Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 de desembre de 2018, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS), per la qual es modifiquen les bases i es convoca la primera actualització de la borsa d'ocupació temporal de les categories de cuidador o cuidadora, infermer o infermera i cuiner o cuinera convocada per mitjà de la Resolució de 20 de març de 2017. [2018/11341]

(DOGV núm. 8438 de 05.12.2018) Ref. Base de dades 011005/2018




Per mitjà de la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS), es va convocar una borsa d'ocupació temporal de les categories de cuidador/a, infermer/a i cuiner/a.

Havent transcorregut més d'un any des de la posada en marxa de les borses d'ocupació temporal, les àrees geogràfiques que inicialment es van constituir s'han modificat i les necessitats de personal s'han incrementat com a conseqüència de la incorporació de dos centres en l'entitat, un d'aquests de nova obertura.

Per tot això, és necessari introduir modificacions en les bases per a adequar el funcionament de la borsa, incorporar-hi noves àrees geogràfiques i convocar una actualització de la borsa que permeta la inscripció de nous candidats, ampliar els mèrits dels candidats ja inscrits i adequar les preferències actuals d'aquests en relació amb les àrees geogràfiques seleccionades en la inscripció inicial.

El procés que ha dut a l'aprovació d'aquesta convocatòria s'ha realitzat, amb la negociació prèvia amb els sindicats representatius, a l'empara del que es disposa en el II Conveni col·lectiu del personal laboral al servei del Consorci Valencià de Serveis Socials, el Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, i en què és aplicable el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



Per tot això, en virtut de les competències que li atribueix el paràgraf 2.e de l'article 8 del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià d'Acció Social (Decret 7/2013, de 4 de gener, del Consell, DOGV 6937, 07.01.2013), i de conformitat amb la normativa vigent en matèria de cobertura temporal de llocs de treball, el director general de l'entitat resol:



Primer. Objecte

Convocar la primera actualització de les borses d'ocupació temporal IVASS de les categories de cuidador/a, infermer/a i cuiner/a, que es van constituir de conformitat amb el que s'estableix en la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS).

L'actualització convocada permetrà la inscripció de nous candidats, l'actualització dels mèrits de les candidatures inscrites i la modificació per part de les candidates/candidats ja inscrits de les zones geogràfiques inicialment seleccionades.



Segon. Categories convocades

En aquesta actualització es convoquen totes les categories per a les quals es va constituir la borsa de conformitat amb el que s'estableix en la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS), és a dir: cuidador/a, infermer/a i cuiner/a.



Tercer. Requisits dels aspirants

Per a inscriure's en la present borsa d'ocupació temporal, es requereix acreditar estar en possessió de les titulacions acadèmiques següents:

– Infermer/a: títol universitari oficial de Grau en Infermeria, diplomat/ada universitari/ària en Infermeria o titulacions equivalents.

– Cuidador/a: tècnic/a de Cures Auxiliars d'Infermeria, tècnic/a d'Atenció a Persones en Situació de Dependència o titulacions equivalents.

– Cuiner/a: Cicle Mitjà de Cuina i Gastronomia, o, si no s'està en possessió d'aquest títol, es podran presentar les candidates i els candidats que posseïsquen el Graduat en ESO o Graduat Escolar i experiència professional acreditada com a cuiner o cuinera per un període mínim d'un any per a col·lectivitats (menjadors col·lectius: hotels, residències, col·legis, hospitals, etc.), o bé Formació Professional de primer grau o equivalent i experiència professional acreditada com a cuiner o cuinera per un període mínim d'un any per a col·lectivitats (menjadors col·lectius: hotels, residències, col·legis, hospitals, etc.).

Podran participar en les presents borses d'ocupació de temporal aquelles persones que, estant en possessió dels títols i certificats establits en l'anterior apartat, disposen dels requisits següents:

a) Tindre nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells estats que, en virtut dels tractats internacionals realitzats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes en què aquesta estiga definida en el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. Així mateix, es podran presentar aspirants amb nacionalitat diferent de l'anteriorment esmentada, i únicament serà necessari complir els requisits establits en la normativa vigent. Qui obtinga l'adjudicació del lloc de treball oferit haurà d'acreditar, almenys, el permís de treball i de residència, en el moment de la contractació.



b) Tindre complits 16 anys, i no excedir de l'edat de jubilació forçosa. A l'efecte de regular les condicions de contractació dels menors d'edat: entre 16 i 17 anys s'estarà al que es disposa en la normativa legal respecte al treball a torns i nocturn.

c) No patir malaltia ni estar afectat o afectada per limitació física, psíquica i/o sensorial que siga incompatible amb l'exercici de les corresponents funcions i/o tasques pròpies del lloc a exercir.

Per a poder incloure's en la borsa i acreditar aquest punt, s'aportarà declaració responsable de la persona aspirant recollida a través de l'annex III, on farà constància d'això.

A la incorporació al lloc, el Servei de Vigilància de la Salut de l'IVASS emetrà l'informe d'aptitud per a l'exercici de les funcions del lloc, i si no és apte, es procedirà a excloure'l de la borsa de treball.



d) No haver sigut separat o separada per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

e) No haver-li sigut imposada sanció disciplinària en qualsevol administració pública o, en cas contrari, no haver sigut cancel·lada del seu full de serveis o tindre dret a la seua cancel·lació.

f) No estar sotmés a expedient disciplinari ni procés penal en curs. No obstant això, en cas contrari podrà sol·licitar-se la inclusió en la borsa; i quedarà aquesta inclusió condicionada a la resolució que pose fi a l'expedient o procés.

En relació amb els apartats d, e, i f d'aquest article, tots els sol·licitants hauran d'emplenar la declaració responsable annex III.



h) Haver obtingut, almenys, 1 punt d'acord amb el que es disposa en el barem de mèrits establit en l'article 14 de la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària.

Aquests requisits hauran de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i mantindre's durant la permanència en les borses.

Si en qualsevol moment posterior a l'aprovació de la llista de persones admeses i excloses, fins i tot una vegada haja finalitzat el procés selectiu, s'adverteix inexactitud o falsedat en les sol·licituds o en la documentació aportada per la persona interessada, aquesta es considerarà defecte irreparable i es resoldrà amb la seua exclusió en el procediment.

Durant l'acompliment temporal del lloc no podrà compatibilitzar-se l'exercici d'aquesta amb un segon lloc de treball, càrrec o activitat en el sector públic o privat, excepte els supòsits excepcionals que amb l'autorització prèvia estableixen les disposicions vigents en matèria d'incompatibilitats.

En el moment que es realitze el contracte, haurà d'acreditar que compleix tots els requisits exigits per a ocupar el lloc.

La candidata o el candidat seleccionat per a un lloc de treball que implique contacte habitual amb menors haurà de presentar, amb caràcter previ a la contractació, el certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent. En cas que el certificat siga positiu o no s'aporte, la contractació no es produirà.

El personal estarà subjecte al període de prova establit en el vigent conveni col·lectiu d'aplicació. La falta de superació d'aquest suposarà l'exclusió de la borsa d'aquesta categoria.



Quart. Termini de presentació de sol·licituds

Per raons d'urgència i per no haver-hi personal, s'acorda establir un termini de presentació de sol·licituds de cinc dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat.



Cinqué. Procediment d'inscripció i actualització de mèrits

1. Les sol·licituds d'inscripció en les categories convocades s'ompliran a través de la pàgina web: bolsaempleoivass.es.

2. Les sol·licituds de nova inscripció s'emplenaran des de l'àrea d'inscripció i les sol·licituds d'actualització des de l'àrea de candidats.



3. Les persones interessades a formar part de la present borsa hauran d'emplenar en la pàgina web: bolsaempleoivass.es, la documentació següent:

a) Annex I: sol·licitud d'inscripció.

b) Annex II: full d'autobaremació emplenat. Cada persona interessada haurà de puntuar-se per mitjà del full d'autobaremació de conformitat al barem establit en l'article 14 de la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS), i l'autobarem constituirà declaració responsable de les dades emplenades.

c) Annex III: declaració responsable de l'aptitud mèdica, declaració responsable de no estar incurs en expedient, i declaració responsable de veracitat de la documentació aportada.

Així mateix, hauran d'aportar, en format PDF, JPG o PNG, la documentació següent en la pàgina web: bolsaempleoivass.es:

a) Fotocòpia de DNI/NIE o passaport (no serà necessari en el cas de les sol·licituds d'actualització).

b) Documentació acreditativa de la titulació requerida per a l'acompliment del lloc (no serà necessari en el cas de les sol·licituds d'actualització).

c) Documentació acreditativa dels mèrits que desitgen fer valdre, d'acord amb el barem establit en l'article 14 de la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS), referit al barem de mèrits, així com vida laboral, contractes laborals o certificat de temps treballat. El temps treballat es computarà fins al 31 d'octubre de 2018 (els candidats ja inscrits només hauran de presentar la documentació corresponent als mèrits nous que vulguen fer valdre).

d) Documentació acreditativa de la discapacitat: la discapacitat s'acreditarà per mitjà del certificat complet expedit per l'òrgan competent de la conselleria competent en matèria de diversitat funcional o òrgan equivalent d'una altra comunitat autònoma. Sense perjudici de l'informe d'aptitud que emeta el Servei de Vigilància de la Salut de l'IVASS, s'haurà d'acompanyar de la sol·licitud, el certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació, i el certificat de compatibilitat laboral emesos pel Centre d'Avaluació de Persones amb Diversitat Funcional.

4. Els annexos inclosos en l'apartat 3 del present article, una vegada omplits a través de la pàgina web: bolsaempleoivass.es, s'hauran d'imprimir i presentar degudament signats, dins del termini d'inscripció, en els registres següents:

– IVASS Elx, Alacant. Carrer Emilio Hernández Selva, número 117. Elx 03206.

– IVASS València. Carrer Amadeu de Savoia, número 2. València 46010.

– IVASS Castelló. Carrer de les Adoberies, número 43, baix. Castelló de la Plana 12003.

També es podran presentar els annexos en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La documentació presentada via telemàtica acreditativa de la titulació, i/o mèrits, etc., haurà de ser fidel reflex de l'original, la declaració responsable acreditativa de la qual haurà de signar-se en l'annex III, sense perjudici que la justificació acreditativa d'aquest requisit puga ser requerida en qualsevol moment per l'entitat, abans o durant la contractació.

Les persones interessades hauran de facilitar obligatòriament, en la sol·licitud, telèfon mòbil, adreça i correu electrònic, a l'efecte de realitzar les comunicacions oportunes. Serà opcional incloure telèfon fix, o un segon número de telèfon mòbil. Aquesta informació haurà d'incloure's en la sol·licitud d'inscripció a la present borsa d'ocupació temporal.



Els models de sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació al qual fan referència els punts precedents s'adjunten com a annex I i II a la present resolució.

Els mèrits que no s'acrediten de la manera establida en la present resolució no seran valorats. Els mèrits acreditats hauran d'haver sigut obtinguts fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa. Tota aquella documentació o sol·licitud aportada fora de termini no es baremarà.

La consignació de dades falses, o la falsedat de la documentació aportada, comportarà l'exclusió de la borsa corresponent, sense perjudici de les mesures legals oportunes, corresponents.

En el cas del full d'autobaremació, comportarà l'exclusió de la borsa si es comprova que les dades consignades en aquest, no es poden interpretar d'una altra manera, són manifestament falses.

En el cas que un mateix candidat o candidata opte a la seua inclusió en més d'una categoria de la borsa d'ocupació temporal, haurà d'aportar una sol·licitud per cada una de les categories, així com còpia de la documentació en totes i cada una de les sol·licituds.



Sisé. Admissió de sol·licitants, baremació de mèrits i selecció d'aspirants

L'admissió de sol·licitants, baremació de mèrits i selecció d'aspirants es farà de conformitat amb el que es disposa en els apartats nou i deu de la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'IVASS, per la qual es convoquen les borses d'ocupació temporal de les categories de cuidador/a, infermer/a i cuiner/a, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8008, de 27 de març de 2017.

Sense perjudici del que es disposa anteriorment, la comissió de seguiment podrà establir, de manera justificada, per raons d'urgència i necessitat prioritzar l'examen de les sol·licituds, atesa l'àrea geogràfica o la categoria professional.



Seté. Modificacions

Es modifica la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'IVASS, per la qual es convoquen les borses d'ocupació temporal de les categories de cuidador/a, infermer/a i cuiner/a, en els termes següents:

Un. Se suprimeix l'apartat 5 de l'article cinqué.

Dos. Es modifica l'apartat quart de Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS), per la qual es convoquen les borses d'ocupació temporal de les categories de cuidador/a, infermer/a i cuiner/a, que queda redactat com segueix:

Les borses que es convoquen per mitjà d'aquesta resolució es constituiran atenent el principi d'especialitat, segons la categoria dels llocs a proveir. No obstant això, per afinitat de funcions, podran agrupar-se llocs de treball de diferents característiques, sempre que tinguen la mateixa naturalesa laboral i pertanguen al mateix grup de titulació.

Les borses es constituiran per àrees, i es podrà realitzar sol·licitud en qualsevol d'aquestes, sense que siga excloent en cap cas.

Les àrees són les que a continuació s'enumeren:

Àrea 1: Castelló de la Pla, la Vall d'Uixó i Borriana.

Àrea 2: Benicarló.

Àrea 3: València, Burjassot, Rocafort, Aldaia.

Àrea 4: Cheste, Manises.

Àrea 5: Alzira, Cullera, Carlet.

Àrea 6: Xàtiva.

Àrea 7: Elx.

Àrea 8: Paterna (CEE).

Àrea 9: Albocàsser.

Àrea 10: Ontinyent.

Si s'incorpora un nou centre a l'entitat, s'adscriurà automàticament a la zona més pròxima, fins al moment en què si és el cas es constituïsca una àrea específica per a eixe centre. Així mateix, en cas de cessar l'activitat d'alguns dels centres de l'entitat es procedirà automàticament a excloure d'aquesta localitat de la borsa, a excepció que hi haja altres centres en aquesta.

Constituïdes les borses no podrà modificar-se l'opció territorial que es va fer constar en la sol·licitud de participació en el procediment.

No obstant això que s'estableix en el paràgraf anterior, en el cas de canvi de domicili a més de 40 quilòmetres del que consta en la sol·licitud de la borsa, degudament justificat, es podrà sol·licitar el canvi d'àrea de la borsa, amb un màxim d'una sol·licitud durant la vigència de la borsa, i que produirà efecte al mes d'haver-se presentat la sol·licitud per escrit amb justificant de tot això.

Així mateix, quan no siga possible cobrir un lloc per mitjà dels candidats de la borsa inscrits en l'àrea geogràfica corresponent, es podrà oferir el lloc esmentat als candidats inscrits en l'àrea geogràfica més pròxima, i no es penalitzara la falta d'acceptació de l'oferta amb la comunicació prèvia a la comissió de seguiment.



En la sol·licitud d'inscripció el candidat o la candidata haurà de seleccionar de les àrees geogràfiques actives aquella en què estiga interessat. En l'annex IV adjunt a la present convocatòria es detallen les àrees geogràfiques actives per a cada categoria professional.

Tres. Es modifica l'apartat 11.3, que queda redactat com segueix:

Article 11.3: les contractacions es realitzaran seguint el lloc que ocupe en la borsa d'ús de la categoria sol·licitada, i es respectarà l'ordre cronològic de les sol·licituds de cobertura dels llocs dels centres de treball.

En cas d'acceptar el contracte, suposarà el pas automàtic a la situació d'actiu (A), segons es defineix en l'article dotze.

Transcorregut el termini indicat sense que haja sigut possible la comunicació per la persona interessada per un dels mitjans indicats, s'entendrà que passa a la situació de no disponible provisionalment (NDP), indicada en l'article dotze.

Transcorregut el termini concedit per a l'acceptació del lloc oferit sense que la persona interessada haja comparegut al centre a prestar serveis, no haja acceptat el lloc sense concórrer els supòsits de justificació, o bé haja rebutjat expressament o tàcitament la destinació, passarà a la situació de no disponible per penalització (NDPE), indicat en l'article dotze, i serà penalitzat amb un mes d'exclusió en la borsa.



El mateix efecte es produirà quan aquells que, ocupant una substitució, rebutgen continuar exercint-la.

Aquells que rebutgen dues vegades una oferta de substitució, tant amb caràcter previ com posterior a la contractació, seran penalitzats amb l'exclusió de la borsa per un període de dos mesos en la borsa d'aqueixa categoria.

El mateix efecte es produirà quan aquells que, ocupant una substitució, rebutgen continuar exercint-la.

Aquelles persones que rebutgen tres vegades una substitució, tant amb caràcter previ com posterior, seran eliminades definitivament de la borsa.

El mateix efecte es produirà quan aquells que, ocupant una substitució, rebutgen continuar exercint-la.

Finalment, per tant, el lloc s'oferirà a aquell que per torn li corresponga, que estarà en la borsa amb la situació de disponible (D) amb les mateixes formalitats ja indicades.

Quatre. Es modifiquen els apartats 8 i 9 d'article 11, que queden redactats com segueix:

Article 11.8: el personal laboral temporal contractat per a una substitució o a temps parcial podrà optar a una altra contractació a temps complet de la mateixa categoria únicament per al cas que el lloc que se li oferisca es tracte d'una plaça vacant a temps complet sense reserva de titular, i renunciarà al seu anterior contracte, tenint en compte l'ordre de puntuació en la borsa.

El personal laboral temporal contractat podrà optar a una contractació de superior categoria quan el lloc que s'oferisca es tracte d'una plaça vacant a temps complet sense reserva de titular, renunciarà al seu anterior contracte, tenint en compte l'ordre de puntuació de la borsa.

Article 11.9: la cobertura de places de temps complet vacants sense reverva del titular s'oferirà, amb caràcter previ, al personal fix de la mateixa categoria que ho sol·licite per ordre d'antiguitat, i si no hi ha candidats o candidates, s'oferirà a la borsa de millora.

Finalment, s'oferirà a la borsa de substitució seguint la puntuació d'aquesta.

Cinc. Es modifica l'apartat 1 de l'article 12, que queda redactat com segueix:

Els integrants de les diferents categories de les borses d'ocupació que es constitueixen podran estar en qualsevol de les situacions següents:

1. Actiu (A):

Quan el sol·licitant estiga vinculat a l'IVASS per mitjà de qualsevol contracte temporal.

No podrà rebre en aquesta situació cap oferta per a exercir un lloc de la mateixa categoria o superior, exceptuant el que està disposat en l'apartat 8 de l'article 11 d'aquesta resolució.

Sis. Es modifica el paràgraf primer de l'apartat 5 de l'article 12, que queda redactat com segueix:

5. No disponible per penalització (NDPE):

Aquelles persones que, després d'haver sigut avisades d'un contracte, amb constància de la seua recepció per la persona interessada, no compareguen en el termini concedit per a formalitzar-lo, o renuncien a aquest sense concórrer cap de les causes justificatives, per a la primera renúncia romandran un mes excloses d'aquesta borsa, per a la segona renúncia comportarà la penalització de dos mesos d'exclusió de la borsa, i per a la tercera renúncia comportarà l'exclusió definitiva de la borsa.

Set. Es modifica l'apartat 6 de l'article 12 que queda redactat com seguix:

6. No disponible per causes justificades (NDCJ):

Es trobaran en aquesta situació els candidats i les candidates en supòsits de permisos per maternitat, paternitat i adopció, el compliment d'un deure públic inexcusable, causes de força major i lactància. En cas de risc durant l'embaràs i la resta de supòsits previstos en la Llei 39/1999, de 5 de novembre, de conciliació de la vida familiar i laboral.



Igualment, es consideraran justificades les renúncies a contractes en els casos d'incapacitat laboral per malaltia, en els supòsits en què la renúncia de la persona deriva de la seua condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme o quan el candidat o la candidata tinga un grau de discapacitat reconeguda incompatible amb el lloc oferit.



Huit. S'addiciona un nou apartat en l'article 13.2, amb el contingut següent:

d) Ostentar la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme o el personal amb un grau de discapacitat reconeguda incompatible amb el lloc oferit.

Huité. Creació d'àrees geogràfiques d'Albocàsser i Ontinyent

Mitjançant Resolució de 29 de juny de 2018, del director general de l'entitat, es va determinar l'adscripció d'un centre de nova incorporació ubicat en la localitat d'Albocàsser a l'àrea 2 -Benicarló, per ser aquesta la zona més pròxima. Així mateix, a través de Resolució de 15 d'octubre de 2018, del director general de l'entitat, es va determinar adscriure un centre nou en l'entitat ubicat en la localitat d'Ontinyent, a l'àrea geogràfica més pròxima, àrea 6-Xàtiva.

A causa de la incorporació d'ambdós centres a aquesta entitat, durant la negociació de les presents borses s'ha vist la necessitat de crear dos noves àrees geogràfiques, àrea 9-Albocàsser i àrea 10-Ontinyent. La creació de les esmentades àrees deixa sense efecte el contingut de les resolucions mencionades en el paràgraf primer del present article.

Per això, les persones ja inscrites en les diferents categories de la borsa en les àrees 6 i 2, interessades a continuar rebent ofertes dels centres que al seu dia es van adscriure a aquests àrees, han d'actualitzar la seua sol·licitud inicial incorporant les zones geogràfiques de nova creació.



Nové. Centre Especial d'Ocupació, SA

La present bossa serà aplicable per a la selecció i contractació del personal laboral temporal del Centre Especial d'Ocupació, SA.



Desé. Recursos

La present resolució posa fi a la via administrativa. D'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, els interessats poden interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant l'òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació.

Alternativament, si no es recorre en reposició, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.





València, 3 de desembre de 2018.– El director general de l'IVASS: Ángel Bonafé Osca.

Mapa web