Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 10 de desembre de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es convoquen, per a l'any 2019, ajudes en matèria de suport a la participació en projectes enquadrats en els programes europeus LIFE, INTERREG MED, INTERREG EUROPE, INTERREG SUDOE, URBACT i ENI CBC MED. [2018/11706]

(DOGV núm. 8446 de 18.12.2018) Ref. Base de dades 011417/2018




En l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de suport a la participació en projectes europeus.



L'article 8 de l'ordre de bases estableix que el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva. A més, en l'apartat següent es preveu que el procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria pública.

L'article 4.2 d'aquesta ordre determina que les entitats beneficiàries hauran de ser líders o sòcies participants d'un projecte europeu desenvolupat, finalitzat o encara en desenvolupament, bé dins o fora de la Comunitat Valenciana en el període 2014-2020, dels que es detallen en l'esmentat precepte. Aquesta convocatòria se centra en els programes europeus següents:

El programa LIFE és el principal instrument financer de la Unió Europea en matèria de medi ambient i canvi climàtic. L'objectiu general del programa és contribuir a la implementació, millora i desenvolupament de la legislació comunitària en qüestions de medi ambient i canvi climàtic, a través del cofinançament de projectes pilot amb un alt valor afegit europeu, així com contribuir a la transició cap a una economia eficient, i donar suport a una millor governança mediambiental i climàtica a tots els nivells.

Cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional, INTERREG és un dels principals instruments de la Política de Cohesió i de la Unió Europea destinats al suport de la cooperació territorial europea mitjançant el finançament de projectes. El seu objectiu és el d'afrontar reptes comuns de manera conjunta i trobar solucions compartides en diversos camps com ara la salut, el medi ambient, la investigació, l'educació, el transport i l'energia sostenible, entre altres. En el període 2014-2020, hi ha gran varietat de programes INTERREG, classificats en funció del tipus de cooperació: transfronterera, transnacional, interregional i de suport a la preadhesió.

Entre els programes de cooperació territorial europea amb possibilitat de participació de la Comunitat Valenciana es troben l'INTERREG MED i l'INTERREG SUDOE, tots dos de cooperació transnacional, i l'INTERREG EUROPE i l'URBACT, de cooperació interregional. En termes generals, no es preveu participació important de la Comunitat Valenciana en projectes de cooperació transfronterera o de suport a la preadhesió.

Segons la Comissió Europea, INTERREG EUROPE ajuda els governs regionals i locals de tot Europa a desenvolupar i aplicar millors polítiques públiques. En crear un entorn i oportunitats per a compartir solucions, el programa apunta a garantir que la inversió pública, la innovació i els esforços d'implementació conduïsquen a un impacte integrat i sostenible. Aquest programa possibilita que les autoritats públiques regionals i locals compartisquen idees i experiències sobre la pràctica de les polítiques públiques, a fi de millorar la seua aplicació en la ciutadania i les seues comunitats.

L'objectiu del programa URBACT és el de facilitar que les ciutats treballen juntes i desenvolupen solucions integrals per a desafiaments urbans comuns, mitjançant el treball en xarxa, l'aprenentatge arran d'experiències alienes, l'extracció de lliçons i la identificació de bones pràctiques, per a, en definitiva, millorar les polítiques urbanes.

El programa INTERREG SUDOE dona suport al desenvolupament regional en el sud-oest d'Europa finançant projectes transnacionals. El programa promou aquest tipus de cooperació per a resoldre problemes comuns al sud-oest d'Europa, com la baixa inversió en recerca i desenvolupament, la feble competitivitat de les petites i mitjanes empreses, i l'exposició al canvi climàtic i els riscos ambientals.

En relació amb el programa INTERREG MED, el seu objectiu principal consisteix a promoure el creixement sostenible en l'àrea del Mediterrani mitjançant el foment de conceptes i pràctiques innovadores, un ús raonable dels recursos i el suport a la integració social a través d'un enfocament de cooperació integrat i territorial. La configuració transnacional permet abordar els desafiaments més enllà de les fronteres nacionals, en aspectes com ara l'impuls de l'economia baixa en carboni, la protecció dels recursos naturals i culturals, i l'enfortiment de la innovació. A grans trets, en aquest programa són elegibles entitats de regions europees mediterrànies.

El programa ENI CBC MED és l'instrument de veïnatge de la UE per a la cooperació transfronterera en la conca mediterrània en el període 2014-2020. S'emmarca en la Política Europea de Veïnatge i els objectius principals són promoure el desenvolupament econòmic i social, així com abordar els desafiaments comuns amb el medi ambient. Sense tractar-se formalment d'un programa de cooperació territorial europea, complementa l'INTERREG MED, amb un altre tipus de cooperació, aquesta vegada entre entitats de regions europees i del Nord d'Àfrica i Orient Mitjà.

Per tot això, i de conformitat amb el que es preveu en el Decret 109/2018, de 3 d'agost, del Consell, pel qual es modifica el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; en el Decret 119/2018, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic; així com segons el que es preveu en l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

1. L'objecte de la present resolució és convocar les subvencions, per a l'exercici 2019, en règim de concurrència competitiva, per a donar suport a la participació en projectes enquadrats en els programes europeus següents:

a) LIFE.

b) INTERREG MED.

c) INTERREG EUROPE.

d) INTERREG SUDOE.

e) URBACT.

f) ENI CBC MED.



Segon. Bases reguladores de la convocatòria

Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de suport a la participació en projectes europeus, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 8412, de 29 d'octubre de 2018.

En allò no previst en aquesta norma, les subvencions se sotmetran a la normativa bàsica de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la seua normativa de desplegament, i al que estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Tercer. Finançament

1. La present convocatòria té caràcter anticipat de conformitat amb el que es disposa en l'article 41 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'Ordre de 26 de setembre de 1994, sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa de la Conselleria d'Economia i Hisenda.



2. Per a l'exercici 2019 i de conformitat amb el que s'estableix en el projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici esmentat, les ajudes ara convocades es finançaran a càrrec de la línia de subvenció S5100000, «Finançament per a projectes europeus», capítol 4, del programa pressupostari 612.10, Finançament i fons europeus, fins a un import global màxim estimat, atés el caràcter anticipat de la tramitació, de tres milions d'euros (3.000.000,00 €), i en tot cas queda condicionada la seua concessió a l'existència de crèdit adequat i suficient per a atendre les subvencions en la Llei de pressupostos de la Generalitat que resulte aprovada per a l'exercici 2019, d'acord amb el que es preveu en l'article 56.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. L'import esmentat en el paràgraf anterior podrà ser incrementat, si escau, com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





Quart. Entitats beneficiàries i actuacions subvencionables

1. Són entitats beneficiàries de la present convocatòria de subvencions les entitats que conformen el sector públic de la Generalitat en virtut del que es disposa en l'article 4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer; les diputacions provincials i ajuntaments de la Comunitat Valenciana i les seues entitats públiques dependents; universitats i els seus consorcis i centres adscrits amb seu o domicili social a la Comunitat Valenciana; entitats privades i empreses amb seu o domicili social a la Comunitat Valenciana.

2. Les entitats beneficiàries hauran de ser líders o sòcies participants d'un projecte desenvolupat, finalitzat o encara en desenvolupament, bé dins o fora de la Comunitat Valenciana en el període 2014-2020, que haja sigut aprovat i compte amb el corresponent acord de subvenció subscrit entre l'entitat beneficiària i l'organització que va convocar i va concedir l'ajuda procedent d'un projecte dels programes europeus indicats en l'apartat primer.

3. No podran ser beneficiàries de subvencions les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Cinqué. Subcontractació

1. De conformitat amb l'article 19 de l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i d'acord amb l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'entén que una entitat beneficiaria subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació d'aquelles despeses en què haja d'incórrer l'entitat beneficiaria per a la realització per si mateixa de l'activitat subvencionada.



2. L'activitat que l'entitat beneficiària subcontracte amb tercers no excedirà del 80 % de la subvenció concedida. En cap cas podran subcontractar-se activitats que, augmentant el cost de l'activitat subvencionada, no aporten valor afegit al contingut d'aquesta.

3. Quan l'activitat concertada amb tercers excedisca del 20 % de l'import de la subvenció i aquest import siga superior a 60.000 euros, la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits establits en l'article 29.3 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Els contractistes quedaran obligats només davant l'entitat beneficiària de la subvenció, que assumirà la total responsabilitat de l'execució de l'activitat subvencionada enfront de l'Administració.

5. En cap cas podrà concertar el beneficiari l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats incurses en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



b) Persones o entitats que hagen percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es definisquen com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que aquest pagament estiga justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat o els serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb l'entitat beneficiaria, llevat que concórreguen els requisits de l'article 29.7 d) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no hagen obtingut subvenció per no reunir els requisits o no aconseguir la valoració suficient.



Sisé. Quantia de la subvenció

1. Tenint en compte que les subvencions convocades es refereixen a la part no cofinançada pels projectes aprovats pels programes europeus indicats, la quantia concreta de la subvenció es determinarà d'acord amb els percentatges i límits següents segons la taxa de cofinançament dels projectes:

a) La beneficiària participant en un projecte que va obtindre una taxa de cofinançament major o igual al 50 % i menor al 66 % per part del programa europeu, podrà obtindre com a màxim una ajuda del 30 % de la part no cofinançada, amb un límit de 60.000 euros per projecte.

b) La beneficiària participant en un projecte que va obtindre una taxa de cofinançament major o igual al 66 % i menor al 80 % per part del programa europeu, podrà obtindre com a màxim una ajuda del 20 % de la part no cofinançada, amb un límit de 30.000 euros per projecte.

c) La beneficiària participant en un projecte que va obtindre una taxa de cofinançament major o igual al 80 % per part del programa europeu, podrà obtindre com a màxim una ajuda del 10 % de la part no cofinançada, amb un límit de 15.000 euros per projecte.

2. S'estableix un límit per convocatòria de 3 projectes diferents dels que l'entitat sol·licitant pot presentar sol·licitud de subvenció.

3. En cap cas l'import de la subvenció serà superior a l'import de la despesa sol·licitada.

4. En cas que una entitat presente un nombre de projectes superior als previstos com a màxims en aquest apartat i li corresponga ser beneficiària de subvenció per ells, serà exclòs el projecte o projectes que excedisquen del nombre màxim, d'acord amb el criteri cronològic de presentació de sol·licituds.

5. En cada sol·licitud presentada només podrà haver-hi un projecte.



Seté. Criteris de valoració de les despeses subvencionables

1. Es consideraran despeses subvencionables sempre que hagen sigut realitzades per l'entitat beneficiària com a màxim en els tres anys anteriors a la publicació de la present convocatòria, siguen associables a alguna categoria de despesa elegible de les que es detallen en l'apartat següent, estiguen previstes en el pressupost del projecte, estiguen relacionades amb l'objecte el projecte, siguen identificables, verificables, raonables i justificades.

2. Seran subvencionables les despeses recollides en l'article 6 de l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, en les condicions següents:

a) Partida pressupostària A.1 (Annex II pressupost):

Personal: Costos derivats del personal (amb dedicació a jornada completa o parcial) contractat per l'organització per a la implementació del projecte. Les despeses en personal cobreixen el cost brut, és a dir:



1. Els salaris (establits en un contracte laboral). Es fixa un límit màxim subvencionable per persona i mes treballat de 2.516,88 euros.

2. Altres despeses directes derivades del pagament de salaris: impostos

3. Pagaments a la Seguretat Social.

b) Partida pressupostària A.2 (Annex II pressupost):

Viatges i allotjament: costos de viatge i allotjament de les empleades i empleats involucrats en la implementació del projecte.

1. Viatge.

2. Dietes.

3. Allotjament.

4. Visats.

Es fixa un percentatge màxim subvencionable per a aquesta partida pressupostària del 15 % sobre el total de la subvenció concedida.

c) Partida pressupostària A.3 (Annex II pressupost):

Serveis tècnics i professionals – Serveis externs: despeses derivades de la contractació de serveis externs. Contractacions de personal expert o empreses per a dur a terme alguna de les activitats o tasques previstes en el projecte. Els serveis cofinançats per aquesta línia són:



1. Estudis o enquestes (avaluacions, estratègies, notes conceptuals, disseny de plans, etc.).

2. Formació.

3. Traducció.

4. Sistemes informàtics i desenvolupament de pàgines webs.

5. Promoció, comunicació i publicitat.

6. Gestió financera.

7. Serveis relacionats amb l'organització i implementació del projecte (servei d'àpats, interpretació, etc.).

8. Serveis de consultoria, auditoria o notaria, personal expert financer i serveis comptables.

9. Costos de viatge i allotjament de persones expertes, conferenciants, etc.

d) Partida pressupostària A.4 (Annex II pressupost):

Materials no inventariables i subministraments: despeses d'oficina, papereria i administració derivades de l'execució del projecte:

1. Assegurances i impostos relatius a l'edifici on es troben les oficines. Llum i aigua.

2. Material d'oficina.

3. Manteniment, neteja, seguretat i reparacions.

4. Sistemes informàtics: maquinari i programari necessari per a la gestió del projecte.

5. Comunicacions (despeses telefòniques, internet, fax, serveis postals, etc.).

e) Partida pressupostària A.5 (Annex II pressupost):

Arrendaments:

1. Seu de l'entitat beneficiària.

2. Lloguers de sales, aules, locals, etc. necessaris per a la intervenció.

3. Lloguers dels vehicles necessaris per als desplaçaments realitzats durant l'execució dels projectes.

f) Partida pressupostària A.6 (Annex II pressupost):

Despeses bancàries: costos derivats d'obrir i mantindre comptes bancaris necessaris per a la implementació del projecte, incloses les comissions per transaccions financeres internacionals.

3. En cap cas seran subvencionables les despeses excloses en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





Huité. Presentació de les sol·licituds i termini

1. Les sol·licituds es presentaran en el termini de 22 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment del termini esmentat donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.



2. La presentació de la sol·licitud significa la plena acceptació del que es disposa en l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i en aquesta resolució de convocatòria.

3. Les entitats sol·licitants, atés que són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds exclusivament de forma telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, accedint al cercador de tràmits i serveis en l'URL: https://sede.gva.es/

4. Per a poder realitzar la presentació telemàtica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'un sistema dels reconeguts en l'article 9 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, dels admesos en la seu de la Generalitat, dels tipus següents:

a) Certificat digital de persona jurídica o similar, que identifique convenientment l'entitat sol·licitant.

b) Certificat digital de la persona física, que conste inscrita com a representant de l'entitat sol·licitant en el Registre de Representants de la Generalitat, per a tramitar aquest procediment.

5. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè la Direcció General de Fons Europeus obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, prevista en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com l'acreditació del compliment de la resta d'obligacions derivades de l'obtenció de subvencions, en aquest cas les entitats no hauran d'aportar les corresponents certificacions.

En cas que l'entitat sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor de la subvenció obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari telemàtic de sol·licitud, i quedarà obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

6. Els models de formularis i d'annexos es troben en l'URL: https://sede.gva.es/



Nové. Documentació preceptiva a aportar

a) Model de sol·licitud general de subvenció degudament emplenat i signat per la persona responsable de l'entitat sol·licitant.

b) Formulari d'informació complementària al model de sol·licitud (Annex I). En aquest apartat s'hauran d'aportar els següents documents:



1. Acord de subvenció subscrit entre l'entitat beneficiària i l'organització que va convocar i va concedir l'ajuda procedent del programa europeu corresponent, així com el pressupost original del projecte cofinançat en origen.

2. Fonts de verificació de les despeses subvencionables que acrediten la despesa efectivament realitzada: cartells, fullets, imatges, pancartes, DVD, CD i resta de material que acredite l'efectiva execució dels fons en format electrònic.

c) Pressupost del projecte a subvencionar (Annex II), en el qual s'indica:

1. Import de la subvenció sol·licitada desglossada en partides pressupostàries, així com la suma dels costos directes i el cost total a subvencionar.

2. Import total dels cofinançadors del projecte: import del cofinançament Unió Europea; import del cofinançament de l'entitat beneficiària així com de la resta d'entitats sòcies del projecte; i altres cofinançaments públics o privats dels quals es nodrisca el projecte.

d) Relació numerada dels documents justificatius de la despesa realitzada a càrrec de la subvenció concedida (Annex III). Aquesta relació numerada haurà d'agrupar-se segons les partides detallades en el pressupost del projecte (Annex II).

A cada número d'ordre s'haurà d'adjuntar el document original acreditatiu de la despesa, així com del respectiu pagament.

Les factures presentades hauran de complir els requisits regulats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.



D'acord amb el que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables haurà d'estar d'acord amb el valor de mercat. Si escau, la Direcció General de Fons Europeus podrà fer la comprovació del valor del mercat amb els mitjans assenyalats en l'article 170 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Quant als documents acreditatius dels pagaments als creditors, com a justificants de pagament s'admetran resguards de transferència (si engloba diverses factures, s'haurà d'aportar relació detallada d'aquestes), així com xecs i pagarés, en els termes següents:

1r Si la forma de pagament és una transferència bancària, aquesta es justificarà mitjançant el resguard de l'ordre de càrrec, haurà de figurar en el concepte de la transferència el número de factura o, en absència d'això, el concepte abonat.

2n Si la forma de pagament és el xec o pagaré, el document justificatiu consistirà en un rebut, signat i estampillat pel proveïdor, on haurà d'especificar-se la factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data, el número i la data del xec o, si escau, la del venciment del pagaré, i haurà d'aparéixer, davall la signatura, el nom i el número del NIF de la persona que signa.



La data de les factures i justificacions de les despeses i pagaments a càrrec de la subvenció sol·licitada haurà d'estar compresa dins del termini previst en l'apartat seté d'aquesta convocatòria.

En cas que haja sigut necessari sol·licitar tres pressupostos, en virtut de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a la realització de la despesa, aquests s'hauran d'aportar.



Si la documentació acreditativa de les despeses realitzades està redactada en idiomes diferents del castellà, valencià, anglés o francés, la beneficiària haurà d'aportar traducció d'aquesta documentació al valencià.

e) Per a les despeses de personal i de serveis tècnics o professionals s'haurà d'aportar la documentació següent:

1. Relació de personal vinculat a l'execució del projecte subvencionat per la Generalitat Valenciana, a través d'un contracte laboral o de pràctiques, així com la relació de contractes de serveis tècnics o professionals subvencionats (Annex IV).

2. Per a la justificació d'aquestes despeses de personal, s'hauran d'aportar còpies dels contractes de treball i de les nòmines signades per les persones que hagen participat en l'execució del projecte com a treballadors i/o mitjançant contractes d'arrendaments de serveis, juntament amb el rebut de les quantitats abonades, i els justificants, quan siga procedent, de l'ingrés en la Seguretat Social i de l'ingrés de la retenció a compte de l'IRPF.

3. En el cas de la despesa de serveis tècnics i professionals, si ha sigut necessari sol·licitar tres pressupostos, en virtut de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a la realització de la despesa, aquests s'hauran d'aportar.

f) Per a les despeses vinculades a viatges i dietes, juntament amb el document justificatiu de la despesa, s'haurà d'aportar la respectiva liquidació de dietes i despeses de desplaçament (Annex V).

g) En el cas que el compte bancari de l'entitat no estiga donat d'alta en la Generalitat, o calga modificar les seues dades, s'haurà d'aportar, d'acord amb el que estableix l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'Administració de la Generalitat, la documentació següent:



1. Model de domiciliació bancària signat pel representant de l'entitat beneficiària juntament amb els documents vàlids en dret que deixen constància fidedigna de la representació.

2. Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com de l'IBAN, que s'indique en el model de domiciliació bancària.



Deu. Obligacions de les entitats beneficiàries

L'entitat beneficiària d'aquesta subvenció quedarà obligada a:

a) Sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions així com facilitar tota la informació requerida per l'òrgan gestor de la subvenció.

b) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i en l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que estableix que els beneficiaris hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les activitats objecte de subvenció. Aquestes mesures podran consistir en la inclusió de la imatge institucional de l'entitat concedent, així com llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics, o audiovisuals, o bé en esments realitzats en mitjans de comunicació.

En aquest sentit, tot el material gràfic i audiovisual publicitari que es realitze (cartells, fullets, pancartes, DVD, CD, i la resta de documentació i material utilitzat) indicaran que l'activitat subvencionada es realitza en col·laboració amb la Generalitat, i les inclusions o esments que es realitzen en les pàgines web oficials per a donar repercussió a les activitats, incorporaran, si correspon, el logotip que la Generalitat facilite.

c) Estar, en tot cas, subjectes a les obligacions imposades per l'article 14 i concordants de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Onze. Mitjà de notificació o publicació dels diferents tràmits a complir en la convocatòria

La llista de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o adjuntar els documents preceptius indicats en l'apartat nové d'aquesta convocatòria, es publicaran en el tauler d'anuncis de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i en la pàgina web de la conselleria http://www.hisenda.gva.es, amb indicació que, si en el termini de 10 dies no s'aporten correctament, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, amb una resolució prèvia per la qual es declararà el seu motiu d'exclusió.



Dotze. Comissió d'avaluació

La comissió d'avaluació, d'acord amb el que es disposa en l'article 13 de l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, estarà composta per:

a) Presidència: la persona titular de la Direcció General de Fons Europeus, o persona que designe per a substituir-la.

b) Vocals: 2 persones designades per la Direcció General de Fons Europeus, entre el personal funcionari d'aqueixa direcció general, una de les quals actuarà com a secretaria de la Comissió.



Tretze. Criteris objectius de valoració

1. Els criteris objectius de valoració de les sol·licituds presentades a aquesta convocatòria seran els recollits en l'article 8 de l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.





Catorze. Resolució

1. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. En la publicació es farà constar almenys la relació de sol·licitants, la quantitat subvencionada, desglossada, si escau, per capítol pressupostari, i el títol del projecte, així com els motius de denegació d'aquelles sol·licituds que no resulten beneficiàries de la subvenció.

2. El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos comptats des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini esmentat, sense que s'haja dictat i notificat la resolució, les peticions s'entendran desestimades per silenci administratiu.



3. En el cas que es produïsca la renúncia a la subvenció per part de l'entitat beneficiària, la sol·licitud s'exclourà de la convocatòria, i es reunirà de nou la comissió d'avaluació d'acord amb el que estableix l'article 13 de l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

4. Contra el que es disposa en la resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



Quinze. Procediment i règim de lliurament del pagament

1. La tramitació del pagament de la subvenció s'iniciarà després de l'aportació per part de les entitats beneficiàries de la totalitat de la justificació de les despeses corresponents i de la comprovació per la Direcció General de Fons Europeus del que s'ha aportat.

2. El pagament s'efectuarà per mitjà de transferència al compte bancari de l'entitat beneficiària que aquesta determine, prèviament acreditat que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.



Setze. Justificació de les subvencions

1. La modalitat de justificació de les subvencions d'aquesta convocatòria serà, exclusivament, la de presentació de compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa, prevista en l'article 17 de l'Ordre 7/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.



Dèsset. Pla de control

1. El pla de control d'aquesta convocatòria es realitzarà mitjançant la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada mitjançant un control administratiu, així com, si escau, un control sobre el terreny.

2. El control administratiu recaurà sobre l'admissibilitat de les subvencions. S'efectuaran controls administratius de totes les sol·licituds de subvenció, tant en la fase de presentació de les sol·licituds i la seua posterior concessió, com en la fase de justificació i pagament. Entre altres, els següents: control de documentació; control de compliment dels requisits legals per a tindre dret a l'ajuda; control sobre doble finançament.

3. El control sobre el terreny cobrirà tots els compromisos i obligacions d'un beneficiari que siga possible controlar en el moment de la visita.



Díhuit. Minoració, anul·lació i reintegrament de les subvencions

1. Es reduirà proporcionalment la subvenció en cas que la justificació de les despeses realitzades no arribe a la quantia sol·licitada.

2. En els casos previstos en l'article 37 de la Llei general de subvencions, els beneficiaris hauran de reintegrar la totalitat o una part de la quantitat percebuda més els interessos de demora corresponents. En aquests casos s'incoarà l'expedient oportú que, amb audiència prèvia de la persona interessada, serà resolt per la persona titular de l'òrgan gestor de la subvenció.

3. El falsejament o l'ocultació de dades i documents, ja que afecten substancialment la concessió i lliurament de fons públics, donarà lloc a l'exigència de responsabilitats tant en l'ordre administratiu com en el jurisdiccional competent.

4. La Direcció General de Fons Europeus es reserva el dret a realitzar totes les inspeccions tècniques i administratives que es consideren necessàries a fi de confirmar la correcta execució de l'actuació subvencionada.



Contra el que es disposa en aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 10 de desembre de 2018.– El conseller d'Hisenda i Model Econòmic: Vicent Soler i Marco.

Mapa web