novembre de 2018, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per la qual es convoquen subvencions per a projectes de creació d'empreses de base tecnològica (CREATEC-CV) a càrrec del pressupost de l'exercici 2018. [2018/11272]

(DOGV núm. 8437 de 04.12.2018) Ref. Base de dades 010970/2018




La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, conscient de la necessitat del suport que, pel major risc i potencial impacte econòmic, tenen els nous projectes empresarials de caràcter innovador i de base tecnològica, posa en marxa, a través de l'IVACE, aquesta convocatòria d'ajudes per a projectes de creació d'empreses de base tecnològica, i desenvolupa així la mesura d'emprenedoria de base tecnològica de l'Estratègia d'especialització intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV). Amb aquesta iniciativa, les noves empreses de base tecnològica de la Comunitat Valenciana poden tindre facilitats per a la posada en marxa i el desenvolupament inicial amb el suport a la seua activitat de R+D+I i a la realització de les inversions requerides per a fer-ho.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Per això i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), resolc:





Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar la concessió per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions vinculades a projectes de creació d'empreses de base tecnològica (CREATEC-CV) a càrrec del pressupost de l'exercici 2018.

2. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), modificades per l'Ordre 17/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 8410, de 25 d'octubre de 2018. En aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en el que no s'ha previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Poden sol·licitar aquestes ajudes les petites empreses innovadores i de base tecnològica amb seu social o establiment de producció situat a la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la justificació, que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i que complisquen la resta de requisits establits en els articles 4 i 49 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre.

2. A l'efecte d'aquesta convocatòria, es considerarà petita empresa l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.6.2014).



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels projectes

1. L'IVACE subvencionarà els projectes de creació d'empreses de base tecnològica concretats en la memòria presentada per les empreses sol·licitants sempre que complisquen els requisits previstos en l'article 50 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre.

2. El pressupost subvencionable del projecte, calculat com a suma dels imports susceptibles de subvenció, ha d'estar comprés entre 30.000 euros i 175.000 euros i per al còmput s'ha de considerar la suma d'imports susceptibles de subvenció.

Quan l'empresa sol·licitant no acredite comptar, almenys, amb dues persones treballadores consignades en el rebut de liquidació de cotitzacions (TC1) corresponent al mes de desembre de 2017 –on són computables amb aquesta finalitat les cooperativistes en el cas de les sol·licituds presentades per cooperatives– o haver obtingut ingressos per facturació durant l'exercici 2017, el pressupost subvencionable del projecte ha d'estar comprés entre 30.000 euros i 100.000 euros.

No es tindran en compte els projectes el pressupost subvencionable dels quals no estiga comprés entre els límits anteriors.

3. Les inversions subvencionades s'han de mantindre inalterables durant els cinc anys següents al pagament de la subvenció. Aquest requisit s'incomplirà si s'incorre en qualsevol de les circumstàncies següents:

a) El cessament –excepte en els casos de fallida no fraudulenta– o la relocalització de l'activitat productiva fora de la Comunitat Valenciana.

b) El canvi en la titularitat de la inversió que proporcione a una empresa o un organisme públic un avantatge indegut.

c) Un canvi substancial que afecte la naturalesa, els objectius o les condicions d'execució, del projecte de manera que es menyscaben els objectius originals.

4. Només es pot presentar un projecte per empresa sol·licitant en aquesta convocatòria.

5. El projecte s'ha d'executar en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i tindre un certificat que declare la no-afecció del projecte a l'anomenada Xarxa Natura, espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea. La tramitació per a obtindre el certificat esmentat, la farà l'IVACE basant-se en la informació del projecte aportada per l'empresa sol·licitant.



Article 4. Costos subvencionables

1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 51 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, es consideren subvencionables els costos següents amb les limitacions que s'estableixen a continuació:

a) Personal propi:

Despeses (cost salarial brut i cost de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa) de personal investigador i personal tècnic o auxiliar sempre que estiga ocupat en centres de treball de la Comunitat Valenciana i durant el temps en què estiguen dedicats a les activitats de R+D del projecte.

A l'efecte del càlcul de l'ajuda, es considerarà un màxim de 125.000 euros per a aquest cost subvencionable.

Quan l'empresa sol·licitant no acredite comptar, almenys, amb dues persones treballadores consignades en el rebut de liquidació de cotitzacions (TC1) corresponent al mes de desembre de 2017 –on són computables a aquest efecte les cooperativistes en el cas de les sol·licituds presentades per cooperatives– o haver obtingut ingressos per facturació durant l'exercici 2017; el cost subvencionable màxim per a aquest concepte serà de 70.000 euros.

En tots els casos es limita el cost horari per persona a 40 euros/hora com a màxim.

b) Inversions materials:

Béns d'equip (maquinària, equips de laboratori i equips informàtics) instal·lats en centres de treball de la Comunitat Valenciana i relacionats amb els projectes de R+D+I de l'empresa. Quan la inversió consistisca en el desenvolupament de plantes pilot i prototips, es poden incloure els costos de materials i components que passen a formar-ne part.



c) Inversions Immaterials

Adquisició de drets de patents, llicències, saber fer (know-how), o coneixements tècnics no patentats. En el cas de les llicències de programari només es consideren subvencionables les destinades en exclusiva a activitats de R+D.

d) Serveis externs:

– Contractació de serveis de R+D. Contractació amb centres o organismes d'investigació: costos d'investigació i de consultoria o serveis equivalents destinats a l'activitat d'investigació.

– Contractació de serveis d'innovació. Altres serveis de suport a la innovació vinculats al projecte empresarial, que inclouen: plans d'empresa, màrqueting, mercats, comercialització, internacionalització i estratègics; auditories tecnològiques; registre de propietat industrial o intel·lectual; serveis destinats a l'homologació i la certificació; disseny; estudis d'impacte ambiental i de cicle de vida de productes; assessorament per a la presentació de projectes a convocatòries nacionals o internacionals, o per a la consecució d'informes motivats per a deducció fiscal.

e) Despeses generals i altres despeses d'explotació

S'inclouen en aquest concepte consums, subministraments, materials i altres despeses d'explotació, derivats directament del projecte sempre que s'enquadren en tipologies diferents de les que es recullen en aquest article. Es calcularan com un tipus fix, per un import màxim d'un 15 % dels costos de personal subvencionables que s'hagen justificat adequadament, sense que es requerisca cap tipus de càlcul o justificació.



2. No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, i s'entenen per aquestes les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció fins al 70 % dels costos considerats com a subvencionables.

2. La quantia de subvenció no pot superar l'import de 0,4 milions d'euros, de conformitat amb el que es preveu en l'apartat c de l'article 22 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, per a les ajudes destinades a nous projectes empresarials.





Article 6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que s'estableix en l'article 5 de les bases reguladores.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia 8 de gener de 2019 i finalitzarà el 20 de febrer de 2019 a les 23.59.59 hores.

3. La tramitació del procediment serà telemàtica. La presentació telemàtica requerirà que l'empresa sol·licitant tinga signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. La sol·licitud es presentarà en el registre telemàtic d'IVACE a través de la pàgina web http://www.ivace.es.



4. La presentació de la sol·licitud comportarà l'acceptació de les bases, fins i tot el que es disposa en aquesta convocatòria.

5. En el cas que, per qualsevol circumstància, una mateixa empresa sol·licitant presente diferents sol·licituds, es considerarà vàlida l'última registrada en termini.

6. Juntament amb l'imprés de sol·licitud i la memòria del projecte amb tots els annexos, l'empresa sol·licitant ha d'aportar la documentació següent:

a) De caràcter tècnic:

– Pla d'empresa, segons el guió incorporat en la memòria tècnica.

– Acreditació de propietat de la tecnologia utilitzada en el projecte (patents i models d'utilitat, així com qualsevol forma de coneixement protegit), si escau.

– Contracte o acord de col·laboració subscrit amb centres o organismes d'investigació, en cas que n'hi haja. En el cas que els contractes o acords continguen obligacions anteriors a la data de sol·licitud que comprometen l'inici del projecte o algun aspecte essencial d'aquest, la sol·licitud serà denegada per contravindre el principi de l'efecte incentivador segons l'article 50.3 de les bases reguladores.

– Quan el projecte incloga el cost de contractació de serveis externs per a activitats de R+D+I l'import individual dels quals supere la quantitat de 14.999,99 euros (IVA exclòs) s'han d'aportar, juntament amb la sol·licitud, tres ofertes o informe justificatiu segons s'estableix en l'article 9.4 d'aquesta resolució. En el cas que no es presenten les tres ofertes o no es considere vàlid l'informe serà aplicable el que s'estableix en l'article 5.7 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre.

b) Relativa a la personalitat jurídica:

– Quan siga una societat la inscripció en el Registre mercantil de la qual siga obligatòria, l'IVACE obtindrà la informació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant, si bé li pot requerir directament la presentació d'algun document concret.

– En el cas d'empreses sol·licitants la inscripció en el Registre mercantil de les quals no siga obligatòria (empresaris individuals, cooperatives), l'empresa sol·licitant ha d'aportar fotocòpia dels documents següents: contracte o acta de constitució i estatuts vigents, poder de representació del signant de la sol·licitud, o document equivalent segons les prescripcions legals, i DNI si és empresari/ària individual i no ha autoritzat l'IVACE per a obtindre'l en l'imprés de sol·licitud.

c) Relativa al compliment d'obligacions mediambientals:

Instrument ambiental al qual estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions on l'entitat sol·licitant haja d'executar el projecte. En cas d'estar exempta o en tràmit d'obtenció, s'ha d'aportar documentació que acredite aquesta circumstància, sense perjudici de l'aportació posterior de l'instrument ambiental.

d) Relativa al compliment d'obligacions fiscals i amb la Seguretat Social: només cal presentar la documentació acreditativa de trobar-se al corrent en cas que no haja autoritzat l'IVACE per a obtindre'l per mitjans telemàtics.

No cal aportar la documentació anterior que ja tinga l'IVACE sempre que es mantinga vigent i s'aporte declaració de vigència a aquest efecte, segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es.

7. Quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'adjunte la documentació que, d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'empresa sol·licitant perquè –en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment– esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb l'advertència que si no ho fa se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.

Els requeriments es faran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació s'ha rebutjat i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.



8. Es delega en la persona que ostente la prefectura de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi d'empresa sol·licitant i canvi de projecte.





Article 7. Criteris d'avaluació

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, ha de tindre una puntuació mínima de 50 punts.

2. Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts:



a) Qualitat del projecte. Màxim: 38 punts – Llindar mínim: 19 punts.

– Grau d'innovació del projecte, considerant l'exclusivitat de la tecnologia, així com el previsible desenvolupament futur, derivat del projecte aprovat, de productes, serveis o processos nous o millorats substancialment en comparació de l'existent en el mercat: 0-20 punts.



– Rellevància del paper de la tecnologia i aportació de coneixement en el projecte empresarial, amb la valoració de la propietat i l'ús exclusiu d'aquesta, la seua correlació amb les activitats que cal fer i l'objectiu final de l'empresa, la capacitat de l'empresa per a fer-la evolucionar i, si cal, la participació d'organismes d'investigació: 0-10.

– Coherència del pla de treball per mitjà de la valoració d'objectius, actuacions, calendari, pressupost i recursos necessaris: 0-8 punts.



b) Viabilitat del projecte. Màxim: 32 punts – Llindar mínim: 16 punts.

– Viabilitat financera que assegure la provisió de fons i recursos necessaris per al projecte empresarial, i rendibilitat d'aquest: 0-18 punts.



– Capacitat de l'equip promotor, i valorar la seua capacitat científica – tecnològica i empresarial, sempre que tinga una vinculació significativa en la gestió de l'empresa: 0-14.

c) Resultats/Impacte esperable del projecte. Màxim: 20 punts – Llindar mínim: 10 punts.

– Repercussió econòmica del projecte valorada a través de la creació d'ocupació prevista pel projecte empresarial: 0-10 punts.

– Repercussió social positiva de l'aplicació dels resultats del projecte, i valorar l'impacte dels resultats del projecte en la salut i millora de qualitat de vida, resultats del projecte destinats a col·lectius desfavorits o acostament de tecnologies a sectors socials amb dificultats per a accedir-hi. 0– 10 punts.

d) Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim: 10 punts.

– Iniciativa empresarial femenina i valorar la proporció del capital propietat de dones. 0 – 3 punts.

– Mesures en matèria mediambiental, i en aquest apartat es considera l'alineació del projecte empresarial amb les prioritats temàtiques de la comunitat per al coneixement i la innovació del clima, Climate KIC (Knowledge and Innovation Community of the European Institute of Innovation and Technology for the Climate disponible en http://www.climate-kic.org/), i valorar els projectes amb impacte favorable en simbiosi industrial, control de gasos d'efecte d'hivernacle, sistemes de transport eficients, tècniques de construcció conduents a la reducció d'emissions, gestió de l'aigua, bioeconomia: 0 – 4 punts.

– Percentatge de persones amb diversitat funcional, sobre el total de la plantilla, per damunt del mínim legal exigible. 0 – 3 punts.



Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà als interessats via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la base de dades nacional de subvencions (BDNS) en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, l'empresa beneficiària, la quantitat concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries s'especifiquen en l'article 10 de les bases reguladores d'aquesta convocatòria, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. La justificació de l'ajuda es farà amb un compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament i en la forma exigida en les Instruccions de Justificació de l'Ajuda aprovades per resolució de la Direcció General de l'IVACE.

a) En tot cas, comprendrà la documentació següent:

– Memòria que reculla de manera detallada les activitats fetes.

– Relació de despeses de l'activitat omplida amb l'aplicació «Justific@», accessible des de http://www.ivace.es.

– Justificants de despesa i pagament, que inclouen, en el cas de despeses corresponents a serveis externs, una còpia dels informes o documentació equivalent per a acreditar la realització del servei.

– Informe de persona auditora o empresa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007), així com d'un llistat de comprovació del compliment dels requisits de les Instruccions de Justificació d'Ajudes, signat per l'auditor o auditora i visat per la representació legal de l'empresa beneficiària.



b) Els pagaments s'han de dur a terme a través d'entitat financera, i la justificació es farà per mitjà de la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons juntament amb una còpia de la transferència o del xec nominatiu. Només s'admeten quan s'acredite el pagament per la totalitat de la despesa corresponent dins del període establit en l'article 9.3.c. En qualsevol cas, queden exclosos els pagaments fets en efectiu o per caixa.

c) En cas que l'ordre de transferència i/o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i, per tant, estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats amb el projecte o no, cal adjuntar una còpia d'aquests i una relació detallada en què apareguen el destinatari/ària, la identificació del justificant de la despesa (número de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat.

3. Terminis d'execució, justificació i validesa de justificants de despesa i pagament

a) El projecte s'ha de desenvolupar amb posterioritat a la data de sol·licitud i fins al 31 de març de 2020, i s'entén que s'ha iniciat quan s'haja produït el primer compromís de despesa ferma i irreversible.



b) Seran subvencionables les despeses incorregudes en la realització del projecte sempre que la data del justificant de despesa es trobe compresa en el període indicat en l'apartat anterior.

c) S'admeten els pagaments fets amb posterioritat a la data de sol·licitud i fins a la data de justificació del projecte.

d) La justificació de l'execució del projecte s'ha de presentar amb data límit el 14 de maig de 2020.

4. Quan l'import d'una despesa subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 14.999,99 euros, l'empresa beneficiària ha d'aportar, juntament amb la sol·licitud, en el cas de prestació de serveis externs per a activitats de R+D+I, o en el moment de la justificació, en la resta de casos, l'acreditació d'haver sol·licitat –abans de la contractació de la despesa– com a mínim tres ofertes de diferents entitats proveïdores sense vinculació entre aquestes ni amb l'empresa beneficiària, i s'entén per vinculació el que es preveu en l'article 4.2 d'aquesta resolució.



Les ofertes s'han de seleccionar entre entitats amb paràmetres equiparables i complir els requisits següents:

a) Requisits materials: les ofertes han d'estar prou detallades, i especificar els treballs que s'han de fer i el preu, i han de ser comparables en el contingut.

b) Requisits formals: les ofertes han d'estar datades, i contindre les dades que permeten la identificació correcta de la persona o entitat remitent, juntament amb el logotip o el segell de l'entitat.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, ha de presentar un informe per a justificar per què no s'ha triat aquesta oferta.

Excepcionalment, en el cas que per les característiques especials del bé o servei no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes d'entitats proveïdores pels documents següents:

a) Un informe explicatiu, signat per la representació legal, sobre les característiques especials del bé o servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres entitats proveïdores d'aquest. No s'admet com a justificant de la no-presentació de 3 ofertes si l'argument es basa en:



– Les característiques de l'entitat proveïdora (per exemple: «proveïdora habitual», o «subministradora única» sense que, en aquest cas, s'aporten més dades que l'acrediten, etc.).

– Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

– Les característiques genèriques de l'empresa beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

b) Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la cerca d'entitats proveïdores del bé o servei.

5. Altres obligacions:

a) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es.

b) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



c) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat s'han de conservar durant el període mínim establit en el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.

En aquest sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, especialment versions electròniques de documents originals o documents existents només en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per a les finalitats per a les quals es van recollir les dades o per a les quals tracten ulteriorment. Quan els documents només es troben en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats compliran normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables a l'efecte d'auditoria.

d) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

En l'execució dels projectes s'ha de mantindre, a més, un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb el projecte, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit han de presentar en el compte justificatiu de la subvenció una llista en què cada anotació que es faça d'una despesa, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat segons el Pla general comptable (PGC), es reflectisca la quantia d'aquesta anotació que té relació amb la subvenció concedida, i s'ha de reflectir en aquesta llista tant el número d'anotació i seient del llibre diari, com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que les empreses beneficiàries ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat que s'hi refereix.

e) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç davant de la situació de partida descrita per l'empresa beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de l'execució d'aquest.

f) Les empreses beneficiàries han d'acreditar l'efecte incentivador de l'ajuda concedida. S'entendrà que hi ha efecte incentivador si abans de començar a treballar en el projecte o activitat l'empresa beneficiària ha presentat a l'IVACE la sol·licitud de l'ajuda. De conformitat amb el que es disposa en l'article 2.23 del Reglament núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, s'entén que s'han iniciat els treballs si hi ha un compromís en ferm irreversible anterior a la data de sol·licitud; les despeses en què puguen incórrer en la realització d'estudis de viabilitat, la compra de terrenys o l'obtenció de permisos no suposaran l'incompliment de l'efecte incentivador, si bé poden ser objecte d'anàlisi individualitzada per l'IVACE a l'efecte de la verificació.



g) Cal aportar instrument de control ambiental al qual estan sotmeses les activitats i instal·lacions on l'empresa sol·licitant de la subvenció porta a terme l'activitat i en les quals executa el projecte, llevat que ja estiga en poder de l'IVACE.

h) Complir les prescripcions de l'article 8 del Reglament núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària ha de dur a terme el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la memòria corresponent, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, i respectar els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el desenvolupament previst, es procedirà per part de l'empresa beneficiària de la manera següent, d'acord amb la tipologia de la modificació:



Tipus de modificació Procediment i criteri d'aplicació

Modificacions en el projecte que no alteren aspectes essencials d'aquest o que van ser rellevants en l'avaluació, sempre que no suposen una redistribució entre els imports susceptibles de suport per concepte de despesa superior al 20 %. No es requereix l'autorització prèvia de l'IVACE. S'han de motivar adequadament en la memòria justificativa d'execució del projecte perquè, a criteri de l'IVACE, finalment es puga admetre.

Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en l'avaluació, que inclou la redistribució entre els imports susceptibles de suport per concepte de despesa superior al 20 %. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 2 mesos abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. Es pot autoritzar sempre que, segons el parer de l'IVACE, la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats.

Ampliació de la data de justificació. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada, com a mínim, 15 dies naturals abans de la data de justificació del projecte establida en l'article 9.3.d. Es pot acceptar sempre que, segons el parer de l'IVACE, siga compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria. La possible autorització no suposarà la modificació del període d'execució del projecte ni d'elegibilitat de despeses.

Qualsevol altra modificació diferent de les anteriors. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada, com a mínim, 2 mesos abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. La seua autorització per part de l'IVACE s'estudiarà de manera individualitzada.





Les sol·licituds de modificació s'han de justificar adequadament per l'empresa beneficiària i en cap cas poden suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida.

2. En la justificació de la despesa es poden acceptar, segons el personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en uns altres, si bé només en les circumstàncies següents:

– En els costos amb justificació superior al 80 % del que es preveu en la notificació, la disminució de despesa es pot compensar fins a arribar al 100 % amb els excessos provinents d'altres costos en els quals s'haja justificat per damunt del que es preveu.

– Únicament podrà emprar-se per a compensar l'excés d'un cost que, com a màxim, supose el 20 % de la quantitat a justificar del dit cost.

– Els excessos en les partides de despesa de recursos humans no es poden utilitzar per a compensar altres costos.

– Els costos la despesa justificada dels quals siga inferior al 80 % del que es preveu en la notificació d'ajuda no admetran compensació.

– En qualsevol cas, després d'aplicar les possibles compensacions, cap cost quedarà amb una subvenció assignada superior a la indicada en la notificació d'ajuda.

– La compensació entre costos no altera, en cap cas, la naturalesa del projecte.

Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requerirà l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE d'acord amb el que es preveu en l'article 9.2.

En qualsevol cas, les modificacions resultants dels mecanismes de compensació detallats o aprovades per l'IVACE no estaran en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.



3. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària, pot donar lloc a la minoració de les ajudes concedides o al desistiment sense efectes, amb exigència, si escau, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta.

4. La no-presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.4, o la insuficiència d'aquests, donarà lloc a la consegüent minoració o revocació prevista en l'article 10.3, si es produeix en el moment de la justificació, o a la no-consideració del cost si és en la sol·licitud.

5. La presentació per part de l'empresa beneficiària d'un percentatge de despeses pagades inferior al 60 % de la quantitat total que cal justificar, donarà lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament es puga considerar que així i tot el projecte s'ha desenvolupat efectivament i no es declare la revocació sinó la minoració.

6. Es delega en la prefectura de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, especialment les referides a renúncies, canvi de l'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte al qual estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'empresa beneficiària.



Article 12. Dotació pressupostària

1. La convocatòria tindrà finançament al 50 % del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, dins de l'eix prioritari 3 «Millorar la competitivitat de les PIME», Objectiu específic 3.1.2 «Creació de noves empreses i vivers d'empreses, en particular, i millorar l'accés al finançament i a serveis de suport avançats».



2. El pressupost per a la concessió de les subvencions previstes en aquesta resolució serà d'1.513.760 euros a càrrec de la línia S6907000 Emprenedoria Innovadora i Diversificació Empresarial, a càrrec de l'exercici 2018.

3. En qualsevol cas es pot incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en les quals s'hagen resolt sol·licituds per un import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per un import inferior a l'ajuda que va ser concedida al moment oportú, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, i a la publicació en la base nacional de dades de subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que es publicaran en la base nacional de dades de subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obrir un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 13. Marc normatiu comunitari

A més del que es disposa en el preàmbul de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), a les subvencions previstes en aquesta convocatòria –registrada per la Comissió Europea amb número d'identificació d'ajuda d'estatal SA.47077– seran aplicables les disposicions següents:



– Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

– Reglament delegat (UE) núm. 480/2014 de la Comissió de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

– Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014).

– Qualsevol altra normativa que per la matèria hi siga aplicable.



Article 14. Difusió, publicitat comunitària, transparència i detecció del frau

1. L'entitat beneficiària ha de complir les mesures de difusió, publicitat comunitària i transparència per mitjà de l'aportació de la següent documentació gràfica:

a) Fotografies dels equips, mitjans productius, instal·lacions, resultats, etc. que acrediten la realització de les activitats/serveis desenvolupats en el projecte.

b) El material que s'indica a continuació com a acreditació d'haver informat les parts intervinents en el projecte i la ciutadania del cofinançament d'aquest per l'IVACE i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER):

– Portades dels documents i acreditació de les accions d'informació i comunicació (informes, escrits, presentacions, esdeveniments, documentació de reunions, etc.).

– Captura de pantalla de la pàgina web on conste una breu descripció del projecte subvencionat amb els seus objectius i resultats, i s'indique l'import rebut i el nom del programa.

– Fotografia del cartell informatiu sobre el projecte (d'una mida mínima A3) en un lloc visible al públic.

En tots aquests documents cal destacar necessàriament el suport financer de l'IVACE i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), per mitjà de la inserció de:

– El logotip de l'IVACE.

– L'emblema de la Unió Europea, segons les característiques tècniques establides en el capítol II i l'annex II del Reglament d'execució UE núm. 821/2014.

– La menció «Projecte cofinançat pels fons FEDER, dins del Programa Operatiu de la Comunitat Valenciana 2014-2020».

c) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, ha d'acreditar haver complit la legislació bàsica sobre transparència, i aportar una captura de pantalla de la pàgina web –o mitjà electrònic de finalitat similar– en què aparega la informació següent:



– Contractes subscrits amb una administració pública, i esmentar les parts, l'objecte, el termini de durada, l'import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis amb l'Administració pública subscrits, que fan menció a les parts, l'objecte, el termini de durada i obligacions econòmiques convingudes, així com les possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb la indicació de l'import i la finalitat.

2. Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en aquesta convocatòria pot fer-los saber al Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, a través del canal habilitat amb aquesta finalitat per aquest servei en l'adreça web: http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/paginas/Denam.aspx, o a través de l'enllaç «Bústia – Control Antifrau» en la pàgina d'inici d'ivace.es.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Desenvolupament i execució

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució d'aquesta convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar en el termini d'un mes un recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu, davant de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 22 de novembre de 2018.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web